גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

אגדה יפנית: היבואנית שהתאהבה במותגים הישראליים

סיפור האהבה של ג'ואי יסומצו עם תוצרת הארץ החל כשנתקלה במוצרי "סבון" בניו-יורק ■ עכשיו היא לוטשת עיניים למוסיקה, ליהלומים, ואפילו להבאת תיירים

ג'ואי יסומצו עונדת על צווארה שרשרת חמסה שעיצבה תכשיטנית ישראלית, על תנוכי אוזניה תלויים עגילים של מעצבת ישראלית אחרת, ועל כתפה שעון תיק בד חום עם הכיתוב "סבון" באנגלית. יסומצו, אמריקנית שנולדה בהונג-קונג, נוהגת לשבת כמה פעמים בשבוע בקפה "ארומה" באפר ווסט סייד במנהטן, ומקפידה להאזין למוסיקה ישראלית עדכנית. יסומצו גם לומדת עברית, היא ביקרה בישראל ארבע פעמים ויש לה לא מעט חברים ישראלים.

הקשר שלה לישראל החל לפני ארבע שנים, כשליד ביתה בניו-יורק נפתחה חנות של "סבון", המותג הבינלאומי של "סבון של פעם", והיא החליטה להביא את המוצרים ליפן. מאז נפתחו ביפן שבע חנויות של "סבון" ושש חנויות נוספות צפויות להיפתח עד סוף 2011.

- מה גרם לך להחליט שהמוצרים של "סבון" מתאימים לשוק היפני?

"גברים ונשים ביפן לא סתם מתקלחים, הם יושבים באמבט לפחות חצי שעה, כמעט מדי יום, כחלק מתרבות ארוכת שנים. היפנים מאמינים שכך הגוף מתנקה ושההזעה באמבט החם טובה לעור ולבריאות. ישנו חיבור טבעי ותרבותי למוצרי אמבטיה וטיפוח הגוף.

"עניין נוסף, הוא המודעות של היפנים למוצרים שמכילים רכיבים טבעיים. היפנים רוצים לדעת שהחומרים שהם מורחים על העור טבעיים, ומוצרי 'סבון', שמקורם בים המלח, עונים על הדרישה הזאת.

"דבר חשוב נוסף, הוא עניין האריזה. היפנים נמשכים למוצרים אסתטיים ופוטנציאל המכירות נגזר במידה רבה מיופי האריזה. עיצוב מוצלח, מיוחד ומוקפד, יכול לייצר יתרון יחסי למוצרים מסוימים על פני אחרים. אני חושבת שהמוצרים של 'סבון' מצליחים להתבלט ביחס לאחרים".

- הייתם צריכים לעשות התאמה של המוצרים לשוק היפני?

"כן. החוקים בנוגע לקוסמטיקה נוקשים מאוד ביפן. לדוגמה, הצורך לדייק בכתוב על תווית השימוש. ליפן חשוב שההוראות יהיו מדויקות ובהירות: באיזו כמות להשתמש, באיזו תדירות והאם יש משהו שצריך לשים אליו לב, כמו סכנת ההחלקה אחרי שימוש בפילינג לגוף שמכיל שמן.

"עניין קריטי נוסף, הוא הדיוק בכמות של המוצר. אם יש כמות מסוימת של קרם בצנצנת, אסור שבצנצנת אחרת של אותו מוצר הכמות תהיה שונה, ולו במעט. ביפן מצפים שהמיכלים והמוצרים שבתוכם יהיו זהים לגמרי, לא פחות ולא יותר. כך גם בנושא העיצוב והגימור, התוויות חייבות להיות מודבקות בדיוק מושלם, ישר ובאמצע הצנצנת או הבקבוק. כשהכרתי את 'סבון' המדבקות היו קצת עקומות, גבוה או נמוך מהמרכז ולפעמים ממש בצד. בישראל זה לא כל-כך חשוב ובניו-יורק אנשים מעדיפים את המראה המרושל, אבל ביפן הדברים צריכים להיות מושלמים, אחרת זה נתפש כחוסר מקצועיות".

- איך החדרתם את המוצר לשוק היפני?

