גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

המחאה עוד כאן? דפני ליף ואיציק אלרוב ממשיכים להיאבק

קבוצות המחאה עדיין חיות, בתוך הפייסבוק ומחוצה לו ■ חלקן רשמו הישגים, כמו החלת חוק חינוך חינם לגיל הרך וצעדים להגברת התחרות - אך הדרך עוד ארוכה ■ בינתיים, במקום להתאחד - חלק מהקבוצות מתפצלות בשל חוסר הסכמה על הדרך

המחאה החברתית הפכה להיות שם קוד לקבוצות שונות, רובם נולדו ועדיין מתנהלות בפייסבוק. יוקר המחיה הוא נושא הגג, אך מתוכו מתפצלים דגשים שונים - מחירי הדיור (ב' זה אוהל); מחירי המזון (חרם הקוטג', ישראל יקרה לנו); הוצאות גידול ילדים (צעדת העגלות) ומחירי הדלק והמים.

חלק מהקבוצות לא הצליחו להתנהל כקבוצה אחת לאורך זמן, והתפצלו לקבוצות משנה, מה שמעלה שורה של תהיות - האם הפיצול נכון למטרה הכוללת? האם הציבור מצליח לעקוב אחר הקבוצות השונות ולהזדהות עם מטרותיהן, והאם לא כדאי היה לנסות להוביל מהלך הפוך - במקום להתפצל, להתאגד תחת ארגון גג?

"כל פיצול הוא נזק למטרה", אומר היועץ האסטרטגי בני כהן, "פייסבוק נותן את אשליית הכוח כאילו יצר את המחאה ובלעדיו לא היה קורה - אבל בפועל מדובר באנשים ובתקשורת. התקשורת היא הלוביסטים של הציבור, והיא המשפיעה על מהלך החקיקה".

לדבריו, "הפיצול מתבקש: ברגע שקמה קבוצה, מי שעומד מאחוריה הם אנשים שרוצים להשפיע". וזה, הוא מסביר, דווקא עשוי לשרת את המטרה במקרים מסוימים: "לאט-לאט נשארים בתמונה אנשים יציבים יותר וקיצוניים פחות. קיצוניות נתפסת טוב בתקשורת, אבל בעיני הקהל הרב יש מקום למתינות יותר גדולה". עדיין, הוא מודה, איחוד בין קבוצות שונות עשוי היה לחזק את כוחן.

פרופ' אריה נאור, ראש החוג לפוליטיקה ותקשורת במכללת הדסה, מתקשה להעריך מי מהקבוצות שמככבות היום תשרוד. "אם נסתכל על תופעות דומות בעבר", הוא אומר, "כמעט כולם התפצלו ולבסוף נמוגו - כך למשל הפנתרים השחורים, שחלקם נכנסו לפוליטיקה. וזו עוד הייתה קבוצה הומוגנית יותר. מחאת הקיץ, לעומתה, הייתה מראש מגוונת יותר וממוקדת פחות. לכל מרכיב בקבוצה יש אינטרס אחר".

לדבריו, אף שיש קואליציה של אינטרסים שיצרה מחאה עממית, יש מטרות ספציפיות, וכדאי להתמקד בהן.

וזה גם מה שעולה עם שיחות עם הפעילים: הפיצול בלתי נמנע, בשל דגשים שונים ומטרות ספציפיות. חלקן, אגב, מקיימות שיתופי-פעולה עם ארגונים נוספים.

בכל זאת, נראה שאת חלקן בתודעה הישראלית קנו הקבוצות הבאות בכבוד - גם במבחן התוצאה: בהנעה לפעולה של חברות במשק, של גורמי ממשל, של גופים רגולטוריים - שכבר לא יכולים להתעלם מהפעילות בשטח.

עד כמה הן מצליחות? ההישג הגדול ביותר של המחאה עד כה הוא כנראה ביטול התשלום לגני הילדים מגיל 3, אך לצד אלה יש מהלכים שכנראה לא היו מתרחשים אלמלא המחאה. רבים עדיין בשלב התכנון.

"גלובס" ממפה את הקבוצות שאינן סתם גימיק, אלא כאן כדי להישאר.

חרם צרכנים על מוצרי מזון

הפכו את הצרכנים מפאסיביים לאקטיביים

* על הכוונת: מאבק ביוקר המחיה בישראל - מזון, חשמל, דלק, דיור, בנקים, מוצרים פיננסיים ועוד. הדגש: מצוקת מעמד הביניים.

