גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

אל תפספסו: איך לא ליפול בפח של חברות הסלולר?

מה אפשר לעשות כאשר אחרי חתימת העסקה עם חברת הסלולר מסתבר שההבטחות הן הבטחות-סרק, שאין קליטה בבית, או שהחשבון מרקיע שחקים בשל חיובים בלתי צפויים?

מה אפשר לעשות כאשר אחרי חתימת העסקה עם חברת הסלולר מסתבר שההבטחות הן הבטחות-סרק, שאין קליטה בבית, או שהחשבון מרקיע שחקים בשל חיובים בלתי צפויים? "גלובס" מציג מלכודות סלולריות נפוצות - ובודק איך אפשר להיחלץ מהן, אם בכלל.

1. אין קליטה בבית

* התרחיש: רכשתם סלולרי, בחרתם מכשיר לטעמכם, הגעתם הביתה - ואופס, אין קליטה. ניסיונות לנהל שיחה רציפה נתקלים בקשיים חוזרים ונשנים, ורק עמידה על רגל אחת ב-45 מעלות בפינה הדרום-מערבית של המרפסת מצילה לעתים את המצב.

למערכת "גלובס" הגיעו לא מעט תלונות העוסקות בכורח להיות מחובר לחברה על אף בעיות קליטה קשות, חלקן אף טופל במדור זה. חברות הסלולר מציעת פתרונות שונים - מהעברת השיחות הנכנסות לקו הביתי ועד התקנת משדרים בסביבת הבית או אספקת אוזניית בלוטות' - אולם מסרבות לבטל את העסקה, כשכל סירוב של הלקוח לקבלת פתרון משמש כדי לפטור את החברה מאחריות. האם הלקוח מחויב לקבל את הצעות הפתרון בטרם ידרוש את ביטול העסקה?

* דבר המומחה: עו"ד עינת ברכה, היועצת המשפטית לארגון "אמון הציבור": "מכשיר סלולרי נועד לשימושו של הצרכן גם בביתו. אם מסיבות טכניות המפעיל אינו מסוגל לספק לצרכן את האפשרות הבסיסית הזו - מדובר בהפרה של העסקה, ועליו לאפשר לצרכן לבטל את העסקה ללא כל קנס, התחייבות וכדומה. צרכן אינו מחויב להסכים לפתרונות המכבידים עליו - כמו למשל שימוש מתמיד באוזניות או התקנת משדר בבית".

* מקדימים רפואה למכה: כדאי לבדוק מראש את איכות הקליטה בבית (שתלויה, אגב, גם בסוג המכשיר הנבחר). ליתר ביטחון יש להתנות בחוזה את איכות הקליטה, ואם כבר נקלעתם לסיטואציה ואינכם מרוצים מאף פתרון שהוצע - מומלץ לעמוד על שלכם.

התיקון בחוק הגנת הצרכן, שייכנס בדצמבר הקרוב לתוקף ויאפשר קבלת החזר כספי, מתייחס גם לשירותי תקשורת ויקל על ההתמודדות מול החברות במצב כזה.

2. בעיות בחיוג מחו"ל

השימוש בחבילת שיחות מוזלת דורש חיוג באופן מסוים דרך הנייד, ולא עם קידומת בינלאומית כמו שיחה רגילה. קורה שלקוחות שכבר רכשו חבילת דקות מחייגים בטעות כרגיל - ומחויבים בתעריפי-עתק.

הסיבות לטעות משתנות: יש טוענים כי לא הוסבר להם כיאות איך לחייג, אחרים מסבירים כי ניסו לחייג על-פי ההנחיות אבל זה לא עבד, ואז "בלית ברירה" פנו לשיטה הישנה - ויש שמודים כי טעו או שכחו את ההוראות, אך מבקשים מהחברה להפעיל לחייב אותם בהתאם לחבילה שעבורה כבר שילמו ממילא. התוצאה, כאמור, היא חיובים מטורפים של אלפי שקלים.

