גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

גאידמק: "אני חף מפשע; אם מישהו יודע במה מאשימים אותי, שיגיד"

איש העסקים אמר את הדברים לעיתונאים עם כניסתו לאולם לביהמ"ש המחוזי בת"א, שם נפתח משפטו בפרשת הלבנת ההון בבנק הפועלים ■ כל הנאשמים בתיק כפרו באישומים נגדם

"פעם ראשונה בחיים שלי שמוגש נגדי כתב אישום ושאני מגיע לבית משפט, אבל אני חף מפשע. מה שקרה זה שהבנק (הפועלים - ח.מ) לא העביר דיווח לבנק המרכזי בישראל על פתיחת החשבון שלי" - כך אמר היום (ד') ארקדי גאידמק ל"גלובס" עם התייצבותו לפתיחת משפטו בבית המשפט המחוזי בתל-אביב, לאחר שנתיים שלא היה בארץ.

"אם מישהו מכם יודע במה מאשימים אותי, שיגיד עכשיו. אני לא אשם", אמר גאידמק לעיתונאים הרבים שהקיפו אותו בכניסה לאולם הדיונים.

כפר בכל האישומים

גאידמק, המואשם בהלבנת הון של 650 מיליון שקל ובקבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות, ויתר הנאשמים בתיק הודיעו לשופט גלעד נויטל כי הם כופרים בכל האישומים נגדם.

גאידמק הכחיש את הפרסומים לפיהם הפסיד הרבה כסף ברוסיה. "הדבר הכי חשוב זה שמחה - מתי יש שמחה יש הכול ואני שמח", אמר ל"גלובס".

לשאלה היכן הוא מתכוון לגור בישראל או ברוסיה השיב גאידמק: "רוסיה זה לא רחוק כל-כך מישראל, רק 3 שעות טיסה, ואני יכול להיות פה ושם. אני יכול לגור בישראל, ואני יכול לגור ברוסיה. אני מתכוון להישאר כעת בישראל מספר שבועות".

- איפה יותר טוב לחיות, בישראל או ברוסיה?

"כשאתה חף מפשע טוב לחיות בכל מקום".

- מה לגבי בית"ר ירושלים?

"אם לא אהיה עסוק בענייני המשפט, אבוא למשחק כדורגל של בית"ר ירושלים. אני מאחל לקבוצה בהצלחה. לפעמים צפיתי במשחקים מרוסיה".

- האם תנסה לחזור לפוליטיקה?

"מעולם לא הייתי בפוליטיקה בישראל - התמודדתי על ראשות עיריית ירושלים, וזאת לא פוליטיקה אלא פעילות למען התושבים. אין לי תוכניות לנסות שוב".

- האם תחזור לעשות עסקים בישראל?

"לא. אני פנסיונר".

- איך הבריאות?

"יותר טוב".

- מה אתה מצפה שיהיה בסוף המשפט?

"צדק".

הסתרת הרוכש

מועד פתיחת משפטו של גאידמק נדחה מספר פעמים עקב סירובו לחזור לארץ, בטענה כי מצבו הבריאותי אינו מאפשר זאת.

יחד עם גאידמק נאשמים חברת "פועלים שירותי נאמנות"; מנהליה הבכירים לשעבר, חיים שמיר ושלמה רכט; היועץ המשפטי של החברה, רם לוי; נחום גלמור, שפעל לפי האישום כאיש-קש מטעם גאידמק; ומנהלת קשרי לקוחות בסניף בנק הפועלים ברחוב הירקון בתל-אביב, קרן ללום.

בכתב האישום נטען כי "פועלים שירותי נאמנות", הנמצאת בשליטת בנק הפועלים, וראשיה, פעלו יחד עם גאידמק וגלמור, כדי לאפשר לגאידמק לרכוש במירמה את החברה ההולנדית "טרמופוסט", הפועלת בתחום הפוספטים, תוך הסתרת זהותו כרוכש החברה וכבעל הכספים ששימשו לרכישתה. זאת, תוך הצגתו של גלמור כרוכש החברה ותוך הצגת 50 מיליון דולר מכספיו של גאידמק ככספים השייכים כביכול לגלמור.

עניין זה התאפשר, לפי כתב האישום, הודות לשיתוף-פעולה מצד החברה ומנהליה, והתבטא בשורת מצגים בנקאיים כוזבים שהוצגו לבעלי המניות של החברה בהולנד.