* היסטוריה: בשתי מלים: חרם הקוטג'. כל מילה מיותרת.

* דמויות מפתח: איציק אלרוב, יעקב לבי, יפתח שקד, דודי מחפוד, מאיה אשכנזי ועדי מל.

* פעילות בשטח: פעילות הסברה אינטנסיבית במרכזי הקניות, הפגנות במיקומים אסטרטגיים מעת לעת; מחקר, מעקב וריכוז נתונים המועברים לציבור ולמקבלי ההחלטות; שיתופי-פעולה עם גופים שונים וקבוצות מחאה נוספות, נוכחות בכנסת ופגישות עם גורמי ממשל.

* פייסבוק: מעל 40 אלף חברים - הקבוצה הצרכנית החזקה ביותר היום. עמוד פעיל ביותר, עם דיונים ערים וענייניים.

* הישגים: בראש ובראשונה - מהפך תודעתי בקרב הצרכנים שהניע מהלכים שעוד רבות ידובר בהם בהיסטוריה המקומית. ההבנה של חברות וגופים ממשלתיים שכל פעולה מפעולתם עומדת למבחן הצרכנים ושלל התייחסויות ממשלתיות שאת ההיקף ורצינות תוצאותיהם נראה בהמשך - ועדת קדמי, בדיקת הנעשה בשוק המזון על-ידי רשויות כמשרד מבקר המדינה, הרשות להגבלים עסקיים ועוד.

* בשורה התחתונה: יצירת אקלים לשינוי. עוד ניתן לצין את טיפול משרד החינוך בג'ונגל המחירים בשוק ספרי הלימוד בבתי-הספר.

ישראל יקרה לנו

מפגינים מול ביתה של עפרה שטראוס

* על הכוונת: מאבק ביוקר המחיה ובחברות העושקות את הצרכן.

* היסטוריה: התנועה התפצלה מפעילות חרם הקוטג', על רקע חילוקי דעות סביב שיתופי-פעולה עם גורמים שונים.

* דמויות מפתח: בני גרוברמן, מיוזמי המאבק ביוקר המחיה.

* פעילות בשטח: משמרות מחאה והפגנות שבועיות (בעיקר מול בתיהם של ראשי שטראוס), השוואות מחירים שוטפות.

* פייסבוק: כ-6,500 חברים.

* הישגים: התנועה צעירה בשטח - אך משתלבת היטב באווירה הכללית ובמאבק הצרכני התמשך על מחירים שפויים.

לעצור את עליית מחירי הדלק

אולי בלעדיו היינו משלמים 8 שקל לליטר

* על הכוונת: המאבק הוא על מחירי הדלק, כשהאצבע המאשימה מופנית לכיוון המיסוי בדרישה להפחית אותו. לכך חברו מטרות נלוות כמו הורדת מחירי החשמל, הקשורה לאג'נדה.

* היסטוריה: למעשה, קדמה מחאת הדלק לגל מאבקי הקיץ האחרון. היא יצאה לדרך לפני שנה וחודשיים, ולטענת היוזם, זאב גראואר, שימשה לא מעט השראה ליוזמי מחאה אחרים.

* דמויות מפתח: סביב גראואר מתחלפות. "אנשים מתעייפים, לא חווים תוצאות", הוא אומר. "יש כמה ששרדו מהתחלה, אבל זו כמעט מלחמה של איש אחד".

* פעילות בשטח: הקיץ האחרון לווה בהפגנות רבות; "מיצינו כרגע את עניין הבמות והזמרים", אומר גראואר, "צריך להעלות את רף המחאה - חלילה לא על-ידי ונדליזם, אבל לעבור הילוך". דוגמאות: יוזמה להורדת השאלטרים במרוכז, לא לתדלק ביום מסוים. "זה אקט אגרסיבי קצת, לא כולם מתחברים אליו", אומר גראואר, "אבל צריך לפעמים להקריב קרבנות". בנוסף מופיע גראואר דרך קבע בוועדות בכנסת ונפגש עם שרים וחברי כנסת.

* פייסבוק: מעל 16,000 חברים "אמצעי לאוכלוסייה של אזרחים שלא יכולים להיעזר בתקציבי פרסום. אבל אי-אפשר לטמון את הראש בחול ולהשאיר את הכל בפייסבוק - המחאה חייבת לצאת לרחובות".

* הישגים: הישג שחווינו במהלך חודשי הקיץ. לא חושב שמחאת הדיור הייתה יוצאת לפועל אם לא היינו מתחילים את מחאת הדלק. היא הראשונה שנתנה לאנשים להבין שעושקים אותם.

