גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

בבית הכלא של HOT

איך אפשר לחטוף עוד ועוד ביקורת על שירות הלקוחות ולא לעשות דבר כדי לשפר אותו

עזיבת סמנכ"ל השירות מיקי מרגלית את HOT מצביעה על הבעיה העיקרית של החברה - שירות הלקוחות הלקוי שלה. עזיבתו - ככל הנראה על רקע אי שביעות-רצון המנכ"ל הרצל עוזר מתפקוד מערך שירות הלקוחות - מצביעה על כך שקודקודי החברה מודעים היטב לבעיה, גם אם אינם מצליחים לפתור אותה.

האמת, לא ברור מדוע לקוחות נאלצים להמתין 20 דקות מורטות עצבים בממוצע כדי שנציג HOT יענה להם, לא ברור גם מדוע אותו נציג לרוב לא עוזר ולא מסייע לדרישות הלקוח, ולא ברור גם למה הטכנאי שתואם ללקוח לא מגיע בזמן (או בכלל).

די בטוח שלקוחות HOT כבר מכירים את המצבים ואולי אפילו הסכינו והתרגלו אליהם, אבל מי שמחסיר פעימה בליבו בימים האחרונים הם דווקא לקוחות מירס - וזאת בשל הידיעות על מגעים מתקדמים בין בעל השליטה ב-HOT, איש העסקים הצרפתי פטריק דרהי, לבין חברת הסלולר הקטנה.

אמנם הדרך להשלמת העסקה עוד רחוקה, אבל אחת מכוונות דרהי היא ככל הנראה למזג בעתיד את מירס לתוך מערך שירותי HOT כחטיבת סלולר, ומזה בדיוק חוששים מנויי מירס. אם בעתיד HOT תפרוש את חסותה על מירס, ייאלצו מנוייה להיעזר בשירות הלקוחות הבלתי אפשרי של חברת הכבלים.

דרהי, שחושק במירס, רכש בחודשים האחרונים למעלה מ-40% ממניות HOT - והפך בכך לבעל השליטה דה-פקטו בחברה. אבל גם כניסתו של דרהי ל-HOT עדיין לא מצליחה להביא שארם צרפתי ואיכות אירופאית. דרהי, ביחד עם עוזר, חייבים לבצע חריש רציני בתחום שירות הלקוחות בחברה, באופן שיהפוך את כל הנהלים והכללים שידעו שם למשהו חדש לגמרי.

נחזור לבעיות. עזבו לרגע את עניין ההמתנה האינסופית. באמת עזבו. הבעיה הרצינית היא שברגע שבאמת תרצו לעזוב את HOT - הדרך החוצה לא קלה. ויה דלרוזה זה אנדרסטייטמנט. בקשות להתנתק משירות הטלוויזיה של HOT הפכו למשימה קשה אפילו יותר מערב שקט עם מעיין חודדה מ"האח הגדול". אחרי בקשה ראשונית להתנתק, הלקוח צריך לעבור דרך ארוכה ופתלתלה עד שהוא מפסיק לראות את ממירי החברה בבית ואת שורת החיוב ל-HOT בחשבון כרטיס האשראי שלו.

מסכת הייסורים שבה מעבירים נציגי השירות של HOT את הלקוחות בדרך לניתוק היא לא פחות מעוולה צרכנית עמוקה ונוראה. במציאות של תחרות יחסית בשוק הטלוויזיה, כשמנגד עומדים yes, ממירי ה-DTT ושלל שידורים על גבי רשת האינטרנט, לא ברור מדוע HOT ממשיכה לבדוק את גבול הסבלנות של לקוחותיה. חרדת נטישה? אולי, אבל גם לאלה כבר מצאה הרפואה המודרנית מזור.

לקוח שמבקש להתנתק משירות הטלוויזיה של HOT מועבר באופן אוטומטי לקשרי לקוחות. שם אמור להתבצע, מה שמכונה "שימור לקוחות". שם מנסים לשכנע אותו להישאר אבל לא מספיק. שם לא מציעים לו בתמורה איזה מבצע מפתה (אלא אם אתם קוראים לערוץ האוכל במתנה מפתה) אלא רק תמורה של מבצעים קיימים. לא בדיוק מה שישאיר לקוח שבע במסעדה.

