גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

קקטוס הזהב רלוונטי? "להוכיח שיש ערך כלכלי לקריאייטיב"

שנה לאחר שתחרות "קקטוס הזהב" עברה המתת חסד, מנסה ההנהלה הצעירה של איגוד הפרסום להשיבה לחיים ■ עכשיו נשאר להתווכח איך רותמים מחדש את המפרסמים לתהליך, וכמה משקל צריך לתת לבחינת האפקטיביות של קמפיין

לפני כשנה וחצי התקבלה באיגוד חברות הפרסום החלטה - שיש להניח שאם הייתה מתקבלת בארץ מערבית ומתקדמת אחרת, היו הפרסומאים בה עולים על בריקדות. אבל בישראל האיגוד החליט לבטל את תחרות הפרסום, ואיש כמעט לא אמר דבר.

אחרי הכול, תחרות "קקטוס הזהב" כבר הייתה חבוטה ועייפה, ומלבד קומץ אנשי קריאייטיב, גם לא רלוונטית לאף אחד. נראה היה שהטיעון הכלכלי שהוצג כדי להסביר את ביטולה למשך שנה אחת, היה כמעט המתת חסד.

אבל השנה שחלפה מאז הייתה שנת התפכחות - לא רק מהנושא של התחרות, אלא מאובדן הדרך המקצועית של הענף. דור ההנהגה הצעירה החל להבין כי התעשייה משלמת מחיר כבד על דחיקת מעמדו של תחום הקריאייטיב בשנים האחרונות, ממקומו כחלק מרכזי ומהותי בענף הפרסום.

הסיבות לכך היו רבות ומגוונות - המרכזיות בהן היו משבר המחאה הצרכנית, והתחרות העזה על המדיה, שהפכה לחזות הכול. אבל התוצאה הייתה אחת: שחיקת מקומו של הקריאייטיב ועמו גם מעמדם של מי שאמורים לייצר אותו - משרדי הפרסום.

לכן, כשעל ספסלי איגוד חברות הפרסום התיישבה הנהלה חדשה, שבראשה יו"ר מהדור הצעיר, היה ברור לכולם שהם מפשילים שרוולים והולכים לעבוד קשה כדי להעלות מחדש את קרנו של הענף. אחת המשימות הראשונות הייתה החייאה של תחרות הפרסום.

יורם דמבינסקי, מבעלי JWT ישראל, שמגיע מתחום הקריאייטיב, הופקד על ניהול ועדה שבה נוטלים חלק בכירים כמו נדב פרסמן מבאומן-בר-ריבנאי וטל ריבן מאדלר-חומסקי. נראה, כי איש אינו חולק על הצורך בקיומה של תחרות, אך השאלה הגדולה היא איך הופכים אותה למשהו שרוב התעשייה והמפרסמים עומדים מאחוריו ומחכים לתוצאותיו.

דמבינסקי מסביר את המטרה: "השאלה המרכזית שעומדת על הפרק היא איך מחזירים את תדמיתו של מקצוע הפרסום למקום הנכון, למקום המקצועי - ולא רק לדבר על עמלות. תחרות הקקטוס, אם תתקיים, היא כלי ולא מטרה. החלום הוא ששנתיים מהיום, בסוף מצגת, לקוח יגיד לסמנכ"ל קריאייטיב, 'זה לא מספיק קריאטיבי'. אבל כדי שזה יקרה, צריך להסכים לגבי ההגדרות של קריאייטיב טוב, איך מודדים אותו ומי מודד אותו".

לאורך השנים, תחרות הקקטוס עברה מספר גלגולים - המשמעותי בהם היה הפרדת הכוחות בין איגוד חברות הפרסום לאיגוד השיווק, והפקדת מושכות השיפוט בידי אנשי קריאייטיב בלבד. התוצאה הייתה הצפת הקקטוס ב"עבודות גוסט" (רפאים) - כאלה שנעשו בעיקר לשם התחרות - ונוכחות הולכת וגוברת של עבודות אזוטריות, שרוב התעשייה, ובוודאי המפרסמים, כמעט לא נתקלו בהן. לפרסום שנתפס כפופולרי כמעט שלא היה סיכוי לזכות, ובפרסי התחרות זכו עבודות שאיש לא ידע עליהן.

