גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

הסדר טיעון שני בפרשת רשות המסים: בוברוב הורשע בהפרת אמונים

סוכם כי עבירת קבלת השוחד נגד שמואל בוברוב תימחק, והצדדים יבקשו עונש של 6 חודשי עבודות שירות בשל מצבו הרפואי ■ הפרקליטות: אין בכך כדי ללמד על מקרים אחרים בפרשה

4 שנים לאחר התפוצצת פרשת המינויים ברשות המסים, שנחשבה לתיק הדגל של הפרקליטות, נחתם הסדר טיעון שני בפרשה.

לאחר שבינואר נחתם הסדר הטיעון עם ראש רשות המסים לשעבר, ג'קי מצא, הודיעה היום (ד') הפרקליטות לשופט המחוזי בפתח-תקווה, זכריה כספי, כי הגיעה להסדר טיעון עם נאשם נוסף בפרשה, שמואל בוברוב, מי שהיה סמנכ"ל למנהל ומשאבי אנוש ברשות.

לפי ההסדר שגובש ואומץ על-ידי בית המשפט, בוברוב - שבכתב האישום המקורי בפרשה הואשם בלקיחת שוחד ובהפרת אמונים - הודה והורשע בביצוע 4 עבירות של הפרת אמונים. בדומה להסדר עם מצא - גם כאן נסוגה הפרקליטות מהעבירה העיקרית של לקיחת שוחד.

עוד הוסכם בין הצדדים במסגרת ההסדר כי הם יבקשו מבית המשפט לגזור על בוברוב עונש קל יחסית של 6 חודשי מאסר, שירוצו בעבודות שירות.

התובעת, מיכל רוזן-עוזר, הדגישה בפני השופט כי הפרקליטות הסכימה כי ייגזר על בוברוב עונש קל רק לאור מצבו הרפואי הסבוך, וכי היא רואה בכך מקרה חריג שאין בו כדי ללמד על מקרים אחרים.

הסדר הטיעון גובש לאחר שבאי-כוחו של בוברוב הביאו לידיעת המדינה נתונים בדבר נסיבות רפואיות, שגובו בחוות-דעת של גורמים מקצועיים.

לפני כחודש גזר בית המשפט שנת מאסר בפועל ושנת מאסר על-תנאי על ג'קי מצא, שהורשע, לפי הודאתו במסגרת הסדר טיעון, בסיוע לשוחד וב-5 עבירות של הפרת אמונים.

מצא, הנאשם המרכזי בפרשת המינויים ברשות המסים, מעיד בימים אלה כנגד יתר הנאשמים בפרשה. ההערכה היא כי ייחתמו הסדרי טיעון נוספים בפרשה זו.

במסגרת ההסדר הודה בוברוב בעבירה של הפרת אמונים הנוגעת לסיוע שקיבל מהנאשם, קובי בן-גור, בקידום מינויו לתפקיד סמנכ"ל למנהל. בנוסף הורשע בוברוב בעבירה של הפרת אמונים בנוגע למינויה של גלית שמחון, מקורבתו של בן-גור, לתפקיד של יועצת מקצועית לראש רשות המסים.

כמו כן הורשע בוברוב בכך שסייע לעובדת רשות המסים, רות זלצמן, אותה לא הכיר, להתקבל לקורס מעריכים ברשות, הפותח אפשרויות קידום רבות. לפי כתב האישום, זלצמן פנתה לבן-גור בבקשה שיפעיל את קשריו כדי לסייע לה להתקבל לקורס. בן-גור יצר קשר בנושא עם מצא, וזה הפנה אותו לבוברוב, שפעל כדי שזלצמן שתיבחר לקורס.

פרשייה נוספת שבגינה הורשע בוברוב תיארה לחץ למינוי המפקח עמוס שמעונוב ב-2006 לרכז חולייה במחלקת חקירות תל-אביב. שמעונוב עבד במס הכנסה כ-27 שנה, אך נותר בתפקיד מפקח רוב התקופה ולא הצליח להתקדם. לכן, פנה לגיסו, אברהם נתן, וביקש ממנו כי יסייע לו. נתן פנה לחברו בן-גור, שניסה ללחוץ על בוברוב ומצא להשגת המטרה.

בוברוב מיוצג בידי עורכי הדין רותי ליטבק, מוטי לזר ואורי פירסט. התובעים הם עורכי הדין מיכל רוזן-עוזר, יוסי אלון, יוחאי בן-שמואל ועמרי קופלר.

תיק הדגל של הפרקליטות

פרשת המינויים ברשות המסים התפוצצה בינואר 2007 עם מעצרם המתוקשר של בכירי הרשות בעבר ובהווה, ובהם מנהל הרשות אז, ג'קי מצא, וקודמו בתפקיד, איתן רוב.

