גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

סקר החברות המובילות: אילן'ס - רשת בתי-הקפה המובילה בארץ

הקפה והשירות באילן'ס זוכים לדירוג הגבוה ביותר בסקר "גלובס", שנערך בשיתוף פלאפון ובאמצעות מכון שריד ■ את המקום השני חולקות אספרסו בר, קפה הלל וקפנטו

ישיבה נינוחה על כוס קפה יכולה להיות חוויה שגרתית או אירוע חגיגי. כך או כך, לא מעט גורמים עלולים לחבל בחוויה כזו או לגרום להצלחתה - אם מדובר בזמן ההמתנה, במחיר העסקית או בחיוכו של המלצר.

את כל אלה בודק סקר החברות המובילות של "גלובס", כשעל הפרק הפעם שביעות-הרצון מ-10 רשתות בתי-קפה מובילות. הסקר נערך על-ידי מכון "שריד - שירותי מחקר" בקרב 1,354 איש, לקוחות אמת של רשתות הקפה, אשר ביקרו באחת הרשתות ב-3 החודשים האחרונים.

ממצאי הסקר מציבים את רשת אילן'ס כמי שלקוחותיה הם המרוצים ביותר, עם ציון משוקלל 8.2 - בפער גדול מעט יותר מאלה הקיימים בין רשתות אחרות, ובבלעדיות חריגה לתוצאות הענף. למקום השני חוברות אספרסו בר, קפה הלל וקפנטו (7.9), ואת מדליית הארד חולקות שתי רשתות - קופי בין וארקפה (7.8). גם את המקומות הבאים חולקות מספר רשתות: קפה ג'ו, ארומה וקפה קפה (7.7) ולבסוף - קפה גרג ורולדין (7.6).

הפערים בין דירוגי הרשתות, יש לציין, קטנים יחסית - מה שמציג ענף תחרותי המביא את הרשתות להעניק חוויה דומה יחסית ללקוח. כצפוי, הלקוחות רגישים לזמני המתנה (לשירות ולמנות) ולמחירים - ומעניקים בסעיפים אלה דירוגים נמוכים יותר, לעומת קטגוריות "אדיבות" ו"ניקיון וסדר" הזוכות לציונים גבוהים יחסית.

ארומה: הרשת הגדולה בארץ

על-פי נתוני פוינטס מיפוי עסקי, המתמחה בייעוץ גיאוגרפי עסקי, עומדת כיום ארומה בראש רשימת רשתות הקפה בישראל עם 104 סניפים - המהווים 21% מסך כל סניפי רשתות הקפה הממותגות, המונות למעלה מ-10 סניפים ומבוססות על מודל של קפה-מסעדה.

בצמוד לה ניצבת רשת קפה קפה עם 99 סניפים ו-20% מסך כל סניפי בתי-הקפה בישראל. ברמת דרג שנייה, עם נתח שוק של 11% כל אחת וכ-55 סניפים ברחבי ישראל, עומדות הרשתות קפה ג'ו וקפה גרג.

בסך-הכול פעילים ברחבי הארץ על-פי פוינטס מיפוי עסקי כ-480 סניפי רשתות הקפה המובילות: כ-44% מכלל הסניפים ממוקמים בגוש דן, 18% באזור השרון, 16% בצפון הארץ (צפונית לזכרון-יעקב), 12% בדרום ורק 7% בירושלים, ובסך-הכול ניתן לומר כי 62% מסניפי הרשתות השונות מתמקדים במרכז הארץ, בין חדרה לגדרה.

"כאשר בודקים את היחס בין מספר תושבים לסניף, רואים כי היחס הארצי עומד על 15 אלף תושבים לסניף", אומר זמיר שמר, מנכ"ל פוינטס מיפוי עסקי. "הצפיפות הגבוהה ביותר של בתי-קפה נרשמת באזור השרון, עם 6,000 תושבים לסניף, לעומת הפריפריה, בצפון הארץ ובדרומה (מלבד אילת הנתפסת כעיר תיירותית) - שם נמצא כי בפני כל 24,000 תושבים עומד סניף אחד של אחת מרשתות הקפה הנדונות, כלומר פי 3 מהיחס בגוש דן".

