גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

מצעד האפליקציות באייפון: Yellow הולכת על כל הקופה

רונה בן-דוד, מנכ"ל OnTheMob, במדור שבועי המסקר את זירות האפליקציות באייפון ובאייפד

מדור אפליקציות הסלולר השבועי של "גלובס" ושל חברת המובייל אינטראקטיבOnTheMob סוקר אפליקציות אייפון (iPhone) ואייפד (iPAD). בכל שבוע נעקוב כאן אחר המתרחש בחלק מחנויות האפליקציות, נזהה תזוזות ונדווח על אפליקציות חדשות ושימושיות. הנתונים השבוע נכונים ל-27.4.11, יום שלישי בשעה 23:20.

IPhone

Yellow

השיווק הסלולרי בעולם בכלל ובארץ בפרט צובר תאוצה. חברות רבות כבר הוסיפו למהלכי הדיגיטל שלהם את הפלטפורמה הסלולרית. מגמה בולטת אשר מדברים עליה רבות היא תרומתו של הסלולר לתחום הקמעונאות; מבצעים מבוססי מיקום, כרטיסיות מבצע דיגטליות (כל קפה עשירי חינם וכו'), התראות מבוססות מיקום ועוד. אבל מגמה זו עדיין לא קיבלה ביטוי משמעותי בארץ.

מי שהספיק לראות שלטי חוצות, לשמוע רדיו או לשוטט קצת באינטרנט בשבוע האחרון בוודאי לא יכל שלא לשים לב למהלך השיווקי של Yellow להשקת אפליקציית האייפון החדשה שלהם.

לראשונה, רשת קמעונאית שהלכה עם המדיום הסלולרי עד הסוף, בכל מדיה אפשרית באופן יסודי, בטיימינג מצוין לחג וכבשה את המקום הראשון בחנות האפליקציות למספר ימים.

Yellow משיקה אפליקציה מבוססת מיקום המספקת שירותי דרך שונים ונותנת סיבה טובה להיכנס לסניף Yellow עם מבצעים וכרטיסיית קפה דיגיטלית, אבל מפספסת בעניין מהותי - למה רק אייפון?

הערכות אחרונות בנוגע למספר מכשירי האייפון בישראל הוא כ-600,000 מכשירים, וכנראה שמחזיקי מכשירים אחרים ייאלצו להמתין.

האם ה-ROI לקמפיין בתקציבי ענק שווה את הפוטנציאל אליו הוא פנה?

באפליקציה סלולרית של Yellow לאייפון הושקעו יותר ממיליון שקל, והיא כוללת מגוון תכנים 'לדרך'. ניתן למצוא באפליקצייה מגוון רחב של יישומים וכלים: תוכנת ניווט חינמית; מועדון החברים של Yellow - מועדון סלולרי אמיתי ראשון בישראל המעניק הנחות והטבות ייחודיות כמו: 20 שקל הנחה לקנייה ביילו על כל 200 שקל קניות מצטברות; כרטיסיית קפה דיגיטלית המעניקה כוס קפה שישית בחינם; משחקים; איתור טיולים ושירותי עזרה למקרי חירום; ואיתור מקומות בילוי וחיפוש חניה.

ניכר שהושקעה מחשבה רבה על הדרך בה האפליקציה תהיה שימושית ותחזיר אליה משתמשים יחד עם עיצוב מוקפד, ואין ספק שהיא גם תוכל ליצר תנועת לקוחות אל הסניפים, אך כמות הפיצ'רים גדולה מידי ויוצרת עומס, חוסר פוקוס ובלבול. נראה כי הפעם Yellow בחרו בכמות ולא באיכות.

האם באמת צריך תוכנת ניווט חינמית כשיש אפליקציות כמו WAZE, שזו כל מהותה ופועלה? האם באמת יש צורך במשחקים על הדרך, כשיש קטגוריית משחקים עשירה ומגוונת על המכשיר?

מבצעים, מבצעים, מבצעים - זה שם המשחק.

