גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

עסקים כרגיל: שבוע האופנה "גינדי ת"א" ייפתח ב-9 במארס

לקראת שבוע האופנה "גינדי ת"א", שיתקיים בהשקעה של כ-7 מיליון שקל, מדבר המפיק מוטי רייף על הפוטנציאל הכלכלי של שוק האופנה המקומי ועל מנור גינדי, מבעלי נותנת החסות גינדי השקעות, ששמו נקשר ב"פרשת הקבלנים"

שבוע האופנה "גינדי תל-אביב" ייצא לדרך ב-9 במארס. כ-7 מיליון שקל הושקעו השנה באירוע המדובר, שיכלול שרשרת של 18 תצוגות של מעצבי אופנה מקומיים, צעירים לצד ותיקים, שיתקיימו אחת אחרי השנייה במשך 3 ימים גדושים, כדי להקנות לאופנה הישראלית הכרה בינלאומית, גאווה ואולי אפילו כסף. על המסלול צפויים חלק מהמעצבים להציג את קולקציות סתיו חורף 2014/15, לצד כאלה שיציגו את קולקציות קיץ 2014.

בדומה לשבוע האופנה הקודם של "גינדי תל-אביב", שנערך לפני כשנה וחודשיים, האירוע יתקיים במתחם הבנייה של גינדי - Tlv Fashion Mall בתל-אביב, במתחם השוק הסיטונאי הישן בעיר, המתעתד להפוך ב-2015 למתחם אופנה ענק.

שמו של מנור גינדי, מבעלי גינדי השקעות, פורסם בתחילת החודש בהקשר קצת פחות זוהר, כאחד הקבלנים שנעצרו בחשד כי נתנו טובות הנאה לעו"ד רועי בר, שעה ששימש כיועמ"ש של העיריות רחובות וראשון-לציון כדי שיקדם את עניינם.

מוטי רייף, מפיק שבוע האופנה "גינדי תל-אביב", מגיב על כך בראיון בלעדי ל"גלובס": "מהרגע שהדבר הזה קרה, קיבלתי אות שהעבודה ממשיכה כרגיל. אני מקווה שהסיפור הזה יחלוף וייעלם, כי אני יכול לומר לך שהחזון של האיש הזה יקר לי, ולמעט מאוד אנשים יש חזון כמו שיש למנור".

- נדמה שבנוף המקומי פחות מפרגנים על החיבור הזה.

"בעולם זה בסדר שמרצדס מקדמים את הרכבים שלהם כנותני חסות ראשיים בשבועות האופנה המובילים, ומייבליין מקדמים אחרים, אבל אצלנו יש חוסר פרגון, במקום פשוט לראות שחברה כמו גינדי נותנת במה לעשרות מעצבים שבשום מצב אחר לא היו מקבלים אותה".

רייף, שמרגיש מחויבות אישית לקדם ולפתח את שוק האופנה הישראלי, מתייחס אל התעשייה המקומית כאל מכרה זהב. אם לשפוט על-פי שבוע האופנה הקודם של "גינדי תל-אביב", אפשר להמר שגם הפעם הכותרת השאפתנית תהיה ראויה למידותיו, לתכניו ולרשמיו, שכן התוצרת המקומית שלנו ראויה לחגיגה.

שטח סטרילי

אם לשפוט על-פי לוח התצוגות העמוס שמתוכנן, תמהיל המעצבים בשבוע האופנה המתוכנן בהחלט יכול להוות מקור לגאווה מול הקולגות מחו"ל, כשהוא כולל בתוכו כמה מהשמות החדשים והמסקרנים ביותר בסצנת האופנה המקומית, ביניהם עינב זיני ונופר מחלוף - האחראיות על המותג סמפל, מעצבת שמלות הערב לי גרבנאו, הקוטוריסט הצעיר שי שלום, רונן פארצ'ה ותמרה סאלם שתפתח את שבוע האופנה (רייף: "הבטחה מאוד גדולה מבחינתי"), לצד כמה מהשועלים הוותיקים והחשובים שיש לסצנה המקומית להציע, ביניהם ששון קדם, גדעון אוברזון, דורין פרנקפורט, אלמביקה, קום איל פו, שיציגו שם לראשונה ועוד.

