גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

"8 רשתות צועקות שהן הכי זולות, מישהו לא יודע חשבון"

פיני גורביץ, מנכ"ל חברת שימורי הירקות ורסק העגבניות זנלכל, מתכונן לשנתיים קשות ומנתח את השוק ■ מגה? "אני לא מבין מה קורה שם"; שופרסל? "מאוד יציבה בפעילות שלה, אבל נשחקת ברווחיות כמו כולן"; ורמי לוי? "היחיד שיש לו יכולת להפתיע"

"גם השנה, וגם שנת 2015, יהיו תחרותיות וקשות לכל שוק המזון. השוק נכנס לתחרות מעמיקה בשנתיים האחרונות וזה לא הולך להיפסק. זה נובע מפתיחת שטחי מסחר, מיוקר מחייה, גם אם הוא פסיכולוגי, ומהרצון להגדיל את התחרות מצד הממשלה. ברור שפעילות כל הגופים תעשה משהו. אחר-כך נתווכח אם זה עשה מספיק טוב או לא. אנשים זהירים יותר בקניות, פחות קונים מבצעים ומעמיסים את המזווה. בחלק גדול מהמקרים זה מבצעים שלא נפסקים", אומר פיני גורביץ, מנכ"ל זנלכל, שאינו אופטימי.

- המבצעים איבדו את האפקטיביות?

"איבדו אפקטיביות בלהעמיס את המזווה. כשאתה מרגיש שיש לך מבצע חד-פעמי, אתה מעמיס את המזווה לשלושה חודשים. היום הצרכן חי בתחושה שהמבצע הוא הסטנדרט. אין מחיר מוצר אמיתי.

"בנוסף, אנשים מפצלים את הקנייה בין הרשתות לפי המבצעים, וזה משפיע לרעה גם על קמעונאים וגם על גודל הסל. כמעט כל משפחה היא חברת מועדון בכמה רשתות, מקבלת דיוור ישיר גם משופרסל גם ממגה, חשופה למבצעים של רמי לוי ויודעת מה קורה בכמה סניפים באזור שלה. "גם אני צרכן יותר חכם. בעבר הייתי רואה מוצר במחיר טוב, הייתי מעמיס. היום אין צורך. היום זה במבצע בחנות הזאת ומחר בחנות ליד".

- לא כל מוצר שבמבצע מוצע במחיר אטרקטיבי.

"מחיר המבצע הוא פסיכולוגי. אנחנו לא באמת יודעים מה המבצע של המוצר. התקשורת והקמעונאים מחנכים למחיר, מחנכים את הצרכן להיות יותר רגיש לכסף שהוא משלם. קטגוריות שמייצרות פחות מבצעים גורמות לצרכן לחפש אלטרנטיבות לקנייה. אם כצרכן אתה רואה שבקטגוריה מסוימת לא מתקיימים המבצעים, אתה מרגיש שדופקים אותך, שלא לוקחים אותך ברצינות כצרכן.

"אני לא בטוח למשל שהירידה במכירות המשקאות היא בגלל שמחפשים בריאות. זו קטגוריה שנשלטת על-ידי חברות שדואגות למחיר גבוה על המדף ומייצרות פחות מבצעים, אז הצרכן גם פחות צורך אותן ועובר לתרכיזים ולמיני-בר בבית. מוצאים פתרון שהוא יותר בריא וגם נכון יותר כלכלית. כספק, ברגע שהמוצר או המותג יוצא מהרגלי הצריכה המיידים, מאוד קשה לו אחר-כך לחזור לסל הקניות הרגילות, כי רובנו קונים מתוך הרגל".

- מה אתה חושב על מה שקורה ברשת מגה?

"אני לא מבין מה קורה במגה. אני גם די מוטרד כספק, שכל חצי שנה או שנה מוכרים את אותו סיפור: הוזלנו 1,000 מוצרים. רק הפרזנטור או הצבע של הלוגו משתנה. שמונה שחקנים צועקים שהם הכי זולים אז מישהו כנראה לא יודע לעשות חשבון".

- מגה השיקה רשת דיסקאונט חדשה - YOU.

