גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

הפרסום הוא חבר שלכם

כנס AD TECH בניו-יורק הוכיח שמפרסם אחד אמיץ יכול להוביל דרך לכל התעשייה

בנובמבר כבר די קפוא בניו-יורק, אבל לפחות בתחום הפרסום הדיגיטלי העניינים עדיין לוהטים. כנס AD TECH NEW YORK 2013, שננעל בשבוע שעבר, הוכיח כי התחום לא מפסיק להתקדם ולנוע לכיוונים חדשים.

הבאזז כרגע הוא סביב הפרסום בסלולר. "בזכות מהפכת הסלולר אופן צריכת המדיה של הצרכנים בארה"ב השתנתה", אמר ג'ף רמזי, יו"ר eMarketer, והציג שקף שהראה כי הדיגיטל אחראי כיום ל-45% מצריכת המדיה, הטלוויזיה במקום השני עם 38%, והעיתונות תקועה הרחק מאחור עם 5%. מבחינת הכנסות מפרסום, הסלולר הינו הערוץ הדיגיטלי הצומח ביותר עם 95% גידול בשנת 2013.

הסוף של הדסקטופ? נתוני eMarketer מראים כי הוצאת הפרסום של הדסקטופ יגיעו לשיא בשנת 2014, ולאחריה נראה צניחה ובעקבותיה צמיחה מטאורית של הוצאה לפרסום בסלולר. הסלולר תופס כ-20% מנתח הפרסום בדיגיטל בשנת 2013, בשנת 2014 צפוי להוות 25% מהעוגה, ובשנת 2017 כ-50%.

הענף שלנו מתבגר, זו הייתה התחושה שלי ביום הראשון. בכנס הזה באו לעבוד. זה לא היה כנס נוצץ, מרבית המציגים היו חברות טכנולוגיה, Ad networks ומרצים, שהמסר המרכזי שלהם היה "להכיר את הצרכן שלך לעומק" - שימוש חכם בנתונים על פני כל הפלטפורמות הוא הדרך היחידה להחזיק מעמד מול הציפיות של הצרכנים, בדגש על הסלולר והדור הצעיר.

אחת ההרצאות המעניינות בכנס עסקה בשאלה כיצד ליצור נאמנות למותג דרך הסלולר. רוח הדברים בהרצאה הייתה שככל שמכשירים ניידים ורשתות חברתיות מתרבים - כך נאבקים המשווקים ליצור מעורבות ונאמנות דרך הסלולר. הדרך לעשות זאת היא "Reciprocity" - הדדיות. העיקרון המנחה של הדדיות הוא שכאשר הצרכן מקבל ערך מהמותג, סביר להניח שהמעורבות והאהדה שלו כלפי המותג תגדל.

לדוגמה: מודעה שמפריעה למשתמש באמצע משחק או פעילות נתפסת על-ידי המשתמש כמודעת "ערפד" - מישהו שמנסה "לשתות" את הזמן של המשתמש.

לעומת זאת, מודעה שמופיעה בהפסקה של משחק, לדוגמה במעבר בין שלב אחד לשלב שני ומברכת את המשתמש בסגנון: "כל הכבוד שהצלחת לסיים שלב, לחץ כאן וקבל את 25 נקודות בונוס..." - נתפסת על-ידי המשתמש כמודעת "חבר".

להלן הכללים לשימוש נכון:

■ People First - אל תפריע, חכה לתזמון הנכון והיה רלוונטי.

■ Show some respect - במודעת הפרסום הענק ערך ואפשר בחירה, לדוגמה: הפרסום יאפשר למשתמש להמשיך במשחק או לקבל משהו בתמורה.

■ Be helpful - הבן את הצרכים. אם הצרכן מעוניין בנקודות נוספות שיאפשרו לו להתקדם במשחק, הצע לו לראות סרטון וידיאו בתמורה לנקודות.

המובייל שונה מאחר שהוא מכשיר אישי, ועל כן הקשר בין המפרסם למשתמש צריך להיות מותאם ומתחשב. כדי לזכות באמון הצרכן, המפרסם צריך להעניק למשתמש יכולת שליטה ובחירה.

