גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

הרפתקאות קולינאריות: מסעדת אואזיס מציעה אוכל טוב אבל אחר

התפריט של אואזיס, מסעדה שמגדירה מחדש את הבועה התל-אביבית, מתכתב כמעט עם כל פינה ברחבי הגלובוס ועושה זאת בצורה מקושקשת, גם אם לעתים נפלאה

בשעה 21:00 נכנסה הפסקת האש לתוקפה. ב-21:01 טיפסתי על כסא הבר הגבוה במסעדת אואזיס.

גבר חייב לעשות מה שגבר חייב לעשות.

פשטתי את המעיל ה"כאילו צבאי" שלי ותליתי אותו על הכסא. בלוז ישן התנגן באוויר.

אחרי הכול, היה כבר אישור רשמי, גם אם בן דקה בלבד, לכך שהתותחים השתתקו ולכן המוזות יכולות לשוב ולבלבל את המוח. גם אם הן רק מוזות קולינריות. בהתחשב בעובדה שהתוכנית הראשונה שקשת ניסתה לשוב ולשבץ (גם אם ללא הצלחה יתרה, האירועים היו חזקים יותר), בין מהדורות החדשות האינסופיות, הייתה כמובן מאסטר שף, נראה שעם ישראל ממתין לליטרת הבשר שלו, לפחות הווירטואלית, גם מחוץ לבועה התל-אביבית.

מסעדת אואזיס היא ללא ספק אחת מגולות הכותרת של הבועה בשנה האחרונה. דומה שכל מי שמחשיב את עצמו כמצוי בסוד העניינים, כבר ביקר במסעדה החצי סודית, זו שאף מקומון לא פסח עליה כמובן. דיברו על שפית אמריקנית מטורללת משהו, שפתחה מקום קטן אחרי שניהלה קייטרינג מחתרתי בביתה, והשמיצה את כל עולם האוכל המקומי מעל דפי הבלוג שלה.

אואזיס החליפה בתחילת השנה את המעדנייה הלא פחות סודית והנהדרת שניהלו במקום, ללא הצלחה יתרה, שני השפים בוגרי יועזר בר יין, בן תדהר (שחזר אל כור מחצבתו מאז) ואילן דובשני, שנשאר כירושה במקום החדש.

בערב שבו ביקרתי במקום, עדיין כיכבה כאן מנה בשם "לחבר היקר שלנו - פסטת חלמונים עם 'גילוחים' של כמהין שחורות מפריגור מצרפת!! עם 'ביצה חומה של אפי' מעוכה וחמאה הולנדית. מומלץ עם כוס שאבלי".

נדמה שרק תל-אביבי מעודכן במיוחד יוכל להבין שמדובר במנת מחווה לשאול אברון המנוח ולפסטת 40 החלמונים שלו, ושעל הדרך שולבה כאן גם מחווה-קריצה לשכן ממול, הלא הוא אפי מהסביח. מבולבלים? גם אני.

עם כל אהבתי לשאול, והעצב הרב שתקף אותי על לכתו של מעסיקי לשעבר ביועזר, לא הצלחתי להביא את עצמי להזמין פסטה עם חמינדוס. יש גבול.

להרפתקני אוכל

עיון קצר בשאר התפריט גילה שלא יהיה לי קל גם עם שאר המנות. התפריט התכתב כמעט עם כל פינה ברחבי הגלובוס ועשה זאת בצורה שעל הנייר לפחות, עוררה בי רתיעה קלה.

קחו למשל מנה בשם "בריסל - פטוצ'יני קקאו עם כבדי עוף על הגריל, עשבים טריים, וקוניאק, צ'אטני אפרסק ופסטו כמהין לבנות". גם אם זה מה שרוב הסועדים במסעדה הזערורית הזו הזמינו באותו ערב, לא גבר מסוקס כמוני (כן, בטח), יאכל פסטת שוקולד.

