גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

עורך דין נוסף טוען: "השופטת אלשיך 'שיפצה' פרוטוקול דיון"

בעקבות חשיפת "גלובס" על תלונה שהגיש עו"ד רפאל ארגז נגד השופטת ורדה אלשיך, לפיה היא "שיפצה" פרוטוקול דיון שכלל ויכוח חריף עמו, מתייצב לצדו כעת עו"ד חיים ארבל, שהשתתף באותו דיון: "הדברים שתוקנו - אין להם אחיזה במציאות"

התפתחות משמעותית בפרשת הפרוטוקול החשוד כמשופץ שניהלה שופטת בית המשפט המחוזי ורדה אלשיך, שעל בסיסו התלוננה אלשיך נגד עו"ד רפאל ארגז לוועדת האתיקה בלשכת עורכי הדין: בעקבות חשיפת "גלובס" ותגובתה של השופטת אלשיך, שפורסמה בעיתונות באמצעות הנהלת בתי המשפט, מתייצב כעת עורך דין נוסף שהשתתף בדיון, ומפריך את גירסתה של אלשיך. עו"ד ארגז עצמו מבקש את הגנתה של לשכת עורכי הדין במסגרת מאבקו נגד התלונה המשמעתית נגדו.

‏מדובר בדיון שהתקיים באולמה של אלשיך בספטמבר 2011, בעניין כינוס נכסיו של אברהם יעקובסון. חובותיו של יעקובסון עומדים על כ-36 מיליון שקל, והנושה העיקרי שלו הוא בנק הפועלים. עו"ד ארגז נשוי לנושה נוספת של יעקובסון, ובאותו דיון ביקש להתמנות למנהל מיוחד בתיק.

הדיאלוג בין אלשיך לארגז בדיון היה חריף, ולאחר שאמרה לו כי אם יטען יחויב בהוצאות, משך ארגז את בקשתו. בהמשך הדיון התפתח דין ודברים סוער באולם, נוכח טענתה של אלשיך כי ארגז הסתיר ממנה מידע בדבר עמדתו המעודכנת של בנק הפועלים בתיק.

‏אלשיך הכתיבה לפרוטוקול דברים חריפים נגד ארגז, ואף הודיעה כי הפרוטוקול ישמש לצורך הגשת תלונה נגדו לוועדת האתיקה בלשכה, מטעם הנהלת בתי המשפט.

אלא שעותק הפרוטוקול שצורף לתלונה כלל 36 שינויים ותוספות ביחס לפרוטוקול המקורי, שעותק ממנו קיבל ארגז מהקלדנית של אלשיך, כחצי שעה לאחר תום הדיון. לכן יכול היה ארגז לערוך השוואה מפורטת בין הפרוטוקול המקורי לזה ה"משופץ", ובעקבות זאת פנתה הלשכה להנהלת בתי המשפט וביקשה הבהרות לכך.

כך, נוספו בפרוטוקול המשופץ דברים הן מפי השופטת עצמה, והן מפי משתתפים נוספים בדיון. בין היתר, נוסף להחלטתה של אלשיך בעניינו של ארגז המשפט הבא: "אין ספק כי הוא (עו"ד ארגז, י"י) נהג כך מכיוון שיש לו עניין אישי בבקשה, ובהשארתם של הליכי הכינוס על כנם". למשפט "יושב עו"ד ארבל ושומע כאילו עו"ד ארבל מטעה כביכול את בית המשפט, ולא אומר מילה", נוספו המילים "הכול מתוך אינטרס אישי".

"תיקונים מהותיים"

‏בתחילת השבוע מסרה אלשיך, באמצעות דוברת בתי המשפט, כי "בית המשפט, בטרם קם ממושבו, תיקן השמטות מקריות או שגיאות לשוניות של הקלדנית, בהתאם לסמכותו על-פי סעיף 81(א) לחוק בתי המשפט. עדכון ההחלטה נעשה לאחר שבאולם שררו נסיבות שהקשו על ניהולו התקין של הדיון, ולאור דברים נוספים שהושמעו מפי באת-כוח הכנ"ר. התיקונים שבוצעו הינם טכניים ובודדים ואינם משנים מהותית".