"אני חושב שהצרכן אדיש. כל משפחה מחלקת את הקנייה לכמה סניפים בחודש, והשאלה היא מה הכוח היחסי שמגה תזכה בו. זו לא שכולם יגלו שיש רשת חדשה ויעמדו בתור ב-YOU. חוץ מרמי לוי, שהפתיחה שלו עושה רעש אזורי, בכל יתר הרשתות זו תחרות מקומית והזזת נתחי שוק באחוזים בודדים בכל סניף. YOU זה שינוי של פורמט ולוגו. אלה סניפים שאנשים כבר הכירו. חלק מהם צריכים לגלות שיש פורמט חדש ולחזור לנסות לקנות בו, חלק שקנו בסניף פתאום מוצאים פורמט שונה והם צריכים להתרגל מחדש. למגה היה קהל לקוחות וחלק שואלים: 'אם עכשיו זה זול וטוב, אז איפה קניתי קודם? הקהל הזה יכול לבוא ולהגיד 'אז מה, עבדו עליי כל הזמן?' המהלכים האלה מאוד לא חד-משמעיים".

- אתה רואה שינוי משמעותי ב-YOU?

"לא. הפורמט רק מתחיל ברמה ארצית. אני גם לא מאמין שיהיה שינוי משמעותי. המומנט של הפתעה או מהפכה בעיניי הצרכן כבר לא קיים. הרשת היחידה שיש לה יכולת להפתיע היא רמי לוי. היום כולם צועקים מחיר וזה כבר לא מפתיע אף אחד".

במגה סירבו להתייחס לדברים.

- מה משחק לטובת רמי לוי - הבשורה או התדמית?

"אף אחד לא יודע למכור סל מזון בחצי מחיר והפערים הם 10%. לרמי לוי יש גם בשורה. תדמית יודעת להכניס את הצרכן לתוך הסניף, אבל כדי לשמור אותו זה לא מספיק. אז התדמית עוזרת לרמי לוי להביא את האנשים בפעם הראשונה או השנייה וכשהוא מגיע לשם, הוא צריך לפגוש מציאות שתומכת בתדמית ואצל רמי לוי זה קורה. גם רמי לוי נמצא במלחמה קשה ואנחנו רואים את התוצאות שלו. זה לא בא לו בחינם".

- ושופרסל?

"הרשת מאוד יציבה בפעילות שלה והדרך קבועה בעיניי הצרכן. הפורמטים קבועים, היכולת התפעולית גבוהה, המבחר נכון, המבצעים ומועדון הלקוחות. הרשת עובדת אך נשחקת ברווחיות כמו כל הרשתות האחרות. אין שם משהו שאחרים לא יודעים, אבל יש שם ביצוע שיטתי של הדברים".

- אתה חושב שהרכישה של רשת כמעט חינם השתלמה ליינות ביתן?

"כן. הוא לא זכה לתנאים מרחיקי לכת מספקים, כי היום אף אחד לא זוכה להם כנראה, אבל יש יתרון לגודל, במיוחד כשהשוק הוא כבר שוק של 4-5 שחקנים גדולים, וזה משפר את מצבו".

- אבל יינות ביתן ירדה במכירות בסניפי כמעט חינם.

"כולם חוטפים. רמי לוי לא חטף בדו"חות? כשאתה רוכש חברה בגודל שלך, אתה צריך לקחת בחשבון שבתקופה הראשונה תהיה ירידה במחזור. אתה מגלה פתאום שחלק מהסניפים לא כדאיים והחזיקו אותם בכוח כדי לייצר מחזור. זה טבעי".

- זה היה חכם מצד קואופרטיב דן לרכוש את רשת מחסני להב?

"אני חושב שלא. היה מאוד חכם מצידו של אלי להב למכור. זה בטוח. הם קנו כמה סניפים מפוזרים, בסדר גודל שונה, עם פורמט לא אחיד. אין להם מודעות ארצית. זה להילחם עם כמה סניפים בכל אזור. כל סניף בפני עצמו יכול להצליח, וכתוצאה גם אוסף סניפים יכול להצליח, אבל אין כאן הליכה אסטרטגית לרשת ארצית. אם אתה רוצה לפרוץ ברמה ארצית, המהלך של יינות ביתן יותר חכם".

