גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

איך מתמודדים עם עובדים, לקוחות וספקים שמפשלים?

מדי יום נתקלים מנכ"לים בעובדים, בלקוחות או בספקים שפישלו ■ האם כדאי לשים את הדברים על השולחן בצורה ישירה - או שזה רק יחריף את הבעיה?

"הייתה לי עובדת בכירה, תותחית מכירות", סיפר מנכ"ל חברת תקשורת מובילה, "שליוותה אותי מתחילת דרכי בארגון. בקיץ האחרון נדהמתי לגלות שהיא 'מפשלת': מגיעה באיחור, יוצאת לפני הזמן ומקטינה ראש. התחילו לזרום אליי תלונות מלקוחות, שדיווחו לי על כך שהיא לא מחזירה להם טלפונים.

"התלבטתי, האם לזמן אותה אליי ולדבר איתה 'דוגרי' על התנהלותה באחרונה או להציף בפניה את הנושא בצורה עקיפה ומרומזת. חששתי מהדרך הראשונה כי בדיבור ישיר אני מסתכן בפגיעה, בישירות יתר. גם חששתי, שאם היא תתקן את דרכיה, השיחה הישירה תשאיר בינינו 'מים עכורים'.

"לפיכך בחרתי בדרך עקיפה. זימנתי את כל מחלקת המכירות להרמת כוסית לכבוד ראש השנה, ובאותה מסגרת פומבית הפלגתי בשבחו של עמית שלה וציינתי עד כמה אני שבע רצון מכך שהוא מגדיל ראש ותמיד מחזיר טלפונים ללקוחות בזמן. באותו מעמד אמנם דיברתי עליו, אבל בעקיפין דיברתי אליה בלי לומר לה אף מלה קשה ובלי לפתוח 'תיבות פנדורה'. לשמחתי, המסר העקיף הזה נקלט אצלה היטב והשגתי את מטרתי".

את ההתלבטות הזו מנהלים פוגשים לא רק מול עובדים, אלא גם מול לקוחות, ספקים שפישלו, מתחרים עסקיים שביצעו מהלך מלוכלך, או מול לקוחות קשים שמתנהגים בסחטנות או בחוסר הוגנות.

במקרה כזה המנכ"ל שואל את עצמו - האם תקשורת ישירה וגלויה מקדמת או עוצרת אותו? היכן עובר הגבול בין דוגריות לבוטות? כיצד מעודדים תרבות ארגונית של פתיחות בלי אגרסיות? והאם הדרך העקיפה בשיחות קשות, אותה תקשורת מעגלת פינות ומרמזת, הינה מתוחכמת וטובה יותר? מנהלים בכירים משתפים את "גלובס" בניסיונם.

כשהלקוחות מפרים הסכם: "כדי לעשות ביזנס, אי אפשר להיות ישיר"

זאת הסיבה, שככל שהלקוח אסטרטגי יותר, ניב יוסיפון, משנה למנכ"ל ומנהל אגף הסחר בגטר טק, מוכן לבלוע יותר צפרדעים

ניב יוסיפון, משנה למנכ

"לקוחת B2B מציבים אותך לעתים במצבים לא נעימים כשהם לא-עומדים בסיכומים. למשל, מסוכמים איתם מחירים ותנאים נוחים כנגד התחייבות לקנות איקס יחידות, ובפועל הם לא עומדים בהתחייבות, רוכשים חצי-איקס, והפירמה נתקעת עם מלאי. היה לנו מקרה חמור מזה, עם לקוח שלא עמד בהתחייבות וגם ביקש להחזיר סחורה".

- איך מדברים עם לקוח כזה באופן ישיר?

