צרכנות

כתבות אחרונות

 
רועי סמנה / צילום: אריק סולטן

יש לנו כוחות וצרכים שלא היו לנו פעם. עם הכוח באה אחריות להשפיע, והצורך הזה גדל והופך למפלצת

בראיון ל"ליידי גלובס" מסביר הפסיכולוג רועי סמנה עד כמה המרדף האגרסיבי הזה עשוי להוביל דווקא לתחושת ריקנות, התשה והתמוטטות נפשית: "אנחנו רצים אחרי הזנב של עצמנו, ומייצרים לחץ מטורף" • כשזה מתלכד עם האובססיה להגשמה עצמית, שיעורי הדיכאון הולכים וגדלים • אז אילו מיומנויות חשוב לסגל כדי להתמודד עם תובענות העידן החדש

שני פרידן-גפן 09.05.2019
מיכל רז חיימוביץ' / צילום: חן אסרף

המספרים שמגלים: אנחנו דווקא כן פראיירים

רק 50% מהצרכנים בודקים את חשבוניות הקנייה שלהם • 60% לא קוראים את ההסכמים שהם חותמים עליהם • הישראלים לא מודעים לזכויות הצרכניות שלהם • האם כולנו פראיירים?

מיכל רז-חיימוביץ' 12.03.2019
אחריות תאגידית / צילום: Shutterstock

הצרכנים החדשים רוצים לראות גם שינוי חברתי

פונקציונליות או חוייה טובה ממוצר כבר לא מספיקים. צריך לספק גם משמעות חברתית

אופיר גוטמן 05.11.2018
מיכאל אטלן. מבין 60 מועמדים / צילום: דוברות משרד הכלכלה

האותיות הקטנות באתרי הסחר: 100% מתקנוני הקנייה שנבדקו הכילו תנאים אחידים המקפחים את הצרכן

בדיקה שערכה הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן באתרי הסחר המקוון העלתה כי כל 50 תקנוני הקנייה שנבדקו הכילו תנאים אחידים שפועלים לרעת הצרכן ו"מקיימים את חזקת הקיפוח כלפי הצרכנים"

מיכל רז-חיימוביץ' 14.10.2018
השקעות מסוכנות / צילום: Shutterstock

סימנים לעסקאות שמסתירות סכנה

כיצד קורה שלמרות כל ההזהרות, אנשים עדיין משקיעים את מיטב כספים בהשקעות מסוכנות

ד"ר גלי אינגבר 28.08.2018
Shhh / איור:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

"השוק קטן": הפחד של חברות בישראל מנקיטת עמדה פוליטית

בארה"ב, חברות עסקיות לא חוששות לצאת נגד הנשיא טראמפ - ומתבטאות בסוגיות כמו החזקת נשק או מהגרים ■ אצלנו בארץ, הפחד מדבר: "השוק בישראל קטן מדי, צריך למכור לכולם"

ענת ביין-לובוביץ' 05.03.2018
 רייצל ויינטראוב / צילום: פיליפ נובל

"טראמפ לא חושב על הצרכנים. לפניו החוקים נאכפו יותר"

היועצת המשפטית של איגוד הצרכנים האמריקאים מספרת על חוק דוד פרנק מתקופת אובמה שנועד להגדיל את נזילות הבנקים, וטראמפ ביטל, ועל מאגר לתלונות על בטיחות שהקים הארגון ■ טוענת: "השקיפות היא הכלי החשוב ביותר לאיזון ביו הצרכנים ליצרנים ולמשווקים"

מיכל רז-חיימוביץ' 29.01.2018

אושר בוועדת הכלכלה: יידרש פירוט למרכיבי "תשלום קבוע"

חברה שלא תפרט את רכיבי התשלום הקבוע לא תוכל לגבות אותו, ותהיה חשופה לקנס של 22 אלף שקל ■ כבל: "התשלום הקבוע הוא לא סוד צבאי או הנוסחה של קוקה קולה (...) לא יכול להיות שצרכן לא ידע על מה הוא משלם"

מיכל רז חיימוביץ' 03.01.2018
דירוגים

סומכים על דירוגי צרכנות ברשת? תחשבו שוב

מתיירות וקניות, דרך בעלי מקצוע ועד לתרבות - אין היום שום תחום שבו לא מסתמכים על דירוג הגולשים ■ עד כמה המדדים האלה אמינים? איך נלחמים במניפולציות? ומתי לביקורות שליליות יש דווקא השפעה חיובית?