נראה, כי בענף קיים רוב מוחץ היום לתפיסה שיש לחבר את השיפוט הקריאטיבי למטרות שהוצגו על-ידי המפרסם - שיווקיות או תדמיתיות. השאלה היא מה צריך להיות היחס בין הדברים וכיצד מודדים.

דמבינסקי מהווה אולי את הסמן הקיצוני ביותר לאופן שבעיניו יש לשפוט מהו קריאייטיב. לדבריו "קריאייטיב טוב הוא קריאייטיב שמביא תוצאות עסקיות. מהלך שלא תורם משמעותית לתוצאות של הלקוח - לא יכול בעיניי להיתפס כמוביל קריאטיבית. האם זה אומר שכל מהלך שמייצר תוצאות הוא קריאטיבי - לא. אבל כל מהלך כזה שתראו לי, אני אטען שאם עבור אותו מקרה היו עושים מהלך קריאטיבי, התוצאות היו טובות יותר".

כשמזכירים לו שלצורך מדידת אפקטיביות של קמפיין יש את תחרות ה-Effie, הוא מציג את השוני לתפיסתו: "פה אנחנו מגדירים את עבודת הפרסום - העבודה הקריאטיבית של המשרד. ב-Effie מדובר על כלל המהלך. אני רוצה שלקוח יידע לבודד איפה הקריאייטיב תרם משמעותית". בנוגע לסוגיה של מי שופט וכיצד שופטים, אומר דמבינסקי: "הכול עניין של משקלים, אבל ברור כי מדובר על שילוב בין תוצאות שיווקיות - תובנה צרכנית שמייצרת בידול ותורמת למותג, לבין חדשנות/יצירתיות/ביצוע".

"לעשות סוויץ'"

דמבינסקי משוכנע כי השיפוט חייב לשלב בין אנשי שיווק ואנשי קריאייטיב: "אומרים לי שבתחרויות בחו"ל שופטים רק אנשי קריאייטיב, ואני אומר שיש הבדל גדול בין התפקיד של התחרות הזאת לתחרויות בינלאומיות. כאן צריך לייצר שינוי, לא לשמור על הקיים. לא להשתפר אלא לעשות סוויץ' גדול - לחבר את הלקוחות לחשיבות של קריאייטיב ולחבר את הקריאייטיב לתפקיד של תרומה עסקית ברורה" .

הכיוון שאליו מכוון דמבינסקי מקובל על-ידי חלק לא מבוטל של שחקנים בתעשייה. אורי לברון, פרסומאי מוערך בענף, המסייע לוועדה, מנסח זאת כך: "זה עידן כזה, שבו גם תחרות הפרסום צריכה לעזור למשרדי הפרסום להוכיח שלקריאייטיב יש ערך כלכלי. שהמפרסם יידע שעל כל דולר שהוא משקיע במדיה באמצעות קריאייטיב הוא יקבל שניים-שלושה בחזרה; ששימוש בקריאייטיב בולט ופורץ דרך הוא זכיר, ולכן זה כדאי לו. מה שאני מחפש זה להתבונן על מהלך ולבדוק האם הקריאייטיב שלו עשה את ההבדל. גם סמנכ"לי שיווק ומנכ"לים יגיעו להעריך אותו, ולהגיד שאלמלא אותו קריאייטיב המהלך היה פחות זכיר/מוכר או כל מטרה אחרת. הרי זה ייעודה של עבודת הקריאייטיב האמיתית".