גם משך הזמן שעובר מהרגע שהנציג משתכנע שהלקוח נחוש בדעתו לעזוב ועד שאותו מנוי זוכה לראות את הטכנאים בסרבלים האדומים מגיעים לאסוף את הממירים יכול להיחשב כנצח. נסו ותראו בעצמם.

האמת, לא ברור איך ממשיכה HOT לספוג שוב ושוב ביקורות על שירות הלקוחות הירוד שלה ולא עושה די כדי לשפר אותו. הרי לא מדובר כבר בחברה מונופוליסטית, או במי שתכניה לבד ישאירו לקוחות מרותקים אליה ואל שירותיה.

לא VOD, לא גיא פינס, לא טלפוניה נייחת ולא רכישה של חברת סלולר כמו מירס. שירות לקוחות ושימור מנויים. כל-כך פשוט, כל-כך נכון. תראו את חברות הסלולר שהשירות שלהן קצת יותר יעיל ופחות מעיק. עכשיו צריך לחכות ולראות מה סמנכ"ל השירות החדש שיבוא יצליח לשנות, אם בכלל.

עוד כתבות

גולן יוכפז, מנכ''ל תאגיד השידור / צילום: יח''צ כאן

מתיחות במועצת התאגיד סביב עלות שידורי היורו: "הצגת נתונים שקריים"

בדיון שהתקיים בשבוע שעבר האשים יונה ויזנטל, אחד מחברי מועצת התאגיד, את המנכ"ל גולן יוכפז בהצגת נתונים שקריים, ואף טען כי העלויות הגבוהות של שידורי משחקי היורו הן בזבוז כספי ציבור ● ויזנטל התנצל לדרישת יוכפז, ואז הדיון המשיך

חברת נובה רחובות / צילום: איל יצהר

כ־50% מהעליות בזכותן: שתי מניות השבבים שמושכות את הבורסה בתל אביב כלפי מעלה

המשקיעים במניות נובה וקמטק נהנו בשנה האחרונה מתשואה תלת־ספרתית שאחראית לחלק נכבד מהעליות במדדי הדגל של ת"א ● מהיכן נובעת ההצלחה שלהן, האם הן צפויות להמשיך לזנק, ואיזו מניית שבבים נשארה מאחור?

ראש המוסד, דדי ברנע / צילום: עמוס בן גרשום, לע''מ

במוסד רוצים רכבת ישירות למטה הארגון. המשמעות: הזזת המטרו ופגיעה בשכונות מגורים

במשרד התחבורה נבחנת האפשרות לשנות את תוכניות המטרו, אשר אושרו כבר, כדי להקים תחנת רכבת הצמודה למטה המוסד, כפי שמבקש הארגון ● השינוי עלול ליצור אפקט דומינו שמשמעותו עיכוב של שנים בתוכניות המטרו ● משרד רה"מ: "אין כל כוונה לשנות את תוכניות הקמת הרכבת"

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

נעילה חיובית בתל אביב; המניות הדואליות הובילו את העליות

מדד ת"א 35 עלה ב-0.1% ● בעקבות נתוני האינפלציה בארה"ב שהיו חלשים מהצפוי, השקל התחזק מול הדולר ● בהמשך היום צפוי להתפרסם מדד המחירים לצרכן בישראל ● בפועלים נותנים עדיפות לאפיק הצמוד על פני השקלי באג"ח בישראל ● מידרוג: סיכון נמוך בענף התעשיות הביטחוניות העולמי

מרפסות מלון מפונים בקיבוץ גינוסר / צילום: Associated Press, Ariel Schalit

"לא יודעת אם יהיה לי כסף לשלם שכירות": 4 משפחות מפונות מספרות על החיים שהשתנו

שבעה חודשים חלפו מאז פרצה מלחמת "חרבות ברזל", כ־24 אלף איש עדיין חיים במלונות, וכ־48 אלף בדירות זמניות ● ​גלובס עם ארבע משפחות מפונות מהצפון והדרום, שנתלשו מהבית, ממקומות העבודה וממוסדות החינוך

הבניין בו נמצא הפנטהאוז בפנקס 50, ת''א / צילום: מאיה לוין

בני הזוג השוויצרים, הפנטהאוז בת"א והדרישה של רשות המסים

תושב שווייץ העניק לאשתו פנטהאוז בת"א במתנה, ורשות המסים ביקשה נתח מהעסקה - כמס רכישה ● ביהמ"ש דחה את עמדת רשות המסים וקבע כי לאשה מגיע פטור ממס עבור המתנה שקיבלה