לפרסם רק ביו-טיוב

היום השני בכנס התמקד בשיווק חברתי בסימן משפיענים ו-Vlogers (וידיאו בלוגר) והיכולת לרתום אותם ביצירת שיחה סביב המותג. מפרסמת אמיצה בשם ORABRUSH בנתה את המותג שלה דרך יו-טיוב בלבד והוכיחה כי שיווק באמצעות וידיאו אונליין מייצר מודעות ומכירות. ORABRUSH מאמינה שכדי להצליח ביו-טיוב יש לפעול על-פי מספר כללים:

1. הכנת תוכן ייעודי למדיום - מה שטוב לטלוויזיה לא טוב ליו-טיוב.

2. אותנטיות - התוכן ליו-טיוב צריך להיות במינון הנכון. לא הפקה גרנדיוזית אבל גם לא הפקת גראז'.

3. התוכן שמייצר מעורבות גבוהה מתבסס על סיפור אישי טוב, דמויות קריאטיביות, אמוציונליות.

4. לא צריכים להפוך ל"ויראליים" - אפשר פשוט לפרסם את הסרט ביו-טיוב. תוכן שיכולים לשתף אותו שווה לפרסם אותו.

5. זכרו שלתוכן טוב יש חיי דיגיטל ארוכים - צריך לעודד את הצרכנים ולאפשר להם להפיץ את התוכן.

* הכותב הוא בעלים ומנכ"ל של INBox Interactive, סוכנות לפרסום ושיווק דיגיטלי.

עוד כתבות

פעילות צה''ל במערב חאן יונס / צילום: דובר צה''ל

אזעקות הופעלו באשקלון, לראשונה מזה כשבועיים

שני טילי נ"ט פגעו במרחב קיבוץ יראון, לא היו נפגעים אך נגרם נזק ● ארה"ב מטילה עיצומים חדשים על איראן בעקבות המתקפה על ישראל ● בהודעת ביידן נכתב: "איראן ביצעה נגד ישראל את אחת ממתקפות הטילים והכטב"מים הגדולות שהעולם ראה אי פעם" ● גם האיחוד האירופי צפוי להטיל עיצומים ● שר החוץ האיראני נחת בניו יורק ● עדכונים שוטפים 

כבר לפני חודשיים: איראן תירגלה שיגור טילים בליסטיים נגד בסיס פלמחים

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: התרגיל הצבאי של איראן שהתקיים כבר לפני חודשיים, איראן מצליחה לשבור את האמברגו על הנפט וגוגל פיטרה עובדים שמחו נגד ישראל במשרדים בניו יורק ● כותרות העיתונים בעולם 

מאחורי הציפייה לאירועים שליליים / צילום: Shutterstock

מדעי האימה: מה קורה למוח שלנו כשאנחנו מחכים לטיל איראני, או אפילו לזריקה

לא נרדמתם בציפייה לטילים האיראניים? מחקרים שעוסקים בציפייה לאירועים שליליים מגלים מה מתרחש במוח בזמן המתנה מורטת עצבים, מה הקשר בין ציפייה לזריקה להתנהגות כלכלית לא רציונלית, וגם איך מתמודדים עם תחושת האימה וחוסר השליטה

הדגם OMODA 5 של צ'רי / צילום: יח''צ

האם הסיניות יתחילו להגיע אלינו מאירופה? צ'רי תייצר כלי רכב בספרד, יצרנים נוספים בדרך

כך מתכוונים הסינים לעקוף את המכס האירופי ● ג'יפ אוונג'ר משיקה בישראל דגם היברידי ● ​נחשף הקרוס־אובר החשמלי החדש של GEELY ● ועוד חדשות מענף הרכב

חן אמסלם ודביר בנדק בקמפיין מזרחי טפחות / צילום: עופר חג'יוב

מזרחי טפחות משקיע את התקציב הגדול ביותר, ומתברג במקום השני בזכירות

הפרסומת הזכורה ביותר זה השבוע השלישי שייכת לבנק לאומי, עם גל תורן והשיר "יש מוצ"ש" - כך עולה מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה ● הופעה קצרה של אירנה בקמפיין קטן ורזה מספיקה לשופרסל כדי להתברג בדירוג ולזכות באהדה

השקל נחלש אל מול הדולר והאירו | עיצוב: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת AdobeFirefly)

הדיווחים על תקיפה באיראן הביאו לצלילת השקל, אך לא לאורך זמן

שני אירועים שהתרחשו הלילה הובילו לפיחות בשער השקל מול הדולר: הורדת דירוג האשראי של ישראל על ידי חברת S&P ודיווחים על תקיפה ישראלית באיראן ● אלא שלאורך שעות הבוקר השקל החל להתייצב ● מה הוביל לשינוי ומה ניתן ללמוד מהעבר?

