בעוד שמחירי סכיני הגילוח ירדו בחודשים האחרונים בעקבות כניסתם של שחקנים חדשים לשוק, בזירת מכונות הגילוח המחירים נותרו יחסית גבוהים למרות כניסתה של פנסוניק לזירה. פיליפס, בראון ורמינגטון הן השחקניות הגדולות כבר שנים ארוכות, ופנסוניק החדשה מנסה אמנם בחודשים האחרונים לחדור לשוק, אך עם השקה שקטה מאוד.

"גלובס" בדק את 4 מכונות הגילוח המובילות של החברות, וגילה כי הדגם של פנסוניק, שנמכר במחיר סביר מאוד, עושה עבודה יפה.

הדגם המצטיין בבדיקה הוא RQ1280 של פיליפס, דגם הדגל של החברה הנמכר כבר כשנתיים, ומציע גילוח חלק ונעים שלא מגרה את העור. העיצוב שלו עתידני, ומחירו ירד מאז ההשקה, כך שרכישתו אטרקטיבית ביותר.

עם זאת, פנסוניק הפתיעה אותנו לטובה עם דגם RT81-s, משום שהגילוח היה מוצלח והמחיר נוח.

דגם AQ7 של רמינגטון הוא הפשוט ביותר שבדקנו, גם מבחינת המחיר, אבל הוא מספק תוצאות טובות. חבל שהחברה לא השכילה לשלב בו גם טרימר לקיצוץ פאות.

דגם 5090cc של בראון מספק אמנם ביצועים טובים, אבל הגילוח לא תמיד מספיק חלק, והתוצאות לא טובות באופן קבוע. גם המחיר לא נמוך.

פנסוניק RT81-s: טובה אך לא חדשנית

* גילוח: המכונה של פנסוניק כוללת 3 להבים, אך לא מתקבלת תחושה שהיא מתאימה את עצמה למבנה הפנים של המשתמש, אלא להפך - המשתמש צריך להתאים את עצמו אליה. מצד שני, פשוט מאוד להשתמש במכונה. היא מגלחת את הפנים בצורה טובה ומאפשרת גם גילוח יבש וגם גילוח עם קצף גילוח על הפנים.

* עיצוב: בפנסוניק לא הפגינו יצירתיות עיצובית. המבנה יחסית גדול וקר עם מראה שמזכיר דגמים ישנים. גם הטכנולוגיה שלה רחוקה מאוד מחדשניות. אין בה הרבה מעבר לכפתור הפעלה וצג המציג באחוזים את הזמן שנשאר בסוללה (לא בדקות שימוש).

* סוללה: לפי נתוני היצרן, הסוללה מספקת 45 דקות גילוח וזמן הטענה של 60 דקות.

* ניקוי: הערכה כוללת מתקן ניקוי ללהבים, המאפשר באמצעות ראש מיוחד הנרכש בעלות נוספת לנקות את להבי הגילוח בצורה יעילה יותר. המחסנית נמכרת באתר אמזון ב-10 דולר (לא מצאנו אותה בארץ).

* בשורה התחתונה: פנסוניק מציעה מכונת גילוח עם רמת ביצועים טובה, אבל קשה להגיד שהיא מצליחה להתחרות באיכות הגילוח של הדגמים המתקדמים של פיליפס.



רמינגטון AQ7: טובה אך ללא טרימר

* גילוח: ה-AQ7 מגיעה עם להבי פלדה, ראשי גילוח גמישים ו-3 ראשים. היא עמידה בפני מים. ניתן להשתמש במכונה עם ג'ל או קצף גילוח למי שמעדיף את שיטת גילוח זו. המכונה נוחה מאוד לשימוש. הגילוח חלק וכמעט אין צורך לעבור על אותו מקום פעמיים. אחד החסרונות הבולטים בדגם הוא שאין לו טרימר (להבים לגילוח פאות ושפם). הדבר מפריע כשרוצים לעשות תיקונים קלים לאחר הגילוח.

* עיצוב: ה-AQ7 של רמינגטון מזכירה מכונות גילוח ותיקות, העיצוב פלסטי בצבע כחול. מלבד תאורת חיווי על מצב סוללה או על מצב טעינה, לא ניתן לקבל באמצעותה פרטים נוספים. המכונה נוחה לאחיזה ביד וקל לפתוח ולנקות אותה בתום השימוש.