האם ללקוח יכלה לעמוד טענה כזו במקרים כאלה - או שהאחריות היא בכל מקרה עליו?

* מעשה שהיה: בת 17 שיצאה לשבוע בחו"ל נרשמה לחבילת "חיסכון עולמי" של אורנג' חו"ל בעלות מוזלת, שדרשה התקשרות עם מספר מיוחד של אורנג' לצורך ביצוע השיחות. המספר תוכנת מראש בנייד, אולם התגלה כלא פעיל: הוריה הפנו אליה נציג של אורנג', שהנחה אותה לטענתה לחייג באופן שונה.

התוצאה: חיוב מופקע בסך 2,000 שקל ופנייה לחברה, שתלתה את האשמה בלקוחה. "דרשנו להאזין לשיחות ההסבר, אך בחברה טענו כי המערכת לא טועה", אומר האב.

* תגובת פרטנר: "בבדיקה שערכנו נמצא כי המשתמשת חייגה באופן ישיר לארץ שלא דרך 'חיסכון עולמי' כדי ליהנות מהטבת חבילת הדקות. יש לציין כי נערכה שיחה עמה בעת שהותה בחו"ל, ובה ניתן לה הסבר על אופן השימוש, ולא הועלה כל קושי בדבר ביצוע החיוג".

* דבר המומחה: עו"ד ברכה, "אמון הציבור": "אם הצרכן לא קיבל הוראות ברורות ומפורשות, או אם היתה תקלה טכנית בשירות שלא אפשרה ביצוע השיחה בהתאם להוראות, בוודאי שהאחריות היא על המפעיל, ועליו לחייב את הצרכן לפי העלות של החבילה המוזלת ולא העלות המלאה. קשה לטעון זאת במקרה שהצרכן קיבל הוראות מפורשות וברורות ובאופן ברור, למשל בהודעת SMS, אך לא פעל על-פיהן גם אם בטעות בתום-לב. יחד עם זאת, בנסיבות מיוחדות ועל רקע ריבוי מקרים כאלה על המפעיל לשקול הפחתה של החיובים במקרים המתאימים".

* מקדימים רפואה למכה: ראשית, כמובן כדאי לברר היטב את אופן החיוג הנדרש ולהצטייד במספרי המוקדים הייעודיים שמקצות חברות הסלולר למחייגים מחו"ל במקרה של בעיה או בירורים. אם אכן קיימת בעיה בחיוג, יש לפנות לאותם מוקדים - וליתר ביטחון מומלץ להקליט את השיחה (פונקציה הקיימת היום במרבית המכשירים המתקדמים), שכן עיקר הבעיה היא בהוכחת הדברים שנאמרו או לא במהלך ההנחיות.

3. אלפי שקלים על גלישה באינטרנט מחו"ל

במקרים רבים אחרים נובע החיוב המפתיע בחו"ל פשוט משום שהחברות אינן תמיד טורחות להודיע מראש על מצב ניצול החבילה, קל וחומר על ניצולה המלא, וכך הצרכן אינו מודע לכמות השיחות או הגלישה בפועל. במקרים כאלה הבעיה היא במצב שבו עומדת מילה כנגד מילה - וקשה מאוד להוכיח כי נפח הגלישה שעליו חויבת לא התבצע במציאות.

* מעשה שהיה: כך למשל קרה למ', מנויית פלאפון המחזיקה במכשיר בלקברי, כשטסה לחו"ל ורכשה חבילת GPS על סך 172 שקל וחבילת גלישה על סך 5MB ב-60 שקל לצורך גלישה בין מכשירי בלקברי.

