גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

מנחם בן: הומוסקסואליות היא דבר מתועב, אך אסור לומר זאת

בן חושב שהמתנגדים לצירופו לתוכניתה של קרן נויבך מדכאים את חופש הדיבור ■ על המפגינים נגדו: "חשוכים ודבילים כמו אלה שחושבים שהאדם יצא מהקוף"

מנחם בן עושה זאת שוב. בעזרת רוח גבית מהנהלת רשות השידור, זכה בן לשחזר את 15 דקות התהילה אותן הרוויח כאשר הפך לפני כמה שנים לדייר מן המניין בבית "האח הגדול".

כאילו אין לרשות השידור מספיק בעיות, בתחילת השבוע נקרא בן, הידוע בדעותיו ההומופוביות ובסגנונו הבוטה, לשמש גורם "מאזן" לקרן נויבך בתוכניתה "סדר יום". כצפוי, המהלך גרר ביקורות קשות נגד מנהל קול ישראל, מיקי מירו, מנהל רשות השידור, יוני בן-מנחם, ונגד בן עצמו.

- איך אתה מסביר את המהומה שהתחוללה השבוע?

"אני רואה את כל העניין כמלחמה על חופש הדיבור, כשבצד הרע נמצאים אלה שסוגרים את קול ישראל ואת התוכנית של נויבך בפני רוחות חדשות, ובצד הטוב נמצאים אלה שפותחים ומאווררים את הבית שנקרא רשות השידור. המחשבה שתוכנית שמשודרת בפריים-טיים של הרדיו הציבורי שייכת לקרן נויבך - היא בדיחה. זה חלק מהמלחמה על התודעה.

"הביאו אותי לגוון ולרענן את השידור הציבורי ולהפוך אותו לטוב יותר, וכמו שאני מבין את זה, כל ההתנגדות שייכת לצד הטוטליטרי, למעין ניסיון לדכא את חופש הדיבור. אנשים חושבים שבזה שיפגינו מולי הם יגנו על חופש הדיבור, אבל בעצם זה הפוך - הם מגינים על סגירת הדיבור".

- חלק ניכר מהמפגינים והמתבטאים נגדך נחשבים דווקא לליברלים. להבנתך הם מתנגדים לחופש הדיבור?

"אני חושב שאני מייצג עמדה סופר-נאורה. הם בדיוק כמו אנשי הפוליטקלי-קורקט, שקובעים שהאדם נוצר מהקוף. מי שחושב שמוצא האדם מן הקוף הוא חשוך ודביל. זה חושך תודעתי מוחלט לחשוב ככה. האנשים האלה הם שטופי-מוח כמו הצפון-קוריאנים.

"הם גם חושבים שהומוסקסואליות היא דבר שצריך לעודד. כבר אמרתי שההומואים עצמם הם אנשים מקסימים, מעודנים, יוצרים נפלאים, בחלקם כמובן, אבל הומוסקסואליות היא דבר מתועב. אבל פשוט אסור להגיד את זה, כי אז ידחקו אותך ויזרקו אותך, כמו שזרקו אותי מקשת.

"תראה איזה התנפלות טוטליטרית היתה על חברת הכנסת אנסטסיה מיכאלי שאמרה דברים, בהכללה גורפת ולא נכונה, אבל גרעין האמת שלהם היה נכון. אכן, חלק גדול מההומואים הפכו להומואים אחרי אונס או דברים חמורים אחרים. יש מאות ילדים בתל-אביב שמשמשים כזונות ממין זכר - זאת תופעה שמעולם לא היתה בתולדות ישראל, אבל אי-אפשר לומר זאת בגלל השלטון הטוטליטרי של הפוליטקלי-קורקט".

- אתה חושב שאתה בכלל מתאים לרדיו ציבורי? אולי אתה פרובוקטיבי מדי?

"מה זה רדיו ציבורי? זה אומר להגיד רק דברים שהם פוליטקלי-קורקט או אהבליות ימנית? בדברים שלי אין שום הסתה. אני פשוט פותח את הדלת ואת החלון להרבה דברים חדשים. בניגוד למה שחושבים, אני לא שמרן. התנסיתי, למשל, בטריפים של LSD. כמו הביטלס. הטריפים האלה הפכו את עולמי. אני נולדתי מחדש בטריפים האלה".

- הפסקת עם הטריפים?

"הפסקתי עם זה מזמן. אני כמובן לא יודע כי לא התנסיתי, אבל מה שיש בשוק בשנים האחרונות זה לא הטריפים הטובים והמקוריים של שנות ה-60 ותחילת שנות ה-70 עם כל הצבעים הפסיכדליים. הדבר הזה נעלם, וכיום הטריפים האלה מתחבאים בכספות של חברות תרופות.

