גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

לקראת המונדיאל: כמה עולים המסכים הפופולריים בישראל

רגע לפני שריקת הפתיחה של המונדיאל - "גלובס" בודק כמה עולים מסכי הטלוויזיה הפופולריים בישראל, אילו מבצעים מציעות רשתות החשמל, איך אפשר לראות את המשחקים בתלת-מימד וב-HD, ולמי כדאי לרכוש מקרן

מורה נבוכים: איך לבחור מסך?

בכל פעם שמתקיים אירוע ספורט גדול, מחליטים עוד כמה ישראלים להגדיל את מסך הטלוויזיה. "אנו צופים גידול של עד 40% במכירות מסכים לקראת המונדיאל", אומר אופיר סבג, מנהל תחום מסכים ואלקטרוניקה ברשת טרקלין חשמל. "בשבוע האחרון ראינו ברשת גידול משמעותי במכירת מסכים".

גם אמיר ג'רבי, מנהל תחום LCD בראלקו, יבואנית שארפ, טוען לאותו אחוז של עלייה במכירות, כאשר לדבריו הגידול צפוי במכירות של מסכים גדולים, מ-40 אינץ' ומעלה, "כיוון שצפייה במשחק כדורגל במסכים גדולים היא חוויה אחרת לגמרי".

ברשתות החשמל מציעים כמובן מבצעים ללקוחות שעוד לא יודעים אם כדאי להשקיע עוד כמה אלפי שקלים במסך חדש, בנוסף לכל עלויות הפיצה, הבירות והגרעינים שהם יצטרכו להשקיע בחודש יוני.

הנה מספר עצות למתלבטים:

* התמצאות בחנות - הרבה עבודת רגליים והמלצות מחברים: רכישת טלוויזיה היא תהליך מסובך גם לצרכנים שמבינים בתחום. רשתות החשמל תולות את המסכים על קירות גדולים, והצרכנים אמורים להבחין בהבדלים ביניהם. המצב הזה היה יכול להיות יעיל אילו היו מגדירים את המסכים ומחברים אותם באותה איכות. בפועל, גם אם תראו מסך של חברה מסוימת באיכות נמוכה ברשת אחת, רוב הסיכויים שאם תיכנסו לחנות אחרת שיש לה אינטרס למכור אותו, תראו את התמונה באיכות טובה בהרבה, מכיוון שאותה רשת השקיעה בכבלים טובים יותר וגם בהגדרות.

עוד צריך לדעת שאת המסכים שהן אינן רוצות לקדם תולות הרשתות במיקומים לא טובים - בגובה הרגליים או כמה מטרים מעל ראשינו. בדומה לשיטות המכירה בסופרמרקטים. בבדיקות שעשינו בחנויות לא כדאי בהכרח לסמוך על שיטת התצוגה או על המוכרים, ועדיף להיעזר בחבר שמכיר או בביקורות באינטרנט.

מלבד ההתמודדות עם כמות גדולה של מסכים ומותגים, הצרכן צריך לנסות להבין משהו בים המושגים שהמוכרן בחנות מספר לו. הקונה צריך לבדוק מספר נתונים לפני שהוא מחליט על מסך, כאשר ההחלטה הסופית צריכה להתבסס בסופו של דבר על מראה עיניים - צפייה בצג מול מסכים אחרים.

מאחר שסביר להניח שלא תוכלו לקבל תמונה אמיתית בחנות אחת, כדאי ללכת לצפות באותו צג בלפחות בשתי חנויות, כאשר הפיתרון הכי טוב הוא למצוא חבר שקנה מסך כזה.

* גודל ומרחק - למדוד לפני הקנייה: אחת ההחלטות החשובות בתהליך הרכישה היא גודל המסך: רוב הסיכויים שבחנויות יספרו לכם סיפורים על גודל מסך שמתאים למרחק של צפייה על-פי מספר מטרים. מהניסיון שלנו, מדובר בנתון יחסית לא מבוסס. כדי לבחור נכון, עליכם למדוד את המרחק בביתכם בין הקיר שעליו תתלו את המסך ועד הספה. כשתהיו בחנות, בדקו אם המרחק הזה יתאים לגודל מסך בו אתם מעוניינים.

