גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

סקר החברות המובילות: אילן'ס - רשת בתי-הקפה המובילה בארץ

הקפה והשירות באילן'ס זוכים לדירוג הגבוה ביותר בסקר "גלובס", שנערך בשיתוף פלאפון ובאמצעות מכון שריד ■ את המקום השני חולקות אספרסו בר, קפה הלל וקפנטו

ישיבה נינוחה על כוס קפה יכולה להיות חוויה שגרתית או אירוע חגיגי. כך או כך, לא מעט גורמים עלולים לחבל בחוויה כזו או לגרום להצלחתה - אם מדובר בזמן ההמתנה, במחיר העסקית או בחיוכו של המלצר.

את כל אלה בודק סקר החברות המובילות של "גלובס", כשעל הפרק הפעם שביעות-הרצון מ-10 רשתות בתי-קפה מובילות. הסקר נערך על-ידי מכון "שריד - שירותי מחקר" בקרב 1,354 איש, לקוחות אמת של רשתות הקפה, אשר ביקרו באחת הרשתות ב-3 החודשים האחרונים.

ממצאי הסקר מציבים את רשת אילן'ס כמי שלקוחותיה הם המרוצים ביותר, עם ציון משוקלל 8.2 - בפער גדול מעט יותר מאלה הקיימים בין רשתות אחרות, ובבלעדיות חריגה לתוצאות הענף. למקום השני חוברות אספרסו בר, קפה הלל וקפנטו (7.9), ואת מדליית הארד חולקות שתי רשתות - קופי בין וארקפה (7.8). גם את המקומות הבאים חולקות מספר רשתות: קפה ג'ו, ארומה וקפה קפה (7.7) ולבסוף - קפה גרג ורולדין (7.6).

הפערים בין דירוגי הרשתות, יש לציין, קטנים יחסית - מה שמציג ענף תחרותי המביא את הרשתות להעניק חוויה דומה יחסית ללקוח. כצפוי, הלקוחות רגישים לזמני המתנה (לשירות ולמנות) ולמחירים - ומעניקים בסעיפים אלה דירוגים נמוכים יותר, לעומת קטגוריות "אדיבות" ו"ניקיון וסדר" הזוכות לציונים גבוהים יחסית.

ארומה: הרשת הגדולה בארץ

על-פי נתוני פוינטס מיפוי עסקי, המתמחה בייעוץ גיאוגרפי עסקי, עומדת כיום ארומה בראש רשימת רשתות הקפה בישראל עם 104 סניפים - המהווים 21% מסך כל סניפי רשתות הקפה הממותגות, המונות למעלה מ-10 סניפים ומבוססות על מודל של קפה-מסעדה.

בצמוד לה ניצבת רשת קפה קפה עם 99 סניפים ו-20% מסך כל סניפי בתי-הקפה בישראל. ברמת דרג שנייה, עם נתח שוק של 11% כל אחת וכ-55 סניפים ברחבי ישראל, עומדות הרשתות קפה ג'ו וקפה גרג.

בסך-הכול פעילים ברחבי הארץ על-פי פוינטס מיפוי עסקי כ-480 סניפי רשתות הקפה המובילות: כ-44% מכלל הסניפים ממוקמים בגוש דן, 18% באזור השרון, 16% בצפון הארץ (צפונית לזכרון-יעקב), 12% בדרום ורק 7% בירושלים, ובסך-הכול ניתן לומר כי 62% מסניפי הרשתות השונות מתמקדים במרכז הארץ, בין חדרה לגדרה.

"כאשר בודקים את היחס בין מספר תושבים לסניף, רואים כי היחס הארצי עומד על 15 אלף תושבים לסניף", אומר זמיר שמר, מנכ"ל פוינטס מיפוי עסקי. "הצפיפות הגבוהה ביותר של בתי-קפה נרשמת באזור השרון, עם 6,000 תושבים לסניף, לעומת הפריפריה, בצפון הארץ ובדרומה (מלבד אילת הנתפסת כעיר תיירותית) - שם נמצא כי בפני כל 24,000 תושבים עומד סניף אחד של אחת מרשתות הקפה הנדונות, כלומר פי 3 מהיחס בגוש דן".

