גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

סיכום שנה באתרי הקופונים

כ-100 אתרי קופונים נאבקים על שוק שמגלגל על-פי הערכות 430 מיליון שקל בשנה ■ האם מדובר במהפכה אמיתית ולאן עוד יכול השוק הזה להתפתח? ■ סיכום שנה בחצי מחיר

פעם היינו יושבים מול העיתון ומחפשים בעמודים האחוריים מבצעים לכל מיני טיסות לחו"ל דרך חברות, שבחלק מהמקרים התבררו כלא קיימות או יותר גרוע - שהמלון שהן משווקות בכלל פשט את הרגל. אחרים היו מחכים לעיתוני סוף השבוע עם האינסרטים של רשתות הפארם והמזון כדי לתור אחר דילים מעניינים של הנחות זעומות על חיתולים או מגבונים לחים. בין לבין הופיעו להם שוברי הנחה בתחתית תדפיס התנועות החודשי בכרטיס האשראי, לצד חוברות הנייר הצבעוניות שהציעו עסקאות מפוקפקות מעט של כלים לבית ומוצרי חשמל זולים בעבור נזיד עדשים.

אבל לפני שנה האבולוציה הצרכנית הגיעה למחוזות חדשניים יותר עם פתיחת שוק הקופונים היומיים בישראל. אי שם בחודש יולי 2010, רשמה התעשייה את צעדיה הראשונים. נכון, אתר גרופר (היום, גרופון ישראל) נולד עוד בחודש מארס באותה שנה, אך כחלוץ המערכה היה קצת קשה עדיין לראות באותם ימים את המהפך הצרכני. הופעתם של אתרים נוספים לצדו, שהפכו עם הזמן לבולטים ולמובילים בתחום, סללה את הדרך לתעשייה של היום, שסגרה את חודש יוני עם עסקאות בשווי של 28 מיליון שקל וצמיחה מתמדת. במלאת שנה למהפכת הקופונים "גלובס" מסכם את השינויים שחלו בשוק ואת תמונת המצב החדשה.

שמונה בעקבות שוק אחד

כשמסתכלים על הכלכלה הישראלית בעין ביקורתית, קשה להתעלם מהעובדה שכבר ידועה לכל אזרח: עיקר המשק נשלט על-ידי שחקנים בודדים. בהשוואה לא סימבולית במיוחד לשוק הקופונים, מקבלים תמונה כמעט דומה: 8 אתרים שולטים על כ-82% מתעשיית הקופונים, שמכילה כ-100 אתרים. מדובר בריכוזיות גבוהה מאוד, שמושכת את עיקר תשומת הלב לשחקנים הוותיקים, שידעו לזהות את הטרנד עוד מחיתוליו, לצד השחקנים שנהנים מגב כלכלי עשיר.

אם להסתמך על נתוני אתר האגרגציה "תבוא", שמציג מדי יום את הקופונים מהאתרים השונים, מחזור חודש יוני משקף שוק של כ-430 מיליון שקל בשנה. משמע, ששמונת האתרים הגדולים עשויים לסיים את 2011 עם הכנסות כוללות של כ-350 מיליון שקל. לא פלא אם כן, שבאחרונה גוברות ההערכות כי גופים גדולים במשק רוצים להיכנס גם הם לשוק הקופונים, ביניהם חברת הסלולר פרטנר של אילן בן דב.

חלק מהיכולות הכלכליות של האתרים הביאה אותם בחצי השנה החולפת להרחיב את פעילות הקופונים גם לאזורים אחרים וכך הופיעו דילים באזור באר שבע, חיפה וכדומה. האתרים הקטנים, לעומת זאת, מתקשים ליהנות מהפריבילגיה של פריסה ארצית - בעיקר בגלל העלויות הכרוכות בכך. "מידת ההשקעה שתצריך אתר בינוני או קטן לתפעל איש מכירות באזור חיפה, למשל, לא כדאית כיוון שכל אחד מהאתרים הגדולים מפעיל שם כבר חמישה אנשי מכירות", מסביר מנכ"ל אתר "תבוא", גדי גרוס. "לכן, לאתרים האלה, במידה שהם לא אתרי נישה, עדיף לרכז את אנשי המכירות במקום אחד ולא להתפזר - אחרת הם ייאכלו באופן מוחלט שם".

