גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

שי באב"ד: יש יותר מדי מסרים בעייתיים בטלוויזיה

מנכ"ל הרשות השנייה בוועידת MAD: "אני לא נגד ריאליטי. אני נגד ריאליטי עם מסרים בעייתיים" ■ ד"ר יפעת בן-חי-שגב: "הטלוויזיה רחוקה מלאבד את הבכורה" ■ אלי אוזן: "הטלווזיה לא רלוונטית לאיך שהדור הצעיר צורך היום תוכן"

"כשאני צופה היום בטלוויזיה, אני פחות אוהב את מה שאני רואה, וראינו את זה כבר בביקורות" - כך אמר שי באב"ד, מנכ"ל הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו, בראיון פומבי ראשון היום (ד') בוועידת MAD של "גלובס".

באב"ד השתתף בפאנל "מדברים טלוויזיה" בהנחיית לי-אור אברבך, שעסק במותגי התוכן וחיבורם לצופה הישראלי. לדבריו, "יש יותר מדי מסרים בעייתיים, ולא אכנס לשמות. כשמנבלים את הפה, כשיש השפלה, אגואיזם, יוהרה, פורנו רך, כשכל הדברים האלה מגיעים - זו בעיה".

- כצופה או כרגולטור?

"שניהם. אם כל הטלוויזיה תהיה כזו - תהיה לנו בעיה, גם בטלוויזיה מסחרית. הרצועה האמיתית היא בין 21:00 ל-23:00. השאלה היא כמה יצירה ישראלית יש שם, וכמה דרמה.

"אני לא נגד ריאליטי. אני נגד ריאליטי עם מסרים בעייתיים ונגד המינון. נצטרך לתת את הדעת על זה. זה כבר עבר את גבול הטעם הטוב. התחלנו לנהוג בחומרה עם הזכייניות. פעם זה היה נטילת דקות פרסום, היום אנו נוהגים יותר בחומרה".

"נושא התוכן השיווקי ייבחן"

- תוכן שיווקי מפריע לך?

"בניגוד למסרים הבעייתיים בהם נדרשת התערבות, כאן אנחנו צריכים דווקא ללמוד מה קורה בעולם. כמו מצב בו יש שקיפות, למשל, והצרכן יודע מה הוא רואה. אנחנו טלוויזיה מסחרית, ואנחנו צריכים לעשות כסף. ההשקפה היום בישראל היא שאסור לעשות תוכן שיווקי, אבל אנחנו נצטרך לבחון מה כן - מה קורה בעולם, ואיך נוכל ליישם את זה בישראל".

"זה נושא שנבחן, גם נושא העמלות. הרשות השנייה לא עשתה רפורמות גדולות. אני חושב שיש כמה דברים שאני בהחלט מתכוון לעשות. גם בהיבט הכלכלי וגם בתוכן יצטרכו להיות שינויים. אני רואה שזה יקרה עוד שנה, שנה וחצי מהיום".

"הצופה הישראלי שונה"

ד"ר יפעת בן-חי-שגב, מנכ"לית הוועדה הישראלית למדרוג, נשאלה מה מושך היום את הצופים, והשיבה: "מה שתמיד. סיפור טוב, דרמה. זה יכול להיות תחקיר, ריאליטי, תחרות. כשיש דרמה זה מושך קהל. אלא שהציבור הישראלי מיוחד ושונה מהעולם, כי חייב להיות איזה היבט ישראלי - יחסים עדתיים, מגדריים וכיו"ב. אנחנו שוכחים שהטלוויזיה היא מכשיר בידורי, ומי שנכנס לתוכו נכנס לאסקפיזם. אבל הישראלי אוהב לנפוש בארץ. גם כשאנחנו בורחים, אנחנו רוצים להישאר באזור המקומי".

- יש מקדם פלטפורמה? ערוץ 2 יקבל מראש אחוזים?

"אין ספק. בערוץ 10 חווים את זה כמו בכל מדיום תקשורתי".

"התוכן צריך להיות רלוונטי"

טלי גורן, סמנכ"לית רגולציה ותקשורת בזכיינית ערוץ 2 קשת, אמרה כי "לפלטפורמה יש את המשקל שלה. אפשר לראות לפעמים בשידורים עצמם, שיש להם את אותה הצורה בכמה פלטפורמות, וזה קורה בעיקר בחגים ובימי זיכרון. אבל אין שום ערבות להצלחה והרגל הצפייה.

