דיווח: גייתנר מתכנן לפרוש עוד לפני ה"צוק הפיסקלי הבא"

לפי דיווח ב"בלומברג" שני מקורבים לנושא טוענים כי שר האוצר האריקאי אינו מעוניין להמשיך בתפקידו ■ אחד המועמדים להחליפו: ראש סגל הבית הלבן ג'ק ליו

טימותי גייתנר, שר האוצר המכהן של ארה"ב מתכנן לפרוש את תפקידו גם אם הנשיא אובמה והנציגים הרפובליקנים לא יגיעו להסכמה בכל הנוגע להעלאת תקרת החוב של המדינה, כך לפי שני גורמים המקורבים לנושא אותם מצטטת סוכנות "בלומברג".

לאחר שהבטיח לאובמה כי ישאר בתפקיד ככל שיידרש, גייתנר מאותת לבכירים בבית הלבן ובוול סטריט כי אין בכוונתו לשנות את התוכניות שלו ולהישאר בתפקיד, כך לפי הדיווח. עניין זה מגביר את הלחץ על אובמה שיינקוב בשמו של מחליפו באוצר.

גייתנר הוא חבר המקורי היחיד שנותר מהצוות הכלכלי שהרכיב אובמה בתחילת כהונתו הראשונה והיה למעשה ממובילי תוכנית החילוץ הגדולה במשבר הפיננסי של 2008. כמו כן הוא שימש כאחד הגורמים המתווכים בעסקת המצוק הפיסקלי ובדיונים קודמים על העלאת תקרת החוב.

לפי אותם מקורבים, המועמד המרכזי להחליף את גייתנר הוא ג'ק ליו (Lew), יהודי המכהן כיום בתור ראש הסגל בבית הלבן. אולם, מאחר ולליו ניסיון דל עם השווקים הפיננסים, אובמה עשוי לבחור לתפקיד את אחד מהמנהלים הבכירים בוול סטריט.