גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

הסרגל הדיגיטלי: איזו רשת המבורגרים מובילה בניו-מדיה?

רשתות ההמבורגר מנסות לבדל את עצמן בעזרת גימיקים שמגוונים את התפריט הקלאסי ■ אבל דווקא בגזרה הדיגיטלית מרבית הרשתות עדיין לא מצאו מתכון מנצח, ורק מעטות ממצות את מלוא הפוטנציאל של המדיה החברתית והמובייל

הישראלי הממוצע אוהב בשר וצורך ממנו בכמויות נכבדות, ודאי אם לוקחים בחשבון את שני החגים האחרונים - יום העצמאות ול"ג בעומר. אחת מצורות הגשת הבשר האהובות עליו היא בתוך לחמנייה עגולה, עם מעט שומשום מלמעלה ובשר איכותי בפנים.

אבל כמה שהוא אוהב לצרוך בשר, הישראלי הממוצע צורך הרבה יותר אינטרנט. הבעיה היא שרשתות ההמבורגרים בישראל עדיין לא מצאו את המתכון המנצח ללכוד את תשומת-ליבו של הגולש הממוצע.

ההשקעה של הרשתות היא במשקל 220 גרם של דיגיטל ברמת עשייה של מדיום - לא המנה הכי קטנה בתפריט אבל גם לא ההמבורגר הכבד והעסיסי: כולן מפעילות אתרים נינוחים וידידותיים, אבל עדיין לא צלחו לחלוטין את אפשרות הזמנת המשלוח האינטרנטי - שלא לדבר על הרפתקת המובייל שעדיין בחיתוליה.

ומי בכל זאת מקנח עם מנה מקוונת ומנצחת? במהלך אפריל בדקנו את הפעילות הדיגיטלית של רשתות ההמבורגרים הגדולות והבולטות, באמצעות "הסרגל הדיגיטלי" - פרויקט משותף של "גלובס" עם מקאן דיגיטל, יחידת הפרסום הדיגיטלי של מקאן-אריקסון, וסוכנות המדיה החברתית Blonde 2.0 - ומצאנו כי רשת אגאדיר הוותיקה מנצחת בנקודות את המתחרות הצמודות מוזס ובורגראנץ'.

אגאדיר העיזה והלכה על עיצוב לא שגרתי לאתר הבית שלה, שמצד אחד מושך סקרנים והרפתקנים, אבל מצד שני יכול דווקא להבריח גולשים שמרניים. מצד שני, מדובר בקו שעליו הלכה הרשת גם בקמפיינים המסחריים שלה, כך שמדובר במהלך אסטרטגי כולל.

אבל גם אגאדיר, וגם כל הרשתות שפועלות בזירה החברתית, עדיין צריכות ללמוד את רזי טוויטר וגם את אלה של יו-טיוב, שכמעט ולא מנוצלת לטובת קידום אהדה ומכירות.

1. אגאדיר: עיצוב שובר מוסכמות

האתר של אגאדיר הוא ללא ספק המנצח הגדול. עיצוב מושקע, צבעוני ושובר מוסכמות, כמו שרשת המבורגרים צריכה להיות. גם מי שחושש ללכת לאיבוד בכל הצבעוניות, מוצא את מבוקשו באמצעות תפריט נפתח שמתלווה לגלישה באתר, כמו גם הפנייה בולטת לכלים החברתיים. עם זאת, חשוב לציין כי הגישה לאתר מדפדפן כרום - אחד מהשניים הפופולריים ביותר בישראל - משלבת לא מעט בעיות טעינה ולמעשה משבשת את העיצוב המושקע של האתר. הליך הזמנת משלוחים באתר ובמובייל מאפשר לשלם באמצעות PayPal, אך תשלום באשראי אפשרי רק פיזית מול השליח במסופון נייד ולא ישירות באתר.

