גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

עו"ד שלמה שחר: "המאגר לטיפול בתיקי פשיטת-רגל - מהפכה שתוביל לסיום הרבה מאוד תיקים"

בעקבות זינוק דרמטי במספר התיקים, מקים הכנ"ר מאגר של עורכי דין ורואי חשבון חיצוניים - במטרה להתמודד עם אלפי התיקים הנערמים ולנער את האבק מעל אלה ששוכבים שנים על המדף

בשבוע שעבר פרסם כונס הנכסים הרשמי (הכנ"ר), עו"ד שלמה שחר, הנחיות למינוי מנהלים מיוחדים בתיקי פשיטת-רגל, הכוללות גם מכרז המזמין עורכי-דין ורואי-חשבון להיכלל במאגר בעלי תפקיד בהליך פשיטות-רגל, בכל מחוזות הכנ"ר, בתל-אביב, בחיפה, בירושלים ובבאר-שבע.

עד לאחרונה נהגו מחוזות הכנ"ר השונים למנות בעלי תפקידים בתיקי חדלות פירעון ללא קריטריונים מוגדרים. הנושא היה פרוץ, וכל מחוז נהג על-פי הבנתו. חוסר האחידות בנושא המינויים הטריד את הכנ"ר, שהחליט לשים קץ לעמימות.

"ההנחיות עושות סדר בין כל המחוזות. הן קובעות קריטריונים אחידים לגבי מי יהיו עורכי-הדין שיתקבלו, איך הם יתקבלו, מה הכשירות שלהם וכו'", מסביר שחר. "ההנחיות החדשות קובעות קריטריונים ברורים ומובנים, שלא היו קודם. אין יותר מצב שבו מחוז כלשהו יחליט שנראה לו עכשיו לקחת מנהל מיוחד, או ישקול אם הוא צריך או לא. יש הנחיה שמחייבת שכל תיק שיש בו מינימום 500 שקל תשלום חודשי יוצא אוטומטית למנהל מיוחד".

הטענות שנטענו בעבר כלפי הכנ"ר בנוגע להיכרות האישית בין הנהלת הכנ"ר לבעלי התפקידים שמונו בתיקים עד היום, לא מטרידות את שחר. "היו טענות שהמאגר של עורכי-הדין במחוז מסוים הסתמך על היכרות של ההנהלה עימם. אני לא מדבר על היכרות אישית חלילה, אבל היכרות של הנהלת המחוז את עורכי-הדין מתוך פעילותם המקצועית, וזה לא בהכרח רע. הרי צריך ניסיון בתחום כדי לעסוק בתיקים האלה".

בנוסף לטענות שנשמעו, באפריל 2008 הגיש עו"ד מיכה צמיר עתירה לבג"ץ נגד הכונס הרשמי ושר המשפטים פרופ' דניאל פרידמן, שבמסגרתה ביקש לצרפו לרשימת עורכי-הדין שאליהם מועברים תיקי חדלות פירעון. לדברי שחר, עם פרסום ההנחיות, אין עוד מקום לטענות על היכרות מוקדמת ולבקשות לצירוף לרשימה כזו או אחרת. מעכשיו, הכללים ברורים, יש אחידות ושקיפות מלאה, וכל עורך-דין שרוצה להיכלל במאגר יודע באילו תנאים עליו לעמוד.

גם על הכתבה שפורסמה בשבוע שעבר ב"כלכליסט", שבה מיוחסת לכנ"ר פעילות בניגוד לכללי המנהל התקין ומינוי בעלי תפקידים "מקורבים" לכנ"ר, יש לו מה לומר. "ב'כלכליסט' פרסמו סיפור על מה שהיה אתמול, כשכבר יש לנו חדשות של היום. הכתבה לא הייתה כל-כך רלבנטית לאחר פרסום ההנחיות", הוא עוקץ. "לכתוב שמונו בעלי תפקידים בניגוד לכללי מכרז ומינהל תקין, זה שטויות. הם בכלל לא ביקשו ממני התייחסות לטענה המופרכת הזו".