1. אילן'ס: הקפה טעים, השירות אדיב ומקצועי

* ציון מסכם: 8.2

* שירות: 8.7

* איכות ומקצועיות: 8.8

* מחירים: 7.1

ב-7 מתוך 9 הקריטריונים בסקר (למעט מקצועיות ומחירים) העניקו לקוחות אילן'ס לרשת את הציונים הגבוהים ביותר. רק בשקלול קטגוריית המחירים, מבין 3 הקטגוריות המסכמות, הרשת אינה מובילה, אולם הציונים ממוקמים מעל לממוצע הכולל בענף.

תגובת הרשת: "הרשת שמחה שהעבודה הרבה המושקעת בהדרכות העובדים בבית-הספר המיוחד 'אילן'ס סקול' באה לידי ביטוי בתוצאות הסקר. הרשת דוגלת ומקפידה בכל סניפיה על הכנת קפה ומזון איכותי ומתן שירות אישי לכל לקוחותיה, ותמשיך להיות המובילה בתחום בתי-הקפה בארץ".

2. אספרסו בר: איכות גם אחרי 18 שנה

* ציון מסכם: 7.9

* שירות: 8.3

* איכות ומקצועיות: 8.4

* מחירים: 7

רשת אספרסו בר, החוגגת השנה 18 להיווסדה, מגיעה למקום השני והמכובד בציון כולל 7.9. סעיף "ניקיון וסדר" בולט לטובה במקום הראשון מבין הרשתות (8.9, לצד אילן'ס), לעומת סעיף "אדיבות" שזוכה לציון הנמוך ביותר בקטגוריה, 8.6.

תגובת הרשת: "שמחנו לראות את התוצאות. היינו לחלוצים בתחום, ואנחנו שמחים להמשיך ולהובילו. מיום היווסדנו אנו משקיעים רבות בטיפוח מודעות לשירות, באיכות המוצרים ובמקצועיות הניכרים בתוצאות הסקר העדכניות. אני גאה על כך שהתברגנו לראש הרשימה ומאמינה שנצליח להגיע למקום הראשון בפעם הבאה".

2. קפה הלל: הלקוחות מרוצים מהמחירים

* ציון מסכם: 7.9

* שירות: 8.2

* איכות ומקצועיות: 8.3

* מחירים: 7.2

הרשת הירושלמית ביסודה מגיעה גם היא למקום שני. בסעיף "מחירים" נרשם הציון הגבוה ביותר ביחס למתחרות (7.2, בקטגוריה הזוכה לציונים הנמוכים ביותר). סעיפי אדיבות, מהירות השירות מקצועיות וארוחות עסקיות מדורגים מעל לממוצע בענף, לעומת זמן המתנה לשירות, טעמי המזון והשתייה ומגוון המנות המדורגים מתחת לממוצע.

תגובת הרשת: "אנחנו שמחים שהלקוחות מרגישים את ההשקעה בהדרכות המקצועיות של הצוות ומבינים את איכות המוצר שלנו, ומקווים להמשיך ככה הלאה".

2. קפנטו: המחירים סבירים, השירות פחות

* ציון מסכם: 7.9

* שירות: 8.3

* איכות ומקצועיות: 8.2

* מחירים: 7.1

ציונים מסכמים דומים למדי מציגה קפנטו, המתברגת אף היא למקום השני בחישוב הכולל. בולט לרעה ביחס למתחרות סעיף סדר וניקיון עם ציון 8.6, הנמוך ביותר. עוד מתחת לממוצע: אדיבות וטעם, לעומת זמני המתנה, מקצועיות, מחירים ועסקיות.

