גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

כך ממתגים בפייסבוק

ללמוד מקוקה-קולה, פרינגלס ואדידס

פייסבוק, הרשת החברתית הגדולה בעולם, מציעה למפרסמים לא מעט הזדמנויות לפרסום ושיווק חברתי חכם. חלק מהכלים שמציעה פייסבוק כרוכים בתשלום באמצעות מערכת ה-advertise של הרשת, ואחרים אינם כרוכים בתשלום ומאפשרים דיאלוג בלתי אמצעי עם הלקוחות באמצעות שלל כלים מעניינים.

הכרת הפלטפורמה של פייסבוק לעומק תסייע למותג שלכם לקבל החלטה מושכלת כיצד לעשות ברשת הפופולארית הזו שימוש נבון ויעיל, תוך הקפדה על אי הטרדה מחד, ומתן ערך אמיתי לצרכנים, מאידך.

מעריצים זה לא הכל

כמעט כל המותגים הגדולים בעולם נוכחים בפייסבוק באופן כלשהו. אין דבר פשוט יותר מפתיחת דף מותג ברשת החברתית הפופולארית בעולם. אלא שרגע אחרי הפתיחה צריך גם לדעת להפיק תועלת עסקית ממשית מהרשת, לעצם ה"נוכחות" אין ערך ממשי גם אם אתם מצליחים לגרום לעשרות אלפי לקוחות להצטרף לדף המותג כ-fans.

מותגים שעושים זאת נכון הם כאלה שמנהלים דו שיח עם הלקוחות שלהם, מאפשרים ומעודדים דיונים בין הלקוחות, ומעלים תוכן וידאו/תמונות/כתוב/קולי בעל ערך ועניין עבור הגולשים.

הבלוגרית Callan Green היטיבה לסקור דוגמאות של מותגים שעושים פעילות פנטסטית בפייסבוק. למשל:

Pringles שמצטיינת בשימוש בתכני וידאו, ומצליחה לגרום לצופיה להעביר את התכנים באופן ויראלי ברחבי פייסבוק וברחבי האינטרנט.

Coca-Cola שבצעד אמיץ מאפשרת לגולשים להעלות באופן חופשי לעמוד המותג תכנים משלהם הקשורים לקוקה קולה, ובכך ממחישה את מחויבותה האמיתית לדיאלוג עם צרכנים.

Starbucks שעושה שימוש פנטסטי בעדכוני הסטטוס של עמוד האוהדים שלה. סטארבאקס לא מנצלת את העדכונים רק לדחיפה שיווקית אלא נותנת ערך אמיתי לעוקבים אחריה באמצעות תוכן על עולמות הקפה.

Adidas שבין השאר הריצה יחד עם MTV תחרות בין גולשים שהפרס בסופה היה מימון מלא של מסיבה גדולה בוילה מפוארת עבור הזוכה במקום הראשון.

אז איך בונים פעילות מוצלחת בדף מותג בפייסבוק. הנה כמה כללים על קצה המזלג:

1. תנו ערך ללקוח

אל תשתמשו בדף המותג כאמצעי ברוטאלי שכולו העברת מסרים שיווקים ופרסומיים, בשביל זה יש פרסום במדיה מסורתית. במדיה חברתית עליכם להעניק ערך מוסף אמיתי למי שבוחר להצטרף לרשימת ה"אוהדים" של המותג. ערך יכול להיות למשל קופונים והנחות של ממש שיהיו ייחודיים לאוהדי המותג ברשת החברתית. מהלך כזה יעודד גולשים ללחוץ על הכפתור הנחשק מבחינתכם: Become a Fan.

2. צרו תוכן אמיתי

עדכנו בו בקביעות תוכן ממשי שיעניין את הלקוחות ויביא להם תועלת. דוגמה: רשת של בתי קפה יכולה להביא טיפים לקליית קפה, עצות איך לבחור מכונת אספרסו טובה וכדומה. רשת של מוצרי חשמל יכולה לספק מידע שיסייע לצרכן לבחור את המקרר הנכון עבור משפחתו או המזגן החסכוני ביותר עבור הבית שלו.

3. דברו עם הגולשים

מדיה חברתית אינה במה לנשיאת נאומים שיווקיים, המדיה החברתית היא "זירת שיחה". הקשיבו ללקוחות, נהלו איתם דיאלוג, תנו להם תשובות לשאלותיהם, ככל האפשר בזמן אמת.

