גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

קרם דה לה קרם: מחירי הקרמים הסופר-יוקרתיים מגיעים לאלפי שקלים

מחירי הקרמים הסופר-יוקרתיים גורמים למחירי הטיפולים הקוסמטיים להחוויר, אבל הצרכניות מוכנות לשלם גם 5,000 שקל על מוצר ממותג שמכיל מרכיבים נדירים - החל מתמציות עץ הסקויה ועד צמח הלוטוס הכחול

שוק מוצרי הטיפוח נחלק למספר סוגים של מוצרים: מוצרי טיפוח רגילים הפונים לחלק הארי של האוכלוסייה ("מאס מרקט" - Mass Market), אשר מחירם נע בין 50 שקל עד 300 שקל; מוצרי טיפוח יוקרתיים, שמחירם נע בין 300 ל-700 שקל; ומוצרי קוסמטיקה סלקטיבית או מוצרי פרימיום, שמחירם מתחיל בסביבות 700 שקל ומגיע עד 5,000 שקל.

דווקא הפלח האחרון, היקר והיוקרתי, זוכה לפריחה מרשימה, כאשר לאחרונה הושקו מספר מוצרי קוסמטיקה יקרים במיוחד.

"נתח השוק של מוצרי הפרימיום מהווה חלק יחסי קטן מכל שוק הקוסמטיקה, אבל יש לו ביקוש, והוא לא פחת כתוצאה מהמשבר הכלכלי. לאורך כל השנה ניתן היה לראות כניסה של מוצרי יוקרה ומוצרי פרימיום של חברות נוספות לשוק המקומי, וזה סימן טוב ומעודד", מסביר אורן רווח, מנכ"ל קבוצת החברות של אסתי לאודר.

למה הקרמים כל-כך יקרים?

"במחיר הגבוה גלומים ההשקעות הגדולות במחקר מדעי ובפיתוח וכן בחומרי גלם משובחים, במגמה להבטיח את השילוב של יעילות גבוהה ועונג בשימוש", מסבירה שרית שחף, מנהלת הפרסום והתקשורת בקבוצת שסטוביץ המייבאת לארץ מותגי יוקרה, ביניהם "קריטה", "סיסלי" ו"גרלן". לטענתה, הצרכניות מודעות לטכנולוגיות המתקדמות וליישום פטנטים מדעיים המגבירים את היעילות של תכשירי הקוסמטיקה.

גם באסתי לאודר תולים את המחירים בפיתוח, אך מוסיפים: "במוצרים הללו מושקעים מחקרים ופיתוח ממושכים ופטנטים ייחודיים, לצד מרכיבים וחומרי גלם יקרים במיוחד, כאשר המדיניות היא שאיפה לאיכות וחוויית קנייה מיוחדת ואישית", אומר אורן רווח מאסתי לאודר.

אריקה רומנובסקי, מנהלת המותג "שיסיידו" בישראל, נותנת לדוגמה את סדרת הפרימיום Future Solution LX, שהושקה לאחרונה לאחר מחקר ממושך שחקר מה הגורם האחראי להזדקנות מואצת של העור. "השקעה בפיתוח ומחקר בסדר גודל שכזה משפיעה על תמחור המוצרים, כמו גם המרכיבים הנדירים אשר בהם משתמשים בפורמולות המוצרים".

שוק ללא מיתון

משיחות עם הגורמים העוסקים בענף - הן בקרב היצרניות והן בקרב המשווקות - מסתבר כי המשבר הכלכלי דילג למוצרי הטיפוח הסופר-יוקרתיים מעל לראש, וחלק מהנשאלים אף מציינים עלייה בביקוש.

"בתקופה של משבר כלכלי, למרות ההתכווצות בהוצאות, צרכנים שמים את נושא האיכות והתמורה לכספם בראש סדר העדיפויות - ומוכנים לשלם מחירים גבוהים כשהם משוכנעים שהם מקבלים תמורה עבור כספם. פלח השוק שלא נפגע ואף עלה היה של מוצרי האנטי-אייג'ינג, שהם בדרך-כלל גם המוצרים היקרים יותר", אומר עידו פדהצור, מנכ"ל מותג הטיפוח "ל. רפאל".

שרית שחף משסטוביץ מוסיפה: "המותגים הללו שומרים על היקף המכירות, והצריכה אף גוברת. צרכנים משנים את סדרי העדיפויות, אך לא מוותרים על מוצרי יופי שהוכיחו כי הם מחוללי שינוי".

