גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

היכנסו ללשכתי: חדר המנכ"ל משקף בעיקר את אישיותו של היושב בו

חדרי המנכ"לים יכולים להיות מרכז העצבים של המשרד או מגדל הפיקוח, כאלה שדלתם פתוחה תמיד או "קודש הקודשים" ■ יש חדרים בסגנון ביתי, חדרים עמוסים שיוצרים סביבה גדושת גירויים; ויש את המינימליסטי, המסודר והפנוי למחשבה

מיכל המאירי: מנכ"ל גיתם

מיכל המאירי, מנכ"ל משרד הפרסום גיתם, יושבת בלב בניין המשרדים בחדר לא גדול.

סגנון: את כל הפריטים בחדר בחרה המאירי באופן אישי, מלווה בחברתה תמר אלימלך, שמתמחה בסטיילינג לבית. האופי האקלקטי משקף לדבריה את אופייה ובחירותיה., המאירי: "הבריף של כל הבניין היה שיהיה בית עם המון אור. חלונות רחבים וגבוהים עם אור טבעי ומעבר אנרגיה". תכנון הפנים של אדריכל גל מרום הוא הקנבס שעליו נוספו בהדרגה הרהיטים והפריטים שבחרו אנשי המשרד, "כמו שמרהטים בית, מסתובבים ומוצאים ומוסיפים", היא אומרת.

"בעולמי הצר, במשרדי הפרטי, נוצר לקט של דברים שאני אוהבת. אני בנאדם שהוא אסופה של ניגודים". המנורה הנשית האוונגרדית היא מדרום תל-אביב, נקודת צבע בולטת על רקע השולחן הלבן, שיועד במקור לפינת אוכל."בסופו של דבר אני חיה פה רוב היום ואני אוהבת את חדרי הקטן, שבו אני מוצאת אינטימיות וחום. זה המקום לשיחות אישיות עם עובדים ויש פה מפלט מהאינטנסיביות הקדחתנית של אווירת היומיום במשרד פרסום".

למרות התמונה הכללית המאוד נקייה לעין, אומרת המאירי: "אני בהחלט בנאדם של פיצ'פקס - כמה אבנים טובות, מתנה שחברה עשתה לי ואיזו תמונה של הילדה, גם לאלה יש מקום".

שטח: בית גיתם כולל את משרד הפרסום, משרדי השותפים בעלי החברה, חברת יחסי הציבור פורטר נובלי ורדיו 102. משרד הפרסום תופס כ-3 קומות בבניין.

מס' עובדים: 150.

כתובת: בית גיתם, רחוב ראול ולנברג 8 רמת החי"ל.

משרד גיתם / צילום:בן יוסטר

חדרו של אלדד תמיר: מייסד ומנכ"ל תמיר פישמן

אלדד תמיר, מייסד ומנכ"ל תמיר פישמן, מאמין בעיצוב ואף מעיד שזהו אחד מתחביביו: "בענף שלנו, בשוק ההון אפשר לבוא מכיוון שמרני (והיינו שם בעבר) ואפשר לבוא מהכיוון ההייטקי. ניגשנו לעיצוב ממקום שמצד אחד משדר משהו מאוד ביתי-משפחתי ומצד שני הוא לא פומפוזי - לא מתחנף ובלי ניסיון להשוויץ. עבדנו עם המעצבת מיכל הרמלין ובהובלה אישית שלי".

עיצוב: בלשכתו של תמיר ניתן לראות שילוב שמח של רהיטים מחנות הרטרו אלמנטו ואוסף אישי. "עיצוב הוא חלק מהתחביבים שלי. לא חיפשנו הצהרה עיצובית ובחירה בדברים קרים ויקרים. מה שהופך את החדר לאישי במיוחד הוא שילוב של אווירה, פריטים וצבעוניות חמימה. הרבה ירוק וחום ושטיח רך. מקום שנעים להיכנס אליו ויש בו אוווירה לא פורמלית של 'בוא נשב בסלון'. חלק מהתמונות על הקיר הן של הבן שלי (בן 13). אנחנו לא אספני אמנות, אבל בהחלט קונים מדי פעם. אין לנו אוסף ואני בכוונה לא אוהב את ההתהדרות בבעלות על יצירות אמנות וניים-דרופינג של אמנים מפורסמים".

