גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

רפי כהן על סגירת המסעדה: "שטויות, בקרוב הכול יתבהר"

עובד לשעבר: "הייתה אווירה לא נעימה. עובדים פוטרו, ואחרים עזבו. גם אם מישהו גנב, זו לא סיבה להשבית המסעדה" ■ האם המסעדה תיפתח מחדש במאי?

ייתכן מאוד שכדי לרדת לשורשי הסיבות שבגינן נסגרה באופן זמני מסעדת "רפאל" המצליחה, אחד מאותם מרכזי כוח לפוליטיקאים, אנשי עסקים, סלבריטאים או "פודיס", צריך לחזור עד לימים הראשונים שלה, כשלאורך הדרך פרושים כל המרכיבים שיכולים לייצר מותחן עסיסי במיוחד.

רפי כהן עלה כמטאור בשמי הקולינריה המקומית. המסעדה, הגם שנפתחה (בסמוך למלון "דן" תל-אביב, במקום שבו שכנו בעבר מקומות ידועים כמו "רמי" ו"רגאטה") ב-2001, בתקופה קשה מאוד לעסקי הבילוי והמסעדנות על רקע אי ודאות כלכלית וביטחונית, הייתה להצלחה גדולה כבר מתחילת הדרך. כהן, שף אנונימי באותם ימים, אומץ בחום על-ידי ישראל אהרוני, הדמות המוכרת ביותר בעולם הקולינריה בישראל בימים שלפני "מאסטר שף" והיה לכוכב.

הסגנון החדשני (יחסית לאותם ימים), של שילוב בין מטבח עילי מחד ומטבח מסורתי-עדתי מאידך, תפס את החך הישראלי עד כדי כך שאפילו המחירים הגבוהים יחסית של "רפאל" לא מנעו ממנה להתמלא כמעט בכל ערב. בהמשך נפתח גם בר "החמארה" שצמוד למסעדה ומשמש גם כאזור המעשנים שלה. על הבר ניתן היה לראות תמיד גברים אמידים שמחזיקים סיגר קובני יקר ביד אחת וסיגר מרוקאי מהמטבח ביד השנייה ונעים לצלילי מוזיקה אוריינטלית מעודכנת שהלמה יפה את סגנון הבישול של המקום. קפיצת מדרגה נוספת רשם כהן כאשר הפך לפני כ-5 שנים לפרזנטור של חברת "צבר" שאף השיקה קו מוצרים שנושא את שמו.

בשלהי 2013, פתח כהן מסעדה נוספת, "חמש" ברחוב מנדלי בתל-אביב. המסעדה שמגישה ארוחות בוקר, הפכה מהר מאוד לטרנדית למרות תהליך השקה "שקט" ולמרות מחירים גבוהים מהמקובל בשוק ארוחות הבוקר - כ-75 שקל לסועד.

אלא שבמקביל לשילוב הנדיר בין הצלחה קולינרית להצלחה עסקית, צירוף נדיר במקומותינו, התפתח לצד הקריירה של כהן גם צד פחות מוכר שמצא את ביטויו לאחרונה בפיטורי חלק מהעובדים. ועדיין, שום דבר לא הכין את הסועדים לערב שבת האחרון, כאשר כהן החליט לסגור את המסעדה לאלתר (באופן זמני).

גורם מתוך המסעדה מסר ל"גלובס" כי "בשבועות האחרונים הייתה אווירה לא נעימה במקום. אנשי צוות פוטרו ואחרים עזבו מרצונם. כשרפי הגיע למסעדה באותו ערב וראה שיש לו בקושי שמונה עובדים לסרוויס הוא סגר, למרות שבאותה שעה היו במסעדה לא מעט סועדים והזמנות, חלקם של אנשים ידועים למדי".

חברת מחשבים מוכרת ואמינה

מכאן, כך נדמה, מתחיל הרשומון. לדבריו של כהן, באותו הערב קיבל אישוש רשמי לחשדותיו שמישהו שהבחין בחקירה סמויה (של חברת חקירות פרטית ששכר כהן), מנסה לשבש את החקירה על-ידי העלמת עדויות ולפיכך החליט לסגור לאלתר. ההסבר הזה, לטענת גורמים בענף, הוא מעט בעייתי: "גם אם מישהו אכן גנב ממנו בתוך המסעדה, ונניח שהסתייע אפילו בשותף שקשור למערכת המחשב, זו לא חייבת להיות סיבה להשבית מיד את כל הפעילות במסעדה. להיפך: אם יש לך חשד בנוגע למעילה, זו ההזדמנות לתפוס את הגנב 'על חם', במקום לסגור, ועוד בערב הכי מכניס של השבוע".