* ומה התגובה שלך לכך?

"אין חובת מכרז בכלל במינוי של מנהלים מיוחדים. זו לא מאטריה, לא לפי הדין ולא לפי הנוהג, שמחויבת במכרז. המינויים שנעשו במחוזות השונים התנהלו על-פי כללי המינהל התקין".

בנוסף, מבהיר שחר, כי לא ידע על היכרות אישית בין המנהלים המיוחדים שמונו למנהלי המחוזות השונים, ובדיעבד התברר לו, כי גם טענות אלו מופרכות.

גידול מתמיד בבקשות

הסיבה המרכזית לפיתוח ההנחיות לא הייתה אי-אחידות במינוי מנהלים מיוחדים או טענות על הפרת כללי המנהל התקין. הסוגיה הבוערת ביותר בכנ"ר הייתה, ועודנה, גידול מתמיד בהיקף הבקשות לפשיטת-רגל. ב-2007 נפתחו 2,972 בקשות חדשות לצווי כינוס ולהכרזת פשיטת-רגל, ובבתי המשפט המחוזיים ניתנו 2,823 צווי כינוס, עלייה של 32.4% לעומת השנה הקודמת. "בשלוש השנים האחרונות חלה עלייה חדה במספר פושטי הרגל, שנעה בין 30% ל-50%, על-פי חלוקה של המחוזות השונים שלנו".

בין הסיבות לזינוק, מונה שחר את העובדה ש"נוצרה בתקופה האחרונה אפשרות להיכנס להליך פשיטת-רגל לאנשים חסרי אמצעים, כאשר מימון הפיקדון שעליהם להפקיד לפתיחת ההליך נעשה על-ידי המדינה, מה שלא היה בעבר", וכן את המעבר של חייבים שתיקם מתנהל בהוצאה לפועל, מהמסלול של ההוצאה לפועל להליך של פשיטת-רגל. "אנחנו רואים מצב שבו אנשים שתיקיהם התנהלו זמן רב בהוצאה לפועל מנסים לעבור דרך מסלול פשיטת-רגל למרות החשיפה שנגרמת להם ולנכסיהם, וכל הקשיים הכרוכים בהליך".

לדברי שחר, ההעדפה לפנות למסלול פשיטת רגל במקום המשך הליכי ההוצאה לפועל, "למרות הסטיגמה שנדבקת לפושטי-רגל", נובעת משתי סיבות עיקריות: האחת, האפשרות שקיימת רק בהליכי פשיטת רגל לקבל הפטר מכול החובות; והשנייה, הצטברות הריביות בהליכי הוצאה לפועל לעומת הליכי פשיטת רגל. "אם חייב חושף את כל הנכסים שלו ומראה שזה כל מה שיש לו ואין לו יכולת לעמוד בחובות, הוא יכול להגיע למסלול של הפטר, ויורידו לו את כל הנושים מהגב. מעבר לכך, בהוצל"פ הריביות על החוב ממשיכות לרוץ לאורך כל התקופה בה מתנהלים ההליכים, בעוד שבפשיטת רגל הריביות נעצרות מהרגע שבית המשפט נותן צו כינוס, לפני שאדם מוכרז כפושט רגל. בהוצל"פ מצטברות ריביות שהן פי כמה וכמה מהקרן, ולאדם אין סיכוי לשלם אותן".

את ההפטר יקבל החייב רק אם יצליח לשכנע את הכנ"ר, הנושים ובית המשפט שאין לו נכסים מעבר לאלה שחשף ושצבר את חובותיו בתום לב. אם בחקירות מסתבר שזה לא המצב, הוא לא יקבל הפטר. "במקרים הקלאסיים של בזבוזים באשראי או חובות לחברות סלולאריות או קריסת עסק של אנשים שהם לא רמאים סדרתיים, אז יש מקום לטעון שזה היה בתום לב ולפטור את החייב מהחובות", אומר שחר.