בתחום המובייל, הרשת מפעילה אפליקציות לאייפון ולאנדרואיד, שמקודמות היטב באתר ובפייסבוק, ומתגלות כנוחות וידידותיות מאוד. האתר עצמו לא מותאם סלולרית אך מפנה לעמוד נחיתה שמאפשר לבצע הזמנה או לגלוש לאתר הרגיל, שבו הכפתורים גדולים מספיק כדי ללגלוש באופן סביר יחסית.

אגאדיר מצטיינת גם במדיה החברתית עם עמוד מעודכן בפייסבוק, שכולל תוכן רלוונטי שעולה מספר פעמים ביום, צפייה בתפריט המסעדה ואף הטמעה יפה של אינסטגרם לתוך העמוד. הנוכחות בשאר הרשתות טעונה שיפור: בטוויטר עושים קופי-פייסט לסטטוסים מהפייסבוק וביו-טיוב מציגים פרסומות מלפני שלוש שנים.

2. מוזס: מספקים את הסחורה

האתר של רשת מוזס מעוצב בשפה מודרנית וכיפית, שמניע לפעולה להזמנת משלוחים ולהרשמה למועדון החברים כמו גם להורדת אפליקציות, אם כי לא ברור מדוע האייפון זוכה לבולטות גדולה יותר לעומת האנדרואיד. מוזס היא גם הרשת היחידה שמקדמת מכירת מרצ'נדייז ממותג של דיסק און קי, מחזיק מפתחות ועוד. עם זאת, חבל שהיא אינה מספקת כל מידע תזונתי על מוצרי המזון הנמכרים בה.

בגזרת המובייל, האפליקציות מספקות את הסחורה ובנויות בצורה נכונה וחכמה, עם אפשרות הזמנה במספר קליקים בודדים. מנגד, האפליקציה לא מאפשרת להירשם למועדון החברים אלא מפנה לאתר האינטרנט. בנוסף, האתר עצמו אינו מותאם לסלולר וקשה במיוחד לגלישה מהנייד.

מוזס מצליחים לייצר עמוד פייסבוק איכותי למדי, שמשדר רעננות ושימושיות עם הזמנות אוכל ישירות מהעמוד, חלוקת פרסים ואף אפשרות להזמנת שולחן מהפייסבוק. עם זאת, כשירות לקוחות הוא לא ממלא את יעדו כנדרש עם תגובות איטיות ולא מספקות מדי של מנהלי העמוד. הפעילות בטוויטר ממחזרת את זו בפייסבוק וביו-טיוב יש רק שני סרטונים.

3. בורגראנץ': דוחפת חזק את המובייל

האתר של רשת בורגראנץ' שומר על הקו העיצובי של המותג בשנים האחרונות ומשלב מערכת הזמנת משלוחים יעילה ואף מקדם היטב את ההרשמה למועדון הלקוחות ולעמוד הפייסבוק. עם זאת, דרושה השקעה רחבה יותר בעיצוב כיוון שהוא נראה מעט מיושן. בגזרת המובייל, נראה שבורגראנץ' מצליחה להשתלב יפה. רק לפני כשנה נכנסה בורגראנץ' לתחום, כשהשיקה אפליקציה שמתפקדת לא רע ואף מעניקה הנחה למזמינים דרכה. בנוסף, ניתן לבצע הזמנות קודמות ואף ישנה אינטגרציה טובה בינה לבין חשבון הפייסבוק של המשתמש. עם זאת, מורגש מחסור משמעותי במידע אודות המוצרים הנמכרים, שניכר גם באתר הבית.

בתחום החברתי, התמונה פחות ורודה: בורגראנץ' מפעילה עמוד פייסבוק אבל עושה בו עבודה די גרועה - הפוסטים אמנם כוללים מבצעים והנחות אך אלה מתפרסמים בתדירות של שניים-שלושה בחודש. יתרה מזאת, אין כלל מענה ללקוחות שמתלוננים ללא קבלת כל פידבק חזרה. נקודת האור היחידה הייתה יכולה להיות האפשרות להזמין ישירות מהפייסבוק אבל היא רק מעבירה לאתר הבית.

בורגראנץ' היא לקוחה של משרד הפרסום מקאן-אריקסון.