כהן מצדו אומר למקורביו שהשבועות האחרונים הפכו אותו מאדם שבקושי יודע לשלוח אי-מייל למבין גדול בתוכנה משצלל לעומק חומר הראיות שהצטבר לכאורה כתוצאה מהחקירה.

לדברי כהן, הקש ששבר את גב הגמל היה אירוע שהתקיים בחדר הפרטי במסעדה, אירוע שהחשבון שלו עמד על כמה אלפי שקלים, אך ברישום במערכת המחשב הופיע בסכום אפס. מה שמעלה לכאורה אפשרות שמישהו מאנשי צוות המסעדה שיתף אולי פעולה עם עובד בחברת המחשבים. יש לציין כי החברה שמספקת למסעדה את מערכת המחשוב היא "מייקרוס", חברה מוכרת ואמינה שעובדת עם לא מעט גופים בשוק המסעדנות בישראל.

גורם בכיר בענף טוען שגם אם התבצעה מעילה "לא יכול להיות שזו מייקרוס כחברה".

המסעדה תיפתח מחדש במאי?

עובדת שפוטרה לאחרונה סיפרה: "למרות יחסי האנוש, בכל זאת אנשים רצו לעבוד אצלו. המטבח שלו נחשב לאחד המוקפדים בעיר ומי שהצליח לשרוד בו זמן רב, יצא לשוק אחר-כך כשהוא מוערך גם מבחינה מקצועית וגם מבחינה מנטלית. המטבח של 'רפאל' הפך למין טירונות יחידה שמי ששרד אותה יוכל לעבוד בכל מקום אחר".

מנגד, אומר מקורב אחר, בפרפרזה על משפט ידוע: "כהן הוא אולי פרנואיד, אבל העובדה שהוא כזה לא אומרת שלא רודפים אחריו. כלומר, האיש היה תמיד קשה והיו לו היתקלויות על בסיס אישי. זה עדיין לא אומר שמה שהוא מספר לא נכון. יכול להיות שמישהו מנסה לגנוב ממנו, גם אם מדובר בסכומים נמוכים יותר מאלו שהוא טוען להם".

כך או כך, מסכימים כולם, גם אם תיפתח מחדש ב-1 במאי כפי שמבטיח כהן, הרי שעתידה של המסעדה המצליחה בכל הקשור לגיוס עובדים מעורר שאלות: "כל עוד מדובר במלצרים וברמנים, כהן יכול לגייס צוות חדש כמעט מהיום למחר. ברגע שהבלגן מגיע למטבח, הוא לא יוכל לשמור את הצוות שלו אם לא ישלים אותו ויפתח את המקום כמעט מיד. צריך לזכור שלא מעט מסעדות קמו לאחרונה, למשל באזור שרונה בתל-אביב ובמטבחים שלהם זקוקים לכוח אדם איכותי. אם כהן לא יתעשת מהר, הוא עלול להפסיד".

האם המותג "רפי כהן" נפגע?

עוד הרבה לפני הימים שבהם בכל בית בישראל הכירו את אסף גרניט, מאיר אדוני או חיים כהן; לפני שהשפים בישראל הפכו למגה סלבס והתואר "מאסטר שף" הפך למשאלת לב נפוצה - כבר היה השף רפי כהן מותג. הוא היה בין הראשונים ששילבו את הבישול הביתי במטבח עילי, שהביא את הישראלי החדש ששואב בגאווה מהשורשים ומגיש את האוכל של בית אמא, בכלים יפים עם אווירה מהודרת ובתמחור שאמא יכולה הייתה רק לחלום עליו.

פרט לאוכל טוב זוהה כהן עם ערכים של עממיות, חום ונשמה, ועם זה קל היה לא רק לגבות פרמיה על האוכל שהוא עצמו בישל, אלא גם על שיתופי-פעולה מסחריים שיצר עם אחרים - הבולט בהם עם סלטי צבר, שאיתם הוא משתף פעולה מאז 2008.