שטח המשרד: 2,000 מ"ר

מס' עובדים: 140.

כתובת: משרדי תמיר פישמן שוכנים בקומה 4 ברחוב הברזל 38 תל-אביב.

אלדד תמיר משרד / צילום: בן יוסטר

חדרו של ג'יימס סניידר: מנכ"ל מוזיאון ישראל

ג'יימס סניידר מייחס חשיבות מיוחדת למעבר שעשה מה-MOMA בניו-יורק למוזיאון ישראל בירושלים. תחושת השליחות שלו ניכרת בכל מעשיו, כמו גם הסקרנות המתמדת שלו ואהבת האמנות והאדם.

גם העולם מכיר בחשיבות פועלו, השבוע דירג אותו מגזין האמנות הצרפתי

Journal des Artes' בין 50 האנשים המשפיעים בעולם לשנת 2010, עם השלמת פרויקט התחדשות המוזיאון. ברשימה המכובדת נמנים מנהלי ה-MOMA והמוזיאון הבריטי, האמנים דמיאן הרסט ואניש קאפור, האדריכלים פרנק גרי וזהה חדיד, רון ארד ופיליפ סטארק, אספני אמנות וגלריסטים.

סגנון: חדרו של סניידר במבוך המשרדים שמאחורי הקלעים במוזיאון הוא מופת של צניעות וסנטימנטים: הרהיטים הביתיים הגיעו מדירת מגורים ישנה בחיפה ועברו רסטורציה, כיצירת אמנות. "באוהאוס ישראלי" משנת 1931, תוצרת האמנים הרומנים וגמן ודוידוביץ. "מורשת המודרניזם המוקדם של ישראל", אומר סניידר.

נגיעות של צבע הוסיפה לחדר אשתו, טינה: מכונת כתיבה אדומה "ולנטינה" בעיצוב אטורה סוטסאס הייתה מתנה לחג האהבה (ולנטיין). על הדף המצהיב שבתוכה הדפיסה את התאריך שבו החליט ג'יימס לקבל את המשרה בירושלים, 22 באפריל 1996. לצידה מונח מחשבון צהוב בעיצוב מריו בליני - שני הפריטים משנות ה-60. כרית נוי בצורת פאלטת צבעים של אמן בעבודת יד של טינה מונחת על הספה.

על הקיר כרזות כל התערוכות שהוצגו במוזיאון ישראל מיום שנכנס למשרתו, מעין פסיפס בשכבות של זמן, צבע ותמונה. על המדף העליון שמורות נעלי העבודה המאובקות וקסדת המגן מתקופת הבנייה של השנים האחרונות.

שטח המשרד: קמפוס מוזיאון ישראל בירושלים משתרע על שטח כ-80 דונם

משרד עובדים: המוזיאון מעסיק 375 עובדים.

כתובת: קריית המוזיאונים, שדרות רופין ירושלים.

מוזיאון ישראל / צילום:אייל יצהר

רני והילה רהב: מנכ"לים ברהב תקשורת

חדריהם של הילה ושל רני רהב, מנכ"לים משותפים בחברת יחסי הציבור והייעוץ התקשורתי רהב תקשורת שוכנים באזור ההנהלה, הנפרד במקצת מחדרי הצוותים האחרים במשרד.

סגנון: שני החדרים מרווחים ודומים בגודלם אך שונים באופיים, בעיקר בזכות יצירות האמנות שעל הקירות. אצל הילה הכול בהיר ורך יותר. אצל רני האווירה גדושה ותזזיתית. "כך אני עובד הכי טוב. הגודש הזה עושה לי את הדרייב", אומר רהב.

