גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

תושבי גני צהלה נגד מסעדת "206": "חריגות בנייה, רעש"

מסעדות הבית של מכבי ת"א בכדורסל זכו אתמול לביקור יוצא דופן של השופט עודד מודריק ■ המסעדות: "התושבים רכשו דירותיהם ליד מסעדות שעובדות כבר למעלה מ-30 שנה. פתאום עכשיו הופכים חייהם לגיהנום שלא ניתן לסבול?"

הסועדים שנהנו אתמול (ד') בשעות אחר-הצהריים המוקדמות מארוחות דגים או בשר במסעדות המפורסמות "206 בשר" ו-"206 דגים", בצפון תל-אביב, הופתעו לראות "משלחת" משפטית מכובדת מסיירת במסעדות ומחוצה להן, כשבראשה סגן נשיא בית המשפט המחוזי, השופט ד"ר עודד מודריק.

סיור השטח במסעדות נערך לפי החלטת השופט במסגרת עתירה שהגישו תושבי רחוב עיר שמש בשכונת גני צהלה, שדירותיהם מצויות מול חלקן האחורי של המסעדות. הדיירים מבקשים להפסיק את פעילות המסעדות עקב מפגעי רעש, לכלוך וריח שהן גורמות.

הסיור נקבע במסגרת החלטת השופט בדיון שנערך בעתירה בראשית החודש. לאחר ששמע את הצדדים, החליט השופט, באופן חריג, לערוך סיור ולראות במו-עיניו את המקום בטרם יכריע בתיק.

מדובר בהחלטה לא שכיחה, כאשר במרבית המקרים בהם מבקרים שופטים בשטח, מדובר בתיקים פליליים ובזירות רצח, ולא בטענות למטרדים אזרחיים.

השופט מודריק, מלווה בתושבים העותרים ובא-כוחם, עו"ד אילן בומבך, וכן בבא-כוחן של המסעדות, עו"ד אליעד שרגא, ביקר בתוך המסעדות, בחלקן הקדמי ובחלקן האחורי, כאשר בדיוק באותה עת הגיעה למקום משאית והחלה לפרוק סחורה למסעדות. זאת, כאשר אחת מטענות התושבים בעתירה היא כי חלק מהמטרדים הנובעים מפעילות המסעדות הן אותן משאיות שנכנסות ויוצאות כל העת לרחוב הצר בו הם מתגוררים, על מנת להגיע לחלק האחורי של המסעדות.

בסיור נכחה גם עו"ד יודפת כהן, המייצגת את עיריית תל-אביב והוועדה המקומית לתכנון ובנייה בעיר, הנתבעים אף הם על-ידי תושבי השכונה. זאת, בטענה כי כל המפגעים בשכונה מתרחשים תוך התעלמות של עיריית תל-אביב במשך למעלה מעשור מהחלטת ועדת הערר המחוזית לתכנון ובנייה, שקבעה כי הבנייה של המסעדות חורגת באופן מובהק ובוטה מהמותר, הן בתוכנית והן בהיתר הבנייה שניתן ליחידה המסחרית.

במהלך הסיור הציג עו"ד אילן בומבך לשופט את חריגות הבנייה והמטרדים הנטענים בעתירת התושבים; ומנגד טען עו"ד שרגא כי ניתן לראות כי אין אף מטרד ריח, לכלוך או רעש.

"לכלוך, רעש וחריגות בנייה"

מסעדת הדגים "206" היא אחד המוסדות הקולינריים התל-אביביים הוותיקים. מסעדת "206 בשרים", הוותיקה אף היא, מוכרת בעיקר כמסעדת הבית של שחקני מועדון הכדורסל של מכבי תל-אביב ושל עסקני הקבוצה ואוהדיה.

בעתירה, שהגישו 11 תושבי רחוב עיר שמש בגני צהלה כנגד המסעדות, טוענים הדיירים כי הם סופגים את מטרדי רעש, ריח ולכלוך הפוגעים באיכות חייהם.

עוד לטענתם, עיריית תל-אביב מנפיקה למסעדות רישיון עסק בניגוד לדין ותוך התעלמות מהחלטות ועדת הערר המחוזית לתכנון ובנייה, במסגרתן נקבע כי הבנייה של המסעדות - בין היתר שינוי חזית המסעדות כך שיפנו לרחוב עיר שמש ולא לרחוב משה סנה ובניית קומה מסחרית שלמה - חורגת באופן מובהק ובוטה מההיתרים שניתנו והתכניות.

מנגד טענו המסעדות כי דין העתירה להידחות על הסף הן בשל העובדה כי התושבים רכשו את דירותיהם כאשר הם מודעים למרכז המסחרי הקיים, ולא העלו משך שנים אף טענה כנגד העניין. עוד נטען כי מטרדי הרעש והריח טופלו זה מכבר, ואין כל מפגע סביבתי בעקבות פעילות המסעדות.

