גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

פרשת רשות המסים: גם יורם קארשי הורשע בהסדר טיעון

(עדכון) - קארשי, אחיה של שולה זקן, הודה כי סייע לקובי בן-גור לתת שוחד לראש רשות המסים לשעבר, ג'קי מצא ■ ההסדר אינו כולל הסכמה לעניין העונש; התביעה תבקש מאסר בפועל

הסדר טיעון רביעי בתיק המינויים ברשות המסים: בית משפט המחוזי בפתח-תקווה הרשיע היום (ד') במסגרת הסדר טיעון את יורם קארשי, אחיה של שולה זקן, בעבירה של מתן שוחד, בעבירה של סיוע למתן שוחד, בשתי עבירות של שידול עובדי ציבור לעשות במילוי תפקידם מעשה של הפרת אמונים הפוגע בציבור ובעבירה של ביצוע בצוותא של הפרת אמונים.

על-פי עובדות כתב האישום המתוקן, קארשי הודה כי סייע לקובי בן-גור לתת שוחד לראש רשות המסים לשעבר, ג'קי מצא. קארשי הודה כי סייע לבן-גור בקידום מינויו של מצא לתפקיד מנהל רשות המסים על מנת ליצור מחויבות של מצא כלפי בן-גור.

קארשי הודה כי כבר בשלב זה פעל מתוך ציפיה שכמנהל רשות המסים מצא יקנה לו השפעה ברשות המסים. קארשי רצה להשיג השפעה שתתבטא בעיקר בקידום עובדים ברשות המסים לפי דרישותיו, מתוך ציפייה כי עובדים אלה יטיבו עמו במסגרת מילוי תפקידם.

בהמשך פנה קארשי למצא ותבע ממנו למנות או לקדם עובדים שבקידומם חפץ ולפעול למען האינטרסים שלו. בכתב האישום מתוארות פניותיו ודרישותיו של יורם קארשי ממצא ודריסת הרגל שניתנה לו ברשות המסים: דרישותיו בעניין יגאל סער; דרישותיו לקידומו של עובד הרשות יוסי כהן; ודרישותיו לקידומו של יוסי שטיינמיץ.

קארשי הודה גם כי נתן שוחד ליגאל סער, מי שחפץ להתמנות לתפקיד סמנכ"ל למנהל ברשות המסים. קארשי היה מעוניין ביצירת מחוייבות של סער כלפיו, ועל כן פעל מול מצא כדי לסייע לסער להתמנות לתפקיד. הוא קיבל לעניין זה את הבטחתו של מצא כי ימנה את סער לתפקיד סמנכ"ל למנהל.

בשלב מאוחר יותר, חזר בו מצא מהתחייבותו כלפי קארשי ורצה לקבל את אשרורו של שר האוצר למינויו של בוברוב לתפקיד זה. אלא שקארשי סירב להשלים עם הפרת הבטחתו של מצא כלפיו. על מנת לגרום למצא לקיים את הבטחתו הביא קארשי לכך שמצא לא יוכל להיפגש עם שר האוצר לשם קבלת אשרורו.

קארשי הודה כי תיאם עם שולה זקן, אחותו ומי שכיהנה בתקופה הרלוונטית כיועצת בכירה לשר האוצר, שתימנע מלהיענות לפניותיו של מצא להיפגש עם שר האוצר ותפנה אותו לקארשי בכל הנוגע למינויי הסמנכלי"ם. בדרך זו עוכב אישור מינויו הסמנכלי"ם על-ידי שר האוצר, והלחץ על מצא לעמוד בהתחייבותו כלפי קארשי לעניין מינויו של סער הוגבר.

במקביל להפעלת הלחץ כאמור, תבע קארשי ממצא הסברים באשר להפרת הבטחתו. בסופו של יום, בסיועו של קובי בן-גור, הסכים קארשי להתפשר עם מצא כך ששמואל בוברוב מונה לתפקיד סמנכ"ל למנהל, והוסכם כי סער ימונה לתפקיד אחר שיהיה מקובל עליו. בהמשך הוא אכן מונה לתפקיד נציג רשות המסים בניו-יורק.

קארשי הודה כי פעל מתוך רצון לרתום את מחויבותו של סער, עובד בכיר ברשות המסים, כלפיו. עוד הודה קארשי כי שידל את עובד רשות המסים לבצע עבירה של הפרת אמונים כחלק מרצונו של קארשי לקבל דריסת רגל ברשות המסים.