"מעבר לתחרות, שהיא רוחבית ולא רק מול ערוץ 10, אתה חייב לעבוד מאוד קשה, להמציא את עצמך מחדש. כשאנחנו טועים, גם תוכנית שמשודרת אחרי החדשות יכולה לצנוח. זה קרה לנו מספר פעמים. לא הרבה, כי אתה נמדד פר דקה, ואנחנו יודעים כל הזמן שזה מקור הפרנסה שלנו. לכן נעבוד מאוד קשה לייצר תוכן כזה שיגיע למגוון קהלים, ולנתח מאוד רחב. אין לנו ברירה אחרת".

- את נמצאת בצומת, כי את לא רק מתקשרת את הפנים של קשת, אלא גם מול הרגולטור יש ניגודיות.

"אנו יוצאים מהגרעין של תוכן. הוא צריך להיות רלוונטי, מרגש, מצחיק, בדיוק כמו שיפעת אמרה. משם אתה יוצא. בין אם זה רגולטור או מפרסם, אתה נמדד בראש ובראשונה מול הציבור".

- אין הבדל מהותי מול שלושת העולמות? ברייטינג צירך לשדר הצלחה, ומהצד השני צריך לשדר מסכנות מול הרגולטור.

"אנחנו לא משדרים מסכנות. כל הדבר הזה שנקרא ערוץ 2 הוא מאוד מתעתע, אבל לא מניב הכנסות. יש לנו רגל מסחרית, שם אנו בתחרות עזה כל ערב, כל יום, כל שנה. אין לנו סליקה כמו ב-yes. הרבה פעמים ההצלחה לא מתורגמת ליתר רווחים. כי יש באמת פער גדול בין ההכנסות וההוצאות. אנו לא משדרים מסכנות, אלא משהו מאוד ברור".

"הקהל יותר אינטליגנטי"

נורית דאבוש, מרצה לאסטרטגיה תקשורתית ולשעבר יו"ר מועצת הרשות השנייה, אמרה בדיון. "יש לי תחושת ז'ה-וו. כלום לא השתנה בטלוויזיה".

- איך עושים שיח נכון?

"יש לי הערה גדולה לזכיינים ל-yes ולהוט: התרגלנו לקרבות, כשבעצם יש כאן הישגים. הקהל יותר אינטליגנטי ממה שחושבים. בעידן הנוכחי יש קהל צעיר, דינמי, מזפזפ, שלא יהיה כאן אם לא ירצה. אני אומרת לרגולטור הנוכחי שהייתי שם, החטא הקדמון שלנו הוא שהקדמנו את זמננו.

"אם למדתי משהו ב-3 שנים האחרונות, זה קצת לסתום את הפה. אני אומרת לך, הרגולציה בסופו של דבר בנויה על שני דברים: ברגע שיורידו את התמלוגים - כל הזכיינים מאושרים. הבעייתיות של הזכיינים היא לא בתוכן. מה שקרה בתוכן הוא מרתק. תגיד לסטודנט להבחין בין דרמה לסאטירה - הוא לא יידע".

"מותג התוכן לא עומד בפני עצמו"

יונה ויזנטל, סמנכ"ל התוכן של yes, התייחס בדיון לנושאי תכנים וצריכתם דרך האינטרנט. "גם מי שהוריד את 'משחקי הכס' יודע שזה שודר ב-yes. מותג התוכן לא עומד בפני עצמו", אמר.

בניגוד לרציונל שעומד מאחורי אתרי הורדות בישראל ובעולם, שמשמשים כמעין אינדקסים של תוכן להורדה, ויזנטל מאמין כי ההתנהלות היא אחרת. "אנשים מורידים מה שיש בטלוויזיה, והם לא מחפשים מה שאין בטלוויזיה. מייצרים בארה"ב כ-1,000 סרטים בשנה, ואף אחד לא רוצה לראות את ה-800 שלא הגיעו לקולנוע", הוא ציין. "הפלטפורמה היא זו שנותנת לגיטימציה למותגים. היא זו שנותנת את תו התקן למותגים".

אלי אוזן, מנכ"ל חברת האינטראקטיב The Box - השותפה של זכיינית ערוץ 2 קשת במיזם הטלוויזיה הטכנולוגי Screenz, חלק על דבריו של ויזנטל. "הדור שגדל כרגל לא מעניין אותו דרך איזו פלטפורמה משודר התוכן אלא התוכן עצמו", אמר אוזן - וזכה לביקורת מצד שאר משתתפי הפאנל.