מבחן ההישרדות של האתרים הקטנים

כשאת רוב הכסף והתהילה גונבים שמונה שחקנים גדולים ורציניים, כ-90 אתרים אחרים נאלצים להיאבק על הפירורים שנשארו מאחור. אמנם מדובר על היקף פעילות של כ-80 מיליון שקל בשנה, אך עדיין השוק מוצף ביותר, כשמדי יום צצים אתרים חדשים. רוח היזמות אמנם נושבת בקרונות רכבת ההיי-טק הישראלית כבר שנים רבות, אך פה לא מדובר בסטארט-אפיזם לשמו, אלא בישראלים שרוצים לעשות קופה מהתופעה הצרכנית הרווחת בשנה האחרונה. בהשקעה פעוטה של כ-2,500 שקל, כל אדם יכול להקים לעצמו מערכת של דילים יומיים.

"אנחנו מקבלים שלוש-ארבע פניות מאתרים חדשים מדי שבוע", מספר גרוס, "אבל דוחים את רובן כי אתרים שאין להם גב כלכלי כלשהו ולא מציעים ייחוד בשוק - לא יחזיקו מעמד ולא משתלמים לי כלכלית. אם אתר חדש לא מביא מכירות כמו שצריך, אז לא שווה לי כלכלית להחזיק אותו אצלי באתר ואני גם לא אוכל להעניק לו חשיפה נורמלית".

אז איך בכל זאת שורדים האתרים הקטנים? המנכ"לים של אתרי הקופונים הגדולים מדברים כבר חודשים ארוכים על היעלמותם של השחקנים הקטנים בשוק, אבל מרביתם עדיין כאן. כמה מהם אמנם שבקו חיים או החליפו ידיים בתקווה לעתיד טוב יותר, אך יש כמה עשרות שמצליחים לשרוד אפילו ללא עזרת אתרי אגרגציה ומנסים להביא טראפיק לאתרים שלהם כמעט לבדם.

גרוס מעריך שבעוד שנה מהיום, ייעלמו כ-30% מהאתרים בשוק. לדבריו, מי שמצליח לשרוד בשוק הם בעיקר אתרי נישה בסדר גודל בינוני שמגלגלים בין 200 אלף שקל למיליון שקל בחודש ופונים לקהלים מפולחים כמו אימהות, דתיים וכדומה. סוג אחר של שורדים הם בעלי אתרים שמתפעלים חנויות פיזיות לגאדג'טים, ספרים וכדומה. אתרים אלה, אומר גרוס, מוכרים באמצעות קופונים את הסחורה שממילא יושבת אצלם בחנות ולכן חוסכים בהעסקת אנשי מכירות.

המהפכה הצרכנית עוד לא יצאה לדרך

שוק הקופונים עשה חריש אמיתי בתחום המסחר והשיווק האלקטרוני. אנשים שלא היו רגילים עד לפני שנה לרכוש באינטרנט בגלל חשש מהכנסת פרטי כרטיס אשראי, רצון "לגעת" במוצר וסיבות נוספות, הפכו עם הזמן ללקוחות נלהבים כמעט של קופונים. גם שיטת השיווק הנושנה והטובה - דיוור ישיר לתיבת המייל - התבררה כביצת זהב אמיתית.

אבל כשבוחנים את ההשפעה הצרכנית, עדיין קשה לדבר על מהפכה של ממש. הצרכנים אמנם הפכו להיות מחושבים הרבה יותר, מה שהפך אותם מצד אחד לחכמים יותר בבואם לרכוש מוצרים ושירותים במחיר רגיל בחנות, אך מנגד הפך חלק לא קטן מרוכשי הקופונים לישראלים טיפוסיים - כאלה שמגיעים לנצל את מלוא הקופון (כולל הטיפ) וללכת הביתה. ללא רכישה מעבר לסכום וללא רכישה חוזרת. מבחינת לקוחות כאלה, נאמנות היא מילה גסה ויעידו על כך לא מעט עסקים שניסו ונכוו.

אז מדוע המהפכה לא יוצאת לדרך, אחרי שנה של קופונים, מיילים, עדכונים בפייסבוק ואלבום תמונות דיגיטלי בחצי מחיר? התשובה נמצאת, בין היתר, בגיוון ההיצע, שהמשיך ונשאר בגזרת שירותי הלייף סטייל והמסעדות.