חנות Hַ&O kids בקניון עזריאלי מודיעין / צילום: יח''צ

רשת H&O משיקה תת־רשת חדשה לאופנת ילדים, עם כ־20 סניפים

הרשת תאגד את המותגים האמריקאים Carters ,Oshkosh ו־Skip Hop ואת מותג הבית H&O Kid, ותציע אופנת ילדים מניו בורן ועד גיל 12 ● הקבוצה מתכננת לפתוח כ־20 חנויות בקונספט החדש, בעיקר בקניונים ובמרכזי קניות

איראן נערכת למתקפת תגמול ישראלית/ עיבוד: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP,shutterstock

כך נערכת איראן למתקפת תגמול ישראלית

ארה"ב ומדינות אירופה לוחצות על ישראל למתן כל תגובה למתקפה שביצעה איראן בסוף השבוע, בתקווה לצנן את המתיחות ● משמרות המהפכה וחיזבאללה צמצמו את נוכחות הקצינים הבכירים שלהם בסוריה ● עפ"י דיווח c"וול סטריט ג'ורנל", ישראל תזהיר את בעלות בריתה הערביות לפני שתגיב, ותגביל את התקפותיה למתקנים בסוריה הקשורים לאיראן

מייסדי טורק. מימין: אלדד לבני (CINO), לאוניד בלקינד (CTO) והמנכ''ל עופר  סמדרי / צילום: גיא חמוי

הטייס האוטומטי שרוצה להחליף את צבא מומחי הסייבר

האנליסטים במרכזי בקרת הסייבר של הארגונים הגדולים נאלצים להתמודד עם אלפי התרעות מדי יום, והטכנולוגיה של טורק מאפשרת להפוך את התהליכים לאוטונומיים למחצה • האם ה"טייס האוטומטי" של החברה יצליח לשלול איומים חמורים? ● הסטארט-אפים המבטיחים

שכונת בית וגן ירושלים / צילום: אוריה תדמור

לא תמיד ניתן להגיע לחלוקה שוויונית בפרויקט תמ"א 38

כל תכנון פרויקט מסוג תמ"א 38 כולל אילוצים תכנוניים, אולם בפרויקטים מסוג חיזוק ועיבוי, האילוצים התכנוניים רבים, שכן הבינוי נעשה על גבי הבניין הקיים, על מגבלותיו ● כך דחתה ועדת הערר המחוזית בירושלים התנגדות של שני דיירים לתכנון של פרויקט

עילית רז, טרבור מילטון ואליזבת הולמס / צילומים: AP - Lawrence Neumeister, Jeff Chiu, Brittainy Newman, איל יצהר

תעשיית הטק מגייסת את הבינה המלאכותית למאבק בהונאות משקיעים

בשנים החולפות נרשמו מקרי הונאה רבים בהייטק, בהם יזמים גייסו כספים ממשקיעים, ללא בדיקת נאותות מספקת ● במטרה לצמצם את ההונאות הבאות, חברות רותמות כיום כלי בינה מלאכותית לשלל אוטמציות בהתנהלות החברה ● במקביל, גורמים בענף חוששים מההשלכות

עגלת קפה הקבינה בכפר הס / צילום: שני בריל

ארבע הצעות לטיולי יום שרק המקומיים מכירים - ומשהו טעים ליד: מדור מיוחד לפסח

תצפית מרהיבה אל המדבר בשקיעה, פארק שמרגיש כמו ההיי ליין בניו יורק, האחות הקטנה של מקדש הבשרים משוק הכרמל וקרם לימון ומסקרפונה לקינוח ● יצאנו לארבעה מקומות שונים בארץ כדי לשמוע מהתושבים מהי פינת החמד שרק הם מכירים ומה יש לאכול שם, שגם כשר לפסח

מתכות / צילום: Shutterstock

החברה שמנסה לחולל מהפכה בתעשייה שלא השתנתה אלפי שנים: Magnus Metal מגייסת 74 מיליון דולר

"מקצרת את תהליכי העבודה, מפחיתה את עלויות היצור והזיהום, ומשפרת את איכות המוצר" ● עם שווי מוערך של כ-160 מיליון דולר, מגנוס מטאל הישראלית יוצאת לסבב גיוס חדש

רה''מ בנימין נתניהו / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

"שחקנית מרכזית במזרח התיכון": למה הבכירים הישראליים מתייצבים לתדרך את התקשורת בארצות הברית?