1. אילן'ס: הקפה טעים, השירות אדיב ומקצועי

* ציון מסכם: 8.2

* שירות: 8.7

* איכות ומקצועיות: 8.8

* מחירים: 7.1

ב-7 מתוך 9 הקריטריונים בסקר (למעט מקצועיות ומחירים) העניקו לקוחות אילן'ס לרשת את הציונים הגבוהים ביותר. רק בשקלול קטגוריית המחירים, מבין 3 הקטגוריות המסכמות, הרשת אינה מובילה, אולם הציונים ממוקמים מעל לממוצע הכולל בענף.

תגובת הרשת: "הרשת שמחה שהעבודה הרבה המושקעת בהדרכות העובדים בבית-הספר המיוחד 'אילן'ס סקול' באה לידי ביטוי בתוצאות הסקר. הרשת דוגלת ומקפידה בכל סניפיה על הכנת קפה ומזון איכותי ומתן שירות אישי לכל לקוחותיה, ותמשיך להיות המובילה בתחום בתי-הקפה בארץ".

2. אספרסו בר: איכות גם אחרי 18 שנה

* ציון מסכם: 7.9

* שירות: 8.3

* איכות ומקצועיות: 8.4

* מחירים: 7

רשת אספרסו בר, החוגגת השנה 18 להיווסדה, מגיעה למקום השני והמכובד בציון כולל 7.9. סעיף "ניקיון וסדר" בולט לטובה במקום הראשון מבין הרשתות (8.9, לצד אילן'ס), לעומת סעיף "אדיבות" שזוכה לציון הנמוך ביותר בקטגוריה, 8.6.

תגובת הרשת: "שמחנו לראות את התוצאות. היינו לחלוצים בתחום, ואנחנו שמחים להמשיך ולהובילו. מיום היווסדנו אנו משקיעים רבות בטיפוח מודעות לשירות, באיכות המוצרים ובמקצועיות הניכרים בתוצאות הסקר העדכניות. אני גאה על כך שהתברגנו לראש הרשימה ומאמינה שנצליח להגיע למקום הראשון בפעם הבאה".

2. קפה הלל: הלקוחות מרוצים מהמחירים

* ציון מסכם: 7.9

* שירות: 8.2

* איכות ומקצועיות: 8.3

* מחירים: 7.2

הרשת הירושלמית ביסודה מגיעה גם היא למקום שני. בסעיף "מחירים" נרשם הציון הגבוה ביותר ביחס למתחרות (7.2, בקטגוריה הזוכה לציונים הנמוכים ביותר). סעיפי אדיבות, מהירות השירות מקצועיות וארוחות עסקיות מדורגים מעל לממוצע בענף, לעומת זמן המתנה לשירות, טעמי המזון והשתייה ומגוון המנות המדורגים מתחת לממוצע.

תגובת הרשת: "אנחנו שמחים שהלקוחות מרגישים את ההשקעה בהדרכות המקצועיות של הצוות ומבינים את איכות המוצר שלנו, ומקווים להמשיך ככה הלאה".

2. קפנטו: המחירים סבירים, השירות פחות

* ציון מסכם: 7.9

* שירות: 8.3

* איכות ומקצועיות: 8.2

* מחירים: 7.1

ציונים מסכמים דומים למדי מציגה קפנטו, המתברגת אף היא למקום השני בחישוב הכולל. בולט לרעה ביחס למתחרות סעיף סדר וניקיון עם ציון 8.6, הנמוך ביותר. עוד מתחת לממוצע: אדיבות וטעם, לעומת זמני המתנה, מקצועיות, מחירים ועסקיות.

