גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

בעלי עסקים ומומחים לשיווק קובעים: מיתון הוא הזמן הנכון להשקת מוצרים חדשים

מנכ"ל אל-על, חיים רומנו, מנכ"ל סוגת, דייויד פרנקלין, ומנכ"ל סודה פופ, ורדה שוהם, מסבירים מדוע צריך להשיק מוצרים חדשים דווקא עכשיו, בתקופת המיתון - ולמה מדובר בנוסחה מנצחת להגדלת המכירות

מנכ"ל אל-על: "מיתון מאפשר להגדיל את הקיבולת ולשפר את היתרון התחרותי"

* מה חדש:

ב-2 במאי השנה המריאה מישראל טיסת הבכורה של אל-על לברזיל: טיסת לילה סדירה ישירה של כ-14.5 שעות, היוצאת 3 פעמים בשבוע, במחיר של החל מ-999 דולר. הקו החדש, שלווה בקמפיין פרסומי בכיכובו של הזמר פאבלו רוזנברג, הושק בהשקעה כוללת של כמיליון דולר.

לדברי מנכ"ל אל-על, חיים רומנו, עד כה נרשמו ביקושים גבוהים והוזמנו כ-6,000 כרטיסים לחודש יולי בלבד. "לוקח מעל שנה לתפור קו חדש, אנחנו עשינו את זה ב-4 חודשים. בנובמבר 2008 קיבלנו החלטה עקרונית לגבי הקו, ובמאי 2009 הקו הושק", הוא אומר.

* למה להשיק קו חדש דווקא בתקופת מיתון?

"במיתון אתה יכול להחליט שאתה מתקפל ונעלם או שאתה מנסה להגדיל את הקיבולת שלך ואת היעדים שיש לך בהם יתרון תחרותי מובהק. מניע נוסף הוא שברזיל נפגעה פחות מהמיתון העולמי, ועדיין מהווה יעד אטרקטיבי לטיילים ולאנשי עסקים. מצאנו לנכון להשיק מוצר שהוא הקצר והטוב ביותר מדרום אמריקה ואליה".

* האם שקלתם לדחות את ההשקה לימים טובים יותר?

"הימים האלה הם ימים מאתגרים מאוד. למרות האתגר, יש ביכולתנו 'להרים דגלים' כמו קו ישיר לסאו פאולו, וזה כבר מוכיח את עצמו. הפכנו לשחקן מרכזי בטיסות לברזיל, עם נתח שוק של למעלה מ-50%".

* אילו סיכונים יש בהשקה של קו חדש בזמן מיתון?

"כמו בכל מוצר חדש, הסיכון הוא שלא יהיה מספיק ביקוש למוצר ושההשקה שלו לא תהיה נכונה, מה שלשמחתי לא קרה לנו כי פעלנו נכון. כדי למזער סיכונים צריך פעילות שיווקית מאסיבית, כולל פרסום ויחסי ציבור. ואכן, אין היום בן אדם בארץ שלא יודע שאל-על טסה בטיסה ישירה לברזיל. צריך לנהל את הסיכונים נכון ולדעת איך לפנות לקהלים הנכונים".

* האם השקה של קו חדש היא הנוסחה הנכונה להגדלת המכירות בתקופת מיתון?

"כן, למרות שמדובר בפרויקט מורכב ויקר. מדובר במטוס שמרותק לקו ספציפי זה בעלות של כמיליון דולר בשבוע. זה לא דבר טריוויאלי, אבל הכרחי בבניית המודעות של החברה כחברה שעושה דברים. ויש עוד פעילויות שאנחנו עושים על מנת לשפר את הרווחיות בעקבות הפגיעה הקשה של המיתון העולמי בתיירות ובתעופה".

* יש הטוענים כי השקה של מוצר חדש בזמן מיתון יכולה לחפות גם על מצב לא טוב של החברה המשיקה.

