גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

סקר החברות המובילות: אילן'ס - רשת בתי-הקפה המובילה בארץ

הקפה והשירות באילן'ס זוכים לדירוג הגבוה ביותר בסקר "גלובס", שנערך בשיתוף פלאפון ובאמצעות מכון שריד ■ את המקום השני חולקות אספרסו בר, קפה הלל וקפנטו

ישיבה נינוחה על כוס קפה יכולה להיות חוויה שגרתית או אירוע חגיגי. כך או כך, לא מעט גורמים עלולים לחבל בחוויה כזו או לגרום להצלחתה - אם מדובר בזמן ההמתנה, במחיר העסקית או בחיוכו של המלצר.

את כל אלה בודק סקר החברות המובילות של "גלובס", כשעל הפרק הפעם שביעות-הרצון מ-10 רשתות בתי-קפה מובילות. הסקר נערך על-ידי מכון "שריד - שירותי מחקר" בקרב 1,354 איש, לקוחות אמת של רשתות הקפה, אשר ביקרו באחת הרשתות ב-3 החודשים האחרונים.

ממצאי הסקר מציבים את רשת אילן'ס כמי שלקוחותיה הם המרוצים ביותר, עם ציון משוקלל 8.2 - בפער גדול מעט יותר מאלה הקיימים בין רשתות אחרות, ובבלעדיות חריגה לתוצאות הענף. למקום השני חוברות אספרסו בר, קפה הלל וקפנטו (7.9), ואת מדליית הארד חולקות שתי רשתות - קופי בין וארקפה (7.8). גם את המקומות הבאים חולקות מספר רשתות: קפה ג'ו, ארומה וקפה קפה (7.7) ולבסוף - קפה גרג ורולדין (7.6).

הפערים בין דירוגי הרשתות, יש לציין, קטנים יחסית - מה שמציג ענף תחרותי המביא את הרשתות להעניק חוויה דומה יחסית ללקוח. כצפוי, הלקוחות רגישים לזמני המתנה (לשירות ולמנות) ולמחירים - ומעניקים בסעיפים אלה דירוגים נמוכים יותר, לעומת קטגוריות "אדיבות" ו"ניקיון וסדר" הזוכות לציונים גבוהים יחסית.

ארומה: הרשת הגדולה בארץ

על-פי נתוני פוינטס מיפוי עסקי, המתמחה בייעוץ גיאוגרפי עסקי, עומדת כיום ארומה בראש רשימת רשתות הקפה בישראל עם 104 סניפים - המהווים 21% מסך כל סניפי רשתות הקפה הממותגות, המונות למעלה מ-10 סניפים ומבוססות על מודל של קפה-מסעדה.

בצמוד לה ניצבת רשת קפה קפה עם 99 סניפים ו-20% מסך כל סניפי בתי-הקפה בישראל. ברמת דרג שנייה, עם נתח שוק של 11% כל אחת וכ-55 סניפים ברחבי ישראל, עומדות הרשתות קפה ג'ו וקפה גרג.

בסך-הכול פעילים ברחבי הארץ על-פי פוינטס מיפוי עסקי כ-480 סניפי רשתות הקפה המובילות: כ-44% מכלל הסניפים ממוקמים בגוש דן, 18% באזור השרון, 16% בצפון הארץ (צפונית לזכרון-יעקב), 12% בדרום ורק 7% בירושלים, ובסך-הכול ניתן לומר כי 62% מסניפי הרשתות השונות מתמקדים במרכז הארץ, בין חדרה לגדרה.

"כאשר בודקים את היחס בין מספר תושבים לסניף, רואים כי היחס הארצי עומד על 15 אלף תושבים לסניף", אומר זמיר שמר, מנכ"ל פוינטס מיפוי עסקי. "הצפיפות הגבוהה ביותר של בתי-קפה נרשמת באזור השרון, עם 6,000 תושבים לסניף, לעומת הפריפריה, בצפון הארץ ובדרומה (מלבד אילת הנתפסת כעיר תיירותית) - שם נמצא כי בפני כל 24,000 תושבים עומד סניף אחד של אחת מרשתות הקפה הנדונות, כלומר פי 3 מהיחס בגוש דן".