בחדר שולחן ענק, הנושא 5 מסכי מחשב, שעל גביהם רצים כל הזמן אתרי האינטרנט של גלובס, כלכליסט, דה מרקר, YNET, NRG וביזפורטל. לצידם 5 מסכי טלוויזיה המשדרים ערוץ 1, 2, 10, הוט3, ויס בלומברג. עיצוב הפנים של אדריכל אילן פיבקו והספות בעיצוב משה ויהושוע קסטיאל, הוזמנו במיוחד לחדר.

כאספן אמנות, המבחר רב ולחדר המנכ"ל נכנסו "העבודות שמאוד מדברות אל ליבי ועושות לי טוב בעין", בין אלה: עליזה אולמרט, דוד ריב, ניר הוד, פורטרט של לאה רבין שציירה חגית שחל, עבודה נדירה ונוגעת ללב של אביבה אורי ועבודתו של עדי נס מחווה ליוסי בן חנן ופורטרט של הילה רהב שצייר שרגא אלוני.

שטח המשרד: 1,000 מ"ר

מספר עובדים: 40.

כתובת: משרדי רהב תקשורת שוכנים במגדל המוזיאון, רחוב ברקוביץ 4, תל-אביב, קומה 24.

משרדרני רהב / צילום:אייל יצהר

גיא ברעם: מנכ"ל ברעם פרסום מקורי בע"מ

המשרד של גיא ברעם בבית הדפוס של חברת המדיה ושילוט הענק, הוא קוביית זכוכית המשקיפה וחשופה לחלל הפתוח של רצפת הייצור - לצידה סלון אירוח ללקוחות ולפגישות לא פורמליות.

סגנון: המקום שימש בעבר אולם כדורסל וברעם, כאוהד מושבע (במשרדו הראשי, לא רחוק משם, יש לו חולצה חתומה של מייקל ג'ורדן ונעל שיוצרה במיוחד עבורו בנייקי, גם היא בחתימתו של אלוהים...) התחבר למקום ואף ביקש להשאיר את אחד הסלים במצב שימושי.

"זה חלק מהמוטו שלנו - Create while having fun", הוא אומר. האדריכל יואב מסר נענה לאתגר והתוצאה היא חלל עבודה מעוצב ומאובזר באלגנטיות, שהוא למעשה גם מפעל ייצור פעיל.

הרהיטים בסלון הצמוד למשרד הם בעיצובו של אריק בן שמחון ותוספות מהביטאט.

שטח המפעל: 1,000 מ"ר.

מס' עובדים: 20.

כתובת: משרדי המטה של החברה נמצאים ברחוב הברזל 6, רמת החי"ל.

גיא ברעם משרד / צילום:בן יוסטר

אמנון רכטר: מנכ"ל רכטר אדריכלים

אמנון רכטר יושב בחדרו במשרד החדש של רכטר אדריכלים, בכיכר אתרים בתל-אביב. רכטר הבן חוזר ל"זירת הפשע" - הפרויקט הכי מושמץ ושנוי במחלוקת של אביו, האדריכל יעקב רכטר, חתן פרס ישראל. "מיקום המשרד אינו מקרי, זו בחירה מודעת ואמירה ארכיטקטונית. אני טוען שהכישלון של כיכר אתרים מעולם לא נבע מכשל תכנוני. זוהי יצירה אורבנית שהקדימה את זמנה, היה בה אפילו משהו עתידני ומאוד נועז, שלא עלה בקנה אחד עם הידע שהיה אז לניהול מתחם מורכב שכזה". רכטר אוהב את הכיכר ומאמין בה: "אני רוצה להיות הנסיך שנותן נשיקה שתעיר את היפהפייה הנרדמת הזו".

סגנון: חדרו של רכטר קטן, צנוע, ומשתמש בחומרים ממוחזרים. "המשרד מצד אחד מאוד פתוח ומצד שני יש בו מעט מאוד חפצים. השולחן - האלמנט המרכזי בחדר - בנוי מעצים ממוחזרים ששימשו ליציקות בטון בהיכל התרבות ביבנה".