לפי החשד שעלה אז, בכירי הרשות איפשרו לאנשי עסקים פרטיים - יורם קארשי (אחיה של מנהלת לשכת ראש הממשלה לשעבר שולה זקן) וקובי בן-גור - להשתלט על מערך המינויים ברשות ולקדם מקורבים לתפקידי מפתח.

כשנתיים וחצי לאחר המעצרים המתוקשרים הוגש כתב האישום נגד מצא, בן-גור, קארשי, זקן, ובכירי הרשות, שמואל בוברוב, גידי בר-זכאי, לשעבר סמנכ"ל בכיר לעניינים מקצועיים ברשות; יגאל סער, לשעבר נציג רשות המסים בארה"ב; ויוסי שטיינמץ, לשעבר מנהל תחום ייבוא אישי ורכב במכס.

בכירי הרשות הואשמו במתן שוחד ובמירמה והפרת אמונים, על כך שנכנעו לתכתיביהם של בן-גור וקארשי בנוגע למינויים ברשות. מצא הואשם גם בכך שמינויו למנהל הרשות הושג בשוחד, באמצעות התערבותם של בן-גור וקארשי. התיק נגד רוב נסגר מחוסר ראיות.

בן-גור וקארשי הואשמו במתן שוחד. בכתב אישום נפרד הואשמה זקן במירמה והפרת אמונים. נטען כי זקן ניצלה את מעמדה בלשכת שר האוצר דאז, אהוד אולמרט, והתגייסה למען אחיה, קארשי, כשדרש ממצא לקיים למנות את סער לסמנכ"ל חקירות.

תיק רשות המסים הפך מהר מאוד לתיק הדגל של הפרקליטות, המסמל את מאבקה בשחיתות במגזר הציבורי.

בינואר השנה אמר היועץ המשפטי לממשלה לשעבר, מני מזוז, בראיון: "אני רואה את פרשת רשות המסים כאחת הפרשות הכי חמורות שטיפלנו בה. אולי זו הפרשה החמורה מכולן... אילולא נחשפה, היינו מגיעים לתופעה הדומה של המאפיה בארה"ב".

לפני כחודש חשפה המשטרה פרשת שחיתות נוספת ברשות המסים, שבמרכזה עומד ראש היחידה הארצית למודיעין שטח וחקירות-מרכז, דוד ואנונו. לפי החשד, ואנונו הפעיל - באופן ישיר ובאמצעות מתווכים, ובהם נשיא לשכת רואי החשבון לשעבר, ראובן שיף, ומנכ"ל קדימה, משה שחורי - מנגנון שוחד עבור נישומים.

עוד כתבות

השקל נחלש אל מול הדולר והאירו | עיצוב: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת AdobeFirefly)

הדיווחים על תקיפה באיראן הביאו לצלילת השקל, אך לא לאורך זמן

שני אירועים שהתרחשו הלילה הובילו לפיחות בשער השקל מול הדולר: הורדת דירוג האשראי של ישראל על ידי חברת S&P ודיווחים על תקיפה ישראלית באיראן ● אלא שלאורך שעות הבוקר השקל החל להתייצב ● מה הוביל לשינוי ומה ניתן ללמוד מהעבר?

לקסוס LBX / צילום: יח''צ

ב-200 אלף שקל תקבלו רכב עם סטטוס יוקרתי. ומה לגבי הביצועים?

לקרוס–אובר הקומפקטי ביותר שהשיקה לקסוס יש עיצוב אטרקטיבי ומוניטין יוקרתי. השאלה אם מיתוג הפרימיום יחפה על הפשרות בשימושיות

היועצת המשפטית לממשלה, עו''ד גלי בהרב-מיארה / צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

היועמ"שית מתייצבת לטובת וולט: יש לדחות את התביעה הייצוגית להכרה ביחסי עובד-מעביד

לעמדת בהרב-מיארה לא היה מקום לאשר את התביעה הייצוגית מאחר וזו אינה הדרך היעילה וההוגנת להכריע במחלוקת לאור גודלה של הקבוצה הכולל כ-10,000 שליחים ● עוד  נטען כי לא ניתן להכריע בעניינם של כל השליחים על בסיס נתוניו של התובע הייצוגי

משרדי חברת השבבים TSMC, בטייוואן / צילום: ap, Chiang Ying-ying

התחזית האופטימית של ענקית השבבים מטייוואן: ההכנסות יזנקו פי 2

יצרנית השבבים TSMC הציגה דוחות רבעוניים חזקים ועקפה את תחזיות האנליסטים בשורת ההכנסות והרווח ● המומנטום החיובי צפוי להימשך כשעל פי ההערכות החברה צפוי להכפיל את הכנסותיה