1. אילן'ס: הקפה טעים, השירות אדיב ומקצועי

* ציון מסכם: 8.2

* שירות: 8.7

* איכות ומקצועיות: 8.8

* מחירים: 7.1

ב-7 מתוך 9 הקריטריונים בסקר (למעט מקצועיות ומחירים) העניקו לקוחות אילן'ס לרשת את הציונים הגבוהים ביותר. רק בשקלול קטגוריית המחירים, מבין 3 הקטגוריות המסכמות, הרשת אינה מובילה, אולם הציונים ממוקמים מעל לממוצע הכולל בענף.

תגובת הרשת: "הרשת שמחה שהעבודה הרבה המושקעת בהדרכות העובדים בבית-הספר המיוחד 'אילן'ס סקול' באה לידי ביטוי בתוצאות הסקר. הרשת דוגלת ומקפידה בכל סניפיה על הכנת קפה ומזון איכותי ומתן שירות אישי לכל לקוחותיה, ותמשיך להיות המובילה בתחום בתי-הקפה בארץ".

2. אספרסו בר: איכות גם אחרי 18 שנה

* ציון מסכם: 7.9

* שירות: 8.3

* איכות ומקצועיות: 8.4

* מחירים: 7

רשת אספרסו בר, החוגגת השנה 18 להיווסדה, מגיעה למקום השני והמכובד בציון כולל 7.9. סעיף "ניקיון וסדר" בולט לטובה במקום הראשון מבין הרשתות (8.9, לצד אילן'ס), לעומת סעיף "אדיבות" שזוכה לציון הנמוך ביותר בקטגוריה, 8.6.

תגובת הרשת: "שמחנו לראות את התוצאות. היינו לחלוצים בתחום, ואנחנו שמחים להמשיך ולהובילו. מיום היווסדנו אנו משקיעים רבות בטיפוח מודעות לשירות, באיכות המוצרים ובמקצועיות הניכרים בתוצאות הסקר העדכניות. אני גאה על כך שהתברגנו לראש הרשימה ומאמינה שנצליח להגיע למקום הראשון בפעם הבאה".

2. קפה הלל: הלקוחות מרוצים מהמחירים

* ציון מסכם: 7.9

* שירות: 8.2

* איכות ומקצועיות: 8.3

* מחירים: 7.2

הרשת הירושלמית ביסודה מגיעה גם היא למקום שני. בסעיף "מחירים" נרשם הציון הגבוה ביותר ביחס למתחרות (7.2, בקטגוריה הזוכה לציונים הנמוכים ביותר). סעיפי אדיבות, מהירות השירות מקצועיות וארוחות עסקיות מדורגים מעל לממוצע בענף, לעומת זמן המתנה לשירות, טעמי המזון והשתייה ומגוון המנות המדורגים מתחת לממוצע.

תגובת הרשת: "אנחנו שמחים שהלקוחות מרגישים את ההשקעה בהדרכות המקצועיות של הצוות ומבינים את איכות המוצר שלנו, ומקווים להמשיך ככה הלאה".

2. קפנטו: המחירים סבירים, השירות פחות

* ציון מסכם: 7.9

* שירות: 8.3

* איכות ומקצועיות: 8.2

* מחירים: 7.1

ציונים מסכמים דומים למדי מציגה קפנטו, המתברגת אף היא למקום השני בחישוב הכולל. בולט לרעה ביחס למתחרות סעיף סדר וניקיון עם ציון 8.6, הנמוך ביותר. עוד מתחת לממוצע: אדיבות וטעם, לעומת זמני המתנה, מקצועיות, מחירים ועסקיות.

