גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

סקר החברות המובילות: אילן'ס - רשת בתי-הקפה המובילה בארץ

הקפה והשירות באילן'ס זוכים לדירוג הגבוה ביותר בסקר "גלובס", שנערך בשיתוף פלאפון ובאמצעות מכון שריד ■ את המקום השני חולקות אספרסו בר, קפה הלל וקפנטו

ישיבה נינוחה על כוס קפה יכולה להיות חוויה שגרתית או אירוע חגיגי. כך או כך, לא מעט גורמים עלולים לחבל בחוויה כזו או לגרום להצלחתה - אם מדובר בזמן ההמתנה, במחיר העסקית או בחיוכו של המלצר.

את כל אלה בודק סקר החברות המובילות של "גלובס", כשעל הפרק הפעם שביעות-הרצון מ-10 רשתות בתי-קפה מובילות. הסקר נערך על-ידי מכון "שריד - שירותי מחקר" בקרב 1,354 איש, לקוחות אמת של רשתות הקפה, אשר ביקרו באחת הרשתות ב-3 החודשים האחרונים.

ממצאי הסקר מציבים את רשת אילן'ס כמי שלקוחותיה הם המרוצים ביותר, עם ציון משוקלל 8.2 - בפער גדול מעט יותר מאלה הקיימים בין רשתות אחרות, ובבלעדיות חריגה לתוצאות הענף. למקום השני חוברות אספרסו בר, קפה הלל וקפנטו (7.9), ואת מדליית הארד חולקות שתי רשתות - קופי בין וארקפה (7.8). גם את המקומות הבאים חולקות מספר רשתות: קפה ג'ו, ארומה וקפה קפה (7.7) ולבסוף - קפה גרג ורולדין (7.6).

הפערים בין דירוגי הרשתות, יש לציין, קטנים יחסית - מה שמציג ענף תחרותי המביא את הרשתות להעניק חוויה דומה יחסית ללקוח. כצפוי, הלקוחות רגישים לזמני המתנה (לשירות ולמנות) ולמחירים - ומעניקים בסעיפים אלה דירוגים נמוכים יותר, לעומת קטגוריות "אדיבות" ו"ניקיון וסדר" הזוכות לציונים גבוהים יחסית.

ארומה: הרשת הגדולה בארץ

על-פי נתוני פוינטס מיפוי עסקי, המתמחה בייעוץ גיאוגרפי עסקי, עומדת כיום ארומה בראש רשימת רשתות הקפה בישראל עם 104 סניפים - המהווים 21% מסך כל סניפי רשתות הקפה הממותגות, המונות למעלה מ-10 סניפים ומבוססות על מודל של קפה-מסעדה.

בצמוד לה ניצבת רשת קפה קפה עם 99 סניפים ו-20% מסך כל סניפי בתי-הקפה בישראל. ברמת דרג שנייה, עם נתח שוק של 11% כל אחת וכ-55 סניפים ברחבי ישראל, עומדות הרשתות קפה ג'ו וקפה גרג.

בסך-הכול פעילים ברחבי הארץ על-פי פוינטס מיפוי עסקי כ-480 סניפי רשתות הקפה המובילות: כ-44% מכלל הסניפים ממוקמים בגוש דן, 18% באזור השרון, 16% בצפון הארץ (צפונית לזכרון-יעקב), 12% בדרום ורק 7% בירושלים, ובסך-הכול ניתן לומר כי 62% מסניפי הרשתות השונות מתמקדים במרכז הארץ, בין חדרה לגדרה.

"כאשר בודקים את היחס בין מספר תושבים לסניף, רואים כי היחס הארצי עומד על 15 אלף תושבים לסניף", אומר זמיר שמר, מנכ"ל פוינטס מיפוי עסקי. "הצפיפות הגבוהה ביותר של בתי-קפה נרשמת באזור השרון, עם 6,000 תושבים לסניף, לעומת הפריפריה, בצפון הארץ ובדרומה (מלבד אילת הנתפסת כעיר תיירותית) - שם נמצא כי בפני כל 24,000 תושבים עומד סניף אחד של אחת מרשתות הקפה הנדונות, כלומר פי 3 מהיחס בגוש דן".