שחר מצר כי למרות הגידול הדרמטי, לא גויס כוח-אדם נוסף לטפל בעומסים. "אנחנו חלק משירות המדינה, ולא מאפשרים לנו תקנים וכוח-אדם נוסף לבצע את המוטל עלינו. זה גורם לזה שאנחנו פועלים בתת-תקינה. אם בעבר 100% מהצוות עשה 100% מהעבודה, היום 70% מהצוות צריך לעשות 100% של עבודה. אנחנו לא יכולים להשתלט על כל כמות התיקים, ומכאן הצורך במינוי עורכי-דין חיצוניים שיאפשרו לנו לבצע את העבודה שלנו".

המצב הזה משפיע גם על ניהול התיקים בבית המשפט, וגורר ביקורות נגד הכנ"ר. שחר מרגיש שהביקורת לא מוצדקת. "כל הזמן שומעים טרוניות של בית משפט, בעיקר במחוז ת"א, על הפעילות שלנו. בית המשפט שואל למה לא עונים לו בזמן, ושאלות מהסוג הזה. זה לא נובע מזה שאנשים לא עובדים או מתעלמים מהחוק, הם עובדים מעל ומעבר, אבל אי אפשר לעמוד בעומס, אם אין לך כוח-אדם". לדבריו, לפני כשנה, כשזיהו את מגמת הגידול בתיקים, הבינו שאין מנוס "מעיגון הליך של מינוי מנהלים מיוחדים בחלק ניכר מהתיקים שבהם אנחנו בעלי התפקיד על-פי הדין. מנהלים מיוחדים יהיו כפופים לכללי העבודה שלנו".

בינואר השנה, במסגרת סיכום תוכנית פעילות הכנ"ר לשנת 2007, הודיעה הנהלת הכנ"ר, כי במהלך 2008 ייקבעו הנחיות למינוי מנהלים מיוחדים, ובתחילת ספטמבר תחל הפעילות על פיהן. בשלב זה נראה, כי הכול עובד על-פי התוכניות. ההנחיות פורסמו, הפנייה לציבור עורכי-הדין ורואי-החשבון נעשתה, וכעת נותר להכין מאגר מנהלים מיוחדים ולהתחיל את הפעילות. שחר: "אנחנו עומדים ביעדים שהצבנו לעצמנו. בימים אלה נפרסם פנייה לציבור בעלי התפקידים. את ההצעות נקבל בחודש יוני, והדיון לגיבוש המאגר יתקיים ביולי, במהלך פגרת בתי המשפט, כך שבספטמבר נתחיל לעבוד".

תיקים

מחסור בכוח-אדם

בתקופה האחרונה מבטאים בכנ"ר גישה החלטית יותר גם בנוגע למשך הזמן שבו יתנהל תיק. שחר: "אנחנו נחרצים יותר בקיום ובסיום ההליך. אם פעם ההליך זרם על מי מנוחות, במשך שנים, היום אנו יותר מעורבים. הפעילות וההנחיות הפנימיות שלנו כולן מכוונות לכך שהליכים שבהם אנחנו מתרשמים שפושטי הרגל לא עומדים בתשלומים החודשיים או לא נותנים דוחות כנדרש, לא יימשכו.

"מצד שני, אנחנו נותנים יותר הפטרים לחייבים שעומדים בקריטריונים. כך קבענו בהנחיות פנימיות, שאחרי ארבע שנים פושט-רגל יקבל הפטר מחובותיו וייצא לדרך חדשה נקי מהחובות, או שמתבטל הליך פשיטת הרגל. קבעתי גם רמות חקירה כדי שלא נבזבז אנרגיות בכל תיק. בבקרה פנימית שלנו הגדלנו במידה רבה את מספר התיקים וההליכים שצריך להביא לכדי סיום".