מצד שני, עם כל רצוני להרבות באכילת דגים ולהמעיט בבשר, דניס הוא לא הדג הכי מעניין בעיר, גם אם קוראים לו "סייגון" והוא מוגש ב"רוטב וייטנאמי יוצא דופן". כן, הבנתם נכון, לשש מתוך שמונה המנות העיקריות, קוראים כאן על שם העיר שהעניקה לשפית את ההשראה להכנתן. גם ברלין, וסן פרנסיסקו כיכבו כאן בין השאר. בחרתי, אם כן, במנות שהתכתבו עם מטבח הרבה יותר מוכר. הזמנתי שני חצאי מנות ראשונות בסגנון איטלקי משהו.

מנת "סלט זוקיני נא - אלה רומא" (כל השגיאות הקטנות הן במקור והן נסלחות כי רימה אוליברה, השפית, היא כאמור לא ממש מכאן. בצידו האנגלי של התפריט הכל זורם להפליא), הגדירה את עצמה כך - "רצועות זוקיני טריות שמן כמהין, לימון ופקורינו רומאנו. פשוט ונפלא להתחיל ארוחה...".

אני לא ממש משתגע על שמן כמהין אבל כאן הוא נמזג בזהירות על המנה ולמרות שעדיין הייתי מוותר עליו, הוא לא הפריע לקישואים הדקיקים לזהור באור יקרות רענן. מאיפה הבאתי את המשפט הזה עכשיו?

מנת הפתיחה השנייה נקראה "פורצ'יני מזוייפות !!" (ושוב, סימני הקריאה במקום). גם כאן אתן את רשות הדיבור לתפריט של אוליברה: "צלחת פטריות מלך היער ענקיות, מושרות במשך יומיים בתמצית פורצ'יני וצלויות עם שמן זית, פלפל שחור גרוס, פטרוזיליה ופרמזן איטלקית. אם תעצמו את עיניכם, תרגישו שאתם ברומא אוכלים פטריות פורצ'יני בגריל".

טוב, אז ככה. דמותו המרצדת של רוני דניאל בפיצוצייה ממול קצת הפריעה לי להיזכר ברומא, שבה לא ביקרתי עדיין ממילא. פטריות פורצ'יני על הגריל לעומת זאת, דווקא יצא לי לאכול, בסיינה אמנם אבל בכל זאת. זה לא היה בדיוק זה. אבל זה היה נפלא, לא פחות. לא פורצ'יני אמנם, אבל מאוד טעים ולשמחתי מאוד לא יצירתי למרות התיאור המפוצץ והמרתיע. אותי לפחות.

לפני שתי אלו קיבלתי שוט קטן של בלאדי מרי משובח ומנת פתיחה משעשעת חיך של מעין קרקר קטן של שרימפס וטפיוקה ועליו טרטר דניס ועגבניות בכוסברה וצ'ילי. נהדר.

המשכתי לעבר העיקריות עם העיר היחידה בתפריט שהצלחתי להתחבר איכשהו למה שהציעה.

"מקסיקו סיטי - נתח קצבין מושרים באצ'יוטה מקסיקנית! על הגריל, עם קסדייה של גבינה ופלפלי אנצ'ו שחורים (שהבאתי ממקסיקו) וסלסה של עגבניות וחלפניו" (ושוב, השגיאות...).

כל הממבו-ג'מבו הזה התגלה כאחלה שווארמה מקסיקנית. אם הייתה אוליברה דוחפת את כל הכבודה לתוך הקסדייה (אותה פיתה מקסיקנית דקיקה) ולא מסתפקת במילוייה רק בגבינה כשכל שאר המרכיבים שוכבים לצידה ועליה, הייתה המנה הופכת לחזירית עוד יותר. במובן הכי חיובי של המילה. גם ככה זה היה טעים להפליא.

קינחתי בקרפצ'יו מנגו מקורמל עם גלידת כפיר ליים. מרענן ונהדר.

עכשיו רק נותר לאוליברה להיפטר מכל עלעלי הפרחים (שחלקם לפחות לא נראו לי כלל כפרחי מאכל), שהיא משליכה בכפייתיות על כל מנה, להוריד את כובע הנמר המטופש שהיא חובשת, לוותר על התנועות המנייריסטיות שהיא מבצעת מדי פעם ולהתרכז במה שברור שהיא יודעת לעשות היטב. לבשל.

