גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

מנכ"ל יבואנית LG: "שירות אמין במפעילות הסלולר בישראל"

מנכ"ל רונלייט, גיא דה פיצ'וטו, רוצה להיות מספר 3 בארץ בסמארטפונים: "בשביל להצליח בעולם הסלולר צריך מוצרים טובים - ול-LG יש כאלה" ■ בשבוע הבא הוא ישיק את סמארטפון הדגל החדש של LG בישראל - G2 ב-3,200 שקל

צרכני הסלולר בישראל המגיעים לחנויות הסמארטפונים, מתלבטים בדרך כלל בין מכשירים של סמסונג או אפל. חברת LG הדרום קוריאנית רוצה מאוד שהלקוח יעדיף את המוצר שלה. בימים אלו LG מתכוננת לקראת השקת מכשיר הדגל שלה - G2. מדובר באחת ההשקות החשובות של החברה ומבחינתה מדובר בסמארטפון שייתן תחרות רצינית למכשירים השולטים בשוק.

אז מה מיוחד ב-G2? קודם כל העיצוב. ה-G2 מגיע עם מסך מגע בגודל 5.2 אינץ' באיכות Full HD, שמספק צבעים חיים וחדים. בנוסף, LG הוסיפה למכשיר רעיון חדש - כפתור הממוקם בגב שלו, כאשר התפיסה שלה, שהמשתמש גם ככה ממקם את האצבע בזמן שיחה מאחורי המכשיר והוא לא צריך להזיז את היד בשביל לחפש את כפתור השליטה בעוצמת הקול. הכפתורים האחוריים, שהם היחידים המותקנים בדגם הזה, מאפשרים הפעלת וסגירת המכשיר וגם ביצוע זום בזמן צילום. בכדי להעיר את המסך בזמן המתנה, מקישים פעמיים עם האצבע על המסך והטלפון חוזר לפעול. מכירה מוקדמת של ה-G2 אפשרית מאתר החברה בארץ בעלות של 3,200 שקל.

"ה-G2 הוא מוצר חדשני", אומר גיא דה פיצ'וטו, מנכ"ל רונלייט, בראיון ל"גלובס". "הפעם LG הצליחה לייצר מוצר שהוא ממש מצטיין ביחס למה שקורה היום בשוק. זה לא מוצר כמו סמארטפונים אחרים. החדשנות היא במקש האחורי, למוצר אין כפתורים בכלל בצדדים שלו. יש לו את רכיבי המעבד הכי חזקים בשוק, המצלמה 13 מגה פיקסל עם מייצב תמונה ויש לו סוללה שמחזיקה ליותר מיום עבודה".

דה פיצ'וטו מאוד מאמין בסמארטפון החדש שיתחיל להימכר ברשתות האלקטרוניקה ואצל חלק ממפעילות הסלולר כבר ביום שני הבא 30 בספטמבר. "יש לי יסוד להאמין שבעזרת החדשנות, הרוח הגבית של LG וגם בכך שנשיק אותו בפעם הראשונה אצל סלקום, אורנג' ופלאפון, המוצר הזה יצליח".

LG מתכננת להשיק בארץ גם הטאבלט הראשון שלה לאחר תקופה ארוכה של שקט בתחום הזה. ה-G Pad המגיע עם מסך בגודל 8.3 אינץ' יגיע לארץ בסוף אוקטובר לצד השקתו בעולם. דה פיצ'וטו נשמע בטוח בטאבלט וביכולת שלו להתחרות באייפד של אפל. "שוק הטאבלטים כבר לא נשלט בעולם רק על-ידי אפל וזה די דומה בארץ".

בדומה לסמסונג או סוני מובייל המציעות את הסמארטפונים שלהם עם 24 חודשים אחריות, גם LG מצטרפת למהלך הצרכני החשוב הזה עם ה-G2 ודגמים נוספים. בנוסף, הסמארטפונים של החברה יגיעו עם יכולת בשם FOTA, המאפשרת לקבל עדכוני גרסה ישירות מהרשת למכשירים. "אני חושב שנושא האחריות, ה-FOTA, ממשק בעברית ובטחון שהמכשיר יעבוד אצל המפעילה הסלולרית של הלקוח, הם דברים שהצרכן יבין שהם חשובים ולא יהיה להם מענה בייבוא המקביל".

