גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

מנכ"ל ויו"ר MTV: "ישראל היא מקור ל-Coolness"

ביל רודי, מנכ"ל ויו"ר MTV, הוא "שגריר ישראל מטעם עצמו" ■ בראיון לרגל השקת ערוצי קומדי סנטרל ו-MTV ישראל הוא מספר איך ערוץ המוזיקה החזק בעולם ממציא את עצמו מחדש

ביל רודי מתקשה למצוא את התגובה הנכונה כאשר מדברים איתו על תוכנית הריאליטי "ג'רזי שור". בשבוע שעבר חזר הלהיט של MTV לעונתו השלישית וניער את האבק מעל ההילה המנצנצת של הרשת, שהמציאה את טלוויזיית המוזיקה לפני כ-30 שנה.

"זה כנראה סימן טוב, אם אני לא יכול לצפות בזה", אומר בחיוך רודי, יו"ר ומנכ"ל רשת MTV הבינלאומית, בראיון בלעדי ל"גלובס", במסגרת ביקורו בישראל.

בהשקתה האחרונה השיגה התוכנית צפייה של 8.5 מיליון אמריקנים, במה שהפך למשדר הנצפה אי-פעם של הרשת. וזה, יש לציין, בעידן שבו צעירים אינם נאחזים כבעבר בטלוויזיה כמסך הבלעדי.

"התוכנית העלתה את הצפייה להרבה מאוד סדרות ברשת. זה הטרנד המחזורי הזה, שבזכותו יש לנו עכשיו הרבה מותגים חזקים. הרייטינג שלנו מאוד גבוה, למרות שהיתה לנו בשנתיים האחרונות ירידה, אבל עכשיו זה גבוה מאוד".

- המותג MTV מצליח לשמור על עצמו?

"יש לנו עליות ומורדות, אבל אחרי 30 שנה זה עדיין חזק מכפי שהיה אי-פעם. הצפייה יורדת לעיתים, אבל גם כשזה קורה, אנחנו מרגישים שאנחנו שומרים על קשר עם הצעירים, והם עדיין מכבדים את המותג. גם אם יש תקופות בהן הרייטינג יורד, אתה עובר אחר-כך תקופות של תוכניות כמו 'ג'רזי שור', שההצלחה שלה היא בלתי נתפסת".

ביקורו הנוכחי של רודי בישראל הוא אחד האחרונים שיעשה בעודו בתפקיד, ממנו הוא פורש בימים אלה לאחר שהוביל את הרשת באקלים הטכנולוגי התוכני שמשתנה. הסיבה לביקור, תחת חסות נציגו בישראל, מנכ"ל ענני תקשורת אודי מירון, היא השקת שני ערוצים חדשים בישראל מבית הרשת - קומדי סנטרל שעלתה בראשית השנה ב-HOT, ו-MTV ישראל שתחליף בקרוב את הגירסה הכלל-אירופית המשודרת בארץ.

אך זו לא הפעם הראשונה בה מבקר בארץ רודי, שהוא מה שנהוג לכנות "יהודי חם". לראשונה הגיעה לכאן בצילה של מלחמת יום הכיפורים, לאחר שחרורו מהצבא האמריקני, ואף בחן אפשרות להתגייס לצה"ל. לכן היה זה ברור שכשתתחיל MTV את הפצתה בעולם, ישראל תהיה אחד האתרים הראשונים להשקה.

"כשהעלינו את MTV אירופה, ברוב היבשת לא היו כבלים. אבל כשבאתי לישראל, אמרו לי 'נפרוס תשתית בתוך 5 שנים', ובסוף עשו זאת בתוך 4 שנים. לכן זה היה חלק בלתי נפרד מהפעילות שלנו, וישראל היתה אחד המקומות הראשונים שהגענו אליו. התחלנו גם להביא עובדים ומגישים ישראלים, כמו עדן הראל, שהיתה נציגה מצוינת לישראל ולערוץ".

- זה גם עניין אישי עבורך?

"גם, אבל בעיקר אני חושב שישראל יש השפעה וכריזמה, והיא מקור ל-Coolness".

- איך זה בא לידי ביטוי?

