גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

משרד הפרסום של השנה: על מי מהמרים בענף הפרסום?

רגע לפני חשיפת התוצאות של משרד הפרסום של השנה, אנשי ענף הפרסום כתבו בעמוד הפייסבוק של "גלובס" את ההערכות שלהם לגבי התוצאות ■ כל התגובות, ההימורים וההערות על התחרות והענף

במסגרת השקת מדד משרד הפרסום של השנה - Agency of the year, יצא "גלובס" במהלך קידום משולב, שבו הציע לגולשי עמוד הפייסבוק שלו להביע דעה - עוד טרם פרסום הדירוג הרשמי - לגבי משרד הפרסום שהם מעריכים ביותר.

במסגרת התחרות, כל משרד פרסום הצטלם באופן שמייצג את רוח המשרד, ולכן גולשי הפייסבוק של "גלובס", שנכנסו לעמוד GLOBES CONFERENCES, יכלו לצפות בעשרות תמונות של השותפים המרכזיים של המשרדים השונים ולכתוב הערות שונות, חלקן משעשעות מאוד.

מדד משרד הפרסום של השנה אותו משיק מגזין "פירמה" של "גלובס", יתפרסם לראשונה מחר (ה'), ה-24 לספטמבר, ויבחן את ביצועי 30 משרדי הפרסום הגדולים בישראל בשנה הפיסקלית שבין יוני 2008 ליוני 2009.

הפורמט, שמזכיר את התחרות היוקרתית של מגזין הפרסום האמריקני "אדוורטייזינג אייג'", הוא ייחודי לסביבה העסקית של ענף הפרסום הישראלי, ופותח על-ידי "פירמה" בליווי מכון המחקר "הגל החדש".

המדד יקבע לאיזה משרד היו השנה הביצועים הכי טובים בענף הפרסום הישראלי, על-פי מגוון גדול של פרמטרים - לאו דווקא על-פי גודל או היקף תקציבים, אלא בדגש על שיעור הצמיחה של המשרד, רמת הנאמנות של לקוחותיו, עבודות קריאייטיב ופרסים בהם זכה המשרד בתחרויות השונות בארץ ובחו"ל, דעת קהל, ובעיקר מספר הפרסומות שהמשרד הצליח להכניס לראש דירוג "הזכורות והאהובות" של "גלובס" וגיאוקרטוגרפיה, תדמית המשרד בקרב מפרסמים ועובדי התעשייה, מידת השיחה סביב המשרד ברשת האינטרנט ונראות כללית של המשרד בכלי התקשורת.

מעורר הדים

ההודעה על פרסום המדד במגזין "פירמה" עוררה הדים רבים בתעשיית הפרסום ובקרב מפרסמים רבים, כמובן בקרב גולשי עמוד הפייסבוק של "גלובס". בגלל ריבוי התגובות והעניין, בחרנו לפרסם כאן לקט תגובות מעניינות מתוכו.

מי השמות הבולטים בתגובות? לגבי אדלר-חומסקי, יהושע TBWA ושלמור-אבנון-עמיחי אין חדש, אבל הפתיעו בהחלט רות שטרית ולשכת הפרסום הממשלתית (לפ"מ), לא בדיוק משרדים ששמם מתגלגל על לשון הציבור.

מירית ירושלמי כתבה באתר כי "לטעמי, משרד הפרסום שעשה את הקפיצה של השנה הוא שטרית מדיה גרופ של רות שטרית. בשקט-בשקט, הבחורה עושה עבודה מדהימה ומכניסה לתודעה שלנו לא מעט פרסומות כמו מגה בעיר ודור-אלון".

ארד אקיקוס אמר כי "אין לי ספק שאדלר-חומסקי עם מהלך השנה לפלאפון צריכים לקחת. אם מדברים במונחים של מיתוג, אדלר יצרו קונספט מדהים שהוביל מהלך מיתוגי כולל. מעט מאוד פרסומות באופליין מסוגלות ליצור שיחה אונליין, ואדלר עשו את זה הכי מרשים שאפשר".