תגובת הרשת: "ציוני הסקר הם הוכחה לחוויה המבדלת והאיכותית שהרשת מציעה. קפנטו משקיעה ותמשיך להשקיע רבות בכוח-אדם, בחומרי גלם איכותיים ובמגוון המנות. ברמה העקרונית, בקפנטו עורפים ראשים על מיקום שני, אף שהפעם נגלה סובלנות, ונעשה את כל המאמצים כדי להגיע למקום הראשון בפעם הבאה".

3. ארקפה: איכות גבוהה במחירים גבוהים

* ציון מסכם: 7.8

* שירות: 8.3

* איכות ומקצועיות: 8.5

* מחירים: 6.5

משנה לשנה מידרדר מקומה של רשת ארקפה בסקר החברות המובילות: מי שקטפה לפני שנתיים את המקום הראשון ונדחקה בשנה שעברה למקום השני - נאלצת להסתפק במקום השלישי. באף אחת מהקטגוריות המפורטות לא מתבלטת הרשת לטובה או לרעה - אולם ב-8 מתוך 9 סעיפים היא מעל הממוצע. בסעיף המחירים נמוך במעט הציון.

תגובת הרשת: "אנו עושים מאמצים מרביים להעניק חוויית שירות טובה ביותר שמביאה ניחוח אירופאי. כבוד גדול להיות במשך 3 שנים ב-3 המקומות הראשונים. לקהל נכונו עוד הרבה הפתעות בנוגע להתפתחותנו".

3. קפה ג'ו: צריכים לשפר את האיכות

* ציון מסכם: 7.7

* שירות: 8.1

* איכות ומקצועיות: 8

* מחירים: 7.1

את הדירוג הנמוך ביותר בענף, 7.5, העניקו לקוחות קפה ג'ו לרשת עבור מהירות השירות. גם המקצועיות, הטעם, מגוון המנות וזמן ההמתנה לקבלת שירות מתחת לממוצע - והציון הכולל עבור איכות ומקצועיות נמצא אף הוא הנמוך ביותר. רק הציון עבור מחירים ומנות עסקיות הצליח להעלות את הרף. התוצאה הסופית: מקום 4 מתוך 5.

תגובת הרשת: "אנו מקבלים כל סקר הבודק שביעות-רצון. נדגיש כי הרשת מקפידה על מהירות, מקצועיות ואיכות השירות. לכן אנו מופתעים מנתוני הסקר שעומדים בסתירה לביקורת הלקוח הסמוי, שהעניקה לנו ציון מושלם בכל הנוגע למקצועיות וציון גבוה בכל הנוגע לשירות".

3. ארומה: לא מספיק בסדר וניקיון

* ציון מסכם: 7.7

* שירות: 8.3

* איכות ומקצועיות: 8.2

* מחירים: 6.7

רשת ארומה, שקטפה בשנה שעברה את המקום הראשון, מספקת את האכזבה הגדולה ביותר עקב הירידה למקום הלפני אחרון. הצצה מפורטת בפירוט הקריטריונים מגלה את הציון הנמוך ביותר עבור ניקיון וסדר (8.3), וציון נמוך מהממוצע עבור טעמים וארוחות עסקיות. זמני המתנה, אדיבות ומהירות - מעל לממוצע.

תגובת הרשת: "הרשת עורכת מחקרים מקצועיים וביקורות חודשיות של לקוח סמוי לכל סניפיה. למרות שבמחקרים אלה עולה תמונה שונה מממצאי הסקר, תתייחס ארומה ישראל לממצאים בצורה רצינית ביותר ותבצע את כל הנדרש על מנת לשמור על מעמדה בעולם בתי-הקפה".