תגובת הרשת: "ציוני הסקר הם הוכחה לחוויה המבדלת והאיכותית שהרשת מציעה. קפנטו משקיעה ותמשיך להשקיע רבות בכוח-אדם, בחומרי גלם איכותיים ובמגוון המנות. ברמה העקרונית, בקפנטו עורפים ראשים על מיקום שני, אף שהפעם נגלה סובלנות, ונעשה את כל המאמצים כדי להגיע למקום הראשון בפעם הבאה".

3. ארקפה: איכות גבוהה במחירים גבוהים

* ציון מסכם: 7.8

* שירות: 8.3

* איכות ומקצועיות: 8.5

* מחירים: 6.5

משנה לשנה מידרדר מקומה של רשת ארקפה בסקר החברות המובילות: מי שקטפה לפני שנתיים את המקום הראשון ונדחקה בשנה שעברה למקום השני - נאלצת להסתפק במקום השלישי. באף אחת מהקטגוריות המפורטות לא מתבלטת הרשת לטובה או לרעה - אולם ב-8 מתוך 9 סעיפים היא מעל הממוצע. בסעיף המחירים נמוך במעט הציון.

תגובת הרשת: "אנו עושים מאמצים מרביים להעניק חוויית שירות טובה ביותר שמביאה ניחוח אירופאי. כבוד גדול להיות במשך 3 שנים ב-3 המקומות הראשונים. לקהל נכונו עוד הרבה הפתעות בנוגע להתפתחותנו".

3. קפה ג'ו: צריכים לשפר את האיכות

* ציון מסכם: 7.7

* שירות: 8.1

* איכות ומקצועיות: 8

* מחירים: 7.1

את הדירוג הנמוך ביותר בענף, 7.5, העניקו לקוחות קפה ג'ו לרשת עבור מהירות השירות. גם המקצועיות, הטעם, מגוון המנות וזמן ההמתנה לקבלת שירות מתחת לממוצע - והציון הכולל עבור איכות ומקצועיות נמצא אף הוא הנמוך ביותר. רק הציון עבור מחירים ומנות עסקיות הצליח להעלות את הרף. התוצאה הסופית: מקום 4 מתוך 5.

תגובת הרשת: "אנו מקבלים כל סקר הבודק שביעות-רצון. נדגיש כי הרשת מקפידה על מהירות, מקצועיות ואיכות השירות. לכן אנו מופתעים מנתוני הסקר שעומדים בסתירה לביקורת הלקוח הסמוי, שהעניקה לנו ציון מושלם בכל הנוגע למקצועיות וציון גבוה בכל הנוגע לשירות".

3. ארומה: לא מספיק בסדר וניקיון

* ציון מסכם: 7.7

* שירות: 8.3

* איכות ומקצועיות: 8.2

* מחירים: 6.7

רשת ארומה, שקטפה בשנה שעברה את המקום הראשון, מספקת את האכזבה הגדולה ביותר עקב הירידה למקום הלפני אחרון. הצצה מפורטת בפירוט הקריטריונים מגלה את הציון הנמוך ביותר עבור ניקיון וסדר (8.3), וציון נמוך מהממוצע עבור טעמים וארוחות עסקיות. זמני המתנה, אדיבות ומהירות - מעל לממוצע.

תגובת הרשת: "הרשת עורכת מחקרים מקצועיים וביקורות חודשיות של לקוח סמוי לכל סניפיה. למרות שבמחקרים אלה עולה תמונה שונה מממצאי הסקר, תתייחס ארומה ישראל לממצאים בצורה רצינית ביותר ותבצע את כל הנדרש על מנת לשמור על מעמדה בעולם בתי-הקפה".