בדיון שהתקיים בעתירה בראשית החודש, טען בא-כוחן של המסעדות, עו"ד שרגא, כי "מדובר בעותרים שבחרו לגור ליד מבנה מסחרי שיש בו מסעדות שנבנו לפני 40 שנה, שעובדות כבר למעלה מ-30 שנה. הם ידעו בדיוק מה המצב כשהם נכנסו לשטח, ונכנסו אליו מרצון. 10 שנים אחר-כך פתאום הופכים חייהם של העותרים לגיהנום שלא ניתן לסבול אותו אף רגע נוסף".

לדבריו, "ברור שאדם לא יכול לקנות דירה בצמוד למרכז מסחרי, שבו פועלות מסעדות מקדמת דנא, ולצפות לפתוח את החלון ולראות שדה של פרחים. הדברים היו שם מקדמת דנא, ולכן לא ברור על מה העותרים מלינים".

"צפצוף ארוך על פסקי דין"

מנגד, בא-כוח העותרים, עו"ד בומבך, טען לשחיתות שמאפשרת את המשך פעילות המסעדות, כאשר את עיקר טענותיו הפנה כלפי רשויות האכיפה ובעיקר כלפי עיריית תל-אביב.

"אינני מצליח להבין מדוע משך תקופה כל-כך ארוכה עיריית תל-אביב מחדשת שוב ושוב את רישיון העסק לגבי מסעדות, שנטען לגביהן בפסק דין של ועדת הערר לתכנון ובנייה, כי מדובר הן במטרדים קשים וחמורים... מכל המינים והסוגים שאפשר להעלות על הדעת, החל ברעש, ריח, חריגות בנייה אדירות מימדים... אני לא יודע מהי חריגה יותר גדולה משלטון החוק מאשר לצפצף צפצוף ארוך על פסקי דין והחלטות של מוסדות תכנוניים".

עו"ד בומבך אף רמז כי מדובר במקרה הדומה מאוד לפרשת השוחד בפרויקט הולילנד, כאשר טען בדיון: "נראה לי שמה שנחשף אצל כבוד השופט דוד רוזן (שהכריע בתיק הולילנד - א' ל"ו), כנראה מאוד דומה למה שנחשף כאן".

בתגובה התקומם עו"ד אליעד שרגא ואמר: "אני מוחה על ההשוואות המכוערות שחברי עושה. הוא אומר שמישהו נותן פה שוחד?"; ובומבך השיב: "אני לא שולל שום דבר, ואומר שהדברים ייחקרו ותוגשנה תביעות כנגד הגורמים האחראיים. אי-אפשר להלום את מה שקורה פה, את האפליה הזו, העובדה שפעם אחר פעם באים ומוותרים לעסקים ונותנים להם היתרים זמניים ומחדשים רישיונות עסק, בניגוד לכל דין".

עוד כתבות

סופרמרקט. ''המאבקים קורים מאחורי הקלעים'' / צילום: Shutterstock

האם שתיקת קמעונאיות המזון סוללת את הדרך להמשך העלאות מחירים?

החל מהשבוע יועלו המחירים של עשרות מוצרי מזון וטואלטיקה - חוליה נוספת בשרשרת העלאות מחירים בצל המלחמה ● בניגוד לעבר, לא צפויים כיפופי ידיים גלויים בין הרשתות הגדולות לספקים ● בכירה בענף: "אף אחד לא רוצה לריב עכשיו, כשלא יודעים מה יתפתח"

מוצרי תנובה בסופרמרקט / צילום: טלי בוגדנובסקי

מסנפרוסט ועד מאמא עוף: תנובה מעלה מחירים של עשרות מוצרים

מוצרי החלב המפוקחים של חברת המזון הגדולה בישראל יתייקרו החל ממחר בשיעור של 4.48% ● בנוסף, תנובה הודיעה גם על העלאת מחירים של מוצרי החלב הלא מפוקחים וכן מוצרי סנפרוסט, מעדנות, מאמא עוף וטירת צבי בשיעור של עד 9.8% החל מ-16 במאי

טים קוק, מנכ''ל אפל / צילום: ap, Achmad Ibrahim

ההמלצה שהזניקה את השווי של אפל ב־70 מיליארד דולר ביום אחד

בית ההשקעות ברנשטיין פרסם בסוף השבוע האחרון המלצת קנייה אופטימית על אפל, שהזניקה את המניה המדשדשת וביקשה לנפץ את התחזיות הקודרות לגביה ● האם זה סימן להתאוששות?

