מעצרה של מרגול קוצר ל-6 ימים; אמרגנה: "לא סחטו אותי"

(עדכון) - ביהמ"ש קיבל חלקית את ערעורה של צנעני, החשודה בסחיטה באיומים של אמרגנה אסף אטדגי ■ עורך דינה: היא צריכה לצאת להופעות ■ השופטת: חשד סביר למעורבות בעבירות

‎‎בית משפט השלום בראשון-לציון האריך היום (ד') ב-9 ימים את מעצרה של הזמרת מרגלית צנעני ("מרגול"), החשודה כי סחטה באיומים, באמצעות אנשי ארגון הפשע של עמיר מולנר, את אמרגנה לשעבר אסף אטדגי. מאוחר יותר, בסביבות השעה 18:00, החליט בית המשפט המחוזי בפתח-תקווה לקצר את הארכת המעצר של הזמרת ל-6 ימים במקום 9.

לפי החשד, מעשי הסחיטה נעשו עקב סכסוך על רווחים מהופעותיו של הזמר הצעיר עומר אדם, ולאחר שסכום החוב של אטדגי לצנעני נקבע על-ידי בורר חיצוני, ככל הנראה מהעולם התחתון‎.‎‏ צנעני חשודה בעבירות של קשירת קשר לביצוע פשע, סחיטה באיומים ואיומים.

לפי החשד, הכותב והמפיק המוזיקלי יוסי בן-דוד הוא שתיווך בין הזמרת לאנשיו של מולנר. המשטרה גם חוקרת חשד כי לצורך סחיטתו באיומים של אטדגי יצרה צנעני קשר גם עם אנשיו של העבריין שלום דומרני.

אטדגי: לא סחטו אותי

עם זאת, בחדשות ערוץ 2 אמר הערב אטדגי: "לא הגשתי תלונה למשטרה, לא סחטו אותי, אני מקווה שהכול ייגמר וזהו". בתגובה לשאלה האם הוא ומרגול עדיין חברים השיב אטדגי: "כואב לי עליה, אנחנו עדיין חברים, ואני עדיין המנהל שלה".

אבל למרות רוח הדברים, נראה כי המילים שגולל לפני חוקרי המשטרה היו שונות למדי. אטדגי מסר עדות לאורך שעות ארוכות, וככל הידוע הוא רק חיזק את ממצאי המשטרה. הלכה למעשה, הוא זה שהפליל כנראה את צנעני ואת החשודים האחרים בפרשה. לפי החשד, אטדגי בעצמו היה מי שפתח לפני צנעני את הצוער לאנשיו של עמיר מולנר - כך על-פי הפרסום בחדשות ערוץ 2.

"חשד סביר"

"‎בהתחשב בחומר החקירה שמונח בפניי, אני קובעת כי קיים חשד סביר למעורבות של צנעני בעבירות המיוחסות לה. קיים חשש כי שחרורה יביא לשיבוש מהלכי חקירה, ובאתי לכלל מסקנה כי לא ניתן להשיג את מטרת החקירה בדרך שפגיעתה בחירות החשודה או בפרנסתה פחותה" - כך קבעה השופטת שירלי דקל-נוה מבית משפט השלום בראשון-לציון בהחלטתה היום על הארכת המעצר של צנעני.

בדיון בהארכת המעצר טען נציג היחידה לפשיעה כלכלית במשטרה כי פרשת צנעני היא "מקרה חמור של עירוב גורמי פשיעה ועבריינים בעולם הבידור הישראלי‎"‎‏.

בעקבות ההחלטה תשהה צנעני בימים הקרובים בכלא "נווה תרצה" ובחדרי החקירות של המשטרה. נראה כי בימים הקרובים תבצע המשטרה עימות בין אטדגי לבין צנעני.‏‎ ‎

המעצר קוצר

בא-כוחה של צנעני, עו"ד שחר חצרוני, ערער בשעות הצהריים לבית המשפט המחוזי בפתח-תקווה על החלטת בית משפט השלום להאריך את מעצרה של צנעני ב-9 ימים. בית המשפט דן בערר והחליט, כאמור, לקצר את הארכת המעצר של הזמרת ל-6 ימים במקום 9.