בסופר-פארם מדווחים על גידול של 10% בנתח השוק הקוסמטיקה הסלקטיבית: "צרכניות בנות 40 פלוס מעדיפות להשקיע בקרמים יוקרתיים המבטיחים תוצאות נראות לעין בטווח הקצר, מאשר להשקיע יותר בפרוצדורות קוסמטיות רפואיות", מסבירה הרצליה אשכנזי, מנהלת שיווק וסחר קוסמטיקה ברשת. "ההשקעה הגדולה היא בתחום הקרמים והסרומים, כאשר במוצרים נלווים כגון תכשירי ניקוי או איפור הצרכניות יעדיפו אופציות זולות יותר".

ברשת אפריל צופים כי ייתכן שנרגיש שינוי בהמשך: "המיתון לא פגע בשכבות הרוכשות את מוצרי הסופר-פרימיום, השוק מתנהג כרגיל", אומר ארז חלבי, סמנכ"ל השיווק של הרשת. "לאורך כל שנת 2009 ניתן היה לראות מוצרים יוקרתיים חדשים על המדפים. לעניות דעתי, את השפעות המיתון נרגיש יותר - אם בכלל - בשנת 2010 או 2011, כאשר נראה פחות מוצרים חדשניים הדורשים מחקרים ופיתוחים יקרים".

בניו-פארם מחדדים את ההבדלים בין הרגלי הצריכה של מוצרי טיפוח לצריכה של מוצרי איפור: "הצרכניות ממשיכות לקנות מוצרים טיפוח יקרים, להבדיל משוק מוצרי האיפור שבו ניתן לראות רכישה על-פי מבצעים ומחירים אטרקטיביים", אומרת רונית פטל, מנהלת תחום קוסמטיקה ברשת. "בתכשירי הטיפוח הלקוחות שומרות יותר על נאמנות. המשבר הכלכלי לא גרם לירידה ברכישה של מוצרי הפרימיום, הרשתות הן שהתאימו את עצמן למצב ויצאו במבצעים יותר אטרקטיביים ואגרסיביים, הרבה יותר משנים עברו".

הילה סהר, מנהלת מותג "לנקסטר" בישראל, מסכימה: "הנתונים מראים כי המיתון לא פגע בקטגוריה של קוסמטיקה סלקטיבית. דווקא בתחום האיפור ניתן לראות שהצרכניות מפעילות שיקולים כלכליים ופונות למוצרי איפור זולים יותר, אך במוצרי טיפוח הן אינן מוותרות וממשיכות לקנות מוצרי פרימיום".

קרם ב-1,000 שקל לא בהכרח יעיל יותר מקרם זול יותר

"לא קיים קרם שמחירו מעל 1,000 שקל, שיכול לתת תוצאה המצדיקה מחיר שכזה", אומרת ד"ר מרינה לנדאו, מומחית ברפואת עור ודרמטולוגיה קוסמטית. "עם זאת, כנראה קיים פלח באוכלוסייה שמחפש מותגי יוקרה גם כשמדובר בקוסמטיקה".

לנדאו טוענת כי אין שום קרם קוסמטי שמחליף את הטיפולים הדרמטולוגיים הרפואיים כגון זריקות ובוטוקס: "כשמדובר בעלויות כה גבוהות, התוצאה של הטיפולים תיראה לאין ערוך טוב יותר, וקרוב לודאי לא תעלה על מחיר הקרם היוקרתי".

לדבריה, המחירים הגבוהים של מוצרי הפרימיום נובעים ממספר סיבות, חלקן אמיתיות וחלקן נובעות מהמיצוב של המוצר.

חומרי הבסיס בקרמים הסלקטיביים הם איכותיים במיוחד, ולכן מחירם גבוה יותר: "הם מכילים מולקולות בעלות פטנט שמפותחות על-ידי החברות. תהליכי הפיתוח והבדיקות מאוד יקרים", היא מסבירה. "בדרך-כלל, לאחר זמן מה ניתן למצוא את החומרים הללו גם בתכשירים זולים יותר, אך לרוב בתכשירים היוקרתיים הריכוז של מולקולות פעילות גבוה יותר. עלויות הפיתוח חלות על מי שמפתח ראשון".

