מניית מלאנוקס צונחת ב-17%; המנכ"ל: "זו תגובת יתר"

מלאנוקס איכזבה בתחזית ההכנסות לרבעון הרביעי - צופה מכירות של של 145-150 מיליון דולר, לעומת הצפי ל-157 מיליון דולר ■ וולדמן: "החברה תחזור גם לצמיחה רבעונית ב-2013" ■ "אנחנו משתדלים לצמוח מבחינת כוח אדם"

מניית מלאנוקס צונחת בבורסה ב-17% במחזורים עצומים, לאחר צניחה חדה גם במסחר המאוחר בוול סטריט אמש - לאחר התחזיות המאכזבות לרבעון הנוכחי. מלאנוקס צופה מכירות של 145-150 מיליון דולר ברבעון, נמוך באופן ניכר לעומת ציפיות האנליסטים למכירות של 157 מיליון דולר.

בשיחה עם "גלובס" הבוקר (ה'), מנכ"ל מלאנוקס איל וולדמן התייחס לתגובת השוק ואמר כי מדובר ב"תגובת יתר". "אנחנו מרוצים מהצמיחה שלנו - בסופו של דבר מדובר בצמיחה של כ-100% בשנה כולה". לדברי ולדמן, החברה תחזור גם לצמיחה רבעונית ב-2013.

לגבי תחזית ההכנסות, ולדמן אמר כי לחברה היו עסקאות החריגות ברבעונים הקודמים, וברבעון הרביעי לא מתוכננים לקוחות מיוחדים, ולכן התחזית.

מבחינת כוח אדם, מלאנוקס צמחה ב-17% ברבעון השלישי למעל 1,200 עובדים. וולדמן טען כי הצמיחה במצבת העובדים התבצעה בעיקר בתחום המו"פ, אבל בכל המחלקות באופן כללי. "אנחנו משתדלים לצמוח מבחינת כוח אדם ולהגדיל את ההוצאות בהתאם להכנסות שלנו לאורך הזמן", הוסיף וולדמן.

כזכור, מלאנוקס דיווחה הלילה על תוצאות מעל לצפי בהיקף המכירות אך בעיקר בשורה התחתונה. החברה דיווחה על מכירות של 156.5 מיליון דולר ברבעון, שמשקפים צמיחה של 17% לעומת הרבעון השני - שהיה כזכור גם הוא גבוה משמעותית לעומת השנה הקודמת, וגידול של 130% לעומת המכירות ברבעון המקביל אשתקד.

הרווחיות גולמית עומדת על 70.5% מהמכירות בנטרול שקלול תשלום במניות כהוצאה וכן מחיקות שונות (Non-GAAP). בשורה התחתונה, דיווחה מלאנוקס על רווח נקי של 48 מיליו דולר, או 1.09 דולר למניה. במונחי Non-GAAP, עמד הרווח הנקי על 60 מיליון דולר או 1.37 דולר למניה, הרבה מעבר לצפי הממוצע בוול סטריט לרווח של 1.11 דולר, וגידול של 300% לעומת הרבעון המקביל.

הראל: הירידה - "אובר שוטינג"

בהראל פיננסים מציינים היום כי מלאנוקס פרסמה תוצאות טובות לרבעון אך בשל הורדת תחזית המכירות, הם מורידים את מחיר היעד ל-100 דולר אך נותרים בהמלצת "תשואת יתר". מנהל מחלקת המחקר רמי רוזן כותב כי "הירידה במחיר המניה מהווה 'אובר שוטינג' ומייצרת הזדמנות להגדלת החשיפה במחירים נוחים".