3. קפה קפה: ממתינים יותר מדי

* ציון מסכם: 7.7

* שירות: 8.1

* איכות ומקצועיות: 8

* מחירים: 6.8

3 פרמטרים בולטים לרעה: זמן ההמתנה לשירות (7.4), אדיבות (8.5) ומבחן הטעם (8.2) - ובנוסף להם, הדירוג הכולל עבור איכות ומקצועיות הוא הנמוך היותר לצד רשת נוספת. גם המקצועיות, מהירות השירות מגוון המנות והארוחות העסקיות דורגו מתחת לממוצע. רק סעיף אחד - ניקיון וסדר - הצליח להתעלות מעל הממוצע.

תגובת הרשת: "המרחק בין הציון שקבלה הרשת לבין ציון בית-הקפה הטוב ביותר הינו בטווח טעות הדגימה המרבית של הסקר, ואנו בטוחים כי במדגם נוסף היא תהיה בין המקומות הראשונים כמו בעבר. אנו מעניקים את השירות, האוכל והחוויה הטובים ביותר".

4. קפה גרג: מחכים יותר מדי

* ציון מסכם: 7.6

* שירות: 8.1

* איכות ומקצועיות: 8.3

* מחירים: 6.5

את הרשימה חותמות שתי רשתות בתי-קפה: הראשונה היא קפה גרג, שעניין המהירות אצלה מסתמן כבעייתי, עם הציונים הנמוכים ביותר בזמני ההמתנה לשירות (7.4) ובמהירות השירות (7.5). גם דירוג המחירים הכולל הוא הנמוך ביותר, לצד רשת נוספת (6.5). את הציון הכולל מורידים דירוגי הלקוחות על מקצועיות, מחירים ועסקיות.

תגובת הרשת: "תוצאות הסקר מראות כי רמת השירות בבתי-הקפה מאוד מונוליטית ומתכנסת לרמה די אחידה. ההבדלים בין הרשתות מינוריים ויכולים להעיד על טעם אישי. הרשת משקיעה משאבים רבים ברכישת חומרי הגלם האיכותיים ביותר כדי לספק ללקוח חוויית קפה אמיתית".

4. רולדין: מחירים גבוהים ושירות איטי

* ציון מסכם: 7.6

* שירות: 8

* איכות ומקצועיות: 8.3

* מחירים: 6.5

מלבד הציון הכולל הנמוך ביותר בסקר, מציגה רולדין עוד כמה מהציונים הנמוכים ביותר בקטגוריות שונות: מהירות השירות (7.5), מקצועיות (8) ומחירים (6.4) - וכך גם בפרמטרים המסכמים של שירות ומחירים.

תגובת הרשת: "אנו תמהים על תוצאות הסקר הסותר את עצמו - מצד אחד ציון גבוה בבדיקת שירות לקוח סמוי, ומצד שני ציון מתחת לממוצע בשביעות-הרצון. הרשת משקיעה משאבים רבים הן בשיפור שירות הלקוחות והן בחוויית השירות ובמתן הרגשה ביתית. נבחן את התוצאות ונשפר, כמו שאנו עושים ב-21 שנות הפעילות של הרשת".

מכסית ועד ארומה: כך החליף הלטה את היחס האישי / רונית מרכוס

על 'תרבות הישיבה בבתי-קפה', שהעיר תל-אביב מזוהה עמה במיוחד, דובר רבות. הודות לבתי-הקפה האיכותיים של כיכר המדינה, מתחם באזל, יהודה מכבי, נווה-צדק ועוד, העיר העברית הראשונה מספקת תשובה ראויה לערי בילוי מובילות בעולם.

קפה כסית המיתולוגי, שהיה חביב הבוהמיינים בתל-אביב בתקופה שבה הסלבס האמיתיים היו משוררים והוגי דעות, סיפק שעות ארוכות של בילוי והנאה לנתן אלתרמן, אברהם שלונסקי, חיים גורי, משה שמיר, חנה רובינא ואחרים. בשנת 1970 הגדיל בית-הקפה לעשות, וסגר את דלתותיו למשך שעתיים תמימות, בעת לווייתו של אלתרמן.

לימים, כתב הזמר והיוצר המודרני עברי לידר: "לפעמים נראה כאילו כל מה שאני עושה, זה לשבת בבתי-קפה ולדבר על החיים שלנו".