לטענת לברון, לא אמורה להיות בעיה למצוא דרכים פשוטות למדידה: "יש מדדים קריאטיביים רגילים, כמו ניקוד על חדשנות, איכות ורמת ביצוע וכדומה. על זה מוסיפים מדדים של בולטות וזכירות: לוקחים חמש פרסומות מתחום הרכב, בהתייחסות לכסף שהושקע בהן, ומתייחסים לקטגוריה בניתוח של מי בלטה, את מי זכרו וכדומה".

ריבן סבור שההחלטה לייצר תחרות המודדת קריאטיביות בלבד הייתה בעייתית: "זה ניטרל את כל האפקט של תרומה למותג ותוצאה שיווקית - הדברים שלשמם אנחנו קמים בבוקר. הדיון התמקד רק בתוצר הקריאטיבי וזה האיר באור בעייתי ולא נכון את הקריאייטיב בישראל. בארץ אין מנוס מלצרף את אנשי השיווק לחלק מהשיפוט. הדיון שיתקיים ביניהם יעשה טוב לשני הצדדים. לא צריך לשנות הרבה - אלא בעיקר את מבנה השאלות. כשמבקשים משופט 'תן ציון לביצוע/רעיון/ אסטרטגיה/חדשנות', הוא מפעיל שיקול דעת ומשווה לעבודות אחרות שהוא מכיר. באותה מידה אפשר להוסיף שאלות כמו 'האם אתה חושב שהקמפיין תרם לבניית המותג'. לתת נקודות נוספות להסתכלות ולמחשבה עבור השופטים".

לדברי פרסמן, "לתחרות לא הייתה עד עכשיו השפעה על הענף והלקוחות כי כולם הסירו ממנה אחריות. היא נשלטה על-ידי אנשי קריאייטיב והם התבלבלו. אנשי הקריאייטיב הרסו את התחרות בזה שנתנו לה להתדרדר לחשיבה אקדמית מהסוג שמקדש את הרעיון האזוטרי, זה שלא מתקשר עם הצרכן אלא עם מקצועני קריאייטיב. התחרות חייבת להיות כזאת שבה מבודדים את הרעיון הקריאטיבי והחיבור שלו להשפעה על תדמית או מכירות, אבל להיזהר שלא להפוך ל-Effie.

"אפשר לעשות קטגוריה אחת שאליה ישפכו את כל עבודות הגוסט, מודעות 'דג הזהב' והאזוטריה, אבל זה לא צריך להתחרות מול הקמפיינים הרגילים והמשמעותיים. ברוב הקטגוריות צריך להגדיר מינימום של כסף שהוצא על עבודה, שהוא רף להשתתפות, ולחבר פרמטר שמתייחס לתוצאות הקמפיין. הוא לא צריך להשפיע דרמטית אבל חייבים להוכיח שהקמפיין 'הזיז מחוג' במכירות או בתדמית".

אבל הדעה הכי מפתיעה היא של אסי שביט, כיום מבעלי משרד חברון-זלצמן-שביט, שבעת כהונתו כסמנכ"ל הקריאייטיב בגיתם, היה בין הכוחות שדירבנו לעבור לשיפוט של אנשי קריאייטיב והיום הוא מכה על חטא ואומר "לא לזה התפללתי". לדבריו "מה שצריך לבדוק זה מהלכים אמיתיים, שענו על צורך אמיתי של לקוח. עם כל הכבוד למה שקורה בחו"ל, גם שם חלק גדול מהזכיות זה בבל"ת. חייבים להכניס פרמטר של אפקטיביות - מכניזם שישלב בין הקקטוס ל-Effie. כל טייס יודע לעשות סללום ביום העצמאות, השאלה היא אם הוא יודע להילחם, ובעיניי פרסום לא אפקטיבי לא צריך לקבל פרס.

