גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

מי כיכבו השנה בקטגוריית המדיה בפסטיבל הפרסום בקאן?

בקטגוריית המדיה כיכבו השנה קמפיינים חיוביים שמנסים לגרום לאנשים לחייך; פרסום שמחפש להגיע לנקודות שמעבר לערכי המותג; ושימוש חדשני בטכנולוגיה

כמו בכל שנה ב-61 השנים האחרונות, עצר עולם הפרסום והמדיה את שגרת פעילותו ונשא את עיניו לעיר קאן שבדרום צרפת בריביירה הצרפתית, שם התקיים פסטיבל הקריאייטיב הגדול בעולם.

השנה הוגשו לפסטיבל הפרסום בקאן כ-37 אלף עבודות, מתוכן 3,129 עבודות בקטגורית המדיה. 227 מהן נבחרו ל-Media Short list, ומתוכה זכו 92 עבודות באריה ברונזה, זהב וכסף, וגראנד פרי אחד.

העבודות הזוכות השנה בקטגורית המדיה התאפיינו, להבדיל משנים קודמות, בפשטות, כוללות רעיון אחד, ברור, ישיר והרבה פחות מתחכם. כשבוחנים את מאות העבודות שעלו ל-Short list במדיה, אפשר לשרטט את העקרונות שמייצגים בצורה הטובה ביותר, את הדרך למצוינות במדיה לשנת 2014.

‎‎הטכנולוגיה פועלת בשירות המפרסם

השנה אנו עדים לשימוש מוגבר בטכנולוגיה כמגבירת כוח במדיה ועל מנת לקשור מדיה אפקטיבית הרבה יותר. תפקיד הטכנולוגיה להעצים את הרעיון ולאפשר למותג לנכס לו ערכים שמגיעים מהטכנולוגיה כמו חדשנות, נועזות, מובילות והייטקיות.

* דוגמה בולטת: ‏‎‎‏ ‏Rainbow For The Rainbow Nation‏ - קוקה-קולה דרום אפריקה, של משרד הפרסום ‏FCB‏, יוהנסבורג. ‏‎

‎בדרום אפריקה ציינו 20 שנה של דמוקרטיה עם סוף עידן האפרטהייד והכריזו על עצמם כ"אומת הקשת" (‏Rainbow Nation‏). קוקה-קולה רצתה לייצר רוח של חגיגה ברחובות, תחת רעיון המותג ‏Open Happiness‏, ולהביא אנשים מכל גווני הקשת - תרבות, גזע, גיל וצבע, להתחבר יחדיו.

החברה בחרה את אחד הבניינים הגדולים בעיר, ובאמצעות טכנולוגיה של התזת מים מסוננים בצבעי הקשת ובזוויות וגבהים מסוימים בהתבסס על חישובים שנעשו מראש, יצרה קשת על העיר, שבסופה ניתן היה לגעת ולהרגיש כאילו היית חלק ממנה. ‏‎‎‏

פרסום שמעניק ערך פונקציונלי אמיתי

מפרסמים רבים מבינים כי על מנת שמדיה תהיה אפקטיבית ובולטת, מן הרצוי שהמדיה והפרסום כשלעצמו יהיה שימושי, רלוונטי, כזה שעוזר לי בחיי היומיום.

* דוגמה בולטת: Nivea Sun Kids - Sun Block של משרד הפרסום FCB BRASIL, סאו פאולו.

ניוואה בחרה להעביר את מסר "ההגנה" של Nivea Sun בדרך יצירתית של הגנה על הילדים. אחת הדאגות הגדולות של הורים היא שילדיהם ילכו לאיבוד בים, במיוחד כשעמוס וצפוף מאוד.

לכן, יצרו מודעה שממנה ניתן לגזור צמיד המוצמד לילד. ההורה מוריד אפליקציה ומזהה באמצעותה את הצמיד. ההורה בוחר את המרחק הרצוי ברדיוס מסוים. כשהילד עובר, אותו מנגנון אזעקה מופעל והרדאר מראה להורה דרך הטלפון את מרחק הילד ממנו בכל רגע נתון. מתחבר למשמעות הרחבה של המילה "הגנה".