על-פי נתוני אתר "תבוא", כ-23% מהקופונים המוצעים באתרים הם עבור לייף סטייל ונופש, בעוד דילים מוזלים למסעדות מהווים בממוצע כ-17%. כשהאתרים מתמקדים בעיקר בתחומים אלה, קשה ללכת עם זה למכולת - בדיוק המקום שבו הצרכן היה רוצה לקבל אליו קופון. קניות בסופר יכולות היו להזניק את הקופונים קדימה יותר ולראייה - בחודש שעבר נמכרו בתוך יומיים 16 אלף קופונים בשווי של 500 אלף שקל לרשת סופרמרקטים גדולה.

הרחק אחרי המסעדות, הטיפוח, הספא והנופש בחו"ל, נמצאות שאר הקטגוריות: מוצרים לבית עם 10% בממוצע, פנאי עם 9% וכך גם קופונים הקשורים לעולם הילדים, שסוגרים את החמישייה הראשונה של התחומים המובילים. בהמשך אפשר למצוא דילים למופעי בידור, גאדג'טים ועוד שלל קטגוריות. אמנם הגיוון גדל ומגיע עד לכדי קופונים להוסטל לכלבים או שיעורי נהיגה, אך עדיין רחוקה הדרך ממהפכה צרכנית של ממש.

קופון כאן ועכשיו - מבט אל העתיד

מי שמדבר על סטגנציה בשוק הקופונים, עדיין מקדים את זמנו. מנתוני אתר "תבוא", נראה שבשוק דווקא נרשמת עלייה מתמדת בהכנסות. אם בחודש מארס גלגל השוק 21 מיליון שקל, חודש יוני כבר נסגר עם 28 מיליון שקל - עלייה של 33%. אך למרות שהישראלים ממשיכים להתעדכן מדי בוקר בדיל היומי החדש, באוויר עולה ריחו של סטטוס קוו. כדי לא להישען על זרי הדפנה, מנסים חלק מהאתרים לחדש ולעדכן במקומות שאפשר ובין היתר, לקבל השראה מהנעשה מעבר לים.

אחת המגמות החדשות בתחום היא קופונים מבוססי זמן ומיקום. עוד לפני הדיון בטכנולוגיה, הרעיון הבסיסי הוא להפוך את הקופונים, בדומה לפרסומות באינטרנט ובסלולר, להיות יותר רלבנטיים לצרכן הסופי. מצד אחד, נושא הזמן הופך את בעלי העסקים למאושרים יותר. אם מקום העסק סובל משעות חלשות והיעדר לקוחות, קופון אחד שעולה לאוויר באותו רגע ולזמן מוגבל, יכול להזניק את המכירות בן רגע.

במקרה של קופונים מבוססי מיקום, ההנאה היא אפילו יותר חזקה אצל הצרכן הסופי. כי אם הצרכן מסתובב למשל בנמל תל-אביב, הוא יכול על המקום לקבל קופון לגלידריה שנמצאת באזור. כך, מידת הרלבנטיות להצעות עולה ובהתאם אמורות לזנק גם המכירות. מגמה זו התחילה בחודשים האחרונים בארה"ב באמצעות החברות הגדולות בשוק - גרופון ו-livingsocial ובאחרונה התחילה להיכנס גם לישראל.

מצד אחר, אתרי הקופונים הישראלים שמסתכלים אל עבר השוק בארה"ב מחסירים לרגע פעימה. אמנם אין לשוק הישראלי במה להתבייש - נהפוך הוא. אך הבעיה היא שרבים חוששים מפני כניסה אפשרית של ענקיות האינטרנט, גוגל ופייסבוק, אל תוך השוק הישראלי עם שירות הקופונים שלהם.

Google Offers ו-Facebook Deals עושים את צעדיהם הראשונים בארה"ב, אך בישראל כבר מתלחששים על כניסה אפשרית של אחת מהן בחודשים הקרובים. איך זה ישפיע על השוק המקומי? קשה להעריך. אם מסתכלים על כניסתה של גרופון לישראל בתחילת 2011, לא רואים שינוי מהותי בשוק - לא ברמת הצרכן הסופי ולא ברמת נתח השוק של גרופר, שנרכשה על-ידי גרופון. שחקן חדש שייכנס לשוק - בדמות גוגל או בדמות פייסבוק - יצטרך למצוא את הדרך לחדור אל השוק.