"אני חייבת לומר מתוך ידע שמרבית הצפייה בתכנים מתרחשת בטלוויזיה", אמרה בן-חי-שגב. "הטלוויזיה רחוקה מלאבד את הבכורה שלה".

"הטלוויזיה לא רלוונטית"

אוזן לא ויתר והסביר כי הדברים משתנים לנו מול העיניים. "היה באמת כיף עם הטלוויזיה כמו שאנחנו מכירים אותה, אבל היא לא רלוונטית לאיך שהדור הצעיר צורך היום תוכן. תסתכלו מה קרה לחברות הסלולר שפעם השקיעו בפורטלים סלולריים, מתוך מחשבה שדרכם אנשים ייכנסו לאינטרנט הסלולרי - ואיפה הן היום.

"בסופו של דבר, חברות הטלוויזיה הן יצרניות תוכן, והן משאיות, על כביש אבל תוואי הכביש משתנה. מספיק להסתכל על נטפליקס ולראות שהיא תופסת היום 32% מרוחב הפס של ארה"ב".

הערב, לאחר הוועידה, יתקיים פסטיבל MAD MUSIC במתחם לילינבלום בתל-אביב, שיכלול הופעות חיות של להקות אל תוך הלילה במועדונים צוזאמן, שסק, רדיו, ברקפסט קלאב, ננוצ'קה, לבונטין 7, אברקסס, רוטשילד 12, OCD.

פאנל מדברים טלויזיה

עוד כתבות

השבוע בשווקים / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

הענקית שקפצה וזו שהתרסקה - ועוד כתבות על מצב השווקים

מטא איכזבה את המשקיעים ● נטפליקס צנחה אחרי תוצאות חיוביות, טסלה פרסמה דוח מאכזב אבל המניה שלה קפצה. למה? ● קבוצת רד בינת מסיימת עידן ועוד כתבות על המצב בשווקים

מפגין מניף שלט עם ''מהפכת אינתיפאדה'' בוושינגטון. תמיכות מפורשות באלימות / צילום: Associated Press, Lindsey Wasson

״אינתיפאדה עולמית״ מתפשטת בקמפוסים של ארה״ב אבל היא עשויה לחזק דווקא את הימין

זה מה שקרה למחאות הענק נגד מלחמת וייטנם ולמרד הסטודנטים בצרפת לפני 60 שנה ● התנועה הנוכחית מעתיקה בהצלחה גוברת את דפוסי הפעולה של המאבק נגד אפרטהייד לפני 40 שנה ● ישראל הופכת למנוף של שינוי

מערכת הספיידר של רפאל / צילום: רפאל

הפגישה באתונה, החשש מטורקיה ומערכות ההגנה שיוון רוצה מישראל

מערכת ההגנה האווירית "ספיידר" של רפאל מספקת פתרונות הגנה אווירית בטווחים שונים, לרבות מל"טים וטילים בליסטיים לטווחים קצרים ● ההתעניינות מצידה של יוון במערכת הגיעה לאחר שארה"ב הודיעה לאתונה כי אושרה להם מכירת 40 מטוסי קרב מדגם F-35

אילוסטרציה: Shutterstock

גבולות אחריות המתווך לספק מידע ללקוחו

האם מתווך יכול להסתפק בנתונים שנמסרו לו על ידי המוכרים, או שעליו לקיים בדיקות עצמאיות לגבי מצב הנכס?

אולם קולנוע בקליפורניה. החדשים רווחיים יותר מהישנים / צילום: Shutterstock

לאולמות קולנוע יש נדל"ן מיוחד, וזה מציל אותם

אולמות הקולנוע הלכו ואיבדו רלוונטיות רק לפני כמה שנים ● המיצוב הנדל"ני המיוחד שלהם עשוי להציל אותם

פרופ' אוריאל אבולוף / צילום: יוסי זמיר

די לפוליטיקה של פחדים: המומחה שמסביר איך ניתן להתמודד עם השסעים בחברה הישראלית

פרופ' אוריאל אבולוף, מומחה לפוליטיקה של הפחד, משוכנע שהחברה הישראלית מונעת מחשש תמידי לגורלה - מה שתורם לשסע הפנימי בה גם היום ● "ברגע שמתעורר הפחד, אנו מתקשים לחשוב ולהושיט יד לאנשים אחרים מחוץ למעגל" ● בראיון לגלובס הוא מסביר איך ניתן לשנות זאת ומה המפתח להשבת האמון בינינו