4. בורגרס בר: מינימליסטית בעיצוב ובלייקים

הרשת הירושלמית בורגרס בר במקורה מציגה אתר מינימליסטי ומעוצב היטב, שעושה שימוש בוויז'ואל קולינרי גדול ואיכותי, כיאה לרשת המבורגרים המתיימרת להציג את עצמה כאיכותית וטעימה. עם זאת, היא אינה מאפשרת הזמנת משלוחים מהאתר אלא מספקת רק מספרי טלפון להזמנה מהסניפים. האתר מאפשר הצטרפות למועדון חברים אך לא מספק מידע על תנאים, הטבות ועלויות.

האפליקציה של בורגרס בר אמנם מזהה מיקום אך לא מאפשרת להזמין דרכה. הבעיה היא שהרשת כשרה אך שימוש באפליקציה בשבת לא מציג עדכון על כך שהסניפים סגורים. בפייסבוק הרשת עושה עבודה טובה, אך מספר הלייקים נמוך מדי.

5. מקדונלד'ס: לא מאמינה בפייסבוק

רשת מקדונלד'ס מנסה לשחק אותה אמריקה בישראל, אבל רחוקה משם בכל הקשור לפעילות הדיגיטלית. רשת ההמבורגרים הגדולה בארץ לא פעילה כמעט במדיה החברתית ומפעילה רק ערוץ וידיאו באתר vimeo, אותו השיקה באחרונה. גם בגרסת המובייל, מקדונלד'ס לא בולטת במיוחד בלי אפליקציה ייעודית. הרשת התאימה את האתר לגלישה מהסלולר עם עיצוב ידידותי אך יש מקום לשיפור. אתר האינטרנט דווקא מצליח להרשים עם נגישות לכבדי ראייה, תמיכה בערבית ומחשבון תזונה שימושי.

6. BBB: מפספסת בדברים הקטנים

נראה שרשת בורגוס בורגר בר מנסה להצטיין אך מפספסת בדברים הקטנים באתר שלה. כך למשל, הקידום של מועדון הלקוחות שלה באתר הוא נכון ומדויק, אך בסוף מפנה להרשמה פיזית בסניפים עצמם ולא באינטרנט. זה ממשיך בכך שהתפריטים לא מלווים בתמונות לעידוד התיאבון, המשלוחים זמינים רק דרך הטלפון, דף המבצעים פותח את עמוד הפייסבוק של הרשת ודף "פינת השף" כלל לא קיים אך מופיע בתפריט האתר.

מנגד, עמוד הפייסבוק מנוהל בצורה טובה עם פוסטים איכותיים ומעודכנים, ואף כולל משחק טריוויה משעשע על הרשת ועל המשתמש עצמו ומודעות דרושים. עם זאת, חלק מהטאבים - כמו ההופעה של מדונה - פשוט לא מעודכנים. ברמת המובייל, ישנה אפליקציית אייפון נוחה וידידותית, שאף מאפשרת לבצע משלוחים.

7. Black: מחסור בחדשנות

האתר של Black רחוק מהחדשנות שמציגים חלק ממתחריו בתחום. כך, למשל, האתר מאפשר לבצע הזמנת משלוח רק מסניף אחד בארץ (רמת החייל) ומי שמבקש להציץ בתפריט, נאלץ להסתפק בקובצי PDF שנפתחים בחלוניות נפרדות, כשכל חלק בתפריט מופיע כקובץ נפרד. בנוסף, האתר מבוסס יותר מדי על פלאש כבד וסמן העכבר, שהוחלף בפנס, עובר מהקטע הגימיקי לקטע המציק. גם הסיור הווירטואלי בסניפים שהאתר כביכול מציע היה יכול להיות רעיון נחמד, אך בפועל הוא אינו עובד. בנוסף, הטקסט המתמשך ורץ באתר די מטריד וטוב היה להציגו בצורה קצת יותר מושכת ונוחה לקריאה.

מצד שני, הרשת עושה עבודה ראויה לציון בפייסבוק עם פוסטים מגוונים ותדירות גבוהה. באייפון הרשת לא מאפשרת להזמין אך משלבת מחשבון טיפים חביב.