לנדאו מוסיפה היבט נוסף: "חלק מהחומרים הקוסמטיים היקרים עוברים בדיקות לאלרגניות, וגם הן לא זולות".

חפשו את המבצעים

מחיריהם של מוצרי הטיפוח היוקרתיים ברשתות הגדולות - סופר-פארם, ניו-פארם, אפריל והמשביר לצרכן - זהים לחלוטין, אלא אם כן מכריזה הרשת על מבצע נקודתי.

כך, למשל, מי שמחפשת את קרם הפנים "אבסולו" של לנקום - לא תמצא אותו בפחות מ-802 שקל, אלא אם תנצל את המבצע הנוכחי של רשת ניו-פארם, המוכרת אותו בחודש דצמבר ב-30% הנחה.

הנחה עצומה ניתנת בימים אלה גם ברשת אפריל על קרם הפנים הסופר-יוקרתי "פלטינאום" של לה פריירי - 3,750 שקל במקום 4,950 שקל.

מוצרי הטיפוח הנמכרים ביותר ברשתות

* לה פריירי, קרם פנים פלטינאום: 4,950 שקל

* סיסלי, סיסיליה קרם יום: 2,142 שקל

* סיסלי, סיסיליה קרם עיניים: 896 שקל

* לנקום, קרם פנים אבסולו: 802 שקל

* סיסלי, אמולסיון אקולוג'יק: 1,130 שקל

* גרלן, קרם יום סבסטנטיפיק: 807 שקל

* ג'יבנשי, קרם פנים שחור: 2,250 שקל

* שיסיידו, פיוצ'ר סולושן קרם יום: 2,590 שקל

* אסתי לאודר, רה נוטריב ערכת שיקום: 1,500 שקל

* לנקסטר, סרום רטינולוג'י: 1,110 שקל

עוד כתבות

אברהם אסף / צילום: תמר מצפי

אברהם אסף, מייסד ובעל השליטה בקבוצת אמנת, נפטר בגיל 83

אסף הפך לבעל השליטה באמנת לאחר שרק לפני ארבעה ימים רכש את ההחזקות של שותפו לייסוד החברה, שמואל בר אור, (22.17%) תמורת כ-21.7 מיליון שקל ● מי שצפוי להמשיך אותו הוא בנו, סגן יו"ר החברה, ערן אסף

אילוסטרציה: Shutterstock

גבולות אחריות המתווך לספק מידע ללקוחו

האם מתווך יכול להסתפק בנתונים שנמסרו לו על ידי המוכרים, או שעליו לקיים בדיקות עצמאיות לגבי מצב הנכס?

סונדאר פיצ'אי, מנכ''ל גוגל / צילום: Shutterstock, photosince

מה אפשר ללמוד מגוגל? ארבע תובנות מדוחות ענקיות הטכנולוגיה

שלוש ענקיות טכנולוגיה פרסמו אמש את דוחותיהן לרבעון הראשון והציגו תוצאות מרשימות עם הכנסות ורווחים של עשרות מיליארדי דולרים כל אחת: מיקרוסופט, גוגל ואינטל ● התנודתיות הקיצונית במניות הענק הללו יכולה להזכיר למשקיעים מספר תובנות שחשוב לשים לב אליהן בשוק ההון

אלי אביסרור, מנכ''ל אביסרור משה ובניו ויו''ר ארגון קבלני הנגב / צילום: דיאגו מיטלמן

הממשלה, החרם הטורקי ומחירי הדירות: הקבלן שבונה אלפי יחידות דווקא אופטימי

אלי אביסרור, מנכ"ל אביסרור משה ובניו ויו"ר ארגון קבלני הנגב, סבור שהממשלה אינה מסייעת לקבלנים בהתמודדות עם המצב, אך מנבא שהענף יצא מהמשבר ● הוא לא חושב כרגע על הנפקה, סבור שטורקיה היא שתפסיד בסופו של דבר מהחרם על ישראל ובטוח שהנגב הוא העתיד של ישראל

בנק אוף אמריקה / צילום: Shutterstock, Tero Vesalainen

השקל יטוס, הריבית תרד ומה יקרה לאינפלציה? התחזית האופטימית של בנק אוף אמריקה לישראל

בנק ההשקעות הוציא בחג תחזית אופטימית לכלכלה הישראלית: הצמיחה ב-2024 תעמוד על 2.4%, לעומת צפי של 2% מצד בנק ישראל ותחזית לצמיחה כמעט אפסית של S&P ● במידה וחוסר הוודאות יתפוגג, מעריכים בבנק כי השקל יכול להתחזק ולהגיע לשער של 3.5 שקלים לדולר