תגובת הרשת: "ציוני הסקר הם הוכחה לחוויה המבדלת והאיכותית שהרשת מציעה. קפנטו משקיעה ותמשיך להשקיע רבות בכוח-אדם, בחומרי גלם איכותיים ובמגוון המנות. ברמה העקרונית, בקפנטו עורפים ראשים על מיקום שני, אף שהפעם נגלה סובלנות, ונעשה את כל המאמצים כדי להגיע למקום הראשון בפעם הבאה".

3. ארקפה: איכות גבוהה במחירים גבוהים

* ציון מסכם: 7.8

* שירות: 8.3

* איכות ומקצועיות: 8.5

* מחירים: 6.5

משנה לשנה מידרדר מקומה של רשת ארקפה בסקר החברות המובילות: מי שקטפה לפני שנתיים את המקום הראשון ונדחקה בשנה שעברה למקום השני - נאלצת להסתפק במקום השלישי. באף אחת מהקטגוריות המפורטות לא מתבלטת הרשת לטובה או לרעה - אולם ב-8 מתוך 9 סעיפים היא מעל הממוצע. בסעיף המחירים נמוך במעט הציון.

תגובת הרשת: "אנו עושים מאמצים מרביים להעניק חוויית שירות טובה ביותר שמביאה ניחוח אירופאי. כבוד גדול להיות במשך 3 שנים ב-3 המקומות הראשונים. לקהל נכונו עוד הרבה הפתעות בנוגע להתפתחותנו".

3. קפה ג'ו: צריכים לשפר את האיכות

* ציון מסכם: 7.7

* שירות: 8.1

* איכות ומקצועיות: 8

* מחירים: 7.1

את הדירוג הנמוך ביותר בענף, 7.5, העניקו לקוחות קפה ג'ו לרשת עבור מהירות השירות. גם המקצועיות, הטעם, מגוון המנות וזמן ההמתנה לקבלת שירות מתחת לממוצע - והציון הכולל עבור איכות ומקצועיות נמצא אף הוא הנמוך ביותר. רק הציון עבור מחירים ומנות עסקיות הצליח להעלות את הרף. התוצאה הסופית: מקום 4 מתוך 5.

תגובת הרשת: "אנו מקבלים כל סקר הבודק שביעות-רצון. נדגיש כי הרשת מקפידה על מהירות, מקצועיות ואיכות השירות. לכן אנו מופתעים מנתוני הסקר שעומדים בסתירה לביקורת הלקוח הסמוי, שהעניקה לנו ציון מושלם בכל הנוגע למקצועיות וציון גבוה בכל הנוגע לשירות".

3. ארומה: לא מספיק בסדר וניקיון

* ציון מסכם: 7.7

* שירות: 8.3

* איכות ומקצועיות: 8.2

* מחירים: 6.7

רשת ארומה, שקטפה בשנה שעברה את המקום הראשון, מספקת את האכזבה הגדולה ביותר עקב הירידה למקום הלפני אחרון. הצצה מפורטת בפירוט הקריטריונים מגלה את הציון הנמוך ביותר עבור ניקיון וסדר (8.3), וציון נמוך מהממוצע עבור טעמים וארוחות עסקיות. זמני המתנה, אדיבות ומהירות - מעל לממוצע.

תגובת הרשת: "הרשת עורכת מחקרים מקצועיים וביקורות חודשיות של לקוח סמוי לכל סניפיה. למרות שבמחקרים אלה עולה תמונה שונה מממצאי הסקר, תתייחס ארומה ישראל לממצאים בצורה רצינית ביותר ותבצע את כל הנדרש על מנת לשמור על מעמדה בעולם בתי-הקפה".

3. קפה קפה: ממתינים יותר מדי

* ציון מסכם: 7.7

* שירות: 8.1

* איכות ומקצועיות: 8

* מחירים: 6.8

3 פרמטרים בולטים לרעה: זמן ההמתנה לשירות (7.4), אדיבות (8.5) ומבחן הטעם (8.2) - ובנוסף להם, הדירוג הכולל עבור איכות ומקצועיות הוא הנמוך היותר לצד רשת נוספת. גם המקצועיות, מהירות השירות מגוון המנות והארוחות העסקיות דורגו מתחת לממוצע. רק סעיף אחד - ניקיון וסדר - הצליח להתעלות מעל הממוצע.