בהתייחס לדברים אומר יו"ר קואופרטיב דן, עמיקם בן צבי: "אנחנו מאוד מרוצים מהרכישה. מאז הרכישה, הרשת הכפילה את עצמה והיא רווחית".

- אתה חושב שהתדמית של רשת חצי חינם נשחקה?

"לחצי חינם הייתה תדמית כה חזקה שהיא לא מצאה לנכון לפרסם. היא הייתה רמי לוי של אז. היום היא בפרסום בטלוויזיה וברדיו כי זה חלק מהמלחמה. הבידול שלה כזולה הלך ונשחק. חצי חינם נשארה פחות או יותר באותו גודל של שטחי מסחר וזה משחק לרעתה. כתוצאה מזה היא מייצרת פחות רעש תקשורתי כי אין מה לספר על מי שעושה כל הזמן את אותו הדבר. בשוק אתה שומע על YOU, על רמי לוי, על שופרסל, זה מייצר רעש ותזוזה אצל הצרכנים".

לא מוטרדים ממותגים פרטיים

למרות שתחומי הפעילות של זנלכל אינם בעלי מחסומי כניסה קשים, המותגים הפרטיים לא פגעו בחברה. החברה, שעוסקת בעיקר בשימורי ירקות ורסק עגבניות, מייצרת מותג פרטי בשוליים לשופרסל, למגה ולמותג "קנייה חכמה", אך גם ייצור זה אינו כולל את המוצרים המובילים שלה: תירס, אפונה ומוצרי העגבניות, ואינו כולל שימורים.

"התחרות מול המותג הפרטי לא השתנתה בשמונה השנים האחרונות. אין שם הפתעות", אומר גורביץ, המוטרד יותר מהתחרות בין הרשתות. "כבר לפני שנתיים-שלוש זיהינו שהתחרות בין הרשתות מחמירה. הקמעונאים מתחרים על המוצרים הבסיסיים, וזה לא שהכול על חשבון הקמעונאים, זה משפיע גם עלינו. היה לנו ברור שאנחנו צריכים להתייעל ושלא נוכל לגעת במחירים לצרכן".

כחלק מההתייעלות, הפסיקה חברת זנלכל ייצור של כמה מסדרות המוצרים שיצרה, ושבסופו של דבר לא תפסו נתח מכירות משמעותי. "הייתה לנו סדרה בעגבניות של טומאטו, שהייתה יחסית יקרה ונתח השוק היה לא גבוה. אז הפסקנו לייצר. לפני שנתיים התחלנו לשווק חומוס להכנה עצמית בבית בקופסת פלסטיק וללא חומר משמר. השקנו ברעש גדול, פרסמנו בערוץ 2 וניסינו לדחוף בכל הכיוונים. זה היה מוצר עם כל היתרונות, אבל לאנשים יש הרגלי קנייה והם קונים חומוס ב-12-14 שקל ונגמר הסיפור".

הרווח הנקי של זנלכל ברבעון זינק ב-107%

הרווח הנקי של חברת זנלכל יותר מהוכפל ברבעון הרביעי של 2013 וברמה שנתית הוא זינק ב-25%. ביצועי החברה ברבעון היו טובים במיוחד. המכירות נסקו ב-18.3% ל-51 מיליון שקל, הרווח הגולמי נסק ב-36% ושיעורו הגיע ל-29.8% מהמכירות, וזאת לעומת שיעור של 25.9% בתקופה המקבילה ב-2012. שיעור הרווח התפעולי רשם שיא שנתי של 14.9%, כשבשורה התחתונה החברה רשמה ברבעון רווח נקי של 4.9 מיליון שקל.

גורביץ אומר שהזינוק ברווחים אינו נובע מעליות מחיר, כיוון שלדבריו החברה ביצעה עליות כאלה רק בשוליים. לדבריו, "כל מה שאנחנו מייצרים זה מחומר גלם מקומי ולכן אנחנו מוטי חומר גלם חקלאי. עקומת הייצור לא שטוחה. שנת 2012 הייתה פחות טובה. ב-2013 עשינו את העבודה הרבה יותר נקי. אני מאוד מרוצה, אבל להגיד לך שאני יודע איך אגמור את 2014? אני לא יודע. אבל אם נילחם כל יום וכל שבוע, יש סיכוי שנראה תוצאות נורמליות".