1. אילן'ס: הקפה טעים, השירות אדיב ומקצועי

* ציון מסכם: 8.2

* שירות: 8.7

* איכות ומקצועיות: 8.8

* מחירים: 7.1

ב-7 מתוך 9 הקריטריונים בסקר (למעט מקצועיות ומחירים) העניקו לקוחות אילן'ס לרשת את הציונים הגבוהים ביותר. רק בשקלול קטגוריית המחירים, מבין 3 הקטגוריות המסכמות, הרשת אינה מובילה, אולם הציונים ממוקמים מעל לממוצע הכולל בענף.

תגובת הרשת: "הרשת שמחה שהעבודה הרבה המושקעת בהדרכות העובדים בבית-הספר המיוחד 'אילן'ס סקול' באה לידי ביטוי בתוצאות הסקר. הרשת דוגלת ומקפידה בכל סניפיה על הכנת קפה ומזון איכותי ומתן שירות אישי לכל לקוחותיה, ותמשיך להיות המובילה בתחום בתי-הקפה בארץ".

2. אספרסו בר: איכות גם אחרי 18 שנה

* ציון מסכם: 7.9

* שירות: 8.3

* איכות ומקצועיות: 8.4

* מחירים: 7

רשת אספרסו בר, החוגגת השנה 18 להיווסדה, מגיעה למקום השני והמכובד בציון כולל 7.9. סעיף "ניקיון וסדר" בולט לטובה במקום הראשון מבין הרשתות (8.9, לצד אילן'ס), לעומת סעיף "אדיבות" שזוכה לציון הנמוך ביותר בקטגוריה, 8.6.

תגובת הרשת: "שמחנו לראות את התוצאות. היינו לחלוצים בתחום, ואנחנו שמחים להמשיך ולהובילו. מיום היווסדנו אנו משקיעים רבות בטיפוח מודעות לשירות, באיכות המוצרים ובמקצועיות הניכרים בתוצאות הסקר העדכניות. אני גאה על כך שהתברגנו לראש הרשימה ומאמינה שנצליח להגיע למקום הראשון בפעם הבאה".

2. קפה הלל: הלקוחות מרוצים מהמחירים

* ציון מסכם: 7.9

* שירות: 8.2

* איכות ומקצועיות: 8.3

* מחירים: 7.2

הרשת הירושלמית ביסודה מגיעה גם היא למקום שני. בסעיף "מחירים" נרשם הציון הגבוה ביותר ביחס למתחרות (7.2, בקטגוריה הזוכה לציונים הנמוכים ביותר). סעיפי אדיבות, מהירות השירות מקצועיות וארוחות עסקיות מדורגים מעל לממוצע בענף, לעומת זמן המתנה לשירות, טעמי המזון והשתייה ומגוון המנות המדורגים מתחת לממוצע.

תגובת הרשת: "אנחנו שמחים שהלקוחות מרגישים את ההשקעה בהדרכות המקצועיות של הצוות ומבינים את איכות המוצר שלנו, ומקווים להמשיך ככה הלאה".

2. קפנטו: המחירים סבירים, השירות פחות

* ציון מסכם: 7.9

* שירות: 8.3

* איכות ומקצועיות: 8.2

* מחירים: 7.1

ציונים מסכמים דומים למדי מציגה קפנטו, המתברגת אף היא למקום השני בחישוב הכולל. בולט לרעה ביחס למתחרות סעיף סדר וניקיון עם ציון 8.6, הנמוך ביותר. עוד מתחת לממוצע: אדיבות וטעם, לעומת זמני המתנה, מקצועיות, מחירים ועסקיות.

תגובת הרשת: "ציוני הסקר הם הוכחה לחוויה המבדלת והאיכותית שהרשת מציעה. קפנטו משקיעה ותמשיך להשקיע רבות בכוח-אדם, בחומרי גלם איכותיים ובמגוון המנות. ברמה העקרונית, בקפנטו עורפים ראשים על מיקום שני, אף שהפעם נגלה סובלנות, ונעשה את כל המאמצים כדי להגיע למקום הראשון בפעם הבאה".

3. ארקפה: איכות גבוהה במחירים גבוהים

* ציון מסכם: 7.8

* שירות: 8.3

* איכות ומקצועיות: 8.5

* מחירים: 6.5

משנה לשנה מידרדר מקומה של רשת ארקפה בסקר החברות המובילות: מי שקטפה לפני שנתיים את המקום הראשון ונדחקה בשנה שעברה למקום השני - נאלצת להסתפק במקום השלישי. באף אחת מהקטגוריות המפורטות לא מתבלטת הרשת לטובה או לרעה - אולם ב-8 מתוך 9 סעיפים היא מעל הממוצע. בסעיף המחירים נמוך במעט הציון.