על עיצוב המשרד ניצח אדריכל כרם הלברכט. "על התקרה והקירות השארנו את כל הזיכרון וצלקות העבר שהחלל נושא עימו. זו הייתה מלטשת יהלומים, במקום שהרסו את הקיר השארנו חתך חשוף. המשרד מהווה עדות לתפיסת הארכיטקטורה שלנו, שהיא לעולם תוצר של תהליך והתהליך יותר מעניין מהתוצר הסופי".

שטח המשרד: 150 מ"ר.

מס' עובדים: 16.

כתובת: רכטר אדריכלים, כיכר אתרים, תל-אביב.

רכטר אדריכלים משרד / צילום: אייל יצהר

עוד כתבות

טים קוק, מנכ''ל אפל / צילום: ap, Achmad Ibrahim

ההמלצה שהזניקה את השווי של אפל ב־70 מיליארד דולר ביום אחד

בית ההשקעות ברנשטיין פרסם בסוף השבוע האחרון המלצת קנייה אופטימית על אפל, שהזניקה את המניה המדשדשת וביקשה לנפץ את התחזיות הקודרות לגביה ● האם זה סימן להתאוששות?

השקל מתחזק מול הדולר והאירו | עיצוב: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת AdobeFirefly)

השקל מזנק בכ-2% מול המטבעות הזרים; אלו הסיבות

ברקע למגעים בעסקת החטופים השקל מתחזק בחדות הבוקר (ג'), בהמשך למגמה אמש ● למרות האופטימיות, הכלכלנים הבכירים מזהירים כי התנודתיות בשוק המט"ח המקומי צפויה להימשך

וול סטריט, ניו יורק / צילום: Shutterstock

נעילה ירוקה בוול סטריט; טסלה קפצה ביותר מ-15%

השקל התחזק במעל 1% מול הדולר, 3.76 שקלים ● טסלה סיימה את יום המסחר בזינוק של 15.3%, אפל הוסיפה 2.5%, גוגל צנחה ב-3.3% ובורסת הקריפטו קוינבייס איבדה 7.8% ● שטף הדוחות בוול סטריט ימשך השבוע, אמזון תדווח בשלישי, אפל בחמישי ● לפי הוול סטריט ג'ורנל, יועצי טראמפ מנסחים הצעות חוק להגבלת עצמאות הבנק המרכזי ● ברביעי החלטת הריבית של הפדרל ריזרב, בשישי דוח התעסוקה החודשי

דרכון ישראלי / צילום: Shutterstock

מהיום: אפשר לחדש דרכון ותעודת זהות באינטרנט. כך זה יעבוד

לאחר שבשנה שעברה נרשמו "פקקים" חסרי תקדים בדרך להנפקת דרכונים ותעודות זהות, חוק חדש שנכנס לתוקף מאפשר לבצע את התהליך באופן מקוון ● כיצד זה יעבוד, ולמי הדבר יתאפשר? ● גלובס עושה סדר

אפליקציית רייזאפ / צילום: מתוך אתר החברה

בגלל המלחמה: סטארט-אפ הפינטק רייזאפ מפטר מחצית מעובדיו

קצב גיוס הלקוחות לא עמד בציפיות, וגם עלות גיוס לקוח הפכה להיות הרבה יותר גבוהה, ולכן החברה החליטה היום על פיטורי כמחצית מכוח-האדם ● ברייזאפ מדגישים כי בקופתה יש מספיק כסף להמשיך להתנהל, וכי המהלך, שכולל גם שינויים אסטרטגיים, יאפשר להגיע לרווחיות

3 פסקי דין בשבוע / צילום: אנימציה: טלי בוגדנובסקי

ויקטורי ערכה חיפוש בקניות של לקוחה, איזה פיצוי היא תקבל?