"אחד הדברים החשובים ביותר הוא דרך ההתנהלות מול התקשורת. ביפן יש דרך מדויקת לעשות את זה: אין מסיבות עיתונאים, אלא פגישות אישיות עם העורכים והכתבים של כל אחד מהמגזינים החשובים והצגה של המוצרים. הפגישות הללו מתקיימות כמה חודשים לפני השקה של חנות או מוצר חדשים. כך שכארבעה חודשים לפני שמשהו חדש יוצא אנחנו מייצרים סיקור בעיתונות וציפייה בקרב קהל הלקוחות. החנות הראשונה נפתחה אחרי שבמשך כמה חודשים היו עלינו כתבות בכל העיתונים החשובים וכולם כבר ידעו עלינו".

"ביפן לא משלמים על פרסומות"

יסומצו חיה במנהטן, ויחד עם שותפה היפני ייצאה בשנים האחרונות מותגים שונים מניו-יורק ליפן. לבעלים של "סבון" ניו-יורק היא ניסה להגיע במשך שנה שלמה. לאחר שנאמר לה שהרשת לא מחפשת זכיינים, היא החלה להגיע מדי יום לחנות באפר ווסט סייד, עד שיצרה קשר אישי עם אחת המוכרות, שחיברה אותה לבעלים של הרשת הניו-יורקית. לאחר שהצליחה להלהיב אותו ברעיון שלה, הוא הציג אותה בפני אחד משני המייסדים של "סבון של פעם", אבי פיאטוק. כיום יסומצו ו"סבון של פעם" שותפים ב"סבון" יפן.

"החנות שלנו בשינג'קו היא המצליחה ביותר מבין כל חנויות 'סבון' בעולם והמכירות שלה מסתכמות בשלושה מיליון דולר בשנה". מספרת יסומצו. "התוכנית המקורית שלנו הייתה לפתוח חמש חנויות בשלוש השנים הראשונות, ובשנתיים בלבד הצלחנו לפתוח שבע חנויות. אנחנו פותחים אותן כי אנחנו מבחינים בביקוש גובר למוצרים. אנחנו מקבלים כל הזמן פניות מחנויות כולבו שרוצות למכור את המוצרים שלנו, ויש לנו הצעות מהקניונים היוקרתיים ביותר לפתוח חנויות במקומות הטובים ביותר בקניון, אבל אנחנו לא נענים לכל הצעה ומקפידים על המיקום של כל חנות, כך שהתדמית היוקרתית של המוצר לא תיפגע".

- איך הצלחתם לייצר עניין במוצרים?

"אנחנו זוכים לכיסוי תקשורתי רחב, המוצרים שלנו מסוקרים בהרחבה בשמונה מגזינים מרכזיים ביפן בממוצע בכל חודש. שיטות הסיקור והפרסום ביפן שונות מאשר במקומות אחרים בעולם, ביפן לא משלמים על פרסומות, המגזינים בתחומי האופנה והיופי מגיעים אלינו ומבקשים לכתוב עלינו. אנחנו נותנים לכלי התקשורת מוצרים, הם בוחנים אותם וכותבים את חוות דעתם. אם אנחנו נשאלים, אנחנו נותנים עוד מידע על המוצרים, על הרכיבים שבהם, אבל מה שנכתב תלוי בעיתון ולנו אין השפעה על זה.

"התקשורת התלהבה מהמוצרים ומהעיצוב, והלקוחות, שמייחסים חשיבות גדולה מאוד למה שהמגזינים כותבים, רצים אל החנויות. מעבר לזה, אנחנו דואגים שסלבריטאים יבואו לחנויות שלנו ושזה יסוקר בעיתונות. פרסום מהסוג הזה מעודד לקוחות לבוא ולקנות.

"בלוגים הם כלי פרסום נוסף וחזק מאוד ביפן. סלבריטאים שמשתמשים במוצרים שלנו וכותבים על זה בבלוג שלהם, משפיעים מאוד על המכירות. כל אזכור בבלוג של ידוען שווה הרבה כסף, ובכלל, קונים שלנו שכותבים על המוצרים ומעלים צילומים בבלוגים שלהם, יוצרים בעבורנו פרסום אפקטיבי ורחב. זה לא עולה לנו כסף וזה תהליך שמזין את עצמו כי זאת בעצם פרסומת עם חיים משל עצמה".

