הסמארטפון הרשמי של גוגל, נקסוס 5, שמיוצר על-ידי LG, נחת בארץ בתחילת החודש בישראל, מספר ימים לאחר ההשקה העולמית. מדובר בגרסה עם חומרה קצת יותר חלשה ממכשיר הדגל G2 של LG, כשהנקסוס קצת יותר זול ממנו.

אנדרואיד: מערכת ההפעלה אנדרואיד מגיעה כאן בגרסה הכי עדכנית שלה - קיטקט (4.4). היתרון ברכישת סמארטפון מסדרת נקסוס הוא שאלה המכשירים הראשונים שמקבלים עדכונים למערכת ההפעלה, ולא צריך לחכות עד שיצרניות הטלפונים יחליטו להביא אותם למכשיריהן. החיסרון הוא שחלק מהתוספות שהיצרניות מוסיפות למכשירים נותנים להם ערך מוסף, שלא מגיע עם גרסת הנקסוס.

ממשק: אנדרואיד קיטקט מציע מספר חידושים לעומת גרסאות קודמות. שירות גוגל Now התווסף רשמית בעברית למכשיר. Now מספק מידע רלוונטי לפי מיקום המשתמש, למשל, התראה על פגישה מהמיקום העדכני, כולל זמן הגעה לפי עומסי התנועה. החייגן מציג בצורה נוחה יותר אנשים שמרבים להתקשר אליהם, והחיוג הקולי לאנשי קשר השמורים בזיכרון (בעברית) מוצג בצורה ברורה יותר. מעבר לזה, קיטקט מציג שיחה מזוהה למספרי טלפון של בתי עסק (כאלו שלא שמורים במכשיר) ותצוגת נגן המוזיקה עם תמונת האמן מופיעה על כל מסך הנעילה.

חומרה: נקסוס 5 הוא מכשיר מהיר שמגיב בזריזות וללא גמגומים מיוחדים. הוא מגיע עם מעבד ארבע ליבות במהירות 2.26 ג'יגה הרץ מסוג סנפדרגון 800 של קוואלקום, זיכרון 2 ג'יגה ונפח אחסון של 16 ג'יגה (ללא יכולת הרחבה). המסך מוצלח גם כן - Full HD ובגודל 4.95 אינץ'. המכשיר תומך בטכנולוגיית NFC לחיבור ראשוני ואלחוטי לאביזרים שונים בצורה פשוטה (למשל, רמקולים או אוזניות) והוא כולל תמיכה בתדרי דור 4 (LTE).

מצלמה: 8 מגה פיקסל עם פלאש ומיקוד אוטומטי. איכות תמונות מוצלחת גם באור יום וגם במקומות סגורים (עם מעט גרעון).

סוללה: הספק של 2300 מיליאמפר. הסוללה חלשה יותר משל ה-G2, אבל לרוב מספיקה ליום שלם.

מטען: נקסוס 5 מציע טעינה אלחוטית. היבואן רונלייט משווק גם מטען של LG, שממדיו קטנים יותר מתחתית של כוס (250 שקל, יגיע לארץ בסוף החודש). הטעינה מתחילה מיד עם הנחת המכשיר. בניגוד לסמסונג, הדבר לא דורש רכישה של כיסוי חדש לגב המכשיר.

בשורה התחתונה: נקסוס 5 הוא שנמוך של ה-G2, כשמדובר בסמארטפון שמתאים בעיקר למי שמעוניין בטלפון עם אנדרואיד נקי וללא תוספות. הפרש המחירים בין שני המכשירים בארץ אינו גדול, ולכן כדאי לשקול דווקא את ה-G2.