אואזיס היא לא מסעדה לכל אחד. החלל הקטן מנצח אמנם את הקלסטרופוביה שיכול היה לסבול ממנה, אבל האוכל הוא בהחלט שונה. כמעט מוזר.

אם אתם הרפתקני אוכל, חובבי אוונגרד, או סתם רוצים לאכול אוכל טוב אבל קצת אחר, אואזיס הוא בהחלט המקום בשבילכם.

אואזיס: טשרניחובסקי 2, תל-אביב, 03-6206022, ב'-ו' 19:00-00:00

מחירים:

סלט זוקיני - 38 שקל

פורצ'יני מזויפות - 58 שקל

מקסיקו סיטי (נתח קצבים) - 120 שקל

כוס קיאנטי - 26 שקל

עוד כתבות

נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון / צילום: יונתן בלום (עיבוד: טלי בוגדנובסקי)

הנגיד על האפשרות שיוטלו גזרות חדשות: "סביר שיידרשו צעדים נוספים מעבר להעלאת המע"מ ב-2025"

אחרי שבנק ישראל הותיר את הריבית על 4.5% בפעם השלישית ברציפות, פרופ' אמיר ירון דבק בתחזיות שמראות שבעוד שנה האינפלציה תתכנס ליעד ● על הקדמת העלאת המע"מ ל-2024: "ככל שיחול גידול בלתי צפוי בהוצאות הביטחוניות יש לשקול צעדים נוספים בתחום המיסוי או הקדמת צעדים מתוכננים"

בצלאל מכליס, מנכ''ל אלביט / צילום: אסף שילה ישראל סאן

כך הגיב מנכ"ל אלביט מערכות כשנשאל על החרם השקט של המשקיעים הזרים

החברה הבטחונית מציגה תוצאות חזקות וצבר ההזמנות בשיא של יותר מ-20 מיליארד דולר, לצד תזרים שלילי מפעילות ● למרות זאת, מניית אלביט נסחרת מתחת לערכה בתחילת המלחמה בעזה ● המנכ"ל בצלאל מכליס: "אני מנהל חברה ולא מניה – ועם התוצאות קשה להתווכח"

השופט איתן אורנשטיין ועו''ד אפי נוה / צילום: דוברות הרשות השופטת, שלומי יוסף

אחרי שעות ארוכות של חקירה: השופט בדימוס איתן אורנשטיין שוחרר בתנאים מגבילים

בלשי יחידת להב 433 הגיעו לבתיהם של נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב בדימוס איתן אורנשטיין ויו"ר לשכת עורכי הדין לשעבר אפי נוה, ערכו חיפוש ועיכבו אותם לחקירה בחשד לשוחד, מרמה והפרת אמונים ● החקירה נפתחה בעקבות פרסום בכלי התקשורת לפני כחודשיים

מערכת ההגנה האווירית כיפת ברזל / צילום: Reuters, AMMAR AWAD

רפאל חשפה מיירט חדש שמתבסס על מערכת כיפת ברזל

רפאל חשפה בתערוכה בבוקרשט מיירט חדש שמתבסס על כיפת ברזל ושמו "Iron Lance" ● בקרוב צפויים להתפרסם פרטים נוספים על המיירט החדש ● במקביל, קניה שוקלת לרכוש את מערכת ספיידר של החברה

פעילות כוחות צה''ל ברצועת עזה / צילום: דובר צה''ל

הותר לפרסום: לוחם מילואים נפצע קשה בקרב רצועת עזה

חילופי אש התפתחו היום במעבר רפיח בין צה"ל לכוחות מצריים ● המחבלים יאסין רביע וחאלד נגאר, שעסקו בהכוונת טרור ואף ביצעו פיגועים בעברם - חוסלו בתקיפה ברפיח ●  הפרקליטה הצבאית הראשית הורתה לתחקר את תקיפת צה"ל אמש ברפיח • עדכונים שוטפים