ואולם, לאחר חשיפת הפרשה ב"גלובס", פנה בא-כוחו של החייב יעקובסון, עו"ד חיים ארבל, לוועד מחוז תל-אביב בלשכת עורכי הדין, והפריך את גירסתה של אלשיך. ארבל מתייצב לצדו של עו"ד ארגז, אף שזה ייצג צד שכנגד באותו דיון בפני אלשיך.

"אני ער לתוצאות העלולות להיות למכתבי זה מצד בית המשפט והמותב הרלוונטי", כתב ארבל, "אולם ערך אמירת האמת ועשיית המשפט גובר על כל אינטרס אישי שלי".

‏"במשך 14 שנותיי כעורך דין", מוסיף ארבל במכתבו לוועד המחוז, "לא נתקלתי מעולם בפרשה חמורה וקשה כפי שהתרחשה באולמה של השופטת אלשיך. במהלך הדיון בבית המשפט, שהתנהל באווירה פוגענית ומעליבה כלפי עורכי הדין, התנהל פרוטוקול של הדיון, אולם הפרוטוקול לא נמסר לידי מי מהצדדים. עם סיום הדיון נתבקשו הצדדים להגיע למזכירות בית המשפט, לצורך קבלת הפרוטוקול. לאחר כמחצית השעה מסיומו של הדיון, הגענו למזכירות, אני ועו"ד ארגז, וקיבלנו פרוטוקול של הדיון, שאותו ביקשתי מהמזכירה כי תאמת את מקוריותו".

‏‏"לפני מספר ימים", ממשיך ארבל, "נדהמתי לגלות כי בית המשפט הוציא תחת ידו פרוטוקול חדש, עם תיקונים מהותיים. לא נתבקשה כנדרש התייחסות מרשי לתיקון הטעויות, אשר היו מעל ומעבר לתיקון טעות סופר בלשון המעטה. במהלך הדיון לא נאמרו המילים כי לעו"ד ארגז יש עניין אישי בבקשה, וכי קיים לו אינטרס אישי בהשארת החייב בהליכי כינוס. הפרוטוקול המקורי", חותם ארבל, "שיקף נאמנה את הלוך הרוחות בדיון, אולם הדברים שתוקנו לאחר מכן - אין להם כל אחיזה במציאות, בלשון המעטה".

"אירועים חסרי תקדים בחומרתם"

‏גם עו"ד ארגז עצמו פנה לוועד מחוז תל-אביב בעקבות הפרסומים וביקש את הגנת הלשכה, כאיגוד מקצועי של עורכי הדין, מפני תלונתה של השופטת אלשיך. "אבקש את עזרת והגנת ועד המחוז", כתב ארגז, "שכן אני סבור כי לא אוכל להתמודד עם המצב שאליו נקלעתי ללא תמיכה".

לדבריו, "האירועים סביב הדיון הינם חסרי תקדים בחומרתם, תוך שהתנהלות השופטת עלולה להביא לפגיעה חמורה ביותר באמון שרוחש הציבור במערכת המשפט. מעשיה החמורים של השופטת עלולים היו להביא לחיסול עתידי המקצועי. בפרשה חמורה זו ניסתה שופטת בכירה ביותר לטפול עליי האשמות-שווא, תוך זיוף פרוטוקול הדיון, והכול מתוך כוונה מודעת ושקולה להביא לחיסול הקריירה המקצועית שלי".

‏לדברי ארגז, "טענתה של אלשיך כי מדובר ב'השמטות מקריות של קלדנית' אינה אלא ניסיון להסתיר ולחפות על מעשיה החמורים של השופטת, תוך הטלת האשמה על הקלדנית. ברור כי הניסיון המגוחך להטיל את האשמה על הקלדנית אינו עומד במבחן השכל הישר. על מנת לכסות על מעשיה, ערכה השופטת גם תיקוני הגהה קטנים, על מנת שתוכל לטעון אחר-כך כי כל שרצתה הוא להעמיד דברים על דיוקם".

‏ארגז מציין במכתבו כי הוא שוקל הגשת תלונה למשטרת ישראל, בעקבות מה שהוא מגדיר "זיוף הפרוטוקול".

היום (ד') אחר-הצהריים אמורים לדון בנושא ועדת האתיקה המחוזית וכן ועד מחוז תל-אביב של לשכת עורכי הדין, בין היתר בשאלה אם לדחות את תלונתה של אלשיך נגד עו"ד ארגז, וכן אם לנקוט הליך רשמי של תלונה נגד השופטת.