"בזמן שהותנו בחו"ל", היא טוענת, "הקפדנו שלא לגלוש באינטרנט מאחר ששמענו מחברים סיפורים על חיובים מנופחים כשחזרו לארץ - אולם כשחזרנו לארץ לא איחרה לבוא ההפתעה כשקיבלנו חשבון פלאפון לשירות גלישה בחו"ל על סך כ-2,000 שקל. יצרנו קשר מיידי עם מחלקת פלאפון חו"ל, והיינו בטוחים שמדובר בטעות וחויבנו בטעות על גלישת GPS. דרשנו בדיקה מדוקדקת של החיוב, שכן אנו בטוחים ב-100% שלא גלשנו בשום אתר - אך בחברה טענו כי אכן גלשנו, וכי אולי אלה אפליקציות שהמכשיר עצמו עדכן באופן אוטומטי ולא באופן ישיר או יזום שלנו - ולכן אנו מחויבים על מלוא הסכום. הנציג אמר שהוא 'יכול לבוא לקראתנו' ולעשות לנו 10% הנחה".

* תגובת פלאפון: בחברה מתעקשים כי "הלקוח רכש חבילה בת MB5 לגלישה בחו"ל, בעוד שבפועל גלש בנפח של מעל MB 50 (פי 10). יצוין כי לקוחות פלאפון בחו"ל יכולים להתעדכן בניצול חבילת הגלישה שלהם בכל רגע, 24/7 - בחיוג לכוכבית 444".

* מקדימים רפואה למכה: יש לברר מראש האם ומתי ניתנת התראה בחברה שאת שירותיה רכשתם לצורך שיחות בחו"ל. אם אין התראה יזומה של החברה, הקפידו לעקוב בעצמכם אחר הניצול בדרכים המוצעות בחברה. לא נוח ודורש ערנות, אבל עשוי לחסוך הון תועפות.

4. הסוכן מבטיח, החברה לא מקיימת

אין בעיה מוכרת כמו אותם פערים בין הבטחות של נציגי שירות לבין מימושם בשטח. הקפדה על קבלת חוזה בכתב אמורה לסייע במניעת מחלוקות - אך מה קורה כשהסוכן מבטיח הבטחות על דעת עצמו, ואף מעגן אותן בחוזה, אך החברה מתנערת מהן?

"סוכן שסרח" הוא תופעה מוכרת בחברות: כזה המפזר הבטחות על דעת עצמו כדי להחתים לקוחות ולגרוף רווחים. החברות מנסות לזהות סוכנים סדרתיים כאלה ולהיפטר מהם בהקדם - אך לא ממהרת לעמוד מאחורי הבטחותיהם, גם כשברור שהסוכן לא היה בסדר ושכללי המשפט לטובת הלקוח.

* מעשה שהיה: 3 תושבי יישוב קטן ונטול קווי בזק, שהתאגדו לקבלת שירותי אינטרנט סלולרי מפלאפון, למדו זאת על בשרם בדרך הקשה. בעסקה שבוצעה מול שלושתם על-ידי סוכן החברה שונו בכתב פרטים שונים, כמו קיצור תקופת ההתחייבות ל-18 חודש במקום 3 שנים.

אולם על אף השינויים בכתב, כשיצרו כל השלושה בנפרד קשר עם החברה בתום תקופת ההתחייבות - נענו בשלילה, ובחברה טענו בפניהם כי הם אינם מכירים באותו הנציג. "אם כך מדוע את הוראות הקבע שהעביר כיבדו בפלאפון?", תוהה א', אחת הלקוחות - שנאלצה כמו חבריה להמשיך ולשלם לחברה, על אף בעיות קליטה ורצונם להתנתק.

כל שהציעו בפלאפון היה לשדרג את החבילה - ניתוק לא בא בחשבון, ודאי לא החזר על החודשים שחלפו מאז תום אותם 18 חודש.