אלי סבג אמר כי "משרד פרסום טוב נמדד בעומק הקשר שלו עם הלקוח לאורך שנים. לשמור על יצירתיות עם לקוח לאורך זמן רב בלי 'להרדים' אותו זה אתגר קשה, ולכן אני חושב שמשרד הפרסום יהושע TBWA עושה את העבודה נאמנה לאורך זמן, למשל עם בנק דיסקונט ומודי, שכל פרסום נחקק בזיכרון הצופה".

הגולש דן בונאוידה אמר כי "משרד הפרסום הכי איכותי מבחינתי הוא משרד הפרסום שלמור-אבנון-עמיחי, הפרסומת של חברת פרטנר עם הדובים היא איכותית ומוסיפה נדבך משמעותי של קרבה בין נותן השירות למקבל השירות. גם אם הדבר אינו קורה הלכה למעשה, יש משהו טוב שיוצרת הקרבה בפרסומת שמושכת את עין הצופה".

קריאייטיב מסעיר

קארין אבן-חיים כתבה כי "ברשותכם אבקש להניח רגע בצד את הפרגון לאמזונות הפרסום ולהאיר את תשומת-ליבכם לקמפיין אחד חשוב ומשמעותי, שעשה שינוי כל-כך גדול שתרם לכולנו. את הקמפיין העלתה חברה קטנה ולא סקסית במיוחד, שלרוב מתמודדת עם תקציבים שלא משאירים הרבה מקום לקריאטיב מסעיר. השנה, הגיבורים שלי הם לשכת הפרסום הממשלתית (לפ"מ), שיצאו עם קמפיין 'ישראל מתייבשת'. זה עבד!! מדברים על ירידה משמעותית בצריכת המים! רננה רז התקלפה - וכולנו הזדעזענו והתחלנו לחשוב פעמיים על כל טיפה שאנחנו מבזבזים. שאפו".

כמו בכל פרויקט שמעורר הדים, אי-אפשר בלי דעת מיעוט - אלה שלא אוהבים את הפסטיבל סביב משרדי הפרסום.

גלית אנה בן-שמחון, שעומדת בראש "הקבוצה" - חברת אאוט-סורסינג למפרסמים שמציעה להחליף את הפורמט הישן של משרד פרסום-לקוח - כתבה כי "הפרמטרים מטעים ולא רלוונטיים לעולם של היום. נראה לי כי תפקיד משרד הפרסום בחיי הלקוח שלו הוא מה שחשוב. והוא השתנה. התחרות הזאת היא להנציח עולם ישן ולא רלוונטי. איפה התרומה להצלחה העסקית של הלקוחות? אילו שירותים נותן המשרד ללקוחותיו שעוזרים לו בקבלת החלטות מקצועיות? משרדי הפרסום כל-כך שונים ברמת השירותים שלהם. זה להשוות תפוזים לתפוחים וגם לא לטעום אותם".

ספי שקד ויוני להב: "הילדים הרעים" של הפרסום

התמונה שהוכתרה ל"סקסית ביותר" על-ידי גולשי הפייסבוק של "גלובס" היתה של ענבר-מרחב-שקד, בה השותפים וסמנכ"ל הקריאייטיב לבושי חליפות ואזוקים, שוטר מפקח עליהם, והם מסתתרים מהבזקי המצלמות.

יוני להב, שעוזב בימים אלה את תפקידו כמנהל התכנון האסטרטגי במשרד דרורי-שלומי, כתב בתגובה: "חבל לכם על הזמן, תכף הדר גולדמן מגיע".

ספי שקד עצמו עקץ את לבושו של הדר גולדמן ("אהבתי את המוקסינים של הגולדמן"), אבל לא חסך שבטו מרות שטרית ("איפה קיבלת כרטיס מועדון?"), מאייל חומסקי ("אזהרה, החולצה של חומסקי עלולה לגרום להתקפי אפילפסיה למתבוננים") ומהספה הירקרקה במשרדו של יוסי לובטון ("15,000 יורו הספה").