"מרגלית צנעני לא מסכנת את הציבור, העבירה שביצעה לכאורה היא נקודתית - סחיטתו באיומים של אמרגנה, ויש להזכיר כי השניים ניהלו מערכת יחסים עסקית וחברית עד ליום מעצרה. בנוסף, השניים נכחו במשותף בהפגנת המחאה בבאר-שבע, שם צולמו חבוקים, וברור שאין ביכולתה של צנעני, או ברצונה, לסכן את אטדגי" - כך טען עו"ד שחר חצרוני, סנגורה של צנעני, בערר שהגיש.

כמו כן טענה צנעני, באמצעות עו"ד חצרוני, כי המשטרה לא אמרה לה עד היום מהי מהות העבירה שבה היא חשודה ועובדותיה, ולא התאפשר לה לדעת את מועד העבירה המיוחסת לה, דרך ביצועה או מועד פתיחת החקירה. "ההליך כולו נפגם", נטען.

עוד טענה צנעני בערר כי בית משפט השלום טעה כשקבע במסגרת ההחלטה על הארכת מעצרה כי קיימת סכנה שהיא תשבש מהלכי חקירה. "צנעני משתפת פעולה באופן מלא עם חוקריה, ואין בידי המשטרה ראיות לכך שהיא מתעתדת לעשות כן", נכתב בהודעת הערעור.

עוד נטען כי בית המשפט לא נתן את דעתו לכך שהעבירה לכאורה בוצעה זמן רב טרם מעצרה של צנעני, כאשר החקירה הסמויה התנהלה כבר זמן רב.

"לפיכך", נכתב בהודעת הערר, "מתבקש בית המשפט להורות על שחרורה של צנעני מהמעצר".

כאמור, המחוזי קיבל חלקית את הערעור והחליט שלא לשחרר את צנעני אלא לקצר את הארכת מעצרה ב-3 ימים, כלומר צנעני תישאר במעצר במשך 6 ימים ולא 9.

מרגלית צנעני / צלם: מוטי קמחי - ynet
 מרגלית צנעני / צלם: מוטי קמחי - ynet

"צלקת נפשית"

צנעני עצמה ישבה לאורך כל דיון הארכת מעצרה בדממה כמעט מוחלטת, כשעיניה מוסתרות במשקפי שמש כהות. מדי פעם היא הסתודדה עם סנגורה, וניכר היה עליה שהיא מצויה בלחץ רב ובמצב-רוח קשה ביותר.

במהלך הדיון אמר עו"ד חצרוני כי המשטרה מנסה "לצייר" כאן "אירוע מסובך, סבוך, דמויות ומעורבים רבים, אבל העניין הוא פשוט ביותר. כל מה שצריך לבדוק זה אם אטדגי אומר שצנעני סחטה אותו בעצמה, או על-ידי אחרים".

הסנגור הטיח במשטרה כי היא חקרה את צנעני אתמול (ג') מ-9 בבוקר עד 10 בלילה ולא אמרה לה במה בדיוק היא חשודה.‏‎ ‎‏"המשטרה בעצמה לא מאמינה למה שהיא אומרת ומבקשת להאריך ב-9 ימים את מעצרה של צנעני. מעצר של אישה שונה ממעצר של גבר, אישה צריכה תנאים אחרים. בנוסף, לצנעני נקבעו הופעות רבות, והיא לא תוכל לצאת אליהן בשל המעצר. צנעני כבר קיבלה את העונש שלה. היא סובלת מטראומה עקב המעצר, וצלקת נותרה בנפשה", אמר עו"ד חצרוני.

סכסוך תמלוגים

‏‎‎לפי החשד, בין צנעני לאמרגנה אטדגי התגלה סכסוך סביב חלקה בהכנסותיו של הזמר הים-התיכוני הצעיר והמצליח עומר אדם. אדם, שהשתתף בתוכנית "כוכב נולד" בה משמשת צנעני כשופטת, עבר לניהולם של צנעני ושל אמרגנה לאחר שעזב את התוכנית.