"אופנה זה סגנון. לכל מעצב סגנון משלו שמביא קהל משלו", אומר רייף. "שבוע האופנה הוא קרקס של כל מיני סוגים של בני אדם, וזה כל היופי. אין בו שום קשר לרשתות אופנה מקומיות-מסחריות, כי אני רוצה לשמור על זה סטרילי".

מלבד סימון המעצבים המובילים בזירה המקומית ומיקום האופנה התל-אביבית על המפה הגלובלית, שבוע האופנה עומד לספק גם כמה תצוגות פחות קונבנציונליות, כמו תצוגת ההומאז' למעצבת התיקים דניאלה להבי, שנפטרה לפני כ-3 חודשים. מדובר בתצוגה חסרת תקדים, שבה לראשונה יציג על מסלול מותג האקססוריז תיקים ונעליים שלא יילבשו על בגדים של מעצב אחר, אלא על פריטים שעוצבו במיוחד עבור התצוגה ושאינם מתוכננים להימכר.

"רוב הקניינים והמפיצים שמגיעים שואלים גם על אקססוריז, ויש לזה דרישה מאוד חזקה", מפרט רייף. "לא רציתי לקחת את זה למקום עצוב אלא למקום של פריחה. חשוב להעביר את המסר שהמותג של דניאלה להבי הוא כאן כדי להישאר".

בתצוגה של משכית, המותג המיתולוגי שעשה השנה קאמבק 3 עשורים לאחר שנסגר, תיערך חגיגת יומולדת 97 לרות דיין, המייסדת, כך שחצייה של התצוגה יכלול פריטים מהקולקציה החדשה, וחצייה השני יכלול פריטים מיתולוגיים מארכיון המותג, שעוצבו על-ידי פיני לייטרסדורף, המעצבת הראשית של משכית בימיה הזוהרים.

ערב הגאלה של האירוע הוא כמובן אישיו בפני עצמו, ובימים הקרובים צפויה לצאת הודעה רשמית על זהותו של המותג הבינלאומי שיפתח את הערב החגיגי של שבוע האופנה הציוני.

"ברגע שאתה רוצה להיות חלק מהבמה הבינלאומית ולמשוך תקשורת זרה שתסקר את שבוע האופנה הישראלי - אתה צריך להביא אורח חשוב מחו"ל", מסביר רייף, כתגובה לביקורת שנשמעה לפני שנתיים על רוברטו קוואלי שהגיע לפתוח את שבוע האופנה הישראלי.

- במה שונה שבוע האופנה של השנה ביחס לקודמו?

"שבוע האופנה השנה עולה מדרגה. ביחד עם מכון היצוא, התאחדות התעשיינים ואגודת הטקסטיל, אנחנו מביאים כמות של מפיצים וקניינים שזה היה היעד המרכזי שלנו. אנחנו רוצים לייצר איזשהו שינוי. אני התחלתי את שבוע האופנה ממקום ציוני לגמרי. בשבוע האופנה הראשון, ב-2011, הבאנו 120 עיתונאים מחו"ל וקיבלנו חשיפה בינלאומית אדירה".

שגרירות אופנה

עם חזרתו של שבוע האופנה של תל-אביב לפני כ-3 שנים, שחגג את ימיה הטובים של האופנה המקומית לפני כ-3 עשורים, התעורר - ובצדק - הדיון על הפוטנציאל הבינלאומי הבלתי ממומש של תעשיית האופנה המקומית, בשל ההזנחה ארוכת-השנים והתעלמות הממסד מהתעשייה רווית הכישרון.

על אף ששפע חסר תקדים של מותגים מקומיים שטף בשנים האחרונות את ישראל, רובם הוקמו על-ידי מעצבים צעירים, ומי שפועל בתוך התעשייה יודע כי חלק ניכר מהפועלים בתחום נמצא בקשיים כלכליים.

בערים אחרות בעולם, הרשויות כבר הפנימו מזמן את הפוטנציאל של סצנת אופנה משגשגת ואת הקשיים העומדים בפני מעצבים צעירים: בניו-יורק מציעה מועצת האופנה המקומית סיוע ניכר; בירת הממלכה הבריטית הפכה לספקית הכישרונות הצעירים המבוססת ביותר בעשורים האחרונים, עם מוסדות לימוד שזוכים לתמיכה אפילו מבית המלוכה; ובפריז המבוססת בולט פרס ה-ANDAM, שבמסגרתו מוענקים מעל 200 אלף אירו למעצב מתחיל לביסוס המותג העצמאי והצגת הקולקציה בשבוע האופנה של העיר.