לפי כתב האישום, העברות הכספים הסיבוביות לרכישת טרמופוסט נעשו דרך חשבונות של חברת קאזפוספט שבבעלות גאידמק "פועלים שירותי נאמנות" ובסניף הירקון של בנק הפועלים בתל-אביב.

גאידמק מיוצג בידי עוה"ד פרופ' דוד ליבאי, דפנה ליבאי, נתי שמחוני ורונן רוזנבלום; נחום גלמור - בידי עוה"ד נבות תל-צור וז'ק חן; "פועלים שירותי נאמנות" - בידי עוה"ד פנחס רובין ודנה גרובר ממשרד גורניצקי; ושלמה רכט - בידי עו"ד תימור בלן ממשרד גורניצקי.

עוד כתבות

וול סטריט / צילום: Shutterstock

נעילה מעורבת בוול סטריט; אנבידיה קפצה ב-7%, הנאסד"ק שבר שיאים

מדד הנאסד"ק עלה ב-0.5% ● אירופה ננעלה בירידות ● מכירות האייפונים של אפל בסין זינקו ב-50% באפריל ● מחירי הנפט עולים ● מי שמכר בתחילת חודש מאי האחרון פספס כ-5.5% עליות במדד S&P 500 ● בנק לומברד אודייר: "פוטנציאל לאפסייד ברוב המדדים הגדולים בעולם, בעיקר השוק הבריטי"

ח''כ משה סולומון, הציונות הדתית / צילום: נועם מושקוביץ', דוברות הכנסת

האם שיעורי העישון בישראל עולים או יורדים? תלוי בקבוצת הגיל

ח"כ משה סולומון טען כי גרף המעשנים כל שנה ושנה הולך וגדל, וכי גיל המעשנים הולך וקטן. בדקנו ● המשרוקית של גלובס

נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון / צילום: יונתן בלום (עיבוד: טלי בוגדנובסקי)

הנגיד על האפשרות שיוטלו גזרות חדשות: "סביר שיידרשו צעדים נוספים מעבר להעלאת המע"מ ב-2025"

אחרי שבנק ישראל הותיר את הריבית על 4.5% בפעם השלישית ברציפות, פרופ' אמיר ירון דבק בתחזיות שמראות שבעוד שנה האינפלציה תתכנס ליעד ● על הקדמת העלאת המע"מ ל-2024: "ככל שיחול גידול בלתי צפוי בהוצאות הביטחוניות יש לשקול צעדים נוספים בתחום המיסוי או הקדמת צעדים מתוכננים"

אלי כהן, מנכ''ל קבוצת הבינלאומי / צילום: אייל טואג

למרות ירידה בהכנסות וברווח, הבנק הבינלאומי עם תשואה להון של 18.7%

הרווח הנקי של הבנק הבינלאומי ירד ב-10% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, בעיקר בשל ירידה בהכנסות ממימון • הבינלאומי רשם הכנסות בסעיף הפסדי האשראי, מה שמעיד על ביטחון ביכולת הלווים להחזיר הלוואות • בתיק האשראי נרשמה ירידה של 2% במהלך הרבעון ● הבנק יחלק דיבידנד בשיעור של 40% מההון

בית העיתונאים, תל אביב / צילום: Shutterstock

רק אחרי עשור: אושרה הקמת מגדל מאחורי בית העיתונאים בתל אביב

ההערכות הן שהמחיר לדירה בפרויקט העתידי יעמוד על כ־70־80 אלף שקל למ"ר ● קרן ריאליטי רכשה את המתחם ב־2015 ב-172 מיליון שקל, כעת הוא מוערך בפי 2 ● כחלק מהפרויקט, מאחורי בית העיתונאים ייהרס בניין בן ארבע קומות ששימש את יחידת דובר צה"ל במשך שנים רבות

מנכ''ל בנק לאומי, חנן פרידמן / צילום: אורן דאי

מכירת נכסים ב-600 מיליון שקל והריבית הגבוהה: רווח של 2.8 מיליארד שקל ללאומי

שנה אחרי הפרשת הענק בשל ההחזקה בבנק האמריקאי וואלי, בנק לאומי רשם ברבעון הראשון של השנה תשואה של 20.2% ויחלק דיבידנד בהיקף של 835 מיליון שקל, כשיחד עם תוכנית רכישה עצמית בהיקף של 280 מיליון שקל שווים לכ-40% מהרווח הרבעוני • תיק האשראי גדל ב-2.2%

