גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

כך ממתגים בפייסבוק

ללמוד מקוקה-קולה, פרינגלס ואדידס

פייסבוק, הרשת החברתית הגדולה בעולם, מציעה למפרסמים לא מעט הזדמנויות לפרסום ושיווק חברתי חכם. חלק מהכלים שמציעה פייסבוק כרוכים בתשלום באמצעות מערכת ה-advertise של הרשת, ואחרים אינם כרוכים בתשלום ומאפשרים דיאלוג בלתי אמצעי עם הלקוחות באמצעות שלל כלים מעניינים.

הכרת הפלטפורמה של פייסבוק לעומק תסייע למותג שלכם לקבל החלטה מושכלת כיצד לעשות ברשת הפופולארית הזו שימוש נבון ויעיל, תוך הקפדה על אי הטרדה מחד, ומתן ערך אמיתי לצרכנים, מאידך.

מעריצים זה לא הכל

כמעט כל המותגים הגדולים בעולם נוכחים בפייסבוק באופן כלשהו. אין דבר פשוט יותר מפתיחת דף מותג ברשת החברתית הפופולארית בעולם. אלא שרגע אחרי הפתיחה צריך גם לדעת להפיק תועלת עסקית ממשית מהרשת, לעצם ה"נוכחות" אין ערך ממשי גם אם אתם מצליחים לגרום לעשרות אלפי לקוחות להצטרף לדף המותג כ-fans.

מותגים שעושים זאת נכון הם כאלה שמנהלים דו שיח עם הלקוחות שלהם, מאפשרים ומעודדים דיונים בין הלקוחות, ומעלים תוכן וידאו/תמונות/כתוב/קולי בעל ערך ועניין עבור הגולשים.

הבלוגרית Callan Green היטיבה לסקור דוגמאות של מותגים שעושים פעילות פנטסטית בפייסבוק. למשל:

Pringles שמצטיינת בשימוש בתכני וידאו, ומצליחה לגרום לצופיה להעביר את התכנים באופן ויראלי ברחבי פייסבוק וברחבי האינטרנט.

Coca-Cola שבצעד אמיץ מאפשרת לגולשים להעלות באופן חופשי לעמוד המותג תכנים משלהם הקשורים לקוקה קולה, ובכך ממחישה את מחויבותה האמיתית לדיאלוג עם צרכנים.

Starbucks שעושה שימוש פנטסטי בעדכוני הסטטוס של עמוד האוהדים שלה. סטארבאקס לא מנצלת את העדכונים רק לדחיפה שיווקית אלא נותנת ערך אמיתי לעוקבים אחריה באמצעות תוכן על עולמות הקפה.

Adidas שבין השאר הריצה יחד עם MTV תחרות בין גולשים שהפרס בסופה היה מימון מלא של מסיבה גדולה בוילה מפוארת עבור הזוכה במקום הראשון.

אז איך בונים פעילות מוצלחת בדף מותג בפייסבוק. הנה כמה כללים על קצה המזלג:

1. תנו ערך ללקוח

אל תשתמשו בדף המותג כאמצעי ברוטאלי שכולו העברת מסרים שיווקים ופרסומיים, בשביל זה יש פרסום במדיה מסורתית. במדיה חברתית עליכם להעניק ערך מוסף אמיתי למי שבוחר להצטרף לרשימת ה"אוהדים" של המותג. ערך יכול להיות למשל קופונים והנחות של ממש שיהיו ייחודיים לאוהדי המותג ברשת החברתית. מהלך כזה יעודד גולשים ללחוץ על הכפתור הנחשק מבחינתכם: Become a Fan.

2. צרו תוכן אמיתי

עדכנו בו בקביעות תוכן ממשי שיעניין את הלקוחות ויביא להם תועלת. דוגמה: רשת של בתי קפה יכולה להביא טיפים לקליית קפה, עצות איך לבחור מכונת אספרסו טובה וכדומה. רשת של מוצרי חשמל יכולה לספק מידע שיסייע לצרכן לבחור את המקרר הנכון עבור משפחתו או המזגן החסכוני ביותר עבור הבית שלו.