בארץ, תמיכות של חברות ממשלתיות בתעשיית האופנה עדיין לא מתורגמות לכסף.

לדברי רייף, "אני לא אשקוט עד שזה יהיה אחרת גם אצלנו. נגיע גם לזה. תעשיית האופנה יכולה להכניס מיליארדים למדינה, ואני מקווה שיאיר לפיד יבין את הכוח שיש בתעשייה הזו. אנשים תמיד הסתכלו על התעשייה כמשהו שטחי שקשור רק לדוגמניות, אבל עם כל הכבוד, בר רפאלי, גל גדות, נועה תשבי ומורן אטיאס מייצגות אותנו בחו"ל כמו שמשרד החוץ לא היה מצליח".

מיהו יהודי

אם להתמקד בחצי הכוס המלאה, יש בכל זאת גם כמה בשורות טובות לתעשייה: בשונה מהשנה שעברה, הפעם מתקיים האירוע במארס ולא באוקטובר, כדי לאפשר לכמות מבורכת של קניינים להגיע, בשל שיתוף-פעולה בין שבוע האופנה של גינדי עם גופים ציבוריים שיתמכו בו לראשונה כמו התאחדות התעשיינים, מכון היצוא ומשרד התיירות. במימונם, צפויים להגיע לכאן קבוצה מכובדת של כ-40 קניינים ומפיצים בכירים מאמריקה ומאירופה וכ-25 עיתונאים זרים מכל העולם.

"אני חי בתוך התעשייה הזו שנים, והיום המעצבים נמצאים במצוקה מאוד גדולה מול כל המחירים של הרשתות הזרות", אומר רייף. "מעבר לעיתונות הזרה ומעבר לכל האורחים שמגיעים מכל העולם, הדבר החשוב ביותר הוא ליצור את ההיכרות הראשונה עם המעצבים הישראלים, וכשאני אומר 'היכרות', אני יודע ששום דבר לא יקרה ביום".

- איך מביאים אותם?

"אני אוהב להשתמש ביתרון היחסי בכל דבר, והיתרון היחסי שלנו הוא היותנו יהודים. למזלנו, ברוב המקומות בעולם רוב המנכ"לים והקניינים הראשיים הם יהודים, ואני משתמש בקשרים האישיים שיש לנו. אתה פוגש את המנכ"ל של בלומינגדיילס או את המנכ"ל של סאקס פיפת' אבניו, ופתאום אתה מבין שיש קשר עמוק עם האנשים האלה, גם אם לרוב הם לא מגיעים לישראל ולא מחוברים אליה.

"אם יזמינו את אותו קניין לשבוע האופנה של בלגיה, לא בטוח שהוא ייסע, ואצלנו - כן. פה נזרק משפט ביידיש ופה איזו בדיחה גלותית, וזה הרבה יותר קל לבקש עזרה ותמיכה מהמקום הזה. הקשר של הנתינה שאתה מייצר הוא בעצם אכפתיות".

- פרובינציאלי משהו, לא?

"כן. אבל מציאותי".

- אפרופו מציאות, יש דרך ארוכה עד שמעצבים מקומיים יצליחו לייצר ולייצא כמויות לחו"ל לפי דרישה.

"זה אכן הרבה יותר מורכב. העבודה שלי לא מסתיימת בלהביא קניינים. יש הרבה בעיות בארץ שקשורות בייצור, כי גם אם יבוא קניין לקנות 100 אלף יחידות ממעצב מסוים, הוא לא יכול לייצר אותן פה. לכן העבודה שלי ממשיכה בתמיכה של התאחדות התעשיינים, מכון היצוא ואגודת הטקסטיל, ובמציאת דרכים שיהפכו את זה למציאות קיימת".

קרבות אופנה

בחורף 2012 מצאו את עצמם אנשי תעשיית האופנה ואורחיה חווים פעמיים את הבשורה האופנתית של המעצבים הישראלים. רבות כבר דובר על הסכסוך בין שני מייסדי שבועות האופנה, אופיר לב ומוטי רייף, שהביא למצב אבסורדי כשהוליד שני שבועות אופנה נפרדים, שלא לומר - מתחרים, שהתקיימו אז בהפרש של חודש אחד בלבד.