ברמה שנתית, הרווח הנקי של החברה זינק כאמור ב-25% והסתכם ב-10 מיליון שקל, שהיוו 5.3% מהמכירות, לעומת רווח נקי של 8 מיליון שקל בשנת 2012. הזינוק ברווח הנקי הוא תוצאה של שיפור בביצועי החברה בכל הפרמטרים. המכירות נסקו אשתקד ב-14.2% ל-188 מיליון שקל. שיעור הגידול במכירות בשוק המקומי הסתכם ב-11.3%, זאת בזמן שהמכירות לייצוא צמחו חדות ב-78%. עם זאת, הייצוא עדיין מהווה רק 7.2% מכלל הפעילות ומסתכם ב-12.7 מיליון שקל בלבד. הרווח הגולמי עלה חדות ושיעורו עלה בהתאם ל-26%. הדבר תרם לזינוק של 26.3% ברווח התפעולי, שהסתכם ב-21 מיליון שקל והיווה 11.2% מהמכירות, וזאת לעומת שיעור של 10.1% בשנת 2012.

המספרים של זנלכל יכין

עוד כתבות

ישראל לשם וקרן כהן חזון / צילום: רמי זרנגר

"לידה אני תלמיד בכיתה א": עורך הדין הבכיר והיזמת המצליחה חושפים את השותפות

20 שנה שישראל (רלי) לשם וקרן כהן חזון הולכים יחד, וחברת תורפז תעשיות שהקימו, שמפתחת ומייצרת תמציות טעם וריח, כבר שווה 1.7 מיליארד שקל וחולשת על 17 חברות ● הוא בעל אחד ממשרדי עורכי הדין הגדולים בארץ אבל מרגיש לידה "כמו בכיתה א'" ● היא תעשיינית בנשמה אבל זוקפת לו הרבה מההצלחה ● זה ראיון זוגי ראשון

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP (Daniel Cole, Toby Melville)

״הטיסות יוצאות״, מכריז סונאק, ומוכן לגרש את המהגרים

מנהיג השמאל הקיצוני בצרפת "יודע את ההבדל בין יהודי לבין צלף של צה"ל" ● טראמפ מרשה לקונגרס לסייע לאוקראינה ● "הטיסות יוצאות", מכריז ראש ממשלת בריטניה, ומוכן לגרש מהגרים ● טסלה מאבדת את הדמוקרטים ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם

הנוף הנשקף מהררית / צילום: ליבי לוי

נסעתם לגליל בחג? אתם חייבים לעצור ביישוב הזה לחוויה תאילנדית אמיתית

קפה שהוא גם גלריה, מופע מוזיקלי של ערפול חושים, מעדנייה משובחת ושופינג ברוח האנתרופוסופיה ● ביקור ביישוב הררית, שמרגיש כמו יקום מקביל

כטב''ם מדגם שאהד 136 מוצג בטהרן. מרבית הכטב''מים ששוגרו לעבר ישראל מאיראן היו מדגם זה / צילום: Reuters, Morteza Nikoubazl

גם אחרי היירוט המוצלח: 30 אלף דולר ויש לכם כטב״ם מתוצרת איראן

הפעולה ההגנתית המוצלחת של ישראל המחישה עד כמה הכטב"מים מתוצרת איראן אינם קטלניים מול מערכות מערביות באיכות גבוהה ● אולם, מי שבוחר באמצעים מתוצרת איראן אינו רוכש אותם בשל איכותם, אלא מחירם ● ומי המדינה הקטנה שמקבלת מקורות פרנסה לאזרחיה העניים באמצעות מתקן ייצור מל"טים איראני?

מוריס צ'אנג / צילום: Associated Press, Aaron Favila

הוא חגג 55. ואז הקים את יצרנית השבבים הגדולה בעולם

מוריס צ'אנג צבר עשורים של ניסיון לפני שהקים עסק שהפך חיוני לכלכלה הגלובלית ● מה יכולים ללמוד ממנו יזמים אחרים בגיל העמידה?