- איך את מסבירה את ההצלחה של "סבון" בתקופת מיתון?

"יש מיתון כבד ביפן, אבל אנחנו פחות מרגישים אותו. כנראה כי אנחנו מוכרים משהו שחדש עבור היפנים ומעורר בהם סקרנות. גם העובדה שהמוצרים ממקום לא מוכר גורמת לאנשים לרצות לנסות אותם. מרבית היפנים לא יודעים דבר על ישראל, ופתאום נפתחות חנויות חדשות ובמרכזן כיור שעשוי אבן ירושלמית. העניין שזה יוצר עצום. אנחנו מספרים ללקוחות שהמוצרים והאבן מעיר הקודש, זה מושך.

"מעבר לזה, בתקופת מיתון אנשים מקצצים הוצאות בהמון תחומים, אבל כשקונים בקבוק סבון שמספיק להרבה זמן ומשמש כמה בני משפחה, יותר קל להוציא את הכסף. אישה או גבר יכולים לפנק או לנחם את עצמם במשהו שעלותו נמוכה בהשוואה לרכב חדש או לתכשיט יקר".

"משחק לטובתנו שהיפנים לא מכירים את ישראל"

יסומצו מודה שלא ידעה דבר על ישראל עד שנכנסה לעסקי הרחצה והטיפוח הישראליים, והיא מספרת שהדבר מאפיין כל יפני ממוצע. "ישראל לא מסוקרת על-ידי כלי התקשורת ביפן, אלא אם כן קורה משהו ענק בישראל שאי-אפשר להתעלם ממנו. ישראל רחוקה ואין לה שום השפעה על יפן, ולכן היא לא מעוררת עניין. העובדה שהיפנים לא מכירים את ישראל משחקת לטובתנו, כיוון שזה מעורר סקרנות ועניין ומושך את היפנים שתמיד מחפשים חידושים וריגושים.

"מוצר חדש מניו-יורק לא ירגש את הלקוחות היפנים, אבל משהו חדש ממקום לא מוכר כמו ישראל מסעיר את הדמיון. הבחנתי בתופעה מעניינת, אנשים שקונים את המוצרים שלנו מגלים עניין בישראל ומחפשים באינטרנט מידע עליה ועל מוצרים שמאפיינים אותה כמו אוכל ישראלי".

- היית רוצה להרחיב את שיתוף הפעולה העסקי שלך עם ישראל?

"יש הרבה דברים מעניינם בישראל. ביקרתי בה כבר ארבע פעמים וראיתי הרבה יצירתיות ויופי, אבל רוב הדברים נשארים בתוך ישראל ולא מגיעים לעולם כולו. יכול להיות שאנשים לא יודעים כמה הם טובים ואני אשמח לגלות כמה מותגים ומוצרים ישראלים טובים ולהביא אותם ליפן. זה יכול להיות כל דבר, מוסיקה לדוגמה, אני מנסה כרגע להביא את עידן רייכל ליפן. אנחנו מנגנים את המוסיקה שלו בחנויות שלנו ומקבלים תגובות חיוביות מאוד מהלקוחות, שאוהבים מאוד את מה שהם שומעים. השפה, הצלילים והקצב חדשים לאוזן המקומית ומעוררים עניין רב.

"רעיון נוסף שחשבתי עליו הוא לייבא יהלומים מיפן לישראל ואני מתעניינת בהבאת תיירים מיפן לישראל. יפנים חושבים שישראל זה מקום רחוק, מסוכן, יקר ולא ידידותי, אבל אני חושבת שהיא יכולה להיות יעד תיירותי מצוין. גם הדרך ההפוכה מיפן לישראל מעניינת אותי, אני רוצה להביא אופנה מיפן לישראל, כיוון שהבנתי שבישראל אוהבים את הקווים הישרים והנקיים שמאפיינים את העיצוב היפני. וכמובן שיש עוד הרבה תוכניות בנוגע ל'סבון'. אנחנו מתכננים התרחבות מאסיבית בתוך יפן וגם באסיה כולה".