אחרי שהראשון יצא לדרך, מצויד בעיקר במעצבים המקומיים הצעירים, שבוע האופנה "גינדי תל-אביב" שהתקיים אחריו, כלל בעיקר את המעצבים הוותיקים והמוכרים בארץ.

על אף שעדיין לא ברור האם יתקיים שבוע אופנה נוסף השנה ביוזמתו של לב, ברור שהשלכותיה של ההחלטה לפצל את שבוע האופנה לשניים על התעשייה המקומית הקטנה - ברורות.

"אני מברך על כל פעילות שנעשית לטובת האופנה הישראלית", מתנסח רייף בדיפלומטיות, אך נדמה כי החבירה לגינדי השקעות והחיבור למתחם האופנה שהם עומדים להקים בתל-אביב, עושה טוב לכל הצדדים.

לדברי רייף, "לאורך כל הקריירה שלי לא ראיתי אף גוף מסחרי שתמך ככה בתעשיית האופנה כפי שגינדי תומכים בה בשנתיים האחרונות. זו במה שמאפשרת למעצבים להציג את מרכולתם כפי שלא יכלו לעשות זאת בשום אופציה אחרת".

שבוע האופנה

עוד כתבות

בית הנבחרים בוושינגטון / צילום: ap, Jacquelyn Martin

"להשתמש בישראל כדי לדחוף את אוקראינה אל גרונו של העם האמריקאי"

זה מה שאומר ציר בית נבחרים הימני הקיצוני בארה"ב על תכסיס פרלמנטרי שנועד לאפשר סיוע צבאי לאוקראינה, לישראל ולטייוואן ● במקביל, הימין שוקל להדיח את יו"ר בית נבחרים על נכונותו להתפשר ● "הם רוצים שהעולם יעלה בלהבות", אומר ציר דמוקרטי

כטב''ם מדגם שאהד 136 מוצג בטהרן / צילום: Reuters, Morteza Nikoubazl

חיקוי ירוד וזול: זהו הכטב"ם שאיראן שיגרה לעבר ישראל

שאהד 136 נחשב גם לחיקוי ירוד של המל"ט המתאבד הארופ, מתוצרת התעשייה האווירית, שלפי הערכות מחירו עומד על כ־700 אלף דולר ● לצורך ההשוואה, מחיר שאהד 136 מוערך בכ־30 אלף דולר בלבד

מטוס אל על / צילום: דני שדה

פעם בחצי שנה זה קורה: איך יראה היום שאחרי עדכון מדדי הבורסה?

השבוע תפרסם הבורסה את עדכוני המדדים שלה ולפי הערכות יצטרפו למדד 125 היוקרתי אל על ואלקטריון ● בפעם הקודמת ששתיהן נכנסו למדד אחרי זינוק חד במניות שלהן, הן צנחו בחדות ● "כך זה עובד בכל העולם", מסבירים בבורסה. אבל ספק אם ההיסטוריה תחזור על עצמה

רשא חולי, מנכ''לית חברת הביומד מדיפלסט / צילום: יונתן בלום

המנכ"לית שנוסעת 5 שעות ביום כדי להגיע לעבודה: "חיה באוטו"

רשא חולי, מנכ"לית חברת הביומד מדיפלסט, תמיד ידעה שהיא רוצה לנהל מפעל ייצור ● היום היא אחת המנכ"ליות הערביות היחידות בישראל, ובכל יום נוסעת חמש שעות למשרד ● 40 עד 40: נבחרת המנהיגות הצעירה של גלובס 

כבר לפני חודשיים: איראן תירגלה שיגור טילים בליסטיים נגד בסיס פלמחים

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: התרגיל הצבאי של איראן שהתקיים כבר לפני חודשיים, איראן מצליחה לשבור את האמברגו על הנפט וגוגל פיטרה עובדים שמחו נגד ישראל במשרדים בניו יורק ● כותרות העיתונים בעולם 