"לצערי, יש לנו את הנטייה הנהדרת למצוא רע בכל דבר. אנשים יכולים להגיד את אותם דברים גם על חברה שמרנית שלא משיקה מוצר חדש. בהקשר זה, אפשר לעשות אנלוגיה בין עולם העסקים לעולם הטיסה. בטיסה אומרים לטייס להמשיך להפעיל את המטוס גם במקרה של תקלה, אחרת הוא ימצא את עצמו באדמה. עדיין יש לו מערכות אחרות שעובדות ושעליו להמשיך לתפעל, ולא להתמקד רק בתקלה. אותו דבר בעסקים. יש משבר כלכלי בעולם שפגע קשה בענף, אבל זה לא אומר שצריך לעצור. המיתון הוא פקטור רציני, אבל הוא מחייב אותנו להיות טובים ולהתמודד ביוזמות ולא בהתקפלות".

* האם מתוכננים קווים חדשים בקרוב?

"אנחנו בוחנים כל הזמן פתיחה של קווים חדשים, ואנחנו נפתיע".

מנכ"ל "סודה פופ": "הטיימינג שלנו מצוין, כי המוצרים החדשים שלנו חוסכים כסף"

* מה חדש:

"סודה פופ", חברה-בת של סודה קלאב, השיקה באפריל השנה מכשיר סודה חדש, ובימים אלה היא משיקה שמונה סירופים בטעמים תחת השם "גזוז", בהשקעה כוללת של כ-3 מיליון שקל. בסוף החודש מתכננת החברה לצאת עם קמפיין טלוויזיוני ואינטרנטי, בהשקעה של כ-2 מיליון שקל נוספים.

"מיתון הוא טיימינג מצוין להשקת מוצר חדש", אומרת ורדה שוהם, מנכ"ל "סודה פופ". לדבריה, "כשפיתחנו את המוצרים, הכיוון שלנו היה לצאת עם מכשיר מעוצב ועם סירופים טבעיים התואמים לטרנד הבריאותי. כשהמיתון פרץ, החלטנו ללכת בכיוון של מכשיר וסירופים שחוסכים כסף בהשוואה למשקאות התוססים המוכנים. המיתון הוא טיימינג מצוין להשקת המוצרים שלנו, בגלל שהם חוסכים כסף", היא אומרת.

* למה להשיק מוצר חדש דווקא בתקופת מיתון?

"מיתון הוא השעה הנכונה להשקיע בשיווק ובהשקת מוצרים חדשים. חברות שלא עושות זאת דורכות במקום או הולכות לאחור".

* האם שקלתם לדחות את ההשקה לימים טובים יותר?

"לרגע לא חשבנו על זה, כי אנחנו רואים במיתון הזדמנות שנפלה לידינו בגלל אופי המוצר. זהו מוצר שנותן מענה לחיסכון בכסף, ובשל כך הוא מתאים לתקופה של צמצומים".

* איזה סיכונים יש בהשקה של מוצר חדש בזמן מיתון?

"שאנשים יחשבו שהמוצר החדש שלך הוא לוקסוס, ויחשבו פעמיים אם לקנות אותו. אנחנו לא נמצאים שם. בהחלט יכולה להתעורר בעיה אם המוצר שלך הוא לא מוצר קומודטי ואין לו יתרון ברור לצרכן".

* יש הטוענים כי השקת מוצר חדש בזמן מיתון יכולה לחפות על מצב לא טוב של החברה המשיקה.

"אין לי מה להגיד על זה. אין היגיון להשקיע ביבוא או בפיתוח של מוצר חדש רק כדי לטשטש מצב גרוע ולשדר עסקים כרגיל".

* האם השקה של מוצר חדש היא הנוסחה הנכונה להגדלת המכירות בתקופת מיתון?

"כן, אם זה עונה על צורך ואם מדובר במוצר שהצרכן יכול להרשות לעצמו. לצערי, יש אנשים שלא יכולים לקנות היום משקאות קלים תוססים ושותים רק מים. אנחנו לא פונים לקהל הזה, אלא לקהל שעדיין קונה הביתה משקאות תוססים. המטרה שלנו היא להסביר לו שהמוצר שלנו מהווה אלטרנטיבה זולה ובריאה יותר".