3. קפה קפה: ממתינים יותר מדי

* ציון מסכם: 7.7

* שירות: 8.1

* איכות ומקצועיות: 8

* מחירים: 6.8

3 פרמטרים בולטים לרעה: זמן ההמתנה לשירות (7.4), אדיבות (8.5) ומבחן הטעם (8.2) - ובנוסף להם, הדירוג הכולל עבור איכות ומקצועיות הוא הנמוך היותר לצד רשת נוספת. גם המקצועיות, מהירות השירות מגוון המנות והארוחות העסקיות דורגו מתחת לממוצע. רק סעיף אחד - ניקיון וסדר - הצליח להתעלות מעל הממוצע.

תגובת הרשת: "המרחק בין הציון שקבלה הרשת לבין ציון בית-הקפה הטוב ביותר הינו בטווח טעות הדגימה המרבית של הסקר, ואנו בטוחים כי במדגם נוסף היא תהיה בין המקומות הראשונים כמו בעבר. אנו מעניקים את השירות, האוכל והחוויה הטובים ביותר".

4. קפה גרג: מחכים יותר מדי

* ציון מסכם: 7.6

* שירות: 8.1

* איכות ומקצועיות: 8.3

* מחירים: 6.5

את הרשימה חותמות שתי רשתות בתי-קפה: הראשונה היא קפה גרג, שעניין המהירות אצלה מסתמן כבעייתי, עם הציונים הנמוכים ביותר בזמני ההמתנה לשירות (7.4) ובמהירות השירות (7.5). גם דירוג המחירים הכולל הוא הנמוך ביותר, לצד רשת נוספת (6.5). את הציון הכולל מורידים דירוגי הלקוחות על מקצועיות, מחירים ועסקיות.

תגובת הרשת: "תוצאות הסקר מראות כי רמת השירות בבתי-הקפה מאוד מונוליטית ומתכנסת לרמה די אחידה. ההבדלים בין הרשתות מינוריים ויכולים להעיד על טעם אישי. הרשת משקיעה משאבים רבים ברכישת חומרי הגלם האיכותיים ביותר כדי לספק ללקוח חוויית קפה אמיתית".

4. רולדין: מחירים גבוהים ושירות איטי

* ציון מסכם: 7.6

* שירות: 8

* איכות ומקצועיות: 8.3

* מחירים: 6.5

מלבד הציון הכולל הנמוך ביותר בסקר, מציגה רולדין עוד כמה מהציונים הנמוכים ביותר בקטגוריות שונות: מהירות השירות (7.5), מקצועיות (8) ומחירים (6.4) - וכך גם בפרמטרים המסכמים של שירות ומחירים.

תגובת הרשת: "אנו תמהים על תוצאות הסקר הסותר את עצמו - מצד אחד ציון גבוה בבדיקת שירות לקוח סמוי, ומצד שני ציון מתחת לממוצע בשביעות-הרצון. הרשת משקיעה משאבים רבים הן בשיפור שירות הלקוחות והן בחוויית השירות ובמתן הרגשה ביתית. נבחן את התוצאות ונשפר, כמו שאנו עושים ב-21 שנות הפעילות של הרשת".

מכסית ועד ארומה: כך החליף הלטה את היחס האישי / רונית מרכוס

על 'תרבות הישיבה בבתי-קפה', שהעיר תל-אביב מזוהה עמה במיוחד, דובר רבות. הודות לבתי-הקפה האיכותיים של כיכר המדינה, מתחם באזל, יהודה מכבי, נווה-צדק ועוד, העיר העברית הראשונה מספקת תשובה ראויה לערי בילוי מובילות בעולם.

קפה כסית המיתולוגי, שהיה חביב הבוהמיינים בתל-אביב בתקופה שבה הסלבס האמיתיים היו משוררים והוגי דעות, סיפק שעות ארוכות של בילוי והנאה לנתן אלתרמן, אברהם שלונסקי, חיים גורי, משה שמיר, חנה רובינא ואחרים. בשנת 1970 הגדיל בית-הקפה לעשות, וסגר את דלתותיו למשך שעתיים תמימות, בעת לווייתו של אלתרמן.

לימים, כתב הזמר והיוצר המודרני עברי לידר: "לפעמים נראה כאילו כל מה שאני עושה, זה לשבת בבתי-קפה ולדבר על החיים שלנו".