פרסום שמחזיר את הצחוק לחיים

גל המחאות בעולם, האבטלה, העוני והאלימות, גרמו לאנשים להיות פחות שמחים ולהפסיק לחייך. השנה היינו ערים, מעבר לשימוש הרגיל בקריאייטיב הומוריסטי, להעצמת אפקטיביות הפרסום, גם בפעילות שמעודדת לחייך וקוראת לצרכנים לחייך באופן אקטיבי.

* דוגמה בולטת: קוקה-קולה Happy ID של משרד הפרסום מקאן, לימה.

תחת רעיון המותג Open Happiness, חברת קוקה-קולה יצרה קמפיין אינטגרטיבי, שתומך ברעיון לחייך ומעודד אנשים לעשות זאת בכל ערוצי המדיה. במסגרת שיתוף פעולה עם הממשלה, עודדו אנשים לחייך בתמונה לתעודת הזהות שלהם על-ידי כך שהציבו מכונות צילום ברחבי העיר, עם מצלמה בעלת טכנולוגיה המצלמת רק כאשר היא מזהה חיוך. כל תמונה זיכתה בבקבוק קוקה-קולה חינם. בנוסף, תעודה עם חיוך העניקה הנחות והטבות נוספות.

פרסום שמתחבר לרעיונות גדולים

גם השנה נמשכה והתעצמה המגמה של שימוש ברעיונות ובאמצעי מדיה שבאים לשרת רעיון גדול הרבה יותר מערכי המותג. ניתן לראות בעבודות שהוגשו לקאן רעיונות חיוביים המעודדים הפיכת העולם למקום טוב יותר, לחברה טובה יותר וליחסים בין אנשים טובים יותר.

* דוגמה בולטת: The Beauty Patch של חברת דאב, באמצעות אוגלבי סאן פאולו, ברזיל.

דאב ממשיכים במאמץ לעורר שיח חדש על היופי הנשי, שאינו מבוסס על ההגדרות השטחיות הקיימות כיום. בעבודה החדשה, המציאו בחברה מדבקה שתוך 15 יום אמורה לגרום לאישה להרגיש טוב יותר. בתחילה הנשים היו סקפטיות אבל לאחר עשרה ימים נשים שהשתתפו בניסוי דיווחו שהן מרגישות הרבה יותר טוב, ושמחייכים אליהן יותר. בסוף הניסוי, גילו לנשים שהמדבקה הייתה פיקטיבית. השינוי בין "לחשוב" ו"להרגיש" היה ברור.

אנטי-פרסום שיוצר אימפקט אמיתי

האנטי-פרסום הוא שימוש מתוחכם במדיה על-ידי עצירתה או מחיקתה. מטרתה להגביר את האימפקט וליצר רעש תקשורתי כתוצאה מעצם אי-השימוש במדיה.

* דוגמה בולטת: קמפיין The Fading News של משרד הפרסום TBWA איסטנבול, טורקיה בשיתוף עם קבוצת המדיה הטורקית Radical.

המהומות בטורקיה גרמו להרג של אנשים, אולם הממשלה הטורקית הסתירה זאת מהאזרחים. החדשות לא שודרו בטלוויזיה, והאינטרנט היווה את פלטפורמת המדיה העיקרית למתרחש.

תחת הלחץ, הוציאה הממשלה חוק שלפיו אחרי 4 שעות הממשלה יכולה למחוק לחלוטין כל מידע שהוא מהרשת. כדי לייצר מודעות לנושא, עלה קמפיין בכל אתרי האינטרנט במדינה, ובו ספירה לאחור המזהירה כי בעוד 4 שעות כל המידע יימחק. אנשים הפיצו זאת הלאה, ואף מחקו באופן יזום תכנים שלהם מטוויטר, מפייסבוק וכדומה. כתוצאה מהמחאה - החוק בוטל.

■ הכותבת היא המשנה למנכ"ל Union Media.