"תחרות מנותקת"

"כל עבודה שנעשית במשרד פרסום ללקוח אמורה להיות מוטת מטרה שיווקית ואם הפרסום לא פוגש את הצרכים של הלקוח הוא לא שווה. צריך לשפוט בתחרות 50% על קריאטיביות ו-50% על אפקטיביות ואת זה אפשר למדוד בכל מיני דרכים שמראות אם הצרכן שינה עמדות, האם נוצרה שיחה, חל שינוי בנילסנים. שהלקוח יגדיר כחלק מההגשה מה הייתה המטרה ולפי זה נמדוד. את הקריאייטיב קל לנו כאנשי קריאייטיב למדוד - יש לנו כלים לדעת למרות שאין דרך מדעית. לטעמי, בשיטה כזאת גם משרדים קטנים יוכלו לבוא לידי ביטוי" .

אבל יש גם מי שחושב אחרת: גיא בר, למשל, המשמש כיום כמנכ"ל משותף ב-Y&R ישראל, סבור כי התחרות חייבת להמשיך ולשפוט קריאייטיב נטו: "צריך לשפוט רק מצוינות קריאטיבית, והמגבלה היחידה שצריכה להיות שזאת עבודה אמיתית שהוזמה על-ידי לקוח לפעילות אמיתית. מבחינתי, קמפיין שלא תרם למותג או שלא השיג יעדים יכול לזכות, כי כאן בודקים מצוינות קריאטיבית בלבד. לאפקטיביות יש תחרות אחרת - ה-Effie. אם מסתכלים על תחרות האוסקר מי זוכה? זה שהצליח בקופות או הסרט האיכותי?"

"חשוב לקיים תחרות, אבל לא בכל מחיר", אומר יגאל שמיר, מבעלי גליקמן-נטלר-סמסונוב, ששימש בעבר כיו"ר ועדת הקקטוס. "הניסיון מראה שהיו תחרויות שעשו יותר נזק לתעשייה מאשר הועילו. תחרות שמודדת מצוינות קריאטיבית, רק מעט אנשי קריאייטיב מבינים אותה. היא מנותקת מהמציאות, ותרמה לתדמית המנותקת והלא רצינית של הענף. בעיניי, אבן הבוחן הראשונה היא המעורבות של המפרסמים בתחרות. חייב להיות מכנה משותף רחב. שאנשים יבינו למה העבודה זכתה. השיפוט חייב להיות מעורב - מאנשי פרסום ושיווק, והעבודה חייבת להיות אמיתית. אין לי בעיה שתהיה קטגוריה אחת שמדברת על חדשנות - לא בהכרח קריאטיבית - כי זה יכול להיות גם שימוש במדיה, אבל זה לא יכול להיות חזות הכול".

פרסמן מסכם: "לא הייתה ולא תהיה תחרות שתציג פורמט מוצלח ומקובל על כולם, אבל חייבים להחזיר תחרות לענף כי זה יסייע לשים בחזרה את הדגש על קריאטיביות. כתעשייה, איבדנו את הפוקוס, וכאנשי קריאייטיב התייאשנו מהעולם האמיתי והמצאנו תחרות שהיא ארגז חול שרק אנחנו משחקים בו".

עקרונות

קקטוס הזהב

עוד כתבות

מפגינים פרו-פלסטינים באוניברסיטת ''סיינס פו'' בצרפת מסמנים מתוך בניין של המוסד עליו השתלטו / צילום: ap, Jeffrey Schaeffer

העימותים עם מתנגדי ישראל בקמפוסים התפשטו לאירופה

בצרפת, בבריטניה, בברלין, בקופנהגן, באמסטרדם ועוד - מפגינים אנטי-ישראלים ופרו-פלסטינים מתעמתים עם המשטרה, עורכים תהלוכות ומקימים מאהלים מבוצרים ● מנכ"לית ICE, ארגון הקהילות הישראליות באירופה: "האוניברסיטאות לא יכולות להמשיך ולשבת על הגדר, ומדינת ישראל חייבת לפעול כבר היום ובאופן ממושך בקמפוסים"