איזו דרך עשינו מאז כסית המיתולוגי ועד מותגי הקפה הישראליים קפה קפה, ארומה, רולדין, קפה ג'ו וקפה הלל, והמותגים הבינלאומיים שחצו אוקיינוסים עד אלינו - קופי בין וסטארבקס?

בימי כסית כתבו הבוהמיינים על מפית מקומטת ודהויה מכתמי קפה, ואילו היום יושבים ההיי-טקיסטים עם הלפ-טופ או עם הסמארטפון שכבר מתפקד כמחשב אישי לכל דבר, ומשגרים מסרים לעולם שמחוץ לקפה במהירות כמעט בלתי נתפשת.

לאילו מחוות אנו מצפים מבית-הקפה החביב עלינו היום? ודאי לא לכבוד שזכה לו אלתרמן במותו. אנו מצפים לקבל שירות איכותי, מקצועי ומהיר, להיצע רחב של מגוון מוצרי קפה, מאפים וכריכים העונים על הטעם האישי של כל לקוח, למחיר אטרקטיבי המגלם Value For Money, לרמת אסתטיקה ולאווירה נעימה.

* רונית מרכוס היא סמנכ"ל שירות ומכירה למגזר הפרטי בפלאפון.

חוויית הלקוח: מצבה הכללי של הרשת לא מעיד על סניף בודד

להשלמת התמונה, נערכה בדיקת לקוח סמוי בסניפי הרשתות הנדגמות. הבדיקה נערכה על-פי קריטריונים אחידים כמו מראה ותנאים בבית-הקפה (ניקיון, רעש), איכות השירות (לדוגמה, זמן המתנה לשירות או בקופה, אדיבות, זמן המתנה לקבלת ההזמנה), מקצועיות ואיכות (היכרות של המלצר עם התפריט, איכות המוצרים שהוזמנו).

בין השאר ביקש הסוקר המלצות מהמלצר, הזמין קפה עם חלב ובדק את התגובה כשביקש להוסיף חלב לקפה או לחמם אותו יותר. הביקורים נעשו באמצע השבוע בשעות אחר-הצהריים המאוחרות.

מעניין לראות כי מצבה הכללית של רשת, כפי שעולה מדיווחיהם של לקוחות רבים ברחבי הארץ, אינו בהכרח מעיד על מצבו של סניף בודד - ולהפך. דוגמה בולטת לכך היא רשת קפה גרג; בעוד הרשת כולה סוגרת את רשימת בתי-הקפה מלמטה עם הציון הנמוך ביותר, הרי שבדיקה של סניף הרשת בקריית-חיים הניבה את הציונים הגבוהים ביותר: 10 במראה ו-9.5 עבור שירות ועבור מקצועיות - ובסך-הכול הציון המרשים 9.7. מנגד אכזב סניף אילן'ס בגבעתיים עם ציון סופי 8.2 בבדיקת הלקוח הסמוי, כמעט הציון הנמוך ביותר ברשימה - על אף המובילות העולה מתשאול הלקוחות ברחבי הארץ.

הבדיקה נערכה בסניפי אילן'ס בקניון גבעתיים; קפנטו דיזנגוף סנטר; קופי בין אבן גבירול; אספרסו בר דיזנגוף; קפה הלל, ארומה ורולדין בקריון קריית-ביאליק; קפה ג'ו בפאוור סנטר נתניה; ארקפה פולג; קפה קפה ברחוב יגאל אלון בתל-אביב וקפה גרג בסניף קריית-חיים.