אחת הסיבות שחברה מסחרית בוחרת לקחת כפרזנטור דמות מוכרת היא קיצור הדרך שדמות כזאת אמורה לעשות בניסיון להגיע לצרכן עם אמירה וזיהוי שמצופה להשליך מהפרזנטור למותג. בצבר לקחו את זה צעד קדימה ולא הסתפקו רק בהצבתו של כהן על המסך כדמות המדבררת את איכות המוצרים, אלא יצרו איתו סדרת סלטים שלמה, המשווקת כסלטי השף ומזוהה איתו ועם תבשיליו.

אבל העבר הוכיח, בארץ ובעולם, שהשימוש בפרזנטור עלול להתגלות כחרב פיפיות, שכן כשהפרזנטור מסתבך גם המותג שאותו הוא מייצג עלול למצוא את עצמו בצרה.

שוכחים וסולחים

אלא שבמקרה של כהן הדברים יותר מסובכים. בשלב הזה של הפרשה עדיין רב הנסתר על הגלוי, ולא ברור כלל מה הביא לסגירה זמנית של המסעדה, האם הייתה שם מעילת ענק או אולי סוג של התנהלות שקשורה בכהן עצמו. אם תוך זמן קצר תצא המשטרה באמירה שאכן כהן נפל קורבן להונאה כלשהי, למרות הטפטופים הראשונים והלא חיוביים שעוסקים ביחסי האנוש שלו מול העובדים - תבוא הפרשה לידי מיצוי, מבלי שלכהן ייגרם נזק תדמיתי רב. אך יש להניח שכדי להבין מה קרה שם באמת יידרש יותר זמן, וזמן הוא מצרך שעלול לעלות לכהן הרבה כסף, כי זה החלון שבו התקשורת עטה על כל קמצוץ מידע כמוצאת שלל רב.

בתחרות בין כלי התקשורת, שבה כל אחד רוצה להראות שגם לו יש משהו חדש להגיד, הכול הופך לחדשות חמות ולכן השאלה הגדולה היא האם יש לרפי כהן שלדים בארון. אם הם קיימים וייצאו החוצה, זה עלול לפגוע בו בטווח הארוך.

הישראלים נתפסים אולי ככאלה ששוכחים וסולחים מהר אבל על רקע אירועי החודשים האחרונים, שבהם מתגלים יותר ויותר מפורסמים שעושים שימוש לא ראוי בכוחם, לא בטוח שהצרכן הישראלי עדיין מוכן לאכול הכול.

כדי שהפרשה תהיה רק מכה קטנה במותג, רפי כהן צריך לא רק שהמטבח שלו יהיה מבריק, אלא גם המחסן האחורי. והשירותים. כי כל מה שלא יצוף יעלה ויגבה תשלום יקר.

הסיקור התקשורתי: סנטימנט ביקורתי כלפי רפי כהן

מסעדת רפאל, ובעיקר השף רפי כהן, מוכרים היטב בציבוריות הישראלית, ולכן לא מפתיע לגלות שהפרשה עוררה עניין תקשורתי רב. מניתוח של יפעת מחקרי מדיה עולה, כי סגירת המסעדה אוזכרה ב-38 אייטמים מאז ההודעה הדרמטית ביום ראשון. הידיעה על הסגירה הופיעה בכל אחד מהעיתונים היומיים, אתרי האינטרנט המרכזיים ובשתי מהדורות החדשות (ערוץ 2 וערוץ 10), בתפוצה ממוצעת של 2.5 חשיפות לכל אדם בישראל.

המסעדה ורפי כהן סוקרו באופן ביקורתי, כאשר ההודעה על ההונאה הוטלה בספק, וההתמקדות הייתה באופיו של כהן וביחסו לעובדיו.

מבחינת השיח ברשתות החברתיות, זוהו 319 שיחות שונות, עלייה של 200% בשיח על המסעדה, בהשוואה לימים רגילים.

רביב טל, ראש מחלקת מחקר ביפעת מחקרי מדיה, אומר כי "בשנים האחרונות אנחנו רואים את התקשורת הופכת צהובה ופרסונלית יותר, ומדגישה היבטים אישיים ורכילותיים על חשבון הסיקור הענייני. ברבים מהאייטמים, סיקור המשבר במסעדת רפאל עסק בבעיות של רפי כהן ולא של המסעדה".