רון חולדאי, ראש עיריית תל אביב - יפו / צילום: איל יצהר

חניונים יתייקרו, אירועים יבוטלו: עיריית ת״א נקלעה לבור תקציבי ומתכננת קיצוץ ענק

החניונים העירוניים יתייקרו, סבסוד הצהרונים יצומצם ואירועי תרבות יבוטלו ● עיריית תל אביב נערכת לקיצוץ התקציבי הגדול ביותר שלה בשנים האחרונות ● הסיבות: ההתייקרויות במשק, הוצאות המלחמה ופסיקות בית המשפט בשנה שעברה באשר להיטלי השבחה ● האם רשויות אחרות ילכו בעקבותיה? ● עיריית ת"א: "הצמצום הוא בגדר נקיטת צעדי־מנע אחראיים"

מערכת ההגנה האווירית כיפת ברזל / צילום: ap, Ohad Zwigenberg

בגלל המלחמה בעזה: בדנמרק מתנגדים לרכש של מערכות הגנה מישראל

מפלגות בקואליציה הדנית התנגדו לרכישת מערכות הגנה אווירית ישראליות, מטעמים מוסריים ● לפי שרים בממשלה הנוסח שהוסכם לבסוף מעורפל ו"יקשה מאוד" על רכש צבאי מישראל

מטוס של יונייטד איירליינס / צילום: Shutterstock

פעם נוספת: יונייטד איירליינס מבטלת את הטיסות עד יוני

חברת התעופה האמריקאית חזרה לפעילות בישראל במרץ האחרון והפעילה טיסה יומית לניו יורק ● בסמוך למתקפה האיראנית היא השהתה את הפעילות בארץ עד תחילת מאי, ולאחר מכן האריכה את תוקף ההשהיה למספר ימים נוספים ● כעת עולה מלוח הטיסות של יונייטד איירליינס כי היא מבטלת את הטיסות עד תחילת יוני

בנימין נתניהו, דונלד טראמפ ואסמאעיל הנייה / צילומים: צילומים: רויטרס, AP, Evan Vucci ,Mahmoud Hefnawy, מארק ישראל סלם (ג'רוזלם פוסט), עיבוד: טלי בוגדנובסקי

תרחיש האימים: דונלד טראמפ מזמין את אסמאעיל הנייה לקמפ דייוויד

זה מה שנשיא ארה"ב לשעבר, וכנראה גם לעתיד, כמעט עשה בספטמבר 2019 עם הטליבאן של אפגניסטן, ההזמנה בוטלה ברגע האחרון ממש ● טראמפ אינו האמריקאי היחיד המחפש "עסקה" ● האמונה בפרגמטיות של אנשים לא–פרגמטיים היא חלק רב–שנים של הדיפלומטיה האמריקאית

אסתר חיות, לשעבר נשיאת בית המשפט העליון / צילום: אלכס קולומויסקי-ידיעות אחרונות

התפקיד החדש של נשיאת העליון לשעבר אסתר חיות

מפעל הפיס הכריז על מינויה של נשיאת בית המשפט העליון בדימוס, השופטת אסתר חיות, ליו"ר ועדת פרס ספיר לספרות ● חיות תחליף בוועדה את העיתונאי אורן נהרי

התחדשות עירונית. חובה לדווח על ניגוד עניינים / צילום: באדיבות י ח דמרי

להתחייב למועד כבר בהתחלה: כל מה שצריך לדעת על תקנות השקיפות בהתחדשות עירונית

פרויקטים תקועים, סכסוכים בין בעלי דירות ליזם ואיחורים משמעותיים גורמים לרבים להימנע מפרויקטים של התחדשות עירונית ● תקנות חדשות שעברו לאחרונה בכנסת מנסות לצמצם את אי הוודאות בפרויקטים