"במשך השנים זה השתנה. הדימוי הראשוני של היותה מקור ל'קוליות' היתה בחוזק שלה ובעמידותה - ישראל אז לא היתה רק צודקת, אלא גם חזקה. היום זו הטכנולוגיה. בכל רגע אני מקבל הצעות מחברות טכנולוגיה בעניין של עיצוב, ארכיטקטורה וכמובן מוזיקה.

"אתמול פגשתי את שירי מימון, שמופיעה עכשיו עם שמעון בוסקילה, וזה חיבור שיכול לדעתי לעבוד בכל מקום. היתה לי גם הזכות לדבר עם שמעון פרס על זרעי השלום, על הדרכים לאחד את התרבויות פה לטובת חינוך ותעסוקה. זו הזדמנות בלתי נגמרת לישראל".

- עד כמה השם של ישראל בעולם מסייע או מזיק לה בכל הקשור לפעילותה העסקית?

"לצערנו, העולם כל-כך מורכב, שאני מרגיש שהצד הפוליטי עשוי למשוך תשומת-לב. למרות שבעולם העסקים אני מניח שבשורה התחתונה זה הכול ביזנס".

אישיות מקומית לערוץ

הרעיון להוציא לפועל את MTV ישראל עלה על-ידי אודי מירון כבר ב-1990. אז לא נמצא מודל כלכלי שיאפשר את קיום הערוץ בארץ ללא פרסומות, לכן חובר ה'פיד' שמגיע לרחבי היבשת.

כעת הצליחו בענני תקשורת לשכנע את הרשת העולמית להשקיע בכך תקציבית. "הדבר הכי חשוב הוא לשקף את התרבות המקומית ואת האישיות של ישראל בערוץ", אומר רודי על הערוץ, שעיקרו יהיה תוכניות הערוץ מתורגמות לעברית. "האישיות הזו מאוד שונה בכל מקום בעולם. בהודו זה תרבות רחוב, באיטליה זה אוכל, ובאנגליה זה הרבה מוזיקה. בכל מדינה יש אלמנטים באישיות שבאים לידי ביטוי".

- מה יותר חשוב: לוק ישראלי או לוק של MTV?

"שילוב, שזה יהיה היברידי, כמו המכונית".

- מה זה לוק של MTV?

"שינויים תכופים. עכשיו אלה קווים נקיים. הגישה היא תמיד כלפי תרבות הנעורים, ריאליטי או לא, עיצוב, אופנה וכל מה שקשור לתרבות זו. אנחנו רואים את עצמנו כאנשי קשר לבני-הנוער, אנחנו נותנים להם קול, והם סומכים על המותג. הלוק משתנה, אך הגישה והתרבות הן תמיד זהות".

- הטלוויזיה עדיין מדברת לצעירים?

"הקהל שלנו הוא מעבר לטלוויזיה, זה ברור. הוא צורך מידע ותרבות באינספור דרכים. כבר לפני שנים טיפלנו בזה. יש לנו 200 ערוצי טלוויזיה ו-400 מוצרים דיגיטליים, ערוצי סלולר ואינטרנט. יש לנו יותר דיגיטליים מאנלוגיים, וה'פוט פרינט' שלנו גדולה יותר בעולם הדיגיטלי.

"יש לנו קהל פוטנציאלי שווה או גדול יותר בעולמות האלה, כי הצופים בכל מקום. 4 הילדים שלי צופים בטלוויזיה, ויש להם את המחשב פתוח מולם כל אותו הזמן. התכנים שלנו חוצים פלטפורמות, המכירות שלנו חוצות פלטפורמות, ויש לנו רעיונות שעולים בראשונה בתוכן הדיגיטלי".

- והטלוויזיה מתפוגגת?

"לא. זה מאוד מעניין, הטלוויזיה חזקה מכפי שהיתה אי-פעם. זה קורה, כי עדיין הדרך המהנה ביותר לצפות בווידיאו היא באמצעות הטלוויזיה. העולם משתנה, ויש טלוויזיות אינטרנט, אבל המאסה של צריכת הווידיאו היא בטלוויזיה. איש לא יודע לאן זה הולך, אבל זה ימשיך כך עוד שנים".