תגובת הרשת: "אנו עושים מאמצים מרביים להעניק חוויית שירות טובה ביותר שמביאה ניחוח אירופאי. כבוד גדול להיות במשך 3 שנים ב-3 המקומות הראשונים. לקהל נכונו עוד הרבה הפתעות בנוגע להתפתחותנו".

3. קפה ג'ו: צריכים לשפר את האיכות

* ציון מסכם: 7.7

* שירות: 8.1

* איכות ומקצועיות: 8

* מחירים: 7.1

את הדירוג הנמוך ביותר בענף, 7.5, העניקו לקוחות קפה ג'ו לרשת עבור מהירות השירות. גם המקצועיות, הטעם, מגוון המנות וזמן ההמתנה לקבלת שירות מתחת לממוצע - והציון הכולל עבור איכות ומקצועיות נמצא אף הוא הנמוך ביותר. רק הציון עבור מחירים ומנות עסקיות הצליח להעלות את הרף. התוצאה הסופית: מקום 4 מתוך 5.

תגובת הרשת: "אנו מקבלים כל סקר הבודק שביעות-רצון. נדגיש כי הרשת מקפידה על מהירות, מקצועיות ואיכות השירות. לכן אנו מופתעים מנתוני הסקר שעומדים בסתירה לביקורת הלקוח הסמוי, שהעניקה לנו ציון מושלם בכל הנוגע למקצועיות וציון גבוה בכל הנוגע לשירות".

3. ארומה: לא מספיק בסדר וניקיון

* ציון מסכם: 7.7

* שירות: 8.3

* איכות ומקצועיות: 8.2

* מחירים: 6.7

רשת ארומה, שקטפה בשנה שעברה את המקום הראשון, מספקת את האכזבה הגדולה ביותר עקב הירידה למקום הלפני אחרון. הצצה מפורטת בפירוט הקריטריונים מגלה את הציון הנמוך ביותר עבור ניקיון וסדר (8.3), וציון נמוך מהממוצע עבור טעמים וארוחות עסקיות. זמני המתנה, אדיבות ומהירות - מעל לממוצע.

תגובת הרשת: "הרשת עורכת מחקרים מקצועיים וביקורות חודשיות של לקוח סמוי לכל סניפיה. למרות שבמחקרים אלה עולה תמונה שונה מממצאי הסקר, תתייחס ארומה ישראל לממצאים בצורה רצינית ביותר ותבצע את כל הנדרש על מנת לשמור על מעמדה בעולם בתי-הקפה".

3. קפה קפה: ממתינים יותר מדי

* ציון מסכם: 7.7

* שירות: 8.1

* איכות ומקצועיות: 8

* מחירים: 6.8

3 פרמטרים בולטים לרעה: זמן ההמתנה לשירות (7.4), אדיבות (8.5) ומבחן הטעם (8.2) - ובנוסף להם, הדירוג הכולל עבור איכות ומקצועיות הוא הנמוך היותר לצד רשת נוספת. גם המקצועיות, מהירות השירות מגוון המנות והארוחות העסקיות דורגו מתחת לממוצע. רק סעיף אחד - ניקיון וסדר - הצליח להתעלות מעל הממוצע.

תגובת הרשת: "המרחק בין הציון שקבלה הרשת לבין ציון בית-הקפה הטוב ביותר הינו בטווח טעות הדגימה המרבית של הסקר, ואנו בטוחים כי במדגם נוסף היא תהיה בין המקומות הראשונים כמו בעבר. אנו מעניקים את השירות, האוכל והחוויה הטובים ביותר".

4. קפה גרג: מחכים יותר מדי

* ציון מסכם: 7.6

* שירות: 8.1

* איכות ומקצועיות: 8.3

* מחירים: 6.5

את הרשימה חותמות שתי רשתות בתי-קפה: הראשונה היא קפה גרג, שעניין המהירות אצלה מסתמן כבעייתי, עם הציונים הנמוכים ביותר בזמני ההמתנה לשירות (7.4) ובמהירות השירות (7.5). גם דירוג המחירים הכולל הוא הנמוך ביותר, לצד רשת נוספת (6.5). את הציון הכולל מורידים דירוגי הלקוחות על מקצועיות, מחירים ועסקיות.