* תגובת פלאפון: "במקרה המדובר קיים פער בין הכתוב בהסכמי ההתקשרות עליו חתמו הלקוחות לפני כשנתיים, לבין טענותיהם לגבי הבטחות בעל-פה על-ידי סוכן המכירות שביצע את העסקה. מאחר שהסוכן אינו מועסק עוד בחברתנו ואין באפשרותנו לבדוק עמו את טענות הלקוחות, למען שביעות-רצונם ומתוך אמונה כי אכן חשבו שהסכמי ההתקשרות הם ל-18 חודשים, הוחלט להעניק להם זיכוי רטרואקטיבי עבור החודשים ששילמו בגין חבילת הגלישה לאחר תקופת ההתחייבות, על אף שהתבצעה גלישה בפועל בתקופה זו".

* דבר המומחה: עו"ד ברכה, "אמון הציבור": "צרכן רשאי לחלוטין להסתמך על דבריו של הנציג, בוודאי כאשר בתנאי העסקה או בנסיבותיה אין כדי להחשיד כי מדובר בשחיתות וכדומה. החברה רשאית כמובן לפעול מול סוכנים שחורגים מסמכויותיהם, ויש לה מגוון אפשרויות לעשות כן, אך אינה יכולה לעשות זאת על גב הצרכן, ועליה לכבד התחייבויות כלפיו שניתנו על-ידי נציגה המוסמך".

* מקדימים רפואה למכה: בכל סיכום שנעשה ביניכם לבין נציג מכירות - התעקשו להוסיף את הדברים בכתב לחוזה (אפילו בכתב-יד) בטרם תחתמו עליו.

בשיחות טלפוניות, בהן נסגרות כיום לא מעט מעסקאות השדרוג והמכירה, כדאי מאוד להקליט את הסיכום על תנאי החוזה, שכן החברות עצמן לא ממהרות להסגיר הקלטות במקרה של מחלוקת. גם אם אין באפשרותכם להקליט את השיחה בפועל, כדאי להודיע לנציג מראש כי השיחה מוקלטת - כך שיידע להיזהר בדבריו.

אם בכל זאת החברה מתכחשת לתנאים על אף התיעוד - אל תהססו לדרוש את המגיע לכם על-פי דין, גם אם זה כרוך במעבר בבית המשפט.

5 מלכודות סלולריות נוספות

1. חתימה אלקטרונית: הכוונה לחתימה שאינה על נייר אלא על מסך, כך שהלקוח אמור לקרוא את החוזה מעל צג. לא מעט מחלוקות נולדות סביב הסכמים שנחתמו באופן הזה, למרות שחברות הסלולר מכחישות כמובן שימוש לרעה באותה חתימה, הניתנת לגזירה והדבקה בכל מקום.

2. הביטוח לא מכסה הכול: תשלום עבור ביטוח נראה מתבקש, עד שאתה מגלה שגובה ההשתתפות העצמית עולה על מחירו של מכשיר חדש, שהחברה כבר לא מחזיקה בחלקי חילוף של המכשיר הוותיק שלך, או שדווקא התקלה שלך אינה מכוסה.

3. לא גולשים? שלמו בכל זאת: במרבית חבילות השירות מסתתרת חבילת גלישה "בילט אין", גם למנויים שאינם נוהגים לגלוש ואינם מעוניינים לשלם על כך. כשמורכבת חבילת שירותים (דקות, הודעות) במחיר כולל, קל לפספס (בעידודם של נציגי המכירות) את המרכיב הנסתר, שדינו לרוב כדין חתונה קתולית.

4. תשלום על שירותי תוכן סלולרי שלא הוזמנו: מי שגילה בחשבונו (או בחשבון ילדיו) שירותי תוכן שלא ידע על קיומם, או שנרשם בטעות לקבלת תוכן, יגלה כי קשה להתנתק מהם. חברות הסלולר מתנערות מאחריות למרות שהגבייה נעשית דרכן, ומפנות את האצבע לספקיות התוכן - חברות עלומות שאיתורן וההתמודדות מולן לא פחות ממאתגרת.