יירוטים באשקלון מהתקיפה האיראנית / צילום: Reuters, Amir Cohen

המתקפה האיראנית ייקרה את עלויות גיוס החוב של ישראל

בתחילת החודש עמדה התשואה על אג"ח ממשלתי של ישראל לתקופה של עשר שנים על 140 נקודות אחוז מעל התשואה של אג"ח אמריקאי מקביל ● בעקבות ההתלקחות, זינקה התשואה על אגרות החוב של ישראל לפער של כ-180 נקודות בסיס מעל ארה"ב ● בהמשך השבוע נרגעה מעט ה"הסלמה" בתשואות האג"ח הישראלי

רונית אשל, לירון ישראלי ושי כהן, בשיחה עם גלית חתן, גלובס / צילום: כדיה לוי

המומחים שקוראים: יש להגדיר יעדי ייצור בחקלאות כדי להפחית את התלות ביבוא

במסגרת כנס ביטחון המזון של גלובס ותנובה, התקיים פאנל מומחים בנושא פתרונות הביטחון התזונתי הלאומי ● "אנחנו חייבים גם לתמוך בייצור מקומי בצורה הרבה יותר משמעותית, לרבות תמיכה ישירה בחקלאים ובתעשיינים", קרא שי כהן, מנהל החדשנות של תנובה

עיבוד: טלי בוגדנובסקי, צילומים: יח''צ, איל יצהר

בדיקת רשות ניירות ערך והשאלה: מה שמותר לנתן חץ ולדוד פורר, אסור לאחים אמיר?

האחים יוסי ושלומי אמיר משופרסל התקפלו השבוע בפני הרגולטור והחילו על עצמם "וולונטרית" את ההגבלות של בעלי שליטה ● אבל האחים אמיר הם לא היחידים שהתנהלו כמו בעלי שליטה ללא ההגבלות, אז מדוע דווקא הם תפסו את תשומת-הלב של רשות ניירות ערך?

צוות המייסדים של מנטי רובוטיקס / צילום: Mentee Robotics

ישטוף כלים ויעשה כביסה? אמנון שעשוע משיק רובוט דמוי אדם

הרובוט המכונה "מנטיבוט", פותח במסגרת חברה שהקים שעשוע לפני כשנתיים עם פרופ' ליאור וולף, שבעבר היה חוקר בינה מלאכותית במטא ● מדובר ברובוט דמוי אדם המיועד לבצע מטלות בסיסיות במשקי הבית או במחסנים תעשייתיים

אילוסטרציה: shutterstock

החשש מחלחל לשווקים: פרמיית הסיכון של ישראל בשיא של 11 שנים, ומרווחי האג"ח ממשיכים להתרחב

מדד ה-CDS הישראלי, המגלם את עלות הסיכון שמדינת ישראל לא תצליח לשלם את חובותיה, עלה ב-18% בשבוע האחרון ● במקביל, המרווחים של איגרות החוב הדולריות של ישראל מול ארה"ב קופצים

בנק ישראל מכר 8 מיליארד דולר, אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת AdobeFirefly)

הדולר מזנק לשיא של חמישה חודשים. אלה הסיבות

המתיחות הביטחונית בין ישראל לאיראן לצד התחזקות הדולר בעולם הובילה לתיסוף חד מול השקל ● שער הדולר-שקל נסחר ברמה של כ-3.8 שקלים, שיא של חמישה חודשים

סניף של ביטוח לאומי בבאר שבע / צילום: טלי בוגדנובסקי

אלפי עסקים עלולים לגלות בקרוב שהם חייבים לביטוח לאומי מיליוני שקלים

אלפי מעסיקים קיבלו לאחרונה מכתב מהמוסד לביטוח לאומי, שממליץ להם לדווח מרצון על ניכוי הוצאות עובדיהם השכירים מהברוטו לצורכי תשלום דמי הביטוח הלאומי ● הדיווח יהיה רטרואקטיבי, משנת 2017 ואילך ● מעסיק שלא יעשה זאת חשוף לביקורת ולקנסות

קיבוץ כפר עזה. עלות שיקום הנזק מוערכת ביותר מ־5 מיליארד שקל / צילום: Reuters, RONEN ZVULUN

יותר מ־5 מיליארד שקל: ממדי הנזק בעוטף עזה נחשפים

נזקים ביישובי העוטף, שמוערכים במיליארדי שקלים, נחשפו בהצעת המחליטים של הממשלה שאושרה היום ● מספר דורשי העבודה זינק, והפגיעה בחקלאות מוערכת במאות מיליונים ●  שיקום הבתים טרם החל בשלב זה