תגובת הרשת: "תוצאות הסקר מראות כי רמת השירות בבתי-הקפה מאוד מונוליטית ומתכנסת לרמה די אחידה. ההבדלים בין הרשתות מינוריים ויכולים להעיד על טעם אישי. הרשת משקיעה משאבים רבים ברכישת חומרי הגלם האיכותיים ביותר כדי לספק ללקוח חוויית קפה אמיתית".

4. רולדין: מחירים גבוהים ושירות איטי

* ציון מסכם: 7.6

* שירות: 8

* איכות ומקצועיות: 8.3

* מחירים: 6.5

מלבד הציון הכולל הנמוך ביותר בסקר, מציגה רולדין עוד כמה מהציונים הנמוכים ביותר בקטגוריות שונות: מהירות השירות (7.5), מקצועיות (8) ומחירים (6.4) - וכך גם בפרמטרים המסכמים של שירות ומחירים.

תגובת הרשת: "אנו תמהים על תוצאות הסקר הסותר את עצמו - מצד אחד ציון גבוה בבדיקת שירות לקוח סמוי, ומצד שני ציון מתחת לממוצע בשביעות-הרצון. הרשת משקיעה משאבים רבים הן בשיפור שירות הלקוחות והן בחוויית השירות ובמתן הרגשה ביתית. נבחן את התוצאות ונשפר, כמו שאנו עושים ב-21 שנות הפעילות של הרשת".

מכסית ועד ארומה: כך החליף הלטה את היחס האישי / רונית מרכוס

על 'תרבות הישיבה בבתי-קפה', שהעיר תל-אביב מזוהה עמה במיוחד, דובר רבות. הודות לבתי-הקפה האיכותיים של כיכר המדינה, מתחם באזל, יהודה מכבי, נווה-צדק ועוד, העיר העברית הראשונה מספקת תשובה ראויה לערי בילוי מובילות בעולם.

קפה כסית המיתולוגי, שהיה חביב הבוהמיינים בתל-אביב בתקופה שבה הסלבס האמיתיים היו משוררים והוגי דעות, סיפק שעות ארוכות של בילוי והנאה לנתן אלתרמן, אברהם שלונסקי, חיים גורי, משה שמיר, חנה רובינא ואחרים. בשנת 1970 הגדיל בית-הקפה לעשות, וסגר את דלתותיו למשך שעתיים תמימות, בעת לווייתו של אלתרמן.

לימים, כתב הזמר והיוצר המודרני עברי לידר: "לפעמים נראה כאילו כל מה שאני עושה, זה לשבת בבתי-קפה ולדבר על החיים שלנו".

איזו דרך עשינו מאז כסית המיתולוגי ועד מותגי הקפה הישראליים קפה קפה, ארומה, רולדין, קפה ג'ו וקפה הלל, והמותגים הבינלאומיים שחצו אוקיינוסים עד אלינו - קופי בין וסטארבקס?

בימי כסית כתבו הבוהמיינים על מפית מקומטת ודהויה מכתמי קפה, ואילו היום יושבים ההיי-טקיסטים עם הלפ-טופ או עם הסמארטפון שכבר מתפקד כמחשב אישי לכל דבר, ומשגרים מסרים לעולם שמחוץ לקפה במהירות כמעט בלתי נתפשת.

לאילו מחוות אנו מצפים מבית-הקפה החביב עלינו היום? ודאי לא לכבוד שזכה לו אלתרמן במותו. אנו מצפים לקבל שירות איכותי, מקצועי ומהיר, להיצע רחב של מגוון מוצרי קפה, מאפים וכריכים העונים על הטעם האישי של כל לקוח, למחיר אטרקטיבי המגלם Value For Money, לרמת אסתטיקה ולאווירה נעימה.

* רונית מרכוס היא סמנכ"ל שירות ומכירה למגזר הפרטי בפלאפון.