4. סנכרנו את פלטפורמות הפעילות של המותג

האינטרנט מעגלי. אם הלקוח הגיע לאתר המותג שלכם הוא צריך לראות באופן בולט שיש לכם עמוד פעיל בפייסבוק, בטוויטר, ובכל פלטפורמה אחרת. אם ינתח בפייסבוק שלכם בגלל תוכן שראה אצל מישהו מהמעגל החברתי שלו דאגו שייראה באופן בולט שיש לכם גם טוויטר, וכך הלאה.

אתרי תדמית של מותגים פחות מעניינים אותו, פעילות חברתית שבה משתתפים גם אנשים מהמעגל החברתי שלו מעניינת אותו הרבה יותר. ספרו לו על זה.

5. צרו עמוד עשיר ועתיר גירויים

הגולש רוצה חוויה. כמנהלי דף המותג עומדות לרשותכם אינספור אפשרויות לייצר לו חוויה: העלו ל-WALL תמונות, קטעי וידאו, סקרים, תכנים שיצרו גולשים, קופונים או הגרלות. אם יש לכם פריזנטור אהוד אל תהססו להשתמש בו כאורח שיענה לשאלות גולשים מפעם לפעם.

6. נתחו את הפעילות שלכם כל הזמן

פייסבוק מספקת למנהלי דפים כלי בשם Insights Dashboard. הכלי הזה מספק שורה של סטטיסטיקות ונתונים חיוניים שמהם תוכלו לגזור תובנות על הפעילות שלכם ולהבין טוב יותר מה עובד פחות ומה עובד יותר.

באמצעות Insights Dashboard תוכלו למשל לראות את הסוגים השונים של האינטראקציות בין המעריצים לבין המותג, ובגרף תוכלו גם לראות נתונים לגבי תגובות, פוסטים על הקיר ו"like" כדי להבין מהו הנפח הכללי של האינטראקציות, כמה גולשים צפו בכל תוכן שהעליתם, וכמה מהם היו פעילים השבוע, בפילוח לפי גיל, מין ומיקום. המספרים והבנת הטרנדים שהם מייצגים יסייעו לכם לשפר את הפעילות בפייסבוק ואת האפקטיביות שלה.

הכי חשוב, זיכרו כל הזמן: רשת חברתית היא בראש ובראשונה בילוי - אל תנאמו לצרכנים. תבלו איתם, תבדרו אותם והם כבר יהיו חברים שלכם.

הכותב הוא מנכ"ל חברת האינטרנט www.refreshing.co.il המלווה מותגים וארגונים בכניסה לעולמות של מדיה חברתית באינטרנט.

עוד כתבות

בית השקעות  IBI / צילום: תמר מצפי

האקזיט של עובדי IBI: מכרו אופציות בכ-50 מיליון שקל

עובדי בית ההשקעות הוותיק מכרו אופציות שניתנו להם כחלק מחגיגות היובל להקמת החברה ● בין המוכרים: המשנה למנכ"ל, מנכ"לי חברות הבת ושורה של סמנכ"לים בכירים

האחים שלומי (מימין) ויוסי אמיר, בעלי שופרסל / צילום: יונתן בלום

שופרסל עושה מתיחת פנים לזרוע הנדל"ן וממתגת אותה מחדש

שופרסל מאחדת את נכסי הנדל”ן תחת המותג LARO, ומבססת את הזרוע כמרכיב צמיחה מרכזי עם נכסים בשווי כ־5 מיליארד שקל ● במהלך זה החברה האריכה בעשור את חוזה השכירות עם סיסקו, ומקדמת שורה של פרויקטים ברחבי הארץ, זאת במקום מהלך הפיצול וההנפקה שבוטל

משגר רקטות של חברת אלביט בתערוכת נשק ביוון, מאי 2025 / צילום: Reuters, Louiza Vradi

וול סטריט ג'ורנל: מדינות שהטילו סנקציות על ישראל - רוכשות ממנה נשק כעת

משלחות אירופאיות, אמריקאיות ואסיאתיות הגיעו לכנס במימון משרד הביטחון ● מערכות שנוסו בלבנון, עזה ואיראן הוצגו לבכירים, שהתרועעו לצד גנרלים ישראלים במדים והצטלמו ליד "קרן הברזל" ● זאת, על אף הביקורת הרבה נגד ישראל במהלך המלחמה עצמה ואמברגו הנשק

פיוניר / צילום: Shutterstock, Primakov

חברת פיוניר מפטרת כ-4% מהעובדים בישראל

מספר העובדים בישראל עומד על כאלף איש, והפיטורים יכללו עשרות עובדים ● המהלך  מתרחש במקביל לשינוי ארגוני רחב שמעביר את החברה לעבר מבנה עבודה "רזה" בסגנון סטארט-אפ