"אני לא אומר שאני אבוא לשידור ואגיד ש-LSD זה דבר טוב בלי לפרט, אבל ברור שאם ידברו על סמים, אני אזכיר את המחקר הבריטי שהעלה כי ה-LSD היה הסם הכי פחות מסוכן, בעוד שאלכוהול היה הכי מסוכן.

"הדעות שלי הן חדשניות ומהפכניות בהרבה תחומים, ואם מזמינים אותי להגיד אותן, אני תמיד אשמח להזדמנות. להציג אותי כנציג החושך והשלטון, זה טמטום שמרני טוטליטרי מהסוג הבולשביקי".

- "סדר יום" היא בכלל תוכנית שאתה מקשיב לה?

"לא. ממש לא. כשאני פותח ב-9:00 את הרדיו, אני מעדיף להאזין לרזי ברקאי בגלי צה"ל. האמת היא שמעולם לא הקשבתי לתוכנית הזאת, פרט לפעם אחת שבה הזמינו אותי לדבר ולא יכולתי, כשהייתה כל השערורייה ההומואית סביבי בקשת. אבל הקשבתי כדי לשמוע את ההתייחסות כלפיי, ואכן התוכנית נפתחה בזה שקרן קבעה בפתיח שהיא שמחה מאוד שפיטרו אותי מקשת, כי אין מקום לאנשים עם דעות כאלה. אתה מבין?"

- יש דברים שהיית משנה בתוכנית?

"יש לי הצעות מצוינות לשפר את התכנים. 'סדר יום' לא יכולה לעסוק רק בנושאים כלכלים-חברתיים. זה הרי מכביד ומייבש ברמה מסוימת. אני בהחלט הייתי מכניס למשל את הדיבור על הטענות של דודו אהרון, שהוא מקופח בגלגלצ, והייתי מעיר שזו חוצפה.

"אני אמנם נגד רוב הזמר המזרחי, שהוא ירוד, אבל הזמרים שאני הכי אוהב הם ממוצא מזרחי - מאהוד בנאי ועד מיכה שטרית, כולל עמיר בניון ואתי אנקרי. גם האשימו אותי בגזענות אנטי-מזרחית. אתה מבין? פשוט אין גבול".

- הרגשת מתיחות מצד צוות התוכנית ונויבך?

"התנהגו אליי באנטיפטיות מכוונת. עשו לי מה שנקרא 'פרצוף'. גם אמרו לי בגסות-רוח שאני לא רצוי פה כי נכפיתי עליהם. אבל מה זה 'נכפית עלינו'? זה לא הבית שלהם. זה מה שהם לא מבינים".

תגובות לא מאוזנות

עוד כתבות

חנן מור, מנכ''ל קבוצת חנן מור / צילום: איל יצהר

הנושים זעמו, וחנן מור ידולל ל-1% ממניות קבוצת הנדל"ן שהקים

לפי הסדר החוב המתגבש, חנן מור יחזיק כ-1% ממניות החברה ● במקביל, יוקצה לנושי החברה, בעיקר בנקים וגופים מוסדיים, מניות שיהוו כ-96% מהון החברה

המדינה החדשה שמצטרפת להליך נגד ישראל בהאג

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: רוב האמריקאים מתנגדים להמשך המלחמה, הממשלה הצרפתית מצהירה שלא סיפקה נשק לישראל מאז ה-7 באוקטובר, ואירלנד מצטרפת לתביעה נגד ישראל בהאג ● כותרות העיתונים בעולם 

פרויקט תמ''א 38 בחיפה / צילום: פאול אורלייב

משרד המשפטים יוזם: יזמי התחדשות עירונית יתחייבו מראש על מועד מסירת הדירות

שורת תקנות שיזם משרד המשפטים, שיידונו בקרוב בוועדת הפנים של הכנסת, יחייבו יזמי התחדשות עירונית במתן מועדי מקסימום לאישור תוכנית הפרויקטים שלהם ואכלוס הדירות שהם מקימים ● תקנות בולטות נוספות הן חשיפת ערבויות מחייבות, גילוי ניגוד אינטרסים של היזמים, וידוא שהדיירים מבינים את ההסכם ועוד

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP (Mosa'ab Elshamy), אתר החברה, שאטרסטוק

באפריקה הצעירים מנצחים, וביפן מייצרים חיתולים רק בשביל קשישים

בסנגל בוחרים נשיא חדש וצעיר, ובאירופה רוצים להפקיע את הריבית הרוסית ● בינתיים, סין נזכרת שהיא אינה רוצה בחורבן המערב, וארה"ב מנסה למנוע את מושחתי העולם מלהלבין בנדל"ן ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם 