משעות הבוקר המוקדמות, גורמים ישראליים בכירים מתייצבים בתקשורת האמריקאית כדי לתדרך על התקיפה באיראן ● כך בוחרים את גופי התקשורת מולם הם עובדים בארה"ב ומה הם מנסים להשיג?

אסף זגריזק / צילום: כדיה לוי

הם איבדו קרובים, פונו מבתיהם או ראו את מפעל חייהם קורס: 13 אנשים מספרים מה נותן להם כוח

איל וולדמן מנסה להמשיך לבלות כי זה מה שבתו דניאל הייתה רוצה ● ירדן גונן, אחות של רומי החטופה בעזה, לובשת חולצת קשת בענן בימים קשים במיוחד ● חיים ילין ממלא מצברים רק בבית בבארי, למרות הזיכרונות השחורים משם ● ואבישג שאר-ישוב מחפשת קרני אור בצילומים שלה ● 13 אנשים משתפים מהי מכונת ההנשמה שלהם בחצי השנה האחרונה ● פרויקט מיוחד

עלי חמינאי, המנהיג העליון של איראן, בתפילת עיד אל–פיטר בטהרן / צילום: Associated Press

איך בוצעה התקיפה באיראן ומה היה היעד?

מהבסיס הצבאי שהותקף בוצעו במוצ״ש שיגורים לעבר ישראל ● איך ככל הנראה בוצעה התקיפה ומה יקרה עכשיו? ● וגם: התגובה בשווקים והקפיצה במחיר הנפט

מטה s&p בניו יורק / צילום: valeriy eydlin

חברת S&P הורידה את דירוג האשראי של ישראל: "המלחמה תימשך כל 2024"

בהודעה שלא מן המניין, הורידה החברה את הדירוג של ישראל מרמה של AA- ל-A+ ● התחזית להמשך נותרה "שלילית", כך שבחברה מאותתים שבעתיד הדירוג עשוי להיפגע שוב ● "רואים עלייה נוספת בסיכונים הגיאו-פוליטיים"

פרויקט מתחם אילת של אאורה ברמת השרון / הדמיה: 3dvision ltd טרי די ויז'ן בע''מ

פינוי בינוי: אאורה שילמה היטל חריג עבור הדיירים לעיריית רמת השרון והם נדרשים להחזיר לה את הכסף

פרויקט הפינוי בינוי של אאורה במתחם אילת בשכונת מורשה, נבנה בשני שלבים ויכלול בסופו של דבר 687 יח"ד בשישה מגדלים עם שטחי מסחר ● כדי לא לעכב את הפרויקט וקבלת היתר הבנייה, החברה שילמה לפני כארבע שנים את התשלום וכעת מבקשת את הכסף ששולם בחזרה מהדיירים

לקסוס LBX / צילום: יח''צ

ב-200 אלף שקל תקבלו רכב עם סטטוס יוקרתי. ומה לגבי הביצועים?

לקרוס–אובר הקומפקטי ביותר שהשיקה לקסוס יש עיצוב אטרקטיבי ומוניטין יוקרתי. השאלה אם מיתוג הפרימיום יחפה על הפשרות בשימושיות

וול סטריט, ניו יורק / צילום: Shutterstock

מגמה מעורבת בוול סטריט; נאסד"ק מאבד 2.2%, נטפליקס יורדת בכ-9%

הדיווחים על תקיפה ישראלית באיראן שלחו את בורסות אסיה לירידות: הניקיי ננעל בירידה של כ-2.5% ושנזן ננעל בירידה של אחוז ● הזינוק במחירי הנפט התמתן ● בורסות אירופה ננעלו במגמה מעורבת