עוד כתבות

5 דברים לפני פתיחת המסחר / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

חמישה דברים שכדאי לדעת לקראת פתיחת המסחר בבורסה

יום המסחר צפוי להיפתח במגמה מעורבת ויושפע מההתפתחויות הבטחוניות ● השקל התחזק מול הדולר, 3.71 שקלים ● IBI: "חלון ההזדמנות להורדת ריבית בישראל הולך ונסגר" ● יוליוס בר: "מצפים שהפד יתחיל להוריד את הריבית בישיבתו בספטמבר" ● עונת הדוחות בארה"ב: הרווח הממוצע למניה זינק ל-5% ● גלובס עושה סדר לקראת פתיחת המסחר בבורסה 

בורסת תל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

השקל נסחר בתנודתיות לאחר הודעת חמאס על קבלת המתווה להפסקת אש

ת"א 35 יורד בכ-0.1% ● השקל נסחר בתנודתיות מול המטבעות הזרים ● אייל הררי יחליף את ארז ענתבי כמנכ"ל אלוט ● חוזה חדש לאלקטריאון בסין ● מיטב: הקמעונאיות מעלות מחירים רק כי הן יכולות, לא בגלל הצורך שלהן לפצות על גידול בהוצאות ● וורן באפט מכר מניות אפל ופוזל להודו, "יש שם המון הזדמנויות" ● בבנק אוף אמריקה דווקא ממליצים על אפל באפסייד של 33%

פרויקט TechMod / הדמיה: 3division

בהשקעה של יותר ממיליארד שקל: הפרויקט שצפוי לשנות את מודיעין

פרויקט TechMod בשטח של יותר מ־100 אלף מ"ר יוקם בפארק הטכנולוגי במודיעין, על קרקע בשווי של כ-62 מיליון שקל ● השותפים בפרויקט מאמינים כי הוא יתן מענה לאחד החוסרים הגדולים בעיר - מקומות תעסוקה ● כיום יותר מ־75% מתושבי העיר עובדים מחוץ לה

וול סטריט / צילום: Unsplash, Chenyu Guan

נעילה ירוקה בוול סטריט; מניות השבבים קפצו

הנאסד"ק עלה בכ-1.2% ● בורסות אירופה ננעלו בעליות ● אייל הררי יחליף את ארז ענתבי כמנכ"ל אלוט ● אלון מאסק ממליץ לוורן באפט איזו מניה לקנות ● IBI בית השקעות: הירידה באינפלציה תאפשר ל-ECB להפחית את הריבית ביוני ● וורן באפט מכר מניות אפל ונראה שהוא פוזל להודו, "יש שם המון הזדמנויות" • בבנק אוף אמריקה דווקא ממליצים על אפל באפסייד של 33% • באופנהיימר ממליצים על מניות הבנקים הגדולים בארה"ב, "נסחרות בתמחור חסר עמוק"

3 פסקי דין בשבוע / צילום: אנימציה: טלי בוגדנובסקי

חנות שמרה חניה ללקוחות בעזרת קלנועית, נקנסה וערערה לעליון. מה קבע ביהמ"ש?

זוג הורים הגיעו לביהמ"ש לאחר שלא הצליחו להסכים אם לחסן את בנם בחיסוני שגרה המומלצים ע"י משרד הבריאות ● חנות בחיפה הציבה קלנועיות בחניות ציבוריות הסמוכות אליה, כך שיישמרו ללקוחותיה, לאחר שנקנסה 7 פעמים ביקשה להישפט ● ביהמ"ש המחוזי בבאר שבע תיעד בווידאו דיונים ועורר ביקורת ● 3 פסקי דין בשבוע  

מתוך הקמפיין של רשות המסים / צילום: צילום מסך מיוטיוב

תוכנית הדגל של רשות המסים נכנסת היום לתוקף. כל מה שכדאי לדעת

תוכנית "חשבוניות ישראל" של רשות המסים למאבק בהון השחור, שתאפשר לקזז מע"מ מחשבונית רק לאחר קבלת מספר מיוחד, נכנסה היום לתוקף ● איך התוכנית החדשה תעבוד, על מי היא חלה, ומהן הסנקציות על מי שלא יפעל לפי החקיקה החדשה? מומחי המס מסבירים