חיילי צה''ל בעזה / צילום: דובר צה''ל

קיבוץ ניר יצחק הודיע על מותו של החטוף ליאור רודאיף

נתניהו: "הצעת חמאס רחוקה מאוד מהדרישות ההכרחיות של ישראל" • גורמים רשמיים בארה"ב: בהצעה שחמאס הסכים לה יש שינויי ניסוח מינוריים בלבד ביחס להצעה של ישראל • המשלחת הישראלית הגיעה לקהיר • דיווח: "הפלישה לרפיח תואמה עם ארה"ב. המטרה - מתן תמונת ניצחון שניתן יהיה לשווק לבן גביר וסמוטריץ'" • עדכונים שוטפים

מתחם ביג פתח תקווה / הדמיה: יח''צ ביג

המרכז המסחרי "הכי גדול בישראל" ייבנה בעיר המפתיעה הזאת

בעיר החמישית בגודלה בישראל, פתח תקווה, יש כ־300 אלף מ"ר של שטחי מסחר בסך־הכול, מה שמוביל לדליפת כוח קנייה אל השכנות שמסביב ● פתיחת ביג פאשן פתח תקווה תקטין את הדליפה, אך גם עשויה "לנגוס" מהמתחרים - עמי בסר סיטי, עופר פתח תקווה, Y סנטר ועוד

טים קוק, מנכ''ל אפל / צילום: ap, Jeff Chiu

"היום הגדול ביותר לאייפד": אפל חושפת דגמי טאבלט חדשים וממשיכה להתעלם מה-AI

אפל השיקה את דגמי האייפד הראשונים מאז אוקטובר 2022 ● החברה הודיעה כי היא תכניס את המעבד החזק ביותר שלה עד כה, M4, לאייפדים החדשים ● ומה עם בינה מלאכותית? בינתיים זה לא בלקסיקון

במצרים מעריכים: נתניהו יכול להכריז על ניצחון בימים הקרובים

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: הערכות המצריות להמשך המלחמה, איך ניצחון של טראמפ ישפיע על התמודדות מול איראן ומה הפך את איראן וישראל לאויבות ● כותרות העיתונים בעולם 

נמל חיפה, בספטמבר 2023 / צילום: Shutterstock

ענקיות הקרוזים העולמיות התאהבו בישראל, ואז הגיעה המלחמה

שנת 2024 הייתה אמורה להמשיך את השגשוג בענף הקרוזים, אולם מאז פרצה המלחמה עזבו החברות הבינלאומיות את ישראל ● מנו ספנות, היחידה שתפליג הקיץ, מבטיחה שלא תעלה מחירים ● מומחים: "גם אם התיירות תחזור לשגרה, ייקח לענף שנה לפחות להתאושש"

פרויקט פינוי בינוי / צילום: Mark Tso

מה מגיע לבני 70 ומעלה במיזמי פינוי־בינוי? הנחיות חדשות מנסות לעשות סדר

החוק המעניק לבני 70 ויותר הטבות מיוחדות במיזמי התחדשות עירונית, לא כלל התייחסות לפרויקטים שקידומם החל טרם כניסתו לתוקף ● חוות דעת של המשנה ליועצת המשפטית קובעת: גילו של הדייר בעת החתימה הראשונה הוא הקובע ● איך תשפיע ההנחיה על היזמים?

140 מיליארד שקל, מדד מניות אחד / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי

האם טרנד ההשקעה שסוחף את הישראלים מסוכן, ולמה יש מי שחושב ש"זו קטסטרופה"

מסלולים עוקבי S&P 500 הולכים וצומחים בקצב מסחרר. בכל מוצרי החיסכון וההשקעה בישראל, לטווחים ארוכים בינוניים וקצרים, מוצעים מסלולים שעוקבים אחר מדד הדגל האמריקאי ● בינתיים המדד הניב בעיקר תשואות חיוביות, אבל המומחים מזהירים שיש גם סכנות בתופעה, הן לחוסכים והן למשק הישראלי