התובע הראשי בבית הדין הפלילי הבינלאומי, כרים חאן / צילום: ap, Peter Dejong

ההשוואה המקוממת של התובע בהאג: על ישראל לנהוג כמו בצפון אירלנד

כרים חאן, התובע הראשי של בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג, אמר בראיון ל"סנדיי טיימס" כי ישראל הייתה צריכה להגיב להתקפת חמאס ב־7 באוקטובר כפי שהגיבו כוחות הביטחון הבריטיים להתקפות של ה־IRA ● "הבריטים לא אמרו 'ברחוב המרכזי של בלפסט יש ללא ספק כמה חברי IRA, ולכן בואו נפיל עליו פצצות של טון'", אמר חאן

סניף שופרסל שלי בתל אביב / צילום: איל יצהר

שווי שופרסל זינק ב-50%: "האחים אמיר הופתעו מעוצמת ההתייעלות שניתן להשיג"

בדוחות הרבעון הראשון, עדיין ללא מעורבות בעלי השליטה החדשים, מציגה שופרסל שיפור ניכר ברווחיה ● האחים אמיר כבר מורווחים 150 מיליון שקל על השקעתם, ובשוק מעריכים: "בכל מקום בו הם נוגעים ניתן לחסוך מיליוני שקלים"

אתר בנייה בישראל / צילום: Shutterstock

הפקק משתחרר? 2,000 פועלי בניין זרים נחתו בישראל ואלף נוספים בדרך

בשבוע שעבר הגיעה לישראל המאסה גדולה ביותר של פועלי בניין זרים מתחילת המלחמה ● המדינה בוחנת הבאת עובדים גם מתאילנד, אקוודור וממדינות באפריקה ● האם הקצב יישמר?

משרדי מיתר, הרצוג ופישר, בכר, חן. לשכת עורכי הדין החריגה את הגדולים מההגבלות / צילומים: ZUZ יועצי נדל''ן, תמר מצפי

לשכת עוה"ד פרסמה הנחיות חדשות עם סוכריה למשרדים הגדולים

הנחיות חדשות שהוציאה לשכת עורכי הדין מגבילות את האופן שבו רשאים עורכי הדין להציג בפומבי את שלטי משרדיהם, אך החריגה רבי-קומות ● בתגובתה הבהירה הלשכה: "ניתן יהיה לחרוג מהגודל כדי להתאימו לגודל ולממדי הבניין"

עו''ד אפי נוה והשופט בדימוס איתן אורנשטיין / צילומים: כדיה לוי, תמר מצפי; עיבוד: טלי בוגדנובסקי

החשדות וקו ההגנה: כל מה שכדאי לדעת על החקירה הדרמטית של השופט וראש הלשכה לשעבר

בעוד שלעו"ד אפי נוה זו החקירה השלישית במספר - עבור איתן אורנשטיין, שהיה שופט ונשיא מוערך מאוד, זו החקירה הראשונה ● מהם החשדות נגדם, מה צפויים השניים לטעון, ואיך הגיבה השופטת דליה גנות אותה ביקש נוה להעביר? ● גלובס עושה סדר

אילוסטרציה: shutterstock

סימן מדאיג: הנתון הישראלי שזינק לשיא של 13 שנה

לפני פרסום החלטת הריבית של בנק ישראל, קפצה תשואת האג"ח לעשר שנים ליותר מ-5% - הגבוהה ביותר מאז 2011 ● המשמעות: ירידה בביקושים שגורמת למדינה להנפיק חוב בעלות גבוהה יותר ● ברקע: פרמיית הסיכון הגבוהה והחוב הממשלתי המטפס

גיא חכמי, מנהל ההשקעות הראשי של הבנקאות הפרטית בבנק דיסקונט / צילום: דוברות דיסקונט

מנהל ההשקעות שבטוח שענקיות הטכנולוגיה לא ימשיכו להוביל בעשורים הבאים

גיא חכמי, מנהל השקעות בדיסקונט, בטוח שענקיות הטכנולוגיה שמובילות את וול סטריט לא יעשו זאת בעתיד ● בהתאם הוא ממליץ לפזר את ההשקעות בעולם ולהתמקד באג"ח קונצרניות: "יש אפיקים בשוק החוב שנותנים 8%–9% שנתיים, כלומר יותר מלהכפיל את הכסף בעשר שנים"