קארשי הודה גם בביצוע בצוותא של הפרת אמונים ביחד עם יוסי שטינמיץ וכן בשידולו של גידי בר-זכאי לבצע עבירה של הפרת אמונים במילוי תפקידו.

על-פי עובדות כתב האישום, קארשי פעל כגורם בעל אינטרסים ברשות המסים על מנת לבסס את השפעתו על הנעשה ברשות, להשיג בה דריסת רגל ולהשפיע על ההחלטות המתקבלות בה.

קארשי הודה כי פעל בדרך של סיוע לעובדי רשות המסים על-ידי קידומם בתפקיד, על מנת ליצור את מחוייבותם כלפיו. קארשי הודה כי הוא פעל מתוך ציפיה שעובדי הרשות יפעלו עבורו במסגרת מילוי תפקידם, יקנו לו השפעה ברשות המסים ויקדמו את האינטרסים האישיים שלו.

עדיין אין עונש

הסדר הטיעון אינו כולל הסכמה לעניין העונש. המדינה הצהירה בבית המשפט כי היא תבקש מבית המשפט לגזור על יורם קארשי עונש של מאסר בפועל לריצוי מאחורי סורג ובריח, שיהלום את חומרת המעשים בהם הודה.

זהו הסדר הטיעון הרביעי שנחתם בתיק זה לאחר הסדרי הטיעון שנחתמו עם ג'קי מצא, שמואל בוברוב וקובי בן-גור.

תיק רשות המסים מנוהל על-ידי המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה באמצעות עורכי הדין מיכל רוזן-עוזר, יוחאי בן-שמואל, יוסי אלון עמרי קופלר ומנהלת המחלקה, עו"ד אביה אלף.

בא-כוחו של קארשי, עו"ד איתן מעוז, מסר בתגובה כי קארשי חיכה זמן רב לאפשרות לקחת אחריות על מעשיו בפרשה ולהימנע מניהול משפט. "הדבר התאפשר בסופו של דבר על-ידי צמצום משמעותי מאוד בכתב האישום, באופן שהעמיד אותו על ממדיו הנכונים ובהפחתה של 4 עבירות שוחד מתוכו".

הסדרי הטיעון בפרשת רשות המיסים

עוד כתבות

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

לראשונה בהיסטוריה: הממשלה אישרה קיצוץ בתקציב בניגוד לעמדת שר האוצר

הקיצוץ בתקציב, בהיקף של כ-225 מיליון שקל, אושר לדרישתו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, ובתום מאבקים בשבועות האחרונים מול שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ● הקיצוץ נועד למימון הקמת מתקני כליאה לאכלוס העצורים הביטחוניים הרבים שנעצרו מאז תחילת המלחמה

ייפוי-כוח מתמשך. זה ההליך שיחליף אותו / אילוסטרציה: Shutterstock, REDPIXEL.PL

חקיקה חדשה: תומך החלטות לקשיש או בעל מוגבלות - במקום אפוטרופוס

השבוע נחקק המוסד של "תומך החלטות" ● מה זה אומר, מה ההבדל בין התומך לבין אפוטרופוס, ולמה בעצם צריך מינוי פורמלי מבית המשפט רק כדי לסייע לאדם קשיש או מוגבל?

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי / צילומים: AP, Shutterstock

אוקראינה על סף ייאוש וחור שחור ישאב אותנו ממרחק 2,000 שנות אור

אוקראינה מפתחת קנאת ישראל - גם היא רוצה קואליציה שתציל אותה מטילים באמצע הלילה ● הבריטים קובעים לוח זמנים להפסקה לאומית של העישון ● האקלים יעלה הרבה כסף, והמדינות העניות ייפגעו יותר ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם

עומר אלפרן, מנהל השקעות ושותף בחברת רובי קפיטל / צילום: דין אהרוני רולנד

"עד עכשיו יזמי נדל"ן לא יצאו עם פרויקטים שכבר מוכנים, מכאן נראה מבול"

חברת המימון החוץ־בנקאי רובי קפיטל משיקה קרן השקעות שנייה, במטרה לגייס חצי מיליארד שקל לפחות ● עומר אלפרן, מנהל השקעות ראשי ושותף בחברה: "בקרוב הרבה מאוד יזמים בתחום ההתחדשות העירונית יוציאו הרבה מאוד פרויקטים לשוק"