להורדת האפליקציה של Yellow

רכב חברה

"להקת אפליקציה" שהייתה אחד הלהיטים הבולטים בעונה האחרונה של "ארץ נהדרת" עם שירים כמו רכב חברה, חברים וכסף, יוצאים לבלות ומגיעה גם לאייפון (מקום 13).

קשת עולה על גל אפליקציות אמנים כמו אייל גולן, רוני דלומי, דודו אהרון ועוד ומייצרת ל"להקת אפליקציה" פעילות דומה עם כל מה שצריך; כל הביצועים, קישור לדף הפייסבוק של הלהקה וביוגרפיה ארוכה הגוללת את סיפורי הדמויות ואיך הן נפגשו - נמרוד שוהם וניר ורד (אסי כהן ומאור כהן) נפגשו בזמן שאחד מהם רכש אנטי-וירוס והשני דיסק הפעלה של WINDOWS, ומכאן כדאי להמשיך לקרוא - משעשע.

להורדה אפליקצית להקת אפליקציה

מחשבון למנגליסטים

האם כבר אפשר להריח את ריח המנגל לקראת יום העצמאות? במקום ה-20 האפליקציה מנגליסט שעולה לטופ 25 בטיימינג מצוין.

בכל שנה אנחנו יוצאים לעל האש משפחתי, ובכל שנה אנחנו נשארים עם כמויות עצומות של בשר. מנגליסט יכולה לעזור. בוחרים את סוג התקציב - חסכני, בינוני או מפנק; מסמנים מהי כמות אוכלי הבשר, אוכלות הבשר, כמות הצמחוניים/הצמחוניות בחבורה ומספר הילדים - ובלחיצה אחת מתקבלת רשימה ברורה של כמויות מכל פריט הכוללת שתייה, בשר, עוף, ירקות ותוספות כמו חומוס או חמוצים.

לפי המשתנים שאני הגדרתי, הכמויות בהחלט נראות ריאליות ועושות סדר. אפליקציה שימושית בהחלט.

להורדת אפליקצית מנגליסט

"גלובס" החדשה

במקום ה-14 בחנות, אפליקצתי האייפון החדשה של "גלובס". האפליקציה מאפשרת לקבל את הכותרות הראשיות באותו הרגע ואת הכותרות על פי מדורים, פורטל פיננסי המרכז את הנתונים העיקריים עבור משקיעים, מידע על מניות, שווקים וסרטוני וידאו תחת המותג גלובס TV; אפליקציה ממוקדת עבור צרכי הגולשים בה.

גם "גלובס", בדומה ל-ynet, בחרו לייצר אפליקציה חדשה לגמרי ולא לייצר גירסה חדשה. מהלך כזה יש לתכנן נכון בכל הרמות - ובפרט שיווקית.

פרט יפה שכדאי לשים לב אליו זהו האייקון אשר מופיע על הדסקטופ לאחר הורדת האפליקציה החדשה - "גלובס" השאירו את אותה הנראות יחד עם בידול קטן של תגית NEW, וכך עוזרת לגולשים שלה להבין באיזו אפליקציה הם גולשים - בישנה או בחדשה.

להורדת אפליקצית גלובס באייפון

OnTheMob היא חברת מובייל אינטראקטיב המשווקת במדיה הסלולרית ומספקת שירותי פיתוח אפליקציות, רכש מדיה, בנייה, ליווי ויישום של אסטרטגיית סלולר.

info@onthemob.com

עוד כתבות

מתנדבי משלחת של Jewish National Fund USA / צילום: ארגון ג'ואיש נשיונל פאנד ארה''ב

כך הגיעו לישראל משלחות של 3,000 מתנדבים בזמן המלחמה - לא כולם יהודים

ארגון ג'ואיש נשיונל פאנד ארה"ב הוביל 11 משלחות שהתנדבו ביישובים כמו שדרות, ארז, גבולות ואורים ● טלי צור־אבנר, ראש המטה בישראל: "הביקוש גבוה, יש רשימות המתנה" ● ישראל מתגייסת