ג'נסן הואנג, מנכ''ל אנבידיה / צילום: Shutterstock

החברה הלוהטת בעולם יצאה למסע רכישות בישראל. ויש גם חדשות רעות

ענקית השבבים אנבידיה משלימה בימים אלה רכישה של שתיים מהחברות המובילות בפיתוח מוצרי בינה מלאכותית בישראל ● בה בעת, מחקר חדש של סטנדפורד מסמן מגמה מדאיגה: קצב ההגירה השלילית של מוחות בתחום ה־AI מישראל שני רק להודו ● אז למה המומחים אופטימיים?

הירחון העברי ''השחר'', שבו כתב בן יהודה, 1879. הרושם ממאמרו היה עצום / צילום: ויקיפדיה

העברית של ימינו מבטאת כישלון אחד מובהק של אליעזר בן יהודה

בדיוק לפני 145 שנה אליעזר בן יהודה הקדים את כל בני זמנו בהבנת הקשר בין הארץ לבין הלשון ● אבל את לשון ימינו הוא כנראה לא היה מבין

רונן דר ועומרי גלר, Run:AI / צילום: Run:AI

היזמים מכרו את הסטארט־אפ לחברה הלוהטת בעולם. כמה יקבלו העובדים?

בזמן שהיו דוקטורנטים להנדסת חשמל בתל אביב, הרבה לפני ש-AI הפך לטרנד הלוהט של השווקים, חברו להם יחד עמרי גלר ורונן דר להקמת חברה בתחום - Run:AI ● מי הייתה המשקיעה הראשונה שהביעה בהם אמון, מתי הבינו שבינה מלאכותית תהיה הדבר הבא, ואיך השפיעה עליהם המלחמה ● אתמול החברה נרכשה רשמית ע"י אנבידיה בסכום המוערך בכ-720 מיליון דולר

ג'רום פאוול, יו''ר הפרדל ריזרב / צילום: ap, Andrew Harnik

כאב הראש של הפד רק גובר ובשווקים מיואשים

העלייה המחודשת של האינפלציה לא תאפשר לפד להוריד את הריבית ● היום יתפרסמו נתוני מדד ה-PCE החודשיים, אך אין מקום לתקווה רבה ● המטרה של הבנק המרכזי היא דואלית: לשמור על תעסוקה מקסימלית תוך הגעה ליציבות מחירים

יונדאי i20 מודל 2024 / צילום: יח''צ

החל מ-120 אלף שקל: מכונית קטנה עם תמורה טובה

ה–i20 החדשה היא מכונית זריזה, מרווחת יחסית לקטגוריה וחסכונית. יש נוחות ממנה, אבל בעידן שבו אפילו משפחתיות "עממיות" כבר נושקות ל-170 אלף שקל, ה-i20 היא בחירה הגיונית לבעלי תקציב מוגבל

טקס הסיום הראשון של סטודנטים בסניף אוניברסיטת NYU בשנחאי, 2017 / צילום: Reuters, Ke yi

הכל למכירה: כך זורם הכסף הסיני לאוניברסיטאות אמריקאיות

אוניברסיטאות אמריקאיות חותמות על חוזים ברחבי העולם כדי למכור את מומחיות המחקר וההכשרה שלהן, וכמה מההסכמים הרווחיים ביותר שלהן היו עם חברות שבסיסן בסין ● חוזים הוערכו ב-2.32 מיליארד דולר בין 2012 ל-2024, על רקע חששות בקונגרס כי הקשרים האקדמיים עלולים להוות סיכון ביטחוני לאומי

הטריוויה השבועית / צילום: Shutterstock

עושים סדר לפסח? כך תדעו מה צריך לשמור ומה לזרוק, לפי תורתה של מארי קונדו

מה משמעות המילה פרעה ומהן "ערי מסכנות" המוזכרות בהגדה, אילו מדינות יזכו לחבילות סיוע נוסף לישראל ובאילו דגלים מופיע סמל היין־יאנג? ● הטריוויה השבועית

צילום: רויטרס, IMAGO/Bernd Feil/M.i.S.

