"זה נשמע לי הזוי לגמרי שעמיר מולנר סימס למרגול מהכלא להצביע לזה או לאחר" - כך אמרה הבוקר (ד') ל"גלובס" מפיקת "כוכב נולד", טמירה ירדני. זמן קצר לאחר הריאיון עם ירדני נודע כי בית המשפט אישר את הארכת מעצרה של הזמרת מרגלית צנעני ב-9 ימים.

סיפור המעצר של מרגול מציף את יחסי הגומלין בין עולם ההימורים לבין תוכניות הריאליטי. למרות גל השמועות על קשרים אלה, טוענת ירדני כי אין ב"כוכב נולד" אפשרות להטות את התוצאות, וכי המערכת יודעת לנטר ניסיונות כאלה.

לדבריה, "בעקבות המעצר אתמול (ג') אנחנו בדקנו את עצמנו בכל הקשור להצבעות. שופט אחד לא יכול להרים או להוריד מועמד. זה לא כדורגל - ב'כוכב' יש עוד 3 שופטים. הקהל של 'כוכב נולד' שווה 85% מסך הבחירה, ככה שכל השופטים ביחד שווים רק 15%. לכן מרגול או כל שופט אחר לא יכולים להטות את התוצאות. חוץ מזה, הבדיקות שלנו העלו שמרגול לא הצביעה סיסטמטית עבור אף אחד".

- מהדברים שלך מצטיירת תמונה כאילו לשופטי "כוכב נולד" אין השפעה בכלל על התוצאות?

"לשופטים אין כוח. זה בעיקר עניין סמנטי, יש להם מה להגיד, אבל בסופו של דבר יש לכל אחד מעט מאוד השפעה על התוצאה הסופית. לכן אני אומרת ששופט אחד לא יכול לקבוע. פשוט אין לו יכולת טכנית לעשות את זה. הקהל של 'כוכב נולד' הוא הקובע. נקודה, סוף".

לטענת ירדני, לא רק שהשופטים לא יכולים להטות את התוצאות, "הם גם בדרך-כלל לא תמימי-דעים. התוצאות מראות שהקהל מאוד ברור. חוכמת ההמונים היא מדהימה, הם יודעים מי ינצח כבר מהתוכנית השנייה. מבחינה סטטיסטית זה מדהים".

"הכול שקוף"

ירדני כועסת על הניסיון לקשור את העולם התחתון ל"כוכב נולד". "אין בזה שום דבר", היא אומרת ומוסיפה: "הדבר הזה שהמאפיה מתקשרת לאנשים ב'כוכב נולד' הוא כל-כך הזוי. אין בזה שמץ של אמת. אנחנו אנשים ישרים. השופטים הם אנשים תמימים. 'כוכב נולד' זה הדבר הכי נקי שאני מכירה. אי-אפשר אפילו לומר את השטות הזאת שמרגול יכלה להטות את התוצאות של התוכנית. וגם אם צלצל אליה ראש המאפיה האיטלקית, אז מה? מה אכפת לי? אין לה יכולת להשפיע".

לדבריה, "אם יש הימורים מי יזכה או לא יזכה, זה לא ענייני. אנחנו לא משתפים פעולה עם זה, ואם היה בעבר איזה עומר אדם אחד שרימה לגבי הגיל שלו, וזה לא קשור להימורים, הוא עף מהתוכנית, ואני שחררתי אותו מייצוג. מאותה נקודה הוא לא עניין אותי יותר".

- בעבר כבר עצרתם פעם אחת לפחות את ההצבעה.

"פעם אחת, נדמה לי בעונה השלישית, עצרנו ואמרנו שהתוצאות לא נראות לנו, ואז באמת היה איזה אתר הימורים שהצביע בשביל איזה מועמד, שברוב טיפשותם שמו אותו במקום הראשון בזמן שהוא היה במקום האחרון. ובאותו יום עצרנו את הכול בשידור חי ואמרנו שזה דורש בדיקה".

- מה קורה עכשיו בהפקה?

"אנחנו מחכים לראות במה מדובר. בהקשר לתוצאות, בדקנו את הדברים אצלנו, וחד-משמעית לא הייתה למרגול רבע יכולת להשפיע על התוצאה. אלה העובדות. הכול שקוף. אם המשטרה תרצה לדעת, הם יקבלו מאיתנו תשובות מעולות. בסוף יוכח שאנחנו לא בעסק, ויש בידינו עובדות שמוכיחות את זה".