"בגדול אני חסיד של פשרות ומאמין שישירות כוחנית לא תביא לביזנס בר קיימא. עם זאת, האם לנקוט בתקשורת ישירה או עקיפה הוא עניין תלוי מצב ולקוח. כשנוצר לך נזק עסקי אמיתי מלקוח לא הוגן, השיחה הקשה חייבת להיות ישירה, אבל בנימה שבה אתה מחבר את הלקוח אליך כך שתיווצר אצלו אמפתיה ('אתה גורם לי נזק משמעותי, לקחנו מימון לספק לך את כל הסחורה, אני תקוע עם מלאי'). בנוסף, הישירות חייבת להיות תוך נטרול כעסים ואמוציות אחרות כשאתה מגיע לשולחן עם הרבה נתונים עובדתיים".

- מה עושים עם לקוח שמתכחש לסיכומים?

"כאן יש מקום להפעיל גם שיחה עקיפה, דרך רמיזות כמו 'במקרה כזה של נזק הבעיה יכולה להגיע גם להנהלה שלי ושלך, זה כבר עלול לצאת משליטתנו'".

- מדוע קשה להיות ישירים בעסקים?

"דיבור ישיר שיפגע ברגשות הלקוח עלול לנטרל את הרצון שלו לבצע איתך עסקאות עתידיות. כפירמה אתה מוכרח לקחת בחשבון גם את כל עסקאות העתיד שמונחות על הכף. ככל שמדובר בלקוח אסטרטגי יותר, כך אתה מוכן לבלוע יותר צפרדעים".

כשהעובדים לא עומדים בציפיות שלך: "דיבורים מרוככים ומרומזים עלולים לחולל ציניות וחוסר אמון"

למרות הקושי של העובדים להתמודד בזמן אמת עם הישירות, סיגלית כהן, סמנכ"ל משאבי אנוש בגלקסו סמית קליין, מאמינה כי בטווח הארוך גישה זו יוצרת מוטיבציה, אמון ומחוייבות

סיגלית כהן, סמנכ

"בימים אלה ממש אנו מצויים בעיצומו של תהליך שינוי ארגוני, במסגרתו נדרשנו להעביר מנהל פיתוח מתפקיד ניהולי לתפקיד מקצועי ולצמצם את מוטת השליטה שלו באופן משמעותי. יכולנו לבחור לתקשר לו את המהלך בצורה מרוככת (בתפקיד החדש נקודות החוזק שלך יבואו לידי ביטוי, אתה תמוצה טוב יותר וכו').

"במקום זאת בחרנו דווקא בדרך הישירה: 'בתפקיד החדש מוטת השליטה שלך תצטמצם משמעותית, יהיה לך קשה לראות את הרציונל ואפילו תרגיש פגוע'. יחד-עם-זאת, לצד הישירות הצענו תמיכה, הקשבה וליווי צמוד. אני מאמינה בגישה ישירה זו, כיוון שדיבורים מרוככים ומרומזים שהולכים סחור סחור עלולים לחולל ציניות וחוסר אמון גדולים, שהם בעלי אימפקט שלילי משמעותי בטווח הארוך.

"לעומת זאת, את הגישה הישירה גם העובדים וגם המנהלים מוקירים. כנות, גילוי לב ושקיפות הם ערך עליון בעיניי ובעיני הארגון שלי. גם אם הגישה ישירה נופלת על אוזניים לא-כרויות, גם אם לאנשים קשה בטווח הקצר להתמודד עם דיבור ישיר - עדיין בטווח הארוך גישה זו משתלמת בהיבטים של יצירת מוטיבציה, אמון ומחויבות".

- למה לעובדים ולמנהלים קשה להיות ישירים זה עם זה?

"ישירות דורשת הרבה אומץ וביטחון עצמי. ללא ספק יש כאן רכיב של אישיות, כשבגדול לאנשים חרדתיים עם אופי 'פליזרי' קשה יותר להיות ישירים ושקופים עד הסוף. מעבר לכך, קיים גם ההקשר של הנסיבות - היכולת להיות ישיר היא ללא ספק פונקציה של דרגת הנחיצות של העובד בארגון. ככל שעובד מרגיש שהוא מביא יותר ערך למעסיק, ככל שיש לו יותר 'נקודות קרדיט בקופה הארגונית', כך קל לו יותר להיות ישיר ולומר אחת לאחת את אשר על לבו".