לפי החשד, בעקבות סכסוך שפרץ בין צנעני לאטדגי לגבי חלוקת התמלוגים מהכנסותיו של אדם, פנו השניים לבורר, שקבע כי על אטדגי להחזיר מאות אלפי שקלים לצנעני. משסירב אטדגי לשלם את החוב, פנתה צנעני לפי החשד למיכאל חזן ועופר עמר, אנשיו של העבריין עמיר מולנר, ואלה איימו לבקשתה על אטדגי.

נציג המשטרה טען בדיון היום כי בידי המשטרה יש ראיות לכך שצנעני עירבה גורמים עבריינים כדי לפתור סכסוך בינה לבין אטדגי. הוא מסר כי הזמרת משתפת פעולה בחקירתה, אך טען כי יש עוד פעולות חקירה רבות שעל המשטרה לבצע לפני שתסכים לשחררה ממעצר‏. ‎

עוד עלה במהלך הדיון כי לטענתה של צנעני, אטדגי הוא שיזם פנייה להליך בוררות עקב הסכסוך הכספי בו שרויים השניים. ‏

קידום ב"כוכב נולד"?

במהלך דיון הארכת המעצר של צנעני לא הייתה כל התייחסות של המשטרה או של בית המשפט לפרסומים לפיהם צנעני חשודה בביצוע עבירות נוספות פרט לאיומים על אטדגי.

עם זאת, ההערכה היא כי במסגרת החקירה בודקת המשטרה גם חשדות כי צנעני פעלה לקידומו של הזמר לירון רמתי, שהתמודד בתוכנית "כוכב נולד" שבה היא משמשת כשופטת. זאת, עקב לחץ גורמים שונים שהימרו על תוצאות התחרות הטלוויזיונית והיו מעוניינים לכן בהצלחתו של רמתי.

זהבי: לא איימו עליי

בנוסף, בודקת המשטרה האם גם כלפי העיתונאי נתן זהבי, ששמו שורבב לפרשה, הופנו איומים בעקבות ביקורת חריפה שמתח על צנעני לאחר שיצאה נגד מנהיגי המחאה החברתית.

יצוין כי זהבי עצמו מכחיש כי צנעני איימה עליו, והוא אמר היום בראיון לגלי צה"ל כי "מרגול לא איימה עליי, אף אחד מטעמה לא צלצל אליי. לא איימו עליי, ולכן אני לא מגיש תלונה".‏

אוחובסקי: באתי לתמוך

לבית המשפט הגיעו כמה מבני משפחתה של צנעני וגם גל אוחובסקי, ידידה ושותפה של צנעני להגשת תוכנית בערוץ 24. לפני תחילת הדיון אמר אוחובסקי כי "על מרגול עבר לילה קשה", וציין כי הוא הגיע לבית המשפט "כדי לתמוך בחברה".

אחותה של צנעני אמרה כי היא "מאחלת לכל עם ישראל אחות כמוה".‏

הארכות מעצר נוספות

‎‎בית המשפט האריך היום ב-9 ימים גם את מעצרם של אנשי עמיר מולנר, מיכאל חזן ועופר עמר, החשודים כי נשלחו על-ידי צנעני כדי לאיים על אטדגי.

עו"ד תומר סננס, פרקליטם של חזן ועמר, מסר כי גם בכוונתו לערער לבית המשפט המחוזי על הארכת המעצר. "החשודים מכירים את הגברת צנעני היכרות חברית בלבד, והם לא טיפלו בעניינים כספיים שלה", טען הסנגור. ‏

מעצרו של המפיק יוסי בן-דוד, דמות מוכרת בתעשיית המוזיקה המזרחית בארץ, שעבד בין היתר עם הזמרים אייל גולן, עידן יניב ומושיק עפיה, הוארך ב-5 ימים. בן-דוד חשוד כמי שקישר בין צנעני לבין אנשיו של עמיר מולנר לאחר שנודע לו על הסכסוך עם אטדגי.

מעצר בנה של מרגול, אסף, הוארך אף הוא ב-9 ימים. מיוחסות לו עבירות של סחיטה באיומים, קשירת קשר לביצוע פשע, איומים והחזקת אמצעי לחימה.

פרשת מרגול
 פרשת מרגול