חקירתה של הזמרת מרגלית צנעני - החשודה כי סחטה באיומים, באמצעות אנשי ארגון הפשע של עמיר מולנר, את אמרגנה לשעבר אסף אטדגי - נמשכה היום (ה') במחלקה הכלכלית במשטרה.

צנעני, שמעצרה הוארך אתמול (ד') ב-6 ימים, העבירה את הלילה בכלא נווה-תרצה, ועקב מצבה הנפשי הקשה וחשש המשטרה כי היא עלולה לפגוע בעצמה, הייתה נתונה לפיקוח מיוחד.

בשיחה עם "גלובס" סיפר היום בא-כוחה של צנעני, עו"ד שחר חצרוני, כי בזכות העובדה שצנעני הועברה "מתחנת משטרה מעופשת" לבית המעצר המחוזי בנווה-תרצה, שם היא זוכה ליחס חם מהסוהרים, מצב-רוחה היום פחות רע מאתמול.

"פגשתי בה הבוקר לפני החקירה, ונוכחתי שהיא מקבלת את התנאים המינימליים שהייתה צריכה לקבל מלכתחילה ויחס חם מהסוהרים ומהסוהרות, ולכן מצב-רוחה השתפר", ציין הסנגור.

עו"ד חצרוני הוסיף ואמר כי מהשיחות עם צנעני עולה כי היא לא ביצעה שום עבירה פלילית.

במהלך חקירתה היום החלו חוקרי המשטרה להטיח בצנעני את הראיות שיש בידיהם באשר למעורבותה בסחיטתו של אטדגי, ובימים הקרובים צפויים החוקרים ליזום עימות בין צנעני לבין אמרגנה לשעבר.

בנוסף, כמקובל וכמתבקש מחקירות מסוג זה, חדרה המשטרה לחשבונות הבנק של צנעני במטרה לבדוק את העברות הכספים שביצעה בחודשים האחרונים ואת הקשר שביניהן לבין האיומים לכאורה.

גם רשות המסים מעורבת בחקירה, והיא בודקת האם צנעני העלימה חלק מההכנסות שקיבלה מהופעותיו של עומר אדם ומאטדגי.

חקירתה של צנעני מלווה בדיס-אינפורמציה רבה, וחלק מהפרטים שמפרסמת התקשורת נראים כבלתי מדויקים. כך, למשל, פורסם היום כי המשטרה והפרקליטות יגייסו את צנעני כעדת מדינה שתפליל את אנשיו של עמיר מולנר, בתמורה לאי-העמדתה לדין. ואולם, האפשרות הזו נראית קלושה למדי, בהתחשב בעובדה שצנעני נחשבת לדמות המרכזית בפרשת הסחיטה וזו שיזמה, לכאורה, את האיומים על אטדגי. בנוסף, צנעני היא דמות ציבורית, ולא סביר שהפרקליטות תכרות עמה הסכם מיטיב, שצפוי לזכות לביקורת ציבורית.

לפי החשד, מעשי הסחיטה שביצעה צנעני באמצעות אנשי מולנר ובסיועו של בנה, אסף, נעשו עקב סכסוך על רווחים מהופעותיו של הזמר הצעיר עומר אדם, ולאחר שסכום החוב של אטדגי לצנעני נקבע על-ידי בורר חיצוני, ככל הנראה מהעולם התחתון‎.‎‏ צנעני חשודה בעבירות של קשירת קשר לביצוע פשע, סחיטה באיומים ואיומים.

לפי החשד, הכותב והמפיק המוזיקלי יוסי בן-דוד הוא שתיווך בין הזמרת לאנשיו של מולנר. המשטרה גם חוקרת חשד כי לצורך סחיטתו באיומים של אטדגי יצרה צנעני קשר גם עם אנשיו של העבריין שלום דומרני.