הנהלת בתי המשפט: "לא הגיעה אלינו כל פנייה"

מהנהלת בתי המשפט נמסר בתגובה כי "עד היום לא הגיעה כל פנייה למנהל בתי המשפט ביחס לדברים המיוחסים לכאורה לשופטת אלשיך, והדיון בנושא מתקיים בכלי התקשורת בלבד - שלא זה המקום לקיימו. בנסיבות אלה, כל הפרסומים בעניין מבוססים על שמועות וספקולציות מפי צד אחד. אין לנו מה להוסיף מעבר לתגובה שנמסרה זה מכבר".

עוד כתבות

פרופ' יוסי מטיאס / צילום: שלומי יוסף

מנכ"ל מרכז הפיתוח של גוגל ישראל יוסי מטיאס עובר לתפקיד בכיר בגוגל העולמית

מנכ"ל מרכז הפיתוח של גוגל ישראל ב-18 השנים האחרונות, פרופ' יוסי מטיאס, צפוי לעבור לעמק הסיליקון ולנהל מארה"ב את פעילות המחקר של גוגל העולמית

היועצת המשפטית לממשלה, עו''ד גלי בהרב-מיארה / צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

היועמ"שית מתייצבת לטובת וולט: יש לדחות את התביעה הייצוגית להכרה ביחסי עובד-מעביד

לעמדת בהרב-מיארה לא היה מקום לאשר את התביעה הייצוגית מאחר וזו אינה הדרך היעילה וההוגנת להכריע במחלוקת לאור גודלה של הקבוצה הכולל כ-10,000 שליחים ● עוד  נטען כי לא ניתן להכריע בעניינם של כל השליחים על בסיס נתוניו של התובע הייצוגי

מטוס קרב מדגם סוחוי 35 ממריא מבסיס חיל האוויר הרוסי חמיימים בסוריה / צילום: ap, Alexander Zemlianichenko

שינוי במאזן הכוחות: איראן תקבל השבוע מטוסי קרב מדגם סוחוי 35

לפי סוכנות הידיעות האיראנית הממלכתית, איראן תקבל כבר בשבוע הבא אספקת מטוסי קרב מדגם סוחוי 35 ● כיום חיל האוויר של משטר האייתוללות מתבסס על מטוסים מיושנים מאוד כמו פנטום - כך שמאזן הכוחות האווירי הנוכחי צפוי להשתנות, אך ישראל עדיין מתקדמת יותר

עלי חמינאי, המנהיג העליון של איראן, בתפילת עיד אל–פיטר בטהרן / צילום: Associated Press

איך בוצעה התקיפה באיראן ומה היה היעד?

מהבסיס הצבאי שהותקף בוצעו במוצ״ש שיגורים לעבר ישראל ● איך ככל הנראה בוצעה התקיפה ומה יקרה עכשיו? ● וגם: התגובה בשווקים והקפיצה במחיר הנפט

אסף זגריזק / צילום: כדיה לוי

הם איבדו קרובים, פונו מבתיהם או ראו את מפעל חייהם קורס: 13 אנשים מספרים מה נותן להם כוח

איל וולדמן מנסה להמשיך לבלות כי זה מה שבתו דניאל הייתה רוצה ● ירדן גונן, אחות של רומי החטופה בעזה, לובשת חולצת קשת בענן בימים קשים במיוחד ● חיים ילין ממלא מצברים רק בבית בבארי, למרות הזיכרונות השחורים משם ● ואבישג שאר-ישוב מחפשת קרני אור בצילומים שלה ● 13 אנשים משתפים מהי מכונת ההנשמה שלהם בחצי השנה האחרונה ● פרויקט מיוחד

לוטרה. דגי בריכות הנוי חוסלו כמעט לחלוטין / צילום: Shutterstock

קרבות על טריטוריה, פלישות וחיסולים: משפחות הפשע של סינגפור הן בכלל לוטרות

הסגרים שהונהגו בקורונה נתנו לבעלי חיים רבים הזדמנות להשתלט על שטחים אורבניים ● בתום המגפה הם נדחקו בחזרה לשיפולי הערים, אבל לא הלוטרות בסינגפור: אלה עושות שם שמות אפילו על חשבון קרוקודילים