האינפלציה בישראל מתחממת / עיצוב: טלי בוגדנובסקי

מגמה מדאיגה: האינפלציה זינקה לקצב שנתי של 2.8% באפריל - הרבה מעל הצפי; מחירי הדירות ממשיכים לעלות

בקצב חודשי עלה המדד ב-0.8% לעומת צפי של 0.6% • הפתעת המדד נובעת בעיקר מעלייה חדה במחירי טיסות לחו״ל ועלייה חדה בסעיפי הדיור ● מחירי הדירות עלו בכ-1%, העלייה הגבוהה ביותר נרשמה בתל אביב ● לידר שוקי הון: "לאור אי הוודאות הגאופוליטית והלחץ לעליות מחירים, לא צפויה הורדת ריבית בהחלטת הריבית הקרובה"

יוסי שיינפלד, מייסד ובעלי חברת בינוי וניהול חוות השרתים SDS / איור: גיל ג'יבלי, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

כך הפך היזם מסוכות נחלים לסנדק של חוות השרתים בישראל

במעטה של חשאיות גמורה, איש העסקים יוסי שינפלד הפך בעשור האחרון לבונה חוות השרתים המוביל במדינה ● הוא אף הקדים את התנופה שחולל מכרז הענן הממשלתי נימבוס בהשקעות בתחום, והחברה שלו מאחסנת בבלעדיות את פעילות מיקרוסופט בישראל ● כעת הוא לוטש את עיניו ליעד הבא: בינה מלאכותית ● בונים את ישראל, פרויקט מיוחד

הציוץ של קית' גיל שעורר את הסערה, והציוצים של עוקביו שהופצו ברחבי הרשת / צילום: מתוך טוויטר

מניות המם חזרו לשגע את וול סטריט. קרנות הגידור הפסידו שוב מיליארדי דולרים

תחושת דה ז'ה וו הכתה השבוע בוול סטריט ● ציוץ אחד, של חשבון בשם The Roaring Kitty, הוביל לזינוק של מאות אחוזים בשורת מניות מם, מניות שנעות בחדות בגלל הייפ ברשתות החברתיות וללא קשר למצבן הפיננסי או העסקי ● בפעם הקודמת הסיפור הזה נגמר בקריסה של קרנות גידור וסדרה בנטפליקס ● הפעם השורטיסטים כבר הפסידו כמעט 2.5 מיליארד דולר ביומיים

היחסים עם ישראל סיבכו את ענק ההשקעות בחזית מפתיעה

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: ירדן הצליחה לסכל הברחת נשק בהובלת איראן, מה יכול לקרות אם לאיראן יהיה גרעין, נתניהו עדיין לא מוכן לדון ביום שאחרי ופסטיבל מוזיקה שמסתבך בגלל חסות של ברקליס ● כותרות העיתונים בעולם 

בניין חברת סלקום / צילום: עינת לברון

לאחר שהשליטה בסלקום החליפה ידיים: האם העלאת מחירים בדרך?

קבוצה בראשות קרן פורטיסימו של יובל כהן השלימה את רכישת מניות דסק"ש בסלקום ב-936 מיליון שקל ● מאז נחתם מזכר ההבנות בדצמבר זינקה מניית סלקום ב-26%

הדמיה של פרויקט The LINE מוצגת בתערוכה בינלאומית / צילום: Reuters, Balkis Press/ABACA

פרויקט הבנייה הגדול בעולם נאלץ להתמודד עם המציאות

התוכניות של ערב הסעודית להקים גורדי-שחקים תאומים בגובה אלפי רגל ולאורך 105 מייל בעיר העתיד ניאום, איבדו מומנטום כשנקלעו לסחרור עלויות ולרצף תקלות בנייה

וול סטריט / צילום: Shutterstock

נתוני האינפלציה בארה"ב הקפיצו את וול סטריט: מדד S&P 500 ונאסד"ק בשיא כל הזמנים

נאסד"ק עלה ב-1.4% ● מניות המם - גיימסטופ ו-AMC ירדו בכ-20% ● מניות שריכזו עניין: דל, בואינג וניאו ●  ישראליות: מאנדיי זינקה ב-21%, ריסקיפייד עקפה את התחזיות לרבעון הראשון ● הכלכלה מתקררת: האינפלציה בארה"ב עלתה באפריל ב-0.3%, פחות מהצפי ● הביטקוין זינק ב-7%