* LED או LCD? תלוי בתקציב: טלוויזיות בטכנולוגיית LED יתנו לכם ברוב המקרים צבעים חדים יותר וגם שחור עמוק יותר. בשביל לקבל את האיכות הזו תצטרכו להשקיע יותר כסף. ההפרשים, הגבוהים ברוב המקרים, עדיין לא מצדיקים רכישה של מסך שכזה. לכן כדאי לשקול את הנושא במקרה של הגבלה בתקציב.

* חיבורים: כמה שיותר יציאות HDMI: נתונים נוספים שכדאי להסתכל עליהם הם חיבורים. ממירי HD, נגני בלו-ריי ופלייסטיישן 3 מתחברים בחיבור שנקרא HDMI. כמה שיש יותר חיבורים כאלה, זה עדיף. אנחנו לא היינו מתפשרים על פחות משניים. כמובן שצריך לבדוק אם יש כניסות לחיבור של הממיר שלכם מהכבלים או מהלוויין שיכול להגיע גם בשיטות אחרות, כמו סקארט.

* זמן התגובה: באתר kama גם ממליצים לבדוק את זמן התגובה של הטלוויזיה. זמן התגובה הינו הזמן שלוקח לנקודה במסך לשנות את צבעה. זמן זה נמדד באלפיות שנייה. ככל שזמן התגובה קצר יותר, כך יש פחות מריחות בתמונה.

* תדר התצוגה: תכונה נוספת שב-kama מציעים לחפש היא תכונת תדר התצוגה. תדר התצוגה המומלץ לצפיה בשידורי ספורט הוא Hz100, תדר תצוגה זה מכפיל את מספר התמונות לשנייה לקבלת תנועה חדה.

לסיכום, ההחלטה הסופית צריכה להתבסס בשיקול של מחיר ביחס למותג, מספר שנים של אחריות וההנאה שתפיקו מהתמונה.

22

מורה נבוכים 2: מ-HD ועד תלת-מימד

HD ועד תלת-ממד

השנה נוכל ליהנות משידורי HD, שיציעו לראשונה איכות צפייה גבוהה וסאונד משופר לעומת הערוצים הרגילים. השדרוג המשמעותי הזה מחייב צרכנים שטרם עשו זאת לרכוש מסך תואם, שיאפשר צפייה באיכות HD.

קרוב ל-300 אלף בתי-אב מחזיקים ממירי HD של חברות הכבלים והלוויין. הבשורה הצרכנית ללקוחות שעדיין לא רכשו ממיר כזה היא שהפעם שידורי המונדיאל באיכות הגבוהה יגיעו ללא עלות באדיבות הערוץ הראשון.

המצב היום הוא שצרכנים שרוצים לצפות במשחקי ספורט ב-HD, צריכים לשלם עוד כמה עשרות שקלים בחודש לספק הטלוויזיה, כאשר בעלי ממיר מג'יק, צריכים להחזיק שני ממירים בסלון.

המונדיאל יהיה אחד האירועים המרכזיים הראשוניים שישודרו בתלת-מימד בעולם. חברת סוני שחתמה עם פיפ"א על הסכם חסות עד שנת 2014, תציב מצלמות ב-5 אצטדיונים בדרום-אפריקה, אשר יאפשרו לה לשדר 25 משחקים בטכנולוגיה החדשה.

מי יוכל ליהנות מכדורגל בתלת-מימד? בעולם רק מספר מצומצם של יצרנים התחיל למכור מסכים בתלת-מימד, כאשר מלבד הצג, המשתמש גם צריך לדאוג שחברת הכבלים או הלוויין תשדר לו את המשחקים בשיטה הזו.

בישראל, מסכי תלת-מימד עדיין לא התחילו להימכר, והחברות HOT ו-yes עדיין לא ערוכות לשדר בשיטה הזו. מה שכן, יורוקום, יבואנית מסכי פנסוניק, החליטה באופן פרטי לרכוש שידורי תלת-מימד באמצעות לוויין ולהציג אותם על מסכים שלה, באירועים פרטיים במהלך חודש יוני.