ריי דליו / צילום: Reuters, Thomas Mukoya

ימי הזוהר מאחוריה? הקרן של משקיע העל דועכת

משקיעים בקרן של ריי דליו טוענים שהם מתוסכלים מהתשואות בשנים האחרונות ● רבים מהמשקיעים המוסדיים שהשקיעו סכומי כסף גדולים מושכים את כספם ● "יש לנו אכזבה לאורך תקופה ארוכה", מספרת אחת מהמשקיעות בקרן

הפגנה מחוץ לאוניברסיטת קולומביה / צילום: Reuters, Cristina Matuozzi

"אני זועם, זה לא ייאמן מה שקורה באוניברסיטת קולומביה"

כשהמחאות האנטי־ישראליות בקמפוסים בארה"ב רחוקות מלדעוך, חוקרים יהודים וישראלים מאוניברסיטאות העלית מאחדים כוחות כדי להגיב באופן יצירתי בכל הזירות - האקדמית, המשפטית והכלכלית ● "זו חזית כמו כל חזית במלחמה", הם אומרים בשיחות איתם

מייסדי קרן פיקצ'ר קפיטל מימין לשמאל: ראקש לונקאר, דן אמיגה, מיקי בודאי ומייק פיי./ צילומים: עמרי אראל, קייט רני, MKJ photography, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

המהלך שהפתיע את ענף הסייבר: מנכ"ל איילנד ינהל במקביל גם קרן השקעות

מייק פיי, מנכ"ל איילנד, הספקית הגדולה ביותר של פתרונות סייבר לתחום הדפדפנים, מצטרף כשותף מנהל בקרן ההון סיכון פיקצ'ר קפיטל ● המהלך עשוי ליצור, לכאורה, ניגוד עניינים בין עסקאות השקעה או שותפות בתוך איילנד לבין עסקאות שתערוך הקרן ● "אני מכבד ומקיים את חובות הנאמנות שלי כמנכ"ל איילנד", אומר פיי

רחפן Autel EVO 2 Enterprise / צילום: Reuters, Steve Marcus

אלפי רחפנים מתוצרת סין בדרך לצה"ל. אלו החששות

אלפי רחפנים תוצרת DJI ואוטל הסיניות נרכשו כדי למלא את השורות בצבא, לאחר ערב רב של דגמים שהגיעו מתרומות ואנשי מילואים ● למרות האיסור בארה"ב ובעוד שצבאות מערביים חוששים מריגול סיני, בצה"ל מבהירים: "נעשו התאמות כדי לשמור על ביטחון המידע"

פליטים עזתים ברפיח / צילום: Reuters, IBRAHEEM ABU MUSTAFA

וול סטריט ג'ורנל: כך תיראה הפעולה הישראלית ברפיח

בוול סטריט ג'ורנל מדווחים כי ישראל נערכת לפעולה ברפיח ומפנה אזרחים לקראת מבצע צבאי ● עפ"י ההערכות, מבצע הפינוי צפוי להימשך כשבועיים עד שלושה שבועות ויתבצע בתיאום עם ארה"ב, והלחימה תיארך כשישה שבועות

מה צפוי בדוחות מטא? / צילום: Shutterstock

מניית מטא התרסקה ב-15% למרות נתונים חזקים, ואלו הסיבות

מטא, שמנייתה עלתה בכ-45% מתחילת השנה, היכתה את התחזיות בתוצאותיה הכספיות הן בשורת הרווח והן בשורת ההכנסות ● האנליסטים היו אופטימיים לגבי הדוחות הערב אך התחזית שפרסמה החברה להמשך השנה אכזבה את המשקיעים

אמיר כהנוביץ' / צילום: יח''צ

הכלכלן הבכיר שעשה את המעבר המפתיע של השנה מדבר

אמיר כהנוביץ' הפתיע את שוק ההון בספטמבר כשעזב את חברת הביטוח הגדולה ביותר בישראל, הפניקס, ועבר לסוכנות הענק פרופיט ● בראיון לגלובס הוא מסביר את שינוי הקריירה הדרמטי שעשה, מציע את הפרשנות הייחודית שלו להתנהלות בשוק ההון, ומערער על התחזית של בנק ישראל לגבי הצמיחה של הכלכלה

אסדת הקידוח איתקה. בעיגול: יצחק תשובה / צילום: אתר החברה, שלומי יוסף

האם העסקה הזו תשנה את מומנטום המניה של יצחק תשובה?