* האם מתוכננים מוצרים חדשים בקרוב?

"בראש השנה נשיק 3 טעמי סירופ נוספים ומכשיר סודה בצבעים חדשים".

מנכ"ל סוגת: "דווקא במיתון, כי אנשים חוזרים לבשל ולאכול בבית"

* מה חדש:

יצרנית האורז והסוכר "סוגת", נכנסה לפני מספר שבועות, בפעם הראשונה בתולדותיה, לקטגורית הפיצוחים הטבעיים. היא השיקה סדרה של תשעה מוצרים, בהשקעה של כמיליון שקל: אגוזים וגרעינים טבעיים המיועדים לאפייה, לבישול וכתוספות לסלטים. הסדרה כוללת אריזות 100 גרם של שקדים מולבנים פרוסים, שבבי שקדים מולבנים, שקדים טבעיים, גרעיני חמנייה קלופים, גרעיני דלעת קלופים, צנוברים, אגוזי מלך, אגוזי מלך גרוסים ואגוזי פקאן.

"השקה של קטגוריה חדשה בתקופת מיתון אינה מרמזת על ירידה במכירות האורז והסוכר או על מיצוי הפוטנציאל שלנו בתחום. יש עוד הרבה מה לעשות ולאן להתרחב בתחום", מבהיר דייויד פרנקלין, מנכ"ל סוגת. לדבריו, הפיצוחים הטבעיים הם מוצרים משלימים למוצרי סוגת. "המוצרים שלנו נמצאים בכל חנות בישראל, ואין סיבה שלא ניכנס לקטגוריות חדשות ומשלימות גם בזמן מיתון. חברה חזקה כמו שלנו לא פועלת לפי מיתון או לא מיתון", הוא אומר.

* למה להשיק מוצר חדש דווקא בתקופת מיתון?

"במיתון אנחנו רואים חזרה למטבח הביתי. הרבה אנשים שהתרגלו לאכול במסעדות, מבשלים ואוכלים יותר בבית. במקביל, אנו ערים לריבוי תוכניות הבישול בטלוויזיה. לאור זאת ולאור העובדה שהמיתון פוגע פחות במזון, המצב הכלכלי לא מנע מאיתנו לפתח בחודשים האחרונים מוצרים חדשים".

* האם שקלתם לדחות את ההשקה לימים טובים יותר?

"לא, כי אנחנו מאמינים שכל הימים, כולל ימי מיתון, הם ימים שמתאימים להשקת מוצרים כמו שלנו. המיתון לא פוגע בנו, ולכן נמשיך להשיק קבוצות מוצרים חדשים".

* אילו סיכונים יש בהשקה של מוצר חדש בזמן מיתון?

"הסיכון טמון בקושי להעריך מראש מה תהיה דרישת השוק למוצר החדש. לכן, חשוב לא להכין מלאי גדול מדי ובמיוחד לא כשמדובר במזון שהטריות שלו היא נושא קריטי".

* יש הטוענים כי השקה של מוצר חדש בזמן מיתון יכולה לחפות על מצב לא טוב של החברה המשיקה.

"יכול להיות, אבל לא במקרה שלנו".

*האם השקה של מוצר חדש היא הנוסחה הנכונה להגדלת המכירות בתקופת מיתון: "תלוי בסוג המוצר שלך. אני מניח שאם המוצר שלנו היה מתחום האופנה או המותרות, אז מיתון הוא לא זמן נכון לזה".

* האם מתוכננים מוצרים חדשים בקרוב?

"מתכננים להשיק לפחות 3-4 קטגוריות מזון חדשות במהלך השנה".

10 טיפים לפיתוח נכון של מוצרים חדשים בתקופת מיתון

על-פי פרופ' מיכאל אתגר, מרצה בבית-הספר למינהל עסקים, המסלול האקדמי המכללה למינהל:

1. לא לפחד מפיתוח ושיווק מוצרים חדשים. מנהלים מחפשים לקצץ בזמן מיתון בהוצאות שאינן הכרח משפטי או תפעולי, ופיתוח מוצרים חדשים הוא מועמד ודאי לקיצוץ כזה. אולם, הניסיון מורה שחברות שעשו זאת דווקא במיתון הגיעו לתקופת הגאות שלאחר המיתון עם צבא של מוצרים חדשים, שאפשרו להן לתפוס מעמד מוביל בשווקים שלהן.