אוניית LNG של צים / צילום: Craig Cooper

הקשר הקטארי וההצעה של גליקמן: ועד עובדי צים מבקש ממירי רגב שתשתמש במניית הזהב

הוועד צפוי לפגוש השבוע את שרת התחבורה מירי רגב ולדרוש שהמדינה תפעיל את "מניית הזהב" שלה בחברת הספנות ● זאת בניסיון למנוע מכירה אפשרית של צים לחברת הפג לויד מגרמניה, שבין בעלי המניות הגדולים שלה גופים בשליטת קטאר וערב הסעודית

ערן וינטרוב, מנכ''ל ארגון לתת / צילום: שלומי מזרחי

האם דוח העוני של "לתת" מציג מציאות כלכלית מעוותת?

דוח העוני האלטרנטיבי של "לתת" מציג עליות חדות בעלויות המחיה - אך מאחורי המספרים מסתתרת מתודולוגיה שמבלבלת בין הוצאה לבין מחיר ● חלק מהרכיבים כלל לא מודדים יוקר מחיה, אלא צריכה בפועל של אוכלוסיות מסוימות, מה שמוביל לכשלים בולטים ולהצגת הנתונים בצורה מטעה

באירופה מעריכים: המועד שבו ישראל תתקוף באיראן

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל ● והפעם: מקורות דיפלומטיים באירופה מעריכים שישראל תתקוף במהלך שנה הבאה באיראן, הכותרות בגרמניה עסקו בביקור הקנצלר בישראל, ולבנון מנסים לתכנן את היום אחרי סיום המנדט של יוניפי"ל ● כותרות העיתונים בעולם

השקל מתחזק מול הדולר / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת adobe firefly)

השקל מתחזק היום בחדות מול הדולר. אלו הסיבות

השקל נסחר קרוב לשפל של 3.5 שנים ומתחילת החודש הוא המטבע החזק ביותר בעולם ● הורדת הריבית הצפויה בארה"ב מול היציבות היחסית פה מגדילה את פער הריביות לטובת ישראל ● גורם נוסף הוא נתון הגירעון הממשלתי, שהפתיע לטובה ומהווה אינדיקציה לאיתנות המשק ● האם התחזקות נוספת תביא את בנק ישראל להתערבות בשוק המטבע?

תאונת דרכים / צילום: Shutterstock

"כאוס": האם בקרוב לא יהיה אפשר לתקן בישראל כלי רכב אחרי תאונה?

משרד התחבורה מתעכב בחתימה על תקנות חדשות, ויותיר 800 שמאים ללא רישיון החל מינואר ● המשמעות: הם לא יתנו חוות דעת, חברות הביטוח לא ישלמו - ומוסכים לא יתקנו את כלי הרכב

מימין: תומר וינגרטן, נדב צפריר, חגי אלון / צילום: שלומי יוסף, יח''צ, צילום מסך יוטיוב

החברה הישראלית שמנייתה זינקה פי 56 תוך שבעה ימי מסחר

במדור השבועי של גלובס, בדקנו מה קרה למניות הישראליות הבולטות בוול סטריט במהלך הסופ"ש ● חברת אבטחת הסייבר סנטינל וואן נפלה בכ-14% אחרי שפרסמה דוחות ● צ'ק פוינט יצאה להנפקת איגרות חוב להמרה בהיקף של עד 2 מיליארד דולר ● וגם: חברת SMX, שפיתחה טכנולוגיה לסימון מוצרים וסחורות, המריאה בפתאומיות פי 56

פקקים / אילוסטרציה: Shutterstock, bibiphoto

ה-OECD החמיא על התוכניות לצמצום הפקקים. הבעיה: הקידום תקוע

דוח חדש של ה־OECD על ישראל מדגיש את הבעיה של עומס התנועה, ומשבח את הממשלה על כוונתה להטיל אגרת גודש ומס נסועה ● אלא שהרפורמות נתקלות בשורת התנגדויות ומחלוקות בין המשרדים השונים ● בינתיים, אין להכנסות משני המהלכים זכר בתקציב 2026

סופר פארם. מפרסם ענק במונחי דיגיטל / צילום: אייל טואג

מבצעי נובמבר הקפיצו את ביצועי האתרים הישראליים, הרבה יותר מהבינלאומיים

מספר ההזמנות באתרים המקומיים זינק ב־32% לעומת עלייה של 18% באתרים הבינלאומיים במהלך נובמבר ● כחמישית מהישראלים פיצלו את ההזמנות מחו"ל כדי ליהנות מהפטור ממע"מ, שאמור להכפיל עצמו בחודש הבא ● המדד החודשי של רכישות הישראלים באונליין

נשיא ארה''ב, דונלד טראמפ / צילום: Reuters

טראמפ חושש מרכישת הענק של נטפליקס. האם הוא יתערב?