ראש הממשלה, בנימין נתניהו / צילום: רפי קוץ

לשכת רה"מ: נתניהו החליט לקדם את חוק הגיוס שאושר בקריאה ראשונה בכנסת הקודמת

הצעת "חוק שירות הביטחון (שילוב תלמידי ישיבות)", אושרה בכנסת ה-24 ברוב של 51 חברי כנסת בזמן ממשלת בנט-לפיד • במסגרת המתווה: גיל הפטור יירד מ-26 ל-21 למשך שנתיים, ויעדי הגיוס יגדלו במהלך השנים • גורמים במפלגות החרדיות טוענים: לא היינו חלק מהמהלך, המועצות יתכנסו ויחליטו • השר גנץ תקף: "ישראל זקוקה לחיילים ולא לתרגילים פוליטיים"

מחיר הנחושת בשיא כל הזמנים / צילום: Shutterstock

מחיר המתכת הזו זינק ב-40% בשנה. מה עומד מאחורי המגמה?

הקיטון בהיצע של מתכת הנחושת הוביל לזינוק של 40% במחירה בשנה האחרונה ● על פי ההערכות, המחיר ימשיך לטפס לצד העלייה בביקושים ● סיטי בנק: "הביקושים יעלו ב-4.2 מיליון טונות עד 2030"

שטח נחיתה למסוקים. כיום פועלים כ־30 מנחתים מפוקחים / צילום: גלעד קוולרצ'יק

בקרוב בתל אביב: חמישה מנחתים חדשים יוקמו למסוקים

לקראת סגירתו של שדה התעופה בהרצליה, חברת נתיבי ישראל מחפשת חלופות למנחת מסוקים בת"א ● יעקב יופה, משנה סמנכ"ל לתעופה בחברה: "בכוונתנו לאתר כחמש נקודות נחיתה במרחב ת"א, כולל אפשרות למסוקים לנחות על גגות במקומות שיאושרו"

ג'רום פאוול, יו''ר הפד / צילום: ap, Susan Walsh

האינפלציה בארה"ב סיפקה זריקת אופטימיות למשקיעים. האם היא תישמר?

מדד המחירים לצרכן בארה"ב עמד בחודש אפריל בציפיות הכלכלנים עם קצב שנתי של 3.4% ● מדובר בהתמתנות קלה באינפלציה ששלחה את וול סטריט לעליות, אך רפי גוזלן מאי.בי.אי פחות אופטימי: "יהיה קשה למתן את רמות המחירים"

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: shutterstock, נועם מושקוביץ' (דוברות הכנסת), תמר מצפי

האינפלציה מרימה ראש: הסעיף שבו מסתתרת הדרמה הגדולה ומה יקרה לשקל?

מדד אפריל הפתיע בפעם השלישית ברצף עם קצב שנתי של 2.8%, הרבה מעל התחזיות המוקדמות ● סעיף אחד בלט לרעה במיוחד, בנק ישראל כנראה לא יוריד את הריבית בקרוב, ומה חושבים האנליסטים? ● שש הערות

 

 

נשיא טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן / צילום: Reuters, AHMAD AL-RUBAYE

גל מעצרים במשטרת אנקרה: "חשש של ארדואן לניסיון הפיכה"

לפי דיווח של סוכנות "פוליטיקיול", כוחות ביטחון הפנים של טורקיה עצרו מספר בכירים במשטרת אנקרה, בגין חשד לקשר שלהם עם גורמי פשע ● לפי דיווח אחר, אחת מהדמויות המרכזיות בחקירה, המוגדר בתור "עד סודי" בתיק, טען כי "משטרת אנקרה ניסתה לתכנן הפיכה"

אולם בית הדין הבינלאומי לצדק בהאג / צילום: Shutterstock, Ankor Light

מחר: דיון דחוף בביה"ד הבינ"ל לצדק בהאג בבקשה לעצירת המלחמה בעזה

בית הדין הבינלאומי לצדק בהאג (ICJ) יקיים בימים חמישי ושישי דיונים בבקשה הדחופה שהגישה דרום אפריקה להוציא צווים להפסקת המלחמה בעקבות פעולת צה"ל ברפיח ● בישראל עדיין לא החליטו אם המשלחת תתייצב מחר בהאג, לאחר שלדיונים שנערכו בחודש ינואר האחרון המשלחת התייצבה