2. לנצל את התקופה לטיוב המערכות. זה הזמן לגייס מהנדסים טובים יותר, שרבים מהם מחוסרי עבודה כרגע, ולגייס מוחות צעירים וחדשים בעלי ידע מעודכן, מוטיבציה גבוהה ודרישות צנועות יותר. זה הזמן להשיג גם מחירים טובים לציוד מתקדם, לשכור מעבדות ומשרדים בתנאים משופרים, ולסכם את אספקת חומרי הגלם בהנחות משמעותיות. כל אלה יאפשרו להוזיל עלויות פיתוח ולהציע מוצרים חדשים במחיר אטרקטיבי.

3. לשתף ספקים ומשווקים במאמץ הפיתוח. מצד אחד, הם יודעים על חומרי הגלם ועל השוק; ומצד שני, תרומתם תוזיל את עלויות הפיתוח. השותפות תגדיל את המוטיבציה שלהם לשווק את המוצרים החדשים ו/או לספק חלקים וחומרי גלם בצורה יעילה וחסכונית יותר.

4. לעודד שינויים חדשניים. משבר מעורר שינויים מהותיים וצרכנים מאמצים דפוסי התנהגות אחרים. לכן, חשבו על שינויים חדשניים ולא על טיפולים קוסמטיים בלבד. שימו דגש על מוצרים שהם נגישים כספית ויעילים ו/או ירוקים יותר. אלה יתקבלו יותר בקלות בזמני מיתון ומשברים.

5. לפעול להורדת תחושות הסיכון של הלקוחות. מבצעים כמו אחריות ל-10 שנים למכוניות או החזרת כספים לקונים שפוטרו, עושה רבות לחיזוק הביטחון של הקונים הממוצעים.

6. להשקיע בפיתוח ארוך טווח. מיתון מתאים ביותר להשקעה בפיתוח מוצרים המתבססים על טכנולוגיה חדשנית הדורשת זמן ארוך יותר להבשלה וכרוכים בסיכונים שונים. כך, כאשר יחזור השוק ויתעורר, יהיו בידי החברה מוצרים חדשנים ובדוקים, בעוד שהמתחרים שקיצצו בהוצאות על פיתוח רק יתחילו בתהליכי הפיתוח שלהם.

7. לפתח גרסאות זולות של מוצרי הדגל שלכם. מוצרים אלה ימשכו קהלים שנמנעו מלקנות את המוצר בגלל המחיר.

8. לנסות לשחזר הצלחות עבר. לבדוק הצלחות עבר, ובמידת האפשר לחזור עליהם.

9. לבצע בדק בית. לבדוק מחדש תלונות וביקורות שקיבלתם בעבר על מוצרים, ולעודד לקוחות להביע דעות כאלו גם עכשיו. כל ביקורת כזו מציעה פתרונות לשיפור, היכולים להוות בסיס למוצרים חדשים ומשופרים העונים טוב יותר על צורכי הציבור.

10. להיעזר בגופים ממשלתיים וציבוריים. בתקופת מיתון ניתן למצוא יותר אוזן קשבת ויותר תמיכה מצד גופים ממשלתיים וציבוריים. נצלו קרנות כאלו למימון הפיתוח.

עוד כתבות

קמפיין freeTV / צילום: צילום מסך

ב־freeTV לא חושפים את מספר הלקוחות, אבל משקיעים 2 מיליון בקמפיין בכיכובם

הקמפיין של מיזם הסטרימינג מתברג במקום השני בזכירות, ובמקום האחרון באהדה - כך עולה מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה ● הפרסומת הזכורה ביותר שייכת לבנק מזרחי טפחות, בית ההשקעות מיטב חוזר למסך עם עוד פרסומת בהובלת כוכב "חברים"

אילוסטרציה: shutterstock

התשואה באפריל נחתכה, אז למה מנהלי ההשקעות בטוחים שבקרוב שוק המניות ישוב לעלות?