איזו דרך עשינו מאז כסית המיתולוגי ועד מותגי הקפה הישראליים קפה קפה, ארומה, רולדין, קפה ג'ו וקפה הלל, והמותגים הבינלאומיים שחצו אוקיינוסים עד אלינו - קופי בין וסטארבקס?

בימי כסית כתבו הבוהמיינים על מפית מקומטת ודהויה מכתמי קפה, ואילו היום יושבים ההיי-טקיסטים עם הלפ-טופ או עם הסמארטפון שכבר מתפקד כמחשב אישי לכל דבר, ומשגרים מסרים לעולם שמחוץ לקפה במהירות כמעט בלתי נתפשת.

לאילו מחוות אנו מצפים מבית-הקפה החביב עלינו היום? ודאי לא לכבוד שזכה לו אלתרמן במותו. אנו מצפים לקבל שירות איכותי, מקצועי ומהיר, להיצע רחב של מגוון מוצרי קפה, מאפים וכריכים העונים על הטעם האישי של כל לקוח, למחיר אטרקטיבי המגלם Value For Money, לרמת אסתטיקה ולאווירה נעימה.

* רונית מרכוס היא סמנכ"ל שירות ומכירה למגזר הפרטי בפלאפון.

חוויית הלקוח: מצבה הכללי של הרשת לא מעיד על סניף בודד

להשלמת התמונה, נערכה בדיקת לקוח סמוי בסניפי הרשתות הנדגמות. הבדיקה נערכה על-פי קריטריונים אחידים כמו מראה ותנאים בבית-הקפה (ניקיון, רעש), איכות השירות (לדוגמה, זמן המתנה לשירות או בקופה, אדיבות, זמן המתנה לקבלת ההזמנה), מקצועיות ואיכות (היכרות של המלצר עם התפריט, איכות המוצרים שהוזמנו).

בין השאר ביקש הסוקר המלצות מהמלצר, הזמין קפה עם חלב ובדק את התגובה כשביקש להוסיף חלב לקפה או לחמם אותו יותר. הביקורים נעשו באמצע השבוע בשעות אחר-הצהריים המאוחרות.

מעניין לראות כי מצבה הכללית של רשת, כפי שעולה מדיווחיהם של לקוחות רבים ברחבי הארץ, אינו בהכרח מעיד על מצבו של סניף בודד - ולהפך. דוגמה בולטת לכך היא רשת קפה גרג; בעוד הרשת כולה סוגרת את רשימת בתי-הקפה מלמטה עם הציון הנמוך ביותר, הרי שבדיקה של סניף הרשת בקריית-חיים הניבה את הציונים הגבוהים ביותר: 10 במראה ו-9.5 עבור שירות ועבור מקצועיות - ובסך-הכול הציון המרשים 9.7. מנגד אכזב סניף אילן'ס בגבעתיים עם ציון סופי 8.2 בבדיקת הלקוח הסמוי, כמעט הציון הנמוך ביותר ברשימה - על אף המובילות העולה מתשאול הלקוחות ברחבי הארץ.

הבדיקה נערכה בסניפי אילן'ס בקניון גבעתיים; קפנטו דיזנגוף סנטר; קופי בין אבן גבירול; אספרסו בר דיזנגוף; קפה הלל, ארומה ורולדין בקריון קריית-ביאליק; קפה ג'ו בפאוור סנטר נתניה; ארקפה פולג; קפה קפה ברחוב יגאל אלון בתל-אביב וקפה גרג בסניף קריית-חיים.