כדי לחוש את חוויית הצפיית בתלת-מימד, ביקרנו במשרדי יורוקום וצפינו בשידורי ניסיון במסך פנסוניק VT20. הצפייה בתלת-מימד מחייבת משקפיים, אולם בניגוד למשקפיים הלא נוחות והמלוכלכות שמחלקים לנו בבתי-הקולנוע, המשקפיים של פנסוניק איכותיות ומזכירות בעיצוב שלהן משקפי שמש של אוקלי.

כרגע מצליחה יורוקום לקלוט 6 ערוצים מאירופה, שהציעו בעיקר שידורי ניסיון של סרטוני פרסומת וקליפים קצרים. השידור הכי קרוב לכדורגל שקיבלנו היה תצוגה של משחק כדורסל.

אפקט התלת-מימד הורגש בעיקר כשהצילום היה מקרוב על השחקנים, וכמעט שלא הורגש כשהצילום היה מרחוק.

בשורה התחתונה, הצפייה בשידור תלת-מימד בהחלט מוסיפה נפח לתמונה. אם ישכילו הצלמים של חברת סוני, שתצלם את המונדיאל בתלת-מימד, לבחור זוויות צילום טובות - תהיה חוויית הצפייה במשחקים שונה לגמרי ממה שראינו עד היום.

מצד שני, השידורים שאנחנו ראינו סבלו ממריחה מעצבנת כשהיו תנועות מהירות של הכדור. ביורוקום הסבירו שמדובר בקטע שלא צולם במקור בתלת-ממד, ושבעת צילום במצלמות מתאימות, הדבר ייפתר.

כל מה שרציתם לדעת על מקרנים

מקרנים

מול רכישה של טלוויזיית ענק, עומדת האפשרות של קניית מקרן. היתרון: אפשר לקבל תמונה גדולה בהרבה מזו של מסך טלוויזיה ממוצע. החיסרון: כדי ליהנות מהחוויה של משחק כדורגל על מסך ענק תצטרכו לדאוג להמון דברים בדרך.

גם בתחום המקרנים אפשר למצוא מבצעי מונדיאל. למשל, חברת אפסון מציעה מסך הקרנה נייד או נגן בלו-ריי במתנה בעת רכישה של דגמים מסוימים.

הנה מספר עובדות שחשוב לדעת:

1. מקרן מיועד להציג תמונה בחדר חשוך. גם אם המוכר אומר לכם שהוא יכול לעבוד גם בחדר מואר, תמונה טובה תקבלו בחדר מוחשך.

2. מחיר המקרן יכול לעבור בקלות את ה-10,000 שקל, כאשר רוצים אותו בטכנולוגיית Full HD.

3. תצטרכו להוציא כסף נוסף על מסך הקרנה. כאן מדובר במחירים שנעים בין מאות שקלים לאלפי שקלים בודדים.

4. מקרן ביתי לא מתאים לכל בית. באתר kama ממליצים שמרחק הישיבה המינימלי יהיה 3.5 מטרים מהמקרן. אז מה צריך לדעת?

5. יש צורך לפנות קיר שלם לצורך הקרנה או לפחות לקנות מסך הקרנה מתאים.

6. תכונה חשובה נוספת היא עוצמת ההארה. ככל שהחדר מואר יותר, דרוש מקרן עם עוצמת הארה גבוהה יותר. תכונת עוצמת ההארה נמדדת ב-Ansi Lumens.

7. תוחלת החיים של נורת המקרן: הנורה היא רכיב רגיש ביותר וגם קצת יקר. תוחלת החיים הממוצעת שלה היא 2,000 שעות.

המסכים הפופולריים: LCD 42 אינץ'

LCD 42 אינץ'

כדי להבין באילו מסכים הישראלים מתעניינים, פנינו לאתרי השוואות המחירים kama (www.kama.co.il) וזאפ (www.zap.co.il). התוצאות היו יחסית דומות, כאשר שני המסכים המבוקשים ביותר, של פיליפס ושל LG, מגיעים בגודל 42 אינץ'. עוד נתון מעניין הוא שסמסונג מצליחה לתפוס מקום מכובד ברשימת המסכים המבוקשים עם מסך בטכנולוגיית LED, היחסית חדישה בארץ וגם בעולם.