החודש הגרוע בוול סטריט מזה שנה וחצי היכה באפיקי הגמל והפנסיה: באפריל נמחקה כשליש מהתשואה שהושגה ברבעון הראשון של השנה ● כלכלנים מסבירים כי החשש מהתפרצות מחודשת של האינפלציה מעיב על ביצועי שוק המניות, אבל מעריכים כי "לא תהיה מפולת"

תיירים באקרופוליס, יוון. יחס החוב־תוצר במדינה הגיע ב־2023 לרמה הנמוכה ביותר מאז 2010 / צילום: Reuters, Beata Zawrzel

הפתעה כלכלית באירופה: מדינות ה"פריפריה" מובילות את הצמיחה ביבשת

כלכלות דרום אירופה רשמו צמיחה מהירה ב־2023, בעוד שגרמניה וצרפת התכווצו, ובכך הפכו את המגמה ביבשת ● איטליה, ספרד, פורטוגל ויוון מצליחות לצמצם את החובות שצברו במשבר 2008 ובקורונה, אך מומחים טוענים כי כדי לשמר את השגשוג דרושים שינויים מבניים

מודעה המציגה נשק איראני ברחוב בטהרן, השבוע / צילום: Reuters, Majid Asgaripour

לא בעזרת הצבא: כך יכולה ישראל להכריע את איראן

התקיפה האיראנית הכושלת נגד ישראל יצרה חלון הזדמנויות נדיר לסיכול התחמשותה הגרעינית של איראן ● במקום לפתוח בעימות צבאי, מהלך בעל השפעה מוגבלת, לו מתנגדת הקהילה העולמית, ישראל צריכה לגבש כוח משימה בין־לאומי שמטרתו לחנוק את איראן במישור הכלכלי

הרמטכ''ל הרצי הלוי / צילום: חדשות 12

הרמטכ"ל: המתקפה בעזה תלך חזק, מכינים גם מתקפה בצפון

הרמטכ"ל קיים הערכת מצב בגבול לבנון יחד עם מפקד פיקוד צפון • שני בתים נפגעו ישירות מנ"ט בשתולה שבגליל המערבי, נזק כבד נגרם • ישראל פתחה מחדש את מעבר ארז להעברת סיוע הומניטרי, 30 משאיות הוכנסו לצפון הרצועה • שר הביטחון גלנט נפגש עם שר החוץ האמריקני בלינקן בכרם שלום: "מחויבים לשחרור החטופים, ונערכים לפעולה ברפיח" • עדכונים שוטפים

מגרש מכוניות למכירה, נמל אשדוד / צילום: Shutterstock

צ'רי חדשה וחשמלית בדרך לישראל, והמסים מענף הרכב בשיא היסטורי

הסכום הממוצע של מס קנייה מרכב נוסעים חדש זינק ב-12.6% לעומת שנת 2022 ● מותג הפרימיום Exlantix של צ'רי בדרך לישראל, וכך גם הקרוסאובר של KGM הקוריאנית ● ועוד חדשות מענף הרכב

יגאל דמרי / צילום: אייל פישר

"בעוד שנה נהיה בקטסטרופה": התחזית הקשה של יגאל דמרי

הכתבה הזו הייתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● חצי שנה לפרוץ המלחמה, היזם יגאל דמרי מסביר מדוע שוק הנדל"ן בנגב דווקא פורח ● הוא מעריך כי היקפי הבנייה בפרויקטים של התחדשות עירונית הגיעו לשיא, וסבור שהחרם הטורקי לא ישפיע במידה מהותית על השוק ● כמה באמת שווה הקרקע של חנן מור בשדה דב לפי ההצעה שהגיש, ולמה הוא מקפיא בינתיים את הפרויקט שלו בבבלי