צרחת האמהות הצרכניות

די לתחליפי החלב היקרים

* עוד בקטגוריה: הורים קונים ביחד, זעקת הורים נגד המחירים, הורים מובילים שינוי.

* על הכוונת: יוקר המחיה עבור הורים - "פחות לשלם על גן, חיתולים וחיים".

* היסטוריה: את "צרחת האמהות הצרכניות" הקימה ליאת ורדי-בר עוד לפני הקיץ האחרון, אז חברה ל-4 אמהות נוספות על רקע מחאת הדיור והקימה איתן את הדף הרשמי של צעדת העגלות, שיצאה לדרך במוקדים רבים בארץ. במקביל קמו קבוצות נוספות עם מטרות דומות.

* בשטח: ורדי-בר: "אנחנו מנסים להתמודד ברמה הפרקטית עם המצב ולדווח על סיילים, התאגדות לקנייה, דברים בשוטף - לא נסיעות לחו"ל. במקביל פעלנו למען חוק חינוך חינם, ואנחנו עובדות בצמוד לארגון 'אמון הציבור', נפגשות עם גורמים ממשלתיים סביב נושאים כמו חדירת התמ"ל לבתי-החולים".

* פייסבוק: העמוד הפעיל ביותר הוא של צעקת האמהות, עם כ-8,400 חברים. לצדו קיימים כ-40 דפים אזוריים של צעדת העגלות. "אלה תאים רדומים, זו תנומת חורף - אנחנו מחכים לשעת הש"ין, ככל הנראה בקיץ הקרוב", אומרת ורדי-בר. עמוד "הורים קונים ביחד" מכיל קרוב ל-2,000 חברים, ובסך-הכול לפחות 15 אלף חברים רשומים באתרי מחאת הורים.

* הישגים: ורדי-בר: "ראשית, יש מודעות. הייתה יציאה מהארון של 'כן, אפשר לחפש מחיר הכי נמוך'. יש אלטרנטיבה, ומאז הקיץ כבודה במקומה מונח".

ב' זה אהל

לא נחים על זרי הדפני

* על הכוונת: מה שהתחיל מזעקה על מחירי הדיור התרחב לשלל נושאים - מיסוי, מחיה וכו'.

* היסטוריה: דפני ליף נזרקה מהדירה והחליטה לעבור לגור באוהל בשדרות רוטשילד בתל-אביב. השאר באמת היסטוריה.

* דמויות מפתח: במקור - דפני ליף, סתיו שפיר, איציק שמולי, רגב קונטס. בנקודת הזמן הזו, מאפילות המחלוקות האישיות בין הגורמים על הדרך המשותפת, אבל גרעין מחאת האוהלים חי ובועט.

* בשטח: אמנם עיקר הפעילות הייתה בקיץ (הסוער) האחרון, אבל ניתן להניח שגם הקיץ הקרוב לא יעבור על מי מנוחות. מעבר להפגנות בשטח, נוכחות הפעילים בכל זירה תקשורתית אפשרית והבמה שהם מקבלים בפני מקבלי ההחלטות היא חלק מהותי בעניין. האם תישאר בעתיד חזית אחת אחידה למרות המחלוקות? כרגע קשה להאמין.

* פייסבוק: כ-40 קבוצות מקומיות בפייסבוק פעילות סביב הטייטל, דף המטה מכיל כ-6,500 חברים.

* הישגים: ועדת טרכטנברג ושלל נגזרותיה - ובעצם, שני דברים עיקריים: עצם הנכונות של מעמד הביניים לקום והעלאת נושאים בוערים על סדר היום הממשלתי. את השורות התחתונות נראה בהמשך, אבל השינוי קיים.

מרד תשלומי מים לתאגידי המים

שביתת הרעב הסתיימה בסבסוד מים לנכים

* על הכוונת: הורדת המע"מ ממחירי המים, הגדלת ההקצבה לנפש ל-4.5 קוב, הנחות לשכבות המוחלשות וסגירת תאגידי המים כחברות בע"מ והחזרתם לשליטת הרשויות המקומיות.

* היסטוריה: תושבי דימונה יוצאים ב-2010 למרד על תשלומי המים בהנהדתו של אדם אחד.