- נדמה שאתם משדרים פחות ופחות מוזיקה.

"לפעמים הדימוי בשנים האחרונות הוא שאנחנו לא מנגנים יותר מוזיקה. אז האמת היא שאנחנו מנגנים יותר מאי-פעם. ברוב השווקים יש לנו יותר מערוץ אחד. אתמול באתי מצרפת, ויש להם למשל 5 ערוצי מוזיקה שלנו".

- זה בעצם המודל הכלכלי שמצאתם שהוא נכון לקיומכם?

"זה עובד כך - מוזיקה היא המקור שלנו, ואנחנו המצאנו את זה, אבל עכשיו יש לאנשים הרבה יותר דרכים לראות קליפים. הרייטינג לקליפים לא גבוה כמו של התוכניות, בגלל שאפשר להשיג אותם בכל כך הרבה מקומות. לכן פיתחנו תוכניות שהן מצוינות, באיכות הפקה גדולה ושודרו בערוצים אחרים".

מאפיה יהודית?

רודי מכנה את עצמו "שגריר ישראל מטעם עצמו" אשר מטרתו היא "להפיץ את המסר". בימים אלה הוא מנסה יחד עם ענני תקשורת להביא לישראל - כפי שפורסם בראשונה ב"גלובס" - את ג'ון סטיוארט, המנחה היהודי הדומיננטי של ה"דיילי שואו" של ערוץ קומדי סנטרל.

הם מכירים באופן אישי ולדבריו, "הוא חכם באופן בלתי ייאמן ומאוד מוכשר, אבל הצלחות כאלה לא קורות בין-לילה. הוא יצר צוות מדהים של כותבים, ולא כמו רוב הכותבים של תוכניות הקומדיה, הצוותים שלו מאוד מחוברים לעניינים בינלאומיים, ולכן זה יעבוד מצוין גם בישראל".

- היו האשמות כלפיו שהוא חלק מאותה "מאפיה יהודית" ששולטת בתקשורת האמריקנית. זו כמובן אמירה כמעט אנטישמית, אבל האם יש חיבור מיוחד בין יהודים בתפקידי מפתח במדיה האמריקנית שמקדמים אג'נדות מסוימות?

"אלה קולות שעולים אחד לכמה זמן. אני לא מכיר דבר כזה. אני יודע איך עובדת התקשורת, היא עובדת כעסק. וזה מאוד מורכב, ויש יותר מדי מקבלי החלטות. יש אולי מקרים יוצאי דופן בערוצי חדשות כאלה ואחרים. המורכבות של התעשייה לא מאפשרת אחדות סביב החלטה כמו 'נעשה יחד את זה'. הנושא הישראלי הוא דבר אישי שלי".

- זה בא לידי ביטוי בעבודתך?

"צריך להיות מאוד זהיר. אתה חייב להיות א-פוליטי בעולם התקשורת. אפשר שיהיה את החיבור אבל לא לקחת צד. אנחנו רוצים ליצור עולם שמח יותר, אז אנחנו שומרים את הפוליטיקה בחוץ".

- רואים יותר ויותר חברות שנוטלות על עצמן אג'נדה מעבר לתחום העיסוק שלהן.

"במשך השנים נתנו לערוצי MTV בעולם להגדיר את הנושאים החשובים להם, והיו רבים. אבל החלטנו גם לקחת נושאים גלובליים, והראשון שבהם הוא איידס. אני מקדיש את רוב זמני לנושא בריאות הציבור בעולם".

- למה זה חשוב לחברת מדיה לעסוק בדברים כאלה?

"גילינו בסקרים שזה חשוב לקהל שלנו. איידס תמיד עולה במחקרים שלנו כמשהו שמעניין אותו, שמהווה גם את הגיל שהוא קבוצת הסיכון הגדולה ביותר. כמו כן, אנחנו נמצאים במדינות באפריקה ומזרח אירופה, ששם הנושא הוא בוער במיוחד".

- סליחה על הציניות, אבל האם זה באמת טוב למותג?