פיליפס, דגם 8404

* גודל: 42 אינץ', LCD.

* מידע כללי: המסך מגיע עם טכנולוגיית האמבילייט, אותה החברה מנסה לקדם כבר מספר שנים. הטכנולוגיה הזו מאפשרת ללקוחות ליהנות מתאורה מיוחדת המתוקנת על המסך. בצדי המסך יש נורות המקרינות על הקיר את הצבעים המופיעים על הצג. כך שאם בחלק העליון מופיעים שמיים כחולים ובחלק התחתון דשא ירוק, באותם מקומות על הקיר תופיע אותה תאורה. כך נדמה שהתמונה גדולה קצת יותר ממה שהיא באמת. כשצופים בטלוויזיה בחדר חשוך, מתקבלת הרגשה נעימה יותר בעין, בדומה לאפקט שנוצר כשמדליקים מנורה קטנה בחדר כאשר החלל לא מואר לחלוטין. למסך יש חיבור לאינטרנט להפעלה של אתרים איתם יש לפיליפס שיתוף-פעולה, אך היא לא מגיעה עם חיבור לרשתות אלחוטיות והיא מחייבת חיבור באמצעות כבל.

* מחיר רשמי: 7,000 שקל.

* המחיר הנמוך באתר kama: כ-5,500 שקל.

LG, דגם LH70YR

* גודל: 42 אינץ' LCD.

* מידע כללי: שייך לסדרת סקארלט המעוצבת של החברה, המתאפיינת בכפתור הפעלה גדול שקוף בחלק התחתון של המסגרת. הדגם הזה מציע עובי דק שעומד רק על 4 ס"מ, תקשורת בלוטות' לחיבור אלחוטי של אוזניות או העברת קבצי תמונות מהסלולרי וגם כניסת USB לצורך צפייה בקבצי DIVX, תמונות והאזנה לשירים. מלבד זה, מדובר במסך הכולל מצב הפעלה ירוק החוסך ב-40% מצריכת החשמל ותקן Full HD לצפייה בתכנים מתאימים.

* מחיר רשמי: 6,600 שקל.

* המחיר הנמוך באתר kama: כ-4,720 שקל.

סמסונג, דגם B530

* גודל: 37 אינץ, LCD.

* מידע כללי: מציע תמיכה ברזולוציית Full HD וממשק בשפה העברית. כמו כן, יש כאן 3 חיבורי HDMI ובסיס המאפשר לסבוב את הצג לצדדים, לצפייה בזוויות שונות. מלבד זה, תוכלו למצוא כאן מסך במראה מעוצב בצבע שחור עם מסגרת תחתונה שקופה עם פס אדום.

* מחיר רשמי: 3,900 שקל.

* המחיר הנמוך באתר Kama: כ-3,170 שקל.

סמסונג, דגם B7000

* גודל: 55 אינץ'. LED.

* מידע כללי: המסך בטכנולוגיית LED מספק איכות תמונה גבוהה עם צבעים חדים יותר לעומת LCD. גם כאן יש ממשק בעברית, כאשר העיצוב כולל מסגרת שחורה מבריקה המשלבת גימור שקוף ועובי של 2.99 ס"מ, שהוא קצת פחות מטלפון סלולרי היום. העובי הדקיק מאפשר לתלות את הטלוויזיה בסלון, כאילו היתה תמונה. מלבד זה, הטלוויזיה כוללת אפשרות לצפות בתמונות, קבצי וידיאו ולהאזין לשירים. המסך כולל שתי כניסות USB, המאפשרות לחבר כונן קשיח ולצפות במספר רב של סוגי תכנים, כך שסרטונים בפורמט DIVX שהורדו מהאינטרנט, יתנגנו כאן ללא בעיה.

* מחיר רשמי: 15,000 שקל.

* המחיר הנמוך באתר kama: כ-13,300 שקל.

טושיבה, דגם AV600T

* גודל: 32 אינץ', LCD.