החברה הבת של קבוצת דלק סיכמה על רכישת פעילות נפט וגז בים הצפוני, לפי שווי של קרוב למיליארד דולר, בדרך של מיזוג ● איתקה צופה כי בעקבות הרכישה תחלק דיבידנדים שמנים לבעלי המניות שלה בשנתיים הקרובות ● אז למה מניית החברה נופלת בבורסת לונדון?

5 דברים לדעת לפני פתיחת המסחר / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

חמישה דברים שכדאי לדעת לקראת פתיחת המסחר בבורסה

יום המסחר בתל אביב צפוי להיפתח במגמה מעורבת ● התנודתיות בשקל נמשכת ● בלידר שוקי הון מעדיפים את האפיקים הצמודים בטווח קצר-בינוני בשוק האג"ח בישראל ● מטא פרסמה את תוצאותיה הכספיות והמניה צללה במסחר המאוחר ● בבלומברד אודייר חיוביים לגבי המניות אמריקאיות, בדגש על אנרגיה ושירותים ● עונת הדוחות בוול סטריט תופסת תאוצה: הערב יפרסמו דוחות אלפאבית ומיקרוסופט ● גלובס עושה סדר לקראת פתיחת המסחר בבורסה

הפגנה פרו פלסטינית באוני' קולומביה, ניו יורק / צילום: ap, Yuki Iwamura

״אוניברסיטת קולומביה נכנסה ללחץ, הקמפוס נראה כמו בסיס צבאי סגור״

השיעורים בקולומביה שבניו יורק הופסקו עד הודעה חדשה בשל מחאות פרו-פלסטיניות ● סטודנטים יהודים קיבלו המלצה שלא להגיע למקום, ונמנעה כניסתו של פרופ' שי דוידאי לקמפוס ● עומר לובטון-גרנות מבית הספר למדיניות ציבורית: "האוניברסיטה נכנסה ללחץ. הכול מגודר, שוטרים מסביב, כל השערים נעולים, בריקדות, עשרות ניידות ומסוקים באוויר"

עמית גל, הממונה על רשות שוק ההון, אסף גולדברג, מנכ''ל סלייס עד לאחרונה, אפי סנדרוב, המנהל המיוחד שמינתה רשות שוק ההון / איורים: גיל ג'יבלי

המנהל הממונה מצא: בסלייס לא החזירו ללקוחות 2 מיליון שקל

מבדיקת המנהל המיוחד שמונה לסלייס, עולה שחברת ניהול הקופות לא השיבה למבוטחים את כספם כפי שחויבה ע"י רשות שוק ההון, בגין ניהול לא תקין ● עוד התגלה שהסכומים שצריכים להיות מוחזרים גבוהים יותר ● אסף גולדברג, שעמד בראשות החברה: "לא נגרמה פגיעה בעמיתים"

נתב''ג. השהייה נוספת של הקווים לתל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

חברות התעופה שמאריכות את ביטולי הטיסות לישראל

רוב חברות התעופה חזרו לפעול בישראל לאחר שהפסיקו את הטיסות בעקבות המתקפה מאיראן, אך עדיין יש כאלה שמהססות ● שתי חברות תעופה האריכו היום את תוקף השהיית הטיסות לישראל