5. העלאת תעריפים בתקופת התחייבות: לקוחות עסקיים נחשבים ללקוחות הנהנים מתנאים מועדפים, אך מסתבר שמשרד התקשורת הפקיר אותם לחסדי חברות הסלולר. בעוד שהמשרד אוסר על החברות להעלות את התעריף ללקוח פרטי שחתם על התחייבות, לקוח עסקי נתון לגחמותיהן. סלקום, למשל, העלתה תעריפים ללקוחות עסקיים פעמיים בתוך פחות משנה, בעוד שאלה כבולים בהתחייבות של 3 שנים. עזיבת החברה תהיה כרוכה בקנס יציאה, והישארות בה תיאלץ אותם לספוג עוד ועוד התייקרויות.

עוד כתבות

מאיר בן שבת, ראש המל''ל לשעבר / צילום: מאיר אליפור

המומחה שמסביר: זה מה שתנסה ישראל לעשות ברפיח

מאיר בן שבת, שכיהן בעבר כראש המל"ל, מתאר בשיחה עם גלובס את מטרות הפעולה הצבאית הצפויה ברפיח, ומסביר כי גם אחריה, תידרש עבודה רבה כדי להביא למציאות אחרת ברצועת עזה ● לגבי המשא ומתן לעסקת החטופים, הוא מודה: "הלחץ על חמאס לא היה בעוצמה שדחקה בו להתפשר על דרישותיו ההזויות"

מתחם אינטל בחיפה / צילום: Shutterstock

"רבעון שהוא תחתית עבורנו": למה אינטל אכזבה כל כך את המשקיעים

בשיחת המשקיעים כינה מנכ"ל החברה, פט גלסינגר, את הרבעון הראשון כ"רבעון שהוא התחתית עבורנו" ● אינטל לא יכולה לערוב לכך שהרבעון הבא ייראה טוב יותר - ההכנסות אף עלולות להיות נמוכות יותר מאלה של הרבעון הנוכחי ● גם בתחום הייצור נראה שהדרך של אינטל עוד ארוכה

רונן דר ועומרי גלר, Run:AI / צילום: Run:AI

היזמים מכרו את הסטארט־אפ לחברה הלוהטת בעולם. כמה יקבלו העובדים?

בזמן שהיו דוקטורנטים להנדסת חשמל בתל אביב, הרבה לפני ש-AI הפך לטרנד הלוהט של השווקים, חברו להם יחד עמרי גלר ורונן דר להקמת חברה בתחום - Run:AI ● מי הייתה המשקיעה הראשונה שהביעה בהם אמון, מתי הבינו שבינה מלאכותית תהיה הדבר הבא, ואיך השפיעה עליהם המלחמה ● אתמול החברה נרכשה רשמית ע"י אנבידיה בסכום המוערך בכ-720 מיליון דולר

"מדינה קטנה, הגנה אדירה": בעולם עדיין מתפעלים מישראל

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: נשיא סוריה בשאר אסד מנסה לשדר עסקים כרגיל, איראן ממשיכה לפתח את תוכנית הגרעין, בכירה בריטית קוראת לממלכה ללמוד מירושלים כיצד מפתחים מערך הגנה ראוי, ואונר"א שחלק מאנשיה התגלו כטרוריסטים באה בטענות לישראל ● כותרות העיתונים בעולם

חברת הייעוץ מקינזי / צילום: Shutterstock, T. Schneider

בגלל פרשת האופיואידים: מקינזי תחת חקירה פלילית בארה"ב

משרד המשפטים בארה"ב חוקר את העצות שנתנה מקינזי ליצרניות אוקסיקונטין ומוצרי אופיואידים אחרים