11

עוד כתבות

אדמירל (במיל') גארי ראפהד / צילום: נעמה קליין

"זה לא הזמן לנוח": האדמירל האמריקאי שמפציר בישראל להתכונן לעימות הבא מול איראן

אדמירל (מיל') גארי ראפהד, מפקד צי ארה"ב לשעבר, מזהיר כי האיום הימי של איראן ושלוחותיה רחוק מלהסתיים ● בראיון לגלובס הוא מדבר על הכישלון מול החות'ים, על הלייזר שצפוי לשנות את מאזן ההגנה ועל עתיד שיתוף הפעולה הביטחוני עם ישראל ● ויש לו אזהרה: "דווקא עכשיו, כשהרובים שותקים, זה לא הזמן לנוח"

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: Shutterstock

הפעם זה יצליח? המדינה נחושה לצמצם את השימוש שלנו במזומן

טיוטת חוק ההסדרים מחזירה את הניסיון להגביל החזקה של מזומן ל־200 אלף שקל בלבד ● מאז שנת 2014 מנסה המדינה לצמצם את השימוש בשטרות כדי לפגוע בהון השחור שמזין גם את ארגוני הפשיעה, אך נבלמה שוב ושוב על ידי המפלגות החרדיות ● מה שונה הפעם, ואיזו יוזמה שנגנזה דווקא הצליחה להשאיר חותם?

סקוט ראסל מנכ''ל נייס / צילום: באדיבות נייס

נייס עקפה את ציפיות האנליסטים ברבעון השלישי, אך הנמיכה את תחזית הרווח השנתית; "רואים המשך תאוצה בתנופת ה-AI"

נייס הציגה צמיחה דו־ספרתית ברווח הנקי של הרבעון השלישי, שהסתכם ב-145 מיליון דולר, אך עדכנה כלפי מטה את תחזית הרווח השנתית בכ-1.5% ● החברה דיווחה גם על צמיחה דו־ספרתית בהכנסות הענן, הודות לפעילות בתחום ה-AI ● זינקה בת"א ובוול סטריט

חוות השרתים של אמזון בתנובות / צילום: ט. ג. הפקות

אמזון מתכננת צעד שיכפיל את השטח שלה בישראל

ענקית הטכנולוגיה חתמה על הסכם הצהרת כוונות עם חברת הנדל"ן רוטשטיין ● אם תממש את האופציה, היא עשויה להכפיל את פעילות הענן וה–AI בישראל עד סוף העשור, בהשקעה של עד 800 מיליון דולר

הבורסה הגיבה בחיוב ככל שגברו הסיכויים להסכם

הבורסה בת"א מציגה: רווחיות גבוהה כמו של חברת הייטק

על רקע שבירת השיאים של מדדי המניות בת"א, מציגה הבורסה עצמה זינוק אדיר ברווחיה, שכבר עומדים על 34% מההכנסות לעומת פחות מ־7% בשנת 2019 ● העלייה במחזורי המסחר ובתעריפים הובילה לכך שברבעון האחרון לבדו הרוויחה הבורסה יותר מבשנים שלמות בעבר

תכני yes בשירות הטלוויזיה של פרטנר / צילום: פרטנר tv+

חשש לפגיעה בתחרות? התלונות בשוק על yes לאחר עסקת פרטנר

yes למעשה מנהלת את עסקאות התוכן המשותפות של פרטנר מול ספקים, וכך יש לה כוח מיקוח גדול יותר של 760 אלף הלקוחות של שתי החברות ● לגלובס נודע כי לרשות התחרות הוגשו מספר תלונות על פגיעה בעצמאותה של פרטנר, וכי הרשות פתחה בבדיקה ● גורמים ב-yes: "גופים מונופוליסטיים עושים הכול כדי לחבל בעסקה"

נמל אילת / צילום: תמר מצפי

ההצעה בוועדת כספים: סיוע לנמל אילת על חשבון תקציב הרכבות הקלות

מאז תחילת המלחמה נמל אילת הושבת כמעט לחלוטין ● נוסף על תקציבים שהופנו לתמיכה בו, כעת מבקשים בכנסת לחייב אוניות לבצע עיקוף יקר של 12 יום דרך אפריקה, ולממן אותו באמצעות כספים המיועדות למערכות להסעת המונים ● בינתיים, באוצר מתנגדים