תגובות

רפי כהן אמר היום (ד') ל"גלובס": "הכול שטויות. בעוד יום או יומיים תראו שהכול יתבהר. אני לא פיטרתי, למעט 4 עובדים, ששלושה מהם נשלחו הביתה בתשלום. כל שאר העבודה והחקירה של המעילה היו מול החברות החיצוניות ומחוץ לכותלי המסעדה - מול חברות המחשבים, הכרטיסים הנטענים והבנקים בלבד". עוד הוסיף כהן, כי "אפשר לשאול את כל הקולגות שלי, שיגידו לכם שרפאל היא דוגמה ומופת לניהול ולאווירה טובה, ולתנאים מצוינים לעובדים שאין כמוהם במשק".

מייקרוס: "אנו דוחים מכל וכל את טענותיו של כהן ומציעים לו לבדוק אצלו במסעדה מי גרם להונאה".

עו"ד דרור ארד-איילון ענה למספר שאלות שהעבירה לו כתבת "גלובס" אלה לוי-וינריב, בשמו של השף רפי כהן:

- מה תגובתו של רפי כהן לעדות של כמה מן העובדים, לפיהן היו סכסוכים חוזרים ונשנים עם הצוות לאורך השנים?

"זה לא נכון. רפאל היא מסעדה שהעסיקה מאות רבות של עובדים במהלך השנים, ובכל רגע נתון מעל 150 איש, ויחסיה עם העובדים היו והנם מצוינים. יש עובדים ותיקים ונאמנים במסעדה, ומדובר בשמועות של עובדים בודדים שאין לתת להם שום משקל"

- מדוע החליט לסגור את המסעדה לאלתר?

"לא מדובר בסגירה. המסעדה יצאה לחופשה על מנת להחליף את מערכת המיחשוב".

- מה תגובתו לאירועים?

"אין תגובה לאירועים באופן כללי".

- האם המסעדה תיפתח ב-1 במאי?

"בוודאי".

עוד כתבות

סלט קרעי לחם ב''נעה אפייה מקומית'' / צילום: חיים יוסף

רגע לפני שנפרדים מהחמץ: מסעדה מעולה בהרי ירושלים שמנסה לחבר את כל המנות ללחם

"נעה אפייה מקומית" של אלדד שמואלי רק התחילה לרוץ והשף גויס למילואים ● עכשיו היא מתרוממת, והקו המנחה: מנות שהולכות טוב עם לחם, והלחם מצוין

יודר שפריר וגיא ברון, מייסדי סקיילאופס / צילום: בן יצחקי

החברה שחוסכת זמן וכסף לסטארט-אפים: זה חביב הקהל בדירוג המבטיחים של גלובס

סקר חביב הגולשים באתר גלובס זכה בשבועות האחרונים לכ-30,000 צפיות וצבר אלפי הצבעות ● על התואר התחרו השנה 30 חברות צעירות שדורגו במקומות הגבוהים ביותר ע"י עשרות קרנות השקעה הפעילות בישראל ● מי זכתה במקום הראשון?

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

לראשונה בהיסטוריה: הממשלה אישרה קיצוץ בתקציב בניגוד לעמדת שר האוצר

הקיצוץ בתקציב, בהיקף של כ-225 מיליון שקל, אושר לדרישתו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, ובתום מאבקים בשבועות האחרונים מול שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ● הקיצוץ נועד למימון הקמת מתקני כליאה לאכלוס העצורים הביטחוניים הרבים שנעצרו מאז תחילת המלחמה

אביב ומתיאו שפירא, אדיר טובי ורובי ליאני, חברת XTEND / צילום: כדיה לוי

עפים כמו פרפר, עוקצים כמו דבורה: הרחפנים שמשנים את תורת הלחימה

הרחפנים של אקסטנד הפכו פופולריים במלחמה בעזה, ואף הצילו חיים • עכשיו היא עובדת על מערכת משולבת שתיקח את יכולות הרובוטים קדימה ותסייע להם לפעול בצוות ● הסטארט-אפים המצליחים, פרויקט מיוחד

היועצת המשפטית לממשלה, עו''ד גלי בהרב-מיארה / צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