8. בורגרים: עדיין מאחור

הרשת הצעירה ביותר היא גם זו שעדיין מפגרת מאחור ברמה הדיגיטלית. בלי שום נוכחות במובייל - לא אתר מותאם ולא אפליקציה - ועם אתר בית קצת איטי ומעוצב בצורה מעט מיושנת, לרשת בורגרים יש עוד עבודה בדרך למעלה. עם זאת, בפייסבוק היא צוברת לאט לאט תאוצה ומצליחה לייצר פוסטים עדכניים יחסית, כמו גם היכולת להזמין ישירות מהפייסבוק או לצפות בתפריט. הרשת פעילה גם ביו-טיוב עם כמה וכמה סרטונים קצרים אבל לא כאלה שמצליחים לייצר היקף צפיות משמעותי.

מתודולוגיה

ניו מדיה

עוד כתבות

סאטיה נאדלה, מנכ''ל ויו''ר מיקרוסופט / צילום: Associated Press, Mark Lennihan

מיקרוסופט עקפה את הציפיות; המניה מזנקת במסחר המאוחר

הכנסות החברה היו 61.9, ב-19% לעומת הרבעון המקביל אשתקד ● הרווח למניה 2.94 דולר למניה, מעל הצפי ● המניה עולה ב-5% במסחר המאוחר

ריי דליו / צילום: Reuters, Thomas Mukoya

המשקיעים בקרן הגידור המפורסמת לא מרוצים ודורשים את הכסף

משקיעים בקרן של ריי דליו טוענים שהם מתוסכלים מהתשואות בשנים האחרונות ● רבים מהמשקיעים המוסדיים שהשקיעו סכומי כסף גדולים מושכים את כספם ● "יש לנו אכזבה לאורך תקופה ארוכה", מספרת אחת מהמשקיעות בקרן

הבורסה בתל אביב / צילום: Shutterstock

נעילה אדומה בת"א; מניית בית זיקוק אשדוד זינקה בכ-9%

מדד ת"א 35 ירד ב-0.7% ות"א 90 איבד מערכו 0.9% ● התנודתיות בשקל נמשכת ● בלידר שוקי הון מעדיפים את האפיקים הצמודים בטווח קצר-בינוני בשוק האג"ח בישראל ● מטא פרסמה את תוצאותיה הכספיות והמניה צללה במסחר המאוחר ● בבלומברד אודייר חיוביים לגבי המניות אמריקאיות, בדגש על אנרגיה ושירותים ● עונת הדוחות בוול סטריט תופסת תאוצה: הערב יפרסמו דוחות אלפאבית ומיקרוסופט

צבי לנדו, מנכ''ל סולאראדג' / צילום: איל יצהר

מניית סולאראדג' הידרדרה לשפל של 5 שנים בעקבות תוצאות פושרות של המתחרה

דוחות אנפייז האמריקאית לימדו על התאוששות איטית מהצפוי בשוק הסולארי שבו פועלת החברה מישראל ● מניית סולאראדג' צנחה ב-41% מתחילת השנה

חברת הייעוץ מקינזי / צילום: Shutterstock, T. Schneider

בגלל פרשת האופיואידים: מקינזי תחת חקירה פלילית בארה"ב

משרד המשפטים בארה"ב חוקר את העצות שנתנה מקינזי ליצרניות אוקסיקונטין ומוצרי אופיואידים אחרים

"מדינה קטנה, הגנה אדירה": בעולם עדיין מתפעלים מישראל

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: נשיא סוריה בשאר אסד מנסה לשדר עסקים כרגיל, איראן ממשיכה לפתח את תוכנית הגרעין, בכירה בריטית קוראת לממלכה ללמוד מירושלים כיצד מפתחים מערך הגנה ראוי, ואונר"א שחלק מאנשיה התגלו כטרוריסטים באה בטענות לישראל ● כותרות העיתונים בעולם