חוויית הלקוח: מצבה הכללי של הרשת לא מעיד על סניף בודד

להשלמת התמונה, נערכה בדיקת לקוח סמוי בסניפי הרשתות הנדגמות. הבדיקה נערכה על-פי קריטריונים אחידים כמו מראה ותנאים בבית-הקפה (ניקיון, רעש), איכות השירות (לדוגמה, זמן המתנה לשירות או בקופה, אדיבות, זמן המתנה לקבלת ההזמנה), מקצועיות ואיכות (היכרות של המלצר עם התפריט, איכות המוצרים שהוזמנו).

בין השאר ביקש הסוקר המלצות מהמלצר, הזמין קפה עם חלב ובדק את התגובה כשביקש להוסיף חלב לקפה או לחמם אותו יותר. הביקורים נעשו באמצע השבוע בשעות אחר-הצהריים המאוחרות.

מעניין לראות כי מצבה הכללית של רשת, כפי שעולה מדיווחיהם של לקוחות רבים ברחבי הארץ, אינו בהכרח מעיד על מצבו של סניף בודד - ולהפך. דוגמה בולטת לכך היא רשת קפה גרג; בעוד הרשת כולה סוגרת את רשימת בתי-הקפה מלמטה עם הציון הנמוך ביותר, הרי שבדיקה של סניף הרשת בקריית-חיים הניבה את הציונים הגבוהים ביותר: 10 במראה ו-9.5 עבור שירות ועבור מקצועיות - ובסך-הכול הציון המרשים 9.7. מנגד אכזב סניף אילן'ס בגבעתיים עם ציון סופי 8.2 בבדיקת הלקוח הסמוי, כמעט הציון הנמוך ביותר ברשימה - על אף המובילות העולה מתשאול הלקוחות ברחבי הארץ.

הבדיקה נערכה בסניפי אילן'ס בקניון גבעתיים; קפנטו דיזנגוף סנטר; קופי בין אבן גבירול; אספרסו בר דיזנגוף; קפה הלל, ארומה ורולדין בקריון קריית-ביאליק; קפה ג'ו בפאוור סנטר נתניה; ארקפה פולג; קפה קפה ברחוב יגאל אלון בתל-אביב וקפה גרג בסניף קריית-חיים.

11

עוד כתבות

דוד אזולאי / צילום: קבוצת דוד אזולאי

חברת נדל"ן נוספת מגיעה לבורסה: אמיד יזמות ונדל"ן של דוד אזולאי מנפיקה אג"ח לראשונה

היקף ההנפקה עומד על 85 מיליון שקלים, והריבית השנתית תהיה 7.5% לכל היותר ● בעל השליטה, דוד אזולאי, יזכה לדמי ניהול חודשיים של 80 אלף שקל – שיעלו ל־95 אלף שקל בחודש מיולי הקרוב

חן והראל שפירא / איור: גיל ג'יבלי

מהאמרים עד נגמ"שים: שפיר מתרחבת בתחום הביטחוני

החברה הבת פריץ זכתה במכרז לניהול מערך חלקי החילוף לרכב של צה"ל בהיקף של חצי מיליארד שקל ● ב־2020 זכתה שפיר הנדסה במכרז להקמת שלושה מכרזי לוגיסטיקה עבור משרד הביטחון

בנק הפועלים / צילום: אביב גוטליב

בנק הפועלים מחלק עוד מניות ללקוחות: מי זכאים

הבנק השיק מהלך נוסף של חלוקת מניות, כחלק מדרישות מתווה ההטבות של בנק ישראל ● לקוחות הבנק יוכלו לבחור בין 2 מניות לבין תשלום מזומן של 125 שקל עד אמצע החודש הבא

עמית גל, הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון / צילום: מארק ניימן, לע''מ

המספרים נחשפים: 120 אלף ישראלים עושים בכל שנה את הטעות הגדולה ביותר בפנסיה

נתונים שהגיעו לידי גלובס חושפים כי התופעה של משיכת כספים מקרנות הפנסיה מוקדם מדי, הולכת וצוברת תאוצה, הגם שבכך מאבדים החוסכים זכויות ומשלמים קנס גדול ● בכיר בלשכת סוכני הביטוח: "עם ישראל מפרק לעצמו את הפנסיה תחת שידול ורמייה"

אף אחד לא קרא אותו, אבל הספר הכי אנטישמי הפך לרב מכר בעולם הערבי

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל ● והפעם: ארה"ב הצליחה לצמצם את כוחה של ישראל במזרח התיכון, בחיזבאללה לא יודעים איך להגיב לחיסול הרמטכ"ל, ישראל ממשיכה להשפיע על בחירות בארה"ב, ואיך הפך "מיין קאמפף" לרב מכר בעולם הערבי ● כותרות העיתונים בעולם