מתחם אינטל בחיפה / צילום: Shutterstock

"רבעון שהוא תחתית עבורנו": למה אינטל אכזבה כל כך את המשקיעים

בשיחת המשקיעים כינה מנכ"ל החברה, פט גלסינגר, את הרבעון הראשון כ"רבעון שהוא התחתית עבורנו" ● אינטל לא יכולה לערוב לכך שהרבעון הבא ייראה טוב יותר - ההכנסות אף עלולות להיות נמוכות יותר מאלה של הרבעון הנוכחי ● גם בתחום הייצור נראה שהדרך של אינטל עוד ארוכה

חניה על מדרכה. נושא שנוי במחלוקת / צילום: הלית ינאי

מה הוביל לקפיצה במספרי תו החניה לנכים?

מאז שרוככו התנאים לקבלת תו נכה, נרשמה עלייה של 55% במספר התווים שהונפקו ● השינוי בחוק שאפשר לנכים לקבל חניה צמודה לבית הקפיץ גם את מספר החניות, ובתל אביב הוא הוכפל ● יו"ר עמותת נגישות ישראל, יובל וגנר: "התכלית של מתן תווי נכה פשוט לא מקוימת"

אלי אביסרור, מנכ''ל אביסרור משה ובניו ויו''ר ארגון קבלני הנגב / צילום: דיאגו מיטלמן

הממשלה, החרם הטורקי ומחירי הדירות: הקבלן שבונה אלפי יחידות דווקא אופטימי

אלי אביסרור, מנכ"ל אביסרור משה ובניו ויו"ר ארגון קבלני הנגב, סבור שהממשלה אינה מסייעת לקבלנים בהתמודדות עם המצב, אך מנבא שהענף יצא מהמשבר ● הוא לא חושב כרגע על הנפקה, סבור שטורקיה היא שתפסיד בסופו של דבר מהחרם על ישראל ובטוח שהנגב הוא העתיד של ישראל

אילת / צילום: Shutterstock, StockStudio Aerials

אפילו הטילים כבר לא מרתיעים את משקיעי הנדל"ן בעיר הזו

דווקא בזמן מלחמה, המשבר בשוק הנדל"ן והריבית הגבוהה, אילת פורחת נדל"נית ● "המשקיעים חזרו לעיר והם סוגרים עסקאות עם קבלנים"

אזרבייג'אן איירליינס / צילום: Shutterstock

הכירו את חברת התעופה שרוצה להטיס אתכם במקום אלה שברחו

אזרבייג'ן איירליינס (AZAL), חברת התעופה הלאומית של אחת מידידותיה הקרובות ביותר של ישראל, מראה שהיא כאן כדי להישאר ● "בחודשי הקיץ נעלה את תדירות הטיסות, בין יוני לספטמבר AZAL תפעיל 11 טיסות בשבוע", אומר בני קורמאייב, נציג החברה בארץ

נועם זילברשטיין, מנכ''ל HP Indigo / צילום: רמי זרנגר

מהמפעל של טנק מרכבה לניהול אלפי עובדים ברחבי העולם

כשהציעו לנועם זילברשטיין להצטרף לחברת הדפוס הדיגיטלי HP אינדיגו הוא לא ממש התלהב ● אך ביקור אחד במפעלי החברה שינה את הכל: "ידעתי שיש פה הזדמנות אדירה למהפכה שעוד לא קרתה"

טל בסכס, פרויקטור מרכז השליטה האזרחי / צילום: רמי זרנגר-יח''צ החברה למתנ''סים

הפרויקטור שלא היה בראיון ראשון: "לא באתי לחמם כיסא"

טל בסכס מונה בסוף אוקטובר לפרויקטור שתפקידו "לתדרך בכל הנוגע לניהול האזרחי של המלחמה" ● אלא שאינטרסים פוליטיים רחשו בשטח, יותר מדי גופים היו מעורבים, ומהדיבורים על תקציב של 15 מיליארד שקל לא נשאר דבר ● בראיון לגלובס הוא מדבר על היכולת להשפיע כמנכ"ל החברה למתנ"סים, ומפתיע: "אם קוראים לי שוב - אני מתייצב"

רונן דר ועומרי גלר, Run:AI / צילום: Run:AI

היזמים מכרו את הסטארט־אפ לחברה הלוהטת בעולם. כמה יקבלו העובדים?