קרן כהן חזון, מנכ''לית ובעלת השליטה בתורפז / צילום: ששון משה

תורפז רוכשת יצרני חומרי טעם בלגית-גרמנית תמורת 48 מיליון דולר

תורפז צפויה לרכוש את קבוצת קלאריס & ווילך באמצעות חברת הבת שלה - פיט ● החברה מייצרת חומרי הגלם היחודיים לתחום הבשר והאפייה ומחזור המכירות שלה הסתכם ב-35.1 מיליון דולר ב-2023

הפגנת חרדים נגד גיוס בני ישיבות,ירושלים / צילום: Reuters, Ammar Awad

מהתקציבים שייעצרו ועד לדיוני החירום באוצר: כל מה שכדאי לדעת על הצו הדרמטי בנוגע לחוק הגיוס

בהתאם לצו הביניים שהוציא בג"ץ, תקצוב הישיבות שתלמידיהן לא מתגייסים ייעצר כבר בשבוע הבא ● בשלב זה, התמיכה בכ-44 אלף תלמידי ישיבות צפויה להיעצר ● באגף החשב הכללי במשרד האוצר, שאמונים על ביצוע התשלומים מתקציב המדינה, מבהירים כי בכוונתם ליישם את הצו במועד ● איך זה יעבוד? גלובס עושה סדר

מישל וונטסוס, לשעבר מנכ''ל ביוג'ן / צילום: Quris

"ביוג'ן הייתה פסגת הקריירה שלי עד כה": המנכ"ל לשעבר מדבר על התוכניות לעתיד

מישל וונטסוס היה מנכ"ל ביוג'ן בתקופה שבה הייתה במוקד תשומת הלב בעקבות התרופה החדשנית שלה לאלצהיימר, אבל בסוף שילם בכיסאו על הכישלון שלה בשוק ● בראיון ל"גלובס", הוא מגיב על הביקורת שהושמעה נגדו, מספר אילו חברות מעניינות אותו עכשיו ומדבר על ההשקעה שלו בקיוריס הישראלית ● על המיזם החדש שהוא מקים בסינגפור, הוא עדיין לא מוכן לפרט

אסף גולדברג, מנכ''ל סלייס עד לאחרונה / איור: גיל ג'יבלי

בדיקת אי הסדרים בעיצומה, אז איך זה שאפשר להפקיד חיסכון לכל ילד בסלייס

רשות שוק ההון מצאה לאחרונה אי סדרים חמורים בהתנהלותו של בית ההשקעות סלייס ● למרות זאת, באתר הביטוח הלאומי סלייס מוצגת כאפשרות להפקדת כספים בתוכנית "חיסכון לכל ילד" ● עד תחילת מאי לא ניתן יהיה למשוך כספים מקופות סלייס, אך הרגולטור לא מודאג

גזירת סרט בפתיחת משרדי ASI, חברת הבת בהודו יחד עם שגריר ישראל בהודו, נאור גילאון / צילום: תעשייה אווירית

מתחת לרדאר: התעשייה האווירית הקימה חברה בת בהודו

התעשייה האווירית השיקה השבוע את חברת הבת ההודית שלה בניו דלהי ● החברה הוקמה במסגרת שיתוף הפעולה בין התעשייה האווירית לבין DRDO, גוף המחקר והפיתוח בנושאי הגנה של ממשלת הודו

חרדים בלשכת הגיוס / צילום: מיטב ודובר צה''ל

בג"ץ: לעצור תשלומים לישיבות שתלמידיהן לא מתגייסים החל מה-1 באפריל

בג"ץ הוציא את צו הביניים בשל היעדר מקור חוקי להעברת התשלומים ● וכעת, מיום שני הקרוב יופסק התקצוב לתלמידי ישיבות שחייבים בגיוס ● השופטים אימצו עמדה מחמירה מזו של היועמ"שית ● התנועה לאיכות השלטון: "צו הביניים הזה מהווה צעד תקדימי בדרך לשוויון, וציבור המשרתים מודה לבית המשפט על החלטתו החשובה"

אסדת קידוח ''לוויתן'' / צילום: אלבטרוס

במשרד האנרגיה בוחנים: הקמת מתקן להנזלת גז בהשקעה של 7 מיליארד דולר

חלק משמעותי מיצוא הגז של ישראל תלוי היום במצרים, ומתקן הנזלה יאפשר יצוא לרחבי העולם כדי לבזר את הסיכונים ● מי יממן את עלויות ההקמה האדירות?