יחד עם זאת, מודה שחר שיש הרבה תיקים שהטיפול בהם רדום. "לצערי, בגלל הגידול הבלתי אפשרי של התיקים בשנים האחרונות ומצד שני מחסור בכוח-אדם, יש אלפי תיקים שאין בהם טיפול ושוכבים על המדף הרבה מאוד שנים". אך הוא מרגיש שהשינוי קרב. "אני מקווה, שההנחיות והמאגר החדש יביאו לזה שברגע שבאותם אלפי תיקים שיש לנו נסתייע בעורכי-דין חיצוניים, אז נכבוש את היעדים של סיום הליכים שהצבנו לעצמנו".

במסגרת השינוי בהליך מינוי מנהלים מיוחדים יוקמו שני מאגרים. אחד יהיה של עורכי-דין שיטפלו בתיקי פשיטת-רגל שנפתחו עד 2002, ומיועד לעורכי-דין צעירים, בעלי ותק של שנתיים, שיעברו השתלמות שתכשיר אותם לטיפול בתיקי פשיטת-רגל; המאגר השני יהיה של עורכי-דין ורואי-חשבון שיטפלו בתיקים שנפתחו אחרי 2002, ואליו יוכלו להגיש מועמדות עורכי-דין ורואי-חשבון בעלי ותק של חמש שנים לפחות במקצוע ובעלי ניסיון מוכח של שלוש שנים לפחות בתחום ניהול הליכי פשיטת-רגל.

* למה צריך שני המאגרים?

"בשלב מסוים של התהליך התברר לנו, שיש לעשות חלוקה בין תיקים ששוכבים הרבה מאוד שנים ואין בהם פעילות וכסף, וצריך להתחיל אותם ולסיים אותם, לבין תיקים גדולים וחדשים יחסית שמצריכים טיפול יותר מעמיק. בעניין הזה צריך לתת קרדיט גדול ללשכת עורכי-הדין, ולעומד בראשה, עו"ד יורי גיא-רון, שהגיע אלינו עם המחשבה והרעיון שחשוב לו לסייע לעורכי-דין צעירים ולשלב אותם גם בתחום פשיטות-רגל".

גיא-רון ועו"ד אבנר כהן, שעמד בזמנו בראש ועדת הפירוקים בלשכה, הציעו לשחר לשלב עורכי-דין צעירים בתיקי פשיטת-רגל ששוכבים על המדף. שחר קיבל את ההצעה בשמחה. "ישבנו איתם בהרבה ישיבות, ובנינו יחד תוכנית שלפיה 'תיקי מדף' שלכאורה אין בהם כסף, יועברו לעורכי-דין צעירים, שיעברו קורס מיוחד שנגבש ונעביר ביחד עם לשכת עורכי-הדין, כדי שיהיה להם ניסיון וידע, ולא ניפול עם נציגים לא מתאימים. אותם עורכי דין יבצעו פעולות וחקירות שבמסגרתן ימצאו את הכסף בתיק ויסיימו אותו".

עורכי-הדין ורואי-החשבון שייבחרו על-ידי הכנ"ר למנהלים מיוחדים בתיקי פשיטת-רגל, ייכללו במאגר לשלוש שנים. על-פי ההנחיות, בנוסף לסמכויות בתחום כינוס, שמירה וניהול נכסי החייב, יקבלו המנהלים גם סמכויות חקירה לפי פקודת פשיטת-הרגל, והם יידרשו למסור לכנ"ר דיווח תקופתי לגבי התנהלות ההליך. שכרם ייקבע על-ידי בית המשפט לפי תקנות החברות, וישולם מהכספים שבקופת פשיטת-הרגל. עורכי-הדין הצעירים שייכללו במאגר עלולים למצוא את עצמם ללא שכר-טרחה, אם לא יאתרו כספים של החייב או שלא תהיה גבייה בתיק מכל סיבה אחרת.