התובע הראשי בבית הדין הפלילי הבינלאומי, כרים חאן / צילום: ap, Peter Dejong

ההשוואה המקוממת של התובע בהאג: על ישראל לנהוג כמו בצפון אירלנד

כרים חאן, התובע הראשי של בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג, אמר בראיון ל"סנדיי טיימס" כי ישראל הייתה צריכה להגיב להתקפת חמאס ב־7 באוקטובר כפי שהגיבו כוחות הביטחון הבריטיים להתקפות של ה־IRA ● "הבריטים לא אמרו 'ברחוב המרכזי של בלפסט יש ללא ספק כמה חברי IRA, ולכן בואו נפיל עליו פצצות של טון'", אמר חאן

כפר סבא / צילום: Shutterstock

עם הנחות של כמיליון שקל לדירה: שווקו 950 יח"ד במחיר מטרה במרכז הארץ

על הקרקעות יוקמו הפרויקטים שישתתפו בהגרלות העתידיות של תוכנית "דירה בהנחה", והם עשויים להציע הנחות גבוהות במיוחד, ודאי ביחס למחירים באזורי הביקוש ● 137 הצעות הוגשו לתשעת המגרשים

אילוסטרציה: shutterstock

סימן מדאיג: הנתון הישראלי שזינק לשיא של 13 שנה

לפני פרסום החלטת הריבית של בנק ישראל, קפצה תשואת האג"ח לעשר שנים ליותר מ-5% - הגבוהה ביותר מאז 2011 ● המשמעות: ירידה בביקושים שגורמת למדינה להנפיק חוב בעלות גבוהה יותר ● ברקע: פרמיית הסיכון הגבוהה והחוב הממשלתי המטפס

מחסום סגור בגבול פינלנד-רוסיה / צילום: Reuters, LEHTIKUVA

חומת מל״טים מנורבגיה ועד פולין: קו ההגנה החדש נגד רוסיה

שש מדינות אירופיות, להן גבול ישיר עם רוסיה או עם בעלות בריתה, נמצאות בשיחות סביב הקמת "חומה וירטואלית" שתורכב מהמוני כטב"מים ● רוסיה הגבירה לאחרונה את החיכוך באזור הגבול שלה עם מדינות נאט"ו, ובין היתר, כלי טיס שלה ביצעו גיחות מעבר לשטחה הטריטוריאלי - שנתפסות כצעדים של התגרות

ישי דוידי, מראשי קרן פימי / צילום: יונתן בלום

אפוד וקסדה ב־150 מיליון שקל: פימי במגעים לרכישת מחצית ממרעום דולפין

הקרן במו"מ לרכישת מחצית ממניות יצרנית הציוד הטקטי, שנהנית מביקוש גובר למוצריה מאז תחילת המלחמה בעזה, לפי שווי חברה של 250-300 מיליון שקל

קניון עזריאלי / צילום: Shutterstock

דוחות הקניונים וחברות האופנה מגלים: הישראלים משלמים יותר

בעוד האינפלציה בישראל עלתה בשנה האחרונה בשיעור של 2.8%, דוחות חברת הקניונים עזריאלי מצביעים על עלייה בפדיונות השוכרים, של כ־11% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד ● נתונים דומים שמצביעים על ביטול המבצעים בחנויות מופיעים בדוחותיהן של חברות האופנה

אלי כהן, מנכ''ל קבוצת הבינלאומי / צילום: אייל טואג

למרות ירידה בהכנסות וברווח, הבנק הבינלאומי עם תשואה להון של 18.7%

הרווח הנקי של הבנק הבינלאומי ירד ב-10% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, בעיקר בשל ירידה בהכנסות ממימון • הבינלאומי רשם הכנסות בסעיף הפסדי האשראי, מה שמעיד על ביטחון ביכולת הלווים להחזיר הלוואות • בתיק האשראי נרשמה ירידה של 2% במהלך הרבעון ● הבנק יחלק דיבידנד בשיעור של 40% מההון

ח''כ משה סולומון, הציונות הדתית / צילום: נועם מושקוביץ', דוברות הכנסת

האם שיעורי העישון בישראל עולים או יורדים? תלוי בקבוצת הגיל

ח"כ משה סולומון טען כי גרף המעשנים כל שנה ושנה הולך וגדל, וכי גיל המעשנים הולך וקטן. בדקנו ● המשרוקית של גלובס