מה חדש בדוחות / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: shutterstock

רבעון טוב לקרן קיסטון והמיזוג שהקפיץ את הרווח של להב

גלובס מביא את הסיפורים של עונת הדוחות בבורסת ת"א שאולי פספסתם ● מימוש האופציה באגד יצר לקיסטון רווח חד פעמי של 98 מיליון שקל ● להב אל.אר: מיזוג בתחום האנרגיה הירוקה סייע לזינוק דרמטי של 300% ברווח הנקי

וול סטריט / צילום: Shutterstock

נעילה ירוקה בוול סטריט; אורקל קפצה במעל 4%, לצד מניות AI נוספות

הנאסד"ק עלה בכ-1% ● אלפאבית ירדה, אנבידיה טיפסה • הבנקים הגדולים בארה"ב מעריכים: מה יקרה ל-S&P 500 בשנה הבאה? ● הביטקוין התאושש ונסחר לזמן קצר מעל 90 אלף דולר ● מחירי הנפט רשמו עליות

צביקה שווימר, מנכ''ל אלטקטרה צריכה / צילום: איל יצהר

קרפור מציגה שיפור ברווח, עיתוי החגים פגע בהכנסות הרשת

רשת הקמעונאות, שבשליטת אלקטרה צריכה, סבלה במהלך הרבעון השלישי מירידה של 6% במכירות בחנויות זהות, אך הצליחה לשפר את הרווח התפעולי ובשורה התחתונה רשמה רווח נקי של 5 מיליון שקל

טנק ליאופרד עם מערכת מעיל רוח / צילום: אגף דוברות וקשרי ציבור במשרד הביטחון

המדינה שמבקרת את ישראל אבל רוכשת מוצרים של רפאל

למרות הביקורת על ישראל, נורבגיה רוכשת את טנקי ליאופרד החדשים שמצוידים במערכת מעיל רוח של רפאל ● שמונה חברות דיפנס-טק ישראליות הציגו בתערוכת הטכנולוגיה הגדולה באסיה ● בריטניה קידמה חוזה לפיתוח מערכת דראגון פייר ● רוסיה החלה להשתמש בדגם איראני מתקדם של חימוש משוטט ● וגם: אוקראינה ויוון חותמות על הסכם לייצור כשב"מים משותף ● השבוע בתעשיות הביטחוניות

עמית גל, הממונה על שוק ההון, בכנס ההשקעות של גלובס / צילום: שלומי יוסף

האולטימטום שהוצב לחברות הביטוח: הורידו את הפרמיות לביטוחי הרכב

שנה וחודשיים עברו מאז שהממונה על שוק ההון החל בבדיקה האם קיימת הלימה את בין הפרמיות על ביטוחי הרכב לבין פרמיית הסיכון ● כעת מסתבר שהממונה מצא שזו לא קיימת, והערב הוא מבקש מחברות הביטוח להוזיל את הפרמיות

פרויקט לשכירות ארוכת טווח בירושלים. הריבית טרפה את הקלפים / הדמיה: YAM3D

ירידה של יותר מ-90% מהשיא: מחירי הקרקעות לשכירות בירושלים בצניחה

מכרז לשכירות ארוכת טווח ששווק לאחרונה בהצלחה בעיר הבירה ממחיש עד כמה גדולה הירידה מאז השיא של 2021־2022 ● אם באמצע 2022 מחיר ממוצע של קרקע ליח"ד הגיע לכמעט מיליון שקל, היום הוא ברף נמוך מ־100 אלף שקל

יהלומים / צילום: תמר מצפי

מכסי טראמפ מטלטלים את תעשיית היהלומים הישראלית

המכסים האמריקאיים מכבידים על אחד מענפי היצוא המרכזיים של ישראל, בעוד ההסכם לפטור את היהלומים מהמס ממתין ללא חתימה ● בינתיים היבוא והיצוא נחתכים, ובענף חוששים מקריסה

משרדי אלי לילי באינדיאנפוליס / צילום: Shutterstock

"שוק משעמם שהחל לבעוט": האם חברות הפארמה הן ענקיות הטכנולוגיה הבאות?

