ג'ון סטיוארט במגעים לשידור תוכניתו מישראל

הקומיקאי היהודי-אמריקני הפופולרי ומגיש "הדיילי שואו" הביע עניין בהגעה לארץ ■ השאלה היא מי יממן את עלויות ההפקה והביקור שלו, הנאמדות בחצי מיליון דולר

האיש המשפיע ביותר בארצות-הברית, מגיש הטלוויזיה ג'ון סטיוארט, נמצא במגעים לשידור תוכניתו מישראל. ל"גלובס" נודע כי הקומיקאי היהודי, שזכה בפרס האמי על התוכנית "הדיילי שואו", הביע עניין בהגעה לארץ, ובימים אלה מנסים בחברת ענני תקשורת, נציגת ויאקום בישראל, למצוא דרכים לממן את עלויות ההפקה והביקור. על-פי ההערכה, מדובר בעלות של כחצי מיליון דולר.

סטיוארט משדר את תוכניתו בערוץ "קומדי סנטרל" של ויאקום, הצפוי לעלות בראשית ינואר בחברת הכבלים HOT ונחשב לקולו של הציבור הליברלי בארצות-הברית.

מסקר שנערך באחרונה בארצות-הברית עולה כי השפעתו של סטיוארט על הציבור האמריקני גבוהה מזו של הנשיא ברק אובמה. כמו כן, תוכניתו מהווה את מקור החדשות העיקרי של האמריקני הממוצע, לפני משדרי החדשות הרשמיים.

אוהד ישראל

תוכניתו של סטיוארט, שנולד בשם ג'ונתן לייבוביץ', נוטה לנדוד ולצאת את האולפן, בעיקר לערים שונות בארצות-הברית. מדובר בתוכנית סאטירה, הסוקרת את ענייני השעה ומארחת דמויות מרכזיות בחדשות.

בענני תקשורת וב-MTV הבינלאומית בוחנים גם פנייה לגורמים ממשלתיים בישראל לתמיכה בהבאתו של סטיוארט, אוהד ישראל שתומך במדיניותה באופן בהיר ונוטה להתייחס למתרחש במזרח התיכון לעתים קרובות בתוכניתו.

השנה יזם סטיוארט את עצרת "החזרת השפיות", שאליה הגיעו מאות אלפי אמריקנים בוושינגטון. זאת, כתשובה לפעילות הרפובליקנית השמרנית ולתנועת "מסיבת התה" הצוברת תאוצה.

באחרונה נקשר שמו של סטיוארט גם בפיטוריו של ג'ון סנצ'ז, מגיש בכיר ב-CNN, אשר יצא נגד המנחה בתוכנית רדיו וטען כי היהודים שולטים בתקשורת האמריקנית.

בענני תקשורת סירבו להתייחס לדברים.