* מידע כללי: כאן מדובר בצג שפועל רק ברזולוציית HD Ready, מה שיכול להפריע לחלק מהמשתמשים שרוצים לראות תוכן באיכות גבוהה יותר מנגני בלו-ריי. הדגם הזה כולל גם 2 כניסות HDMI ועיצוב הכולל מסגרת שחורה מבריקה. בסופו של דבר, המסך שזוכה לפופולריות בעיקר בגלל המחיר שלו.

* מחיר רשמי: אין.

* המחיר הנמוך באתר kama: כ-1,900 שקל.

עוד כתבות

ח''כ משה ארבל, מפלגת ש''ס / צילום: איל יצהר

"מוכרחים להבין את גודל השעה": ראיון חג עם השר הכי לא שגרתי שיש

שר הפנים משה ארבל מכוון אצבע מאשימה לבג"ץ שיצר תגובת נגד בציבור החרדי לשאלת הגיוס ● בענייני התכנון, הוא מגלה שהוא הודף לחצים להתערבות ומאשים את שרי הליכוד באינטרסים צרים ● את הפועלים הפלסטינים, הוא אומר, צריך להחזיר, "אין שאלה בכלל" ● ולמה הוא משוכנע שזה הזמן להעלות ארנונה

נתיב השייט באוקיינוס הארקטי / צילום: Shutterstock

בהובלת רוסיה וסין: נתיב השיט הימי שעשוי לשנות את חוקי המשחק

התקפות החות'ים בים האדום, במקביל לבצורת במרכז אמריקה, מובילות את העולם לחפש נתיבי סחר ימי חלופיים ● בשנים האחרונות, הסחר באזור הארקטי זינק בחדות נוכח הפשרת הקרחונים ומעורר התעניינות רבה מצד מעצמות העולם, ארה"ב, רוסיה וסין ● האם מפת נתיבי השיט בעולם לקראת שינוי, וכיצד תושפע ישראל?

אפל. החברה המבטיחה של 2024? / צילום: Shutterstock

"תהיה הפתעת השנה": זו המניה המומלצת ביותר של בנק אוף אמריקה

המכירות נופלות, היא לא נמצאת בשוק הבינה המלאכותית, ומתחילת השנה מנייתה איבדה 10.7% ● למרות הכול, בבנק אוף אמריקה מאמינים שענקית הטכנולוגיה אפל צפויה להתאושש בחצי השני של השנה

הצוללת. הילה ויסברג בשיחה עם  ד''ר עדית זכאי–אור / צילום: באדיבות ראוניברסיטת ייכמן

"חתרתי בים בזמן שהבנים שלי בחזית. לא צריך להתבייש במקומות שטוב לנו"

שיחה עם ד"ר עדית זכאי–אור, מנכ"לית מרכז מיטיב לפסיכולוגיה חיובית באוניברסיטת רייכמן ● על איך עצב ושמחה יכולים להשתלב זה בזה, כיצד להחזיק תקווה בזמן משבר והקשר בין חשיבה חיובית לתקיפה האיראנית • האזינו 

עמית גל, הממונה על רשות שוק ההון, אסף גולדברג, מנכ''ל סלייס עד לאחרונה, אפי סנדרוב, המנהל המיוחד שמינתה רשות שוק ההון / איורים: גיל ג'יבלי

המנהל הממונה מצא: בסלייס לא החזירו ללקוחות 2 מיליון שקל

מבדיקת המנהל המיוחד שמונה לסלייס, עולה שחברת ניהול הקופות לא השיבה למבוטחים את כספם כפי שחויבה ע"י רשות שוק ההון, בגין ניהול לא תקין ● עוד התגלה שהסכומים שצריכים להיות מוחזרים גבוהים יותר ● אסף גולדברג, שעמד בראשות החברה: "לא נגרמה פגיעה בעמיתים"