אישה שרכשה מוצרים בויקטורי ונדרשה להתלוות לקצין הביטחון לבדיקת הרכישה, תבעה את הרשת על לשון הרע המדינה נדרשת להשיב מדוע לא נקבעה הוראת תשלומים למערכת הבריאות ● אם ביקשה לעבור לעיר מרוחקת עם בנה בן ה־9 ואביו, בן זוגה לשעבר, התנגד. מה קבע בית המשפט? ● 3 פסקי דין בשבוע

גילעד אלטשולר / צילום: איל יצהר

שלושה מימושים גדולים: אלטשולר שחם בדרך לצמצם בחצי חשיפה למניות בישראל

באפריל הפסיק בית ההשקעות להיות בעל עניין בלאומי ובהפועלים, ומכר את מניות פוקס בכ–100 מיליון שקל ● כיום מתחלקות החזקותיו במניות ל–80% בחו"ל ו–20% בישראל, ובכוונתו להמשיך לממש, בעיקר נוכח האיום הגיאופוליטי ● גורמים בשוק: המכירה - גם בשל עזיבת הלקוחות

מייסדי איילנד , מייק פיי (משמאל) ודן אמיגה / צילום: MKJ photography

השווי הוכפל בתוך חצי שנה: חד הקרן איילנד מקבל תג מחיר של 3 מיליארד דולר

חברת איילנד מגייסת לפי שווי של 3 מיליארד דולר ● החברה עוסקת באבטחת מידע לדפדפנים, בעיקר כרום, במקומות עבודה ● רק לפני חצי שנה גייסה איילנד לפי שווי של 1.5 מיליארד דולר.

שלומי ויוסי אמיר / צילום: יח''צ, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

לאחר עזיבת הבכירים בשופרסל: האחים אמיר בשורת מינויים להנהלת הקבוצה

האחים אמיר הודיעו על שורה של מינויים להנהלת שופרסל, לאחר שהמשנה למנכ"ל ושתי סמנכ"ליות בקבוצה הודיעו על עזיבתם ● לדברי האחים, המשמשים כמנכ"לים משותפים של הקבוצה, המהלך הוא חלק מתוכנית התייעלות שמגובשת בימים אלה בשופרסל

הפגנה פרו פלסטינית באוניברסיטת ג'ורג' וושינגטון, השבוע / צילום: ap, Cliff Owen

איסור על שיח אנטישמי: בארה"ב מנסים לעצור את הכאוס באוניברסיטאות העילית

הצעת חוק חדשה נגד אנטישמיות תובא להצבעה השבוע בבית הנבחרים האמריקאי ● היא עשויה להפוך את הקריאות בהפגנות הפרו–פלסטיניות ברחבי הקמפוסים בארה"ב לעבירות פליליות ● איך יגנו על הסטודנטים היהודים והאם ביקורת על ישראל תיחשב אנטישמית?

יגאל דמרי / צילום: אייל פישר

"בעוד שנה נהיה בקטסטרופה": התחזית הקשה של יגאל דמרי

חצי שנה לפרוץ המלחמה, היזם יגאל דמרי מסביר מדוע שוק הנדל"ן בנגב דווקא פורח ● הוא מעריך כי היקפי הבנייה בפרויקטים של התחדשות עירונית הגיעו לשיא, וסבור שהחרם הטורקי לא ישפיע במידה מהותית על השוק ● כמה באמת שווה הקרקע של חנן מור בשדה דב לפי ההצעה שהגיש, ולמה הוא מקפיא בינתיים את הפרויקט שלו בבבלי

שוק המשכנתאות / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

שוק המשכנתאות בחודש מרץ חזר לרמות מלפני המלחמה

מנתוני בנק ישראל עולה כי בחודש מרץ נלקחו משכנאות בהיקף של 6.23 מיליארד שקל ● היקף משכנתה ממוצעת שנלקחה במרץ הגיע ל-918 אלף שקל

טהראן, אמצע חודש  אפריל / צילום: ap, Vahid Salemi

דיווח: ישראל חיסלה בתוך איראן איש משמרות המהפכה

כתב איראן אינטרנשיונל דיווח כי ישראל חיסלה קצין במשמרות המהפכה שהיה מעורב בניסיון פיגוע נגד יהודים בגרמניה ● בסוף דצמבר דווח כי מספר חשודים נעצרו בחשד לניסיון פיגוע בברלין