להב העיר כי הוא לא זוכר שראה תמונה של יוסי לובטון בה אינו יושב על הספה, צחקק על התמונה של אנשי גיתם על רקע השיפוצים ("המיתון מכה בגיתם"), ועל לשכת הפרסום הממשלתית ("אדוני, תזיז את החמור, אתה חוסם את הכניסה").

אם לשפוט על-פי התגובות בעמוד הפייסבוק של "גלובס", הרי שהן מזכות את שקד ולהב בתואר הלא-רשמי של "הילדים הרעים" של עולם הפרסום הישראלי.

עוד כתבות

מתחם חזית הים בחיפה / הדמיה: מן-שנער-יעד אדריכלים

נסגר המכרז הראשון של רמ"י בחזית הים בחיפה: כמה תשלם הזוכה?

יורו ישראל זכתה במכרז של רמ"י על קרקע של 23 דונם, להקמת 500 יחידות דיור ושטחי מסחר באחד מהמתחמים המסקרנים בישראל ● החברה תשלם על הקרקע, הסמוכה לבית החולים רמב"ם בחיפה, כ-205 מיליון שקל כולל הוצאות פיתוח

ינקי קוינט, מנכ''ל רמי ומ''מ מנהל רשות החברות / צילום: יוסי זמיר

מתחנות כוח ועד מוסכי רכבת: בענף התשתיות טוענים שרמ"י תוקעת מיזמים

בפנייה דחופה מבקשים במינהל התכנון מרשות מקרקעי ישראל לשחרר היתרים למיזמי תשתית לאומיים ● ברקע זה, גורמים בענף טוענים כי פרויקטים גדולים, בהם תחנות כוח ומוסכים של הרכבת הקלה, תקועים בגלל התנהלות הרשות ● רמ"י: "חלק מהפרויקטים יצאו לדרך"

מטולה בחודש האחרון / צילום: Reuters, Raphael Gotheil

הצפון בוער, היישובים ריקים - והממשלה "מנותקת קשר"

ראשי הרשויות בצפון דוחפים כבר זמן רב להקמת מנהלת מסודרת, בדומה למינהלת "תקומה" בעוטף עזה - אך גורמים המעורים בנושא אומרים: "זה לא על הפרק" ● בינתיים המלחמה נמשכת, והמציאות בצפון בלתי אפשרית

מירי רגב, ליכוד / צילום: אלכס קולומויסקי-ידיעות אחרונות

ועדות חקירה ממלכתיות תמיד הטילו אחריות אישית על ראש הממשלה?

עד כמה חריפה הביקורת שנמתחה על נתניהו בדוח מירון בהשוואה היסטורית? בדקנו ● המשרוקית של גלובס

הכפר פטריצ'ה באיטליה. ראש העיר מנסה למכור בתים באירו / צילום: Shutterstock

באיטליה מנסים למכור בתים באירו אחד. אז למה זה לא עובד?

ראשי עיירות קטנות באיטליה, שהתרוקנו מתושבים בשל מגמת עיור ארוכת־שנים, מציעים בתים למכירה באירו אחד בלבד, כאשר עלות השיפוץ מוטלת על הקונה ● התקשורת האמריקאית רווייה בסיפורים על בתים עתיקים שעברו שיפוץ והפכו לבתי נופש משפחתיים, אך בפועל, עסקי "הבתים באירו" עומדים בפני חסמים רבים

ביתן אינטל בגרמניה / צילום: Shutterstock

אינטל תכננה להשקיע 86 מיליארד דולר באירופה. סטארט־אפ קטן מקשה עליה

קרב פטנטים שחברת שבבים קטנה מנהלת נגד אינטל בגרמניה עשוי לחבל בתוכניות של הענקית באירופה כולה ● ניצחון משמעותי לתביעה נרשם החודש, עם הוצאת צו מניעה זמני נגד מכירת כמה מעבדים של אינטל ● השאלה הגדולה: האם ייפתחו משפטים דומים ביבשת?