ייצור בתוך הבית

שנים רבות LG ניסתה את מזלה בתחום הסלולר בישראל, אבל ההצלחה שלה הייתה מאוד מוגבלת. נציגות LG בארץ החליפה לפני כחצי שנה את הייבואנית ברימאג ברונלייט בעקבות סכסוכים פנימיים בין השניים. "רכשנו את הפעילות של LG מברימאג באפריל 2013", אומר דה פיצ'וטו. "ישבנו וחשבנו כמו לפני כל רכישה, אם נכון לעשות את ההשקעה הזו. הסיבה העיקרית שהחלטנו כן ללכת עליה, זה כי האמנו ב-LG, במיוחד לאור ההתפתחות בשוק הסמארטפונים.

"אנחנו רואים שלמי שיש את יכולת הייצור, יש לו יתרון. למשל, LG מייצרת את המסכים שלה. לאיכויות המסך יש תפקיד חשוב באיכות של המוצר היום. זה נותן ל-LG יתרון תחרותי. בסקרים שעשינו ברונלייט גילינו שהמרכיב החשוב ביותר לצרכן הישראלי הוא איכות וגודל המסך בטלפון סלולרי, לצד מעבד וסוללה וחזקה. במסכים אנחנו רגועים כי ל-LG יש יתרון והם מספיק גדולים בשביל לרכוש מעבדים מהיצרן. מלבד זה, ל-LG יש חטיבה לייצור סוללות".

- למה אתה חושב של-LG יש עכשיו סיכוי להוות תחרות מול אפל וסמסונג?

"אני חושב שבשביל להצליח בעולם הסלולר, קודם כל צריך מוצרים טובים, צריך מגוון, צריך מוצרים חדשניים, צריך רוח גבית מהיצרן וגם צריך מחירים הוגנים. יש סיכויים לא רעים ש-LG תצליח הפעם, כי יש לה את כל הדברים האלו. LG משתמשים בניסיון שלנו בהפצת מוצרים דיגיטליים, בעיקר בעבודה מול מפעילות הסלולר ועבודה מול השוק הפתוח, במטרה לגרום לזה להצליח".

- עד כמה LG תומכים בפעילות שלכם בארץ?

"המון. ל-LG יש משרד מקומי בישראל שעובד ימים ולילות שהקטגוריה של המובייל תצליח בארץ. יש פה חברה קוראינים שנותנים לנו רוח גבית. לראייה, המשרד המקומי דאג שאת ה-G2 נשיק ביחד עם רוב המדינות החשובות באירופה. להערכתי זה לא היה קורה אם מישהו לא היה תומך בנו. הטיימינג מאוד קריטי כי איחור בחודש וחצי פוגע ברלוונטיות".

דה פיצ'וטו מספר שהמשרד המקומי של LG בודק את הגרסאות של הסמארטפונים שמגיעים לארץ ומעביר דיווחים על תיקונים הדרושים להם. "יש לנו קשר הדוק עם חטיבת המובייל של LG בקוריאה. הם הבינו שהשוק הישראלי אומנם לא ענק במימדים, אבל המאפיינים שלו הם צריכה של מוצרים מתקדמים. לכן ב-LG הסכימו לתת עדיפות לשוק הישראלי לעומת שווקים יותר גדולים. השוק הישראלי נחשב לשוק מועדף אצל הקוריאנים".

שאיפה למקום 3

- במשך שנים LG ישראל מיקדה את פעילות המכירה שלה בתחום הסמארטפונים רק דרך המפעילות הסלולריות ולא הייתה מעוניינת להשיק דגמים שהמפעילות לא רוצות. מה גרם לה לשנות את דעתה?

"אנחנו נכנסו לתוך מציאות אחרי שהשוק עבר רפורמה והשוק הפתוח נפתח. אנחנו עדיין שומרים על העדפה לעבודה מול המפעילות הסלולריות. הסיבה לכך, היא שאנחנו שנים רבות מכירים את העבודה מול המפעילות. אנחנו חושבים שבשביל לבנות מותג בצורה נכונה, צריך לעבוד בצורה טובה מול המפעילות הישראליות. הן יודעות לתת שירות אמין ויש להן המון נקודות מכירה בפריסה ארצית. אנחנו גם עובדים מול השוק הפתוח עם סמארטפונים שהמפעילות בוחרות לא להשיק אצלן".

דה פיצ'וטו לא מוכן לחשוף נתוני מכירה או את המיקום של LG ביחס ליצרניות המתחרות בשוק המקומי. "השאיפה שלנו היא לעקוב אחר המגמות של LG בעולם, שם היא מדורגת בקטגוריית הסמארטפונים במקום השלישי". דה פיצ'וטו אומר שקצב המכירות של החברה גדל בצורה משמעותית בשנה האחרונה, כאשר הם הגדילו את היצע הסמארטפונים על המדף מ-4 דגמים ל-10 מכשירים.