תגובת הרשת: "המרחק בין הציון שקבלה הרשת לבין ציון בית-הקפה הטוב ביותר הינו בטווח טעות הדגימה המרבית של הסקר, ואנו בטוחים כי במדגם נוסף היא תהיה בין המקומות הראשונים כמו בעבר. אנו מעניקים את השירות, האוכל והחוויה הטובים ביותר".

4. קפה גרג: מחכים יותר מדי

* ציון מסכם: 7.6

* שירות: 8.1

* איכות ומקצועיות: 8.3

* מחירים: 6.5

את הרשימה חותמות שתי רשתות בתי-קפה: הראשונה היא קפה גרג, שעניין המהירות אצלה מסתמן כבעייתי, עם הציונים הנמוכים ביותר בזמני ההמתנה לשירות (7.4) ובמהירות השירות (7.5). גם דירוג המחירים הכולל הוא הנמוך ביותר, לצד רשת נוספת (6.5). את הציון הכולל מורידים דירוגי הלקוחות על מקצועיות, מחירים ועסקיות.

תגובת הרשת: "תוצאות הסקר מראות כי רמת השירות בבתי-הקפה מאוד מונוליטית ומתכנסת לרמה די אחידה. ההבדלים בין הרשתות מינוריים ויכולים להעיד על טעם אישי. הרשת משקיעה משאבים רבים ברכישת חומרי הגלם האיכותיים ביותר כדי לספק ללקוח חוויית קפה אמיתית".

4. רולדין: מחירים גבוהים ושירות איטי

* ציון מסכם: 7.6

* שירות: 8

* איכות ומקצועיות: 8.3

* מחירים: 6.5

מלבד הציון הכולל הנמוך ביותר בסקר, מציגה רולדין עוד כמה מהציונים הנמוכים ביותר בקטגוריות שונות: מהירות השירות (7.5), מקצועיות (8) ומחירים (6.4) - וכך גם בפרמטרים המסכמים של שירות ומחירים.

תגובת הרשת: "אנו תמהים על תוצאות הסקר הסותר את עצמו - מצד אחד ציון גבוה בבדיקת שירות לקוח סמוי, ומצד שני ציון מתחת לממוצע בשביעות-הרצון. הרשת משקיעה משאבים רבים הן בשיפור שירות הלקוחות והן בחוויית השירות ובמתן הרגשה ביתית. נבחן את התוצאות ונשפר, כמו שאנו עושים ב-21 שנות הפעילות של הרשת".

מכסית ועד ארומה: כך החליף הלטה את היחס האישי / רונית מרכוס

על 'תרבות הישיבה בבתי-קפה', שהעיר תל-אביב מזוהה עמה במיוחד, דובר רבות. הודות לבתי-הקפה האיכותיים של כיכר המדינה, מתחם באזל, יהודה מכבי, נווה-צדק ועוד, העיר העברית הראשונה מספקת תשובה ראויה לערי בילוי מובילות בעולם.

קפה כסית המיתולוגי, שהיה חביב הבוהמיינים בתל-אביב בתקופה שבה הסלבס האמיתיים היו משוררים והוגי דעות, סיפק שעות ארוכות של בילוי והנאה לנתן אלתרמן, אברהם שלונסקי, חיים גורי, משה שמיר, חנה רובינא ואחרים. בשנת 1970 הגדיל בית-הקפה לעשות, וסגר את דלתותיו למשך שעתיים תמימות, בעת לווייתו של אלתרמן.

לימים, כתב הזמר והיוצר המודרני עברי לידר: "לפעמים נראה כאילו כל מה שאני עושה, זה לשבת בבתי-קפה ולדבר על החיים שלנו".

איזו דרך עשינו מאז כסית המיתולוגי ועד מותגי הקפה הישראליים קפה קפה, ארומה, רולדין, קפה ג'ו וקפה הלל, והמותגים הבינלאומיים שחצו אוקיינוסים עד אלינו - קופי בין וסטארבקס?