* דמות מפתח: ג'קי אדרי, שועל קרבות ותיק שמאחוריו מלחמות כמו נושא עובדי הקבלן, בג"ץ מפעלי ים המלח וגם קבוצה צרכנית נוספת בפייסבוק בשם "קונים פחות שוברים מחיר", המתמקדת בעיקר במאבק נגד קרטליזם בענף המזון.

* בשטח: אדרי ניהל קמפיין אינטרנטי נרחב ושבת רעב במשך 23 יום בטרם השיג את מבוקשו.

* פייסבוק: כ-1,500 חברים.

* הישגים: ועדת הכספים הודיעה שתעמיד סכום של מיליוני שקלים לטובת סבסוד מים לנכים, לבעלי צרכים מיוחדים ולשכבות המוחלשות. לאחר מכן נעתר אדרי והפסיק לשבות רעב.

עוד כתבות

בית קיץ בשבדיה. המחיר הממוצע במדינה עומד על 840 אלף שקל / צילום: Shutterstock

המטבע התרסק ומחירי הדיור ירדו: בגרמניה מעודדים לקנות בתי קיץ בשבדיה

חופשה בבית נופש נפוצה בצפון אירופה ● תמורת בקתה ללא חימום ומים זורמים, ליד אגם בצפון שבדיה, תשלמו רק 195 אלף קרונות שבדיות, כלומר כ־62 אלף שקל ● הבעלות פתוחה בפני זרים, ולא רק לתושבי האיחוד האירופי

הבניין ברחוב גורדון 22 בתל אביב / צילום: דנה אטיאס

2.5 מיליון שקל לדירת 2 חדרים בבניין לשימור מחמיר בת"א

דירה במבנה היסטורי ברחוב גורדון בתל אביב, שתכנן האדריכל שלמה גיפשטיין נמכרה לאחרונה ● לדירה זכויות בנייה נוספות בשטח של כ־40 מ"ר, אולם המחיר אינו משקף אותן ● המתווכת בעסקה: "עסקאות במחירים של 2.3 מיליון שקל עד 3.1 מיליון שקל קיבלו "בוסט" בשלושת החודשים האחרונים

פרופ' יוג'ין קנדל / צילום: מיכה לובטון

הוא היה אחד האנשים הקרובים לנתניהו, היום הוא חושף: "לא הייתי מחזיק במשרד שלו חודש"

יו"ר המועצה הלאומית לכלכלה לשעבר, יוג'ין קנדל, בטוח: "אם ישראל לא תשנה כיוון בהקדם, הכלכלה תקרוס, והמדינה עמה" ● לדבריו, כדי שנבואת הזעם לא תתממש צריך להקים ממשלה שתנהל סיכונים לטווח הארוך בכל תחומי חיינו ● הוא לא פוסל אפשרות להיות שר האוצר הבא, אבל "לא כזה שתפקידו העיקרי הוא לחלק הטבות" ● האזינו

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילום: Shutterstock

להפסיק לרוץ על הגלגל. מה יקרה לכם אם תרוויחו פחות

המעבר למשרה עם משכורת נמוכה יותר, כרוך בדרך-כלל בקיצוץ בהוצאות ● יחד עם זאת, הוא עשוי להגיע עם עלייה ניכרת בזמן הפנוי ובאיזון בין העבודה והחיים

מפגינים פרו פלסטינים באוניברסיטת קולומביה / צילום: Reuters, Lev Radin

ההפגנות הפרו-פלסטיניות באוניברסיטאות העלית בארה"ב צוברות תאוצה

כניסתו של פרופסור שי דוידאי, ישראלי המרצה באוניברסיטת קולומביה, נחסמה ● עשרות נעצרו באוניברסיטת ייל לאחר שהקימו מחנה אוהלים בקריאה לשחרור עזה

מסילת 431. 6 ק''מ של גשרים / צילום: ענת דניאלי לב

עבודת פרך: כך בונים את גשר המסילה הארוך בישראל

מסילת הרכבת 431, שאמורה לחבר את ערי השפלה ומישור החוף הדרומי עם מודיעין וירושלים, הולכת ונבנית בימים אלה מעל המכוניות הנוסעות בכביש ● האתגרים הטכנולוגיים והמחסור בפועלים מחייבים פתרונות יצירתיים

ד''ר נטע מימון, מנכ''לית Neuro-Fi, חוקרת מוזיקה ומוח / צילום: יונתן בלום

החוקרת שיכולה להשפיע על המוח שלנו, בלי שנשים בכלל לב

ד"ר נטע מימון משלבת בין מוזיקה לחקר המוח כדי לסייע לחולי אלצהיימר ופרקינסון ● היא גם הקימה חברה שרוצה להפוך את מה שאנחנו שומעים באוזניות לגירוי מוחי שיעזור לנו להירגע ● 40 עד 40: נבחרת המנהיגות הצעירה של גלובס 