3. דברו עם הגולשים

מדיה חברתית אינה במה לנשיאת נאומים שיווקיים, המדיה החברתית היא "זירת שיחה". הקשיבו ללקוחות, נהלו איתם דיאלוג, תנו להם תשובות לשאלותיהם, ככל האפשר בזמן אמת.

4. סנכרנו את פלטפורמות הפעילות של המותג

האינטרנט מעגלי. אם הלקוח הגיע לאתר המותג שלכם הוא צריך לראות באופן בולט שיש לכם עמוד פעיל בפייסבוק, בטוויטר, ובכל פלטפורמה אחרת. אם ינתח בפייסבוק שלכם בגלל תוכן שראה אצל מישהו מהמעגל החברתי שלו דאגו שייראה באופן בולט שיש לכם גם טוויטר, וכך הלאה.

אתרי תדמית של מותגים פחות מעניינים אותו, פעילות חברתית שבה משתתפים גם אנשים מהמעגל החברתי שלו מעניינת אותו הרבה יותר. ספרו לו על זה.

5. צרו עמוד עשיר ועתיר גירויים

הגולש רוצה חוויה. כמנהלי דף המותג עומדות לרשותכם אינספור אפשרויות לייצר לו חוויה: העלו ל-WALL תמונות, קטעי וידאו, סקרים, תכנים שיצרו גולשים, קופונים או הגרלות. אם יש לכם פריזנטור אהוד אל תהססו להשתמש בו כאורח שיענה לשאלות גולשים מפעם לפעם.

6. נתחו את הפעילות שלכם כל הזמן

פייסבוק מספקת למנהלי דפים כלי בשם Insights Dashboard. הכלי הזה מספק שורה של סטטיסטיקות ונתונים חיוניים שמהם תוכלו לגזור תובנות על הפעילות שלכם ולהבין טוב יותר מה עובד פחות ומה עובד יותר.

באמצעות Insights Dashboard תוכלו למשל לראות את הסוגים השונים של האינטראקציות בין המעריצים לבין המותג, ובגרף תוכלו גם לראות נתונים לגבי תגובות, פוסטים על הקיר ו"like" כדי להבין מהו הנפח הכללי של האינטראקציות, כמה גולשים צפו בכל תוכן שהעליתם, וכמה מהם היו פעילים השבוע, בפילוח לפי גיל, מין ומיקום. המספרים והבנת הטרנדים שהם מייצגים יסייעו לכם לשפר את הפעילות בפייסבוק ואת האפקטיביות שלה.

הכי חשוב, זיכרו כל הזמן: רשת חברתית היא בראש ובראשונה בילוי - אל תנאמו לצרכנים. תבלו איתם, תבדרו אותם והם כבר יהיו חברים שלכם.

הכותב הוא מנכ"ל חברת האינטרנט www.refreshing.co.il המלווה מותגים וארגונים בכניסה לעולמות של מדיה חברתית באינטרנט.

עוד כתבות

משרד הייטק / צילום: shutterstock, שאטרסטוק

משבר הקורונה: גיוסי עובדים הוקפאו, פגיעה קשה בסטארט-אפים קטנים

מחסור במימון, ירידה במכירות, קיצוץ בכח אדם ובמשכורות וסכנת סגירה ● סקר חדש בחן את השפעות משבר הקורונה על סטארט-אפים בישראל מאז תחילת המשבר

שלט תלוי מעל אחת המרפסות בתל אביב באוירת הסגר שהוטל על המדינה בעקבות התפשטות וירוס הקורונה / צילום: כדיה לוי, גלובס

מלחמת הדורות: האם הקורונה גרמה לקרע בין המילניאלז לבומרים?