אביב ומתיאו שפירא, אדיר טובי ורובי ליאני, חברת XTEND / צילום: כדיה לוי

עפים כמו פרפר, עוקצים כמו דבורה: הרחפנים שמשנים את תורת הלחימה

הרחפנים של אקסטנד הפכו פופולריים במלחמה בעזה, ואף הצילו חיים • עכשיו היא עובדת על מערכת משולבת שתיקח את יכולות הרובוטים קדימה ותסייע להם לפעול בצוות ● הסטארט-אפים המצליחים, פרויקט מיוחד

מטוס אל על / צילום: Shutterstock

אחרי הצניחה בתחילת המלחמה: התאוששות בענפי התיירות והבילויים

חג הפסח שיחול בקרוב מחולל רכישות בתחום החופשות והמופעים ● אתר KSP מרחיב את שיתוף־הפעולה עם שטראוס לצד מותגים כמו ויסוצקי ולוואצה ● הדירוג החודשי של אתרי האונליין

עלי חמינאי, המנהיג העליון של איראן, בתפילת עיד אל–פיטר בטהרן / צילום: Associated Press

שאלות ותשובות: איך בוצעה התקיפה באיראן ומה היה היעד?

מהבסיס הצבאי שהותקף בוצעו במוצ״ש שיגורים לעבר ישראל ● איך ככל הנראה בוצעה התקיפה ומה יקרה עכשיו? ● וגם: התגובה בשווקים והקפיצה במחיר הנפט

איל וולדמן / צילום: פרטי

איל וולדמן מגלה: "עברו עליי ימים כואבים וקשים מאוד"

"אני כל הזמן חושב מה דניאל הייתה עושה, איך זה היה אם היא הייתה פה עכשיו", מספר איל וולדמן על בתו דניאל שנרצחה בנובה. מאיפה הוא שואב כוח? ● פרויקט מיוחד 

טיל בליסטי שנורה מאיראן בשבת ונפל בים המלח / צילום: N12

הממשלה נדרשת להחלטה לא פופולרית - הבלגה היא הדבר הנכון

ארה"ב שבה ומדגישה שהיא לא תהיה שותפה למהלך התקפי ישראלי נגד איראן, הגם שלישראל שמורה הזכות לפעול, ושארה"ב אף שתמשיך לסייע לה בהגנה ● אפשר לפעול. השאלה היא אם זה הדבר הנכון לעשות ● מבקרים יגידו שההמלצה להבליג היא חזרה על הטעויות שהובילו ל-7 באוקטובר, ולא כך ● הנסיבות השתנו מאז לטובה ולרעה ● דעה

מטה s&p בניו יורק / צילום: valeriy eydlin

חברת S&P הורידה את דירוג האשראי של ישראל: "המלחמה תימשך כל 2024"

בהודעה שלא מן המניין, הורידה החברה את הדירוג של ישראל מרמה של AA- ל-A+ ● התחזית להמשך נותרה "שלילית", כך שבחברה מאותתים שבעתיד הדירוג עשוי להיפגע שוב ● "רואים עלייה נוספת בסיכונים הגיאו-פוליטיים"

מייסדי טורק. מימין: אלדד לבני (CINO), לאוניד בלקינד (CTO) והמנכ''ל עופר  סמדרי / צילום: גיא חמוי

הטייס האוטומטי שרוצה להחליף את צבא מומחי הסייבר

האנליסטים במרכזי בקרת הסייבר של הארגונים הגדולים נאלצים להתמודד עם אלפי התרעות מדי יום, והטכנולוגיה של טורק מאפשרת להפוך את התהליכים לאוטונומיים למחצה • האם ה"טייס האוטומטי" של החברה יצליח לשלול איומים חמורים? ● הסטארט-אפים המבטיחים

יודר שפריר וגיא ברון, מייסדי סקיילאופס / צילום: בן יצחקי

החברה שחוסכת זמן וכסף לסטארט-אפים: זה חביב הקהל בדירוג המבטיחים של גלובס

סקר חביב הגולשים באתר גלובס זכה בשבועות האחרונים לכ-30,000 צפיות וצבר אלפי הצבעות ● על התואר התחרו השנה 30 חברות צעירות שדורגו במקומות הגבוהים ביותר ע"י עשרות קרנות השקעה הפעילות בישראל ● מי זכתה במקום הראשון?