עוד כתבות

מחאת משפחות החטופים בקיסריה / צילום: מטה המשפחות

עינב צנגאוקר שבנה חטוף: נתניהו מטרפד עסקה תוך שהוא מתחבא תחת 'גורם מדיני בכיר'

המו"מ במצרים: ישראל לא תשלח משלחת לקהיר - עד להגעת תשובת חמאס הרשמית ● מקור בחמאס ל-N12: מתקרבים להסכם, ארה"ב הבטיחה את סיום המלחמה ● גם בסעודיה מדווחים - חמאס הגיב באופן חיובי להצעה המצרית, ארה"ב סיפקה ערבויות ● דיווח ערבי: ישראל לא מתנגדת לשחרורו של רב המחבלים מרואן ברגותי ● עדכונים בולטים

האנטקינוס / צילום: Reuters, SOPA Images

המעבר לעידן האש מכה בבעלי החיים, ואלה שיידעו להתאים את עצמם יצליחו להתרומם

עידן האש הנוכחי רואה בשריפות האלימות שמתחוללות בשנים האחרונות תוצר של נזקי האדם ● התאמות בעלי חיים לעידן זה, שניכרו אצל יונק עכברי אוסטרלי, ציפור אפריקאית וסנאי אמריקאי, מעידות: הברירה הטבעית עדיין עושה את שלה

איתמר בן גביר משתתף בטקס יום הזיכרון בבאר שבע, שנה שעברה, לאחר שחלק מהמשפחות ביקשו שלא יגיע / צילום: Maya Alleruzzo (AP), עיבוד: טלי בוגדנובסקי

לשרים לא אכפת שנוכחותם לא רצויה בטקסי הזיכרון

אין לנו כלים להילחם גם על הכיס ● חברי הממשלה מתעקשים להגיע לאירועי הזיכרון ● וצה"ל חייב ללמוד לאמץ ביקורת חיצונית ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

טים קוק, מנכ''ל אפל / צילום: ap, Jeff Chiu

אפל היכתה את התחזיות ברבעון, והכריזה על "בייבאק" ענק

יצרנית האייפונים הרוויחה 1.53 דולר למניה, לעומת הצפי שעמד על 1.5 דולר ● הכנסותיה היו 90.8 מיליארד דולר לעומת צפי של 90 מיליארד דולר ● תבצע רכישה עצמית של מניות בשווי של 110 מיליארד דולר, הכי הרבה אי פעם ● שווי החברה נוסק במסחר המאוחר בכ-180 מיליארד דולר

אחרי שהודיעה על הפסקת המסחר עם ישראל: אלה הדרישות של טורקיה

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: ביממה החולפת הופנו הכותרות בכלי התקשורת בטורקיה וברשתות החברתיות לנושא הפסקת קשרי הסחר עם ישראל ● הודעת משרד המסחר הטורקי, תגובת שר החוץ ישראל כ"ץ לאחר חשיפת גלובס בנושא ● וההשפעות על נתוני האינפלציה העדכניים ● כותרות העיתונים בעולם 

עסקאות השבוע / עיצוב: טלי בוגדנובסקי

עם נוף לים ומרפסת גדולה: בכמה נמכרה דירת 4 חדרים ברמת אביב ג?

ברחוב אבשלום חביב ברמת אביב ג' נמכרה דירה בשטח של 114 מ"ר בתמורה ל־5.17 מיליון שקל ● בבניין יש חניה מקורה עם שער חשמלי, שתי מעליות, והוא קרוב לקאנטרי ולמרכז שוסטר ● "המחיר הראשוני היה גבוה יותר, אולם בגלל שבעלי הנכס ביקשו למכור בהקדם - המחיר ירד" ● ועוד עסקאות נדל"ן מהשבוע האחרון 

מתחם המחאה הפרו-פלסטיני ב-UCLA / צילום: לביא לוי

סטודנטים מאוניברסיטת UCLA: "קראו לי יהודי מלוכלך וירקו עלי. לא אשאר בארה"ב"