וול סטריט / צילום: Unsplash, Chenyu Guan

נעילה מעורבת בוול סטריט; אנבידיה ירדה בכ-3%, טסלה זינקה ב-12%

הנאסד"ק עלה ב-0.2% ● אירופה ננעל בירידות קלות ● מדד הנג סנג עלה ב-2% ● בנק פיקטה: "שוק המניות בארה"ב תלוי ברווחי החברות הגדולות" ● יו"ר UBS: "הבנק אינו גדול מכדי ליפול" ● טסלה פספסה את התחזיות, אך המניה זינקה במסחר המאוחר; תאיץ השקת דגמים מוזלים • דריכות בשוק לקראת דוחות מטא לאחר הנעילה בוול סטריט • בנק אוף אמריקה ממליץ על שתיים מ"שבע המופלאות"

טסלה מודל S ''פלייד'' / צילום: יח''צ

טסלה פספסה את התחזיות ורשמה את הירידה החדה ביותר בהכנסות מאז 2012

למרות שפספסה את התחזיות המוקדמות בשורת הרווח וההכנסות, מניית טסלה מזנקת במסחר המאוחר ● האנליסטים בוול סטריט חזו כי החברה תציג ירידה בהכנסות ברבעון הנוכחי לאחר שורה של חדשות רעות

בורסת תל אביב / צילום: Shutterstock, MagioreStock

עליות קלות בנעילת הבורסה; נובה טיפסה ב-4%, נייס ב-3%

ההתפתחות הבטחונית בצפון העיבה על הבורסה ● השקל נסחר בתנודתיות מול הדולר ● אלארום זינקה ב-20% ● מאסיבית, יצרנית מדפסות התלת מימד צנחה ב-13% ● דלק חתמה על העסקה לכניסתה של ענקית האנרגיה ENI לאיתקה ● בנק אוף אמריקה ממליץ על שתיים מ"שבע המופלאות"

אייל בן סימון, מנכ''ל הפניקס / צילום: יחצ ענבל מרמרי

הכללים השתנו, עכשיו דרוש רוכש: האם הפניקס תהפוך לחברה ללא גרעין שליטה

הקרנות סנטרברידג' וגלטין פוינט, בעלות השליטה בהפניקס, סיכמו עם הרגולטור על מתווה למכירת רוב מניותיהן בתוך שנתיים שיהפוך את חברת הביטוח הגדולה בישראל לחברה ללא גרעין שליטה ● המשמעות: כוחם של היו"ר והמנכ"ל יתחזק עוד יותר

מפגינים בארה''ב בעקבות החקיקה נגד טיקטוק / צילום: Reuters, Lenin Nolly

ארה"ב נוקטת בצעד דרמטי נגד טיקטוק. אלו המשמעויות

ארה"ב מציבה אולטימטום לאפליקציה החברתית הסינית: להימכר לקונים שיזכו לאישורה או להפסיק לפעול במדינה ● האם מדינות נוספות יצטרפו לאמריקה וכיצד תושפע הפעילות בישראל

אילון מאסק, יו''ר טסלה / צילום: Shutterstock

התוצאות בשפל אבל הבטחה אחת של מאסק מלהיבה את המשקיעים

טסלה פרסמה ביום שלישי בלילה את אחד הדוחות הרבעוניים השליליים ביותר שלה בשנים האחרונות, אבל המניה זינקה במסחר המאוחר ב־13% ● הסיבה: ההודעה על ייצור דגם חדש ומוזל החל מ־2025, הרבה יותר מהר מהצפוי ● אבל ייתכן שהפעילות המבטיחה תתגלה כהפסדית בטווח הקצר

אוהלי המחאה הפרו־פלסטינית באוניברסיטת קולומביה / צילום: Reuters, Caitlin Ochs

הקמפוסים בארה"ב רותחים, ובישראל חוששים מגל חרמות

ההפגנות האנטישמיות והאנטי ציוניות ברחבי הקמפוסים בארה"ב, ובראשן בקולומביה, הגיעו לשיא עם סגירת שערי האוניברסיטה שבלב מנהטן וכבר עכשיו הן זולגות מעבר למדשאות והופכות לגל חרמות לא מוצהר על חוקרים ישראלים ● "הממשלה צריכה להתעורר לפני שייווצר פה נזק בלתי הפיך", אומרת פרופ' מלאת שמיר, סגנית נשיא אוניברסיטת תל אביב לבינלאומיות