גבול לבנון / צילום: Shutterstock

צה"ל: חיסלנו מחבל בכיר בלבנון, שקידם פעולות טרור רבות נגד ישראל

דיווח: במצרים נערכים ב"תוכנית חירום" לפלישה ישראלית לרפיח • פיגוע דקירה ברמלה: צעירה נפצעה קשה • צה"ל תקף מבנים צבאיים ששהו בהם מחבלים של חיזבאללה בדרום לבנון • דיווח בבלומברג: פסגה מדינית בנושא עתידה של רצועת עזה יתקיים ביום שני הקרוב בסעודיה •   ● כל העדכונים

חשיפת הבעלים האמיתיים של חברה בע''מ בזמן גירושים / צילום: Shutterstock

העביר מניות לאחיו ללא תמורה, הגרושה תבעה מחצית. מה קבע ביהמ"ש?

האם מניות החברה שבבעלותו, שהעביר הבעל לאחיו במהלך הנישואים, נעשתה בתום-לב - או שמא מדובר בהעברה פיקטיבית לצורך הברחת החברה מאיזון המשאבים שנערך בין הבעל לאישה בעת הגירושים? בשאלה זאת דן בית המשפט לענייני משפחה בקריות במשך 12 שנה ● מה נפסק בסופו של דבר?

ריי דליו / צילום: Reuters, Thomas Mukoya

המשקיעים בקרן הגידור המפורסמת לא מרוצים ודורשים את הכסף

משקיעים בקרן של ריי דליו טוענים שהם מתוסכלים מהתשואות בשנים האחרונות ● רבים מהמשקיעים המוסדיים שהשקיעו סכומי כסף גדולים מושכים את כספם ● "יש לנו אכזבה לאורך תקופה ארוכה", מספרת אחת מהמשקיעות בקרן

וול סטריט / צילום: Shutterstock

שבוע המסחר הטוב מנובמבר: נאסד"ק קפץ ב-2%

מניית גוגל זינקה בכ-10%● אינטל איבדה כ-9% ● מדד ניקיי הוסיף 0.8%, מדד שנחאי התחזק ב-1.2%, מדד שנזן עלה ב-2.2% וקוספי הוסיף 1% ● נעילות ירוקות גם בבורסות אירופה ● ה-PCE - מדד האינפלציה המרכזי של הפד - עלה ב-2.8% בחודש מרץ, גבוה מהצפוי

גיל שויד / צילום: כדיה לוי

צ'ק פוינט הציגה דוח חזק; אך התחזית מאכזבת

צ'ק פוינט עקפה את תחזיות האנליסטים בשורת הרווח וההכנסות ● החברה מפספסת את צפי האנליסטים לרבעון השני של השנה והמניה יורדת ● בחברה עדיין מחפשים מנכ"ל חדש שיחליף את גיל שויד

מחנה פליטים ברפיח, רצועת עזה / צילום: ap, Fatima Shbair

לקראת כניסה לרפיח: מדוע מדובר במוקד משמעותי עבור חמאס?

מה מאפיין את רפיח, מה המשמעות של העיר עבור חמאס, ואיך ארגון הטרור ממשיך לתפקד כלכלית בימי המלחמה? ● גלובס עושה סדר

וול סטריט / צילום: Unsplash, Roberto Júnior

מסחר מסביב לשעון? בוול סטריט שוקלים שינוי קיצוני

בורסת ניו יורק שלחה סקר לסוחרים בנושא מפתיע במיוחד ● על פי דיווח בפייננשל טיימס, הבורסה בדקה מה דעתם על מסחר מסביב לשעון - 24/7, או 24 שעות בשבוע המסחר ● ומי מציע את זה כבר היום?

הדולר מתחזק בחדות מול השקל

הדולר בשיא של חמישה חודשים אל מול השקל. מהן הסיבות?