- איך מפתחים תרבות של פתיחות בארגון?

"על-ידי הרבה מאוד תקשורת, קרי שיחות יזומות שאתה עורך לעובדים עם קשת רחבה של מנהלים, כשמטרת הפגישות הללו היא לדובב את העובד ולדרבן אותו לומר בשקיפות מלאה את אשר על לבו. לא תמיד נעים לשמוע הכול, אבל הערך של גישה זו אדיר: כמנהל אתה מקבל תמונת מצב אמיתית (לא ורודה מדיי שאינה ריאלית). כלומר, אתה לא מחכה שהעובד יגיע אליך אלא מדברן אותו לדבר".

כשהמתחרים מתנהגים בצורה לא הוגנת ולא נקייה: "תקשורת עקיפה היא טקטיקת מלחמה חכמה יותר, שגם משדרת מנהיגות"

דינה פרומוביץ', סמנכ"ל השיווק וחברת הנהלת בנק ירושלים, מאמינה כי בתקשורת עקיפה מול המתחרים אפשר לנצח את הקרב בצורה מתוחכמת ואלגנטית, ועל הדרך גם להפגין מנהיגות נכונה

דינה פרומוביץ', סמנכ

"בשוק הפיננסים, כמו בענפים אחרים, קורה שמתחרים לא מתנהגים בצורה הכי הוגנת ונקייה. למשל, יש חברות מימון פרטיות שנוקבות בריביות לאשראי אבל מטשטשות את עמלות הלוויין שלהן. במקרים אחרים, יש גופים שישמיצו שחקנים מתחרים אצל הלקוחות.

"לנוכח התנהלות כזאת אני לא ממליצה על גישה ישירה ומתעמתת לפתרון קונפליקטים ולמצבי טרום-קונפליקט, ממספר טעמים. ראשית, מול הלקוחות זה מייצר לך דימוי שלילי של קטנוניות ואגרסיביות. שנית, לא תמיד האינפורמציה שיש בידיך מבוססת מספיק ולא תמיד את רואה את התמונה המלאה".

- איך על פירמה לפעול במקרה כזה?

"אם מתעקשים ללכת על תקשורת ישירה, ההמלצה שלי היא על 'אינטימיות ישירה', קרי לא לנהל את המאבק מול המתחרה באמצעות הלקוחות או דרך המדיה, אלא להרים טלפון למנכ"ל, להיפגש ולנהל איתו את השיחה הקשה בארבע עיניים. דרך אחרת, לא פחות טובה, היא תקשורת בכלים עקיפים יותר, למשל, דרך הצגת שאלות פתוחות.

"במהלך הפגישה אתה לא מציף למתחרה שלך את הקונפליקט בצורה ישירה, אלא מציג לו שאלות: איך את עושה את העסקים אצלך? מהי רמת הביקושים? באלו קשיים אתה נתקל? כך אתה משדר לו שיש 'לחם' לכולם בדרך של מינגלינג ידידותי. המטרה היא לאפשר למתחרה שלך להגיע אל התשובות לבד, לאפשר לו 'לרדת מן העץ' בצורה אלגנטית, בלי להרגיש מובס ומנוצח, וכמובן, בלי להיכנס לעימותים ולשרוף גשרים. לגישה העקיפה יתרון במניעת מלחמה ובשמירה על נימוס".

- מדוע קשה להיות ישירים בעסקים?

"כי כולנו נמצאים במרחב זה בתודעת הישרדות. ישנה פרדיגמה רווחת, שבעסקים אתה חייב להיות מתוחכם מספיק ולהשכיל להחזיק חלק מהקלפים שלך קרוב לחזה, לנצח את הקרב בצורה מתוחכמת ואלגנטית, כיוון שגם המתחרה שלך מחזיק קלפים סמויים קרוב לחזה. כלומר, התחרות קשה, מדובר בעולם הישגי, ומנהלים לא רוצים להצטייר בעיני עצמם והסביבה כאידיוטים (בבחינת אם אהיה ישיר מדי אצא אידיוט). תקשורת עקיפה היא טקטיקת מלחמה חכמה יותר, שמשדרת לסביבה מנהיגות".