בורסת ת''א זינקה / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

נעילה ירוקה בבורסה המקומית; טבע עלתה ב-6%, נייס ירדה ב-3%

מדד ת"א 35 עלה ב-1.3% ● השקל זינק מול המטבעות הזרים ברקע המגעים לעסקת החטופים ● מחר תתפרסם בארה"ב החלטת הריבית של הפד; השוק מתמחר התחלת הורדות ריבית רק בספטמבר ● עונת הדוחות בארה"ב תופסת תאוצה: אמזון ואפל יפרסמו השבוע את תוצאותיהן יחד עם חברות שבבים בולטות

קתי ווד / צילום: Reuters, Hugo Amaral/SOPA Images

קרנות 'ארק' הפופולריות של קתי ווד שוקעות במהירות

המשקיעים משכו השנה 2.2 מיליארד דולר מהקרנות הפעילות של ARK השנה, יותר מהתזרים של כל 2023

וול סטריט / צילום: Unsplash, Roberto Júnior

נעילה אדומה בוול סטריט: המדדים סיימו את החודש הכי גרוע השנה

נאסד"ק ירד ב-2% ● אמזון פרסמה את הדוח הרבעוני - עקפה את הצפי הן ברווח והן בהכנסות ● גוגל מסיימת את אפריל בעלייה של כ-9%, מטא בירידה של כ-10% ● טראמפ מדיה עלתה ב-50% בחמישה ימים, אך ירדה ב-20% מתחילת החודש ● פייפאל פרסמה תוצאות מעורבות ועדכנה כלפי מעלה את תחזית הרווח ● קוקה קולה עקפה את הציפיות, אך המניה ירדה

רואי סויסה / צילום: תמונה פרטית

המשקיע הזה ראה עשר דירות יד שנייה, ובסוף מבצע אחד שינה את התמונה

רואי סויסה קנה דירה חדשה מקבלן בבת ים ואז מכר אותה לפני שתכנן, כדי להשיג עסקה טובה יותר: "לקחתי בחשבון שאולי אצטרך להחזיק את שתיהן לתקופה מסוימת" ● האזינו

פרויקט TLV במתחם השוק הסיטונאי בת''א, על קרקע שתנובה מכרה / צילום: טל איז׳ק

מבית שמש ועד צומת מורשה: הכירו את האקזיטים הנדל"ניים המפתיעים

מכירת קרקעות על ידי חברה תעשייתית חושפת לרוב ערך חבוי, הגבוה לעיתים אף מזה של פעילותה המסורתית – מה שמוביל לא פעם לזינוק במניה ● אנליסט נדל"ן: "בעסקה שכזו מקבלת המוכרת תזרים מזומנים משמעותי שיכול לסייע לה בהגדלת הייצור, ואף לבצע רכישות" ● סיור בין אקזיטים נדל"ניים מפתיעים שנרשמו בבית שמש, ירושלים, לוד, תל אביב ובצומת מורשה

חניה על מדרכה. נושא שנוי במחלוקת / צילום: הלית ינאי

חניה בכל מקום: כך זינק מספר תווי הנכה ב-55% בתוך שנתיים

מאז שרוככו התנאים לקבלת תו נכה, מספר תווי הנכה זינק מ־405 אלף ל־628 אלף בתוך שנתיים ● השינוי בחוק שאפשר לנכים לקבל חניה צמודה לבית הקפיץ גם את מספר החניות, ובתל אביב הוא הוכפל ● יו"ר עמותת נגישות ישראל, יובל וגנר: "התכלית של מתן תווי נכה פשוט לא מקוימת"

עוד עלייה במחירי הדלק / צילום: איל יצהר

מתקרב ל-8 שקלים לליטר: מחיר הדלק יעלה בחצות

הדלק שוב מתייקר ומתקרב לשיא כל הזמנים: 7.90 שקלים לליטר - עלייה של 18 אגורות לעומת מחירו באפריל ● במצטבר, מתחילת שנת 2024 עלה מחיר ליטר בנזין ב-96 אגורות ● מעבר לתנודות במחירי הנפט ושער הדולר, סיבה נוספת לקפיצת המחירים היא החלטת שר האוצר סמוטריץ' להחזיר את מס הבלו על הדלק לרמתו המלאה