זירת החיסול של חסן מהדווי בדמשק, סוריה / צילום: ap, Omar Sanadiki

דיווחים בסוריה: לראשונה מאז חיסול הבכיר האיראני - ישראל תקפה בדמשק

למרות האופטימיות המצרית, חמאס טרם השיב להצעה ובכיר בארגון הטרור הצהיר כי "עמדתנו שלילית" ● לפיד לשר החוץ האמירתי: "הדבר החשוב ביותר - השבת החטופים הביתה" • תא"ל שלומי בינדר ימונה לתפקיד ראש אגף המודיעין ותא"ל אבי בלוט ימונה לתפקיד מפקד פיקוד מרכז • עדכונים בולטים

מימין: דני בריקמן, מנכ''ל החברה, ועמית צימרמן, סמנכ''ל המוצר / צילום: Ben Itzhaki – Photography

הכפיל את השווי ב-6 חודשים ומגייס עוד עובדים: הסטארט-אפ Oasis Security גייס 35 מיליון דולר

אואזיס סקיוריטי פיתח פלטפורמת הגנה בסייבר לזהויות לא אנושיות בארגונים ●  עד כה גייס אואזיס סכום כולל של כ-75 מיליון דולר

ב-OECD מעריכים כי המלחמה תוביל לפגיעה בתוצר בישראל בהמשך השנה / צילום: ap, Ariel Schalit

ארגון ה-OECD: הצמיחה בישראל תרד, ענף הבנייה יתאושש באופן חלקי

בדוח שפרסם ה-OECD צוין כי המלחמה תפגע בתוצר של ישראל ב-2024 ● לצד זאת, להערכתם, קיים חשש כי רכיבי ההשקעות וענף הבנייה יתאוששו באופן חלקי בלבד ● בדוח מציינים לחיוב את העלאת המע"מ ל-18% ב-2025, ומעריכים כי האינפלציה בישראל תרד בהמשך השנה

מנכ''ל SMCI, צ'ארלס ליאנג, מנכ''ל אנבידיה, ג'נסן הואנג, מנכ''לית AMD, ליסה סו / צילומים: רויטרס - Jonathan Ernst, Mark Lennihan ,AP, Chiang Ying-ying

דוחות חברות השבבים חושפים את האתגר הגדול של הסקטור הלוהט בוול סטריט

השבוע פרסמו שתי חברות שבבים גדולות, AMD ו-SMCI, את התוצאות הכספיות שלהן ואיכזבו את המשקיעים ● בתגובה לדוחות, מניות שתי החברות צללו בחדות במסחר בוול סטריט יחד עם אנבידיה שנסחרת בירידות ● מומחים מסבירים: "יש ביקוש והשקעות של חברות גדולות, אבל ההכנסות לא מתרוממות"

אפרת שפר / צילום: שלמה שהם

כמה יקבל כל מפונה שיירשם לתוכנית התעסוקה החדשה בחיפה?

יוזמה של החברה הכלכלית חיפה, שותפות חיפה־בוסטון והעירייה מציעה רצף תעסוקתי למפונים שנותרו במלונות ● ד"ר אפרת שפר, מובילת התוכנית: "המטרה היא להעלות אותם על מסלול השיקום"

במה העשירים משקיעים / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: shutterstock

לא מתלהבות ממניות: כך המשפחות העשירות מנהלות את הכסף שלהן

מחקר של ג'יי פי מורגן בחן את דפוסי ההשקעה של משפחות בעלות הון גבוה מ־50 מיליון דולר ● המשפחה העשירה הממוצעת משקיעה בעיקר בנכסים לא סחירים, משלמת 6 מיליון דולר בשנה על ייעוץ השקעות, ומצפה לתשואה של כ־11% בשנה

דני דנון, הליכוד / צילום: דפי הירשפלד

האם בשנה האחרונה נהרגו יותר מ-140 עובדי סיוע הומניטרי ברחבי העולם?