המבוגרים שמנהלים את העולם מתעלמים לאורך שנים ממשבר האקלים שמטריד את הצעירים ● בימי הקורונה הם ביקשו מהם להישאר בבית חודשים ארוכים בגלל מגפה שפוגעת בעיקר בקשישים ● הצעירים מילאו אחר ההוראות, אך ייתכן שנוצר קרע בין הדורות? ● האזינו

רונית גדיש / צילום: איל יצהר

המופרכות, הנדירות והנפוצות: הבכירה באקדמיה ללשון חושבת שהעברית היא שפה סקס-מניאקית

המילים שהציבור סירב לאמץ, המילים המופרכות שהציעו, המילים הנדירות שהפכו לנפוצות והמילה שמשתמשים בה הכי הרבה ● רגע של עברית עם רונית גדיש, ראשת המזכירות המדעית של האקדמיה ללשון העברית ● אוצר מילים, פרויקט מיוחד 

תרבות G

ביכורים בתרבות: אלבומי בכורה ישראליים, סרטים, סדרה וספר

שלושה אלבומי בכורה חדשים של יוצרים מבטיחים, ספר ביכורים שבמיטבו כשאינו מנסה להצחיק, ארבע קומדיות קלאסיות שאפשר למצוא בנפטליקס וסדרת ביכורים אחת

מרגרטה וסטאייר / צילום: רויטרס - Eric Vidal

תום תקופת הקורונה ותחילת עונת החילוצים באיחוד האירופי

החילוצים מעלים שאלות מהותיות מבחינת התחרות באיחוד האירופי ● "יש סכנה לעיוות התחרות ההוגנת, והאטת ההתאוששות הכלכלית ביבשת" אמרה נציבת התחרות באיחוד

בנימין נתניהו / צילום: יוסי זמיר

נתניהו: "אם לא נחזור לשמור על הכללים, לא תהיה ברירה אלא לחזור להגבלות"

הצהרת ראש הממשלה מתקיימת יממה לאחר תדרוך שקיים משרד הבריאות, ובו ניסו להתריע מפני קפיצה בנתוני התחלואה על רקע מה שכינו ״אופוריה״ ● נתניהו: "בימים האחרונים, עם הזלזול בשמירה על הכללים, אנחנו מתקרבים לתהום"

משה בר סימן טוב  / צילום: שלומי יוסף, גלובס

פרשנות: העלייה במספר החולים - האם המדינה התרשלה בצעדי החזרה לשגרה

בניגוד למדינות אחרות, שבהן הוסר הסגר באופן הדרגתי ובשילוב עם מערך בדיקות משמעותי, בישראל הוסר הסגר כמעט באחת ● איך בכל זאת היה ניתן לפעול אחרת?

בנימין נתניהו ובני גנץ בהשבעת הכנסת ה-35 / צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

הגבלת תנועה והפגנות: בממשלה לא בטוחים שהקורונה מאחורינו ודורשים סמכויות מרחיקות לכת

רגע לפני כניסת החג הופץ להערות תזכיר חוק שיקנה לממשלה לקבל סמכויות מרחיקות לכת, בהכרזה פשוטה אחת: מצב חירום קורונה

בית הקפה מתחת לעץ / צילום: שי הנסב

"בחודשים הקרובים נראה עוד סגירות בגלל התזרים"

דור ששון, שותף עם אחיו בבית הקפה "מתחת לעץ", גר בתל אביב, בן 24 ● "גלובס" שם את הסיוע לעסקים קטנים ולעצמאים במרכז 

חמי פרס  / צילום: ענבל מרמרי

אוצר מלים: חמי פרס מספר שאביו עודד אותם לא לפחד לחלום

חמי פרס, מנכ"ל קרן ההון פינטנגו ובנו של שמעון פרס ז"ל, מסביר מדוע הוא כל-כך אוהב את המילה "חלום" ● מתוך פרויקט "אוצר מילים" – מאה ישראלים בוחרים את המילה האהובה עליהם ביותר בעברית

טוויטר / צילום: שאטרסטוק

טוויטר משיבה מלחמה: חסמה את האפשרות לשתף ציוץ של טראמפ "שמאדיר אלימות"

בעקבות מצב החירום שהוכרז במיניאפוליס, צייץ טראמפ בטוויטר את נקודת מבטו על המצב, שהסתיימה במילים "הירי מתחיל". הרשת החברתית חסמה את הציוץ, פחות מיממה לאחר שטראמפ חתם על צו נשיאותי נגד הרשתות החברתיות

ד"ר אבשלום קור / צילום: איל יצהר

אבשלום קור נלחם על השפה העברית בכל החזיתות. וזה עוד לפני אלפי המסרונים שהוא מקבל מאיתנו

ד"ר אבשלום קור בשיחה אישית ומקצועית על השורשים שמהם צמח, על הסיבה שלא הצטרף לאקדמיה ללשון עברית, ועל 1,825 מסרונים שהוא מקבל בשנה בנושא השפה העברית ● אוצר מילים, פרויקט מיוחד 

עיבוד מחשב: ורד שדמי שלמה

תוצר, צמיחה, שיוויון, גירעון: מי מרוויח מהמלים שמרכיבות את השיח הכלכלי?