מארק קיובן / צילום: ap, Mark Schiefelbein

המיליארדר שהתחיל כמוכר שקיות אשפה חושף כמה מסים שילם ואומר: "אני שמח"

"אני משלם את מה שאני צריך. ארה"ב עשתה הרבה בשבילי, ואני גאה להחזיר לה במסים כל שנה", אומר המיליארדר מארק קיובן, שצפוי שלם מס של 275.9 מיליון דולר על הרווחים שלו ב-2023

חנן מור / צילום: אייל טואג

חנן מור מכר מניות ב-2 מיליון שקל, המניה נפלה ב-37%

המשקיעים של חברת הנדל"ן שנמצאת בהסדר חוב הרימו גבה כשראו את בעל השליטה לשעבר מוכר מניות, בהיקף של 78% ממחזור המסחר ביומיים, מה שהפיל את המניה ● ניתן להניח שמור היה מוכר עוד לולא עו"ד גינדס שביקש שיעצור

ייפוי-כוח מתמשך. זה ההליך שיחליף אותו / אילוסטרציה: Shutterstock, REDPIXEL.PL

חקיקה חדשה: תומך החלטות לקשיש או בעל מוגבלות - במקום אפוטרופוס

השבוע נחקק המוסד של "תומך החלטות" ● מה זה אומר, מה ההבדל בין התומך לבין אפוטרופוס, ולמה בעצם צריך מינוי פורמלי מבית המשפט רק כדי לסייע לאדם קשיש או מוגבל?

שכונת קריית משה ברחובות / צילום: איל יצהר

פינוי בינוי ברחובות: 65 מ"ר תוספת לכל דירה ומענק כספי של 100 אלף שקל

במרינה בהרצליה ייבנה מלון יוקרה שיכלול 365 חדרים שבו שותף גם הכוכב ההוליוודי לאונרדו דיקפריו ● במסגרת פרויקט פינוי-בינוי בשכונת קריית משה ברחובות, יהרסו 40 דירות ישנות ובמקומן ייבנו 224 דירות חדשות ● שכונה חדשה בבאר שבע תכלול 840 יחידות דיור שיוקמו ב-11 מבני מגורים ● חדשות הנדל"ן

נשיא ארה''ב, ג'ו ביידן / צילום: Associated Press, Jacquelyn Martin

ביידן בקריאה לקונגרס במאמר מיוחד: "לאשר בדחיפות את הסיוע הביטחוני לישראל ולאוקראינה"

הנשיא האמריקני הבהיר: "זה לא הזמן לנטוש את ידידותינו, לא מתקבל על הדעת שנעמוד מנגד" • על המתקפה האיראנית אמר ביידן: "איראן רוצה למחוק את המדינה היהודית היחידה מעל המפה" • עוד הזהיר הנשיא: "ארה"ב עלולה להיגרר למלחמה, אסור שנניח להגנה של ישראל להיחלש"

וול סטריט / צילום: Shutterstock

נעילה אדומה בוול סטריט; מחירי הנפט צללו בכ-3%

הנאסד"ק ירד ב-1.2% ● מדד הקאק עלה ב-0.6% ● ירידה במדד המחירים לצרכן בבריטניה, אך מעל הצפי ● יצרנית השבבים ההולנדית ASML יורדת ב-5% ●  ג'יי.פי. מורגן: "היסטורית, רכישת זהב לא מצדיקה את הסיכון" • מיקרוסופט תשקיע 1.5 מיליארד דולר בחברת ה-AI מאיחוד האמירויות • יו"ר הפד מודה: "אין התקדמות במאבק באינפלציה"

טיל איראני ליד ים המלח, ששוגר לעבר ישראל ויורט / צילום: Reuters, ALON BEN MORDECHAI

איראן אוזרת אומץ ולוקחת הימור מסוכן בעימות גלוי מול ישראל

ההתקפה של טהראן על ישראל סימנה שינוי אסטרטגי בעימות בין המדינות ●  מלחמת הצללים הפכה לעימות ישיר, ולא ברור עדיין מה יהיה הצעד הבא ● ברקע, הלחץ על איראן להוכיח כי היא מובילה את 'ציר ההתנגדות' מתגבר