ישראל אלמסי, יו''ר ומנכ''ל ארגון ידידים / צילום: יונתן בלום

עם 800 מתנדבים בדרכים, הוא דרוך לעזור לכם במקרה של פנצ'ר

כשישראל אלמסי קיבל לידיו את עמותת ידידים, שמספקת עזרה וחילוץ בכביש, במוקד ישב אדם אחד ● כיום היא ערוכה לטפל ב-800 פניות במקביל, ובמלחמה גם הפכה לכוח מסייע ● 40 עד 40: נבחרת המנהיגות הצעירה של גלובס  

שלומי ויוסי אמיר / צילום: יח''צ, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

כאב הראש החדש של האחים אמיר בשופרסל

‎בבקשה לאישור תובענה ייצוגית, נטען כי האחים אמיר ביקשו לרכוש את השליטה בשופרסל באופן שיפטור אותם מלשלם לציבור את מלא פרמיית השליטה, כדי לא להיקלע לתחרות על השליטה בחברה ● התובעים מעריכים את הנזק בסכום הנע בין 232-146 מיליון שקלים

הצוללת. הילה ויסברג בשיחה עם  ד''ר עדית זכאי–אור / צילום: באדיבות ראוניברסיטת ייכמן

"חתרתי בים בזמן שהבנים שלי בחזית. לא צריך להתבייש במקומות שטוב לנו"

שיחה עם ד"ר עדית זכאי–אור, מנכ"לית מרכז מיטיב לפסיכולוגיה חיובית באוניברסיטת רייכמן ● על איך עצב ושמחה יכולים להשתלב זה בזה, כיצד להחזיק תקווה בזמן משבר והקשר בין חשיבה חיובית לתקיפה האיראנית • האזינו 

במשרד המשפטים סבורים כי התיקון יעודד הגשה של תובענות ייצוגיות ראויות / אילוסטרציה: Shutterstock, Morakot Kawinchan

הסוף למסחרה? משרד המשפטים מקדם חוק שמבקש לטלטל את מוסד התובענות הייצוגיות

ברקע הסערה הציבורית בנוגע לתובענות ייצוגיות, משרד המשפטים הפיץ תזכיר חוק בנושא ● בתזכיר מוצע להגביל את מספר התובענות הייצוגיות שיכול אדם להגיש בשנה, לקבוע תקרות ברורות לגמול ושכר הטרחה, וגם לאפשר לשופטים לפסוק הוצאות משפט אישיות לחובתם של עורכי הדין במקרים של תביעות סרק

הפגנה פרו־פלסטינית באוניברסיטת קולומביה, אתמול (ש') / צילום: Reuters, Cristina Matuozzi

"ארגון טרור השתלט": גל הפגנות נגד ישראל באוניברסיטת קולומביה

ביום חמישי האחרון, נעצרו מעל מאה סטודנטים שהשתתפו בהפגנה פרו־פלסטינית באוניברסיטת קולומביה, וההפגנות מאז נמשכות במלוא עוזן ● פרופ' שי דוידאי מבית הספר למנהל עסקים באוניברסיטה צייץ בעקבות האירועים: "ארגון טרור השתלט על האוניברסיטה והמדינה צריכה להתערב ולהשתלט על הקמפוס"

נתיב השייט באוקיינוס הארקטי / צילום: Shutterstock

בהובלת רוסיה וסין: נתיב השיט הימי שעשוי לשנות את חוקי המשחק

התקפות החות'ים בים האדום, במקביל לבצורת במרכז אמריקה, מובילות את העולם לחפש נתיבי סחר ימי חלופיים ● בשנים האחרונות, הסחר באזור הארקטי זינק בחדות נוכח הפשרת הקרחונים ומעורר התעניינות רבה מצד מעצמות העולם, ארה"ב, רוסיה וסין ● האם מפת נתיבי השיט בעולם לקראת שינוי, וכיצד תושפע ישראל?