הצעד הזה יוצר מהפכה בטיפול בתיקי פשיטת-רגל. אלפי תיקים שהעלו אבק יטופלו על-ידי עורכי-דין חיצוניים, ומאגר עורכי-הדין ורואי-החשבון שישמשו בעלי תפקידים, מורחב משמעותית. שחר מעריך, שעם הפעלת הנהלים החדשים השינוי בשטח יהיה דרמטי. "זו מהפכה מבחינת האחידות בין המחוזות, וגם מבחינת הכללים והדרך לניהול התיקים. בנוסף, למאגרים האלה יש משמעות דרמטית מבחינת מספר התיקים שיצאו לעורכי-דין עצמאים לעומת העבר, מה שיוביל לסיום הרבה מאוד תיקים".

שחר מגלה גם, "שבעקבות פעילות הנהלת הכנ"ר, גופים ציבוריים אחרים ששקלו להוציא תיקים לעורכי-דין פרטיים, הביעו עניין בדרך שאנחנו עושים את זה ומחכים לראות אם זה יעבוד".

עוד כתבות

מסורק תת קרקעי ועד רחפנים: הכירו את 10 הסטארט-אפים המבטיחים לשנת 2024

גלובס בוחר את הסטארט-אפים המבטיחים של ישראל השנה ה-18 ברציפות: חברות הייטק הצומחות והמסקרנות ביותר, אלה שמייצרות אימפקט על תעשיות וצרכנים רבים, ונמצאות על המסלול הבטוח להנפקה ● הרשימה מתבססת על בחירות של קרוב ל-70 קרנות השקעה מקומיות וזרות מובילות בהייטק הישראלי ● החשיפה המלאה

עלות היירוט של ישראל של כמחצית מהמטח האיראני בסוף השבוע נאמדת ב-2.1 מיליארד שקל / צילום: Reuters, IMAGO/Bashar Taleb\ apaimages

הטקטיקה של רוסיה נגד אוקראינה ובעיית המיירטים שיכולה להגיע גם לישראל

המתקפה של איראן על ישראל מצביעה על הביקוש הגובר למיירטים ואת ההמתנה הארוכה עד להשגתם ● "אין ספק שהעומס על מלאי התחמושת עומד להיות בעיה, עבור כולם", אומר טום קראקו, מנהל צוות חשיבה אמריקאי בפרויקט הגנה מפני טילים במרכז למחקרים אסטרטגיים ובינלאומיים

איך המוסדיים מחליטים איפה תשב הפנסיה שלכם / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת adobe firefly)

הבכיר שחושף באופן נדיר את הסודות על איך משקיעים את הפנסיה שלכם

הצצה אל מאחורי הקלעים של דיוני ועדת ההשקעות של גוף מוסדי: היכן להגדיל סיכון, כמה פיצוי נדרש עבורו, עד כמה משפיעים השווקים העולמיים על החוסך הישראלי, ואילו אתגרים ייחודיים עומדים בפני מנהלי קופות הגמל וקרנות הפנסיה וההשתלמות המקומיים

שאריות של טיל בליסטי שאיראן שיגרה לעבר ישראל / צילום: Reuters, Amir Cohen

בהשראת רוסיה: גילויים חדשים על התקיפה האיראנית וההצלחה הישראלית

הכתבה הזו היתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● התקיפה של איראן תוכננה באופן ששיחזר במובנים רבים כמה מן התקיפות הרוסיות הגדולות באוקראינה, וכללו תחילה נחיל כטב"מים שנועדו להציף את ההגנה האווירית ● החולשה של היכולת הצבאית הקונבנציונלית של איראן עלולה להוביל את מקבלי ההחלטות באיראן לאופציה הגרעינית

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

לראשונה בהיסטוריה: הממשלה אישרה קיצוץ בתקציב בניגוד לעמדת שר האוצר

הקיצוץ בתקציב, בהיקף של כ-225 מיליון שקל, אושר לדרישתו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, ובתום מאבקים בשבועות האחרונים מול שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ● הקיצוץ נועד למימון הקמת מתקני כליאה לאכלוס העצורים הביטחוניים הרבים שנעצרו מאז תחילת המלחמה