יעל בן ישראל 09.12.2017
מלחמת התשה / צילום: רויטרס - Yuriko Nakao

כל השיטות שנועדו לגרום לכם לוותר על זכויות שמגיעות לכם

טפסים לא ברורים, ממשקים מיושנים, הסתרת מידע וזמני המתנה ארוכים ■ העיצוב ההתנהגותי הפך לסמל של יעילות, אבל יש מקומות שמשתמשים בו כדי לעשות בדיוק את ההפך

צאלה קוטלר הדרי ומיקי לוי 04.11.2017

הצעת חוק: בנק ישראל יתייעץ עם הכנסת לפני החלטות צרכניות

ההצעה משקפת את מערכת היחסים הטעונה בין הכנסת לרגולטורים הפיננסיים, כשלאחרונה יצאו נציגי בנק ישראל מדיונים במחאה על התבטאויות ח"כים

עירית אבישר 10.05.2017
כל כיס קובע / איור: יזהר כהן

כל כיס קובע: הצרכנות כאמצעי להבעת עמדה פוליטית

מוצר איכותי? מחיר משתלם? מיקום אטרקטיבי? אל האלמנטים שמרכיבים את תמהיל השיווק הקלאסי אפשר להוסיף מ' חדש: למי אתם מצביעים?

רנן נצר 11.03.2017
מודל של פרויקט המיקרו־דירות בניו יורק / צילום: AFP

הכול אישי: כלכלת האון-דימנד משנה את תרבות הצריכה

VOD במקום טלוויזיה רב-ערוצית ■ השכרת מכונית לטווח קצר במקום בעלות על רכב ■ ואפילו מגורים במיקרו-דירות עם חללים ציבוריים משותפים במקום לקנות בית ■ ניתוח G

יעל בן ישראל 28.01.2017
מכירות, אנשי מכירות, מכירות דרך הטלפון, גלובס מכרזים / צילום: וידאו

נציגי המכירות מציקים בטלפון? כך תתמודדו איתם

מה עושים עם נציגי המכירות המטרידים, ובאילו מקרים אפשר לקבל בחזרה את הכסף על עסקה טלפונית? ■ המועצה הישראלית לצרכנות מציגה: המדריך המלא להתמודדות מול נציגי המכירות הטלפוניים

עדי רם 25.01.2017
המוח הצרכני החדש / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

המוח הצרכני החדש: כש-300 טון חבילות נוחתים כאן בשבוע

אמזון גו היא רק סמן קיצוני באוסף טכנולוגיות מהפכניות שישנו גם את החיווטים הנוירולוגיים במוח שלנו ■ שיחה עם הפסיכולוגית החוקרת פרופ' קיט יארו, מחברת הספר "הצרכן החדש"

גלית חתן 10.01.2017
טלוויזיה / צילום: thinkstock

התנהגות צרכנית על פני 5 דורות: למה כולם רוצים טלוויזיה?

מחקר חדש של נילסן העולמית מאפיין את ההתנהגות הצרכנית של דור ה-Z ׁ(גילאי 15-20), דור המילניום (21-34), דור ה-X (גילאי 35-49), הבייבי בומרס (50-64) והדור השקט (65 ומעלה) ■ הממצאים מרתקים

מיכל רז-חיימוביץ' 27.01.2016

   12345678   

   נמצאו 123 כתבות   |   עמוד 3 מתוך 8