11

עוד כתבות

מרכז שיטור קהילתי חיפה / צילום: בר - אל

מאות שקלים בשנה: המס העירוני החדש שישלמו תושבי חיפה

לראשונה יתווסף לחשבונות הארנונה בחיפה "היטל שמירה", שנועד למימון כוח שיטור עירוני חדש ● התעריף עומד על 2.32 שקל למ"ר, בדומה למקובל ברשויות נוספות כמו תל אביב ורעננה, לצד התייקרות הארנונה הכללית ב־1.626%

בניין האיחוד האירופי / צילום: Shutterstock

הלם באירופה: האמריקאים מטילים סנקציות על בכירים באיחוד

הממשל האמריקאי הטיל סנקציות על בכירים באיחוד האירופי שפעלו כדי לחייב רשתות חברתיות לנטר שיח מסית ואלים ● בין הסנקציות שהוטלו: איסור כניסה לארה"ב ● באיחוד האירופי הגיבו בתדהמה, האמריקאים טוענים כי מדובר ב"צנזורה"

לא מרוצים: התגובות בטורקיה למפגש של ישראל, יוון וקפריסין

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל ● והפעם: איך מסקרים בעולם את הכוונה לסגור את גל"צ, טורקיה לא מרוצה משיתוף הפעולה של ישראל, יוון וקפריסין, ההאקרים האיראנים שהביכו את ישראל, והקבוצה היהודית שמצאה אדם ששלח עשרות מכתבים אנטישמיים ● כותרות העיתונים בעולם

עמית גל, הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון / צילום: מארק ניימן, לע''מ

סלייס: נשללו הרישיונות של 7 סוכני פינברט שגייסו חוסכים לקרנות האדומות

הממונה על שוק ההון שלל את הרישיונות של 7 סוכני פינברט בתום חקירה שהצביעה על "תמונה חמורה מאוד המעידה על התנהלות שיטתית של הסוכנים שלא בהתאם להוראות הדין" ● פינברט היא אחד מששת המארגנים שגייסו כספי חוסכים לקרנות השקעה אלטרנטיביות בחו"ל, מהן נעלמו 850 מיליון שקל ● בא-כוח הסוכנים: "ההחלטה יוצרת עיוות מוסרי"

יבגני דיברוב ונדיר יזרעאל, מייסדי ארמיס / צילום: ארמיס

האקזיט הרביעי בגודלו אי פעם: ארמיס הישראלית נמכרת

חברת ניהול התהליכים האמריקאית ServiceNow תרכוש את ארמיס הישראלית ב-7.75 מיליארד דולר במזומן ● זוהי עסקת ההייטק הרביעית בגודלה אי פעם בישראל ● קרן אינסייט פרטנרס צפויה לגרוף תשואה של מיליארדים, ובמקביל המייסדים והעובדים יהנו מחבילות שימור נדיבות

מימין: אבי אורטל, אר פי אופטיקל; ריצ'י הנטר, מחלבות גד; חיים דנון, UMI; ארז דהבני, בלדי / איור: גיל ג'יבלי

מאטליז בשוק הכרמל לשווי של מיליארדים: ההנפקות הגדולות של 2025

התשואות הגבוהות שהניבו הנפקות ראשוניות בבורסה השנה יצרו הון לבעלי מניות מרכזיים באותן חברות ● ארז דהבני חולש על מניות בלדי ב־1.3 מיליארד שקל, ואילו קרן מנור אוורגרין מחזיקה מניות אר פי אופטיקל ב־465 מיליון שקל ● וכמה הרוויח מייסד מחלבות גד, עזרא כהן?

אילוסטרציה של דגימות דם / צילום: Shutterstock

מטופלים במיון יוכלו לתרום דגימות למאגר חדש: הבנק שמצטרף למגמה העולמית במחקר

מאבחון מוקדם של סרטן ועד המלצות איך ללכת - בנקי דגימות הם הדבר החם בקידום מחקרים ● השבוע הוכרז על הקמת מאגר חדש בישראל על ידי חברת MeMed, בשיתוף שלושה בתי חולים והטכניון ● בארץ כבר פועלים כמה מאגרים מרשימים, אז למה שיתוף הפעולה ביניהם מסובך ומה הסיכוי שנראה כאן בנק דגימות לאומי ענק כמו בבריטניה