השקל נחלש בחדות הן מול הדולר והן מול האירו ● הכלכלנים הבכירים מסבירים כי מעבר למתיחות הגיאופוליטית מול איראן ולצד ההסלמה בצפון, גם גורמים בינלאומיים תורמים להיחלשות המטבע המקומי

ג'רום פאוול, יו''ר הפרדל ריזרב / צילום: ap, Andrew Harnik

כאב הראש של הפד רק גובר ובשווקים מיואשים

העלייה המחודשת של האינפלציה לא תאפשר לפד להוריד את הריבית ● היום יתפרסמו נתוני מדד ה-PCE החודשיים, אך אין מקום לתקווה רבה ● המטרה של הבנק המרכזי היא דואלית: לשמור על תעסוקה מקסימלית תוך הגעה ליציבות מחירים

מייסדי Deci / צילום: יח''צ

דיווח: אנבידיה בדרך לרכוש חברה ישראלית נוספת

חברת הסטארט-אפ דסי (Deci AI), אחת משלוש החברות הישראליות המפתחות מודלים של שפה, הוקמה לפני ארבע שנים בלבד וגייסה עד כה 55 מיליון דולר ● אמש רכשה אנבידיה את ראן איי.איי (Run:AI) הישראלית, בכ-680 מיליון דולר

סונדאר פיצ'אי, מנכ''ל גוגל / צילום: Shutterstock, photosince

מה אפשר ללמוד מגוגל? ארבע תובנות מדוחות ענקיות הטכנולוגיה

שלוש ענקיות טכנולוגיה פרסמו אמש את דוחותיהן לרבעון הראשון והציגו תוצאות מרשימות עם הכנסות ורווחים של עשרות מיליארדי דולרים כל אחת: מיקרוסופט, גוגל ואינטל ● התנודתיות הקיצונית במניות הענק הללו יכולה להזכיר למשקיעים מספר תובנות שחשוב לשים לב אליהן בשוק ההון

הטריוויה השבועית / צילום: Shutterstock

עושים סדר לפסח? כך תדעו מה צריך לשמור ומה לזרוק, לפי תורתה של מארי קונדו

מה משמעות המילה פרעה ומהן "ערי מסכנות" המוזכרות בהגדה, אילו מדינות יזכו לחבילות סיוע נוסף לישראל ובאילו דגלים מופיע סמל היין־יאנג? ● הטריוויה השבועית

אסדת הקידוח איתקה. בעיגול: יצחק תשובה / צילום: אתר החברה, שלומי יוסף

האם העסקה הזו תשנה את מומנטום המניה של יצחק תשובה?

החברה הבת של קבוצת דלק סיכמה על רכישת פעילות נפט וגז בים הצפוני, לפי שווי של קרוב למיליארד דולר, בדרך של מיזוג ● איתקה צופה כי בעקבות הרכישה תחלק דיבידנדים שמנים לבעלי המניות שלה בשנתיים הקרובות ● אז למה מניית החברה נופלת בבורסת לונדון?

נשיא ארה''ב, ג'ו ביידן / צילום: Associated Press, Jacquelyn Martin

דיווח: הנשיא ביידן ישקול להגביל מכירת נשק לישראל אם יתקיים מבצע "גדול" ברפיח

היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב: "יש מומנטום חדש בשיחות המו"מ" • צה"ל תקף מטרות חיזבאללה בדרום לבנון • מחבלים שנערכו לבצע ירי לעבר כוחותינו במרכז הרצועה חוסלו מהאוויר; מטוסי קרב תקפו אתר שממנו שוגרו רקטות לעבר אשדוד במהלך המלחמה • שני מחבלים ירו לעבר מוצב צה"ל בשומרון - וחוסלו במארב ● עדכונים שוטפים

יונדאי i20 מודל 2024 / צילום: יח''צ

החל מ-120 אלף שקל: מכונית קטנה עם תמורה טובה

ה–i20 החדשה היא מכונית זריזה, מרווחת יחסית לקטגוריה וחסכונית. יש נוחות ממנה, אבל בעידן שבו אפילו משפחתיות "עממיות" כבר נושקות ל-170 אלף שקל, ה-i20 היא בחירה הגיונית לבעלי תקציב מוגבל