המסחר בוול סטריט נחתם היום (ד') בירידות שערים כאשר המדדים המרכזיים סיכמו את היום הגרוע ביותר מזה 5 שבועות. זאת לאחר שאמש ננעל בוול סטריט מדד ה-S&P 500 בשיא כל הזמנים - 1,570 נקודות. הגורמים המרכזיים שהעיבו על השווקים היו נתוני המאקרו, במרכזם סקר ה-ADP שעלה פחות מהצפי בשוק וכן רוחות המלחמה המנשבות בצפון קוריאה.

"אם יש ימים מטעים בשווקים, אז היום הזה הוא כזה", סבור דן גרינהאוס, אסטרטג ב-BTIG. "נכון של-S&P 500 ולדאו ג'ונס היו ימים טובים, אבל הכותרות בשווקים מטעות ואין מידע מוחלט לחיוב או לשלילה".

זאת, בעוד ממשיכים האיתותים הסותרים מכיוון הפדרל ריזרב באשר להמשכיות תוכנית ההרחבה הכמותית של הבנק, במסגרתה הוא רוכש אג"ח מגובות-משכנתאות בהיקף של 85 מיליארד דולר מדי חודש. אתמול היה זה דניס לוקהארט, ראש שלוחת ה'פד' באטלנטה, שרמז כי הבנק עשוי להקטין את היקף הרכישת כתלות בהמשך סימני הצמיחה המעודדים.

הערב הגיע תורו של ג'ון וויליאמס, נשיא ה'פד' בסן פרנסיסקו. וויליאמס הצהיר כי אם התחזיות הכלכליות החיוביות לגבי שוק העבודה יתגשמו ה'פד' עשוי להאט את קצב רכישות האג"ח עוד השנה.

אלה הסימנים לכך שכלכלת ארה"ב לקראת מפנה שלילי

גם קפריסין המשיכה למשוך תשומת לב. הטרויקה (האיחוד האירופי, קרן המטבע והבנק המרכזי האירופאי) העניקה למדינה ארכה עד לשנת 2018 כדי לעמוד ביעדי התקציב.

בראיון ל"פיננשל טיימס", אמנם נטה נגיד הבנק המרכזי בקפריסין להאשים את המערכת הפיננסית בתלאותיה הכלכליות של המדינה, אולם הבהיר כי בכל זאת הבנק המרכזי יסיר את הגבלות ההון על הבנקים במדינה באופן הדרגתי. "אני לא יכול לומר כרגע אם נשאיר את הגבלות ההון למשך 7 או 14 יום", הבהיר פאניקוס דמטריאדס, יו"ר הבנק הקפריסאי, "אולם עלינו להסיר אותן באופן הדרגתי. האם תהיה ריצה אל הבנקים כשנסיר את ההגבלות? אני סבור שלא. אנשים יבינו שהפקדונות שלהם בטוחים, וזה לא יקרה".

ביפן, כאמור, עלה הניקיי בכמעט 2% לקראת כינוס הוועידה המוניטארית של הבנק המרכזי ביפן, בהובלתו של נגיד הבנק הנכנס הרוהיקו קורודה (Haruhiko Kuroda). קורודה, נזכיר, ציין אתמול כי נדרשת "פעולה נועזת" בכדי לענות על ציפיות המשקיעים, ברומזו על כך שייתכן והבנק היפני יכריז על רכישות אג"ח מיידיות בסיום כינוס הוועידה, מחר.

אכזבה מסקר ה-ADP

ב-14:15 (שעוננו) התפרסם סקר ה-ADP, הסוקר את היקף המשרות החדשות שנוצרו בסקטור הפרטי בארה"ב בחודש מארס. סקר ה-ADP לחודש מארס הצביע על עלייה של כ-158 אלף מועסקים בסקטור הפרטי לעומת צפי לגידול של כ-194 אלף משרות, ולעומת 198 אלף משרות חדשות בחודש פברואר.

"הנתונים שפורסמו היום הבהילו את המשקיעים", טוען צ'אד מורגנלדר, מנהל השקעות בחברת Stifel Nicolaus & Co. "אנשים מתמקדים בדוח התעסוקה שיתפרסם ביום שישי וסקר ה-ADP שפורסם היום גרם למשקיעים להיות עצבניים יותר".

סקר ה-ADP מהווה "מתאבן" חשוב לקראת דוח התעסוקה לחודש מארס, אשר יפורסם ביום ו' הקרוב - אשר צפוי להצביע על 197 אלף משרות חדשות, בעוד שיעור האבטלה צפוי להיוותר על רמה של 7.7%.

ב-17:00 פורסם מדד מנהלי הרכש במגזר הלא-יצרני, שרשם במארס ירידה ל-54.4 נקודות לעומת צפי ל-55.9 נקודות ולעומת אומדן של 56 נקודות בקריאה קודמת.

מונסנטו דיווחה

חדשות טובות לטבע . חברת Actavis קיבלה צו מניעה זמני ולא תוכל להתחיל לשווק את הגרסה הגנרית שלה לתרופה Pulmicort. טבע משווקת גרסה גנרית לתרופה כבר מספר שנים בהתאם להסכם עם אסטרה זנקה. להערכת מריל לינץ', מכירות התרופה מניבות לטבע הכנסות של 500 מיליון דולר בשנה.

דלק US ואלון USA רשמו ירידות חדות, זאת בשל תקנה חדשה שמתכננות להוציא הרשויות בארה"ב, לפיה חברות האנרגיה ידרשו להפחית את הגופרית בדלקים שהן מפיקות. לפי הערכות תקנה זו עשויה להגדיל את הוצאות החברות במאות מיליוני דולרים.

חברת מונסנטו דיווחה היום על רווח של 2.74 דולר למניה ברבעון השני שלה והעלתה את תחזית הרווח לשנה כולה ל-4.4-4.5 דולר למניה.

אפל ריכזה עניין השבוע לאחר שהמניה שלה רשמה ירידה של 17% במהלך הרבעון של השנה בעקבות חששות בקרב המשקיעים כי הביקוש למוצרים של החברה הולך ויורד. עם זאת, היממה האחרונה דווח כי החברה מתכוונת להכריז על מכשירי אייפון חדשים עוד ברבעון הנוכחי. "קנו אפל - פוטנציאל לעלייה משמעותית"

[לארביטראז][לטבלת ישראליות בעולם]