היועמ"שית מתייצבת לטובת וולט: יש לדחות את התביעה הייצוגית להכרה ביחסי עובד-מעביד

לעמדת בהרב-מיארה לא היה מקום לאשר את התביעה הייצוגית מאחר וזו אינה הדרך היעילה וההוגנת להכריע במחלוקת לאור גודלה של הקבוצה הכולל כ-10,000 שליחים ● עוד  נטען כי לא ניתן להכריע בעניינם של כל השליחים על בסיס נתוניו של התובע הייצוגי

שכונת עומרים באופקים. 45 דירות בפרויקט של בראל־סלעית בשכונה נמכרו מאז ה־7 באוקטובר / הדמיה: אול אין

הנתונים מגלים שהמסר ברור: התותחים לא עוצרים את המרוץ לדירה

אלפים ממשיכים להאמין בהשקעה בארבעה קירות שעומדים במוקד העימות והסכנה הכי גדולים כרגע במזרח התיכון, ומאות עסקאות נרשמו גם על הגבול עם עזה, בשדרות ובאופקים ● סיבות כלכליות יש, אך יותר מכל, החלום הנדל"ני של עם ישראל עדיין בועט

אסמעיל הנייה, ראש הלשכה המדינית של חמאס / צילום: Reuters

דיווח בארה״ב: הנהגת חמאס שוקלת לעזוב את קטאר לטובת המדינה הזו

על פי הוול סטריט ג׳ורנל ברקע המו״מ השברירי לעסקת חטופים והלחץ שמופעל עליהם, בכירים בהנהגה המדינית של חמאס פנו לשתי מדינות באזור ובהן עומאן

פעילות צה''ל במערב חאן יונס / צילום: דובר צה''ל

אזעקות הופעלו באשקלון, לראשונה מזה כשבועיים

שני טילי נ"ט פגעו במרחב קיבוץ יראון, לא היו נפגעים אך נגרם נזק ● ארה"ב מטילה עיצומים חדשים על איראן בעקבות המתקפה על ישראל ● בהודעת ביידן נכתב: "איראן ביצעה נגד ישראל את אחת ממתקפות הטילים והכטב"מים הגדולות שהעולם ראה אי פעם" ● גם האיחוד האירופי צפוי להטיל עיצומים ● שר החוץ האיראני נחת בניו יורק ● עדכונים שוטפים 

עגלת קפה הקבינה בכפר הס / צילום: שני בריל

ארבע הצעות לטיולי יום שרק המקומיים מכירים - ומשהו טעים ליד: מדור מיוחד לפסח

תצפית מרהיבה אל המדבר בשקיעה, פארק שמרגיש כמו ההיי ליין בניו יורק, האחות הקטנה של מקדש הבשרים משוק הכרמל וקרם לימון ומסקרפונה לקינוח ● יצאנו לארבעה מקומות שונים בארץ כדי לשמוע מהתושבים מהי פינת החמד שרק הם מכירים ומה יש לאכול שם, שגם כשר לפסח

עלי חמינאי, המנהיג העליון של איראן, בתפילת עיד אל–פיטר בטהרן / צילום: Associated Press

איך בוצעה התקיפה באיראן ומה היה היעד?

מהבסיס הצבאי שהותקף בוצעו במוצ״ש שיגורים לעבר ישראל ● איך ככל הנראה בוצעה התקיפה ומה יקרה עכשיו? ● וגם: התגובה בשווקים והקפיצה במחיר הנפט

רה''מ בנימין נתניהו / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

"שחקנית מרכזית במזרח התיכון": למה הבכירים הישראליים מתייצבים לתדרך את התקשורת בארצות הברית?

משעות הבוקר המוקדמות, גורמים ישראליים בכירים מתייצבים בתקשורת האמריקאית כדי לתדרך על התקיפה באיראן ● כך בוחרים את גופי התקשורת מולם הם עובדים בארה"ב ומה הם מנסים להשיג?