''חוברת ההתגוננות האזרחית'' שפורסמה בשבדיה בשנה שעברה כהכנה לציבור למקרה של משבר או מלחמה / צילום: ap, Mimmi Montgomery

בסקנדינביה לוקחים צעד אחורה מהשאיפה ל"חברה ללא מזומנים"

מדינות צפון אירופה, שהובילו את מהפכת התשלומים הדיגיטליים, משנות כיוון בזהירות ● הביטחון הכלכלי והחשש ממתקפות סייבר ומתרחיש של מלחמה אזורית - מחזירים את המזומן למרכז השיח ● במקביל, האיחוד האירופי מגביר רגולציה על עסקאות במזומן לצמצום הון שחור

המנצחים והמפסידים מהתחזקות השקל / איור: גיל ג'יבלי

שער הדולר מגלה תמונה חלקית: השקל חזק יותר ממה שנראה

המטבע המקומי שבר את שיא כל הזמנים מול סל המטבעות, ומתקרב בצעדי ענק לנקודה שבה לא היה כבר 4 שנים אל מול הדולר ● בין הסיבות: העליות בוול סטריט שגורמות למוסדיים למכור דולרים והירידה בסיכונים הגאו־פוליטיים ● האם בנק ישראל עשוי להתערב?

אינפלציה / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי

השקל לוחץ מטה, הטיסות והפירות דוחפים מעלה: מה צפוי היום במדד

בשוק מעריכים כי המחירים עלו בכ-0.5% באוקטובר, וזאת על רקע צפי להשפעות מקזזות ● גם רכיב ההלבשה וההנעלה זוכה לחודש חזק עם תחילת החורף - "זה עשוי להיות הגורם הדומיננטי החודש", אומר יוני פנינג מבנק מזרחי ● וגם: איך המדד ישפיע על החלטת הריבית בסוף החודש?

הדמיית פארק טבעון טק / הדמיה: Oilin

הפספוס של חיפה והאתגר הגדול: 6 הערות על המיזם הענק של אנבידיה בקריית טבעון

כפי שנחשף לראשונה בגלובס, אנבידיה תקים ככל הנראה את מיזם הענק שלה בצפון בקריית טבעון ● מה הסיבה שדווקא היא נבחרה, מה עומד מאחורי הפספוס הגדול של חיפה, ואיך ייראו לוחות הזמנים?

חיפה מובילה במספר עסקאות הנדל''ן שבוצעו בה ברבעון האחרון / צילום: Shutterstock

מהפך: העיר שמובילה במכירת הדירות, והזינוק של תל אביב

ברבעון השלישי של השנה העיר חיפה קפצה למקום הראשון במספר עסקאות הנדל"ן שבוצעו בה, לאחר שנמכרו בה פי 3 יותר דירות מאשר הרבעון הקודם ● תל אביב הגיעה למקום השני לאחר שרשמה זינוק של 38% במספר העסקאות שבוצעו בה ברבעון הנוכחי

טלטלה בשווקים / צילום: Shutterstock

וול סטריט ננעלה בירידות חדות; טסלה נפלה ב-6.5%, אנבידיה ב-3.5%

נאסד"ק ירד ב-2.3% ● נמשכת מגמת הרוטציה לסקטורים סולידיים ● הביטקוין בשפל, מייקל סיילור: "הביטקוין יהפוך לנכס גדול מזהב עד שנת 2035" ● בשווקים מתמחרים הסתברות של כ־50% בלבד להפחתת ריבית בהחלטה הבאה ● ישראליות: נייס וסלברייט עקפו את הציפיות ברבעון, נקסן איכזבה ● דוחות: סיסקו עקפה את התחזיות, דיסני הציגה חולשה ברשתות הטלוויזיה ובחטיבת הסרטים