אלי לילי עשתה היסטוריה בתעשיית הפארמה כשנכנסה בסוף השבוע האחרון למועדון הטריליון, רכובה על הצלחתן המסחררת של התרופות נגד השמנה ● מה זה אומר על שוק הפארמה והאם מהפכת ה־AI תפתח את המועדון לחברות תרופות נוספות?

מגדל הספירלה של עזריאלי / צילום: KPF

כ־600 מיליון שקל בתוך פחות משנתיים: שווי מגדל הספירלה של עזריאלי ממשיך לעלות

למרות שהשלמת בנייתו מתוכננת רק בשנת 2028, כבר כיום שווה המגדל הרביעי במתחם עזריאלי יותר מ־2.5 מיליארד שקל ● ב"חזית" המגורים: מדוע צמח המרמן מכרה יותר דירות ב־2025, אך ההכנסות נחתכו בחצי?

מגדל / צילום: טלי בוגדנובסקי

פעילויות הליבה והרווח הפיננסי העודף הקפיצו את הרווח הכולל של מגדל ב-47%

מגדל ביטוח מדווחת כי ברבעון השלישי זינק הרווח הכולל שלה בכ-47% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד והסתכם לכ-535 מיליון שקל ● בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה, הרווח הכולל הסתכם ב-1.36 מיליארד שקל, עלייה של 9.4% ביחס לתקופה המקבילה

הסכמי מתנה / איור: לירון בר עקיבא

אחות נתנה לאח את הדירה שירשו, ואז התחרטה. מה קבע ביהמ"ש?

אחות העבירה לאחיה את כל זכויותיה בנכסים שירשו יחדיו מהוריהם המנוחים ללא תמורה ● לאחר שהאח העביר את הזכויות בנכסים לבתו ללא תמורה, הגישה האחות תביעה נגד אחיה ובתו בטענה כי החוזים היו למראית עין בלבד ● מה קבע בית המשפט?

עופר ינאי, בעלי נופר אנרג'י / צילום: נועם גלאי

עופר ינאי מבצר שליטה בנופר באמצעות לאומי פרטנרס

ינאי יעביר את מניותיו בנופר לחברה משותפת, שלתוכה תזרים לאומי פרטנרס כחצי מיליארד שקל בהון וחוב לטובת רכישת מניות נוספות ● בחודש האחרון מניית החברה סובלת ממומנטום שלילי ואיבדה כ-11%

חי גאליס, מנכ''ל ביג / צילום: ביג מרכזי קניות

"פופוליזם זול, ובסוף הציבור ישלם": מנכ"ל ביג נגד הצעד של סמוטריץ'

שר האוצר פרסם מוקדם יותר היום (ד') את כוונתו להכפיל את תקרת הפטור ממע"מ על רכישת מוצרים מחו"ל דרך האינטרנט, ובעלי העסקים בישראל זועמים ● "בכל העולם לא רק שלא מגדילים את הפטור, אלא מבטלים אותו לחלוטין", אומר מנכ"ל ביג חי גאליס ● "אם שר האוצר רוצה לדפוק את המשק הישרלי ואת העסקים בישראל - שיחתום על הצו"

מנכ''ל קבוצת הפניקס, אייל בן סימון, בוועידת ישראל לעסקים 2025 / צילום: כדיה לוי

הפניקס מציגה עדכון חד של התחזיות כלפי מעלה

בתשעת החודשים הראשונים של השנה עלה הרווח הכולל ב-40% ● הרווח הכולל המיוחס לבעלי המניות עלה ברבעון השלישי ב-6% והסתכם ב-803 מיליון שקל ● החברה תחלק דיבידנד בסך של 340 מליון שקל ● היעד ל-2028: תשואה על ההון שתהיה גבוהה מ-25%

ניר ברקת ובצלאל סמוטריץ' / צילום: נועם מושקוביץ - דוברות הכנסת

סמוטריץ׳ לברקת: "חלף זמן רב מההחלטה, קדם את תו התקן לעסקי המילואימניקים"

חצי שנה אחרי החלטת הממשלה לקידום עסקים של מילואימניקים - טרם גובשה תוכנית עבודה ● שר האוצר בצלאל סמוטריץ' שיגר מכתב לשר הכלכלה ניר ברקת, שהגיע לידי גלובס, ובו קרא לזרז את יישום ההחלטה