המסחר בבורסה באחד העם ננעל היום (א') בעליות שערים של יותר מ-1%, לאחר שביום שישי ננעל המסחר בוול סטריט בעליות שערים והמדדים המרכזיים טיפסו לשיאים חדשים. אבנר, לאומי ואופקו הלת' טיפסו בחדות וסייעו לדחוף את מדד המעו"ף לעלייה של כ-1.2%. מחזור המסחר הסתכם בכ-826 מיליון שקל.

זיו סגל, המנתח הטכני של "גלובס", ציין היום כי האפטר ברננקי לא הגיע לתל אביב 25 אבל סביר שיגיע. "כפי שצוין כאן בשבוע שעבר, המדד חזר אל מתחת ל-1343, השיא ההיסטורי, מתוך "כוונה" לנסות ולהצליח לעלות מעל הרמה הזו בהמשך. השאלה מתי הוא יחזור לעלות פתוחה נכון למועד כתיבת טור זה".

"זה יכול להיות בכל נקודה בין תחילת שבוע המסחר לתמיכה ב-1287. מהלך מחודש מעל 1343 יחשב סימן שורי וכאמור, היה ותהיה פריצה נוספת של 1343 כלפי מעלה, היא אמורה להחזיק מעמד. מהלך מתחת ל-1287 יסמן את 1250 כיעד הבא לירידה ורמה זו היא רמת תמיכה חשובה. שורה תחתונה: יש שתי רמות תמיכה, יש סיכוי לעלייה, אפשרות לתנודתיות בדרך".

המסחר בוול סטריט נסגר כאמור ביום שישי בעליות שערים, למרות החלשות מסויימת בשעה האחרונה של המסחר. זאת, על רקע פרסום נתוני מאקרו טובים.

באירופה, סוכנות הדירוג S&P חתכה ביום שישי את דירוג האשראי המושלם של האיחוד האירופי ל-"+AA", על רקע דאגות בכל הנוגע לדיוני התקציב המתקיימים ביבשת. "להשקפתנו, דיוני התקציב של האיחוד האירופי הפכו יותר ויותר שנויים במחלוקת, מה שאנחנו רואים כאיתות לסיכונים גוברים בכל הנוגע לתמיכה באיחוד האירופי מצד כמה מדינות חברות", נמסר מ-S&P.

בזירת המאקרו בארה"ב התפרסם ביום שישי לפני תחילת המסחר נתון התמ"ג הסופי לרבעון השלישי, שהצביע על צמיחה של 4.1% לעומת צפי להתרחבות בקצב של 3.6%.

טאואר מזנקת בעקבות עיסקת ענק עם פנסוניק

חברת טאואר דיווחה ביום שישי כי חתמה על הסכם עם חברת פנסוניק ליצירת מיזם משותף אשר צפוי להניב לטאואר מכירות שנתיות של 400 מיליון דולר. המניה הגיבה בזינוק חד בוול סטריט וזינקה בחדות גם היום בתל-אביב.

העלייה החדה בטאואר הביאה לעלייה במניות החברה לישראל היום. גם מניות הדשנים, שעלו ביום שישי בניו-יורק, מעניקות רוח גבית למניות כיל והחברה לישראל.

מנגד, טבע ופריגו רשמו ירידות על רקע פערים שליליים מול ניו יורק. סוכנות התרופות האירופית (EMA) החליטה ביום שישי לדחות את ההכרעה בנוגע לאישור תרופת הלקווינימוד שמפתחת טבע יחד עם אקטיב ביוטק השבדית, התרופה האוראלית המיועדת לטיפול בטרשת נפוצה. הסוכנות הייתה אמורה לקבל החלטה אם לאשר את הלקווינימוד לשיווק באירופה או לא, אך דחתה את ההכרעה. אקטיב ביוטק דיווחה כי הסוכנות אמורה לקבל כעת החלטה בפגישתה הבאה בינואר.

אלביט מערכות הודיעה היום כי משרד ההגנה האוסטרלי הפעיל אופציות לרכישת כמויות נוספות במסגרת חוזה המשך, על ידי שינוי חוזי וכן הזמין מאלביט מערכות פעילות להפחתת סיכונים באמצעות סקר בתנאים של חוזה המשך. ההיקף הכולל של שתי הפעילויות מסתכם בכ-229 מיליון דולר. החוזה יתבצע במהלך שלוש שנים.

שותפות גבעות החליטה לבצע קידוח עוקף ב"מגד 6" מעומק של 3,620 מטר, לאחר שמאמצי השותפות לחלץ את צינורות הקידוח שנתקעו לא צלחו. זאת, לאחר שצינורות הקידוח נתקעו בעומק של 3,860 מטר בבור הקידוח. בגבעות מציינים כי עלותו של הקידוח העוקף ועלויות ניסיונות חילוץ הצנרת והקדיחה החוזרת מוערכים בכ-2.7 מיליון דולר.

חברת אינטק פארמה דיווחה היום כי קיבלה את אישור משרד הפטנטים וסימני המסחר האמריקאי, ה-USPTO, לפטנט המתייחס ומגן על פלטפורמת גלולת האקורדיון הכוללת פתחים בשכבות החיצוניות שלה. פטנט זה שהתקבל מעניק הגנה פטנטית עבור הדור הבא של גלולת האקורדיון עד ינואר 2027.