הדמיית פארק טבעון טק / הדמיה: Oilin

כפי שנחשף בגלובס: המדינה תקצה קרקע לקמפוס החדש של אנבידיה בקריית טבעון

שר הבינוי והשיכון חיים כץ מאשר את חשיפת גלובס מאמש, לפיה המדינה תפעל להקצות לענקית השבבים אנבידיה קרקע בפטור ממכרז בקריית טבעון ● לדבריו, הקמפוס יוקם על שטח של 160 אלף מ"ר ויאכלס מעל 8,000 עובדים ● מאנבידיה נמסר: "החברה ממשיכה לבחון את כל החלופות"

מטוס F-15 איגל אמריקאי / צילום: Reuters, Mark Cosgrove/News Images/Sipa USA

השכנה של ישראל לוחצת על ארה"ב: תמכרו לנו מטוסי קרב חדשים

חברת וונדר רובוטיקס תשיק רחפן תקיפה חדש שיבצע את טיסותיו הראשונות כבר בימים הקרובים ● אזרבייג'ן מציגה מערכת הגנה אווירית חדשה שרכשה מסין ● מצרים מנהלת מו"מ עם ארה"ב לרכישת עשרות מטוסי קרב ● וגם: הסינים מעתיקים מל"ט מתאבד מאיראן ● השבוע בתעשיות הביטחוניות

עדי חבשוש בקמפיין מזרחי טפחות / צילום: צילום מסך

אין אותי? דווקא יש: הפרסומת של מזרחי טפחות היא הזכורה ביותר השבוע

הפרסומת האהובה ביותר השבוע נוצרה כבר לפני חמישה חודשים ושייכת לביטוח 9, כך עולה מדירוג הפרסומות הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה ● במקום השני הן בזכירות והן באהדה נמצאת וולט, שמקדמת שירות חדש בעזרת הכינים של משפחת זילברשץ–בנאי

נשיא ארה''ב, דונלד טראמפ / צילום: ap, Uncredited

טראמפ חתם על הצעת החוק: השבתת הממשל הארוכה בהיסטוריה מסתיימת

השבתת הממשל הארוכה ביותר בתולדות ארה"ב מסתיימת הלילה, לאחר שטראמפ חתם על הצעת חוק זמנית שעברה בבית הנבחרים, עם רוב של 222 תומכים אל מול 209 מתנגדים

מה חדש בדוחות / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: shutterstock

כאל מציגה צמיחה דו־ספרתית בהכנסות, צבר ההזמנות של דניה סיבוס בשיא

גלובס מביא את הסיפורים של עונת הדוחות בבורסת ת"א שאולי פספסתם ● חברת כרטיסי האשראי כאל דיווחה על צמיחה של 12% בהכנסות, אם כי בשורה התחתונה היא רשמה הפסד בשל שורה של אירועים חד־פעמיים ● דניה סיבוס הציגה ירידה ברווח הנקי, אך צבר ההזמנות שלה הגיע לשיא ונעמד על 20.6 מיליארד שקל

חקירה בספרד: חברה מכרה פלדה לתעשייה הצבאית הישראלית

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה ● והפעם: שורה של חברות ביטחוניות אמריקאיות זכו לחוזי ענק עם ישראל, חברה ספרדית תחת חקירה בחשד לסיוע בייצור נשק ישראלי, ובבריטניה מכחישים של-BBC יש הטיה נגד ישראל ● כותרות העיתונים בעולם 

ההשכלה הטכנולוגית קריטית למשק / צילום: Shutterstock, NDAB Creativity

ההשכלה הטכנולוגית קריטית למשק, אבל השורות לא מתרחבות

במשך עשרות שנים המכללות הטכנולוגיות נמצאות במשבר ● החלטה מ־2023 ניסתה לשנות את המגמה, אבל גם היא לא הביאה לשינוי ממשי בשטח ● מדור "המוניטור" של גלובס והמרכז להעצמת האזרח עוקב אחרי התוכנית לחיזוק ההשכלה הטכנולוגית