ארי הרו / צילום: ניצן שפיר

6 חודשי עבודות שירות לארי הרו, לשעבר ראש הסגל בלשכת רה"מ

גזר הדין ניתן בעקבות הסדר טיעון שחתמה הפרקליטות עם הרו כחלק מהסכם עד המדינה עמו בפרשות 1000 ו-2000 ● במסגרת ההסדר הרו הודה והורשע בעבירה של מרמה והפרת אמונים בפרשת 3H גלובל ● כן נגזרו עליו קנס של 700 אלף שקל וחצי שנת מאסר על-תנאי

עו''ד שלומית ברנע-פרגו, היועצת המשפטית של משרד ראש הממשלה, מעידה במשפטו של נתניהו, היום

יועמ"שית משרד רה"מ: נתניהו לא שוחח איתי על קבלת מתנות מחבר

עו"ד שלומית ברנע-פרגו, היועצת המשפטית של משרד ראש הממשלה מזה 23 שנים, מעידה במשפט נתניהו בנוגע לתיק המתנות ● ברנע-פרגו: "מעולם ראש הממשלה לא שוחח איתי על קבלת מתנות מחבר כלשהו עד 2018" ● סנגורו של נתניהו התעמת עם ברנע-פרגו: "כולנו מרגישים שאת מוטה נגד ראש הממשלה"

חצי שעה של השראה. ערן גפן בשיחה עם ינון קוסטיקה / צילום: עומר הכהן, מנחם רייס

מייסד Wiz שגייסה אתמול מיליארד דולר מגלה את הסוד

וויז  עשתה אתמול היסטוריה כשהשלימה את גיוס ההון הגדול ביותר שביצעה חברה ישראלית מעולם - גיוס של מיליארד דולר לפי שווי של 12 מיליארד דולר, לכן אנחנו מקפיצים מחדש את הכתבה, שמתארת את דרכה להצלחה ● ינון קוסטיקה, שותף-מייסד ב-Wiz, בשיחה עם ערן גפן על הדרך שלו ושל שותפיו, שהתחילה על האוטובוס בדרך לבקו"ם, הרגע שבו הבינו איך הם הופכים את השוק והטריק שמאפשר להם לעבוד בצוות ● חצי שעה שלה השראה

רחוב הרצל, תל אביב / צילום: רועי חבני

מנורה מבטחים מלווה 260 מיליון שקל לבניינים שמשכנים את מפוני קיבוץ רעים

חברת הביטוח העמידה אשראי לשני מגדלים בפרויקט "תאודור" בדרום תל אביב של יובלים ורן בלינקיס ● הבניינים בפרויקט כוללים דירות שמיועדות ברובן להשכרה לטווח ארוך ● את העסקה הובילה אקטיב חיתום של עומרי לוי

אסף רפפורט, מנכ''ל ומייסד שותף Wiz / צילום: עומר הכהן

וויז מציגה את הגיוס הגדול של חברה ישראלית אי פעם

חברת הסייבר בניהולו של אסף רפפורט מציגה קצב צמיחה מסחרר ושורת צעדים שאפתניים ● ארבע שנים בלבד אחרי הקמתה, הכריזה וויז על גיוס של מיליארד דולר ● בין המשקיעים: הקרן האמריקאית הגדולה אנדריסן הורוביץ ● בשוק תוהים: עד לאן היא יכולה לצמוח?

ריצ'רד פרנסיס, נשיא ומנכ''ל טבע / צילום: אלעד מלכה

טבע עקפה את התחזיות וצמצמה את ההפסד הנקי; המניה קופצת במסחר בת"א

הכנסות טבע עקפו את התחזיות המוקדמות, וההפסד הנקי הצטמצם בהשוואה לרבעון המקביל ● לצד זאת החברה אשררה את התחזית השנתית שמסרה ברבעון הקודם ● הודיעה במקביל על תוצאות חיוביות בניסוי שלב 3 בתרופה מקורית לטיפול בסכיזופרניה