המספרים של שוק הקופונים בישראל

שוק הקופונים חלוקה לפי קטגוריות

עוד כתבות

רפיח / צילום: Reuters, IBRAHEEM ABU MUSTAFA

אחרי הודעת חמאס: החלה "פעולה ממוקדת" במזרח רפיח

על רקע הודעת חמאס שהוא מקבל את ההצעה המצרית להפסקת אש, הקבינט הצביע הערב להמשיך בפעולה ברפיח ● עוד נמסר כי "ישראל תשלח משלחת למתווכות כדי למצות את ההיתכנות להגעה להסכם"

חיילי צה''ל בעזה / צילום: דובר צה''ל

קיבוץ ניר יצחק הודיע על מותו של החטוף ליאור רודאיף

נתניהו: "הצעת חמאס רחוקה מאוד מהדרישות ההכרחיות של ישראל" • גורמים רשמיים בארה"ב: בהצעה שחמאס הסכים לה יש שינויי ניסוח מינוריים בלבד ביחס להצעה של ישראל • המשלחת הישראלית הגיעה לקהיר • דיווח: "הפלישה לרפיח תואמה עם ארה"ב. המטרה - מתן תמונת ניצחון שניתן יהיה לשווק לבן גביר וסמוטריץ'" • עדכונים שוטפים

שרוול אשפה לפינוי שיפוצים / צילום: תמר מצפי

הקבלן איחר במסירת דירה בפרויקט תמ"א. זה פיצוי הענק שיקבלו הרוכשים

ביהמ"ש קבע כי סעיף 5א לחוק המכר, הנוגע לאיחור במסירת דירה, חל גם על פרויקטי תמ"א 38, אף שבעבר נקבע בפסיקה כי בפרויקטים כאלה מדובר בהתקשרות למתן שירותי בנייה, שעליה חל חוק חוזה קבלנות

אניית הקרב Hessen, בשובה מהים האדום לגרמניה / צילום: Reuters, Sven Eckelkamp

הגרמנים נסוגו, החות'ים השתכללו: כוח המשימה האירופי בים האדום מקרטע

דברי האדמירל היווני שעומד בראש כוח המשימה האירופי, שדלפו לתקשורת הזרה, חשפו כי הכטב"מים שמשגרים החות'ים מתגברים על ההגנות האוויריות, ושעם שלוש ספינות בלבד, הוא לא יכול למלא את המשימה ● בינתיים, מספר הספינות העוברות במצרי באב אל–מנדב צנח

פעילות כוחות צה''ל בשטח רצועת עזה / צילום: דובר צה''ל

260 מיליון דולר: כל הפרטים על עסקת הנשק שארה״ב מעכבת לישראל

ממשל ביידן מעכב את אספקת התחמושת לתקיפה ישירה משום שהוא לוחץ על בעלת בריתו ישראל לא להיכנס לרפיח

נגמ''שים של צה''ל בצפון הארץ / צילום: ap, Gil Eliyahu

עסקה בגודל פי 2 משווייה: החברה הביטחונית שמזנקת

לפני פחות משנתיים סבלה החברה הביטחונית אימקו מתחלופת מנהלים וקשיים תזרימיים, אבל מתחילת המלחמה התמונה התהפכה ומנייתה נהנית מתנופה בבורסה ● כעת היא קיבלה הזמנה של 377 מיליון שקל ממשרד הביטחון - פי שניים מהשווי של החברה כולה ● מניית אימקו זינקה ביותר מ-200% בשנה האחרונה

מכון בית יעקב. המסלול בפיקוח צמוד של המל''ג / צילום: באדיבות מכון בית יעקב

הסיפור המלא מאחורי ההצלחה הפנומנלית של תלמידות בית יעקב במבחני רואי החשבון

הסטודנטיות של סמינר בית יעקב מככבות שוב בראש טבלת הנבחנים בבחינות רואי החשבון, ולכן החלטנו לקדם מחדש את הכתבה שמתארת את דרכן להצלחה ● איגוד הסמינרים החרדי "בית יעקב" קיבל אישור להכשיר בעצמו רואות חשבון, מה שעד כה התאפשר רק באקדמיה ● הבוגרות הטריות צלחו את המבחנים באחוזים מטורפים והותירו את המוסדות האקדמיים מאחור ● בדרך עוררו שאלות על אופן שילוב החברה החרדית בשוק העבודה, אך גם על עתיד המקצוע

רם בלינקוב, מנכ''ל משרד האוצר לשעבר / צילום: שלומי יוסף

ותיקי אגף תקציבים קיימו כנס נגד הממשלה. מי בלטו בהיעדרם?