כשהספקים מנסים להתנער מהתחייבויות: "הישירות הישראלית עלולה להתפרש לא נכון"

יואב גאון,סמנכ"ל פיתוח עסקי גאון אחזקות, חושב שצריך להיצמד לעובדות, לספק את הרציונל של הבעיה, ולעולם לעולם - לדבר ממקום שיתופי, בגוף ראשון רבים

יואב גאון, סמנכ

"ביחסים עסקיים עם ספקים בחו"ל בדרך הישירה קיים פוטנציאל גדול לעימותים. מצד אחד, לך ולספק שלך יש מטרות משותפות; מצד שני, לכל צד יש אינטרס שונה (אתה רוצה לקנות בזול והוא רוצה להגדיל את שולי הרווח). ביחסים של עסקים בינלאומיים גדול המשותף על השונה, ובשל מטרת-העל המשותפת קיים חשש 'לשבור את הכלים' על-ידי דיבור ישיר, כשהחשש הזה לא מונח ברמת ה'מה' אלא ברמת ה'איך'".

- למה הכוונה?

"כשיש משהו בהתנהלות של הספק הבינלאומי שמפריע לך, אני מאמין בגישה הישירה, אולם עולה ההתלבטות האם לומר לו את הדברים באי-מייל, בטלפון, בפקס' או במפגש בארבע עיניים. קיימות גם סוגיות תלויות תרבות, אתה חושש שהישירות הישראלית עלולה להתפרש לא נכון בקודים התרבותיים המקומיים של הספק".

- איך מדברים ישירות בלי בוטות?

"כשאתה עומד לנהל שיחה קשה על רכיב כלשהו שמפריע לך בהתנהלותו, החוכמה תהיה להיצמד לעובדות, לספק את הרציונל ואת המשמעות של הבעיה שמפריעה לך לאינטרס המשותף, ולעולם לעולם - לדבר ממקום שיתופי, בגוף ראשון רבים (אנחנו, שלנו, לנו, אנו). מניסיוני, גורמים בינלאומיים מעריכים שאתה לא הולך איתם סחור-סחור, אלא מציג להם את הנתונים והעובדות בצורה ישירה, בעיקר אם אופן הדברים נעשה בנימה של שיתוף ומתוך גישה של פתרון בעיות".

- תן דוגמה.

"בסוגיות מסחריות עם ספקים בינלאומיים קיים אמנם חוזה עם סעיפים ברורים, אבל במבחן הפרקטיקה יש דברים שנופלים בשטחי אפור. כלומר, הצד שכנגד לא בהכרח יפר חוזה אבל הוא, למשל, עלול לשלוח לך לא בדיוק את הסחורה שהזמנת או שהוא ינסה, עקב תנאי השוק המשתנים, לפתוח סעיפים בחוזה לטובתו.

"במקרים כגון אלה, הגישה שלי היא לנסות להתעמת בצורה ישירה על מה שמפריע לי, להיפתח, לא למרוח ולא לטאטא, אבל יחד-עם-זאת להגיע לשיחה זו בראש פתוח, להקשיב לעמדה של הצד השני, לשמוע את הטיעונים שלו ואת ההקשר, כדי לקבל מידע רחב יותר שאוכל להגיב גם עליו".

- איך מפתחים בסיס ליחסים ישירים?

"על-ידי תדירות גבוהה של פגישות עבודה ופגישות אישיות, שבמסגרתן אתה מנסה להבין את נפש האדם שעומד מולך כדי ליצור את אותו חיבור אישי, קירבה ויחסי אמון. הפגישות הבלתי-פורמליות חיוניות מאוד ליצירת דינמיקה של יחסים פתוחים, של ישירות וגילוי לב".

- באילו מצבים עדיפה גישה עקיפה?