טקס הסיום הראשון של סטודנטים בסניף אוניברסיטת NYU בשנחאי, 2017 / צילום: Reuters, Ke yi

הכל למכירה: כך זורם הכסף הסיני לאוניברסיטאות אמריקאיות

אוניברסיטאות אמריקאיות חותמות על חוזים ברחבי העולם כדי למכור את מומחיות המחקר וההכשרה שלהן, וכמה מההסכמים הרווחיים ביותר שלהן היו עם חברות שבסיסן בסין ● חוזים הוערכו ב-2.32 מיליארד דולר בין 2012 ל-2024, על רקע חששות בקונגרס כי הקשרים האקדמיים עלולים להוות סיכון ביטחוני לאומי

"מדינה קטנה, הגנה אדירה": בעולם עדיין מתפעלים מישראל

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: נשיא סוריה בשאר אסד מנסה לשדר עסקים כרגיל, איראן ממשיכה לפתח את תוכנית הגרעין, בכירה בריטית קוראת לממלכה ללמוד מירושלים כיצד מפתחים מערך הגנה ראוי, ואונר"א שחלק מאנשיה התגלו כטרוריסטים באה בטענות לישראל ● כותרות העיתונים בעולם

יונדאי i20 מודל 2024 / צילום: יח''צ

החל מ-120 אלף שקל: מכונית קטנה עם תמורה טובה

ה–i20 החדשה היא מכונית זריזה, מרווחת יחסית לקטגוריה וחסכונית. יש נוחות ממנה, אבל בעידן שבו אפילו משפחתיות "עממיות" כבר נושקות ל-170 אלף שקל, ה-i20 היא בחירה הגיונית לבעלי תקציב מוגבל

אולם קולנוע בקליפורניה. החדשים רווחיים יותר מהישנים / צילום: Shutterstock

לאולמות קולנוע יש נדל"ן מיוחד, וזה מציל אותם

אולמות הקולנוע הלכו ואיבדו רלוונטיות רק לפני כמה שנים ● המיצוב הנדל"ני המיוחד שלהם עשוי להציל אותם

אילת / צילום: Shutterstock, StockStudio Aerials

אפילו הטילים כבר לא מרתיעים את משקיעי הנדל"ן בעיר הזו

דווקא בזמן מלחמה, המשבר בשוק הנדל"ן והריבית הגבוהה, אילת פורחת נדל"נית ● "המשקיעים חזרו לעיר והם סוגרים עסקאות עם קבלנים"

סונדאר פיצ'אי, מנכ''ל גוגל / צילום: Shutterstock, photosince

מה אפשר ללמוד מגוגל? ארבע תובנות מדוחות ענקיות הטכנולוגיה

שלוש ענקיות טכנולוגיה פרסמו אמש את דוחותיהן לרבעון הראשון והציגו תוצאות מרשימות עם הכנסות ורווחים של עשרות מיליארדי דולרים כל אחת: מיקרוסופט, גוגל ואינטל ● התנודתיות הקיצונית במניות הענק הללו יכולה להזכיר למשקיעים מספר תובנות שחשוב לשים לב אליהן בשוק ההון

גבול לבנון / צילום: Shutterstock

צה"ל: חיסלנו מחבל בכיר בלבנון, שקידם פעולות טרור רבות נגד ישראל

דיווח: במצרים נערכים ב"תוכנית חירום" לפלישה ישראלית לרפיח • פיגוע דקירה ברמלה: צעירה נפצעה קשה • צה"ל תקף מבנים צבאיים ששהו בהם מחבלים של חיזבאללה בדרום לבנון • דיווח בבלומברג: פסגה מדינית בנושא עתידה של רצועת עזה יתקיים ביום שני הקרוב בסעודיה •   ● כל העדכונים

כוחות צה''ל ברצועת עזה / צילום: דובר צה''ל

חמאס פרסם אות חיים משני חטופים: קית' סיגל ועמרי מירן

חמאס פרסם אות חיים משני חטופים: קית' סיגל ועמרי מירן ● אזעקות בצפון: מטרה חשודה הופלה מעל מנרה ו-2 טילי נ"ט שוגרו לעבר הקיבוץ ● היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב: "יש מומנטום חדש בשיחות המו"מ" ● צה"ל תקף מטרות חיזבאללה בדרום לבנון ● מחבלים שנערכו לבצע ירי לעבר כוחותינו במרכז הרצועה חוסלו מהאוויר; מטוסי קרב תקפו אתר שממנו שוגרו רקטות לעבר אשדוד במהלך המלחמה ● עדכונים שוטפים