חסימת איילון דרום הערב / צילום: רוני שפירא

משפחות החטופים הפגינו הערב ברחבי הארץ: קוראות לעסקה מול החמאס

הנייה הודיע לקטאר ולמצרים: "מקבלים את תנאי הפסקת האש" • תיעוד: חגיגות בעזה אחרי הודעת חמאס • גורמים בישראל: זו הטעיה, חמאס הסכים למתווה מרחיק לכת שלא מקובל על ישראל • עדכונים שוטפים

ינקי קוינט, מנהל רמ''י ומ''מ מנהל רשות החברות הממשלתיות / צילום: שלומי יוסף

בעיכוב של עשרות שנים, המדינה תפריט קרנות השתלמות של מאה אלף עובדים

ועדת השרים להפרטה תדון בשבועות הקרובים במכירת החזקות המדינה בשבע קרנות השתלמות, מלבד אלו של המורים והשופטים ● לפי ההצעה, המניות יעברו לידי ההסתדרות, כשהיקף הנכסים הוא כ־8.4 מיליארד שקל ● המטרה: הפחתת הנטל על המדינה ● מה צפוי לחוסכים? ● גלובס עושה סדר

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' / צילום: נועם מושקוביץ', דוברות הכנסת

נכנע ללחץ תושבי פתח תקווה? סמוטריץ' דורש לדון מחדש בתוכנית המטרו שכבר אושרה

שר האוצר מבקש ממזכיר הממשלה לאפשר לו להגיש בקשה לדיון נוסף בתוכנית לקו M2 של המטרו, בטענה שלא נשלחה לשרים כנדרש ● גורם המעורה בפרויקט: "מביך ששר האוצר מתנהג כמו אחרון המתנגדים, מטעמים צרים"

גבול לבנון / צילום: Shutterstock

הותר לפרסום: שני חיילים נהרגו מפגיעת כטב"ם במטולה

הנייה הודיע לקטאר ולמצרים: "מקבלים את תנאי הפסקת האש" • אחרי הודעת חמאס, צה"ל החל בפעילות ממוקדת במזרח רפיח • לשכת רה"מ: ממשיכים במקביל גם במו"מ • גורם אמריקני: יש לממשל חששות לגבי מבצע גדול ברפיח, אך לא נראה שזה מה שקורה בשלב זה • התרעות בעוטף עזה: 6 רקטות נורו לשדרות, שברי יירוט נפלו בחצר בית; צה"ל תקף את מרחב השיגור • כל העדכונים 

ווישור / צילום: רמי זרנגר

בנו של מייסד איילון יוצא נגד העסקה של בעלי העניין עם ווישור

נגה רחמני תוהה על העסקה בה תרכוש איילון את עסקי הביטוח של בעלת השליטה ווישור ● בין היתר טוען להיעדר דיווח למשקיעים ועל עצם היותה של ווישור חברה דיגיטלית ● איילון דוחה את הטענות: "נבחנו כל ההיבטים הרלוונטיים לעסקה"

עיבוד: טלי בוגדנובסקי, צילומים: יוסי גם זו לטובה, אורן דאי, אייל טואג, ראובן קפוצ'נסקי

אלו החברות שהכי מעניינות משקיעים בת"א

כך עולה מנתוני הפעילות באתר הבורסה ● עוד עולה מהנתונים כי כ-20% מהחברות הנסחרות בת"א המתינו עם פרסום הדוחות השנתיים עד לרגע האחרון, ושיעור נמוך יותר תרגמו את הדיווחים לאנגלית ● וגם: מי החברה שאחריה עוקבים הכי הרבה משקיעים באופן קבוע

קיבוץ בארי ההרוס / צילום: תמונה פרטית

לספר לדור הצעיר את סיפור השואה אחרי ה-7 באוקטובר - זו לא רק זכות, אלא חובה

השנאה כלפי מדינת ישראל מרימה ראש בכל כמה דורות ● לצד האסונות טבועה בנו, כחלק בלתי נפרד מה-DNA שלנו, היכולת המופלאה והחוסן לקום מהאסון הכי גדול ולהצליח לעשות ממנו נס ● גם הפעם, הדור הצעיר הוא שיכתבו את פרק התקומה