דה פיצ'וטו (41) נשוי עם 3 ילדים, הוא גר בנופית ליד טבעון והוא נוסע כל יום לעבודה (הלוך וחזור) 250 ק"מ. "אני מבלה למעלה משלוש שעות ביום על הכביש וזה בגלל שאני אוהב את העבודה". דה פיצ'וטו נמצא ברונלייט 7.5 שנים והוא מספר שבזמן הזה מספר הקילומטרים שהוא נסע לעבודה שווה ערך להקפה של 11 פעמים של כדור הארץ.

"התחלתי לעבוד ברונלייט כבר שגרתי בנופית. לפני זה הייתי מנהל רכש בשטראוס ומנהל רכש בתחום הציוד קצה בסלקום. התחום של הסלולר תמיד קסם לי. הבנתי אחרי שטראוס שאני מתגעגע לעולם הסלולר. גם אם זה כרוך בכך שאני צריך לנסוע הרבה, הייתי מוכן לשלם. בנופית יש לי איכות חיים של ישוב קהילתי ומקום טוב לגדל את הילדים בו", אמר.

עוד כתבות

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP (Mosa'ab Elshamy), אתר החברה, שאטרסטוק

באפריקה הצעירים מנצחים, וביפן מייצרים חיתולים רק בשביל קשישים

בסנגל בוחרים נשיא חדש וצעיר, ובאירופה רוצים להפקיע את הריבית הרוסית ● בינתיים, סין נזכרת שהיא אינה רוצה בחורבן המערב, וארה"ב מנסה למנוע את מושחתי העולם מלהלבין בנדל"ן ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם 

פליטים עזתים ברפיח / צילום: Reuters, IBRAHEEM ABU MUSTAFA

המומחה שמסביר: למה החליטו בעולם שרפיח היא הקו האדום

פלישת צה"ל לרפיח, בין המעוזים האחרונים של חמאס בעזה, עומדת בלב הדיון על עתיד המלחמה ● "העיר הפכה לסמל של המצוקה הפלסטינית והפליטות בעיני העולם", אומר ד"ר הראל חורב, מומחה לחברה הפלסטינית ● בראיון לגלובס הוא מסביר מדוע ישראל טועה בהתנהלותה ברפיח, מתייחס לפלונטר מול ארה"ב ומסביר מדוע חמאס ממשיך לסרב לעסקת חטופים

מבצע לתשלום חלקי על דירה על הנייר / צילום: דרור מרמור

מספר הדירות שנרכשות רק עולה, אז למה נתוני המשכנתאות נמוכים?

נתוני המשכנתאות החדשות שניטלו ממשיכים לדשדש כבר כמה חודשים, למרות העלייה ברכישת דירות ● האם מבצעי הקבלנים המאפשרים לשלם רק 10% בתשלום הראשון ואת היתר במסירה, יתבטאו במשכנתאות בעוד שנתיים־שלוש?

יו''ר הפדרל ריזרב, ג'רום פאוול / צילום: Associated Press, Nathan Howard

ארה"ב: מדד הליבה של ההוצאה לצריכה פרטית ירד ל-2.8%, כצפוי

מדד ה-PCE החודשי ירד ל-0.3% לעומת 0.5% בחודש שעבר ● מזרחי טפחות: "אי ההפתעה תומכת להערכתנו בתוואי הפד הנוכחי" ● היום חוגגים את יום שישי הטוב, ולכן לא יתקיים מסחר בבורסות אירופה ובוול סטריט ● מחיר הזהב זינק במרץ ב-9.8% ● אמש ננעלה וול סטריט בירוק, מדד ה-S&P 500 שבר שיא בפעם ה-23 מתחילת השנה

חצי שעה של השראה. ערן גפן בשיחה עם ינון קוסטיקה / צילום: עומר הכהן, מנחם רייס

"הכרנו על האוטובוס לבקו"ם ומאז לא נפרדים": מייסד Wiz על הצוות שלא מפסיק להפתיע

הסטארט-אפ הראשון שהקימו נמכר למיקרוסופט, חברת אבטחת הענן שלהם מכניסה 350 מיליון דולר בשנה, ורק החודש הם עשו עסקת ענק נוספת ● ינון קוסטיקה, שותף-מייסד ב-Wiz, בשיחה עם ערן גפן על הדרך שלו ושל שותפיו, שהתחילה על האוטובוס בדרך לבקו"ם, הרגע שבו הבינו איך הם הופכים את השוק והטריק שמאפשר להם לעבוד בצוות ● חצי שעה שלה השראה

אסדת קידוח ''לוויתן'' / צילום: אלבטרוס

במשרד האנרגיה בוחנים: הקמת מתקן להנזלת גז בהשקעה של 7 מיליארד דולר

חלק משמעותי מיצוא הגז של ישראל תלוי היום במצרים, ומתקן הנזלה יאפשר יצוא לרחבי העולם כדי לבזר את הסיכונים ● מי יממן את עלויות ההקמה האדירות?