בעקבות העימותים האלימים בין סטודנטים יהודים למוחים הפרו-פלסטינים באוניברסיטת UCLA, הסטודנטים מחשבים את דרכם מחדש ● המאהל בינתיים פונה אך הם חוששים: המוחים ינסו לחזור

וול סטריט / צילום: Unsplash, lo lo

נעילה ירוקה בוול סטריט; מניות המכוניות הסיניות זינקו, אקספנג ב-17%

נאסד"ק עלה ב-1.5%, הדאו ב-0.8% ● שיא במשיכות כספים מקרנות הביטקוין ● קוואלקום זינקה ב-10%, אנבידיה ב-3% ● גוגל שוב מפטרת עובדים ● ישראליות: רדקום זינקה ב-8%, היפו צללה ב-13% ● מחר דוח התעסוקה בארה"ב ● וגם, בוול סטריט מתחילים לערער על האסטרטגיה "Sell in May and go away"

בורסת וול סטריט / צילום: Shutterstock

למכור את המניות בחודש מאי ולצאת מוול סטריט? זה מה שההיסטוריה מלמדת

האם נכנסו לחצי השנה הגרועה של השנה, וזה הזמן לצאת משוק ההון עד אוקטובר? לא בטוח ● אנליסטים בוול סטריט מתחילים לערער על האסטרטגיה הוותיקה "Sell in May and go away" ● ולמה הנפילה של אפריל לא מפחידה אותם?

מכרה זהב של טלקו בטג'יקיסטן. טונות של שאריות עפר / צילום: Reuters, NAZARALI PIRNAZAROV

מתנגדי הביטקוין אמרו שכרייתו צורכת תועפות חשמל, אך הוא לא מתקרב לנזק העצום מכריית זהב

מחיר הזהב הולך ועולה, והפקתו תובעת מחיר לא קטן: שחרור חומרים רעילים ומסרטנים, הרס צמחייה ומקורות מים, וחייהם של מאות הרוגים ואלפי פצועים שעסקו בכרייתו ● כשמנגד ניצבת כריית הביטקוין, שנשענת יותר ויותר על אנרגיה נקייה, נשאלת השאלה: מדוע מוצדק לבזבז כל כך הרבה נכסים סביבתיים רק כדי לכרות מהאדמה מתכת צהובה שתיקבר במרתפי הבנקים המרכזיים

פיצה פפרוני של ''פיצה אולה'' / צילום: מרב סריג

אחת הפיצות הטובות בארץ מסתתרת בחצר משפחה בעספיא

בימי שישי, בשיטת "עד שנגמר הבצק", מנפיק טאבון העצים של משפחת עלו פיצות נאפוליטניות נהדרות ● גם הנקניקים מיוצרים במקום

שולה חן, 1969 / צילום: סוכנות צילומי עיתונות י.פ.פ.א / אוסף דן הדני, הספרייה הלאומי (מתוך ויקיפדיה)

על השיר "בוא הביתה" שהפך לפסקול המלחמה הנוכחית

לכל מלחמה בישראל יש את השיר שמסמל אותה ועליו קהל המאזינים נשען ● למלחמת העצמאות היה את "באב אל וואד", במלחמת יום כיפור "לו יהי", ובלבנון הראשונה, "הביתה"● במלחמה הנוכחית מככב השיר "בוא הביתה", אותו כתבה בכלל זמרת אמריקאית

מטוס ''יום הדין'' האמריקאי E-4B / צילום: Reuters, Karolis Kavolelis

בסכום של 13 מיליארד דולר: הכירו את מטוסי "יום הדין" החדשים של ארה"ב

חיל האוויר האמריקאי חתם על עסקה בשווי 13 מיליארד דולר תמורת בניית מטוסי פיקוד ושליטה חדשים למלחמה גרעינית, שיחליפו את מטוסי "יום הדין" מדגם E-4B ● משמרות המהפכה הציגו מל"ט מתאבד שנראה כמו העתק מוחלט של חימוש רוסי ● ואלביט מכרה למדינה זרה מערכת הגנה אווירית מפני כטב"מים ● השבוע בתעשיות הביטחוניות