* סוללה: על-פי נתוני היצרן, הסוללה אמורה לספק שעה של גילוח וזמן הטענה בתוך 90 דקות. אפשר להטעין את הסוללה בתוך 5 דקות לגילוח מהיר.

* ניקוי: ה-AQ7 לא מגיעה עם מתקן ניקוי.

* בשורה התחתונה: המחיר של המכונה הזו סביר והגילוח טוב. אילו היה פה גם טרימר, הדגם היה אפילו מוצלח יותר.

פיליפס RQ1280cc: מצוינת אך יקרה

* גילוח: ראש המכונה פועל בטכנולוגיית 3 ממדים של החברה ומאפשר לו לנוע לצדדים, פנימה וגם למטה, מה שמספק תנועה המתאימה יותר לתווי הפנים. בפיליפס טוענים שראש המכונה כולל טכנולוגיה בשם Ultra Track המאפשרת גילוח קרוב יותר לעור הפנים, כאשר ראש הגילוח מורכב מ-3 שורות של רשתות ייחודיות התופסות כל שערה. בפועל, הגילוח משאיר את העור חלק לחלוטין, כמעט ללא שום גירוי, כאשר המכונה מצליחה להתאים את עצמה לכל אזור בפנים, ללא שום מאמץ, אפילו באזור הצוואר או מתחת לאף. בנוסף, המכונה מאפשרת גם גילוח עם קצף גילוח.

* עיצוב: עיצובן של מכונות הגילוח של פיליפס נשאר דומה כבר מספר שנים, אבל הוא עדיין אלגנטי. המכונה נוחה לאחיזה ויש מסך דיגיטלי המוסתר בחלק הקדמי. המסך מספק חיווי על זמן הסוללה שנותר (בדקות).

* סוללה: לפי נתוני היצרן, הסוללה מספקת שעה של גילוח וזמן הטענה בתוך 60 דקות.

* ניקוי: מתקן השטיפה מיועד לניקוי ולשימון מכונת גילוח. מחיר לנוזל ניקוי: 75 שקל.

* אבזור: בפיליפס לא חסכו בדגם הזה באביזרים. אפשר למצוא כאן נרתיק נסיעה, כיסוי ראשים, מטען נייד ושני מטענים שולחניים (אחד בסיסי ואחד עם מתקן השטיפה).

* בשורה התחתונה: הגילוח בדגם הזה של פיליפס מספק עור חלק ומגולח למשעי, אולם מדובר במכונה יקרה מאוד, כאשר המתחרים מציעים אלטרנטיבות לא רעות בכלל במחירים נמוכים בהרבה.

בראון 5090cc: גילוח סביר במחיר גבוה

* גילוח: בראון מציינת שהמכונה שלה מגיעה עם טכנולוגיית FlexMotion המאפשרת גילוח עם פחות לחץ וגירוי העור. במקרה הזה, התרשמנו לטובה וההבטחה התקיימה. אולם עדיין, רמת הגילוח הייתה סבירה ולא מעבר לזה. הגילוח לא היה מספיק חלק לטעמנו, והיה אפשר לראות קצת זיפים על הפנים.

* עיצוב: דגם 5090cc של בראון (השייך לסדרה 5) מעוצב במבנה יחסית דק שנוח לאחוז ביד. המכונה כוללת חיווי על מצב הסוללה באמצעות מספר פסים עם תאורה אחורית וגם תצוגה האומרת מתי צריך לשים את המכונה במתקן הניקוי (הרחבה בהמשך).

* סוללה: על-פי נתוני היצרן, הסוללה אמורה לספק 45 דקות של גילוח וזמן הטענה בתוך 60 דקות. בבראון מבטיחים שניתן להטעין את הסוללה בתוך-5 דקות לגילוח מלא (במקרה שהסוללה התרוקנה).

* ניקוי: ה-5090cc מגיעה עם מתקן ניקוי המאפשר להטעין את מכונת הגילוח ולנקות את הסכינים עם נוזל מבוסס אלכוהול. נוזל ניקוי: 55 שקל (נמכר בערכה של זוג ב-110).

* בשורה התחתונה: הדגם של בראון עושה את העבודה, אבל מחירו לא מוצדק.