סם אלטמן / צילום: כדיה לוי

המיזם החדש של סם אלטמן במפרציות ואיך יכול להיות שישראל נותרה בחוץ

הדיווחים על ביקוריו של מנכ"ל OpenAI באיחוד האמירויות ובסעודיה נמשכים, ולפי הערכות המטרה היא הקמת תשתיות לפיתוח שבבי בינה מלאכותית ● ישראל לא חלק מהתוכניות, אבל בענף לא דואגים: "אם אלטמן יחפש את ההון האנושי, ישראל עשויה להיות חלק מהתמונה"

הדגם OMODA 5 של צ'רי / צילום: יח''צ

האם הסיניות יתחילו להגיע אלינו מאירופה? צ'רי תייצר כלי רכב בספרד, יצרנים נוספים בדרך

כך מתכוונים הסינים לעקוף את המכס האירופי ● ג'יפ אוונג'ר משיקה בישראל דגם היברידי ● ​נחשף הקרוס־אובר החשמלי החדש של GEELY ● ועוד חדשות מענף הרכב

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי / צילומים: AP, Shutterstock

אוקראינה על סף ייאוש וחור שחור ישאב אותנו ממרחק 2,000 שנות אור

אוקראינה מפתחת קנאת ישראל - גם היא רוצה קואליציה שתציל אותה מטילים באמצע הלילה ● הבריטים קובעים לוח זמנים להפסקה לאומית של העישון ● האקלים יעלה הרבה כסף, והמדינות העניות ייפגעו יותר ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם

אביב ומתיאו שפירא, אדיר טובי ורובי ליאני, חברת XTEND / צילום: כדיה לוי

עפים כמו פרפר, עוקצים כמו דבורה: הרחפנים שמשנים את תורת הלחימה

הרחפנים של אקסטנד הפכו פופולריים במלחמה בעזה, ואף הצילו חיים • עכשיו היא עובדת על מערכת משולבת שתיקח את יכולות הרובוטים קדימה ותסייע להם לפעול בצוות ● הסטארט-אפים המצליחים, פרויקט מיוחד

פרויקט מתחם אילת של אאורה ברמת השרון / הדמיה: 3dvision ltd טרי די ויז'ן בע''מ

פינוי בינוי: אאורה שילמה היטל חריג עבור הדיירים לעיריית רמת השרון והם נדרשים להחזיר לה את הכסף

פרויקט הפינוי בינוי של אאורה במתחם אילת בשכונת מורשה, נבנה בשני שלבים ויכלול בסופו של דבר 687 יח"ד בשישה מגדלים עם שטחי מסחר ● כדי לא לעכב את הפרויקט וקבלת היתר הבנייה, החברה שילמה לפני כארבע שנים את התשלום וכעת מבקשת את הכסף ששולם בחזרה מהדיירים

כבר לפני חודשיים: איראן תירגלה שיגור טילים בליסטיים נגד בסיס פלמחים

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: התרגיל הצבאי של איראן שהתקיים כבר לפני חודשיים, איראן מצליחה לשבור את האמברגו על הנפט וגוגל פיטרה עובדים שמחו נגד ישראל במשרדים בניו יורק ● כותרות העיתונים בעולם 

ספר יעדי הממשלה: איך להתחמק מכישלונות קודמים ולשחק בנתונים / איורים: גיל ג'יבלי

ספר יעדי הממשלה: איך להתחמק מכישלונות קודמים ולשחק בנתונים

הממשלה פרסמה את יעדיה השנתיים לשנת 2024, אך הפירוט הארוך כולל אינספור דוגמאות להתחמקות מהצגת יעדים קודמים, שינויי מתודולוגיה חשודים, מניפולציות במספרים או תוכניות לא ריאליות

