גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

10 סיבות שבגללן חברות הסלולר צריכות לבקש סליחה

על לא מעט דברים ראוי היה שחברות הסלולר יבקשו סליחה מהצרכנים - כמו המחיר הגבוה של שליחת SMS, קשיי ההתנתקות או אפילו המצב האבסורדי שיוצר התמחור המסובך

את מעט הכפרה שעושות חברות הסלולר הן עושות בעל-כורחן: הרגולטור מנסה ליישר את דרכן, ובעניינים שונים אכן מצליח, במידה כזו או אחרת. אולם על לא מעט דברים עדיין ראוי היה שיבקשו סליחה מהצרכנים, כמו המחירים הגבוהים של שליחת SMS בארץ בהשוואה למדינות אחרות, או אפילו המצב האבסורדי שכולנו התרגלנו אליו, של תמחור מסובך שלא מאפשר לאף אחד אף פעם לדעת כמה עולה דקת שיחה.

"גלובס" ואתר השוואות התקשורת "כמה זה?" (www.kamaze.co.il) מזכירים עוד כמה עוונות:

1. מכשיר בשיטת חיוב-זיכוי

החברה מציגה מכשיר שעולה אלפי שקלים כמכשיר חינם או כלול בחבילה, אך בפועל הלקוח מחויב עליו מדי חודש. זיכוי? זה ניתן רק למי שעמד בתנאים לא פשוטים, כמו כמות שיחות מינימלית.

2. השוואת תנאים למי שקונה מכשיר בחוץ

החברות מצניעות, שלא לומר - מעלימות, את זכויות "ניתוק זיקה" המאפשרות לכם תנאים שווים גם ברכישת מכשיר באופן פרטי.

3. הסכמים מסורבלים

בחודש האחרון נכנסו לתוקפן תקנות שיהפכו את ההסכם מובן יותר. אולי זה ישכיח קצת את השנים הארוכות בהן החתימו חברות הסלולר את צרכניהן על הסכמים שלא הצליחו להבין אם לא סיימו תואר במשפטים (וגם אם כן). זה הזמן להתנצל על האותיות הקטנות, על סעיפים מורכבים ועל כמות העמודים שעליהם התפרס ההסכם.

4. שירותים שלא צריך

הדרך לארנק של הצרכנים כבר מזמן לא עוברת דרך שיחות בלבד. חברות הסלולר חתומות על שפע של שיטות להעמיס עליהם שירותים נוספים ולגלם אותם בחשבון: מענה קולי, שיחה בהמתנה וכל אותם שירותים שמוצעים לחודש חינם, אבל אחר-כך נשכחים ונערמים בחשבון החודשי.

5. חבילות מנופחות

יכולת השכנוע של חברות הסלולר משתכללת עם השנים, וגם הצרכנים השתקנים ביותר מתפתים לרכוש חבילות של 1,200 דקות, שאין להם באמת מה לעשות איתן.

דפוס שימוש ממוצע עומד היום על 350 דקות בחודש ובערך 70 הודעות, כך שמעל 1,000 דקות שיחה ו-1,000 הודעות - זה לא מעט.

חברות הסלולר בהחלט צריכות להתנצל על כך שהן גורמות ללקוחותיהן לדבר הרבה, לשלם הרבה ולספוג יותר קרינה אלקטרומגנטית, ונמנעות בעקביות מלהציע מסלולים אטרקטיביים שבהם הצרכנים משלמים בדיוק על מה שהם מדברים.

6. קשיי התנתקות

אם הצטרפות לחברת סלולר אורכת דקות ספורות, הרי שההתנתקות נמשכת נצח. התהליך המייגע מתחיל בהבטחה של נציג אדיב להעביר את הנושא לצוות המטפל בהתנתקות, שישוב ללקוח תוך 48 שעות. לעתים קרובות, וכנראה לא במקרה, זה לא קורה.

בהמשך נדרש הלקוח לשלוח פקס. למה פקס? האם בחברות הסלולר, המתחרות זו בזו על התדמית הכי טכנולוגית, לא שמעו על מייל או מסרון? התשובה ברורה. זו הדרך הכי מסורבלת, לא לכולם יש פקס, וגם תמיד אפשר לטעון שהפקס לא הגיע.

בהמשך מועברים הלקוחות מנציג לנציג וממחלקה למחלקה, ולא פעם השיחה מתנתקת. במילים אחרות, גם אחרי שמשרד התקשורת חייב את החברות לנתק את הלקוחות תוך 48 שעות, יש עוד פרצות רבות שהן מנצלות כדי לסכל את ההתנתקות.