"הקמתי ארגון מנותק מ-MTV, שנקרא 'גלובל ביזנס קואלישן', ואני תמיד אומר לקהילה העסקית שזה הדבר הנכון לעשות, כי אתה חייב לעזור לעובדים שלך וחייב לעזור לצרכנים שלך - אבל זה גם טוב למותג. אם אתה קוקה-קולה או פייזר, חשוב לך להיראות כגוף שאכפת לו מהאנושות.

"לא כולם מאמינים בזה, ולא כולם קופצים על זה, אבל אני תמיד אומר: 'גם אם אין לך עניין בעשיית טוב לעולם אלא רק למותג שלך, זה בסדר - העיקר שאתה עושה'.

"זה מפעיל את העובדים שלך, הם מרגישים טוב שהם עובדים בחברה שעושה טוב לעולם. היום בגלל המיתון יותר ויותר אנשים הפכו אכפתיים, בעיקר אנשים צעירים. מעבר לזה, העניין המרכזי מנקודת מבט עסקית הוא שאם אתה קוקה-קולה באפריקה, אם לא תילחם שם באיידס, יהיו לך פחות לקוחות, פשוט מאוד. יותר מזה, יהיו לך פחות עובדים".

עוד כתבות

"ניסיונות נואשים": כך איראן מנסה לשכנע את אזרחיה שהמתקפה על ישראל הייתה הצלחה

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: באיראן הכריזו שיום התקיפה על ישראל וה-7 באוקטובר יהיו ימי חג, בית הדין הבינלאומי דחה בקשה לעצור סיוע גרמני לישראל ומה יקרה אם אוניברסיטאות אמריקאיות יפסיקו להשקיע בחברות עם קשר ישראלי ● כותרות העיתונים בעולם 

עוד עלייה במחירי הדלק / צילום: איל יצהר

מתקרב ל-8 שקלים לליטר: מחיר הדלק יעלה בחצות

הדלק שוב מתייקר ומתקרב לשיא כל הזמנים: 7.90 שקלים לליטר - עלייה של 18 אגורות לעומת מחירו באפריל ● במצטבר, מתחילת שנת 2024 עלה מחיר ליטר בנזין ב-96 אגורות ● מעבר לתנודות במחירי הנפט ושער הדולר, סיבה נוספת לקפיצת המחירים היא החלטת שר האוצר סמוטריץ' להחזיר את מס הבלו על הדלק לרמתו המלאה

אלי עזור / צילום: ניב אהרונסון-וואלהnews, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

זכיות הלוטו של אלי עזור: אקזיט טכנולוגי ענק בוול סטריט והשקעת גז בבורסה בת"א

בשבוע שבו ניצח עזור במאבק שניהל על זהות הדירקטורים בחברת תמר פטרוליום - השקעה שבה הוא מורווח מאות מיליוני שקלים - הושלמה מכירתה של חברת טכנולוגיות הלוטו נאוגיימס, בעסקה שהזרימה לכיסיו 178 מיליון דולר ● נאוגיימס תימחק מנאסד"ק שבה הונפקה ב־2020

וול סטריט / צילום: Unsplash, Roberto Júnior

נעילה אדומה בוול סטריט: המדדים סיימו את החודש הכי גרוע השנה

נאסד"ק ירד ב-2% ● אמזון פרסמה את הדוח הרבעוני - עקפה את הצפי הן ברווח והן בהכנסות ● גוגל מסיימת את אפריל בעלייה של כ-9%, מטא בירידה של כ-10% ● טראמפ מדיה עלתה ב-50% בחמישה ימים, אך ירדה ב-20% מתחילת החודש ● פייפאל פרסמה תוצאות מעורבות ועדכנה כלפי מעלה את תחזית הרווח ● קוקה קולה עקפה את הציפיות, אך המניה ירדה

השקל מתחזק מול הדולר והאירו | עיצוב: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת AdobeFirefly)

השקל מזנק בכ-2% מול המטבעות הזרים; אלו הסיבות

ברקע למגעים בעסקת החטופים השקל מתחזק בחדות הבוקר (ג'), בהמשך למגמה אמש ● למרות האופטימיות, הכלכלנים הבכירים מזהירים כי התנודתיות בשוק המט"ח המקומי צפויה להימשך

