בראיון ל"ליידי גלובס" מסביר הפסיכולוג רועי סמנה עד כמה המרדף האגרסיבי הזה עשוי להוביל דווקא לתחושת ריקנות, התשה והתמוטטות נפשית: "אנחנו רצים אחרי הזנב של עצמנו, ומייצרים לחץ מטורף" • כשזה מתלכד עם האובססיה להגשמה עצמית, שיעורי הדיכאון הולכים וגדלים • אז אילו מיומנויות חשוב לסגל כדי להתמודד עם תובענות העידן החדש
רק 50% מהצרכנים בודקים את חשבוניות הקנייה שלהם • 60% לא קוראים את ההסכמים שהם חותמים עליהם • הישראלים לא מודעים לזכויות הצרכניות שלהם • האם כולנו פראיירים?
פונקציונליות או חוייה טובה ממוצר כבר לא מספיקים. צריך לספק גם משמעות חברתית
בדיקה שערכה הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן באתרי הסחר המקוון העלתה כי כל 50 תקנוני הקנייה שנבדקו הכילו תנאים אחידים שפועלים לרעת הצרכן ו"מקיימים את חזקת הקיפוח כלפי הצרכנים"
כיצד קורה שלמרות כל ההזהרות, אנשים עדיין משקיעים את מיטב כספים בהשקעות מסוכנות
בארה"ב, חברות עסקיות לא חוששות לצאת נגד הנשיא טראמפ - ומתבטאות בסוגיות כמו החזקת נשק או מהגרים ■ אצלנו בארץ, הפחד מדבר: "השוק בישראל קטן מדי, צריך למכור לכולם"
היועצת המשפטית של איגוד הצרכנים האמריקאים מספרת על חוק דוד פרנק מתקופת אובמה שנועד להגדיל את נזילות הבנקים, וטראמפ ביטל, ועל מאגר לתלונות על בטיחות שהקים הארגון ■ טוענת: "השקיפות היא הכלי החשוב ביותר לאיזון ביו הצרכנים ליצרנים ולמשווקים"
חברה שלא תפרט את רכיבי התשלום הקבוע לא תוכל לגבות אותו, ותהיה חשופה לקנס של 22 אלף שקל ■ כבל: "התשלום הקבוע הוא לא סוד צבאי או הנוסחה של קוקה קולה (...) לא יכול להיות שצרכן לא ידע על מה הוא משלם"
מתיירות וקניות, דרך בעלי מקצוע ועד לתרבות - אין היום שום תחום שבו לא מסתמכים על דירוג הגולשים ■ עד כמה המדדים האלה אמינים? איך נלחמים במניפולציות? ומתי לביקורות שליליות יש דווקא השפעה חיובית?
טפסים לא ברורים, ממשקים מיושנים, הסתרת מידע וזמני המתנה ארוכים ■ העיצוב ההתנהגותי הפך לסמל של יעילות, אבל יש מקומות שמשתמשים בו כדי לעשות בדיוק את ההפך
ההצעה משקפת את מערכת היחסים הטעונה בין הכנסת לרגולטורים הפיננסיים, כשלאחרונה יצאו נציגי בנק ישראל מדיונים במחאה על התבטאויות ח"כים
מוצר איכותי? מחיר משתלם? מיקום אטרקטיבי? אל האלמנטים שמרכיבים את תמהיל השיווק הקלאסי אפשר להוסיף מ' חדש: למי אתם מצביעים?
VOD במקום טלוויזיה רב-ערוצית ■ השכרת מכונית לטווח קצר במקום בעלות על רכב ■ ואפילו מגורים במיקרו-דירות עם חללים ציבוריים משותפים במקום לקנות בית ■ ניתוח G
מה עושים עם נציגי המכירות המטרידים, ובאילו מקרים אפשר לקבל בחזרה את הכסף על עסקה טלפונית? ■ המועצה הישראלית לצרכנות מציגה: המדריך המלא להתמודדות מול נציגי המכירות הטלפוניים
אמזון גו היא רק סמן קיצוני באוסף טכנולוגיות מהפכניות שישנו גם את החיווטים הנוירולוגיים במוח שלנו ■ שיחה עם הפסיכולוגית החוקרת פרופ' קיט יארו, מחברת הספר "הצרכן החדש"
מחקר חדש של נילסן העולמית מאפיין את ההתנהגות הצרכנית של דור ה-Z ׁ(גילאי 15-20), דור המילניום (21-34), דור ה-X (גילאי 35-49), הבייבי בומרס (50-64) והדור השקט (65 ומעלה) ■ הממצאים מרתקים
הפלוס של גלובסיוקר המחיהיש חסדכרטיסי אשראיצרכנות נבונהצרכנות פיננסיתקמעונאותקניוניםקניותקניות באינטרנט