דם אברמוב בקמפיין בנק הפועלים / צילום: צילום מסך

בלי אסקפיזם ועם לוחם בשיקום, הפרסומת של בנק הפועלים היא הזכורה ביותר

פרסומת הבנק, שבה מככב הלוחם הפצוע אדם אברמוב, היא גם המושקעת ביותר עם כ–1.6 מיליון שקל ● מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה עולה כי השבוע התברגו שתי פרסומות חדשות: מנורה מבטחים וטאצ' ● הפרסומת של ביטוח 9 היא האהודה ביותר גם השבוע

ינקי קוינט, מנכ''ל רמי ומ''מ מנהל רשות החברות / צילום: יוסי זמיר

מתחנות כוח ועד מוסכי רכבת: בענף התשתיות טוענים שרמ"י תוקעת מיזמים

בפנייה דחופה מבקשים במינהל התכנון מרשות מקרקעי ישראל לשחרר היתרים למיזמי תשתית לאומיים ● ברקע זה, גורמים בענף טוענים כי פרויקטים גדולים, בהם תחנות כוח ומוסכים של הרכבת הקלה, תקועים בגלל התנהלות הרשות ● רמ"י: "חלק מהפרויקטים יצאו לדרך"

ביתן אינטל בגרמניה / צילום: Shutterstock

אינטל תכננה להשקיע 86 מיליארד דולר באירופה. סטארט־אפ קטן מקשה עליה

קרב פטנטים שחברת שבבים קטנה מנהלת נגד אינטל בגרמניה עשוי לחבל בתוכניות של הענקית באירופה כולה ● ניצחון משמעותי לתביעה נרשם החודש, עם הוצאת צו מניעה זמני נגד מכירת כמה מעבדים של אינטל ● השאלה הגדולה: האם ייפתחו משפטים דומים ביבשת?

קבינט המלחמה. ללא נשים במוקד קבלת ההחלטות / צילום: קובי גדעון-לע''מ

המלחמה חושפת את אוכלוסיית הנשים לסיכונים חריגים. איך אפשר להתמודד איתם?

מדור "המוניטור" של גלובס והמרכז להעצמת האזרח עוקב אחר ביצוע החלטות ממשלה משמעותיות ● הפעם, בשיתוף שדולת הנשים, על האתגרים שמציבה המלחמה בפני נשים ● נשים סובלות יותר מהיעדר ביטחון אישי וכלכלי - ובכל זאת הן לא נמצאות במוקד קבלת ההחלטות

חברת הסייבר הישראלית Coro (קורו) / צילום: CORO

המשבר בהייטק נגמר? סטארט-אפ ישראלי שני מודיע בתוך שבוע על גיוס של 100 מיליון דולר

חברת קורו (Coro) הישראלית, העוסקת במכירת מערכות סייבר לעסקים קטנים ובינוניים, הודיעה על גיוס של 100 מיליון דולר ● ככל שנודע, כספי הגיוס כולם הושקעו בחברה ולא בקניית מניות מיזמים או משקיעים קודמים ● כל הגיוס התבצע מקרנות הון סיכון זרות

משה ארבל, שר הפנים / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

בעקבות חשיפת גלובס: השר ארבל קורא לנתניהו לאפשר כניסת פועלי בניין פלסטינים לישראל

שר הפנים מציין במכתבו: "גוברות ההערכות כי אלפי פועלים פלסטיניים מיהודה ושומרון מועסקים שלא כדין בענף" ● הוא קורא לראש הממשלה לבחון הסדרה של הכנסת הפועלים לישראל, בין היתר על ידי בחינה פרטנית של כל פועל והגבלת גיל

מה חדש בדוחות / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: shutterstock

כלל: רווח של 305 מיליון שקל ב-2023, השפעת רכישת מקס עוד קטנה

מדור חדש של גלובס יביא את הסיפורים של עונת הדוחות בבורסת ת"א שאולי פספסתם ● והפעם: אימקו מסכמת את 2023 עם רווח כ-6.2 מיליון שקל לאחר שרשמה הפסד בתקופה המקבילה, כלל הציגה דוח רבעוני חזק, אך טרם רשמה רווח משמעותי מרכישת חברת כרטיסי האשראי מקס והרווח הנקי של מור השקעות זינק בכ-60% ● מדור חדש

ייצור השבבים / צילום: Shutterstock, Golubovy

חברות השבבים הישראליות שמשלמות על הקשחת הכללים

ביטול רכישת חברת שבבים ישראלים על ידי הענקית האמריקאית קוואלקום מתווספת לנסיגת אינטל מרכישת טאואר אשתקד ● לפי מומחים, מדובר במגמה מתעצמת של הקשחת העמדות מצד רגולטורים בעולם ● "חברות צריכות להתחיל לחשוב מראש על אלטרנטיבות", הם אומרים

אייל בן סימון, מנכ''ל הפניקס / צילום: יחצ ענבל מרמרי

ביום האחרון לפני הפקיעה: מנכ"ל הפניקס אייל בן סימון מכר מניות

מנכ"ל הפניקס וסמנכ"ל הכספים שלו מימשו יחד 170 אלף אופציות במחיר של 37.48 שקל למניה ● המימוש בוצע יום לאחר שהחברה דיווחה על תוצאותיה הכספיות לשנת 2023, רווח של 1.1 מיליארד שקל המשקף תשואה להון של 10.5%