חייל אוקראינה מכין כטב''מ פוסידון לשימוש / צילום: ap, Efrem Lukatsky

טילים במקום מטוסים: המדינה שקונה נשק ב-50 מיליארד דולר

בצל היקף השימוש בכטב"מים במלחמת רוסיה־אוקראינה, לטביה תספק לאוקראינה כטב"מים • צבא הפיליפינים קנה טילי שיוט מהודו בעלות של כ-375 מיליון דולר ● פולאריס משיקה אופנועי שלג צבאיים חדשים ● השבוע בתעשיות הביטחוניות 

עמית גריידי, הממונה על חוק המכר במשרד השיכון / צילום: משרד הבינוי והשיכון

קניתם דירה מיזם ומכרתם לפני האכלוס? אולי תהיו אחראיים לאיחורים במסירה

נייר עמדה שפרסם הממונה על חוק המכר מחריף את התנאים עבור מי שרוכשים דירה מקבלן ומעוניינים למכור לפני האכלוס

השבוע בשווקים / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

הענקית שקפצה וזו שהתרסקה - ועוד כתבות על מצב השווקים

מטא איכזבה את המשקיעים ● נטפליקס צנחה אחרי תוצאות חיוביות, טסלה פרסמה דוח מאכזב אבל המניה שלה קפצה. למה? ● קבוצת רד בינת מסיימת עידן ועוד כתבות על המצב בשווקים

טל בסכס, פרויקטור מרכז השליטה האזרחי / צילום: רמי זרנגר-יח''צ החברה למתנ''סים

הפרויקטור שלא היה בראיון ראשון: "לא באתי לחמם כיסא"

טל בסכס מונה בסוף אוקטובר לפרויקטור שתפקידו "לתדרך בכל הנוגע לניהול האזרחי של המלחמה" ● אלא שאינטרסים פוליטיים רחשו בשטח, יותר מדי גופים היו מעורבים, ומהדיבורים על תקציב של 15 מיליארד שקל לא נשאר דבר ● בראיון לגלובס הוא מדבר על היכולת להשפיע כמנכ"ל החברה למתנ"סים, ומפתיע: "אם קוראים לי שוב - אני מתייצב"

צילומים: שלומי יוסף, עמית שאבי (ידיעות אחרונות), עיבוד: גלובס

2,800 שקל לשעה, תיקים מתוקשרים ותיבת פנדורה: החיים החדשים של השופט שבמחלוקת

הדיל שהוביל למינויו לנשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב שב לאחרונה לרדוף את השופט בדימוס איתן אורנשטיין ● גלובס צולל לנבכי הקריירה החדשה שאימץ לעצמו כבורר–על, לחמ"ל שהקים כדי להתמודד עם ההקלטות המביכות ולשאלה המרחפת מעל לכל - איך תשפיע הפרשה על עתידו המקצועי?

ג'רום פאוול, יו''ר הפרדל ריזרב / צילום: ap, Andrew Harnik

כאב הראש של הפד רק גובר ובשווקים מיואשים

העלייה המחודשת של האינפלציה לא תאפשר לפד להוריד את הריבית ● היום יתפרסמו נתוני מדד ה-PCE החודשיים, אך אין מקום לתקווה רבה ● המטרה של הבנק המרכזי היא דואלית: לשמור על תעסוקה מקסימלית תוך הגעה ליציבות מחירים

עו''ד חגי קלעי / צילום: פליקס רטברג

"משפיל ומקומם": עורך הדין שהצליח לעזור להרבה, רק לא לעצמו

הוא עמד בפני 15 שופטים בבג"ץ הסבירות ההיסטורי, מייצג בעלי מניות נגד תאגידי ענק, ובין לקוחות המשרד שלו אפשר למצוא את אבי חימי ואריה דרעי ● אבל נדמה שהשליחות הגדולה ביותר של עו"ד חגי קלעי היא בקידום השוויון לקהילה הגאה ● אז איך זה שדווקא את בנו הוא נאלץ להביא בפונדקאות בארה"ב? "זה היה משפיל ומקומם"