בימי כסית כתבו הבוהמיינים על מפית מקומטת ודהויה מכתמי קפה, ואילו היום יושבים ההיי-טקיסטים עם הלפ-טופ או עם הסמארטפון שכבר מתפקד כמחשב אישי לכל דבר, ומשגרים מסרים לעולם שמחוץ לקפה במהירות כמעט בלתי נתפשת.

לאילו מחוות אנו מצפים מבית-הקפה החביב עלינו היום? ודאי לא לכבוד שזכה לו אלתרמן במותו. אנו מצפים לקבל שירות איכותי, מקצועי ומהיר, להיצע רחב של מגוון מוצרי קפה, מאפים וכריכים העונים על הטעם האישי של כל לקוח, למחיר אטרקטיבי המגלם Value For Money, לרמת אסתטיקה ולאווירה נעימה.

* רונית מרכוס היא סמנכ"ל שירות ומכירה למגזר הפרטי בפלאפון.

חוויית הלקוח: מצבה הכללי של הרשת לא מעיד על סניף בודד

להשלמת התמונה, נערכה בדיקת לקוח סמוי בסניפי הרשתות הנדגמות. הבדיקה נערכה על-פי קריטריונים אחידים כמו מראה ותנאים בבית-הקפה (ניקיון, רעש), איכות השירות (לדוגמה, זמן המתנה לשירות או בקופה, אדיבות, זמן המתנה לקבלת ההזמנה), מקצועיות ואיכות (היכרות של המלצר עם התפריט, איכות המוצרים שהוזמנו).

בין השאר ביקש הסוקר המלצות מהמלצר, הזמין קפה עם חלב ובדק את התגובה כשביקש להוסיף חלב לקפה או לחמם אותו יותר. הביקורים נעשו באמצע השבוע בשעות אחר-הצהריים המאוחרות.

מעניין לראות כי מצבה הכללית של רשת, כפי שעולה מדיווחיהם של לקוחות רבים ברחבי הארץ, אינו בהכרח מעיד על מצבו של סניף בודד - ולהפך. דוגמה בולטת לכך היא רשת קפה גרג; בעוד הרשת כולה סוגרת את רשימת בתי-הקפה מלמטה עם הציון הנמוך ביותר, הרי שבדיקה של סניף הרשת בקריית-חיים הניבה את הציונים הגבוהים ביותר: 10 במראה ו-9.5 עבור שירות ועבור מקצועיות - ובסך-הכול הציון המרשים 9.7. מנגד אכזב סניף אילן'ס בגבעתיים עם ציון סופי 8.2 בבדיקת הלקוח הסמוי, כמעט הציון הנמוך ביותר ברשימה - על אף המובילות העולה מתשאול הלקוחות ברחבי הארץ.

הבדיקה נערכה בסניפי אילן'ס בקניון גבעתיים; קפנטו דיזנגוף סנטר; קופי בין אבן גבירול; אספרסו בר דיזנגוף; קפה הלל, ארומה ורולדין בקריון קריית-ביאליק; קפה ג'ו בפאוור סנטר נתניה; ארקפה פולג; קפה קפה ברחוב יגאל אלון בתל-אביב וקפה גרג בסניף קריית-חיים.

11

עוד כתבות

דיוויד טפר, ביל ומלינדה גייטס, ביל אקמן, ריי דליו, קת'י ווד, סטנלי דרוקנמילר / צילום: רויטרס - BRENDAN MCDERMID, Richard Brian

המהלך המפתיע של ביל אקמן, ולמה 3 משקיעי על מוכרים את אותה המניה?