מה צפוי בדוחות מטא? / צילום: Shutterstock

מניית מטא התרסקה ב-15% למרות נתונים חזקים, ואלו הסיבות

מטא, שמנייתה עלתה בכ-45% מתחילת השנה, הכתה את התחזיות בתוצאותיה הכספיות, הן בשורת הרווח והן בשורת ההכנסות ● האנליסטים היו אופטימיים לגבי הדוחות הערב, אך התחזית שפרסמה החברה להמשך השנה אכזבה את המשקיעים

ג'רום פאוול, יו''ר הפרדל ריזרב / צילום: ap, Andrew Harnik

כאב הראש של הפד רק גובר ובשווקים מיואשים

העלייה המחודשת של האינפלציה לא תאפשר לפד להוריד את הריבית ● היום יתפרסמו נתוני מדד ה-PCE החודשיים, אך אין מקום לתקווה רבה ● המטרה של הבנק המרכזי היא דואלית: לשמור על תעסוקה מקסימלית תוך הגעה ליציבות מחירים

מתחם אינטל בחיפה / צילום: Shutterstock

"רבעון שהוא תחתית עבורנו": למה אינטל אכזבה כל כך את המשקיעים

בשיחת המשקיעים כינה מנכ"ל החברה, פט גלסינגר, את הרבעון הראשון כ"רבעון שהוא התחתית עבורנו" ● אינטל לא יכולה לערוב לכך שהרבעון הבא ייראה טוב יותר - ההכנסות אף עלולות להיות נמוכות יותר מאלה של הרבעון הנוכחי ● גם בתחום הייצור נראה שהדרך של אינטל עוד ארוכה

עלי רזא אסגארי, שהיה גנרל במשמרות המהפכה ועקבותיו נעלמו ב-2007 / צילום: ויקיפדיה

האיראנים טוענים: בכיר במשמרות המהפכה ערק לארה"ב. ומה הקשר הישראלי?

סוכנות הידיעות איראן אינטרנשיונל מדווחת כי עלי רזא אסגארי, בכיר לשעבר במשמרות המהפכה שעקבותיו נעלמו ב-2007, מתגורר בארה"ב תחת זהות בדויה ● אסגארי נחשב לדמות קרובה מאוד לראש הזרוע הצבאית של חיזבאללה, עימאד מורנייה, שחוסל ב-2008 בסוריה

מאהל המחאה הפרו פלסטיני באוניברסיטת קולומביה (עיבוד: טלי בוגדנובסקי) / צילום: ap, Ted Shaffrey

המוחים הפרו-פלסטיניים עוטים מסכות קורונה כדי להיות חופשיים לבעוט

הלוק החדש של המפגינים מאפשר להם לחרוג מהשורות ● צה"ל נדרש לענות על שאלות קשות ● והאמריקאים מודאגים מהכוח של טיקטוק ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

מדפי סופר. פתיחת שוק המזון ליבוא התקדמה חלקית / צילום: טלי בוגדנובסקי

פתיחת שוק המזון ליבוא: ההחלטה קודמה, אך הצלחתה חלקית בלבד

מדור "המוניטור", של גלובס והמרכז להעצמת האזרח, עוקב אחר ביצוע החלטות ממשלה משמעותיות, תוך בחינה מפורטת של יישום או היעדר יישום של סעיפי ההחלטה ● הפעם, בשיתוף המכון הישראלי לתכנון כלכלי: הגברת התחרות והסרת חסמי יבוא מזון

רכב של חברת מובילאיי / צילום: יח''צ

מוביליאיי הציגה דוחות מעורבים; החברה לא צופה שיפור מהותי בהמשך השנה

לאחר שפרסמה בתחילת השנה אזהרת רווח ושלחה את המניה ליום הגרוע בתולדותיה, מוביליאיי מציגה תוצאות מעורבות לרבעון הראשון של 2024 ● מובילאיי נמנעת מלפרסם תחזית לרבעון השני של השנה, אך נראה שהחברה לא צופה שיפור מהותי בשנת 2024 ● למרות אזהרת הרווח, האנליסטים עדיין אופטימיים לגבי ביצועי החברה