השינויים שצפויים בענף החיסכון ב־2026 / צילום: Shutterstock

מקופות הגמל למדרגות המס: השינויים שישפיעו על הכסף שלנו ב־2026

תקרת ההפקדה לגמל להשקעה תעלה, "חיסכון לכל ילד" ייצא מהקפאה, והפטור ממס על הקצבאות לפנסיה יגדל מעט ● הבשורה הרעה: דמי הניהול בחלק מקרנות הנאמנות עשויים לעלות ● כל מה שצריך לדעת לקראת 2026

יו''ר ועדת החוקה ח''כ שמחה רוטמן הבוקר הזה, כאן ב', 30.11.25 / צילום: יונתן בלום

רוטמן מאשים את לפיד שבגללו המחירים עלו בחדות. מה הוא שכח לציין?

טכנית, רוטמן צודק: תחת ממשלת בנט־לפיד נרשמה עליית המחירים השנתית הגבוהה בעשור האחרון ● אבל באותה שנה קרה משהו ששם את הכול בהקשר שונה לגמרי ● המשרוקית של גלובס

השקל מתחזק מול הדולר / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת adobe firefly)

הדולר ב-3.18 שקלים ובשפל של קרוב ל-4 שנים. אלו הסיבות

השקל ממשיך את מגמת ההתחזקות שלו מול הדולר שנחלש כבר שלושה רצופים בעולם ● הסיבות: העליות בוול סטריט, מכירת גז למצרים ועסקות נשק גדולות ● מיטב: "מעבר לירידות בשוקי המניות בעולם הוא האיום העיקרי על התחזקות השקל" ● הדולר בדרך לשנתו החלשה ביותר זה שמונה שנים ● ומה צפוי בעוד חצי שנה?

אילוסטרציה: Shutterstock

הרשות לאיסור הלבנת הון מזהירה: אלה הדגלים האדומים לזיהוי הונאות קריפטו

הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור מפרסמת מסמך מקיף המתריע מפני התרחבות ההונאות, מתקפות הכופרה ומימון טרור דרך נכסים וירטואליים ● המסמך מופץ על רקע שנת שיא בהיקף הפעילות הפלילית ומפרט אינדיקציות לזיהוי פעילות חשודה בזירות מסחר, ארנקים וכספומטים לקריפטו

רה''מ בנימין נתניהו לצד ראשי ממשלת יוון וקפריסין בפסגה המשולשת בירושלים / צילום: Reuters, ABIR SULTAN

ישראל, יוון וקפריסין עלולות למצוא עצמן בהתנגשות עם טורקיה

פסגת ישראל־יוון־קפריסין הובילה להערכות כי העבודות על פרויקט האינטרקונקטור יחלו כבר ב־2026 ● בתכנון: כבל תת־ימי שיחבר את רשת החשמל בישראל לאירופה, ויהווה חלק מ־IMEC ● מנגד, טורקיה טוענת שחלק מהשטח הימי שלה, והמדינות מסתכנות בעימות ישיר

בצלאל סמוטריץ', שר האוצר / צילום: מירי שמעונוביץ

ישלמו 50% מס? נוסח החוק שמדאיג את מנהלי הקרנות האלטרנטיביות

הקרנות האלטרנטיביות לא נכללו ברפורמה להורדת המס על המשקיעות בהייטק, ומחכות להחלטות נפרדות ● גורמים חוששים שמיסוי לא מוסדר עלול להגיע עד 50% על רווחי השותפים הפאסיביים

אילוסטרציה: shutterstock

פעם ביום, על בטן ריקה: גלולת ההרזיה שאושרה ב-FDA ותשנה את השוק

התרופה וויגובי של נובו נורדיסק תשווק בארה"ב החל מ-2026 ● יעילות גלולות ההרזיה של שתי היצרניות נמצאה נמוכה מעט מיעילות הזריקות

תל אביב. מצב המוכרים הוא הגרוע בארץ / צילום: Shutterstock

המוכרים מעדכנים את מחירי הדירות כלפי מטה: באיזו עיר כבר הורידו ב-8%?