אפליקציית רייזאפ / צילום: מתוך אתר החברה

בגלל המלחמה: סטארט-אפ הפינטק רייזאפ מפטר מחצית מעובדיו

קצב גיוס הלקוחות לא עמד בציפיות, וגם עלות גיוס לקוח הפכה להיות הרבה יותר גבוהה, ולכן החברה החליטה היום על פיטורי כמחצית מכוח-האדם ● ברייזאפ מדגישים כי בקופתה יש מספיק כסף להמשיך להתנהל, וכי המהלך, שכולל גם שינויים אסטרטגיים, יאפשר להגיע לרווחיות

יגאל דמרי / צילום: אייל פישר

"בעוד שנה נהיה בקטסטרופה": התחזית הקשה של יגאל דמרי

חצי שנה לפרוץ המלחמה, היזם יגאל דמרי מסביר מדוע שוק הנדל"ן בנגב דווקא פורח ● הוא מעריך כי היקפי הבנייה בפרויקטים של התחדשות עירונית הגיעו לשיא, וסבור שהחרם הטורקי לא ישפיע במידה מהותית על השוק ● כמה באמת שווה הקרקע של חנן מור בשדה דב לפי ההצעה שהגיש, ולמה הוא מקפיא בינתיים את הפרויקט שלו בבבלי

בצלאל סמוטריץ', הציונות הדתית / צילום: רפי קוץ

האם מודי'ס הורידה את דירוג האשראי של ישראל בגלל המצב הגיאופוליטי?

שר האוצר טוען שהורדת דירוג האשראי נובעת מגאופוליטיקה. זו אחת הסיבות ● המשרוקית של גלובס

סלט קרעי לחם ב''נעה אפייה מקומית'' / צילום: חיים יוסף

מסעדה מעולה בהרי ירושלים שמנסה לחבר את כל המנות ללחם

"נעה אפייה מקומית" של אלדד שמואלי רק התחילה לרוץ והשף גויס למילואים ● עכשיו היא מתרוממת, והקו המנחה: מנות שהולכות טוב עם לחם, והלחם מצוין

יוסי אברהמי / צילום: איל יצהר

שוק ההנפקות חוזר? הקבלן יוסי אברהמי רוצה להנפיק ולגייס 200 מיליון שקל

אברהמי מבקש להנפיק את חברת הבנייה למגורים שהקים לפי שווי של מיליארד שקל לפני הכסף ● לחברה צבר של אלפי דירות לבנייה עתידית והון עצמי של כ-600 מיליון שקל ● במידה ותצליח, זו תהיה הנפקת הנדל"ן השלישית השנה

פרויקט TLV במתחם השוק הסיטונאי בת''א, על קרקע שתנובה מכרה / צילום: טל איז׳ק

מבית שמש ועד צומת מורשה: הכירו את האקזיטים הנדל"ניים המפתיעים

מכירת קרקעות על ידי חברה תעשייתית חושפת לרוב ערך חבוי, הגבוה לעיתים אף מזה של פעילותה המסורתית – מה שמוביל לא פעם לזינוק במניה ● אנליסט נדל"ן: "בעסקה שכזו מקבלת המוכרת תזרים מזומנים משמעותי שיכול לסייע לה בהגדלת הייצור, ואף לבצע רכישות" ● סיור בין אקזיטים נדל"ניים מפתיעים שנרשמו בבית שמש, ירושלים, לוד, תל אביב ובצומת מורשה

נתן חץ / צילום: תמר מצפי

אלוני חץ רושמת עוד הפסדי שיערוך של 400 מיליון שקל

בשנה וחצי האחרונות מניית אלוני חץ איבדה כ-60% מערכה, כשהחברה רושמת הפסדי שיערוך של יותר מ-3 מיליארד שקל

הפגנה פרו פלסטינית באוניברסיטת ג'ורג' וושינגטון, השבוע / צילום: ap, Cliff Owen

איסור על שיח אנטישמי: בארה"ב מנסים לעצור את הכאוס באוניברסיטאות העילית

הצעת חוק חדשה נגד אנטישמיות תובא להצבעה השבוע בבית הנבחרים האמריקאי ● היא עשויה להפוך את הקריאות בהפגנות הפרו–פלסטיניות ברחבי הקמפוסים בארה"ב לעבירות פליליות ● איך יגנו על הסטודנטים היהודים והאם ביקורת על ישראל תיחשב אנטישמית?