ניסוי שיגור בטילי SM-3 / צילום: Reuters, U.S. Navy/Handout

מספינה בלב ים: הכירו את המתחרה החדש של חץ 3

חברת עין שלישית ביצעה מסירה ראשונה של "חייל רפאים", רחפן זעיר בעל יכולות AI, שמטרתו לסייע לכוחות קרקעיים לגלות אויבים בשטח פתוח ● חץ 3 כבר אינו המיירט המבצעי היחיד מחוץ לאטמוספירה ● עשות אשקלון רוכשת את אי.די.סי ב-40 מיליון שקל  ● ארה"ב אישרה מכירה של מערכות תקשורת בסך כ־100 מיליון דולר לסעודיה, וחיל האוויר האמריקאי רוצה להקים טייסות שיורכבו ממטוסי קרב בלתי־מאוישים ● השבוע בתעשיות הביטחוניות

וול סטריט, ניו יורק / צילום: Shutterstock

מגמה מעורבת בוול סטריט; נטפליס יורדת בכ-7%

הדיווחים על תקיפה ישראלית באיראן שלחו את בורסות אסיה לירידות: הניקיי ננעל בירידה של כ-2.5% ושנזן ננעל בירידה של אחוז ● הזינוק במחירי הנפט התמתן ● ירידות בבורסות אירופה

רחפן של Spear UAV / צילום: Spear UAV

"בעל 4 להבים מתוצרת ישראל": הרחפן שיכול לתקוף גם באספהאן

אחת מהאפשרויות שעלו היום, היא שישראל תקפה באיראן באמצעות חימוש משוטט של הסטארט-אפ התל אביבי "ספיר" (Spear UAV) - נשק בו היא משתמשת בזירות השונות של מלחמת "חרבות ברזל" ● כך משמש החימוש בעל יכולות AI את ישראל במלחמה

פרויקט מתחם אילת של אאורה ברמת השרון / הדמיה: 3dvision ltd טרי די ויז'ן בע''מ

פינוי בינוי: אאורה שילמה היטל חריג עבור הדיירים לעיריית רמת השרון והם נדרשים להחזיר לה את הכסף

פרויקט הפינוי בינוי של אאורה במתחם אילת בשכונת מורשה, נבנה בשני שלבים ויכלול בסופו של דבר 687 יח"ד בשישה מגדלים עם שטחי מסחר ● כדי לא לעכב את הפרויקט וקבלת היתר הבנייה, החברה שילמה לפני כארבע שנים את התשלום וכעת מבקשת את הכסף ששולם בחזרה מהדיירים

מסורק תת קרקעי ועד רחפנים: הכירו את 10 הסטארט-אפים המבטיחים לשנת 2024

גלובס בוחר את הסטארט-אפים המבטיחים של ישראל השנה ה-18 ברציפות: חברות הייטק הצומחות והמסקרנות ביותר, אלה שמייצרות אימפקט על תעשיות וצרכנים רבים, ונמצאות על המסלול הבטוח להנפקה ● הרשימה מתבססת על בחירות של קרוב ל-70 קרנות השקעה מקומיות וזרות מובילות בהייטק הישראלי ● החשיפה המלאה

כבר לפני חודשיים: איראן תירגלה שיגור טילים בליסטיים נגד בסיס פלמחים

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: התרגיל הצבאי של איראן שהתקיים כבר לפני חודשיים, איראן מצליחה לשבור את האמברגו על הנפט וגוגל פיטרה עובדים שמחו נגד ישראל במשרדים בניו יורק ● כותרות העיתונים בעולם 

מייסדי טורק. מימין: אלדד לבני (CINO), לאוניד בלקינד (CTO) והמנכ''ל עופר  סמדרי / צילום: גיא חמוי

הטייס האוטומטי שרוצה להחליף את צבא מומחי הסייבר

האנליסטים במרכזי בקרת הסייבר של הארגונים הגדולים נאלצים להתמודד עם אלפי התרעות מדי יום, והטכנולוגיה של טורק מאפשרת להפוך את התהליכים לאוטונומיים למחצה • האם ה"טייס האוטומטי" של החברה יצליח לשלול איומים חמורים? ● הסטארט-אפים המבטיחים

שאריות של טיל בליסטי שאיראן שיגרה לעבר ישראל / צילום: Reuters, Amir Cohen

בהשראת רוסיה: גילויים חדשים על התקיפה האיראנית וההצלחה הישראלית

הכתבה הזו היתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● התקיפה של איראן תוכננה באופן ששיחזר במובנים רבים כמה מן התקיפות הרוסיות הגדולות באוקראינה, וכללו תחילה נחיל כטב"מים שנועדו להציף את ההגנה האווירית ● החולשה של היכולת הצבאית הקונבנציונלית של איראן עלולה להוביל את מקבלי ההחלטות באיראן לאופציה הגרעינית

