"עסוקים בהישרדות": תחרות "קקטוס הזהב" לא תתקיים ב-2013

ביטול תחרות הפרסום הישראלית נובע מסיבות כלכליות ומקצועיות, אך בהנהלת האיגוד בחרו להדגיש את הסיבה הכלכלית ולדבר על שנה קשה בענף ועל הרצון לחסוך כסף למשרדים

תחרות הפרסום הישראלית "קקטוס הזהב" לא תתקיים ב-2013. ביטול התחרות נובע משתי סיבות עיקריות: כלכלית ומקצועית, אך בהנהלת האיגוד בחרו היום (א') להדגיש את הסיבה הכלכלית ולדבר על שנה קשה בענף ועל הרצון לחסוך כסף למשרדים.

על-פי המתוכנן, התחרות תשוב להתקיים ב-2014, והמשרדים יוכלו להגיש אליה עבודות שיכולות היו להיות מוגשות השנה.

מבחינת ההיבט הכספי - על מנת לבלוט בתחרות נדרשת מהמשרדים השקעה כספית לא מבוטלת, שכן כל הגשה עולה כסף. היות שתואר "משרד השנה" מתקבל מסיכום ניקוד של כמות ואיכות זכיות, הרי שככל שמשרד זוכה עם יותר עבודות יש לו סיכוי טוב יותר לצבור נקודות לתואר "משרד השנה".

לכאורה, יכול משרד להחליט שהוא מגיש כמות מצומצמת של עבודות כדי לחסוך בעלויות, אך בדרך-כלל תהיה לכך השפעה על מיקומו בדירוג וכפועל יוצא גם השפעה מסוימת על התדמית שנוצרת לו. לכן, ההחלטה לבטל את התחרות משרתת בעיקר את המשרדים הגדולים, שמגישים כמו גבוהה יחסית של עבודות.

מבחינת ההבט המקצועי - שנבחן לעומק גם עם חברי ועדת הקקטוס של האיגוד - בשנים האחרונות הלך הקקטוס ואיבד מהרלוונטיות שלו. זה החל עם הפרידה מאיגוד המפרסמים. הכוונה הייתה לייצר תחרות המבוססת על שיקולי קריאייטיב נטו אך התוצאות שהתקבלו בשנים שחלפו מאז, נתפסו בענף כשנויות במחלוקת, בעיקר לאור העובדה שהתחרות הוצפה בעבודות לא מסחריות שנעשו לא אחת לצורך התחרות.

התחרות גם "איבדה את דרכה" מבחינת אירוע חלוקת הפרסים, שנתפס בענף כלא הולם. בוועדת הקקטוס העדיפו לקחת פסק זמן, שבו תהיה הזדמנות לגבש תחרות שתהיה מקובלת על כולם.

מודי כידון, יו"ר איגוד חברות הפרסום, מסר כי: "בימים שבהם ענף הפרסום כולו עסוק בעיקר בהישרדות, אין לנו את המשאבים הכספיים והאנושיים להשקיע בתחרות. 'קקטוס הזהב' היא גולת הכותרת של התעשייה, שבה הענף כולו מצדיע לעבודות המצטיינות, וההחלטה על ביטול התחרות מדגישה את עוצמת המשבר בענף בשנה האחרונה".