עילית רז, טרבור מילטון ואליזבת הולמס / צילומים: AP - Lawrence Neumeister, Jeff Chiu, Brittainy Newman, איל יצהר

תעשיית הטק מגייסת את הבינה המלאכותית למאבק בהונאות משקיעים

בשנים החולפות נרשמו מקרי הונאה רבים בהייטק, בהם יזמים גייסו כספים ממשקיעים, ללא בדיקת נאותות מספקת ● במטרה לצמצם את ההונאות הבאות, חברות רותמות כיום כלי בינה מלאכותית לשלל אוטמציות בהתנהלות החברה ● במקביל, גורמים בענף חוששים מההשלכות

בית חולים חדש ייבנה בבאר שבע / אילוסטרציה: Shutterstock

בית חולים ראשון בבעלות הקופות הקטנות: לאומית ומאוחדת יפעילו את בית החולים בבאר שבע

בית החולים שיבא יהיה שותף של הקופות בהקמת בית החולים ● הלו"ז להשקה מוערך בלפחות 8-6 שנים ותקציב ההקמה בלפחות מיליארד שקל ● בשבועות הקרובים צפויה להתקבל החלטת ממשלה התומכת בהחלטת משרדי הבריאות והאוצר שהתקבלה היום

עמיקם בן צבי, יו''ר דירקטוריון אל על / צילום: דוברות אל על

יו"ר דירקטוריון אל על נחקר בחשד למעורבות בפרשת שחיתות בנתיבות

משטרת ישראל אישרה כי עמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, נחקר בחשד למעורבות בפרשה בתחום טוהר המידות שבה נחקר גם ראש העיר נתיבות, יחיאל זוהר ● בא כוחו של בן צבי, עו"ד נתי שמחוני: "מר בן צבי מכבד את רשויות אכיפת החוק, משתף פעולה באופן מלא והוא סמוך ובטוח כי בסופה של הבדיקה יוברר שלא דבק כל רבב בהתנהלותו"

איך המוסדיים מחליטים איפה תשב הפנסיה שלכם / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת adobe firefly)

הבכיר שחושף באופן נדיר את הסודות על איך משקיעים את הפנסיה שלכם

הצצה אל מאחורי הקלעים של דיוני ועדת ההשקעות של גוף מוסדי: היכן להגדיל סיכון, כמה פיצוי נדרש עבורו, עד כמה משפיעים השווקים העולמיים על החוסך הישראלי, ואילו אתגרים ייחודיים עומדים בפני מנהלי קופות הגמל וקרנות הפנסיה וההשתלמות המקומיים

מירב בן ארי, יש עתיד טוויטר, 23.5.21 / צילום: שלומי יוסף

האם הרקע המקצועי של המפכ"ל המיועד של בן גביר חריג ביחס למקובל?

האם הרקע המקצועי של המפכ"ל המיועד אבשלום פלד הוא חריג? צללנו להיסטוריה ● המשרוקית של גלובס

שרון גל / צילום: סטודיו תומאס תומר שלום, ויקימדיה

האיום עשה את שלו? שרון גל יישאר בערוץ 14

לפני כשלושה שבועות הודיעה רשת 13 כי העיתונאי שרון גל חוזר לשורותיו, ובערוץ 14 מיהרו להוציא לגל מכתב התראה, מאחר שהוא חתום על חוזה עד סוף 2024 ● כעת נראה כי המהלך עשה את שלו, וגל יישאר בערוץ 14 ויגיש שם את רצועת 19:00

רונית אשל, לירון ישראלי ושי כהן, בשיחה עם גלית חתן, גלובס / צילום: כדיה לוי

המומחים שקוראים: יש להגדיר יעדי ייצור בחקלאות כדי להפחית את התלות ביבוא

במסגרת כנס ביטחון המזון של גלובס ותנובה, התקיים פאנל מומחים בנושא פתרונות הביטחון התזונתי הלאומי ● "אנחנו חייבים גם לתמוך בייצור מקומי בצורה הרבה יותר משמעותית, לרבות תמיכה ישירה בחקלאים ובתעשיינים", קרא שי כהן, מנהל החדשנות של תנובה

משרדי חברת השבבים TSMC, בטייוואן / צילום: ap, Chiang Ying-ying

התחזית האופטימית של ענקית השבבים מטייוואן: ההכנסות יזנקו פי 2

יצרנית השבבים TSMC הציגה דוחות רבעוניים חזקים ועקפה את תחזיות האנליסטים בשורת ההכנסות והרווח ● המומנטום החיובי צפוי להימשך כשעל פי ההערכות החברה צפוי להכפיל את הכנסותיה