בימים האחרונים פרסמו כמה מהמשקיעים החזקים בעולם את השינויים בתיקים שלהם ברבעון השלישי של השנה ● ביל גייטס מכר מניות מיקרוסופט ב-8.8 מיליארד דולר, ביל אקמן עושה את ההפך מבאפט ומוכר מניות גוגל, שלושה מיליארדרים מוכרים מניות אנבידיה. וגם: גורו ההשקעות שמגדילה אחיזה במניות כחול לבן

מנכ''ל בנק לאומי, חנן פרידמן / צילום: אורן דאי

הרווח של בנק לאומי זינק ל-2.7 מיליארד שקל ברבעון; יחלק דיבידנד בהיקף שיא

לאחר שחרור מגבלת החלוקה של הדיבידנדים על ידי בנק ישראל, לאומי יחלק לבעלי מניותיו דיבידנד בסכום של 2 מיליארד שקל - הדיבידנד השוטף הגבוה אי פעם של בנק בישראל

גיוס עובדים / צילום: Shutterstock, tsyhun

מחקר חדש של דיל: 75% מהחברות בישראל מצמצמות גיוסי ג'וניורים

המחקר, המבוסס על סקר רחב־היקף שנערך בקרב אלפי מעסיקים מ־17 מדינות, מצביע על צמצום חד ביכולת ההשתלבות בשוק העבודה עבור מי שנמצאים בתחילת דרכם - כאשר ישראל מובילים את המגמה העולמית

קופת חולים כללית / צילום: Shutterstock

הנהלת הכללית מתייצבת: אלו הבכירים שקיבלו תפקידים חדשים

דירקטוריון קופ"ח כללית אישר היום מינויים חדשים בהנהלה - ביניהם סמנכ"לית חטיבת בתי החולים ומנהל המרכז הרפואי רבין ● המינויים מגיעים אחרי תקופה של מאבק בין קופת החולים למשרד הבריאות ואחרי בחירתו של ד"ר איתן וירטהיים למנכ"ל ● מאחורי הקלעים, לגלובס נודע כי המאבק בין הצדדים עדיין לא תם

ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: הדס פרוש

נתניהו העיד בתיק 4000: "תקשורת השמאל מנסה לעשות דה-לגיטימציה לנבחרי הציבור"

רה"מ בנימין נתניהו החל היום להעיד בתיק 4000 ● התובעת, עו"ד יהודית תירוש, חקרה אותו בחקירה נגדית לגבי האישום נגדו בשוחד סביב מתן הטבות רגולטוריות לקבוצת בזק שהייתה אז בשליטת שאול אלוביץ', תמורת הטיית הסיקור באתר וואלה לטובתו ולטובת משפחתו ● נתניהו: "לא הייתה שום הבנה עם אלוביץ'" ● עו"ד תירוש: "אנחנו נראה שלנתניהו הסיקור התקשורתי מאוד חשוב"

נשיא ארה''ב, דונלד טראמפ / צילום: Reuters, Lev Radin/Si

הנשיא טראמפ מאשר: ארה"ב תמכור מטוסי F-35 לסעודיה

נתניהו: "אני רואה בחומרה רבה את ההתפרעויות האלימות והניסיון לקחת את החוק לידיים על ידי קומץ קיצוני" ● ממצא שאותר בעזה יועבר לישראל: "לא מדובר בחלל חטוף" ● מדינת ישראל הגישה בקשה לפסילת תובע בית הדין ICC, כרים ח'אן, וביטול הצווים הנוגעים לישראל ● בישראל מעריכים: ההצבעה במועצת הביטחון של האו"ם על "נתיב למדינה פלסטינית" לא תהיה מחייבת ● עדכונים שוטפים

משרדי וויקס בתל אביב / צילום: איל יצהר

קרן ההון־סיכון האירופית שהשקיעה בוויקס ובווקמי עוזבת את ישראל

לפי גורמים, קרן ההון־סיכון האירופית מנגרוב לא מתכוונת להמשיך להתנהל בישראל, ובכלל, במתכונת שהייתה נהוגה בעשור האחרון - בין היתר עקב שינוי מבנה השותפויות הגלובלי שלה ● עם זאת, גורמים מדגישים כי צמצום הנוכחות הפיזית בארץ אינו שולל את המשך ההשקעות בחברות ישראליות