מאחורי המילים הנייטרליות שמרכיבות את האסכולה המדעית והרציונלית שנקראת כלכלה, מסתתרים הנחות יסוד שנויות במחלוקת, תפיסות עולם סובייקטיביות, וכן - גם לא מעט אינטרסים ● מי מרוויח מזה ומי מפסיד? בדיוק מי שחשבתם ● אוצר מילים, פרויקט מיוחד 

מנכ"ל ומייסד טוויטר ג'ק דורסי / צילום: לוקס ג'קסון, רויטרס

החזון של סופטבנק בסכנה והנתון שמראה מי המרוויח הגדול מהקורונה: השבוע בהייטק

מנכ"ל טוויטר ג'ק דורסי יצא לעימות גורלי עם נשיא ארה"ב: למה טראמפ צודק והאם יש סכנה לאינטרנט כפי שאנחנו מכירים אותו ● מה אפשר ללמוד מהטלפון בתקופת השפעת הספרדית, והבכיר בצ'ק פוינט שעוזב לאחר 27 שנה ● השבוע בהייטק

פרופ' אריאל רובינשטיין / צילום: עמית שעל

קלקלה: שבעה ביטויים מהשיח הכלכלי שמעצבנים את אריאל רובינשטיין

לפני שאתם משתמשים בביטויים הללו, כדאי שתעצרו, תקראו ותשקלו מחדש ● אוצר מילים, פרויקט מיוחד

יגאל דמרי / צילום: כדיה לוי, גלובס

"לא התחתנתי עם כלום": הצצה למסע הקניות של יגאל דמרי

כ-7 חודשים אחרי שנסוג מרכישת אפריקה ישראל ודוניץ, נכנס יגאל דמרי, בעיצומה של הקורונה ובתוך חודש אחד, לסדרת רכישות בהיקף של יותר מחצי מיליארד שקל ● בראיון ל"גלובס" מספר היזם על העצה שקיבל מאביו כשהתמודד על אפריקה, ומסביר מדוע אסור להתאהב בנכס

רכבת קלה רח' יפו ירושלים / צילום: איל יצהר

שיא במקרי ההידבקות היומיים למאי; אלה הערים המובילות

ירושלים מובילה עם גידול של 98 מקרי קורונה חדשים בשלושת הימים האחרונים, אחריה תל אביב עם תוספת של 10 מקרים ● בבית הספר הגימנסיה בבירה אותרו עד כה 78 מקרי קורונה מתוך 700 בדיקות שבוצעו

נדב אבקסיס / צילום: מאיר כהן, יח"צ

אוצר מלים: לדעתו של נדב אבקסיס להכיל זה להשלים, גם אם זה לא מוצא חן בעיניך

השחקן והסטנדאפיסט נדב אבקסיס מסביר מדוע הוא כל-כך אוהב את המילה "הכלה" ● מתוך פרויקט "אוצר מילים" – מאה ישראלים בוחרים את המילה האהובה עליהם ביותר בעברית

אתי אנקרי / צילום: אסנת רום

אוצר מלים: אתי אנקרי חושבת שפשוט לאהוב, ובכל זאת מורכב

הזמרת-יוצרת אתי אנקרי מסבירה מדוע היא כל-כך אוהבת את המילה "אהבה" ● מתוך פרויקט "אוצר מילים" – מאה ישראלים בוחרים את המילה האהובה עליהם ביותר בעברית

מושיק רוט / צילום: יח"צ

אוצר מלים: מושיק רוט נזכר שהקול של אמא היה הופך כל סיפור למשהו מיוחד

השף מושיק רוט מסביר מדוע הוא כל-כך אוהב את המילה "סיפור" ● מתוך פרויקט "אוצר מילים" – מאה ישראלים בוחרים את המילה האהובה עליהם ביותר בעברית