מכוניות חדשות ממתינות לייצוא בנמל טיינג'ין בסין / צילום: Shutterstock

כל רכב חמישי שנמכר בארץ הוא מסין: הסיבות והחששות מאחורי הנתון החריג

למרות הרוחות הצוננות שנושבות מבייג'ין, נתוני מסירות הרכב מתחילת השנה מגלים ששוק הרכב הישראלי הופך להיות "סיני" במובהק ● עד כמה המגמה תלויה ביציבות הביקוש לרכב חשמלי בישראל והאם התדרדרות נוספת ביחסי ישראל–סין "תקרר" את הביקוש וההיצע

בניין שרוסס במגני דוד, בפריז (דצמבר 2023) / צילום: Reuters, LUCIEN LIBERT

דוח חדש: "העולם עד לגל הגרוע של תקריות אנטישמיות מאז מלחמת העולם"

ב־2023 נרשם זינוק של עשרות אחוזים במספר התקריות האנטישמיות מכל הסוגים, כך מגלה דוח של אוניברסיטת תל אביב והליגה נגד ההשמצה ● לפי הדוח, יותר ויותר אמריקאים מסכימים עם סטריאוטיפים אנטישמיים, והרשתות החברתיות "הפכו לקרקע פוריה לשנאה ורדיקליזציה"

מטוס קרב מדגם סוחוי 35 ממריא מבסיס חיל האוויר הרוסי חמיימים בסוריה / צילום: ap, Alexander Zemlianichenko

רוסיה מוכרת לאיראן 24 מטוסים, ומציבה לישראל אתגר חדש

אספקת מטוסי סוחוי ומערכות הגנה אווירית S־400 מרוסיה לאיראן מציבה את המזרח התיכון בפני אתגר חדש ● מומחים: "חיל האוויר האיראני בנוי על אמל"ח מיושן, הסוחוי מייצג דור אחר של מטוסים"

אתר בנייה. קצב מכירות הנדל''ן עלה / צילום: אייל פישר

קצב מכירות הדירות עלה, ובאוצר קוראים לעצור את מתווה הסיוע

תוכנית הסיוע לענף שאושרה בפברואר כללה מתווה שיעזור לקבלנים בשלב המכירה המוקדמת ● אולם לגלובס נודע כי קידום המתווה נעצר ונבחן מחדש, בין היתר בשל נתוני המכירות האחרונים

מחנה פליטים ברפיח, רצועת עזה / צילום: ap, Fatima Shbair

נשק, כסף ורכבים: הסודות האמיתיים של רפיח נמצאים מתחת לעיר

ישראל החלה בפינוי אוכלוסייה אזרחית מהשכנות המזרחיות ברפיח לקראת כניסת צה"ל לאזור ● מה מאפיין את רפיח, מה המשמעות של העיר עבור חמאס, ואיך ארגון הטרור ממשיך לתפקד כלכלית בימי המלחמה? ● גלובס עושה סדר

שר החוץ הטורקי, הקאן פידאן / צילום: Associated Press, Bilal Hussein

האינטרס המשותף של טורקיה ואיראן נחשף בראיון של שר החוץ

בתקופה האחרונה, רבים הרימו גבה בשל הפגישות התכופות של בכירי טורקיה דווקא עם מקביליהם האיראנים ● כעת מתברר כי שר החוץ של טורקיה טען בראיון, כי הוא מאמין שהמיליציות הפרו־איראניות בעיראק יכולות לפעול כנגד המחתרת הכורדית באזור סינג'אר שבצפון עיראק

אניית הקרב Hessen, בשובה מהים האדום לגרמניה / צילום: Reuters, Sven Eckelkamp

הגרמנים נסוגו, החות'ים השתכללו: כוח המשימה האירופי בים האדום מקרטע

דברי האדמירל היווני שעומד בראש כוח המשימה האירופי, שדלפו לתקשורת הזרה, חשפו כי הכטב"מים שמשגרים החות'ים מתגברים על ההגנות האוויריות, ושעם שלוש ספינות בלבד, הוא לא יכול למלא את המשימה ● בינתיים, מספר הספינות העוברות במצרי באב אל–מנדב צנח