שתי המדינות שסיפקו לישראל 70% מהנפט במהלך המלחמה

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל ● והפעם: ישראל נתפסה במלחמת חרבות ברזל כמבודדת, אבל בפועל 25 מדינות נרתמו למכור לה נפט במשך שנתיים, הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית מאסה בהתנהלות איראן, והאיום החות'י בים האדום ממשיך לתת את אותותיו על התקשורת הבינלאומית ● כותרות העיתונים בעולם 

אקזיט / אילוסטרציה: Shutterstock

עובדת עם קטאר וסעודיה: החברה האמריקאית שקנתה את לוקוסוויו הישראלית בחצי מיליארד דולר

חברת לוקוסוויו, שפיתחה מערכות לניהול בניית תשתיות חשמל וגז, נמכרה ב-525 מיליון דולר באקזיט מרשים, לאחר שגייסה 75 מיליון דולר ● הרוכשת היא חברת אייטרון, ספקית מערכות תוכנה וחומרה לניהול תשתיות אנרגיה ומים

ועידת ישראל לעסקים ה-32

בכירי המשק על במה אחת: ועידת ישראל לעסקים ה-32 יוצאת לדרך

ועידת ישראל לעסקים של גלובס היא הוועידה הוותיקה והחשובה בישראל. במסגרתה יתקיימו מושבים בתחומים: השקעות, תשתיות, הייטק וחדשנות, בריאות ועוד ● בין המשתתפים: ג׳ייסון גרינבלט, שליח הבית הלבן למזרח התיכון לשעבר, יו"ר צ'ק פוינט, מנכ"ל שיבא, מנכ"לי הפועלים, הפניקס, בזק, תנובה, אלקטרה צריכה, תורפז תעשיות, מנכ"ל הבורסה ורבים נוספים ● עוד בין המשתתפים: השחקן והאקטיביסט הפרו-ישראלי מייקל רפפורט והאלוף במיל' ניצן אלון, ראש מפקדת השבויים והנעדרים לשעבר, בהופעה ראשונה

בורסת תל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

הירידות בתל אביב מתחזקות; נייס צונחת בכ-16%, אלביט קופצת

מדד ת"א 35 נופל בקרוב ל-1.5% ● המניות הדואליות חוזרות מוול סטריט עם השפעה שלילית של כ-1% ● מדדי ה-S&P 500 והנאסד"ק נפלו מתחת לממוצע הנע של 50 יום שלהם - מה שעלול להצביע על ירידות נוספות בדרך ● בקנטור מסתכלים על הירידות בביטקוין ומזהים הזדמנויות ● וגם: מה צפוי בדוחות אנבידיה?

בית חולים שיבא תל השומר / צילום: נעמה עזריאלי פרנק

אנבידיה ושיבא חושפות שיתוף פעולה שאפתני לפיענוח הגנום האנושי

בית החולים שיבא וענקית השבבים אנבידיה הודיעו על שיתוף פעולה אסטרטגי בפרויקט מדעי שאפתני שיתקיים בישראל: פיענוח ההשפעה של גנים לא מקודדים על בריאות האדם ● בהסכם, שמוערך בעשרות מיליוני דולרים, לוקח חלק גם בית החולים האמריקאי מאונט סיני ● "הפרויקט הזה יכול להוות בסיס דרמטי לצמיחה הכלכלית שלנו", אומר מנכ"ל שיבא, פרופ' יצחק קרייס, בראיון לגלובס

איתן יוחננוף / צילום: איל יצהר

"יוקר המחיה מדכא מכירה. פער של 100% במחיר לעומת אירופה לא נובע רק מתמחור"

אם שואלים את איתן יוחננוף, מנכ"ל ומבעלי רשת יוחננוף, הממשלה רק מפריעה לשוק המזון - והגיע הזמן שהיא "תשחרר רגולציות" כדי שהמחירים יירדו ● בראיון לגלובס, רגע לפני כנס קמעונאות המזון ישראפוד שבו ייקח חלק, הוא מציג את הפתרון שלו ליוקר המחיה בישראל, מגלה מדוע מכר את זול סטוק ומדוע קנה אדמה חקלאית, ומסביר למה אין סיכוי שימכור אייפונים בסניפים כמו המתחרים