בזמן שהיו דוקטורנטים להנדסת חשמל בתל אביב, הרבה לפני ש-AI הפך לטרנד הלוהט של השווקים, חברו להם יחד עמרי גלר ורונן דר להקמת חברה בתחום - Run:AI ● מי הייתה המשקיעה הראשונה שהביעה בהם אמון, מתי הבינו שבינה מלאכותית תהיה הדבר הבא, ואיך השפיעה עליהם המלחמה ● אתמול החברה נרכשה רשמית ע"י אנבידיה בסכום המוערך בכ-720 מיליון דולר

וול סטריט / צילום: Shutterstock

שבוע המסחר הטוב מנובמבר: נאסד"ק קפץ ב-2%

מניית גוגל זינקה בכ-10%● אינטל איבדה כ-9% ● מדד ניקיי הוסיף 0.8%, מדד שנחאי התחזק ב-1.2%, מדד שנזן עלה ב-2.2% וקוספי הוסיף 1% ● נעילות ירוקות גם בבורסות אירופה ● ה-PCE - מדד האינפלציה המרכזי של הפד - עלה ב-2.8% בחודש מרץ, גבוה מהצפוי

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP (Daniel Cole, Toby Melville)

״הטיסות יוצאות״, מכריז סונאק, ומוכן לגרש את המהגרים

מנהיג השמאל הקיצוני בצרפת "יודע את ההבדל בין יהודי לבין צלף של צה"ל" ● טראמפ מרשה לקונגרס לסייע לאוקראינה ● "הטיסות יוצאות", מכריז ראש ממשלת בריטניה, ומוכן לגרש מהגרים ● טסלה מאבדת את הדמוקרטים ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם

גבול לבנון / צילום: Shutterstock

צה"ל: חיסלנו מחבל בכיר בלבנון, שקידם פעולות טרור רבות נגד ישראל

דיווח: במצרים נערכים ב"תוכנית חירום" לפלישה ישראלית לרפיח • פיגוע דקירה ברמלה: צעירה נפצעה קשה • צה"ל תקף מבנים צבאיים ששהו בהם מחבלים של חיזבאללה בדרום לבנון • דיווח בבלומברג: פסגה מדינית בנושא עתידה של רצועת עזה יתקיים ביום שני הקרוב בסעודיה •   ● כל העדכונים

חזירי בר בחיפה / צילום: Ronen Zvulun

כך מתכנן ראש העיר להתמודד עם התופעה שהכי מטרידה את החיפאים

סוגיית החזירים מעסיקה את תושבי העיר מזה יותר מעשור, ובעוד שראש העיר החדש־ישן אמר שיטפל בה ביד נחושה, דרכי ההתמודדות המתגבשים לא עבדו בעבר ● פרופ' אורי שייניס, מומחה לחקר מינים פולשים, מסביר: "לנסות להתמודד עם החזירים ללא מחקר, זה כמו לנסות להתמודד עם הקורונה ללא מחקר"

"מדינה קטנה, הגנה אדירה": בעולם עדיין מתפעלים מישראל

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: נשיא סוריה בשאר אסד מנסה לשדר עסקים כרגיל, איראן ממשיכה לפתח את תוכנית הגרעין, בכירה בריטית קוראת לממלכה ללמוד מירושלים כיצד מפתחים מערך הגנה ראוי, ואונר"א שחלק מאנשיה התגלו כטרוריסטים באה בטענות לישראל ● כותרות העיתונים בעולם

ג'נסן הואנג, מנכ''ל אנבידיה / צילום: Shutterstock

החברה הלוהטת בעולם יצאה למסע רכישות בישראל. ויש גם חדשות רעות

ענקית השבבים אנבידיה משלימה בימים אלה רכישה של שתיים מהחברות המובילות בפיתוח מוצרי בינה מלאכותית בישראל ● בה בעת, מחקר חדש של סטנדפורד מסמן מגמה מדאיגה: קצב ההגירה השלילית של מוחות בתחום ה־AI מישראל שני רק להודו ● אז למה המומחים אופטימיים?