כ-300 בוגרי אגף התקציבים במשרד האוצר התאספו היום (ג') למחות נגד המדיניות הנוכחית באגף ● גורמים באגף בתגובה: "צריך לתת לנו גב"

צילום: איל יצהר, איורים: גיל ג'יבלי, עיבוד תמונה: טלי בוגדנובסקי,

דב קוטלר נפרד מהפועלים: רווחי השיא, התחרות הצמודה עם לאומי והיורשים האפשריים

בתום כהונה של חמש שנים, מנכ"ל הפועלים הודיע במפתיע על פרישה ● דב קוטלר הצעיד את הבנק לשווי של כמעט 50 מיליארד שקל וכך הצליח להדביק את הפער מול לאומי, הוביל את ההיפרדות מישראכרט וסגר את פרשת הסיוע בהעלמות המס בארה"ב ● העזיבה שלו מצטרפת לגל גדול של שינויים במערכת הבנקאית

מוטי שרף / צילום: יהב שרף

היועץ האסטרטגי מוטי שרף הופך לשותף במשרד הפרסום סיטימדיה

שרף ייכנס למשרד שבבעלות דניאל וינר במקום המייסד-שותף שעוזב, ליאור ששון, בהשקעה של כמה מיליוני שקלים ● במהלך נוסף בענף, עידו מינקובסקי מרחיב את פעילות קבוצת התקשורת בבעלותו ומקים את ג'נסיס - מתחם תוכן ומוזיקה חדש

גלעד אלטשולר ומנכלי בתי ההשקעות מנורה מבטחים, כלל, מיטב, מור והראל / עיבוד: טלי בוגדנובסקי, צילומים: איל יצהר, נטי לוי, כדיה לוי, רמי זרנגר, טל שחר

יפספסו את הריבאונד? מה חושבים בשוק על הצעד המפתיע של אלטשולר שחם

בעקבות חשיפת גלובס על המהלך שמוביל בית ההשקעות הגדול בישראל, בדקנו מה עושים בגופים המתחרים ● אלה, מתברר, עדיין מזהים הזדמנויות ותמחור נוח בשוק המקומי, למרות הקונצנזוס בקרב בתי ההשקעות שרוב התיק מופנה לחו"ל ● איפה שיעור החשיפה הגבוה למניות ישראליות ואילו גופים עשויים לשנות אסטרטגיה?

בורסת תל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

השקל נסחר בתנודתיות לאחר הודעת חמאס על קבלת המתווה להפסקת אש

ת"א 35 יורד בכ-0.1% ● השקל נסחר בתנודתיות מול המטבעות הזרים ● אייל הררי יחליף את ארז ענתבי כמנכ"ל אלוט ● חוזה חדש לאלקטריאון בסין ● מיטב: הקמעונאיות מעלות מחירים רק כי הן יכולות, לא בגלל הצורך שלהן לפצות על גידול בהוצאות ● וורן באפט מכר מניות אפל ופוזל להודו, "יש שם המון הזדמנויות" ● בבנק אוף אמריקה דווקא ממליצים על אפל באפסייד של 33%

דב קוטלר, מנכ''ל בנק הפועלים / צילום: תמר מצפי

אחרי חמש שנים: מנכ"ל בנק הפועלים דב קוטלר פורש

דב קוטלר, מנכ"ל בנק הפועלים, הודיע על החלטתו לסיים את תפקידו ● דירקטוריון הבנק החליט למנות ועדת דירקטוריון לאיתור מנכ"ל, בראשה יעמוד יו"ר הדירקטוריון ראובן קרופיק

מפגינים פרו-פלסטינים באוניברסיטת ''סיינס פו'' בצרפת מסמנים מתוך בניין של המוסד עליו השתלטו / צילום: ap, Jeffrey Schaeffer