ניצן גולדברג, משנה למנכ''ל ומנהל אגף סחר ושיווק קבוצת שופרסל / צילום: יח''צ

עזיבה שלישית בתוך חודש: המשנה למנכ"ל שופרסל הודיע על התפטרות

ניצן גולדברג, המשנה למנכ"ל ומנהל אגף סחר ושיווק בשופרסל, הודיע על עזיבתו ● מדובר בבכיר השלישי שעוזב את הקבוצה לאחר ההשתלטות של האחים אמיר, אחרי שסמנכ"לית התקשורת התאגידית וסמנכ"לית משאבי האנוש הודיעו גם הן על סיום תפקידן

אלי עזור / צילום: ניב אהרונסון-וואלהnews, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

זכיות הלוטו של אלי עזור: אקזיט טכנולוגי ענק בוול סטריט והשקעת גז בבורסה בת"א

בשבוע שבו ניצח עזור במאבק שניהל על זהות הדירקטורים בחברת תמר פטרוליום - השקעה שבה הוא מורווח מאות מיליוני שקלים - הושלמה מכירתה של חברת טכנולוגיות הלוטו נאוגיימס, בעסקה שהזרימה לכיסיו 178 מיליון דולר ● נאוגיימס תימחק מנאסד"ק שבה הונפקה ב־2020

צבי יחזקאלי / צילום: רן יחזקאל, ויקימדיה

"שליחות חדשה": צבי יחזקאלי עוזב את רשת 13 ומצטרף ל-i24NEWS

יחזקאלי, ראש דסק הערבים של חדשות 13, עוזב את ערוץ רשת 13 ומצטרף לערוץ החדשות של i24NEWS כפרשן בכיר ומגיש תוכנית מרכזית ● "הטבח הנורא ב-7 באוקטובר הביא אותי להתבונן מחדש על חיי האישיים והמקצועיים ולעשות שינוי"

לוח הטיסות בנתב''ג / צילום: טלי בוגדנובסקי

חברת תעופה נוספת החליטה לעכב את החזרה לישראל

רוב חברות התעופה החזירו את פעילותן לישראל מאז מתקפת הכטב"מים האיראנית, אך עדיין יש כמה חברות שבוחרות להשהות את חזרתן ● איזי ג'ט השהתה את פעילותה עד סוף העונה, אייר קנדה ואייר אינדיה האריכו את תוקף השהיית הטיסות לישראל. כעת יונייטד איירליינס מצטרפת אליהן

בניין סופר מיקרו בקליפורניה / צילום: Shutterstock

המניה שהטריפה את וול סטריט פרסמה תחזית חיובית, אך ירדה במסחר המאוחר

יצרנית השרתים סופר מיקרו לא עמדה בתחזיות האנליסטים ופרסמה הכנסות נמוכות מהצפוי ● גם חברת השבבים AMD פרסמה תוצאות מעורבות לרבעון הראשון וספגה הורדה דרמטית במחיר המניה

הפגנה פרו פלסטינית באוניברסיטת ג'ורג' וושינגטון, השבוע / צילום: ap, Cliff Owen

איסור על שיח אנטישמי: בארה"ב מנסים לעצור את הכאוס באוניברסיטאות העילית

הצעת חוק חדשה נגד אנטישמיות תובא להצבעה השבוע בבית הנבחרים האמריקאי ● היא עשויה להפוך את הקריאות בהפגנות הפרו–פלסטיניות ברחבי הקמפוסים בארה"ב לעבירות פליליות ● איך יגנו על הסטודנטים היהודים והאם ביקורת על ישראל תיחשב אנטישמית?

גבול לבנון / צילום: Shutterstock

אזעקות הופעלו בגליל המערבי, צה"ל תקף מטרות חיזבאללה בלבנון

זוהו שני שיגורים שחצו משטח לבנון ונפלו בשטחים פתוחים, לא דווח על נפגעים או נזק • מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו בחמישה מרחבים שונים בדרום לבנון • ראש האופוזיציה לפיד ייצא לביקור מדיני באיחוד האמירויות • דיווח ב-CBS: ארה"ב שוקלת לקלוט קבוצת פלסטינים מהרצועה כפליטים' כולל אופציה למעמד קבע • צבא ארה"ב הודיע: הושמד כלי שיט בלתי מאוייש של החות'ים בתימן ● עדכונים שוטפים 

יוסי אברהמי / צילום: איל יצהר

שוק ההנפקות חוזר? הקבלן יוסי אברהמי רוצה להנפיק ולגייס 200 מיליון שקל

אברהמי, מבקש להנפיק את חברת הבנייה למגורים שהקים לפי שווי של מיליארד שקל לפני הכסף ● לחברה צבר של אלפי דירות לבנייה עתידית והון עצמי של כ-600 מיליון שקל ● במידה ותצליח, זו תהיה הנפקת הנדל"ן השלישית השנה