איך סופרים כמה עובדי סיוע הומניטרי נהרגים ברחבי העולם? זה מורכב ● המשרוקית של גלובס

גדי מזור, מנכ''ל BioCatch / צילום: Zelazny

בדרך להנפקה? השליטה בחברת ההייטק הישראלית ביוקאץ׳ נמכרת לפי שווי של 1.3 מיליארד דולר

קרנות ההון סיכון האמריקאיות ביין קפיטל ומאבריק ונצ'רס מכרו מניות בחברת ההייטק הישראלית ביוקאץ' בהיקף המתקרב ל-750 מיליון דולר ● את המניות רכשה קרן הפרייבט אקוויטי פרמירה בעסקה ששיקפה לחברה שווי של 1.3 מיליארד דולר ● לפי הערכת גלובס, ביוקאץ' מועמדת להנפקה ישראלית בנאסד"ק במהלך השנתיים הקרובות

נשיא טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן / צילום: Reuters, AHMAD AL-RUBAYE

לאחר חשיפת גלובס: בלומברג מדווחת כי טורקיה עוצרת לחלוטין את קשרי המסחר עם ישראל

בבלומברג דיווחו כי עדיין לא מדובר באישור רשמי, אלא בדיווח של גורמים טורקיים ● מוקדם יותר היום נחשף בגלובס כי בנמלי טורקיה כבר החלו לאסור על יצוא סחורות לנמלי חיפה ואשדוד באופן גורף ● בנוסף, חברת התעופה הטורקית MNG מפסיקה לייבא מטענים לישראל

מתן ותומר, מייסדי חברת Apex / צילום: בן חכים

הם עוד לא בני 40 וכבר הצליחו לגייס את היזם המדובר בעולם לחברת הסייבר שלהם

מתן דרמן ותומר אבני ראו מקרוב את מהפכת הבינה המלאכותית קורמת עור וגידים במהלך שירותם הארוך ב־8200 ● לפני עשרה חודשים, הם הקימו חברה שמאבטחת את השימוש ב־ChatGPT, וכך מנטרלת את הרתיעה ממנו בקרב מנהלים ● היום, סם אלטמן מייעץ להם ומשקיע מכיסו

לטענת הבעל, תכנון מס היא זכות השייכת לו, שכן מדובר בפעולה שאינה מתייחסת לזכות משותפת שנוצרה במהלך החיים המשותפים / אילוסטרציה: Shutterstock

האם גרוש רשאי לבצע תכנון מס שיפגע בזכויות בת זוגו לשעבר?

זוג התגרש לאחר 19 שנות נישואים ● בסמוך לפרידתם, הבעל פרש משירות קבע והחל לעבוד כאזרח עובד צה"ל במשכורת חודשית, לצד קבלת פנסיית גישור ● ביהמ"ש קבע כי האישה זכאית לכ-40% מפנסיית הגישור, אולם אז התעוררה השאלה האם הבעל רשאי לקבוע כי פנסיית הגישור תסווג כ"הכנסה שנייה", והכנסתו מעבודתו השוטפת תיחשב כ"הכנסה ראשונה"

שוטרים פורצים לבניין המילטון באונ' קולומביה / צילום: ap, Cliff Owen

המשטרה משחררת את אוניברסיטת קולומביה, וטראמפ משחרר את לשונו

כיבוש קמפוס האוניברסיטה הניו יורקית בידי פרו–פלסטינים הסתיים, לאחר שבין המוחים התגלתה נוכחות של "מהפכנים מקצועיים" ● האלימות בקמפוסים תועיל לדונלד טראמפ, המוביל בסקר האחרון בהפרש ניכר, וחושף בגלוי את הבוז והטינה שלו כלפי ישראל וכלפי נתניהו

משרדי אאורה בגבעתיים / צילום: טלי בוגדנובסקי

החברה שמוכרת חלומות לדירות בגבעתיים, אבל בעירייה לא מכירים

בדיווח לבורסה כללה חברת אאורה פרטים על יחידות הדיור שתקים בפרויקט התחדשות עירונית ברחוב כצנלסון בגבעתיים ● בעירייה אומרים: "הנתונים אינם תואמים את המציאות", ומצביעים על מקרה דומה שקרה עמה בעבר