בסוף השבוע נטפליקס הכריזה על רכישת חטיבת האולפנים והסטרימינג של וורנר ברדרס, וכעת דונלד טראמפ מביע חששות: "גודלן המשותף יכול להוות בעיה" ● הנשיא האמריקאי אף ציין כי הוא יהיה מעורב באופן אישי בהחלטה אם לאשר את העסקה

חייל אוקראיני עומד על רכב עם תותח נ''מ לאחר פגיעת כטב''ם בתחנת הכוח הגרעינית לשעבר בצ'רנוביל, אוקראינה / צילום: ap, Efrem Lukatsky

סבא"א מזהירים: שכבת ההגנה בצ'רנוביל כבר לא יעילה עקב פגיעת הכטב"ם הרוסי

כטב"ם שפגע בפברואר בכיפת המגן החדשה שמעל הכור הגרעיני ערער את יכולתה למנוע דליפת קרינה - כך לפי סבא"א ● המתקן העצום בו הושקעו 1.5 מיליארד אירו, היה אמור להגן על העולם מפני קרינה אפשרית מן הכור גם 100 שנה קדימה ● רמות הקרינה כרגע יציבות, אך אוקראינה נערכת לאפשרות של הסלמה נוספת ● גלובס עושה סדר

רו''ח חן שרייבר, נשיא לשכת רואי החשבון / צילום: ראובן קפוצ'ינסקי

השינוי בתקנון לשכת רואי החשבון שמעורר סערה בקרב החברים

נשיא לשכת רואי החשבון, חן שרייבר, מבקש לבטל את ההגבלה הקיימת על מספר הקדנציות בהן מכהן נשיא לשכת רואי החשבון ● נכון להיום, על פי תקנון הלשכה, כהונת נשיא לשכת רואי החשבון מוגבלת לשתי קדנציות בלבד ● המתנגדים למהלך: "מה שנשיא לא עשה בשתי קדנציות הוא כבר לא יעשה. השלטון משחית"

בצלאל סמוטריץ', שר האוצר / צילום: מירי שמעונוביץ

שיפור בנתוני הגירעון של חודש נובמבר: עמד על כ-4.5% תוצר

הגירעון המצטבר ב-12 החודשים האחרונים עמד על כ-4.5% תוצר, המשקף "מינוס" של 93.5 מיליארד שקל

דירה למכירה / צילום: תמר מצפי

מס היסף יוחל גם על משקיעי נדל"ן: האם כדאי למכור את הדירה לפני שייכנס לתוקף?

בשינויים שמציע תקציב המדינה לשנת 2026 נכלל סעיף לפיו דירות מגורים להשקעה ייכללו בחישוב ההכנסה החייבת במס היסף, דבר שעשוי להשפיע על רבים ● מדוע זה קורה עכשיו, עד כמה זה משמעותי ואיך אפשר להפחית מרוע הגזרה? ● גלובס עושה סדר

גיוס הון לחברות הייטק / צילום: Shutterstock, Pushish Images

לראשונה: הקרנות הזרות עוקפות את הקרנות הישראליות בהשקעות סייבר

נקודת מפנה בתעשיית הסייבר הישראלית: הקרנות הזרות דוחקות את הישראליות ומובילות את סבבי הסיד בסייבר המקומי ● במקביל, נרשמה האצה חדה בהשקעות באבטחת בינה מלאכותית, שזינקו ל-2.5 מיליארד דולר ומהוות כבר 64% מהשקעות הסייבר בישראל

ז'אנג ג'יאנז'ונג / איור: גיל ג'יבלי

הוא עבד 14 שנה אצל ג'נסן הואנג ואז החליט להקים את "אנבידיה הסינית"

ז'אנג ג'יאנז'ונג ניהל חטיבה באנבידיה וב־2020 החליט שהוא מקים חברת שבבים משלו - מור ת'רדס ● בסוף השבוע היא הונפקה בשנגחאי וזינקה פי 5 ביום אחד ● אבל האנליסטים חשדנים

חגי אלון / צילום: צילום מסך יוטיוב

המניה הישראלית שנסחרה שנים בשווי זניח, וזינקה פתאום פי 56

מניית SMX, הנסחרת בנאסד"ק, זינקה בתוך שבוע משווי של פחות מ-6 דולר, והגיעה לשווי שוק של כ־349 מיליון דולר ● למרות זאת, החברה עדיין לא מייצרת הכנסות ומציגה הפסדים משמעותיים