הדירה ברחוב פרישמן בשכונה א' בקריית ים / צילום: יח''צ

דירה בקריות נמכרה ב-1.3 מיליון שקל. כמה היא תהיה שווה אחרי תמ"א

הדירה, בת 4 חדרים, מתפרשת על פני שטח של 105 מ"ר, כאשר לאחר התמ"א, תתקבל דירת 5 חדרים בשטח של כ־130 מ"ר הכוללת מרפסת, ממ"ד ומעלית ● הבניין עומד לפני הליך חיזוק ועיבוי, בעקבותיו שווי הדירה צפוי לקפוץ ל־1.8־1.9 מיליון שקל

מייסדי איילנד , מייק פיי (משמאל) ודן אמיגה / צילום: MKJ photography

השווי הוכפל בתוך חצי שנה: חד הקרן איילנד מקבל תג מחיר של 3 מיליארד דולר

חברת איילנד מגייסת לפי שווי של 3 מיליארד דולר ● החברה עוסקת באבטחת מידע לדפדפנים, בעיקר כרום, במקומות עבודה ● רק לפני חצי שנה גייסה איילנד לפי שווי של 1.5 מיליארד דולר.

איורים: גיל ג'יבלי

הכירו את המנכ"ל שהרוויח השנה 50 מיליון דולר, במזומן

שמונה מנכ"לים ישראלים בחברות הנסחרות בוול סטריט קיבלו אשתקד תגמול של מעל 10 מיליון דולר ולעתים הרבה יותר ● מי המנכ"ל שקיבל כ־50 מיליון דולר במזומן, מדוע אחר העדיף לקבל הכול במניות, ולמה עלות העסקתו של אמנון שעשוע במובילאיי נחתכה דרמטית?

נתן חץ / צילום: תמר מצפי

אלוני חץ רושמת עוד הפסדי שיערוך של 400 מיליון שקל

בשנה וחצי האחרונות מניית אלוני חץ איבדה כ-60% מערכה, כשהחברה רושמת הפסדי שיערוך של יותר מ-3 מיליארד שקל

שרגא ברוש / צילום: תמר מצפי

המדינה מערערת על העונש שהוטל על שרגא ברוש בפרשת הזיוף ועבירות המס

המדינה מבקשת להטיל 24 עד 40 חודשי מאסר בפועל על נשיא התאחדות התעשיינים לשעבר שרגא ברוש, במקום 14 חודשי המאסר שהוטלו עליו בעקבות הרשעתו בעבירות מס ומרמה

מוחים פרו פלסטינים באוניברסיטת קולומביה משתלטים על בניין המילטון שבתוך הקמפוס, היום / צילום: Reuters, Caitlin Ochs

מהומות, התנכלות לישראלים וגדודי חיילים: כך נראות המחאות באוניברסיטאות בארה"ב

המהומות בקמפוסים בארה"ב: קולומביה החלה להשעות סטודנטים ואלה פרצו לבניין והתבצרו בו ● קבוצה של סטודנטים יהודים בקולומביה החלה בגיבוש תביעה ייצוגית נגד האוניברסיטה ● במקביל: ישראלית נבחרה לראש אגודת הסטודנטים בקולומביה

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי / צילומים: Shutterstock

מעלים מחירים: מפת ההתייקרויות המלאה

מהחלב המפוקח ועד הדלק: חג הפסח הסתיים, ושורת עליות מחירים צפויה להיכנס לתוקף החל מהיום ● אלה מצטרפות למספר גלי התייקרויות שפקדו את המשק בחודשים האחרונים ● גלובס מציג את המוצרים והשירותים שהתייקרו עד כה ב־2024, כשהסוף עוד לא נראה באופק

חיילי מילואים בגבול רצועת עזה, אפריל 2024 / צילום: ap, Ohad Zwigenberg

מועד התשלום על ימי המילואים מגיע: כמה יקבלו מאות אלפי מגויסים?

מאות אלפי חיילי מילואים יקבלו תשלום היום (ד'), כאשר מודל התגמולים מורכב במיוחד - אך גם נדיב ● מה כוללים סוגי המענקים השונים ואיזה מס משלמים עליהם, מי זכאי לשוברי סיוע, והאם גם העצמאים יקבלו פיצוי הולם? ● גלובס עושה סדר

מדפי סופר / צילום: טלי בודנובסקי

הגל נמשך: עליות מחירים במוצרי טרה וקוקה-קולה

מוצרי החלב הלא מפוקחים של טרה, ביניהם מעדנים, משקאות חלב וגבינות, יתייקרו בשיעור ממוצע של כ-3.2% ● המשקאות הממותקים והמשקאות האלכוהוליים של החברה המרכזית למשקאות יתייקרו בשיעור של כ-4.5%