פרויקט תמ''א ברחוב צה''ל, קרית אונו / צילום: תמר מצפי

גל מיזוגים של חברות תמ"א 38: החברות הקטנות נכנעות לשוק הקשה

הקשיים הפיננסיים, ירידות המחירים והמלחמה גורמים לעשרות חברות יזמיות קטנות בתחום ההתחדשות העירונית למכור את עצמן - בעוד החברות הגדולות אוספות פרויקטים ומתחזקות

מהגרים שנכנסו לבריטניה דרך צרפת / צילום: Reuters, Gareth Fuller

בריטניה משנה כיוון: בדרך לאמץ את המודל הדני להרתעת מהגרים לא-חוקיים

ממשלת הלייבור השיקה את הרפורמה ה"מחמירה ביותר נגד ההגירה בעשור האחרון" בעקבות הקריסה בסקרים ● על הפרק: השעיית איחוד משפחות, הענקת מקלט זמני בלבד ואיום בסנקציות כדי לגרש בהצלחה למדינות אפריקה

אושר טובול, מנכ''ל מיטב טרייד / צילום: מיטב טרייד

פעילות הטרייד של מיטב ממשיכה לצמוח, והיא תנסה להפיח רוח בפעילות ברוקראז'

חברת המסחר החוץ בנקאית הגדולה נהנתה מגיוס של 26.5 אלף לקוחות חדשים מתחילת השנה והציגה צמיחה של 26% בהכנסות ● חתמה על הסכם לרכישת פעילות הברוקראז' המוסדי של מיטב לפי שווי של 54 מיליון שקל

משה לארי / צילום: מזרחי טפחות

מזרחי טפחות: רווח של 1.5 מיליארד שקל – מחציתו יחולק כדיבידנד

מדובר בעליה של 4% ביחס לרבעון המקביל אשתקד, כאשר הבנק מציג תשואה גבוהה על ההון של 17.6% ● בניגוד לבנקי לאומי והבינלאומי, שהגיעו לשיעור חלוקה של 75% מהרווח הנקי, מזרחי טפחות בדומה לדיסקונט בוחר לחלק מחצית מהרווח הנקי כדיבידנד

וול סטריט / צילום: Shutterstock

נעילה אדומה בוול סטריט; מניות הטכנולוגיה הובילו את הירידות

ה-S&P 500 ירד בקרוב ל-1% ● אלפאבית קפצה לאחר שנחשף כי ברקשייר האת'וויי של וורן באפט רכשה החזקה בה ● אלביט וצים מזנקות בכ-7% ובכ-6%, בהתאמה ● הביטקוין ממשיך במומנטום השלילי שלו, מחירו נע סביב 91 אלף דולר ● מחירי הזהב והכסף ירדו ● משקיעי העל חשפו את ההשקעות שלהם: הרוכשים והמוכרים של גוגל, אלו שרכשו אמזון, וזה שחתך את אינטל רבעון אחרי שרכש אותה

המשרוקית מסבירה. ועדות חקירה / צילום: יעקב סער - לע''מ

זן חדש של ועדות חקירה? החלטת ממשלה לא תספיק

הממשלה החליטה: ועדת חקירה - אבל לא ממלכתית. אז מה כן, ומה צריך לקרות כדי שזה באמת ייצא לפועל? ● המשרוקית של גלובס

ההנחות על החשמל יצטמצמו? / צילום: Shutterstock

רשות החשמל משנה את הכללים, וההנחות לצרכנים בסכנה

הרשות מעדכנת את מבנה תעריף החשמל ומעלה את העלויות הקבועות, מה שמצמצם את מרחב התמרון של הספקיות הפרטיות ● החשש: ההפסדים בשוק שגם כך מתקשה להרוויח יעמיקו, והשינויים בהכרח יגולגלו לצרכנים ● האם המכרז החדש לרכישת חשמל יספק פתרון?