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילום: יוסי זמיר

משרד הכלכלה מציג: כשאין יעדים, אין כישלונות

במקום לעמוד ביעדים, משרדי הממשלה פשוט מוחקים אותם ● בפיקוד העורף שלפו הודעה לילית שהותירה את הילדים באוויר ● והמסעות לפולין התרוקנו מערך ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

וול סטריט, ניו יורק / צילום: Shutterstock

נאסד"ק ננעל בירידות יום שישי ברציפות; מניית אנבידיה צנחה ב-10%

ה-S&P 500 רשם את השבוע השישי ברציפות של ירידות - ברצף ההפסדים הארוך ביותר שלו מזה למעלה משנה, הנאסד"ק סגר יום שישי ברציפות של ירידות לראשונה מאז אוקטובר 2022 ● הדיווחים על תקיפה ישראלית באיראן שלחו את בורסות אסיה לירידות: הניקיי ננעל בירידה של כ-2.5% ושנזן ננעל בירידה של אחוז ● הזינוק במחירי הנפט התמתן ● בורסות אירופה ננעלו במגמה מעורבת

ספינה צבאית איראנית נעה במימי איראן לפני תחילת תרגיל ימי משותף של איראן, רוסיה וסין באוקיינוס ההודי / צילום: Associated Press, ASSOCIATED PRESS

בחשש רב: כך נערכה איראן למתקפה הישראלית

בטהרן איימו כלפי חוץ והזהירו מתגובת ישראל, אך ביצעו שורת מהלכים המעידים על החשש מתקיפה ● גם בחיזבאללה ובסוריה נערכו

שכונת בית וגן ירושלים / צילום: אוריה תדמור

לא תמיד ניתן להגיע לחלוקה שוויונית בפרויקט תמ"א 38

כל תכנון פרויקט מסוג תמ"א 38 כולל אילוצים תכנוניים, אולם בפרויקטים מסוג חיזוק ועיבוי, האילוצים התכנוניים רבים, שכן הבינוי נעשה על גבי הבניין הקיים, על מגבלותיו ● כך דחתה ועדת הערר המחוזית בירושלים התנגדות של שני דיירים לתכנון של פרויקט

מתכות / צילום: Shutterstock

החברה שמנסה לחולל מהפכה בתעשייה שלא השתנתה אלפי שנים: Magnus Metal מגייסת 74 מיליון דולר

"מקצרת את תהליכי העבודה, מפחיתה את עלויות היצור והזיהום, ומשפרת את איכות המוצר" ● עם שווי מוערך של כ-160 מיליון דולר, מגנוס מטאל הישראלית יוצאת לסבב גיוס חדש

השקל נחלש אל מול הדולר והאירו | עיצוב: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת AdobeFirefly)

הדיווחים על תקיפה באיראן הביאו לצלילת השקל, אך לא לאורך זמן

שני אירועים שהתרחשו הלילה הובילו לפיחות בשער השקל מול הדולר: הורדת דירוג האשראי של ישראל על ידי חברת S&P ודיווחים על תקיפה ישראלית באיראן ● אלא שלאורך שעות הבוקר השקל החל להתייצב ● מה הוביל לשינוי ומה ניתן ללמוד מהעבר?

 

אחרי שבוע על המדף: בכמה נמכרה וילת יוקרה בהוד השרון?

בשכונת הדר בהוד השרון נמכרה וילת יוקרה בשטח בנוי של 280 מ"ר לאחר שעמדה כשבוע בלבד על המדף, תמורת 11 מיליון שקל ● "שוק היוקרה במצב קשה כרגע - הקונים מאוד בררנים כי יש להם היצע גדול" ● ועוד עסקאות נדל"ן מהשבוע האחרון 

אירוע חציית הביטקוין / צילום: Shutterstock

פעם בארבע שנים: כל מה שכדאי לדעת על האירוע הגדול של הביטקוין

אירוע חציית הביטקוין שמתרחש אחת לארבע שנים צפוי לצאת לדרך היום בשעות הערב (שעון ישראל) ● בפעמים הקודמות זה הוביל לקפיצה גדולה בערכו של המטבע, אך בשוק לא תמימי דעים שזה יקרה גם הפעם ● מה קורה בפועל ולמה הוא כה דרמטי עברו משקיעים הקריפטו?

איל וולדמן / צילום: פרטי

איל וולדמן מגלה: "עברו עליי ימים כואבים וקשים מאוד"

"אני כל הזמן חושב מה דניאל הייתה עושה, איך זה היה אם היא הייתה פה עכשיו", מספר איל וולדמן על בתו דניאל שנרצחה בנובה. מאיפה הוא שואב כוח? ● פרויקט מיוחד