שר התיירות מגיב על עוקץ התייר היווני שנחשף בגלובס: רזבוזוב הורה להציב בנתב"ג שילוט עם מידע על מחירי המוניות, כך שימנע את מה שהוא מכנה "פשיעה נגד תיירים" • בנוסף, פנה לשר לביטחון פנים עמר בר-לב בבקשה להורות לגופי החקירה לנקוט את מלוא האמצעים כדי למצות את הדין עם הנוכלים
אלכסנדרוס זיאס, תייר יווני שהגיע לישראל, נאלץ לשלם 700 שקל עבור נסיעה של 25 דקות במונית מנתב"ג • בעקבות הפרסום בגלובס, היחידה למניעת עבירות וביקורת בנתב"ג איתרה את נהג המונית, שהחזיר לתייר 400 שקל
אלכסנדרוס זיאס, תייר יווני שהגיע לישראל, נאלץ לשלם מחיר שערורייתי עבור נסיעה שאורכת כ-25 דקות • "שאלתי את הנהג אם הוא בטוח שזה המחיר, ושאולי יש טעות, אבל הוא אמר שלא", מספר זיאס, שהגיע לישראל במסגרת תוכנית לסטודנטים • בהמשך המצב לא השתפר: כשהוא הגיע לבניין שבו ממוקמת הדירה ששילם עליה ב-Airbnb, התברר לו שהיא לא קיימת
מדובר בשיפור דרמטי לעומת ינואר 2021, במהלכו חלפו רק כ-87 אלף נוסעים בנתב״ג - ועדיין מדובר רק בכשלישי מהתנועה שהייתה בינואר 2020 • ארצות הברית היא היעד המוביל בחודש ינואר, ואחריה טורקיה • מתוך כלל תנועת הנוסעים הבינלאומית הטיסה אל על נתח של כ-21% עם תנועה של כ-90 אלף נוסעים
חודש השיא ב-2021 היה יולי, במהלכו חלפו בנתב"ג 931 אלף נוסעים • החברה שהטיסה הכי הרבה נוסעים בשנת 2021 היא אל על, שנתח הפעילות שלה היה 23% עם 1.4 מיליון נוסעים • אחריה נמצאות רינאייר, ישראייר, טורקיש איירליינס ויונייטד איירליינס
ועדת החוקה האריכה את תוקף המגבלות עד ה-5 בינואר 2022 • יו"ר הוועדה ח"כ קריב: "לא ניתן להשאיר את השמיים סגורים"
שתי עתירות דחופות הוגשו הבוקר נגד הגבלות התעופה שהטילה המדינה • עתירה אחת הוגשה בשם קבוצה של אזרחים ושל עוסקים בענף התיירות, ועתירה נוספת הוגשה בשם התאחדות משרדי הנסיעות ויועצי התיירות בישראל ועמותת מורשת • טרם נקבע מועד לדיון בעתירות, ויש להניח כי ביהמ"ש יבקש מהמדינה להשיב לפני כן
כשלירון קרסין, יזם בתחום המחשוב, זיהה שהנגיף כאן כדי להישאר, הוא החליט לקפוץ על המציאה • הוא ניצל את הניסיון שלו בזכייה מכרזים ואת הכישרון החריג שלו במתמטיקה, ולמרות הקשר הקלוש לתחום הרפואי הגיש הצעה להקמת מערך הבדיקות בנתב"ג - שברש"ת התקשו לסרב לה: "כשמכריזים עליי כזוכה, בדרך כלל תוהים: מי זה הטיפוס הזה שלא שמענו עליו?"
מדוע נתב"ג ניסגר לשבועיים? מדוע לא לשלושה? מדוע ישראלים יכולים לטוס למדינות כתומות ותיירים ממדינות ירוקות לא יכולים להגיע לישראל? הרי במידה ומדובר היה בסכנה קיומית נדרש היה לאסור יציאת ישראלים לחו"ל • ראש הממשלה קיבל החלטה פזיזה, אומללה ולא אחראית, בעלת השלכות מרחיקות לכת על תעשיית התיירות
בגלל הגבלות הקורונה שייכנסו לתוקפן הלילה, הוחלט על שינויים בנוהלי התחבורה הציבורית ובהסדרי התחבורה בנתב"ג: היציאה מהשדה תתאפשר באמצעות רכב פרטי, איסוף ע"י קרובים או באמצעות מוניות מיוחדות • הנוחתים לא יורשו להשתמש באוטובוס או ברכבת, משום שיידרשו לבידוד
שר הבריאות ניצן הורוביץ הודיע כי הוא ובכירי המשרד סיכמו על כך שלפני העלייה למטוס בדרך חזרה, ניתן יהיה להסתפק בבדיקת אנטיגן • כיום הדרישה היא לבדיקת PCR שנחשבת ליקרה יותר ולפחות זמינה • המהלך טעון אישור של הממשלה והכנסת
המדינה אליה טסו הכי הרבה מנתב"ג בחודש החולף היא ארה"ב, וחברת התעופה שהטיסה את מספר הנוסעים הגדול ביותר היא אל על • בתוך כך, יעקב גנות, מנכ"ל רשות שדות התעופה בעשור האחרון, הודיע היום על סיום תפקידו
חברת אומגה (צ'ק טו פליי) צפויה לפנות את מקומה לחברת פנגיה, שתפעיל במקומה את מערך הבדיקות לטסים בנתב"ג • הנוסעים ישלמו יותר: במקום 40 שקל, המחיר שגובה אומגה לבדיקה רגילה, פנגיה תגבה 89 שקל לבדיקה כזו - כלומר יותר מכפול • הזינוק במחיר לבדיקה המהירה "מתון יותר": במקום 120 שקל, המחיר עולה ל-149 שקל
השופטת ד"ר מיכל אגמון-גונן קבעה כי הרשות מוסמכת להנפיק דרכונים זמניים למי שעומד לטוס ולגבות אגרה מיוחדת לשם כך • את הפיצוי קבעה כדי להרתיע מפני הגשת תביעות דומות
המלון, שבנייתו צפויה להתחיל ב-2022 ולהימשך כשנתיים, יהיה ממוקם בצד המערבי של טרמינל 3 ויכלול 400 חדרים • וגם: נייקי ישראל הודיעה לכ-65 קמעונאים כי היא מפסיקה לעבוד עמם • אירועים ומינויים
עם זאת, מדובר בעלייה של יותר מפי חמישה מאשר באוגוסט 2020, במהלכו עברו בנתב"ג כ-126 אלף נוסעים בלבד
אל עלהפגנותחברות תעופהטיסותישראל במלחמהלואו קוסטמכרזמערכת המשפטרשות שדות התעופהתיירות