"אני מעדיף את הגישה הישירה, אבל זה לא אומר שאתה צריך לומר את כל אשר על לבך. בפירוש מומלץ להחזיק חלק מהידע קרוב לחזה ולא לומר אותו. כך למשל, אתה יכול לדבר על עובדות, מטרות ונתונים ענייניים, אבל אם, למשל, אתה יודע שהספק מולך פישל מול לקוחות אחרים, אתה משמיט את הנתון הזה מהשיחה כי הוא לא רלבנטי לקידום הפוזיציה שלך. ככלל אצבע, 'ישירות' משמעותה התמקדות בעובדות ולא כניסה למקום של רגשנות, בכיינות או דריכה על יבלות".

עוד כתבות

עיבוד: טלי בוגדנובסקי, צילומים: יוסי גם זו לטובה, אורן דאי, אייל טואג, ראובן קפוצ'נסקי

אלו החברות שהכי מעניינות משקיעים בת"א

את בנק לאומי, חנן מור ואל על המשקיעים חיפשו הכי הרבה במאיה, כך עולה מנתוני הפעילות באתר הבורסה ● כ-20% מהחברות הנסחרות בת"א המתינו עם פרסום הדוחות השנתיים עד לרגע האחרון, ושיעור נמוך יותר תרגמו את הדיווחים לאנגלית ● וגם: מי החברה שאחריה עוקבים הכי הרבה משקיעים באופן קבוע

מתלה עם כביסה בפרוזדור, במלון של מפונים בטבריה / צילום: ap, Ariel Schalit

"חזירות": הצעד החדש של רשות המסים נגד בעלי דירות שהקפיצו מחירים

שכר הדירה שמפוני הצפון מתבקשים לשלם מגיע לעשרות אלפי שקלים בחודש, וברשות המסים תמהים איך אין דיווחים של משכירים שכבר לא עומדים בתקרת הפטור ממס ● מבצע אכיפה ממוקד ינסה לאתר אותם: "חזירות מקוממת"

נגמ''שים של צה''ל בצפון הארץ / צילום: ap, Gil Eliyahu

עסקה בגודל פי 2 משווייה: החברה הביטחונית שמזנקת

לפני פחות משנתיים סבלה החברה הביטחונית אימקו מתחלופת מנהלים וקשיים תזרימיים, אבל מתחילת המלחמה התמונה התהפכה ומנייתה נהנית מתנופה בבורסה ● כעת היא קיבלה הזמנה של 377 מיליון שקל ממשרד הביטחון - פי שניים מהשווי של החברה כולה ● מניית אימקו זינקה ביותר מ-200% בשנה האחרונה

יאיר כץ, יו''ר ועד עובדי התעשייה האווירית / צילום: איל יצהר

מה יעלה בגורל הבונוס של עובדי תע"א? דיל חדש עשוי לשחרר את הפלונטר

בתעשייה האווירית מבקשים לנתק את החיבור בין הדיבידנד שמשלמת החברה למדינה ובין חלוקת בונוס לעובדיה ● רשות החברות מעוניינת לנצל את המחלוקת כדי לרקום עסקה שתביא לפתרון כמה סכסוכים, ובראשם האשמות הממונה על השכר על חריגות שכר בתע"א

טים קוק, מנכ''ל אפל / צילום: ap, Jeff Chiu

"היום הגדול ביותר לאייפד": אפל חושפת דגמי טאבלט חדשים וממשיכה להתעלם מה-AI

אפל השיקה את דגמי האייפד הראשונים מאז אוקטובר 2022 ● החברה הודיעה כי היא תכניס את המעבד החזק ביותר שלה עד כה, M4, לאייפדים החדשים ● ומה עם בינה מלאכותית? בינתיים זה לא בלקסיקון