עגלת קפה הקבינה בכפר הס / צילום: שני בריל

ארבע הצעות לטיולי יום שרק המקומיים מכירים - ומשהו טעים ליד: מדור מיוחד לפסח

תצפית מרהיבה אל המדבר בשקיעה, פארק שמרגיש כמו ההיי ליין בניו יורק, האחות הקטנה של מקדש הבשרים משוק הכרמל וקרם לימון ומסקרפונה לקינוח ● יצאנו לארבעה מקומות שונים בארץ כדי לשמוע מהתושבים מהי פינת החמד שרק הם מכירים ומה יש לאכול שם, שגם כשר לפסח

עמיקם בן צבי, יו''ר דירקטוריון אל על / צילום: דוברות אל על

יו"ר דירקטוריון אל על נחקר בחשד למעורבות בפרשת שחיתות בנתיבות

משטרת ישראל אישרה כי עמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, נחקר בחשד למעורבות בפרשה בתחום טוהר המידות שבה נחקר גם ראש העיר נתיבות, יחיאל זוהר ● בא כוחו של בן צבי, עו"ד נתי שמחוני: "מר בן צבי מכבד את רשויות אכיפת החוק, משתף פעולה באופן מלא והוא סמוך ובטוח כי בסופה של הבדיקה יוברר שלא דבק כל רבב בהתנהלותו"

מטה s&p בניו יורק / צילום: valeriy eydlin

חברת S&P הורידה את דירוג האשראי של ישראל: "המלחמה תימשך כל 2024"

בהודעה שלא מן המניין, הורידה החברה את הדירוג של ישראל מרמה של AA- ל-A+ ● התחזית להמשך נותרה "שלילית", כך שבחברה מאותתים שבעתיד הדירוג עשוי להיפגע שוב ● "רואים עלייה נוספת בסיכונים הגיאו-פוליטיים"

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי / צילומים: AP, Shutterstock

אוקראינה על סף ייאוש וחור שחור ישאב אותנו ממרחק 2,000 שנות אור

אוקראינה מפתחת קנאת ישראל - גם היא רוצה קואליציה שתציל אותה מטילים באמצע הלילה ● הבריטים קובעים לוח זמנים להפסקה לאומית של העישון ● האקלים יעלה הרבה כסף, והמדינות העניות ייפגעו יותר ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם

מיכאל כגן / צילום: כדיה לוי

הדרך של מיכאל כגן ממשרד ישן ביקנעם לצמרת החברה הלוהטת בעולם

מיכאל כגן, סמנכ"ל טכנולוגיות עולמי באנבידיה, סיכם 25 שנה במלאנוקס עד שהחברה נמכרה לענקית השבבים ● "מצד אחד, רצינו לבנות חברה ישראלית, אך מצד שני הבאנו לארץ השפעה בינלאומית" ● בראיון בלעדי לגלובס, הוא מדבר על תחילת דרכו במלאנוקס, מתייחס לחשש מהיעדר תחרות בשוק שבבי ה־AI ונותן טיפ ליזמים צעירים בישראל: "אל תהיו כבולים לעבר"

מודעה המציגה נשק איראני ברחוב בטהרן, השבוע / צילום: Reuters, Majid Asgaripour

בלינקן מבהיר: "ארה"ב לא הייתה מעורבת בתקיפה באיראן"

שרי החוץ של מדינות ה-G7: נמשיך לפעול למניעת הסלמה של הסכסוך בין ישראל לאיראן • הקרמלין: "קוראים לצדדים להפגין איפוק" • דיווח: ביידן שוקל לשלוח סיוע ביטחוני בסך מיליארד דולר לישראל • בפעילות סמוך לטול-כרם: ארבעה לוחמים נפצעו בינוני וקל • עדכונים בולטים 

חיים ילין / צילום: פרטי

"אני לא מוצא את עצמי בתל אביב": חיים ילין לא מפסיק להתגעגע הביתה

הוא היה בממ"ד 12 שעות רצופות, שמע את הערבית, ראה את המלחמה ● אבל איכשהו זה המקום היחיד שעדיין נותן לחיים ילין כוח: "אני נמשך לשם כמו מגנט" ● פרויקט מיוחד 

עילית רז, טרבור מילטון ואליזבת הולמס / צילומים: AP - Lawrence Neumeister, Jeff Chiu, Brittainy Newman, איל יצהר

תעשיית הטק מגייסת את הבינה המלאכותית למאבק בהונאות משקיעים

בשנים החולפות נרשמו מקרי הונאה רבים בהייטק, בהם יזמים גייסו כספים ממשקיעים, ללא בדיקת נאותות מספקת ● במטרה לצמצם את ההונאות הבאות, חברות רותמות כיום כלי בינה מלאכותית לשלל אוטמציות בהתנהלות החברה ● במקביל, גורמים בענף חוששים מההשלכות