לאחר שבנק לאומי ביטל את פרויקט "2 מיליון סיבות טובות", בעיקר בגלל הביקורת לצירוף התנועה "אם תרצו" לפרויקט, התנועה פירסמה בימים האחרונים סרטון תגובה לבנק ולאלה שעמדו מאחורי הביקורת הציבורית.

בסרטון, "אם תרצו" שעמדה לדבריה במקום השני בתחרות נכון לזמן שלפני ביטולו, טענה כי "ארגון 'שלום עכשיו', יחד עם עוד ארגוני שמאל קיצוניים סהרוריים לחלוטין תקפו בבריונות את בנק לאומי, הפעילו עליו לחץ אגרסיבי לבטל את הפרויקט, ורמסו בכך את כל העמותות שהשתתפו בפרויקט. הם דרכו על עקרון הדמוקרטיה הבסיסי ביותר - שההחלטות מתקבלות בהצבעה דמוקרטית ולא ע"י מיעוט מתנשא שחושב שהוא יודע יותר טוב מכולם".

בסיום הסרטון, מתן מתנועת "אם תרצו" מבקש מהצופים בקשה אישית: "בנק לאומי נכנע לאיומים והסחטנות של אותם גורמים מהשמאל הקיצוני - וחבל. בואו לא ניתן למיעוט סהרורי בעל יכולת השפעה ואמצעים לקבוע את גורלנו. בואו נוכיח את תמיכת העם בציונות".

2 מיליון סיבות טובות להתבייש / דעה - ח"כ שלי יחימוביץ'

פרויקט "2 מיליון סיבות טובות", נזכיר, היה תחרות בין מספר עמותות, שבסופו הזוכות היו אמורות לקבל תרומה מהבנק בעלות כוללת של 2 מיליון שקל. ההחלטה לצרף את עמותת "אם תרצו", "תנועה חוץ-פרלמנטרית העוסקת בעידוד ערכי הציונות", כהגדרתה, עוררה עוררה ויכוח סוער בין ימין לשמאל בישראל, שבסופו בנק לאומי החליט להקפיא את הפרויקט.

מה שקרה הוא שבסופו של יום, 139 העמותות שהשתתפו בפרויקט לא זכו לסיוע הכל-כך חשוב. זאת, למרות שהפרויקט נוהל "בהתאם לתקנון הפעילות וללא כל שיקול אחר", למרות שהתחרות "נולדה מתוך צורך לסייע לעמותות שקמו ביוזמת אנשים בעלי חוש אחריות חברתית, במטרה לסייע לנזקקים, במגוון עצום של נושאים, ושמתקשות להגיע לתודעת הקהל הרחב ולגייס את האמצעים הדרושים לקידום פעילותן", לשון הודעת לאומי.

תנועת "אם תרצו" מסרה בתגובה לאחר ביטול הפרויקט, כי "מסע סתימת הפיות והאיומים הבריוניים של 'שלום עכשיו' עשה את שלו. שוב הוכח כי השמאל הקיצוני מתמחה בסתימת הפיות של כל מי שלא מתיישר עם עמדותיו הסהרוריות. אנו מצרים על כך שבנק לאומי נכנע לאיומים ולסחטנות של 'שלום עכשיו', איומים שכתוצאה מהם נפגעו עשרות עמותות חברתיות שעושות עבודת קודש".