ביתן של קבוצת צ'אנגן בתערוכת מכוניות בסין / צילום: ap, Ng Han Guan

קבוצת הרכב השלישית בגודלה בסין בדרך לישראל

משלחת בכירה של צ'אנגן (Changan) סינית נערכת לייצא לישראל, הכניסה של החברה לישראל היא חלק ממהלך ההתרחבות הגלובלית שעליו הכריזה השנה ● מרצדס E קלאס והקרוסאובר של פורד: הדגמים החשמליים שבדרך ● השבוע בענף הרכב

איל וולדמן / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

שר החינוך התקפל ולאיל וולדמן יוענק פרס ישראל

לפני מספר שבועות הודיע שר החינוך יואב קיש כי הוא מבטל את טקס פרס ישראל, זאת בין היתר על רקע הפרסומים כי אחד מן הזוכים הוא היזם איל וולדמן ● כעת, חזר בו קיש מעמדתו והוא מכריז כי הטקס יתקיים כסדרו בשדרות ● ומי עוד בין הזוכים?

חרדים בלשכת הגיוס / צילום: מיטב ודובר צה''ל

בג"ץ: לעצור תשלומים לישיבות שתלמידיהן לא מתגייסים החל מה-1 באפריל

בג"ץ הוציא את צו הביניים בשל היעדר מקור חוקי להעברת התשלומים ● וכעת, מיום שני הקרוב יופסק התקצוב לתלמידי ישיבות שחייבים בגיוס ● השופטים אימצו עמדה מחמירה מזו של היועמ"שית ● התנועה לאיכות השלטון: "צו הביניים הזה מהווה צעד תקדימי בדרך לשוויון, וציבור המשרתים מודה לבית המשפט על החלטתו החשובה"

מה חדש בדוחות / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: shutterstock

כלל: רווח של 305 מיליון שקל ב-2023, השפעת רכישת מקס עוד קטנה

מדור חדש של גלובס יביא את הסיפורים של עונת הדוחות בבורסת ת"א שאולי פספסתם ● והפעם: אימקו מסכמת את 2023 עם רווח כ-6.2 מיליון שקל לאחר שרשמה הפסד בתקופה המקבילה, כלל הציגה דוח רבעוני חזק, אך טרם רשמה רווח משמעותי מרכישת חברת כרטיסי האשראי מקס והרווח הנקי של מור השקעות זינק בכ-60% ● מדור חדש

הסכם אינו נדרש כתנאי עבור זוגות במערכות יחסים כאלה ואחרות / צילום: Shutterstock, Viacheslav Lopatin

זוג הקפיא עוברים ואז נפרד. האם האישה תוכל להשתמש בהם?

כשלושה עשורים לאחר פרשת נחמני, בתי המשפט עדיין נאלצים לדון בתביעות בלתי אפשריות לגבי גורלם של עוברים מוקפאים ● מן הראוי היה לחייב כל זוג שפונה לבצע הפריה חוץ-גופית, לחתום על הסכם שמתייחס לאפשרות הריאלית של פרידה במהלך הזמן שחולף בין יצירת העוברים המוקפאים לבין השימוש בהם

קבוצת רוכבי אופניים עם טל ברודי. מימין: ריבה פרידמן בורוביק / צילום: דבורין תקשורת

מקבוצות אופניים ועד קבלת פנים בחזרה לבית: הארגון שמלווה מפונים במלחמה

מאז פרוץ המלחמה מלווה ארגון "הרוח הישראלית" אלפי משפחות של מפונים, ואף גייס תרומות בהיקף של 2.5 מיליון שקל ● מ"מ המנכ"לית, ריבה פרידמן בורוביק: "האתגר הגדול הוא שיקום הקהילות"

דובר צה''ל, תא''ל דניאל הגרי / צילום: דובר צה''ל

דובר צה"ל: בכיר בחמאס חוסל בביה"ח שיפא

נזק נגרם לחצר בית בשלומי אחרי רצף אזעקות בגליל המערבי • דיווח: ישראל תקפה אזור פעילות של חיזבאללה בדמשק, 2 נפצעו • בית הדין בהאג הורה לישראל להכניס סיוע לעזה ללא הגבלה • מוקדם יותר: פצוע בינוני בפיגוע ירי בכביש 90 מצפון ליריחו • עדכונים שוטפים