רה''מ בנימין נתניהו / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

ההצעה החדשה: 20 חטופים תמורת חזרה לצפון

גורם בכיר בממשל ביידן: יש עסקה על השולחן, בקרוב נדע יותר ● בכיר בזרוע המדינית של חמאס ל-AP: נניח את נשקנו אם תקום מדינה פלסטינית בגבולות 67' • צה"ל תקף הלילה מטרות חיזבאללה במרחב מרון א-ראס • דובר צה"ל: סרטון החטוף מהשבי - קריאה דחופה לפעולה • עדכונים שוטפים

סונדאר פיצ'אי, מנכ''ל גוגל / צילום: Associated Press, Tsering Topgyal

גוגל את היכתה את הציפיות ותחלק לראשונה דיבידנד; המניה מזנקת ב-13% במסחר המאוחר

הכנסות החברה היו הרבה מעל הציפיות, 80 מיליארד דולר לעומת צפי של 78.6 מיליארד ● הרווח היה 1.89 דולר למניה, ב-20% מעל הצפי ● החברה תחלק לראשונה בתולדותיה דיבידנד ותבצע רכישה חוזרת של מניות

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP (Daniel Cole, Toby Melville)

״הטיסות יוצאות״, מכריז סונאק, ומוכן לגרש את המהגרים

מנהיג השמאל הקיצוני בצרפת "יודע את ההבדל בין יהודי לבין צלף של צה"ל" ● טראמפ מרשה לקונגרס לסייע לאוקראינה ● "הטיסות יוצאות", מכריז ראש ממשלת בריטניה, ומוכן לגרש מהגרים ● טסלה מאבדת את הדמוקרטים ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם

גיל שויד / צילום: כדיה לוי

צ'ק פוינט הציגה דוח חזק; אך התחזית מאכזבת

צ'ק פוינט עקפה את תחזיות האנליסטים בשורת הרווח וההכנסות ● החברה מפספסת את צפי האנליסטים לרבעון השני של השנה והמניה יורדת ● בחברה עדיין מחפשים מנכ"ל חדש שיחליף את גיל שויד

צילומים: שלומי יוסף, עמית שאבי (ידיעות אחרונות), עיבוד: גלובס

2,800 שקל לשעה, תיקים מתוקשרים ותיבת פנדורה: החיים החדשים של השופט שבמחלוקת

הדיל שהוביל למינויו לנשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב שב לאחרונה לרדוף את השופט בדימוס איתן אורנשטיין ● גלובס צולל לנבכי הקריירה החדשה שאימץ לעצמו כבורר–על, לחמ"ל שהקים כדי להתמודד עם ההקלטות המביכות ולשאלה המרחפת מעל לכל - איך תשפיע הפרשה על עתידו המקצועי?

אסדת הקידוח איתקה. בעיגול: יצחק תשובה / צילום: אתר החברה, שלומי יוסף

האם העסקה הזו תשנה את מומנטום המניה של יצחק תשובה?

החברה הבת של קבוצת דלק סיכמה על רכישת פעילות נפט וגז בים הצפוני, לפי שווי של קרוב למיליארד דולר, בדרך של מיזוג ● איתקה צופה כי בעקבות הרכישה תחלק דיבידנדים שמנים לבעלי המניות שלה בשנתיים הקרובות ● אז למה מניית החברה נופלת בבורסת לונדון?

צילום: רויטרס, IMAGO/Bernd Feil/M.i.S.

אתם לא מספיקים כלום? מחקרים חדשים מגלים - כנראה שזו הסיבה

בשנים האחרונות הפך המושג "עוני זמן" לפופולרי בקרב חוקרים המנסים להבין את יחסינו המורכבים עם פנאי והשפעתם על האושר והבריאות שלנו ● לאט לאט הם מגלים מה אנחנו עושים לא נכון בתכנון הזמן שלנו ואיזה פרדוקס כלכלנים מפספסים כשהם בונים תוכניות רווחה ● מדד חדש שצפוי להיכנס ללשכת הסטטיסטיקה בארה"ב מרגש אותם במיוחד