תוכנית בת גלים / הדמיה: דרמן ורבקל אדריכלות

1,300 דירות במקום בסיס חיל הים בחיפה

תוכנית 'בת גלים' להקמת שכונה חדשה אושרה בוועדה המחוזית חיפה ● הרשויות שיכולות לקבל תמיכה מהרשות להתחדשות עירונית ● וגם: מאות יחידות דיור חדשות בגליל המערבי ● חדשות הנדל"ן

ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

הבית הלבן בהודעה רשמית אחרי קרב הגרסאות: נתניהו אישר שתצא משלחת לוושינגטון

דובר צה"ל: ""במסגרת האימונים יתורגלו תקיפות מאסיביות וארוכות טווח" • גבר בן 38 נהרג מפגיעת רקטה במפעל בקריית שמונה, כמה נוספים נפצעו קל • נתניהו לסנטור ריק סקוט: "החלטת ארה"ב עודדה את חמאס. שלא יסמכו על הלחץ הזה - זה לא יעבוד"  • עדכונים שוטפים

ציור הקיר להחזרת החטופים, ובהם אלמוג מאיר ג'אן / צילום: באדיבות משפחת מאיר

עדויות מהשבי: "חיילים עוברים עינויים, מורעבים בכלובים"

פיגוע ירי בבקעת הירדן: מחבל פתח באש לעבר רכבים שנסעו בכביש 90 מצפון ליריחו, בן 30 נפצע בינוני • תושבים בצפת מדווחים על יירוט, לא נשמעה אזעקה • ירי רקטי לעבר גורן, גרנות הגליל וראש הנקרה • דיווחים פלסטיניים: צה"ל תוקף בצפון הרצועה ובמקביל פועל באיו"ש • עדכונים שוטפים

מישל וונטסוס, לשעבר מנכ''ל ביוג'ן / צילום: Quris

"ביוג'ן הייתה פסגת הקריירה שלי עד כה": המנכ"ל לשעבר מדבר על התוכניות לעתיד

מישל וונטסוס היה מנכ"ל ביוג'ן בתקופה שבה הייתה במוקד תשומת הלב בעקבות התרופה החדשנית שלה לאלצהיימר, אבל בסוף שילם בכיסאו על הכישלון שלה בשוק ● בראיון ל"גלובס", הוא מגיב על הביקורת שהושמעה נגדו, מספר אילו חברות מעניינות אותו עכשיו ומדבר על ההשקעה שלו בקיוריס הישראלית ● על המיזם החדש שהוא מקים בסינגפור, הוא עדיין לא מוכן לפרט

רשות המסים / צילום: איל יצהר

רשות המסים תפסה מסמכים של שני עורכי דין וחטפה ביקורת חריפה משופטי העליון

במסגרת חקירה קיבל פקיד שומה חקירות מבימ"ש השלום צו חיפוש במשרד של שני עורכי דין ● השניים טענו כי המסמכים נתפסו ע"י צו של בימ"ש השלום בהליך פלילי, אבל רשות המסים העבירה את ערעורם לביהמ"ש המחוזי בהליכים אזרחיים ● ביהמ"ש העליון פסק כי רשות המסים לא יכולה לזגזג בין הליך פלילי לאזרחי

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

עובדים שהוצאו לחל"ת בענף התיירות עומדים להישאר ללא דמי אבטלה

במשרד האוצר הניחו שאין צורך בקביעת מודל חל"ת ארוך־טווח וסברו כי המלחמה תסתיים לפני שהעובדים ימצו את ימי האבטלה והחופשה שצברו ● כעת, עסקים רבים טרם התאוששו, כשהמצוקה הגדולה היא בענף התיירות

מבצע לתשלום חלקי על דירה על הנייר / צילום: דרור מרמור

מספר הדירות שנרכשות רק עולה, אז למה נתוני המשכנתאות נמוכים?