בנין בנק הפועלים יהודה הלוי 63 ת''א / צילום: איל יצהר

מתוך הבנק או מבחוץ? המועמדים שעשויים להחליף את דב קוטלר בפועלים

מנכ"ל בנק הפועלים הודיע במפתיע על עזיבה לאחר חמש שנים, ובכך נפתח המרוץ לאחת המשרות הבכירות והנחשקות במשק הישראלי ● בין השמות שמוזכרים בתוך הבנק נמנים המשנים למנכ"ל, דלית רביב, ידין ענתבי ורם גב ● בשוק מעריכים כי קיימת אפשרות למינוי חיצוני, כשגולן שרמן, שיצא לחל"ת מהבנק לפני כשנתיים, הוזכר כמועמד אפשרי

מחלקת מוצרי חשמל / צילום: תמר מצפי

החרם הטורקי יעלה את מחיר המקררים והתנורים. המרוויחה הגדולה תהיה סין

בענף החשמל מחפשים פתרונות למחסור בעקבות המהלך הטורקי, מהחלפת ספקים ועד הובלה דרך יוון וקפריסין ● ההערכות הן שבכל מקרה המחירים יעלו ב־20%-10%, וזמן האספקה יתארך - וכולם מנסים לעקוף את הגזרה: "זה פוגע גם ביצרנים הטורקים"

מערכת הספיידר של רפאל / צילום: רפאל

המדינה המפתיעה שבמו"מ מתקדם לרכישת מערכת הגנה אווירית מרפאל

קניה שמזהה צורך עולה וגובר למערכות הגנה אווירית - פנתה לישראל שידועה בעולם בתור המדינה בעלת מערך ההגנה האווירית הטוב מכל ● העסקה, אם תושלם, תהווה שינוי מגמה מעניין מבחינת רפאל, שפילוח המכירות שלה ל־2023 מצביע כי יבשת אפריקה היוותה רק 1% ממנו

עמית גל, הממונה על רשות שוק ההון, אסף גולדברג, מנכ''ל סלייס עד לאחרונה, אפי סנדרוב, המנהל המיוחד שמינתה רשות שוק ההון / איורים: גיל ג'יבלי

פרשת חברת הגמל סלייס מזכירה שיש תובענות ייצוגיות חשובות

המקרה של סלייס מלמד באופן מובהק כי גם באסדרה עתידית, מאוד לא כדאי לשפוך את התינוק עם המים ● תובענות ייצוגיות הן כלי של אכיפה פרטית, שבמסגרתו אזרחים יכולים לפעול במקומות שיש בהם ריק, או כאשר הרגולטור זקוק לדחיפה על מנת לפעול

אהוד אולמרט, רה''מ לשעבר / צילום: שלומי יוסף

האם החלטה 1701 קוימה בזמן כהונתו של אהוד אולמרט?

אולמרט טען כי בתקופתו החלטה 1701 קוימה. הממשלה בראשותו גרסה אחרת ● המשרוקית של גלובס

אסתר חיות, לשעבר נשיאת בית המשפט העליון / צילום: אלכס קולומויסקי-ידיעות אחרונות

התפקיד החדש של נשיאת העליון לשעבר אסתר חיות

מפעל הפיס הכריז על מינויה של נשיאת בית המשפט העליון בדימוס, השופטת אסתר חיות, ליו"ר ועדת פרס ספיר לספרות ● חיות תחליף בוועדה את העיתונאי אורן נהרי

טנק ישראלי בצד העזתי של מעבר רפיח / צילום: דובר צה''ל

ראש אמ"ן לשעבר מסביר: למה חמאס מפחד מכניסה ישראלית לרפיח

אלוף (מיל') אהרן זאבי-פרקש סבור שעיקר הלחימה נגד חמאס הסתיימה: "השמדת שלושה-ארבעה גדודים ברפיח לא תשנה" ● בשיחה עם גלובס הוא אומר שיש לדאוג שארגון הטרור לא יתחמש שוב: "רק אז נוכל לומר שהמלחמה שיפרה את המצב" ● וגם: מה דעתו על סערת המינויים בצה"ל

החזית הבאה נגד ישראל? בארה"ב מחכים לדוח הדרמטי של ביידן

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: מחר צפוי להתפרסם דוח של ממשל ארה"ב שיקבע אם ישראל הפרה את החוק הבינלאומי בעזה, הלחץ עולה לקראת האירוויזיון והדילמה של האוניברסיטאות בארה"ב ● כותרות העיתונים בעולם 