מסילת 431 / צילום: ענת דניאלי לב

בין כביש 1 לנתיבי איילון: כל חסימות הכבישים שמתוכננות בקרוב

בשבוע הבא, כביש 1 צפוי להיחסם בין השעות 22:30 בלילה ועד 4:30 לפנות בוקר, לאחר שעבודות שנקבעו במקור לימי שבת בוטלו בלחץ המפלגות החרדיות ● גם נתיבי איילון ייחסמו השבוע, החל מיום חמישי אחר הצהריים ועד ליום שישי בסמוך לכניסת השבת

משרדי וולט / צילום: אהרון מזרחי, מתוך אתר פיקיויקי

המנהל שהביא את וולט לישראל וההסתבכות בהיקף של 230 מיליון שקל

חקירת רשות המסים את סמנכ"ל התפעול של חברת השליחויות חושפת חשד לעבירות מס במאות מיליוני שקלים, וקשר עמוק לחקירות דומות נוספות ● מיהו הבכיר שאחראי על עשרת אלפים שליחים ונמצא במוקד החקירה, ואיך עבדה לכאורה השיטה? ● וולט: "הטענות אינן נכונות"

מחסום סגור בגבול פינלנד-רוסיה / צילום: Reuters, LEHTIKUVA

חומת מל״טים מנורבגיה ועד פולין: קו ההגנה החדש נגד רוסיה

שש מדינות אירופיות, להן גבול ישיר עם רוסיה או עם בעלות בריתה, נמצאות בשיחות סביב הקמת "חומה וירטואלית" שתורכב מהמוני כטב"מים ● רוסיה הגבירה לאחרונה את החיכוך באזור הגבול שלה עם מדינות נאט"ו, ובין היתר, כלי טיס שלה ביצעו גיחות מעבר לשטחה הטריטוריאלי - שנתפסות כצעדים של התגרות

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי

הריבית הגבוהה כואבת לישראלים יותר. הנתונים מראים שהיא כאן כדי להישאר

בגוש האירו צפויים להתחיל בהורדת הריבית כבר ביוני, לאחר שסחרור המחירים מהשנה שעברה נבלם ● בבריטניה האינפלציה עומדת על 2.3%, כשבשיא היא הייתה גבוהה פי חמישה, וגם בקנדה ישנה הקלה ● בישראל עם זאת המגמה הפוכה והקונצנזוס הוא שהאינפלציה תטפס ● וגם: למה נוטלי המשכנתאות פה סובלים יותר?

דאג בורגום, מושל דקוטה הצפונית, לוחץ יד לדונלד טראמפ / צילום: ap, Justin Lane

עשיר, נאמן ונאה: המועמד הלא מוכר שמיועד לתפקיד סגן הנשיא של טראמפ

דאג בורגום, מושל דקוטה הצפונית, זוכה לחיבוק חם מהנשיא לשעבר ● הערכות הן שהוא יהיה יד ימינו של טראמפ, אם זה יחזור לבית הלבן ● כך הפך למועמד המוביל לתפקיד הנחשק

אלכסנדר דה קרו, ראש ממשלת בלגיה / צילום: ap, Omar Havana

לראשונה: האיחוד האירופי יבחן מחדש אם ישראל עומדת בתנאי ההסכם איתו

בבריסל נעתרו ללחץ הפרו–פלסטיני ויזמנו את ישראל לדון ב"ציות" לחוק הבינלאומי הנובע מהסכם עם האיחוד שכולל סחר שנתי בשווי 47 מיליארד אירו ● בכירה בממשלת בלגיה: "זמן לסנקציות"

סגן הקנצלר הגרמני, רוברט האבק, בנאום בסוף השבוע בו אמר כי ישראל עוברת על החוק הבינלאומי / צילום: Reuters, Bernd Elmenthaler

הסחף נגד ישראל באירופה מתגבר, ואפילו בגרמניה קוראים לעצור המלחמה

הפסיקה של בית הדין הבינלאומי לצדק והדרישה לצווי מעצר בהאג העניקו "חותמת רשמית" לטענות בדבר פשעי מלחמה ● בגרמניה, סגן הקנצלר שנחשב עד כה לפרו-ישראלי, אמר ש"ישראל עברה את הגבול", ובספרד שרת הביטחון אמרה: "בעזה מתרחש ג'נוסייד אמיתי"