נשיא ברזיל לואיז אינסיו דה סילבה / צילום: Shutterstock, Isaac Fontana

בפעם השנייה: ברזיל מעכבת עסקה עם חברה ביטחונית ישראלית

זרוע היבשה של צבא ברזיל יקים קבוצת חשיבה לשינוי מועדי האספקה של טילי נ"ט מתוצרת רפאל, כך לפי דיווח במדינה ● אין סיבה רשמית לצעד, אבל סביר מאוד שהוא נובע מההתנגדות של ברגיל למלחמת חרבות ברזל

מליאת הכנסת / צילום: עמוס בן גרשום, לע''מ

"הסכנה ברורה": 130 כלכלנים בכירים במכתב חריף על מדיניות הממשלה

בכירי הכלכלנים בישראל פרסמו מכתב חריף, שבו הם טוענים כי נטל המילואים על האוכלוסייה העובדת והפטור מגיוס לחרדים מסכן את עצם קיום המדינה ● לדבריהם, אם המגמות הנוכחיות יימשכו, רבים מהנושאים בנטל הכלכלי והביטחוני יעדיפו להגר מישראל, והמשכילים יהיו הראשונים לעזוב

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי

הריבית הגבוהה כואבת לישראלים יותר. הנתונים מראים שהיא כאן כדי להישאר

בגוש האירו צפויים להתחיל בהורדת הריבית כבר ביוני, לאחר שסחרור המחירים מהשנה שעברה נבלם ● בבריטניה האינפלציה עומדת על 2.3%, כשבשיא היא הייתה גבוהה פי חמישה, וגם בקנדה ישנה הקלה ● בישראל עם זאת המגמה הפוכה והקונצנזוס הוא שהאינפלציה תטפס ● וגם: למה נוטלי המשכנתאות פה סובלים יותר?

חניון דובנוב ,פינת רחוב שאול המלך ,ת''א / צילום: תמר מצפי

ישראל קנדה רכשה ב-443 מיליון שקל את חניון דובנוב בת"א; תקים מגדל של 170 דירות

חברות-בנות של ישראל קנדה זכו במכרז לרכישת אחת מהקרקעות המבוקשות בתל אביב ● במקום החניון יוקם מגדל הכולל 45 קומות, 170 יחידות דיור ושטחי תעסוקה

ההסתבכות של יוסי כהן, ההבטחה של טראמפ

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: טרמאפ הבטיח לגרש מפגינים פרופלסטינים מארה"ב, אבל גם אמר לישראל "תפסיק להרוג אנשים", קבוצת הכדורסל של המועצה האיזורית אשכול התאחדה לראשונה בניו יורק ● ועוד סיפורים • כותרות העיתונים בעולם 

גיא חכמי, מנהל ההשקעות הראשי של הבנקאות הפרטית בבנק דיסקונט / צילום: דוברות דיסקונט

מנהל ההשקעות שבטוח שענקיות הטכנולוגיה לא ימשיכו להוביל בעשורים הבאים

גיא חכמי, מנהל השקעות בדיסקונט, בטוח שענקיות הטכנולוגיה שמובילות את וול סטריט לא יעשו זאת בעתיד ● בהתאם הוא ממליץ לפזר את ההשקעות בעולם ולהתמקד באג"ח קונצרניות: "יש אפיקים בשוק החוב שנותנים 8%–9% שנתיים, כלומר יותר מלהכפיל את הכסף בעשר שנים"

דאג בורגום, מושל דקוטה הצפונית, לוחץ יד לדונלד טראמפ / צילום: ap, Justin Lane

עשיר, נאמן ונאה: המועמד הלא מוכר שמיועד לתפקיד סגן הנשיא של טראמפ

דאג בורגום, מושל דקוטה הצפונית, זוכה לחיבוק חם מהנשיא לשעבר ● הערכות הן שהוא יהיה יד ימינו של טראמפ, אם זה יחזור לבית הלבן ● כך הפך למועמד המוביל לתפקיד הנחשק