ראסל אלוונגר, מנכ''ל טאואר סמיקונדקטור / צילום: ענבל מרמרי

ראסל אלוואנגר: "אני חייב הרבה לישראל. היא אפשרה לטאואר להפוך למה שהיא"

טאואר הייתה האקזיט המדובר של 2022, אולם הצעת הרכישה החלומית של אינטל נפלה ● המנכ"ל ראסל אלוואנגר ניצל אותה כדי להכניס רגל בדלת למפעל של אינטל בניו מקסיקו: "זו לא הייתה סטירת לחי גדולה. יש לנו עכשיו קיבולת ייצור" ● את דעותיו על המצב בישראל הוא שומר לעצמו: "להעיר על הנושא זה כמו להתארח אצל מישהו לארוחת ערב ולהגיד לו שהבית מבולגן"

מישל וונטסוס, לשעבר מנכ''ל ביוג'ן / צילום: Quris

"ביוג'ן הייתה פסגת הקריירה שלי עד כה": המנכ"ל לשעבר מדבר על התוכניות לעתיד

מישל וונטסוס היה מנכ"ל ביוג'ן בתקופה שבה הייתה במוקד תשומת הלב בעקבות התרופה החדשנית שלה לאלצהיימר, אבל בסוף שילם בכיסאו על הכישלון שלה בשוק ● בראיון ל"גלובס", הוא מגיב על הביקורת שהושמעה נגדו, מספר אילו חברות מעניינות אותו עכשיו ומדבר על ההשקעה שלו בקיוריס הישראלית ● על המיזם החדש שהוא מקים בסינגפור, הוא עדיין לא מוכן לפרט

צילום: ap, AP23024601572019_e5rllq

וול סטריט סגרה את הרבעון הראשון הטוב ביותר מאז 2019; מדד S&P 500 שבר שיא חדש

שיא חדש גם לדאו ג'ונס ● סיכום הרבעון הראשון באירופה: השווקים עלו בכ-7% ● בלומברג: "שוק הקקאו קורס", וולס פארגו: "עליית המחיר תגולגל אל הצרכנים" ● מייסד בורסת הקריפטו FTX נידון ל-25 שנות מאסר ● הצמיחה בארה"ב עמדה על 3.4%, יותר מהצפוי ● ג'יי.פי מורגן: "אתם לא תדעו כשהירידות יגיעו" ● מחר "יום שישי הטוב" אין מסחר בוול סטריט ובמדינות רבות אחרות

מנכ''ל NICE, ברק עילם / צילום: CRC Media

מלך השכר של ת"א: המנכ"ל שהרוויח כ-90 מיליון שקל ב-2023

עיקר התגמול של מנכ"ל נייס ברק עילם – הוני ● במשך שנותיו כמנכ"ל נייס צבר תגמולים בהיקף של כ-460 מיליון שקל לפי שער החליפין הנוכחי ● שכר של כ-17 מיליון שקל למנכ"ל אלביט אשתקד

מרכז תל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

בעל דירה סירב לחתום על פרויקט תמ"א וזכה ב־320 אלף שקל נוספים

בעל דירה בפרויקט תמ"א 38 בת"א, שהוא גם בעלים של חלק מהחצר, ביקש פיצוי של 1.2 מיליון שקל ● המפקחת על המקרקעין קבעה בהסכמת הצדדים כי אכן מגיע לו פיצוי תמורת חתימתו

דם אברמוב בקמפיין בנק הפועלים / צילום: צילום מסך

בלי אסקפיזם ועם לוחם בשיקום, הפרסומת של בנק הפועלים היא הזכורה ביותר

פרסומת הבנק, שבה מככב הלוחם הפצוע אדם אברמוב, היא גם המושקעת ביותר עם כ–1.6 מיליון שקל ● מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה עולה כי השבוע התברגו שתי פרסומות חדשות: מנורה מבטחים וטאצ' ● הפרסומת של ביטוח 9 היא האהודה ביותר גם השבוע

המדינה החדשה שמצטרפת להליך נגד ישראל בהאג

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: רוב האמריקאים מתנגדים להמשך המלחמה, הממשלה הצרפתית מצהירה שלא סיפקה נשק לישראל מאז ה-7 באוקטובר, ואירלנד מצטרפת לתביעה נגד ישראל בהאג ● כותרות העיתונים בעולם