נתוני המשכנתאות החדשות שניטלו ממשיכים לדשדש כבר כמה חודשים, למרות העלייה ברכישת דירות ● האם מבצעי הקבלנים המאפשרים לשלם רק 10% בתשלום הראשון ואת היתר במסירה, יתבטאו במשכנתאות בעוד שנתיים־שלוש?

קרן כהן חזון, מנכ''לית ובעלת השליטה בתורפז / צילום: ששון משה

תורפז רוכשת יצרני חומרי טעם בלגית-גרמנית תמורת 48 מיליון דולר

תורפז צפויה לרכוש את קבוצת קלאריס & ווילך באמצעות חברת הבת שלה - פיט ● החברה מייצרת חומרי הגלם היחודיים לתחום הבשר והאפייה ומחזור המכירות שלה הסתכם ב-35.1 מיליון דולר ב-2023

הראלי בוול סטריט יימשך? זה מה שמלמדת ההיסטוריה

מדד המניות המוביל S&P 500 עשוי לסיים את הרבעון הראשון עם עלייה של 10% ● האם ניתן להסיק מכך שהמשך השנה יתאפיין בראלי? לפי מחקרים של כמה גופי השקעות, החדשות הרעות נוטות להגיע במחצית השנה השנייה

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

מגמה מעורבת בבורסה המקומית; אלקטריאון מזנקת ב-13%, אופקו ב-8%

מדד ת"א 35 עולה ב-0.1% ות"א 90 יורד ב-0.7% ● הבורסה בת"א מסכמת רבעון ראשון בעליות נאות במדדים המובילים ● לאומי על הדולר המתחזק: "מציע למשקיעים הצעה שאי אפשר לסרב לה" ● באופנהיימר צופים "רוח גבית לשוק המניות האמריקאי לפחות עד שנת 2025"

מערכת ReDrone של אלביט / צילום: אלביט מערכות

הנקמה של פוטין בהודו, ומערכת יירוט הרחפנים החדשה של אלביט

אלביט הציגה ללקוחות אירופאיים את מערכת היירוט המתקדמת שלה, אלג'יריה מצאה מענה בסין מול עוצמת המל"טים מתוצרת ישראל, ארה"ב שמה את מבטחה בלייזר, והנקמה של פוטין בראש ממשלת הודו • השבוע בתעשיות הביטחוניות

אולם הקונצרטים בו התרחש הפיגוע במוסקבה / צילום: Reuters

הפיגוע במוסקבה הביא את אירופה להגביר כוננות מפני מתקפת דאעש

צרפת ואיטליה פרסמו אזהרות מפיגועי דאעש בשטחן, כשהחשש עולה לקראת חג הפסחא ● המתקפה ברוסיה העלה גם לפני השטח את האזורים העניים ביותר במדינה, בהם צובר ארגון הטרור השפעה

שי אהרונוביץ׳, מנהל רשות המסים / צילום: ניב קנטור

מס דירה שלישית חוזר לשולחן: "המערכות כבר מוכנות"

לדברי מנהל רשות המסים, שי אהרונוביץ', המדינה צריכה ליצור אחידות ולהפסיק לשנות את שיעורי מיסוי הנדל"ן בתדירות גבוהה ● עוד הוא הוסיף כי צריך לחשוב על מס דירה שלישית: "מבחינתנו זה צעד נכון שיעלה בתקציב 2025"

מנכ''ל האוצר שלומי הייזלר בוועידת מרכז הנדל''ן באילת / צילום: נאו מדיה

מנכ"ל האוצר נגד מנהל רשות המסים: "מס דירה שלישית ירחיק משקיעים משוק הנדל"ן"

לפי מנכ"ל האוצר, שלומי הייזלר, החזרת "מס דירה שלישית" כבר בתקציב הקרוב לא נמצאת על הפרק ● על הביקורת שהעביר ינקי קוינט בכנס התשתיות של גלובס בשבוע שעבר, הוא עונה: "אמירות חמורות ואין בהן דבר וחצי דבר. באוצר יש אנשים מופלאים" ● וזו התוכנית שלו למלא את קופת המדינה, נוכח הגירעון המחמיר