7. שירותים שלא הוזמנו

לא רק שחברות הסלולר מאפשרות לחברות אחרות להציע ללקוחותיהן שירותים הניתנים באמצעות מסרון (דוגמת חידונים אינטרנטיים), כשהעלות השבועית גבוהה ומתנפחת לממדים בלתי אפשריים, הן גם הצליחו ליצור מצב שילדים מצטרפים לשירותים האלה בקלות וללא אישור ההורים.

באיחור של כמה שנים ועשרות אלפי שקלים הורה לאחרונה משרד התקשורת לחברות להפסיק עם הנוהג הזה, אבל יש להן בהחלט על מה להתנצל.

8. מתייבשים על הקו

המתנה של רבע שעה ויותר לנציג שירות לקוחות אינה נדירה, ומה שלא פחות מרגיז הוא ההמתנה במוקדי שירות הלקוחות עצמם, שגוזלת שעות ארוכות ומורטות עצבים מלקוחות חסרי אונים.

9. עושק הלקוחות הפרטיים

סליחה מיוחדת שמורה ללקוחות הפרטיים, אלה המסבסדים את המגזר העסקי הגדול. בעוד שהם משלמים 20-30 אג' לדקה, הלקוחות הפרטיים משלמים תעריפים כפולים לפחות (אם לא אימצו את בנק הדקות הגרנדיוזי שלכאורה נתפר למידותיהם).

10. עמלות כמו בבנק

אם תשלום עמלות היה שמור פעם בעיקר לבנקים, היום נראה כי חברות הסלולר מתחרות בהם בהצלחה - בין אם תרצו להעביר בעלות ובין אם תרצו לפתוח נעילה, כל שירות פשוט כרוך בעמלה נאה.

הגדילה לעשות סלקום, שגובה עמלה אפילו כדי לספק ללקוחותיה מידע על עלות דקת שיחה לחו"ל.

הנתונים לכתבה זו נאספו על-ידי אתר "כמה זה?" - www.kamaze.co.il - אתר השוואת מחירים בתחומים: סלולר, אינטרנט, שיחות לחו"ל ­ומחו"ל, סים בינלאומי, כבלים ולוויין וטלפון בישראל.

עוד כתבות

אלי אביסרור, מנכ''ל אביסרור משה ובניו ויו''ר ארגון קבלני הנגב / צילום: דיאגו מיטלמן

הממשלה, החרם הטורקי ומחירי הדירות: הקבלן שבונה אלפי יחידות דווקא אופטימי

אלי אביסרור, מנכ"ל אביסרור משה ובניו ויו"ר ארגון קבלני הנגב, סבור שהממשלה אינה מסייעת לקבלנים בהתמודדות עם המצב, אך מנבא שהענף יצא מהמשבר ● הוא לא חושב כרגע על הנפקה, סבור שטורקיה היא שתפסיד בסופו של דבר מהחרם על ישראל ובטוח שהנגב הוא העתיד של ישראל

חניה על מדרכה. נושא שנוי במחלוקת / צילום: הלית ינאי

מה הוביל לקפיצה במספרי תו החניה לנכים?

מאז שרוככו התנאים לקבלת תו נכה, נרשמה עלייה של 55% במספר התווים שהונפקו ● השינוי בחוק שאפשר לנכים לקבל חניה צמודה לבית הקפיץ גם את מספר החניות, ובתל אביב הוא הוכפל ● יו"ר עמותת נגישות ישראל, יובל וגנר: "התכלית של מתן תווי נכה פשוט לא מקוימת"

עמית גריידי, הממונה על חוק המכר במשרד השיכון / צילום: משרד הבינוי והשיכון

קניתם דירה מיזם ומכרתם לפני האכלוס? אולי תהיו אחראיים לאיחורים במסירה

נייר עמדה שפרסם הממונה על חוק המכר מחריף את התנאים עבור מי שרוכשים דירה מקבלן ומעוניינים למכור לפני האכלוס

רונן דר ועומרי גלר, Run:AI / צילום: Run:AI

היזמים מכרו את הסטארט־אפ לחברה הלוהטת בעולם. כמה יקבלו העובדים?