אתם לא מספיקים כלום? מחקרים חדשים מגלים - כנראה שזו הסיבה

בשנים האחרונות הפך המושג "עוני זמן" לפופולרי בקרב חוקרים המנסים להבין את יחסינו המורכבים עם פנאי והשפעתם על האושר והבריאות שלנו ● לאט לאט הם מגלים מה אנחנו עושים לא נכון בתכנון הזמן שלנו ואיזה פרדוקס כלכלנים מפספסים כשהם בונים תוכניות רווחה ● מדד חדש שצפוי להיכנס ללשכת הסטטיסטיקה בארה"ב מרגש אותם במיוחד

כטב''ם מדגם שאהד 136 מוצג בטהרן. מרבית הכטב''מים ששוגרו לעבר ישראל מאיראן היו מדגם זה / צילום: Reuters, Morteza Nikoubazl

גם אחרי היירוט המוצלח: 30 אלף דולר ויש לכם כטב״ם מתוצרת איראן

הפעולה ההגנתית המוצלחת של ישראל המחישה עד כמה הכטב"מים מתוצרת איראן אינם קטלניים מול מערכות מערביות באיכות גבוהה ● אולם, מי שבוחר באמצעים מתוצרת איראן אינו רוכש אותם בשל איכותם, אלא מחירם ● ומי המדינה הקטנה שמקבלת מקורות פרנסה לאזרחיה העניים באמצעות מתקן ייצור מל"טים איראני?

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

השר בן גביר נפגע בתאונת דרכים: מצבו קל-בינוני

בן גביר הגיע לזירת הפיגוע ברמלה, התראיין וכשעזב את המקום - היה מעורב בתאונת דרכים • רכבו של השר התהפך והוא פונה לטיפול רפואי • לפי עד ראייה: רכב השר חצה באור אדום • ארבעה בני אדם נוספים נפצעו בתאונה, מצבם קל-בינוני

אולם קולנוע בקליפורניה. החדשים רווחיים יותר מהישנים / צילום: Shutterstock

לאולמות קולנוע יש נדל"ן מיוחד, וזה מציל אותם

אולמות הקולנוע הלכו ואיבדו רלוונטיות רק לפני כמה שנים ● המיצוב הנדל"ני המיוחד שלהם עשוי להציל אותם

השבוע בשווקים / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

הענקית שקפצה וזו שהתרסקה - ועוד כתבות על מצב השווקים

מטא איכזבה את המשקיעים ● נטפליקס צנחה אחרי תוצאות חיוביות, טסלה פרסמה דוח מאכזב אבל המניה שלה קפצה. למה? ● קבוצת רד בינת מסיימת עידן ועוד כתבות על המצב בשווקים

חזירי בר בחיפה / צילום: Ronen Zvulun

כך מתכנן ראש העיר להתמודד עם התופעה שהכי מטרידה את החיפאים

סוגיית החזירים מעסיקה את תושבי העיר מזה יותר מעשור, ובעוד שראש העיר החדש־ישן אמר שיטפל בה ביד נחושה, דרכי ההתמודדות המתגבשים לא עבדו בעבר ● פרופ' אורי שייניס, מומחה לחקר מינים פולשים, מסביר: "לנסות להתמודד עם החזירים ללא מחקר, זה כמו לנסות להתמודד עם הקורונה ללא מחקר"

וול סטריט / צילום: Shutterstock

שבוע המסחר הטוב מנובמבר: נאסד"ק קפץ ב-2%

מניית גוגל זינקה בכ-10%● אינטל איבדה כ-9% ● מדד ניקיי הוסיף 0.8%, מדד שנחאי התחזק ב-1.2%, מדד שנזן עלה ב-2.2% וקוספי הוסיף 1% ● נעילות ירוקות גם בבורסות אירופה ● ה-PCE - מדד האינפלציה המרכזי של הפד - עלה ב-2.8% בחודש מרץ, גבוה מהצפוי

מתחם אינטל בחיפה / צילום: Shutterstock

"רבעון שהוא תחתית עבורנו": למה אינטל אכזבה כל כך את המשקיעים

בשיחת המשקיעים כינה מנכ"ל החברה, פט גלסינגר, את הרבעון הראשון כ"רבעון שהוא התחתית עבורנו" ● אינטל לא יכולה לערוב לכך שהרבעון הבא ייראה טוב יותר - ההכנסות אף עלולות להיות נמוכות יותר מאלה של הרבעון הנוכחי ● גם בתחום הייצור נראה שהדרך של אינטל עוד ארוכה