המסחר בבורסה בתל אביב ננעל היום (א') בירידות שערים על רקע המתיחות הביטחונית בשל חטיפת 3 הנערים ביו"ש. לאחר סיום המסחר יפורסם מדד המחירים לצרכן לחודש מאי שצפוי לרשום עלייה של 0.1%-0.2%.

מדד תל אביב 100 ירד ב-0.46% לרמה של 1,252.3 נקודות, ומדד המעו"ף ירד ב-0.34% לרמה של 1,392.5 נקודות. מחזור המסחר הסתכם בכ-563 מיליון שקל.

כאמור, אירוע החטיפה באזור חברון השפיע על הסנטימנט. רה"מ נתניהו אמר היום כי חמאס ביצע את החטיפה והזהיר כי יהיו לכך "השלכות קשות". אלפי חיילים ממשיכים בחיפושים ובפעילות מבצעית לאיתור הנערים וסוללת "כיפת ברזל" נפרסה באשדוד למקרה של הסלמה.

בחזרה לשוק ההון, אנליסטים בבנק לאומי קוראים למשקיעים להמשיך להשקיע במניות. בסקירתם השבועית ציינו הכלכלנים כי "הרכיב המנייתי בתיק ההשקעות ממשיך להיות האפיק המועדף לנטילת סיכון. אנו ממליצים על משקל יתר משמעותי למניות חו"ל, לנוכח חולשת הביקושים המקומיים בישראל. במניות חו"ל אנו ממליצים על חשיפת יתר לשווקים מתעוררים, חשיפת יתר קלה למניות אירופה, וחשיפת חסר לארה"ב. להערכתנו, התמחור העדיף של מניות השווקים המתעוררים מספק תמורה לסיכון העודף בהשקעה בשווקים אלו, במיוחד במידה ורמת הנזילות בשווקים הגלובליים תמשיך להיות גבוהה".

אלוני חץ מימשה אופציות של אמות

כ-3 שבועות לאחר חתימת העסקה, עזריאלי דיווחה הבוקר כי השלימה את מכירת חברת טמבור לקבוצת קוסטו (Kusto) שבסיסה בסינגפור תמורת כחצי מיליארד שקל. חברת גרנית הכרמל שבשליטת עזריאלי דיווחה היום לבורסה על השלמת העסקה לאחר התקיימות התנאים המתלים לה.

מניית פריגו ירדה 1.6% על רקע עם פער שלילי של כ-2.2% מול ניו יורק. הבורסה הודיעה היום כי היא משיקה אופציות על מניות בזק ופריגו החל מ-28 באוגוסט. זאת, לפי הבורסה, כמענה לפנייתם של פעילים בשוק ההון להרחבת האופציות על מניות.

מנכ"ל חברת הביומד פרוטליקס , דוד אביעזר, פורש מתפקידו לאחר 12 שנים בתפקיד. פרוטליקס מפתחת תרופות בתוך תאי צמח מהונדסים גנטית ומשווקת את תרופת האליליסו לטיפול במחלת גושה. על פי הודעה שפרסמה החברה, אביעזר יפרוש במהלך השנה לאחר שימונה לו מחליף. בינתיים, הוא ימשיך בכל תפקידיו בחברה.

טבע הודיעה על נצחון בהליך משפטי בעניין גרסה גנרית למוצר בשם Baraclude, המיוצר ע"י בריסטול מאיירס סקוויב. תרופת הברקלוד משמשת לטיפול בסרטן השד ויש לה מכירות שנתיות בהיקף של 314 מיליון דולר בארה"ב.

חברת אלוני חץ הודיעה היום כי מימשה 6 מיליון כתבי אופציה (סדרה 7) של אמות השקעות, אשר בבעלותה, במחיר מימוש של 10.86 שקל לכל כתב אופציה, בהיקף כספי כולל של כ-65 מיליון שקל.