המסחר בוול סטריט נחתם היום (ה') בירידות וקטע את האופטימיות שהובילה את המדדים המרכזיים אמש לעליות של כ-3%. אומנם נראה כי סאגת הצוק הפיסקלי הסתיימה, אך הכלכלנים מזכירים שבקרוב יחל המו"מ על העלאת תקרת החוב של המדינה. בנוסף, מפרוטוקולי הריבית לחודש דצמבר עולה כי מספר חברי 'פד' מעוניינים להאט או לעצור את קצב רכישות האג"ח עוד לפני תום השנה הנוכחית. בזירת המאקרו התפרסמו נתוני מאקרו מעודדים, בעיקרם סקר ה-ADP שהפתיע לטובה.

נשיא ארצות הברית ברק אובמה חתם היום על החוק שימנע את הצוק הפיסקלי במסגרתו יוארך תוקפם של הטבות המס שהוכנסו בתקופת הנשיא הקודם ג'ורג' בוש עבור המשתכרים עד 400 אלף דולר בשנה, וזאת לאחר שאתמול אישר הקונגרס את הצעת החוק.

האנליסטים ברחבי העולם וביניהם גם הכלכלן הפסימיסט נוריאל רוביני, טוענים שאמנם העסקה פותרת את הבעיה לטווח קצר, אך יש צורך בצעדים נוספים על מנת לפתור את הבעיה לטווח ארוך. דובר של קרן המטבע הבינלאומית בירך אתמול על העסקה שהושגה אך אמר שיש צורך בצעדים נוספים על מנת לטפל בבעיית החוב של ארצות הברית.

האנליסטים חוששים שהיות ובעסקה שנחתמה בעניין הצוק הפיסקלי לא כוללת אזכור להעלאת תקרת החוב של ארצות הברית, אנחנו עתידים לראות שידור חוזר של ההתגוששות בין הדמוקרטים לרפובליקאים כשיגיע מועד העלאת תקרת החוב של המדינה שצפוי להיות בסוף פברואר - תחילת מארס.

ב"בלומברג" דווח כי שר האוצר האמריקאי טימותי גייתנר שוקל לפרוש מתפקידו עוד לפני הסכם להעלאת תקרת החוב של ארה"ב. לפי הדיווח, מי שעשוי להחליפו הוא ג'ק ליו, ראש סגל הבית הלבן.

חילוקי דעות לגבי רכישות האג"ח

מפרוטוקולי הריבית לחודש דצמבר שפורסמו הערב, עולה כי חברי ועדת השוק הפתוח ימשיכו לרכוש אג"ח בחודשים הקרובים חרף ההתנגדות הגוברת וחילוקי הדעות בקרב חברי ה'פד'. "מספר חברי ועדה סברו כי עדיף יהיה להאט או להפסיק לחלוטין את רכישות האג"ח עוד לפני סוף שנת 2013, מתוך חשש ליציבות הפיננסית וכן מהגידול העצום במאזנים", נכתב בפרוטוקולים.

עם זאת, כפי שפורסם בהצהרת הריבית של חודש דצמבר, ה'פד' החליט לבסוף להמשיך במדיניות רכישות האג"ח תוך שיו"ר ה'פד' בן ברננקי דואג לציין כי הרכישות יהיו ללא הגבלה עד ששיעור האבטלה ירד לרמה של 6.5%.

בזירת המאקרו האמריקאית התפרסמו היום מספר נתונים בתחום התעסוקה לקראת פרסום שיעור האבטלה מחר. תחילה פורסם סקר ADP לחודש דצמבר שבודק את מספר המשרות החדשות שנוצרו במגזר הפרטי והצביע על יצירית 215 אלף משרות חדשות, וזאת לעומת 118 אלף משרות חדשות שנוצרו בחודש נובמבר כשהצפי היה לעלייה לרמה של 140 אלף משרות.

כרבע שעה לאחר מכן התפרסם , כמדי שבוע, נתון התביעות החדשות לדמי אבטלה לשבוע שהסתיים ב-29 בדצמבר שרשם עלייה לרמה של 372 אלף תביעות חדשות לדמי אבטלה, כשהצפי היה לעלייה לרמה של 360 אלף תביעות לעומת נתון של 362 אלף שנרשם בשבוע שקדם לו.

מלאנוקס צונחת בעקבות האזהרה

חברת מלאנוקס הישראלית ריכזה עניין עניין לאחר שהלילה פרסמה אזהרת הכנסות, כפי שנחשף ב"גלובס". על פי ההודעה של החברה, מכירותיה ברבעון זה אמורות להסתכם בהיקף שבין 119-121 מיליון דולר לעומת צפי קודם שסיפקה החברה למכירות של 145-150 מיליון דולר. בעקבות פרסום האזהרה מניית החברה קורסת במהלך המסחר בתל אביב.

אפל עמדה במוקד בעקבות דיווח באתר The Next Web לפיו החברה כבר בודקת את האייפון 6 - חודשים ספורים בלבד לאחר חשיפת האייפון 5. האתר מדווח גם כי בנוסף לבדיקות של האייפון 6 החברה גם מבצעת בדיקות למערכת ההפעלה החדשה - ה-iOS7.

ספקית שבבי המולטימדיה DSPG הודיעה היום על שני הסכמים לאספקת שבבים עבור טלפונים ונתבי תקשורת הפועלים ברשתות אינטרנט.