המסחר בוול סטריט נסגר היום (ה') במגמה מעורבת עם נטייה לירידות שערים. זאת, כאשר מחד, קיימת אופטימיות זהירה לאור ההתפתחויות החיוביות באירופה, במרכזן החלטת סוכנות הדירוג מודי'ס לא להוריד את דירוג האשראי של ספרד, וכן הודעת ראש ממשלת יוון בדבר הסכם עם נציגי הטרויקה. מנגד, קיים חשש שההפגנות והעיצומים ביוון וספרד יצאו מכלל שליטה ויפגמו ביכולת של מעצבי המדיניות בגוש האירו להגיע לפיתרון כולל בפסגה שתיפתח בסוף השבוע. גוגל פרסמה דוחות גרועים במהלך המסחר והמניה צללה בתגובה (על כך בהמשך).

כאמור, אמש ננעל המסחר בוול סטריט במגמה יציבה, כאשר כל המדדים המרכזיים נותרו בטריטוריה החיובית לאחר שהמשקיעים התעודדו מנתוני מאקרו חיוביים שהתפרסמו באותו היום וכן מהדיווחים מתחילת השבוע לפיהם ספרד מתכוונת להגיש בקשה לחבילת סיוע כוללת. בד בבד, סוכנות הדירוג מודי'ס הודיעה כי אין בכוונתה לפגוע בדירוג האשראי של ספרד ואיטליה. בתגובה, תשואות האג"ח שלהן התמתנו לרמה של מתחת ל-6%.

מעבר לכך, המשקיעים שאבו עידוד מהצהרותיו של ראש ממשלת ספרד אנטוניוס סמארס, שאמר אמש כי ארצו קרובה לחתום על הסכם עם נציגי ה"טרויקה" (קרן המטבע, הנציבות האירופית והבנק המרכזי) בכל הנוגע לקבלת נתח נוסף מחבילת החילוץ שהוענקה לה. עם זאת, עשרות אלפי אנשים יצאו לרחובות והוכרזה שביתה כללית במשק. זאת, כאשר ברקע עומדת להיפתח פסגה נוספת בבריסל.

ומה לגבי ארה"ב? אמיר כהנוביץ', הכלכלן הראשי של כלל פיננסים, הביע את חששו מפני ה"צוק הפיסקלי" הקרב ובא, בסקירה היומית שפרסם. "אם הקונגרס לא יפעל לפני הראשון בינואר ארה"ב תיפול לצוק הכספים ותכנס כמעט בוודאות למיתון בתחילת השנה הבאה. שילוב קטלני של קיצוץ חד בהוצאות הממשל והעלאות מסים עשויים למחוק עפ"י משרד התקציבים של הקונגרס כמעט 4 אחוזים מהתוצר האמריקאי ב - 2013 ומכיוון שלפי רוב ההערכות כלכלת ארה"ב תצמח בקצב של 3 אחוזים, מחיקה של ארבעה משמעותה צמיחה שלילית של אחוז", אמר כהנוביץ'.

עלייה באינדיקטורים הכלכליים המובילים

לאחר שבשבועות האחרונים נתוני המאקרו, בייחוד בתחום התעסוקה והנדל"ן, הפתיעו לטובה ועלו על כל התחזיות, המשקיעים יחכו לראות אם המגמה תימשך גם היום.

ב-14:30 פורסמו נתוני תביעות האבטלה לשבוע החולף, (שהסתיים ב- 12 לאוקטובר). לאחר שבשבוע הקודם הנתונים הפתיעו וירדו לרמה של 342 אלף, השבוע הם עלו בחזרה לרמה גבוהה של 388 אלף - מעל צפי האנליסטים שעמד על 367 אלף.

ב-16:00 פורסם מדד הייצור של מחוז פילדלפיה, רשם עלייה ל-5.7 נק' באוקטובר לעומת 1.9- נק' בספטמבר ולעומת צפי לקריאה חיובית של 1.3 נקודות בלבד. במקביל, פורסם סקר האינדיקטורים הכלכליים המובילים לחודש ספטמבר שרשם עלייה של 0.6%, לעומת צפי לעלייה של 0.1% בלבד.

מלאנקוס איכזבה בתחזיות, גוגל פרסמה במהלך המסחר

אמש לאחר סיום המסחר בוול סטריט פרסמה מלאנוקס את דוחותיה לרבעון השלישי. בשורה התחתונה, דיווחה מלאנוקס על רווח נקי של 48 מיליו דולר, או 1.09 דולר למניה. במונחי Non-GAAP, עמד הרווח הנקי על 60 מיליון דולר או 1.37 דולר למניה, הרבה מעבר לצפי הממוצע בוול סטריט לרווח של 1.11 דולר. עם זאת החברה איכזבה בתחזיות לרבעון הבא. (לסיפור המלא)

בנק ההשקעות מורגן סטנלי פרסם את דוחותיו לרבעון השלישי לפני פתיחת המסחר, מהם עולה כי הוא עבר להפסד של מיליארד דולר או 55 סנט למניה, בהשוואה לרווח של 1.14 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד. גם בשורה העליונה חלה מגמת ירידה, כאשר הבנק דיווח על הכנסות של 5.3 מיליארד דולר, לעומת 9.89 מיליארד דולר ברבעון המקביל ב-2011.

גוגל פרסמה היום במהלך המסחר את תוצאותיה לרבעון האחרון. ענקית האינטרנט הייתה אמורה לפרסם תוצאות לאחר סיום המסחר אולם פרסמה כאמור את התוצאות, משום מה, במהלך המסחר. גוגל אכזבה את המשקיעים ודיווחה על רווח למניה של 9.03 דולר למניה (6.53 דולר לאחר חלוקת עמלות) לעומת 8.33 דולר ברבעון המקביל ולעומת צפי אנליסטים לרווח של 10.55 דולר למניה.

חברת נוקיה ממשיכה לדמם, בעקבות ההשתלטות של אפל וסמסונג על שוק הסלולר העולמי. חברת הסלולר הפינית רשמה ברבעון השלישי הפסד עצום של 969 מיליון אירו (1.27 מיליון דולר) - וסגרה רבעון שישי ברציפות של הפסדים. מדובר בהפסד הגבוה פי 14 מההפסד שרשמה ברבעון השלישי ב-2011, וגבוה מצפי האנליסטים שחזו הפסד של 610 מיליון אירו. (לסיפור המלא)

ענקית המסחר המקוון אי.ביי. פרסמה אמש את דוחותיה לרבעון השלישי של 2012 במסגרתם דיווחה על גידול של כ-14% בהכנסות לרמה של 3.4 מיליארד דולר, לעומת 2.97 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד.

מיקרוסופט תדווח לאחר סיום המסחר וצפויה לרשום רווח של 56 סנט למניה ברבעון האחרון.

[לארביטראז][לטבלת ישראליות בעולם]