שאריות של טיל בליסטי שאיראן שיגרה לעבר ישראל / צילום: Reuters, Amir Cohen

בהשראת רוסיה: גילויים חדשים על התקיפה האיראנית וההצלחה הישראלית

הכתבה הזו היתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● התקיפה של איראן תוכננה באופן ששיחזר במובנים רבים כמה מן התקיפות הרוסיות הגדולות באוקראינה, וכללו תחילה נחיל כטב"מים שנועדו להציף את ההגנה האווירית ● החולשה של היכולת הצבאית הקונבנציונלית של איראן עלולה להוביל את מקבלי ההחלטות באיראן לאופציה הגרעינית

נשיא ארה''ב ג'ו ביידן / צילום: ap, Jacquelyn Martin

דיווח: ביידן שוקל לספק לישראל נשק ביותר ממיליארד דולר

לפי דיווח בוול סטריט ג'ורנל, ממשל ביידן שוקל לספק פגזי טנקים, מרגמות וכלי רכב צבאיים ● מדובר באחד ממשלוחי הנשק הגדולים מאז 7 באוקטובר

חיים ילין / צילום: פרטי

"אני לא מוצא את עצמי בתל אביב": חיים ילין לא מפסיק להתגעגע הביתה

הוא היה בממ"ד 12 שעות רצופות, שמע את הערבית, ראה את המלחמה ● אבל איכשהו זה המקום היחיד שעדיין נותן לחיים ילין כוח: "אני נמשך לשם כמו מגנט" ● פרויקט מיוחד 

אירוע חציית הביטקוין / צילום: Shutterstock

פעם בארבע שנים: כל מה שכדאי לדעת על האירוע הגדול של הביטקוין

אירוע חציית הביטקוין שמתרחש אחת לארבע שנים צפוי לצאת לדרך היום בשעות הערב (שעון ישראל) ● בפעמים הקודמות זה הוביל לקפיצה גדולה בערכו של המטבע, אך בשוק לא תמימי דעים שזה יקרה גם הפעם ● מה קורה בפועל ולמה הוא כה דרמטי עברו משקיעים הקריפטו?

ספינה צבאית איראנית נעה במימי איראן לפני תחילת תרגיל ימי משותף של איראן, רוסיה וסין באוקיינוס ההודי / צילום: Associated Press, ASSOCIATED PRESS

בחשש רב: כך נערכה איראן למתקפה הישראלית

בטהרן איימו כלפי חוץ והזהירו מתגובת ישראל, אך ביצעו שורת מהלכים המעידים על החשש מתקיפה ● גם בחיזבאללה ובסוריה נערכו

ניסוי שיגור בטילי SM-3 / צילום: Reuters, U.S. Navy/Handout

מספינה בלב ים: הכירו את המתחרה החדש של חץ 3

חברת עין שלישית ביצעה מסירה ראשונה של "חייל רפאים", רחפן זעיר בעל יכולות AI, שמטרתו לסייע לכוחות קרקעיים לגלות אויבים בשטח פתוח ● חץ 3 כבר אינו המיירט המבצעי היחיד מחוץ לאטמוספירה ● עשות אשקלון רוכשת את אי.די.סי ב-40 מיליון שקל  ● ארה"ב אישרה מכירה של מערכות תקשורת בסך כ־100 מיליון דולר לסעודיה, וחיל האוויר האמריקאי רוצה להקים טייסות שיורכבו ממטוסי קרב בלתי־מאוישים ● השבוע בתעשיות הביטחוניות

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' וראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: Reuters, RONEN ZVULUN

לא רק בגלל איראן: S&P קנסו את ישראל גם על סימני השאלה בתקציב הביטחון

אם עד לפני התקיפה האיראנית על ישראל עוד הייתה תקווה מסוימת במדינה שהדירוג הגבוה יישמר, זו התמוססה בשבוע האחרון עם התרחבות מפת האיומים ● אלא שלא רק האיומים על ישראל נלקחו בחשבון בהורדת הדירוג ● מה נכתב בין השורות של הודעת S&P והאם ישראל עומדת בפני סכנה של הורדה נוספת?