מה גבולות חופש הביטוי של עובדים ברשתות? / אילוסטרציה: גלובס

בית הדין משרטט את הגבול: מתי מותר לפטר עובד בגלל פרסומים ברשת חברתית

בית הדין האזורי לעבודה דחה את תביעתו של עובד שפוטר סמוך ל־7 באוקטובר, לאחר שפרסם פסוקים מהקוראן אשר התפרשו כקריאות הסתה לטרור ● מומחים עומדים על השלכות פסק הדין החריג על חופש הביטוי, ומסבירים מדוע עניינו של מורה שפוטר בנסיבות דומות נגמר אחרת

חיילי צה''ל בעזה / צילום: דובר צה''ל

קיבוץ ניר יצחק הודיע על מותו של החטוף ליאור רודאיף

נתניהו: "הצעת חמאס רחוקה מאוד מהדרישות ההכרחיות של ישראל" • גורמים רשמיים בארה"ב: בהצעה שחמאס הסכים לה יש שינויי ניסוח מינוריים בלבד ביחס להצעה של ישראל • המשלחת הישראלית הגיעה לקהיר • דיווח: "הפלישה לרפיח תואמה עם ארה"ב. המטרה - מתן תמונת ניצחון שניתן יהיה לשווק לבן גביר וסמוטריץ'" • עדכונים שוטפים

שיפוצים בבניין / צילום: כדיה לוי

בניין הוכרז כמסוכן, אך דייר סירב לשלם על שיפוץ. מה קבע ביהמ"ש?

המפקח על רישום המקרקעין דחה תביעה של בעל דירה שסירב לשלם את חלקו בשיפוץ של בית משותף בבת ים

דב קוטלר, מנכ''ל בנק הפועלים / צילום: תמר מצפי

אחרי חמש שנים: מנכ"ל בנק הפועלים דב קוטלר פורש

דב קוטלר, מנכ"ל בנק הפועלים, הודיע על החלטתו לסיים את תפקידו ● דירקטוריון הבנק החליט למנות ועדת דירקטוריון לאיתור מנכ"ל, בראשה יעמוד יו"ר הדירקטוריון ראובן קרופיק

אורן הולצמן, מנכ''ל ומבעלי אודיטי טק / צילום: יח''צ

באופנהיימר מעריכים שהמניה הזו מישראל תזנק שוב

בבנק ההשקעות החלו לסקר את אודיטי טק, לשעבר איל מקיאג', המייצרת מוצרי טיפוח וקוסמטיקה שנמכרים באינטרנט ישירות לצרכן ● לאחרונה ירדה מנייתה ממחיר ההנפקה

יגאל דמרי / צילום: אייל פישר

יגאל דמרי מתכנן להקפיץ את שכרם של אשתו ובנו במיליוני שקלים לשנה

חברת הבנייה שבשליטת דמרי מבקשת לאשר מדיניות תגמול חדשה ממנה ייהנו גם חלק מבני משפחתו, שתאפשר להם לקבל תגמול הוני בהיקף של עד 1.5 מיליון שקל בשנה כל אחד

בורסת תל אביב / צילום: Shutterstock, MagioreStock

נעילה ירוקה בת"א; מדד הבנקים זינק בכ-3%, הדולר צלל מתחת ל-3.7 שקלים

מדד ת"א 35 עלה בכ-1.4% ● ירידה ביתרות מטבע החוץ של ישראל ● אילו הן המניות שמעניינות את המשקיעים? ● אודיוקודס לא עמדה בציפיות האנליסטים ● דב קוטלר, מנכ"ל בנק הפועלים פורש מתפקידו ● IBI: "חלון ההזדמנות להורדת ריבית בישראל הולך ונסגר" ● יוליוס בר: "מצפים שהפד יתחיל להוריד את הריבית בישיבתו בספטמבר"