בזמן שהיו דוקטורנטים להנדסת חשמל בתל אביב, הרבה לפני ש-AI הפך לטרנד הלוהט של השווקים, חברו להם יחד עמרי גלר ורונן דר להקמת חברה בתחום - Run:AI ● מי הייתה המשקיעה הראשונה שהביעה בהם אמון, מתי הבינו שבינה מלאכותית תהיה הדבר הבא, ואיך השפיעה עליהם המלחמה ● אתמול החברה נרכשה רשמית ע"י אנבידיה בסכום המוערך בכ-720 מיליון דולר

נועם זילברשטיין, מנכ''ל HP Indigo / צילום: רמי זרנגר

מהמפעל של טנק מרכבה לניהול אלפי עובדים ברחבי העולם

כשהציעו לנועם זילברשטיין להצטרף לחברת הדפוס הדיגיטלי HP אינדיגו הוא לא ממש התלהב ● אך ביקור אחד במפעלי החברה שינה את הכל: "ידעתי שיש פה הזדמנות אדירה למהפכה שעוד לא קרתה"

הדולר מתחזק בחדות מול השקל

הדולר בשיא של חמישה חודשים אל מול השקל. מהן הסיבות?

השקל נחלש בחדות הן מול הדולר והן מול האירו ● הכלכלנים הבכירים מסבירים כי מעבר למתיחות הגיאופוליטית מול איראן ולצד ההסלמה בצפון, גם גורמים בינלאומיים תורמים להיחלשות המטבע המקומי

הירחון העברי ''השחר'', שבו כתב בן יהודה, 1879. הרושם ממאמרו היה עצום / צילום: ויקיפדיה

העברית של ימינו מבטאת כישלון אחד מובהק של אליעזר בן יהודה

בדיוק לפני 145 שנה אליעזר בן יהודה הקדים את כל בני זמנו בהבנת הקשר בין הארץ לבין הלשון ● אבל את לשון ימינו הוא כנראה לא היה מבין

בנק אוף אמריקה / צילום: Shutterstock, Tero Vesalainen

השקל יטוס, הריבית תרד ומה יקרה לאינפלציה? התחזית האופטימית של בנק אוף אמריקה לישראל

בנק ההשקעות הוציא בחג תחזית אופטימית לכלכלה הישראלית: הצמיחה ב-2024 תעמוד על 2.4%, לעומת צפי של 2% מצד בנק ישראל ותחזית לצמיחה כמעט אפסית של S&P ● במידה וחוסר הוודאות יתפוגג, מעריכים בבנק כי השקל יכול להתחזק ולהגיע לשער של 3.5 שקלים לדולר

חזירי בר בחיפה / צילום: Ronen Zvulun

כך מתכנן ראש העיר להתמודד עם התופעה שהכי מטרידה את החיפאים

סוגיית החזירים מעסיקה את תושבי העיר מזה יותר מעשור, ובעוד שראש העיר החדש־ישן אמר שיטפל בה ביד נחושה, דרכי ההתמודדות המתגבשים לא עבדו בעבר ● פרופ' אורי שייניס, מומחה לחקר מינים פולשים, מסביר: "לנסות להתמודד עם החזירים ללא מחקר, זה כמו לנסות להתמודד עם הקורונה ללא מחקר"

עו''ד חגי קלעי / צילום: פליקס רטברג

"משפיל ומקומם": עורך הדין שהצליח לעזור להרבה, רק לא לעצמו

הוא עמד בפני 15 שופטים בבג"ץ הסבירות ההיסטורי, מייצג בעלי מניות נגד תאגידי ענק, ובין לקוחות המשרד שלו אפשר למצוא את אבי חימי ואריה דרעי ● אבל נדמה שהשליחות הגדולה ביותר של עו"ד חגי קלעי היא בקידום השוויון לקהילה הגאה ● אז איך זה שדווקא את בנו הוא נאלץ להביא בפונדקאות בארה"ב? "זה היה משפיל ומקומם"

אברהם אסף / צילום: תמר מצפי

אברהם אסף, מייסד ובעל השליטה בקבוצת אמנת, נפטר בגיל 83

אסף הפך לבעל השליטה באמנת לאחר שרק לפני ארבעה ימים רכש את ההחזקות של שותפו לייסוד החברה, שמואל בר אור, (22.17%) תמורת כ-21.7 מיליון שקל ● מי שצפוי להמשיך אותו הוא בנו, סגן יו"ר החברה, ערן אסף

אילת / צילום: Shutterstock, StockStudio Aerials

אפילו הטילים כבר לא מרתיעים את משקיעי הנדל"ן בעיר הזו

דווקא בזמן מלחמה, המשבר בשוק הנדל"ן והריבית הגבוהה, אילת פורחת נדל"נית ● "המשקיעים חזרו לעיר והם סוגרים עסקאות עם קבלנים"

טל בסכס, פרויקטור מרכז השליטה האזרחי / צילום: רמי זרנגר-יח''צ החברה למתנ''סים

הפרויקטור שלא היה בראיון ראשון: "לא באתי לחמם כיסא"