הפגנה מחוץ לאוניברסיטת קולומביה / צילום: Reuters, Cristina Matuozzi

"אני זועם, זה לא ייאמן מה שקורה באוניברסיטת קולומביה"

כשהמחאות האנטי־ישראליות בקמפוסים בארה"ב רחוקות מלדעוך, חוקרים יהודים וישראלים מאוניברסיטאות העלית מאחדים כוחות כדי להגיב באופן יצירתי בכל הזירות - האקדמית, המשפטית והכלכלית ● "זו חזית כמו כל חזית במלחמה", הם אומרים בשיחות איתם

נשיא ארה''ב, ג'ו ביידן / צילום: ap, Mark Schiefelbein

סיוע הענק האמריקאי אושר רשמית: איזה נשק תקנה ישראל במיליארדים?

אחרי בית הנבחרים, גם הסנאט האמריקאי אישר את הסיוע לישראל. חבילת הסיוע עומדת על כ-26 מיליארד דולר, מתוכם 14 מיליארד דולר לרכש ביטחוני ● מה יהיה ניתן לרכוש איתו, מה האינטרס האמריקאי הרחב, ועד כמה תהנה ממנו התעשייה הישראלית? ● גלובס עושה סדר

הסופרקמפיוטר של חברת Cerebras בחוות שרתים בקליפורניה / צילום: Reuters, REBECCA LEWINGTON/CEREBRAS

בחסות אלטמן ומשקיעים מישראל, המתחרה באנבידיה יוצאת להנפקה

סריבראס, יצרנית "השבב הגדול בעולם", בה מושקעים מייסדי OpenAI וכן ישראלים ואמירותים רבים, מתקדמת להנפקה ● בינתיים היא גייסה 723 מיליון דולר

ראש אמ''ן אהרון חליווה

מבריק ויהיר, כריזמטי ונהנתן: הכירו את אהרון חליוה, האלוף השנוי במחלוקת שפרש היום

מבריק, כריזמטי, האיש הכי מקושר במטכ"ל, רוקסטאר, ומנגד נהנתן, יהיר ויש שיאמרו בוטה • ראש אמ"ן, שהודיע היום על פרישה מצה"ל, מיהר לקחת אחריות על הכישלון, אבל מאז, עלו עוד ועוד סימני שאלה סביב התנהלותו ● נראה שגם הוא - שיודע להתנהל מול התקשורת "אפילו יותר מדובר צה"ל" - לא צפה את עוצמות המתקפה ולא מפסיק למשוך אליו אש

קרית שמונה / צילום: אייל מרגולין

בערב החג: רצף אזעקות בגליל העליון והמערבי

מוקדם יותר: מטרה אווירית יורטה באזור קריית שמונה ● יותר מחצי שנה אחרי 7 באוקטובר - ראש אמ"ן חליוה פורש מצה"ל • "לעד אשא איתי את הכאב האיום של המלחמה", כתב לרמטכ"ל • אלוף פיקוד מרכז יסיים את תפקידו בקיץ ● צה"ל פתח במבצע סיכול במסדרון החיץ ברצועה: מחבלים חוסלו, תשתיות טרור אותרו והושמדו • דיווח בניו יורק טיימס: ישראל תכננה מתקפה גדולה יותר נגד איראן, גם בטהראן - אך היא נבלמה ברגע האחרון ● כל העדכונים

הפגנה פרו פלסטינית באוני' קולומביה, ניו יורק / צילום: ap, Yuki Iwamura

האוניברסיטה שהפכה למוקד הפגנות פרו פלסטיניות סגרה את שעריה: "הקמפוס נראה כמו בסיס צבאי"

השיעורים בקולומביה שבניו יורק הופסקו עד הודעה חדשה בשל מחאות פרו פלסטיניות ● סטודנטים יהודים קיבלו המלצה שלא להגיע למקום ונמנעה כניסתו של פרופ' שי דוידאי לקמפוס ● עומר לובטון גרנות מבית הספר למדיניות ציבורית: "האוניברסיטה נכנסה ללחץ. הכול מגודר שוטרים מסביב כל השערים נעולים, בריקדות, עשרות ניידות ומסוקים באוויר"

תערוכת הרכב בבייג'ינג, לפני שנתיים / צילום: ap, Andy Wong

החל מ-170 אלף שקל: הרכבים שיוצגו השבוע על הבמה החשובה בעולם ובקרוב יגיעו לישראל

כלי רכב חדשים יוצגו על בימת התערוכה הבין־לאומית מהחשובות בעולם שנפתחת השבוע בבייג'ינג, ואמורים לבסס החל מהשנה את אחיזתה של סין בשוק הרכב האירופי והישראלי ● בדקנו מי עשויים להגיע לישראל כבר בעתיד הנראה לעין