יודר שפריר וגיא ברון, מייסדי סקיילאופס / צילום: בן יצחקי

החברה שחוסכת זמן וכסף לסטארט-אפים: זה חביב הקהל בדירוג המבטיחים של גלובס

סקר חביב הגולשים באתר גלובס זכה בשבועות האחרונים לכ-30,000 צפיות וצבר אלפי הצבעות ● על התואר התחרו השנה 30 חברות צעירות שדורגו במקומות הגבוהים ביותר ע"י עשרות קרנות השקעה הפעילות בישראל ● מי זכתה במקום הראשון?

שכונת עומרים באופקים. 45 דירות בפרויקט של בראל־סלעית בשכונה נמכרו מאז ה־7 באוקטובר / הדמיה: אול אין

הנתונים מגלים שהמסר ברור: התותחים לא עוצרים את המרוץ לדירה

אלפים ממשיכים להאמין בהשקעה בארבעה קירות שעומדים במוקד העימות והסכנה הכי גדולים כרגע במזרח התיכון, ומאות עסקאות נרשמו גם על הגבול עם עזה, בשדרות ובאופקים ● סיבות כלכליות יש, אך יותר מכל, החלום הנדל"ני של עם ישראל עדיין בועט

משפחות חטופים חוסמות את כביש 1 בדרך לירושלים

משפחות חטופים חסמו את כביש 1: "כל חטוף חייב לשוב"

שרי החוץ של מדינות ה-G7: נמשיך לפעול למניעת הסלמה של הסכסוך בין ישראל לאיראן • הקרמלין: "קוראים לצדדים להפגין איפוק" • דיווח: ביידן שוקל לשלוח סיוע ביטחוני בסך מיליארד דולר לישראל • בפעילות סמוך לטול-כרם: ארבעה לוחמים נפצעו בינוני וקל, מפקד גדוד טולכרם של גא"פ חוסל • עדכונים בולטים 

עמיקם בן צבי, יו''ר דירקטוריון אל על / צילום: דוברות אל על

יו"ר דירקטוריון אל על נחקר בחשד למעורבות בפרשת שחיתות בנתיבות

משטרת ישראל אישרה כי עמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, נחקר בחשד למעורבות בפרשה בתחום טוהר המידות שבה נחקר גם ראש העיר נתיבות, יחיאל זוהר ● בא כוחו של בן צבי, עו"ד נתי שמחוני: "מר בן צבי מכבד את רשויות אכיפת החוק, משתף פעולה באופן מלא והוא סמוך ובטוח כי בסופה של הבדיקה יוברר שלא דבק כל רבב בהתנהלותו"

מיכאל כגן / צילום: כדיה לוי

הדרך של מיכאל כגן ממשרד ישן ביקנעם לצמרת החברה הלוהטת בעולם

מיכאל כגן, סמנכ"ל טכנולוגיות עולמי באנבידיה, סיכם 25 שנה במלאנוקס עד שהחברה נמכרה לענקית השבבים ● "מצד אחד, רצינו לבנות חברה ישראלית, אך מצד שני הבאנו לארץ השפעה בינלאומית" ● בראיון בלעדי לגלובס, הוא מדבר על תחילת דרכו במלאנוקס, מתייחס לחשש מהיעדר תחרות בשוק שבבי ה־AI ונותן טיפ ליזמים צעירים בישראל: "אל תהיו כבולים לעבר"

אסמעיל הנייה, ראש הלשכה המדינית של חמאס / צילום: Reuters

דיווח בארה״ב: הנהגת חמאס שוקלת לעזוב את קטאר לטובת המדינה הזו

על פי הוול סטריט ג׳ורנל ברקע המו״מ השברירי לעסקת חטופים והלחץ שמופעל עליהם, בכירים בהנהגה המדינית של חמאס פנו לשתי מדינות באזור ובהן עומאן

עיראק / צילום: Associated Press, JEROME DELAY

הפצצה בבסיס מיליציות פרו-איראניות בעיראק, רצף אזעקות בצפון

גורמים ישראלים ואמריקנים: לא קשורים לתקיפה בעיראק • שרי החוץ של מדינות ה-G7: נמשיך לפעול למניעת הסלמה של הסכסוך בין ישראל לאיראן • רקטה נפלה בשטח פתוח מחוץ לשדרות, צה"ל תקף את מוקד השיגור • כל העדכונים