מפגינים באוניברסיטת קליפורניה, השבוע / צילום: Reuters, Aude Guerrucci

ניצולי ה־7 באוקטובר תובעים את מובילי המחאות בקמפוסים בארה"ב: "זרוע של חמאס"

אזרחים ששרדו את הטבח ביישובי הדרום, הגישו השבוע לבית המשפט המחוזי בווירג'יניה תביעה נגד ארגוני המחאות בארה"ב, בטענה לקשר ביניהם לחמאס ● בין היתר, צוין כי ראשיהם היו חברים בארגוני טרור ואף הכינו מסמכי תעמולה נגד ישראל, בטרם התרחש הטבח

גרינפלד אורי / צילום: איל יצהר

הכלכלן והאסטרטג אורי גרינפלד מצטרף לקבוצת אגם לידרים

גרינפלד, כיהן בתפקיד האסטרטג הראשי של פסגות במשך כעשור ● גרינפלד: "זוהי דרך חדשה ומבטיחה עבורי, אגם לידרים בעלת מוניטין רב שנים בתחום הפנסיוני והפיננסי"

מחיר למשתכן בירוחם / צילום: חב' שתית

לא כדאי להתחתן: מחיר למשתכן מעוות אפילו את הקן המשפחתי

לא מעט זוגות נרשמים כידועים בציבור כדי שיוכלו לגשת להגרלות מחיר למשתכן ● רווק או רווקה שבין הזכייה למועד החתימה על החוזים יחלטו להתחתן, יאבדו את הצ'ופר מהמדינה ● אולי זה לא מה שישבור זוגיות טובה, אך זהו עיוות מדהים שהמדינה יוצרת

מנות של Neomi's / צילום: איריס כץ

הקיבוץ שתמצאו בו קפה כמו בפרובנס ואמן שפסלו מעטר את ביתו של ארדואן

סדנת קרמיקה בסגנון מינימליזם יפני, תצפית מוצלת על מרבדים צהובים, פשטידה מתפקעת ממנגולד וקרמבל תפוחים לקינוח ● יום מרומם נפש בקיבוץ יזרעאל

מנכ''ל נמלי ישראל הפורש, יצחק בלומנטל / צילום: שלומי יוסף

הסיפור המטלטל על המנכ"ל שקיבל בשורת איוב ושרד אותה

כשיצחק בלומנטל, אז מנכ"ל חברת נמלי ישראל, חש ברע, הוא היה בטוח שייקח כדור ויחזור לעבודה בתוך שעתיים ● אך הרופאים צפו שנותרו לו שבועות ספורים ● בראיון סיכום כהונה הוא מדבר על השנה המטלטלת וההחלמה המפתיעה ומספר על תוכנית הנמלים החדשנית ש"תשפיע על המשק כולו"

צילומים: איל יצהר, Shutterstock, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

מה עומד מאחורי מסע המימושים של אלטשולר שחם בישראל - ועוד 4 כתבות על המצב בשווקים

דוחות AMD ו-SMCI שפורסמו השבוע מציגות את האתגר הגדול בשוק השבבים ● החודש הגרוע בוול סטריט מזה שנה וחצי מגיע לגמל ולפנסיה ● כך משקיעות משפחות בעלות הון גבוה מ־50 מיליון דולר ● לבנק אוף אמריקה יש תחזית אופטימית לכלכלה הישראלית ● וגם: 3 המימושים הגדולים של אלטשולר שחם

טים קוק, מנכ''ל אפל / צילום: Associated Press, Noah Berger,

מכירות האייפונים צנחו, אז למה המשקיעים מרוצים?

הבייבאק הוא הבעת אמון של אפל בעצמה ● למרות ההכנסות הנמוכות, החברה עקפה את צפי האנליסטים, ולמשקיעים יש לא מעט סיבות להיות מרוצים ● ומה צפוי בבינה המלאכותית ● 5 הערות על דוחות אפל