נתונים שקיבל גלובס מאתר יד2 מלמדים על המצב הקשה של מי שמנסים למכור דירות יד שנייה: בתל אביב הם יכולים למצוא את עצמם ארבע שנים בשוק, בטבריה מצבם דווקא טוב

בצלאל סמוטריץ', שר האוצר / צילום: אלעד זגמן, ענבה, לע''מ

הכפלת הפטור ממע"מ נכנסה לתוקף: איך יסתיימו המהלכים הבאים של השר סמוטריץ'

בניגוד לעמדת אגף התקציבים במשרד, שר האוצר חתם על הצו שיעלה את תקרת הפטור ממע"מ על חבילות מחו"ל מ־75 ל־150 דולר ● בעלי עסקים ואיגוד לשכות המסחר מחו נגד המהלך וטענו כי יפגע בעסקים הקטנים ● המאבקים הבאים: הטלת מס רווחי יתר של 15% על הבנקים, רפורמת החלב, החזרת המס על בעלי קרקעות פנויות והטלת מס יסף על משקיעי נדל"ן

האם אלטשולר עומדים לאבד בקרוב את הבכורה בשוק הגמל? / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת AdobeFirefly)

במיטב מגייסים לקוחות בדרך לתואר היוקרתי. ומי מאבדים לקוחות?

מיטב, אנליסט ומור גייסו כל אחד יותר ממיליארד שקל בחודש נובמבר, והם גם שיאני הגיוסים מתחילת השנה ● מנגד, באלטשולר שחם ממשיכים לאבד כספים בקצב גבוה - 2 מיליארד שקל בחודש - והם בדרך לאבד את תואר "חברת הגמל הגדולה ביותר" ● ילין לפידות רשם שיא חודשי של פידיונות, ומה עשו חברות הביטוח?

מלון נורדוי בנחלת בנימין / צילום: גלית חתן

פתאל חנך מלון בן 22 חדרים בת"א: "זה אותו מאמץ עם 5% מהכסף"

מלון נורדוי בתל אביב נפתח לאחר שנה של שיפוצים ושימור מחמיר, בהשקעה של כ–66.5 מיליון שקל שביצעה קבוצת פתאל ● שורד השבי שגיא דקל חן ייקח חלק במהלך של בנק מזרחי טפחות, לצד הפרזנטורים דביר בנדק וחן אמסלם - כך נודע לגלובס ● וגם: אליעזר (צ'ייני) מרום מונה ליו"ר סמארטי א.א.ר טכנולוגיות ● אירועים ומינויים

מפעל של תאת לשיפוץ מטוסים. ממימושי קרן פימי / צילום: אתר החברה

שיאן המימושים בבורסה בת"א: ישי דוידי מכר השנה מניות ב־2.6 מיליארד שקל

קרן פימי רכבה על הגאות בבורסה המקומית וביצעה מימושים בשבע חברות ציבוריות שבשליטתה, שרובן פועלות בסקטור הביטחוני ● רוב המימושים הוכרו כרווח, ובשוק מעריכים: "אם הבורסה תמשיך לעלות, פימי תממש באופן דומה גם בשנה הבאה ותנפיק לפחות 2 חברות"

רכב ותחבורה / צילום: Shutterstock

סוף עידן הנאמנות למותג? איך 70 דגמים חדשים שינו את הכללים בשוק הרכב

עשרות דגמים התווספו לשוק הרכב הישראלי ב־2025, במיוחד של מותגים סינים ● ההיצע הרחב מספק שלל אפשרויות לצרכנים שמחפשים תמורה לכסף, ומוותרים על נאמנות למותגים הוותיקים ●"השוק הפך לטרנדי, כל מותג חדש ומרשים מייצר נהירה קצרה", אומרים בענף