מייסדי איילנד , מייק פיי (משמאל) ודן אמיגה / צילום: MKJ photography

השווי הוכפל בתוך חצי שנה: חד הקרן איילנד מקבל תג מחיר של 3 מיליארד דולר

חברת איילנד מגייסת לפי שווי של 3 מיליארד דולר ● החברה עוסקת באבטחת מידע לדפדפנים, בעיקר כרום, במקומות עבודה ● רק לפני חצי שנה גייסה איילנד לפי שווי של 1.5 מיליארד דולר.

מוצרי תנובה בסופרמרקט / צילום: טלי בוגדנובסקי

מסנפרוסט ועד מאמא עוף: תנובה מעלה מחירים של עשרות מוצרים

מוצרי החלב המפוקחים של חברת המזון הגדולה בישראל יתייקרו החל ממחר בשיעור של 4.48% ● בנוסף, תנובה הודיעה גם על העלאת מחירים של מוצרי החלב הלא מפוקחים וכן מוצרי סנפרוסט, מעדנות, מאמא עוף וטירת צבי בשיעור של עד 9.8% החל מ-16 במאי

צבי יחזקאלי / צילום: רן יחזקאל, ויקימדיה

"שליחות חדשה": צבי יחזקאלי עוזב את רשת 13 ומצטרף ל-i24NEWS

יחזקאלי, ראש דסק הערבים של חדשות 13, עוזב את ערוץ רשת 13 ומצטרף לערוץ החדשות של i24NEWS כפרשן בכיר ומגיש תוכנית מרכזית ● "הטבח הנורא ב-7 באוקטובר הביא אותי להתבונן מחדש על חיי האישיים והמקצועיים ולעשות שינוי"

שלומי ויוסי אמיר / צילום: יח''צ, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

לאחר עזיבת הבכירים בשופרסל: האחים אמיר בשורת מינויים להנהלת הקבוצה

האחים אמיר הודיעו על שורה של מינויים להנהלת שופרסל, לאחר שהמשנה למנכ"ל ושתי סמנכ"ליות בקבוצה הודיעו על עזיבתם ● לדברי האחים, המשמשים כמנכ"לים משותפים של הקבוצה, המהלך הוא חלק מתוכנית התייעלות שמגובשת בימים אלה בשופרסל

אילון מאסק, מנכ''ל ומייסד טסלה / צילום: ap, Jae C. Hong

טסלה מזנקת ב־35% בשבוע? אל תתרגשו, זו השיטה הכי ישנה בספר של מאסק

לאורך השנים אילון מאסק פיזר שלל הצהרות שלא התממשו ● בזמן שהמניה של טסלה צברה תאוצה והכרזותיו של מאסק שבו את דמיונם של המשקיעים, גופים פדרליים החלו בחקירה רשמית בה נבדקו טענות שמערכת הסיוע לנהיגה אוטונומית תרמה לכ־1,000 תאונות החל מינואר 2018 ● אבל המשקיעים של טסלה לא מוטרדים מהעבר, ומסתבר שגם לא מההווה

מדפי סופר / צילום: טלי בודנובסקי

הגל נמשך: עליות מחירים במוצרי טרה וקוקה-קולה

מוצרי החלב הלא מפוקחים של טרה, ביניהם מעדנים, משקאות חלב וגבינות, יתייקרו בשיעור ממוצע של כ-3.2% ● המשקאות הממותקים והמשקאות האלכוהוליים של החברה המרכזית למשקאות יתייקרו בשיעור של כ-4.5%

התקיפה הישראלית מכריחה את איראן לחשוב מחדש על מערכות ההגנה שלה

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: איראן צריכה לשנות את מערכות ההגנה שלה כדי להתמודד עם ישראל ואיך היא יכולה להתחמק מהסקנציות שהוטלו עליה, ולמה סטודנטים אמריקאים מצטרפים למחאות נגד ישראל ● כותרות העיתונים בעולם