מסילת 431. 6 ק''מ של גשרים / צילום: ענת דניאלי לב

30 ק"מ ב-4 מיליארד שקל: זה יהיה אחד הפרויקטים התקדימיים בישראל

מסילת הרכבת 431, שאמורה לחבר את ערי השפלה ומישור החוף הדרומי עם מודיעין וירושלים, הולכת ונבנית בימים אלה מעל המכוניות הנוסעות בכביש ● האתגרים הטכנולוגיים והמחסור בפועלים מחייבים פתרונות יצירתיים

מתנדבי משלחת של Jewish National Fund USA / צילום: ארגון ג'ואיש נשיונל פאנד ארה''ב

כך הגיעו לישראל משלחות של 3,000 מתנדבים בזמן המלחמה - לא כולם יהודים

ארגון ג'ואיש נשיונל פאנד ארה"ב הוביל 11 משלחות שהתנדבו ביישובים כמו שדרות, ארז, גבולות ואורים ● טלי צור־אבנר, ראש המטה בישראל: "הביקוש גבוה, יש רשימות המתנה" ● ישראל מתגייסת

ראש אמ''ן, אלוף אהרון חליוה / צילום: דובר צה''ל

ראש אמ"ן האלוף אהרון חליוה הודיע על פרישה מצה"ל

חליוה הודיע היום על פרישה, חצי שנה אחרי המחדל המודיעיני העמוק של ה-7 באוקטובר ● במכתב שחיבר לרמטכ"ל, כתב כי "אגף המודיעין בפיקודי לא עמד במשימה עליה אנו אמונים. לעד אשא עמי את הכאב האיום של המלחמה"

שכונת אשכול ברובע שדה דב / הדמיה: משרד האדריכלים תכנון נוף

בשווי מעל 100 מיליון שקל: עיריית תל אביב מוכרת מגרש ענק בשדה דב

עיריית תל אביב מוכרת מגרש בן כ-4 דונמים בשכונת אשכול בצפון העיר, ששוויו הוערך בכ־115 מיליון שקל ב־2021 ● רמ"י ומשרד השיכון פרסמו מכרזים להקמת מעל 8,000 יח"ד ברחבי הארץ ● והוועדה הארצית לתכנון ולבנייה אישרה תוכנית ראשונה לפינוי-בינוי בעתלית ● חדשות הנדל"ן

תערוכת הרכב בבייג'ינג, לפני שנתיים / צילום: ap, Andy Wong

החל מ-170 אלף שקל: הרכבים שיוצגו השבוע על הבמה החשובה בעולם ובקרוב יגיעו לישראל

כלי רכב חדשים יוצגו על בימת התערוכה הבין־לאומית מהחשובות בעולם שנפתחת השבוע בבייג'ינג, ואמורים לבסס החל מהשנה את אחיזתה של סין בשוק הרכב האירופי והישראלי ● בדקנו מי עשויים להגיע לישראל כבר בעתיד הנראה לעין

נשיא ארה''ב, ג'ו ביידן / צילום: ap, Mark Schiefelbein

סיוע הענק האמריקאי אושר רשמית: איזה נשק תקנה ישראל במיליארדים?

אחרי בית הנבחרים, גם הסנאט האמריקאי אישר את הסיוע לישראל. חבילת הסיוע עומדת על כ-26 מיליארד דולר, מתוכם 14 מיליארד דולר לרכש ביטחוני ● מה יהיה ניתן לרכוש איתו, מה האינטרס האמריקאי הרחב, ועד כמה תהנה ממנו התעשייה הישראלית? ● גלובס עושה סדר

טסלה מודל S ''פלייד'' / צילום: יח''צ

טסלה פספסה את התחזיות ורשמה את הירידה החדה ביותר בהכנסות מאז 2012

למרות שפספסה את התחזיות המוקדמות בשורת הרווח וההכנסות, מניית טסלה מזנקת במסחר המאוחר ● האנליסטים בוול סטריט חזו כי החברה תציג ירידה בהכנסות ברבעון הנוכחי לאחר שורה של חדשות רעות

בועז לוי, מנכ''ל התעשייה האווירית לישראל / צילום: יוסף יהושע

בתעשייה האווירית רוצים לחתוך את הדיבידנד למדינה. הבעיה: הבונוס לעובדים ייתקע

אחרי שיא בהכנסות וזינוק ברווח הנקי, לגלובס נודע שבתעשייה האווירית יבקשו מרשות החברות לנצל את הכסף למחקר ופיתוח ● עד שלא יסוכם הדיבידנד למדינה, גם המענקים לעובדים בהקפאה