העימותים עם מתנגדי ישראל בקמפוסים התפשטו לאירופה

בצרפת, בבריטניה, בברלין, בקופנהגן, באמסטרדם ועוד - מפגינים אנטי-ישראלים ופרו-פלסטינים מתעמתים עם המשטרה, עורכים תהלוכות ומקימים מאהלים מבוצרים ● מנכ"לית ICE, ארגון הקהילות הישראליות באירופה: "האוניברסיטאות לא יכולות להמשיך ולשבת על הגדר, ומדינת ישראל חייבת לפעול כבר היום ובאופן ממושך בקמפוסים"

עמית גל, הממונה על רשות שוק ההון, אסף גולדברג, מנכ''ל סלייס עד לאחרונה, אפי סנדרוב, המנהל המיוחד שמינתה רשות שוק ההון / איורים: גיל ג'יבלי

פרשת חברת הגמל סלייס מזכירה שיש תובענות ייצוגיות חשובות

המקרה של סלייס מלמד באופן מובהק כי גם באסדרה עתידית, מאוד לא כדאי לשפוך את התינוק עם המים ● תובענות ייצוגיות הן כלי של אכיפה פרטית, שבמסגרתו אזרחים יכולים לפעול במקומות שיש בהם ריק, או כאשר הרגולטור זקוק לדחיפה על מנת לפעול

מייסדי נו ניים סקיורוטי שי לוי ועוז גולן / צילום: יח''צ יוסי זליגר

אחרי שקיבלה תג מחיר של מיליארד דולר: נו ניים הישראלית נרכשת רק ב-450 מיליון דולר

חברת התקשורת האמריקאית אקמאי הודיעה על סגירת העסקה לרכישת חברת הסייבר ● בדצמבר 2021, גייסה החברה 135 מיליון דולר, לפי שווי של מיליארד דולר אחרי הכסף, והרכישה מהווה ירידה של 55% בערכה של החברה הישראלית

מה גבולות חופש הביטוי של עובדים ברשתות? / אילוסטרציה: גלובס

בית הדין משרטט את הגבול: מתי מותר לפטר עובד בגלל פרסומים ברשת חברתית

בית הדין האזורי לעבודה דחה את תביעתו של עובד שפוטר סמוך ל־7 באוקטובר, לאחר שפרסם פסוקים מהקוראן אשר התפרשו כקריאות הסתה לטרור ● מומחים עומדים על השלכות פסק הדין החריג על חופש הביטוי, ומסבירים מדוע עניינו של מורה שפוטר בנסיבות דומות נגמר אחרת

מחלקת מוצרי חשמל / צילום: תמר מצפי

החרם הטורקי יעלה את מחיר המקררים והתנורים. המרוויחה הגדולה תהיה סין

בענף החשמל מחפשים פתרונות למחסור בעקבות המהלך הטורקי, מהחלפת ספקים ועד הובלה דרך יוון וקפריסין ● ההערכות הן שבכל מקרה המחירים יעלו ב־20%-10%, וזמן האספקה יתארך - וכולם מנסים לעקוף את הגזרה: "זה פוגע גם ביצרנים הטורקים"

חסימת איילון דרום הערב / צילום: רוני שפירא

משפחות החטופים הפגינו הערב ברחבי הארץ: קוראות לעסקה מול החמאס

הנייה הודיע לקטאר ולמצרים: "מקבלים את תנאי הפסקת האש" • תיעוד: חגיגות בעזה אחרי הודעת חמאס • גורמים בישראל: זו הטעיה, חמאס הסכים למתווה מרחיק לכת שלא מקובל על ישראל • עדכונים שוטפים

עיבוד: טלי בוגדנובסקי, צילומים: יוסי גם זו לטובה, אורן דאי, אייל טואג, ראובן קפוצ'נסקי

אלו החברות שהכי מעניינות משקיעים בת"א

את בנק לאומי, חנן מור ואל על המשקיעים חיפשו הכי הרבה במאיה, כך עולה מנתוני הפעילות באתר הבורסה ● כ-20% מהחברות הנסחרות בת"א המתינו עם פרסום הדוחות השנתיים עד לרגע האחרון, ושיעור נמוך יותר תרגמו את הדיווחים לאנגלית ● וגם: מי החברה שאחריה עוקבים הכי הרבה משקיעים באופן קבוע