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילום: יוסי זמיר

משרד הכלכלה מציג: כשאין יעדים, אין כישלונות

במקום לעמוד ביעדים, משרדי הממשלה פשוט מוחקים אותם ● בפיקוד העורף שלפו הודעה לילית שהותירה את הילדים באוויר ● והמסעות לפולין התרוקנו מערך ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

איל וולדמן / צילום: פרטי

איל וולדמן מגלה: "עברו עליי ימים כואבים וקשים מאוד"

"אני כל הזמן חושב מה דניאל הייתה עושה, איך זה היה אם היא הייתה פה עכשיו", מספר איל וולדמן על בתו דניאל שנרצחה בנובה. מאיפה הוא שואב כוח? ● פרויקט מיוחד 

אסף זגריזק / צילום: כדיה לוי

הם איבדו קרובים, פונו מבתיהם או ראו את מפעל חייהם קורס: 13 אנשים מספרים מה נותן להם כוח

איל וולדמן מנסה להמשיך לבלות כי זה מה שבתו דניאל הייתה רוצה ● ירדן גונן, אחות של רומי החטופה בעזה, לובשת חולצת קשת בענן בימים קשים במיוחד ● חיים ילין ממלא מצברים רק בבית בבארי, למרות הזיכרונות השחורים משם ● ואבישג שאר-ישוב מחפשת קרני אור בצילומים שלה ● 13 אנשים משתפים מהי מכונת ההנשמה שלהם בחצי השנה האחרונה ● פרויקט מיוחד

שרון גל / צילום: סטודיו תומאס תומר שלום, ויקימדיה

האיום עשה את שלו? שרון גל יישאר בערוץ 14

לפני כשלושה שבועות הודיעה רשת 13 כי העיתונאי שרון גל חוזר לשורותיו, ובערוץ 14 מיהרו להוציא לגל מכתב התראה, מאחר שהוא חתום על חוזה עד סוף 2024 ● כעת נראה כי המהלך עשה את שלו, וגל יישאר בערוץ 14 ויגיש שם את רצועת 19:00

מטוס אל על / צילום: דני שדה

פעם בחצי שנה זה קורה: איך יראה היום שאחרי עדכון מדדי הבורסה?

השבוע תפרסם הבורסה את עדכוני המדדים שלה ולפי הערכות יצטרפו למדד 125 היוקרתי אל על ואלקטריון ● בפעם הקודמת ששתיהן נכנסו למדד אחרי זינוק חד במניות שלהן, הן צנחו בחדות ● "כך זה עובד בכל העולם", מסבירים בבורסה. אבל ספק אם ההיסטוריה תחזור על עצמה

מתכות / צילום: Shutterstock

החברה שמנסה לחולל מהפכה בתעשייה שלא השתנתה אלפי שנים: Magnus Metal מגייסת 74 מיליון דולר

"מקצרת את תהליכי העבודה, מפחיתה את עלויות היצור והזיהום, ומשפרת את איכות המוצר" ● עם שווי מוערך של כ-160 מיליון דולר, מגנוס מטאל הישראלית יוצאת לסבב גיוס חדש

מטוס אל על / צילום: Shutterstock

אחרי הצניחה בתחילת המלחמה: התאוששות בענפי התיירות והבילויים

חג הפסח שיחול בקרוב מחולל רכישות בתחום החופשות והמופעים ● אתר KSP מרחיב את שיתוף־הפעולה עם שטראוס לצד מותגים כמו ויסוצקי ולוואצה ● הדירוג החודשי של אתרי האונליין

פיצוחים / צילום: תמר מצפי

הגרעינים של חממה בדרך החוצה מהבורסה - מי ייכנס במקומם?

חברת חממה סחר קיבלה הצעה להוצאת פעילותה מהבורסה והכנסת פעילות נדל"ן במקומה ● בעקבות מלחמת חרבות ברזל לחברה חובות בהיקף של 1.6 מיליון שקל מתושבים מרצועת עזה