טל בסכס מונה בסוף אוקטובר לפרויקטור שתפקידו "לתדרך בכל הנוגע לניהול האזרחי של המלחמה" ● אלא שאינטרסים פוליטיים רחשו בשטח, יותר מדי גופים היו מעורבים, ומהדיבורים על תקציב של 15 מיליארד שקל לא נשאר דבר ● בראיון לגלובס הוא מדבר על היכולת להשפיע כמנכ"ל החברה למתנ"סים, ומפתיע: "אם קוראים לי שוב - אני מתייצב"

מפגין מניף שלט עם ''מהפכת אינתיפאדה'' בוושינגטון. תמיכות מפורשות באלימות / צילום: Associated Press, Lindsey Wasson

״אינתיפאדה עולמית״ מתפשטת בקמפוסים של ארה״ב אבל היא עשויה לחזק דווקא את הימין

זה מה שקרה למחאות הענק נגד מלחמת וייטנם ולמרד הסטודנטים בצרפת לפני 60 שנה ● התנועה הנוכחית מעתיקה בהצלחה גוברת את דפוסי הפעולה של המאבק נגד אפרטהייד לפני 40 שנה ● ישראל הופכת למנוף של שינוי

צילום: רויטרס, IMAGO/Bernd Feil/M.i.S.

אתם לא מספיקים כלום? מחקרים חדשים מגלים - כנראה שזו הסיבה

בשנים האחרונות הפך המושג "עוני זמן" לפופולרי בקרב חוקרים המנסים להבין את יחסינו המורכבים עם פנאי והשפעתם על האושר והבריאות שלנו ● לאט לאט הם מגלים מה אנחנו עושים לא נכון בתכנון הזמן שלנו ואיזה פרדוקס כלכלנים מפספסים כשהם בונים תוכניות רווחה ● מדד חדש שצפוי להיכנס ללשכת הסטטיסטיקה בארה"ב מרגש אותם במיוחד

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP (Daniel Cole, Toby Melville)

״הטיסות יוצאות״, מכריז סונאק, ומוכן לגרש את המהגרים

מנהיג השמאל הקיצוני בצרפת "יודע את ההבדל בין יהודי לבין צלף של צה"ל" ● טראמפ מרשה לקונגרס לסייע לאוקראינה ● "הטיסות יוצאות", מכריז ראש ממשלת בריטניה, ומוכן לגרש מהגרים ● טסלה מאבדת את הדמוקרטים ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם

טקס הסיום הראשון של סטודנטים בסניף אוניברסיטת NYU בשנחאי, 2017 / צילום: Reuters, Ke yi

הכל למכירה: כך זורם הכסף הסיני לאוניברסיטאות אמריקאיות

אוניברסיטאות אמריקאיות חותמות על חוזים ברחבי העולם כדי למכור את מומחיות המחקר וההכשרה שלהן, וכמה מההסכמים הרווחיים ביותר שלהן היו עם חברות שבסיסן בסין ● חוזים הוערכו ב-2.32 מיליארד דולר בין 2012 ל-2024, על רקע חששות בקונגרס כי הקשרים האקדמיים עלולים להוות סיכון ביטחוני לאומי

השבוע בשווקים / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

הענקית שקפצה וזו שהתרסקה - ועוד כתבות על מצב השווקים

מטא איכזבה את המשקיעים ● נטפליקס צנחה אחרי תוצאות חיוביות, טסלה פרסמה דוח מאכזב אבל המניה שלה קפצה. למה? ● קבוצת רד בינת מסיימת עידן ועוד כתבות על המצב בשווקים

אילוסטרציה: Shutterstock

גבולות אחריות המתווך לספק מידע ללקוחו

האם מתווך יכול להסתפק בנתונים שנמסרו לו על ידי המוכרים, או שעליו לקיים בדיקות עצמאיות לגבי מצב הנכס?

סונדאר פיצ'אי, מנכ''ל גוגל / צילום: Shutterstock, photosince

מה אפשר ללמוד מגוגל? ארבע תובנות מדוחות ענקיות הטכנולוגיה

שלוש ענקיות טכנולוגיה פרסמו אמש את דוחותיהן לרבעון הראשון והציגו תוצאות מרשימות עם הכנסות ורווחים של עשרות מיליארדי דולרים כל אחת: מיקרוסופט, גוגל ואינטל ● התנודתיות הקיצונית במניות הענק הללו יכולה להזכיר למשקיעים מספר תובנות שחשוב לשים לב אליהן בשוק ההון