חופית באטה, חוקרת בינה מלאכותית ב-AI21 / צילום: יונתן בלום

היא התגייסה ליחידת מודיעין, צוללת עם כרישים ועובדת בתחום הכי חם בעולם

היא שובצה במודיעין אך התעקשה להתגייס לקרבי, שימשה אלגוריתמאית במובילאיי ויש לה תואר במתמטיקה ● כיום חופית באטה היא חוקרת ב-AI21 Labs, שנתמכת בידי ענקיות הטכנולוגיה ● 40 עד 40: נבחרת המנהיגות הצעירה של גלובס

בורסת תל אביב / צילום: Shutterstock, MagioreStock

עליות קלות בנעילת הבורסה; נובה טיפסה ב-4%, נייס ב-3%

ההתפתחות הבטחונית בצפון העיבה על הבורסה ● השקל נסחר בתנודתיות מול הדולר ● אלארום זינקה ב-20% ● מאסיבית, יצרנית מדפסות התלת מימד צנחה ב-13% ● דלק חתמה על העסקה לכניסתה של ענקית האנרגיה ENI לאיתקה ● בנק אוף אמריקה ממליץ על שתיים מ"שבע המופלאות"

לוטרה. דגי בריכות הנוי חוסלו כמעט לחלוטין / צילום: Shutterstock

קרבות על טריטוריה, פלישות וחיסולים: משפחות הפשע של סינגפור הן בכלל לוטרות

הסגרים שהונהגו בקורונה נתנו לבעלי חיים רבים הזדמנות להשתלט על שטחים אורבניים ● בתום המגפה הם נדחקו בחזרה לשיפולי הערים, אבל לא הלוטרות בסינגפור: אלה עושות שם שמות אפילו על חשבון קרוקודילים

מטבע דני עתיק. האוסף של ברון מוערך בכ-72 מיליון דולר / צילום: Shutterstock, ABARONS

בעשרות מיליוני דולרים: אוסף המטבעות העתיק שעומד למכירה

מתוך חשש לעתיד התרבות הדנית, יצרן החמאה לארס אמיל ברון, שאסף מטבעות, מדליות ושטרות חוב אסר על מכירתם במשך מאה שנים ● כעת האוסף מותר למכירה והוא שווה סכום עתק

מפגינים פרו פלסטינים באוניברסיטת קולומביה / צילום: Reuters, Lev Radin

ההפגנות הפרו-פלסטיניות באוניברסיטאות העילית בארה"ב צוברות תאוצה

כניסתו של פרופסור שי דוידאי, ישראלי המרצה באוניברסיטת קולומביה, נחסמה ● עשרות נעצרו באוניברסיטת ייל לאחר שהקימו מחנה אוהלים בקריאה לשחרור עזה

מפגינים בארה''ב בעקבות החקיקה נגד טיקטוק / צילום: Reuters, Lenin Nolly

ארה"ב נוקטת בצעד דרמטי נגד טיקטוק. אלו המשמעויות

ארה"ב מציבה אולטימטום לאפליקציה החברתית הסינית: להימכר לקונים שיזכו לאישורה או להפסיק לפעול במדינה ● האם מדינות נוספות יצטרפו לאמריקה וכיצד תושפע הפעילות בישראל

אילון מאסק, יו''ר טסלה / צילום: Shutterstock

התוצאות בשפל אבל הבטחה אחת של מאסק מלהיבה את המשקיעים

טסלה פרסמה ביום שלישי בלילה את אחד הדוחות הרבעוניים השליליים ביותר שלה בשנים האחרונות, אבל המניה זינקה במסחר המאוחר ב־13% ● הסיבה: ההודעה על ייצור דגם חדש ומוזל החל מ־2025, הרבה יותר מהר מהצפוי ● אבל ייתכן שהפעילות המבטיחה תתגלה כהפסדית בטווח הקצר